סיפור בהמשכים לופ

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אגב, במציאות עצמה, הכותב הנכבד מאמין שהלופ הזה ישבר יום אחד? שיגיע רגע שבו הספרות החרדית לא תהיה כל כך קלישאתית וחזרתית?
ברור, הבמה בה מתפרסם הסיפור היה הראייה הכי גדולה לכך. כל השיח כאן בקהילה מוכיח שהספרות החרדית הגיעה לשלב של המודעות. אז כן, כשיש דיונים, וביקורות ספרים, ושיח קבוע על איפה אנחנו ולאן אנחנו הולכים, ברור שגם יהיו שינויים.

מלבד זאת, כבר כיום הסופרות של השנים האחרונות מנסות עוד כיוונים. ואפילו שבעיניי השינוי הוא רק לעומק ולא לרוחב, (זה פשוט ספרים הרבה יותר טובים, אבל עדיין באותו סגנון. סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על עצמנו עם אותה צורת עבודה, ואותה צורת רעיונות), עצם זה שיש שינוי מוכיח על ההמשך.


עד עכשיו לא הבנתי מאיפה נשלף לנחש ה'צדק פואטי'. האם זו בדיחת קרש או שיש שם עניין כלשהו?
זאת פנטזיה, והנחש יכול לעשות מה שבא לו. זו באמת סוג של בדיחת קרש שקורצת לכל עניין המודעות בסיפור, וכן למושגים בספרות שצפים שוב ושוב במהלך הפרקים (וגם קצת מלגלגת על חיים, שניסה לנופף בידע שאגר, ונפל שוב).

כמו שהסברתי, זה היה בלון ניסוי לראות כמה אפשר להתפרע, אבל אנשים הגיבו-?#@###??? אז שם זה נגמר.

הייתי רוצה דוגמאות ל'מה נקרא כתיבה פתוחה'.
יש כאלו שחושבים שכתיבה מפורשת יותר על נושאים שמקובל להתעלם או לרמז היא הפתרון לספרות. אין לי מה להרחיב, כי אלי שמריהו כבר עשה את זה. אישית אני חושב שזה מקסימום יכול - שוב - לעזור לעומק ולא לרוחב.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
א.
חתיכת מסע הסיפור הזה.
המעלות שלו רבות כ"כ, אבל אציין אחת שזוהרת לי מול העינים - הסיפור מידתי ומדויק במינונים שלו.
האיזון בין העלילה הסיפורית לבין המשמעות, המסרים וה'חפירות' - דיוק של מעבדה.
@מסוגל , אתה אמן!

ב.
אגב, במציאות עצמה, הכותב הנכבד מאמין שהלופ הזה ישבר יום אחד? שיגיע רגע שבו הספרות החרדית לא תהיה כל כך קלישאתית וחזרתית?
חה, דפי הסיפור הכל-כך כל-כך 'חדש' הזה עדיין לחים בקצותיהם (באחססס...) מהדפדוף והקריאה בו.
שובר את הלופ לחלוטין.
ספר אינטליגנטי ומרענן.
אמנם הוא תפס את נישת הביקורת העצמית שבה באופן מסורתי מצטנפים הצדקנים-המתרים-בשער בציניותם העוקצנית והמתחסדת.
ועדיין...

ג.
לסיום, האם יש סיכוי שהם יצאו מהלופ אי פעם?
הכותב מציג בסיכומו המלומד שתי דרכים שהן שלוש -
1. הדרך של אלי שמריהו השם ירחם, עליה אסור לדבר בכלל. וכמו שבחר לוי לברוח ולהדחיק (ובכל זאת הציץ ונפגע - הגדרת הטוב הנפלא שלנו כ'לופ' מזולזל נכנסה לשגרת לשונו ופגעה בטהרתו. שיזכה לתשובה שלימה בקרוב) כך עלינו להיזהר וכו' ושות' וד"ל.
2. דרכן של הסופרות בנות ימינו ששברו את רצפת הזכוכית וצללו לעומק בתוך המסגרות הקיימות.
3. הדרך הפסיבית שבה בצורה אבולוציונית אחרי כך וכך דורות ישלפו אותנו מהקבר כדי להראות לנו שהספרות החרדית התקדמה משמעותית ביחס לימים שבהם חיינו על האדמה.
הבעיה עם המסלול השלישי מלבד הקצב האיטי שלו - שעד אז הדרישות של צאצאי צאצאינו תהיינה רחוקות פי כמה מהיום. מה לעשות שהאבולוציה רוחבית. זה כמו להמציא היום ראשי חץ משוכללים - אחויה, אנחנו ב2022.

אז הפתרון נשאר אצל שמריהו, אבל הוא הפרי האסור. אסור! טרפון עלול להתחשמל. אז אסור.
אבל,
רגע, כאן מתחברות נקודות ב' וג' לכדי ד'. בכבוד:

ד.
הפתרון נמצא בהעשרה של נישות הכתיבה, נושאי הסיפורים, המקוריות, היצירתיות.
כמו 'לופ', אחלה דוגמה.

ה.
הייתי רוצה לדעת על הכותב יותר.
בלי שמות חלילה, אבל קצת על העבר של הכתיבה שלך (זו לחלוטין לא כתיבה ירוקה!).

ו.
כמובן - מה הלאה? יש סיפור חדש? רק אל תיעלם לנו...
 

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה על התגובה המחמיאה והמפורטת.

בנוגע לזה:
הכותב מציג בסיכומו המלומד שתי דרכים שהן שלוש -
1. הדרך של אלי שמריהו השם ירחם, עליה אסור לדבר בכלל. וכמו שבחר לוי לברוח ולהדחיק (ובכל זאת הציץ ונפגע - הגדרת הטוב הנפלא שלנו כ'לופ' מזולזל נכנסה לשגרת לשונו ופגעה בטהרתו. שיזכה לתשובה שלימה בקרוב) כך עלינו להיזהר וכו' ושות' וד"ל.
אז הפתרון נשאר אצל שמריהו, אבל הוא הפרי האסור. אסור! טרפון עלול להתחשמל. אז אסור.
אני לא בטוח שהבנתי נכון, אבל אם אתה רומז שיצאתי במופגן נגד הגישה - זה ממש לא מדויק. אני רק הצגתי טיעונים משני הצדדים, טענה ותגובה לכל צד.

ו.
כמובן - מה הלאה? יש סיפור חדש?
לצערי, בתקופה הקרובה ודאי שלא.
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני לא בטוח שהבנתי נכון, אבל אם אתה רומז שיצאתי במופגן נגד הגישה - זה ממש לא מדויק. אני רק הצגתי טיעונים משני הצדדים, טענה ותגובה לכל צד.
הרושם האישי שלי היה שהוצגה כאן הטיה לצד ה'נכון'.
אבל זה הרושם שלי, רק שלי. ומה זה סיפור טוב אם לא כל אחד מוצא בו טעם אחר?!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה