העם עם גבעתי

השועל בתג החטיבה הסגולה מסמל את יחידת 'שועלי שמשון' - הסיירת של חטיבת גבעתי הוותיקה. רגליו של השועל נעוצות בקרקע ביציבות, זנבו מורם לאוויר וראשו מורם ומסמל את גאוות היחידה של החיילים. הצבר – מסמל את ארץ ישראל (וכמובן גם את הגדוד). על פי מורשת הקרב של החטיבה מקור סמל הצבר הוא בקרבות תש"ח. הערבים, שפחדו מפשיטות הקומנדו של שועלי שומשון, הקיפו את ישובייהם בצברים על מנת שיהוו מכשול ללוחמים. בשורות טובות, תמשיכו ללכת בראש מורם 💜

תמונה של WhatsApp‏ 2024-05-06 בשעה 19.59.47_0b5ce8d4.jpg



תמונה של WhatsApp‏ 2024-05-04 בשעה 23.11.39_c0de073b.jpg




מפת חום היא גם מפה

לרוב קוראים לזה 'מפת חום', אבל המושג המדוייק יותר הוא 'מפת צבע'. ככל שיש ערך יותר גבוה, ככה נייצג אותו בצבע יותר כהה.

יש מעצבים שנוהגים לעצב מפות חום באדום ובירוק - אבל זה פוגע בעיוורי צבעים, שלא בהכרח יכולים להבדיל בין השניים. לכן נעדיף להשתמש בצבע אחד למפה, ולשחק ברמת הבהירות שלו.

אם המפה מייצגת ערכים חיוביים ושליילים, מקובל לייצג אותם באדום וירוק, אבל זה נגד חוקי הנגישות לעיוורי צבעים ולכן נעדיף צבעים אחרים (כמו כחול ואדום).
כמובן, שאם נכתוב עליו משהו אז נדאג שיהיה מספיק קונטרסט, אבל לרוב- זה צריך להיות מספיק ברור גם בלי טקסט בשטח המפה עצמה.

(מבוסס על פוסט של בלה גרף בקבוצה הדמיית נתונים בישראל בפייסבוק)
#מעצבים_עומר #בעומר_תשפד


12_2.jpg

מפות מפות

חלק בלתי נפרד תמרון צבאי מתבסס על מפות, על הכרת השטח.
מעל כל מפה יש שאלה: מה משרטטים ובאיזה פירוט. ככל שבמפה יש יותר פרטים, ככה אנחנו עלולים לאבד את הדברים החשובים שאנחנו רוצים לראות בה, וככל שיש בה פחות פרטים, ככה יהיה יותר קשה למקם איפה אנחנו ולדעת מידע חשוב.

מה עושים? לפעמים נבחר לוותר על המידע הלא רלוונטי בהתאם למשימה הנוכחית או למשתמשים במפה. כך לפעמים טייס יראה מפה אחת ומפקד טנק מפה שונה - גם אם מדובר באותו שטח! כל אחד לפי המידע שרלוונטי עבורו.

הספירה החל מצאת הכוכבים (19:48~)


11.jpg


איך היינו רוצים שתיראה אות מלחמת 'חרבות ברזל'?

נשארנו עם השאלה הגדולה - איך תעוצב הסיכה שלנו? קשה לדעת, קודם כל - אנחנו עדיין בעיצומה, מי אמר שלא תיפתח חזית נוספת? בכל אופן - קבלו את ההצעה שלנו (מהמרכז החוצה):

צהוב - יסמל את החטופים שהמלחמה סבבה אותם.
אדום - יסמל את הכאב והדם של הגיבורים הרבים שנפצעו ונפלו.
כתום - הצבע הרחב ביותר בסרט, יסמל את החלק המשמעותי שהעורף לקח במלחמה ואת איזור המלחמה - גוש קטיף.
כחול לבן - צבעי דגל ישראל, פסים שמסמלים את הטלית שלבשנו בפרוץ המלחמה.

IMG-20240430-WA0109.jpg


אותות מערכה

עד היום חולקו 9 אותות מערכה בישראל. כולם בגודל של 40×10 מ"מ עם סיכת חיבור לחולצה. לכל אות קווים בצבעים וברוחב שונה, אך בכל הסיכות - בלי יוצא דופן - מופיעים צבעי הכחול והלבן (או התכלת והלבן) - לסימול דגל ישראל; כך גם הצבע האדום שמופיע בכל 9 האותות - לסימול דם הפצועים והנופלים הקדוש.

בנוסף לאלו - לכל מלחמה מתווספים צבעים שמספרים את סיפור המלחמה היחודי לה: כך במלחמת לבנון קיבלנו את הירוק והאדום לסימון צבא האוייב, חום בהיר לסימון החול במלחמת סיני וכו'.

9[1].jpg



החרב של ההגנה

כולנו מכירים את לוגו צה"ל - החרב, מגן הדוד והזית. בתש"ח, כשהוקם צה"ל בתש"ח, על בסיס ארגון "ההגנה" היה צריך להקים יש מאין ארגון עם מורשת. בהתחשב בכך שרבים מהחיילים היו ללא טירונות (מרבית הלוחמים במלחמת העצמאות עברו טירונות של עשרה ימים, או הכשרה כשוטרים-מגינים ממשטרת המנדט), המשימה של לייצר צבא יש מאין היתה פיקוח נפש.

איך עושים את זה ברמה הגרפית? החיילים מכירים את התנ"ך - עלה של זית; החיילים מכירים את החרב? חרב. שניהם ביחד גם היו הלוגו של ההגנה. מוסיפים מגן דוד ושלט שעליו כתוב "צבא ההגנה לישראל" ויש לנו את זה!

#מעצבים_עומר #בעומר_תשפד
תמונה של WhatsApp‏ 2024-04-30 בשעה 20.14.18_ece8b2e0.jpg
  • 16-[Recovered].jpg
    16-[Recovered].jpg
    KB 922.4 · צפיות: 15