דיון מה עדיף לחיסכון לילדים "הגמ"ח המרכזי" או "אושר בכבוד"

נחמה ביתרית

משתמש רשום
לא קראתי את כל השירשור
אבל ברור שהשקעה בשוק ההון עדיפה בהרבה
אם כבר הרי זה סדר העדיפויות:
1. הכפלה של הסכום שנותן הביטוח לאומי.
2. קרן השתלמות - עד לסכום האפשרי כל שנה.
3. קופת גמל להשקעה.
בהצלחה לכולנו
 

צבי2

משתמש פעיל
אני מאוד מקווה שזה לא התחלה של נפילה של הגמח המרכזי.

הרי ברור שזה מסלול שגורם לגמח לקחת סיכון יותר גבוה, כי כמה שהילד יותר גדול ממילא יקחו את ההלוואה יותר מהר, וממילא פחות זמן ייהנו מההפקדות של המפקידים.

יש שני אפשרויות שאני רואה למה הם עושים את זה.
אפשרות ראשונה כי יש להם הרבה הון עצמי והרבה הפקדות והם לא רואים את זה כסיכון וממילא אין סיבה לא להרחיב את כמות המצטרפים.

אפשרות שניה כי עכשיו מגיע הזמן שצריך להתחיל להביא לכל מי שהתחיל לפני 19 שנה וממילא יש צפי לעומס גדול על הגמח ולכן הגמח חייב לגייס הפקדות ואפילו במחיר של סיכון יתר. אם זה נכון זה עצוב מאוד. אני מאוד מקווה שהאפשרות הראשונה היא הנכונה למרות שהיא פחות סבירה בעייני.
אפשרות שלישית והכי סבירה - יש מתחרים...
נעשה את זה פשוט, כל אדם שמבין בהשקעות יסביר לך שאת אותו סכום שתשים בגמ"ח המרכזי תשים בהשקעות ותקבל אחר כך סכום מכובד של בערך חצי מה"הלוואה" שזה יהיה הכסף שלך ולא הלוואות.
לגבי הגמח המרכזי/אושר בכבוד/כל גוף אחר, זה לא רלוונטי מה הם שווים כי כל הרעיון הזה הוא עקום ביסודו,
אפשר בתכנית נכונה להגיע לחתונות בידיעה שאתה לא הולך לגלגל כמה מליונים (360 אל"ש כפול מספר הילדים......)
בהשקעות יש גם סיכון מסוים
אני יודע שכל אחד שאמרתי לו את זה הצטדק לי שאת זה הוא משלם ממעשרות... אז לגבי זה אני יכול לספר שבתקופה הקרובה הולך לצאת בציבור החרדי מיזם שיאפשר לחסוך לחתונות ילדים בקרן שתשקיע את הכסף בצורה שתאפשר גם לחסוך עם מעשרות וגם בלי בעיות ריבית.
(ואני לא הולך לדון פה האם זה באמת מותר או לא, כל אחד יעשה כהוראת רבותיו.)
עברה כבר תקופה, יש עדכון?
 

חצרון

משתמש מקצוען
אני עד היום הייתי בגמ"ח המרכזי ועכשיו אני חושב להתחיל עם אושר בכבוד, והחשבון שלי הוא כזה: שאושר בכבוד נפתח הם ידעו שיש להם מתחרה חזק, והתאימו את תוכניותיהם לכזה מצב, לעומת זאת הגמ"ח המרכזי במשך שנים היה שחקן יחיד, אז מי יודע אם פתיחת השוק לתחרות לא שיבשה את תוכניותיו?
(ולידיעת מנהלי הגמ"ח-כמוית הפרסום שלכם תחת כל עץ רענן וכל המבצעים החדשים רק מגבירים אצלי את החשש ולא ההפך)
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נציג אושר בכבוד בעירנו אמר לי:
אם יש לך תכנית בגמ"ח המרכזיל, שעשית לפני הגיע ילדיך לגיל 3, אין לי מה למכור לך טוב יותר.

אני נועדתי בעיקר עבור מי שעברו את הגיל, ובגמ"ח המרכזי כבר לא מקבלים אותם.
 

מציץ מן החרכים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ובנוסף הסכום המקסימלי להלוואה באושר בכבוד גבוה יותר מהגמ"ח המרכזי.
(למעט עכשיו שהגמ"ח המרכזי עושה מבצע לזמן מוגבל ל320 אלף, אבל מסתמא זה יגרום גם לאושר בכבוד להעלות את המקסימום)
 

עד מתי

משתמש מקצוען
אני יכולה להעיד כבת למשפחה ברוכת ילדים בליעה"ר ( מעל 15) אבי שליט"א נעזר רבות בגמ"ח המרכזי ואומר שזו היתה הסיעתא דישמיא שלו בכסף הנזיל הראשוני בחתונות הילדים .
חייבת לציין שבשנה האחרונה פניתי אליהם לצורך בקשה חריגה וגדולה בעקבות מצב אישי והם היו אנושיים וקשובים מעל ומעבר והגיעו לקראתנו במה שיכלו , ממש עמדנו נדהמים כל המשפחה איך הצליחו לייצר פתרונות שיהיה לנו הכל קל במצב שנוצר
ממליצה ממש!!!
 

ציבי פוטש

משתמש רשום
אני חייבת לציין שמעבר לשאלה מי נותן הלוואת יותר טובות הגמ"ח המרכזי או אושר בכבוד וכו'
יש את העניין של הסיכון, אושר בכבוד הוא ארגון חדש יותר ועם הרבה פחות וותק כך שיכול להיות שעדיף לקבל טיפה פחות בגמ"ח המרכזי ולהפחית את הסיכון. (שיש כאלו שטוענים שהוא ממש לא זניח גם בגמ"ח המרכזי..)
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה