סיפור בהמשכים לוחמת. המשך של הפרולוג.

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@רינתיה
@מתרגשת
@בובה בובה
תודה רבה.
האמת שכבר העירו לי על האורך, העניין הוא שאני לא יודעת מה לעשות, כי אם אחתוך את הפרק לשניים ואעלה, זה יהיה לא ברור, לא?

@נ. גל כשכתבתי שהיקום מבין, התכוונתי לכך שבכל דבר בעולם יש חיות, כן גם במה שנראה דומם. אז מי מבין את העצים? אולי העצים האחרים :)
אבל כשאני חושבת על ההערה שלך, יש סיכוי שזה באמת קצת פחות מתאים לכאן. אז תודה.

@מנחם דרורי אני קוראת את הדוגמאות שכתבת אבל לא כל כך מצליחה להבין מה הכוונה במקוצר? להוסיף יותר תיאורים?
אה, ותודה על ההערה האחרונה :)
 

מנחם דרורי

משתמש צעיר
כשכותבים ביטוי כמו מסדרת כיפה, אפשר לכתוב מסדרת את הכיפה, כנ"ל פותחת את הדלת,
כמו שאפשר לכתוב טורקת דלת ולמרות זאת כתבת
היא טורקת דלת.
לדלג על מילת קישור וכדומה. מחווית הקריאה האישית נראה לי שלא מומלץ לעשות את זה יותר מדי. אבל אין לי באמת ידע בנושא.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חושבת שיש בדיוק הזה דבר חשוב, אני רק לא יודעת אם זה נקרא קיצורים.
זאת אומרת לפעמים אני כותבת בצורה הזו ולפעמים בצורה הארוכה של תוספת מילים. תמיד יש צורך במילות קישור מהסוג הזה? שאלה לכל מומחי הכתיבה כאן.
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרק מקסים! אולי קצת ארוך אבל מרתק ממש!
הפעם גם הצלחתי להבין עד הסוף מה קורה עם צ'ארי רומאלה ושות', וזה היה נחמד...
לפעמים אני כותבת בצורה הזו ולפעמים בצורה הארוכה של תוספת מילים. תמיד יש צורך במילות קישור מהסוג הזה?
תלוי במשלב ובאווירה שאת רוצה ליצור. דבורי רנד לדוג' כמעט לא משתמשת במילות קישור...
פחות מילות קישור = יותר דרמה וגם קצת ליריות, אבל צריך לשים חלב להשתמש בזה בחוכמה, שלא לאבד לגמרי את השפה/התחביר בעבור הורדת המילים.
לי אישית החיסור לא הפריע..

נ.ב. נכנסתי לזה כל כך טוב, שהשורה האחרונה היתה סוג של הנחתת חירום...
מחכה להמשך!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מעולה שהעניינים מתחילים להתבהר גם לקוראים ולא רק לי.

אז מסתבר שכמו בכל דבר, צריך דרך אמצע... כמובן. כפי איך שאני מבינה, אין כללים ברורים בכתיבה. מתקדמים על פי הסיטואציה והמצב.

תודה.
 

chana salama

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מהממםם
ועכשיו הגיע הרגע לו חיכיתי מהרגע שהתחלת להעלות את הסיפור
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אז, סליחה על ההמתנה.

פרק תשע:
בכי, הוא שחרור של כאב. מטהר את הפנים.

אחינועם מסתכלת על המשפט פעם ופעמיים. מצמצמת עיניים, בוחנת. בינגו. היא לוקחת את המכחולים וצבעי השמן, לא מניחה בצד. לא מציירת סקיצה בעיפרון חלש. מתיזה, ישירות על הקנבס.

שדה מעולף מחום, אוויר מהביל. עומד. שיבולים זהובות, שמנות מברכת הארץ. ואדמה סדוקה. שמש יוקדת, מזיעה בטיפות חמות, טל רותח.

מעיין יבש מתמלא באדי אש, פתח לגיהנום של דמעות. אותיות משתקפות בו, משפט של הקדשה.

אייל חום, מבריק מקרני שמש מפזזת, שותה ממעיין המוות, החיים, בצמא. נוגע ביופי של הבכי, בטוהר. שותה אותו. כאייל תערוג על אפיקי מים. כאייל תערגי, נועה. תנצחי.

היא בוהה בציור.

מה איתי. גם אני צריכה הקדשה, רוצה לנצח. עשינו עסק, הבטחתי לנועה. היא הבטיחה לי. הבטחות הן דבר רציני, לא משחק פינג פונג. פעם כן, פעם לא. תמיד.


חשבתי שאני מתה.

לרגעים ארוכים לא הרגשתי כלום. חוץ מענן. צמר גפן רך, קצת מצמרר שעוטף אותי בנעימות.

אחר כך, כלום כבר לא היה נעים. עד היום אני חושבת שהצרחות שלי היו יכולות להדיר עדר פילים מסוואנה אפריקאית רותחת אל ליבה הפועם קרח של אנטארקטיקה.

צרחתי עד טשטוש חושים, עד כאב משסף. הייתי חיה פצועה. נשארתי. בפנים, יש עדיין לביאה קטנה שמחכה לנקמה, לטריפה של החיים.

לא היו לי ימים, לא היו לילות. ימים, כי הצרחות שלי לא אפשרו לי לחשוב דבר, אפילו לבכות לא הייתי מסוגלת. בלילות, הסיוטים היו תוקפים אותי בחייתיות. הדמיון, היה נורא יותר מהמציאות.

נשרפתי. מבחוץ, מבפנים. לא ידעתי להבדיל. הרגשתי תינוק, צורח. ואף אחד בסביבה לא יודע למה, לא למד 'תינוקית'.

הם ידעו רק מהכוויות, מהזיהום שהחריף. הראש, שהצלחתי להשאיר מעל האש. הפחד, האימה, לא נגלו. העיניים שלי היו מסכה של סבל, חיצונית. את הילדה הבוכה שטרקה דלתות עד אובדן שמיעה, אף אחד לא ראה. אפילו לא נועה.


אחינועם מתרוממת. מניחה אצבעות לחות בתחתית הצוואר. מקשיבה לבומים, לפעימת חיים סוערת. נושפת.

היא מעבירה את כרית האצבע על ציור היער האבוד, בולעת רוק צורב. אלוקים כן אוהב אותי. אחרת, הייתי נשארת שם. נשרפת למוות או מתה מדקירות סכין. מה שהיה מגיע קודם, אולי שתיהם יחד.

אחינועם מסיטה עיניים, ממקדת בנייד. אני אתקשר לנועה.

היא לא עונה.

מוזר.

***

"את נועה?"

"כן", נועה מבזיקה לעברה חיוך. "נעים להכיר", היא מניחה יד רפויה על המזוזה, מנשקת. "אמא נמצאת?"

שיר עוזבת את הידית. "אמא, היא הגיעה".

"מי?" היא עוזבת את המטבח. "ולמה עדיין לא התארגנת ללימודים? עוד מעט ואת כבר מאחרת".

"אני מחכה לרעות".

הקול שלה מתקשח באחת, מונמך. "את לא מחכה לאף אחת. קדימה, החוצה".

"אבל-"

נועה נסוגה צעד לאחור. שני מעיפה אליה מבט. "תיכנסי, בבקשה. את נועה, נכון? שיר, לכי להתארגן".

נועה לא עונה, קופאת במקום.

"היי, אמרתי שאת מוזמנת להיכנס".

"את, זה מי שאני חושבת שאת?" היא שואלת בשקט. מתרחקת צעד נוסף. ועוד אחד.

"אני?" היא מפנה אליה עיניים מופתעות. "אני לא חושבת שאנחנו מכירות ממקום מסוים".

"אנחנו כן".

שיר מביטה בהן בהתעניינות. שני מסמנת לה אל גרם המדרגות בהבעה נוזפת. היא מתרחקת.

"רוצה לספר לי מאיפה?"

"הכרחת אותי לנקות לך את החדר, בבית המלון", היא משפילה עפעפיים. ריסים ארוכות, שחורות, נוגעות במעלה הלחי.

"אמרת שאני מנקה גרועה, התלוננת עלי אצל המנהל. הוא הזהיר, איים בפיטורים. השפלת אותי". אין צורך לספר שבסופו של דבר, באמת, פוטרתי. זה לא יוסיף לי נקודות זכות. וממילא המצב שלי כבר לא מזהיר.

"את".

"אני".

שני סוקרת אותה במבט עין מוצר, מאיים מעט. "אז את לא יודעת לנקות".

"אני חושבת שאלך עכשיו".

"תישארי".

"למה?" היא שואלת ביובש, פגיעה שמוסתרת היטב. אחת ממיומנויות החיים שרכשה בעמל, ביזע. ולא מעט דם.

"אנחנו צריכות לדבר".

"לא", נועה נרתעת. לא קבעתי פגישה עם הכאב.

"לא שאלתי, קבעתי".

"גבירתי-"

"אני לא גבירה". היא מושכת אותה קדימה, מכניסה. "שבי".

נועה חיוורת. "הסיטואציה לא מוצאת חן בעיני. אני לא אוהבת שקובעים בשבילי, בלי לשאול אותי. תודה, אבל אני חושבת שאוותר על העבודה כאן".

שני משפדת אותה במבט צלוי היטב. מפוכח. "קחי, תשתי. נקבע על מאה וחמישים שקלים לשעה".

נועה בולעת אוויר, מים בו. משתנקת. "מה?"

"מאה וחמישים שקלים לשעה".

"זה מחיר מופרז, גבירתי".

"שני".

היא נושכת שפה. "התכוונתי".

"קומי".

נועה קמה, מניחה את הכוס הכמעט מלאה על השולחן.

"תשפכי בכיור, תזרקי את הכוס לפח. לאחר מכן תשטפי את הרצפה בשתי הקומות. תעשי שירותים ואמבטיה. ואם ישאר זמן עד שהילדים יחזרו תנקי גם חלונות".

"אני חושבת שעוד לא הבעתי הסכמה למהלך".

"מעניין".

"פגעת בי".

"כנראה שהיית צריכה ניעור רציני. המגב באמבטיה. קומה שנייה, דלת שלישית מימין. את זזה?"

"לכיוון היציאה".

"סגרנו שאת מנקה".

נועה מסתחררת. "עדיין לא".

"מעכשיו, כן. מספיק עם הדיבורים. אם המצב ימשך באופן הזה, את תמצאי את עצמך חזרה ברחוב. מובן?"

האוויר נגמר לה בריאות. היא מתאמצת לנשום תקין. "הבנתי, גביר- שני. תודה שהסכמת להעסיק אותי".

"בבקשה. ועוד דבר אחד, אל החדר הראשון משמאל, את לא נכנסת".

נועה נועצת בה זוג עיניים מבולבלות.

"את מבינה מה שאני מדברת איתך?"

"כן. רק ש-"

"אני מזכירה לך מה האופציה השנייה", היא מחווה לכיוון החלון הגדול. שותקת.

נועה בולעת רוק במאמץ. מעלימה רצון לקום, לברוח. סוף העולם יקבל אותי בזרועות פתוחות. אבל אולי, כאן זה סוף העולם. בתוספת שמאלה. עם ריבית והצמדה. "אני עולה".

---

"אמא שלי אמרה לך לא לנקות את החדר".

נועה נהדפת לאחור, נדהמת. "הייתי באמצע להעביר ספוג על הדלת".

"ואני בדיוק פתחתי אותה", היא אומרת באדישות. "סליחה, עובדת ניקיון, אני חושבת שההוראה של אמא שלי הייתה מספיק מובנת. אל תתקרבי לכאן, ברור?"

היא מסתכלת עליה, העיניים שלה גדלות. מכילות רגשות מכל גווני הקשת. "יש דרך לדבר אל בני אדם. אני לא שפחה ולא חיה. גם לי יש לב, והוא לא מאבן. בדיוק כמוך".

רעות מהווה פנים בגועל. "אני, כמוך?"

"אני לא חושבת שאני כל כך גרועה. לא עד כדי כך, לכל הפחות".

"את עובדת ניקיון", היא מסננת, טורקת דלת. "זה מספיק".

נועה מתקרבת באיטיות, לוקחת נשימה. "אני אוהבת אותך. מבחינתי, זה מספיק".

הדלת נפתחת באחת, "אני לא צריכה אהבה". טריקה.

***

"גדלת, צ'ארי". יד מעבירה עליו רפרוף עדין, מכווץ. "כואב לך, במקרה?"

ניקולה מתמיד למקד זוג עיניים ברצפה, בעקשנות. לא לשתף פעולה עם בוגדים.

"לא חבל, ילד? אני רואה שהחבל מתחכך לך עם הידיים, משפשף אותם". הוא מפוצץ טיפת דם זעירה. "מסתבר שכואב לך".

שתיקה.

"אה", הוא מהנהן בהבעה כבדת ראש, שקולה. "לימדו אותך שעם בוגדים לא מתקשרים? עבודה יפה עשו המאמנים שלך".

ניקולה מעביר מבטים על הרצפה הגבישית. סוקר את הצדדים בחטף. קירות לבנים, כתמים אדומים מנקדים אותם. הידיים שלו מתכווצות לאגרופים.

"הופ, הופ. מה יש? הילדון מתחיל לפחד?"

הוא חורק שיניים.

"תשמע". ניקולה רואה מטווח הראייה הצר שכפה על עצמו, נעל עד ברך, מתכופפות לעברו. "אני לא אוהב שמציגים לי. באופן כללי, אני לא סובל הצגות. זה משגע אותי. אז", הוא מרים את הפנים שלו לקו ישר, מישיר למולו, בתנועה לא עדינה בעליל. "ספר לי, איך מתייחסים אצלכם לבוגדים?"

הסנטר שלו רועד בין האצבעות. רוקד את ריקוד הדוב, רגע לפני ניתנת האות למכות. להתרת הדם.

"שאלתי שאלה. אני מניח שלא תרצה להפוך למזכרת של כתם אדום על הקיר. אני צודק?"

העיניים שלו מתמלאות בנוזל מלוח. הוא מתקשה לעצור אותו. מנסה בכל זאת, נכשל.

הוא עוזב את הסנטר, מוחה לו דמעות. תנין. יאכל את הביצים, יבכה. "שאגיד לבחורים שלי להתחיל לפעול?"

"מעלימים אותם", ניקולה יורה במהירות.

"תודה", היד שלו מעבירה עליו ליטוף, פורעת שיער. לא בחיבה. "לאן?"

"לא יודע".

"אתה בטוח?"

הנהון חד משמעי.

"גוסטב", הוא מפנה אליו עיניים חדות. שחורות כבורות תהום. חסרות חיים. "תלמד את השבוי שלנו לקח. הקפה מחכה לי".

"קוראים לי גוסטב", הוא מותח שפתיים לרפלקס שמזכיר חיוך.

"אני יודע", ניקולה מתיז.

"בן עשרים וארבע".

"זה גאווה? כי גם חמש עשרה הוא גיל לא רע".

"בדרך כלל, ילדים בני חמש עשרה לא בוכים. אגב, עוד בדרך כלל, הם נקראים בחורים".

"טוב".

"אתה מפחד?"

משיכת כתף.

"צמא, אולי?"

"מתגעגע לאבא". אם כבר צ'ארי, עד הסוף.

"אם תשתף איתנו פעולה", הוא מבריק אליו חיוך שוקולדי. מזויף. "אולי זה יהיה מהר יותר".

"אולי".

"תסתכל", גוסטב אוחז בראש שלו. מסובב לימין, אחר לשמאל. בפראות משהו. "עוד התחצפות אחת, אחת ילד, ותהפוך לשלולית אדומה. אולי אשתמש בך בתור קטשופ. שמעתי שרומאלה מחבב את התוספת הזו".

ניקולה מהדק שפתיים.

"לאן אתם מעלימים את הבוגדים?"

דממה.

"חבל", הוא מצהיר. "כי מהחדר הזה, בלי מידע הולם, לא יוצאים. מתים. המשך לילה טוב שיהיה לך".

ניקולה מעווה פנים. דם, הוא לא מים.

***

"הוא שבוי". פיטו מעשן סיגריה אחר סיגריה. ממלא את חלל החדר בעשן מחניק. לא מסכים לפתוח חלון. "צ'ארי, זה מרכז אותי".

צ'ארי נאנח, נוחת על המחצלת. קרוב לרומאלה.

"יש לנו דרך לשחרר אותו?" סדק עבה חורץ את המצח של זוהר, חורש בו תלמים.

"יש. אבל הדם יפעפע על הארץ, ירעיד אותה".

"אין לנו ברירה".

"אין".

"אמרת", ברק מתערב. "שאני צריך לטוס למדגסקר, להעביר חבילה. לחזור. תן לי את החבילה המדוברת, נגמור סיפור. אני לא נשאר כאן רגע אחד מיותר".

צ'ארי מניח עליו יד.

פיטו תוקע בו מבט מרחם. "לא נשאר?"

"לא". חד.

"אף אחד לא שאל אותך", זוהר חותך את הדיון. "הבטחתי, לא הבטחתי לקיים. סגרנו נושא. מה אנחנו עושים, פיטו?"

פיטו מסתכל על רומאלה, ניצן של טרום חיוך משורטט בו, מהוסס. זוהר עוקב אחר המבט שלו, מניד ראש. מוחק היסוס. "יש לנו תוכנית".

"מה?" ברק שואל בחוסר הבנה. מרגיש לא בנוח עם המבטים. תחושה רעה, ברורה, שהם נגדו.

"נסגיר אותך".

"אותי?" הוא נרתע.

"בדיוק. זה יהיה מצוין. הרגל שלך פגועה, לא תוכל לברוח. אין יותר טוב מזה. ניקולה ישתחרר, תיכנס במקומו. זהו".

"אתה מוכר את החיים שלי?"

"תמורת החיים של אדם אחר. מי אמר שהשנים שעוד תחיה חשובות יותר?"

"מי אמר שלא?"

"המציאות. וכדי שלא תהתל בעצמך שהיא אומרת אחרת אאלץ לאזוק אותך, שלא תברח. מחר בבוקר, נתחיל בפעולה".

"אתה מתלוצץ".

"לא".

ברק שותק. צ'ארי נועץ בו עיניים חומות, כאב מכהה אותם.

הוא מחזיר לו מבט ריק.

"אבא-"

"צ'ארי אני יודע שאתה אוהב אותו, אבל אין ברירה. תיפרד".

הוא שקט, לוחש. "אני לא אשכח אותך".

שתיקה.

מכירת חיים היא לא דבר פשוט. הסגרה של עצמי, תמורת שחרור של אחר זה דבר שאי אפשר לתאר.

ודווקא החברים שלך, שאמורים להיות איתך. מכרו אותך, כמו כלב. הפקירו בחוצות, זרקו לבור. לא ריפדו את הדרך בבשמים.

חיים, הם עניין למבוגרים בלבד.

תהנו. הבמה שלכם.
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מפרק לפרק זה מרתק עוד יותר!
מקסים! לקרוא בנשימה עצורה
רק כמה דברים קטנים

רעות מהווה פנים בגועל.
מעווה - מלשון עיוות ועווית
(מהווה - זה ליצור יש מאין)

חוץ מזה, אני קצת אבודה...
שיר ורעות הן אחיות? אחינועם היא אישתו של ברק, נכון? ובכלל כל העסק עם ניקולה, צ'ארי ושאר החברים מבלבל אותי...
את מכירה את כולם, אני לא מכירה אף אחד... תני לי תזכורות והקשרים: שאבא של צ'ארי (אני עדיין לא יודעת מי הוא) יקרא ל'צארי "בן". שאבין איך ניקולה קשור לכל העניין, ומה הוא עשה בכלל ומי תפס אותו בכזאת אכזריות מזעזעת.

הנהון חד משמעי.

"גוסטב", הוא מפנה אליו עיניים חדות. שחורות כבורות תהום. חסרות חיים. "תלמד את השבוי שלנו לקח. הקפה מחכה לי".

"קוראים לי גוסטב", הוא מותח שפתיים לרפלקס שמזכיר חיוך.
כאן המעבר בין האנשים בלבל אותי. השובה הראשי יצא מהחדר והשאיר את גוסטב וניקולה לבד?

חוץ מזה קראתי בבת אחת, ופתאום הנחתת אותי עם השורה:
תהנו. הבמה שלכם.

מחכה לפרק 10!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@מוריופ, באמת תודה אפילו לא שמתי לב. זה מסוג הטעויות הקטנות והמעצבנות.

אוקי, אני אענה אחד אחד. קודם כל, כן. אני יודעת שזאת ה-בעיה המרכזית שלי. אני תמיד שוכחת שאני מכירה את הדמויות לעומק, אבל שאר הקוראים... ובכן, לא בדיוק.
אבל ספציפית לשאלות שלך, הן נפתרו בפרקים קודמים. אולי בגלל האורך עד שעלה הפרק הזה הכל התערבב.

שיר ורעות אחיות. אחינועם היא לא אשתו של ברק, היא חברה של נועה. אבא של צ'ארי הוא פיטו, וזה דווקא מוזכר. מי חטף את ניקולה, אני חושבת שזה כתוב בפרק הקודם. מדובר בעצם על אלו שבגדו בהם בעבר. מה שנקרא, המאפייה המתחרה.

ו-תודה גדולה. על הביקורת ועל המחמאות.
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@מוריופ, באמת תודה אפילו לא שמתי לב. זה מסוג הטעויות הקטנות והמעצבנות.

אוקי, אני אענה אחד אחד. קודם כל, כן. אני יודעת שזאת ה-בעיה המרכזית שלי. אני תמיד שוכחת שאני מכירה את הדמויות לעומק, אבל שאר הקוראים... ובכן, לא בדיוק.
אבל ספציפית לשאלות שלך, הן נפתרו בפרקים קודמים. אולי בגלל האורך עד שעלה הפרק הזה הכל התערבב.

שיר ורעות אחיות. אחינועם היא לא אשתו של ברק, היא חברה של נועה. אבא של צ'ארי הוא פיטו, וזה דווקא מוזכר. מי חטף את ניקולה, אני חושבת שזה כתוב בפרק הקודם. מדובר בעצם על אלו שבגדו בהם בעבר. מה שנקרא, המאפייה המתחרה.

ו-תודה גדולה. על הביקורת ועל המחמאות.
תודה!
אשתדל לזכור עד הפרק הבא ;)
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק עשר:

אחינועם מרימה עיניים, בוחנת אותה בדקדוק, נוזפת. "את עומדת כאן הרבה זמן, מחכה? לא שמעתי שנכנסת".

נועה מעיפה מבט עצור לשעון. "עשר דקות". שתיקה.

"מים?" היא קמה. "את חיוורת".

שרבוב שפה, נחיתה לפוף. נועה מעיפה נעליים, מתקפלת. "מעניין למה".

"אני לא אשאל".

"ברור, כי את תחקרי. תוציאי. כמו תמיד, בעצם".

"זה כעס?"

היא מסובבת ראש, עוצמת עיניים בלאות. "כאב". ושש מאות השקלים שיש לי בכיס, שלוש שטרות של מאתיים. מבעירים אותו, אותי. כסף הוא לא הכל בחיים. אפילו אם חזי ישמח, יקפוץ מאושר.

אחינועם מתיישבת על הרצפה. נוטשת את כוס המים מהמחשבה. "תפרטי".

"לא מגיע לי להיות שפחה".

"אני שמחה שאת לא חושבת אחרת". היא נועצת בה מבט חרד.

מכירה את ההתבטלות כלפי מבוגרים ממנה, את הכבוד כלפי הקטנים. מתוודעת יותר מידי פעמים לזמנים שהמילה אדוני, נפלטת ממנה. גבירתי. נועה בהחלט מסוגלת לכופף את עצמה עד עפר.

האצבעות שלה בכיס, מתהדקות על שלושה שטרות כחולים. שולפות. "אני לא יודעת".

אחינועם ממקדת בהם עיניים שקטות. "מה זה?"

"אני עובדת".

"חשבתי בלי תשלום. בדרך כלל כשאומרים שפחה, מדובר על ניצול".

"את חכמה יותר ממה שאת חושבת".

אחינועם מעבירה אצבע על החריצים, בין משטחי השיש. "כסף לא משמר מוטיבציה?"

"בדיוק".

"אני מבינה שמצאת עבודה".

הנהון.

"משפילים אותך?"

היא מניחה עליה עיניים עייפות. "לא משנה. אני חושבת שאלך הביתה עכשיו. אני צריכה להכין לחזי ארוחת צהריים".

"ולך".

נועה מחייכת בביטול. "כן, אפשר לומר".

"אולי", אחינועם מחייכת אליה חיוך חם, מודאג. מבוהל על חברה הישרדותית עד מוות. "תהיי קצת, גם בשביל עצמך? את זוכרת", היא לוחשת. "עשינו עסקה".

נועה מהדקת שפתיים, "כשאני עם חזי, אני עם עצמי. כשאני דואגת לו, אני דואגת לי. כשאני מחבקת אותו, אני מחבקת את עצמי".

"לא מסכימה איתך".

נועה מפיקה חיוך חיוור. "נאלץ להתפשר על חוסר הסכמה ביננו. אני צריכה ללכת".

"רגע", היא עוצרת אותה. "הכנתי לך ציור חדש, אני רוצה לתת לך אותו במתנה".

זיק אוהב ניצת בעיניים שלה, קטן. כמעט ולא מורגש. היא עוקבת אחר הידיים של אחינועם. בוהה. "בשבילי?"

"במיוחד".

נועה קוראת את ההקדשה, נרעדת. קור תוקף אותה בגלים מצמררים. 'בכי, הוא שחרור של כאב'. פנים נוקשות מבזיקות מולה, דם, בריחה. אימה פשוטה, מאיימת בצלילות שלה. 'מטהר את הפנים'. בחילה עולה לה בגרון. "אני, חייבת להקיא. הרגע".

"מה קרה?" אחינועם נרתעת. חסרת אונים אל מול התפתלות, נחש אנקונדה. ועיניים מזוגגות.

היא לא מסוגלת לענות. מקיאה את הרעב, הבושה. הפחד. "סליחה", נועה ממלמלת בחולשה. דמעות מתקשרות בזוויות העיניים שלה, לא גולשות. "אני אלך לקחת מגב, אנקה".

"את לא". אחינועם עוצרת אותה בהחלטיות. המבט שלה בלתי מתפשר. "שלא תעזי לקום, לעשות צעד קטן. את מבינה אותי?"

היא מהנהנת לשלילה, מנסה להתרומם.

אחינועם מניחה עליה יד החלטית. "שבי". הירוק שבעיניים שלה מתקשה, חד משמעי.

נועה מתנגדת.

היא מתכופפת לעברה. "ניני", אחינועם משתמשת בשם החיבה, של שתיהן. "שבי. תבכי. תשחררי".

"לא יכולה".

"שמעת מה אמרתי?"

"שמעתי". מובס.

"תודה רבה". אחינועם מתרוממת, יוצאת. מוזגת כוס מים קרירים, לוקחת מגב. חוזרת.

נועה מושיטה אצבעות חלושות. אחינועם מגישה לה את הכוס. "תשתי", היא מלטפת אותה בעיניים דואגות. "זה טוב".

"לא", היא מוחה בחולשה. "את המגב. אני, צריכה לנקות".

אחינועם נאנחת. מניחה יד ימין על מותן, מחזיקה את המגב בתנועה של עוזרת בית קלאסית. "מה יהיה איתך?"

עווית כאב חולפת בה. גל שני של קיא תוקף אותה, סוחט טיפות נוספות, עד קוצר נשימה.

אחינועם שומטת את המגב, מזנקת לעברה. "תנשמי עמוק, נועה. סליחה, נשפך לי קצת מים, נבהלתי. תשתי".

היא שותה לאט. הפוזה של אחינועם מעבירה בה רטט חשמלי, מכהה פעימת חיים. ככה, בדיוק, הייתי נראית היום. בלי יד על המותן. על דלת חצי פתוחה, עם ספוג נוטף מים.

פנים אל פנים. נהדפת לאחור, על הרצפה. שיקוף של עצמי, ברנטגן. צריכה אהבה, רוצה. לא מודה.

אחינועם שולפת מגבונים. זורקת אליה כמה. "קחי, תנקי קצת את עצמך". שולפת עוד, מספיגה קיא.

"אל תעשי את זה". נועה מעוותת פנים, מעבירה ניגוב עליהן. על החולצה, החצאית.

"אני אעשה, ואת לא תתערבי. תפסיקי להיות הכל בשביל כולם, כלום בשביל עצמך".

"זה, לא נכון".

"בנוסף", היא זורקת מגבונים מלוכלכים לשקית. "את גם מתכחשת".

"אף פעם אני לא מדחיקה אמיתות על עצמי".

אחינועם מבצעת קשר פרפר, מתרוממת. "אלא אם כן, מדובר בנתינה האין סופית שלך. תמיד תשפילי את עצמך, תהיי בטוחה שאת שווה פחות מכולם. צריכה לתת, אסורה לקבל. את כבולה, נועה, בשרשראות שאת, כבלת בהם את עצמך".

נועה תולשת חתיכת טישו מהגליל הלבן, מכדררת. "את חושבת?"

"ואת?" היא מחזירה את הכדור אליה.

"אם מדובר באמת, זו תהיה הפתעה רעה.

משתי סיבות. אלף, האכלתי את עצמי בשקר, השקתי. מנעתי מעצמי לפרוץ ולצמוח. בית, אני קשורה.

הדבר שהכי מתסכל אותי הוא כשקובעים לי מה לעשות, מתי. ואני, בלי לשים לב, גורמת לעצמי להיפצע. בגללי".

"לא שיקרת לעצמך, ניני, ראית את המציאות כפי איך שהעיניים שלך היו מסוגלות לראות, בלי להתמוטט".

"אני יכולה להתמוטט אם לא אתן?"

"תעני לי את".

היא זורקת את פיסת הטישו אל השקית הסגורה. "כן. ועכשיו, אני באמת צריכה ללכת, יותר נכון, לרוץ. להתראות".

---

אם לא אתן, אפול.

אני צריכה את הדבר שיתן לי משמעות בחיים. משהו שארגיש שווה, שיהיה לי אחיזה ביד. יציב.

העולם שלי מעורער. כל כולי, עיר קטנה, חרבה. כשאני מעניקה, עד איבוד עצמי אני לא מרגישה את הכאב. כן מתרוקנת, נותנת לריק להתמלא במעשים טובים.

טובים?

ואולי באמת סידרתי את המציאות כמו שאני רוצה. בחרתי קוביות, בניתי חומה. פקדתי: אין כניסה ללב שלי.

מעצמי, מנעתי את הטוב הזה. העלמתי אמת.

ההגדרה שלי, תמיד הייתה לוחמת. מתי היטשטשו הגבולות, נצבעו שחור, והפניתי את האקדח כלפי. איימתי. נועה, תשארי את הלב מחוץ למשחק.

השארתי.

אחינועם צודקת, אני טועה.

מלח מעקצץ לה בקצות העיניים, הריסים נרעדות. 'בכי, הוא שחרור של כאב'. היא טומנת אגרוף, סוגרת עליו שיניים עד איבוד תחושה. אני לא אבכה. ואז מה שהוא מטהר את הפנים.

האמת שאף אחד לא יאמר, יספר, היא שבכי מסמל חולשה. אחרת, אני לא יכולה להסביר איך אז, במדגסקר, כשבכיתי מפחד אבא הגיע, חסם לי פה עם דבק חשמל.

שכח להסיר אותו עד הבוקר. וככה הלכתי לישון. בוכה את הפנים, שורפת את החוץ. דוממת.

בערב ילין בכי. ולבוקר,

שתיקה.

***

"רגע".

פיטו עוצר.

זוהר נועץ בו עיניים מתעניינות. "בקשה אחרונה?"

"אני מבין שאתה מודע לכך שהם יעלו אותי על הגרדום, יהנו לראות דם על הקירות. ובכל זאת, אתה מוליך אותי אל המוות בדעה צלולה".

זוהר מניף יד מבטלת. "אל תהיה פרנואיד".

ברק מחייך במרירות. "אני רוצה להתקשר אל הבת שלי".

"אין כאן קליטה".

"באמת?" ברק מגחך. "אל תיתן לי את הכבוד להשפיל אותך".

זוהר שולח אליו מבט חודר, ברק מחזיר לו חום שליו, שחור בו. "תחייג בשבילי, הידיים שלי אזוקות".

"בבקשה". זוהר שולף את הטלפון מכיס המכנס, פיטו נוטל אותו. "מה הקוד?"

"טביעת אצבע".

"תיישר אגודל", פיטו מקרב אליו את המסך. ברק לוחץ, מודע לכך שמדובר בדקות האחרונות של החופש. יחסי, לכל הפחות.

חצי צלצול.

"אבא".

"זה אני, מותק".

"התגעגעתי".

"גם אני, ילדה שלי".

"אני רוצה שתחזור".

"כבר דיברנו על העניין, אני לא יכול. יש הבדל בין רוצה לצריכה, נכון? את מסוגלת להסתדר בלעדי".

"זה קשה. אמא קמה, אחר כך חזרה למיטה. אני לא יודעת מתי יהיה הסוף".

והלוואי שאני הייתי יודע.

הייתי עושה הכל כדי שהילדות שלך תהיה שונה. מרפד את הדרך, מפזר נשיקות ואהבה. לא קר כלפייך. מצדיק את עצמי בתירוץ עלוב, אופי. לא כשהמוות עומד בפתח. "יש אלוקים. והוא אוהב אותך, יותר ממה שאת יכולה לתאר. אני צודק?"

נועה לוחצת על קצות העיניים, כואב לה. "צודק, אבא".

"את מאמינה?"

"אני", נשימה. "משתדלת".

"מאמינה?" הוא מתעקש.

"גם אם אני רואה רע, בסופו של דבר יהיה טוב".

"לא".

"מה?"

"אין כזה דבר רע, נועה. הכל טוב. גם אם אנחנו לא רואים, אנחנו מאמינים. אין רע יורד מלמעלה. אבא לא נהנה לראות אותך סובלת. הוא רוצה לזקק אותך, להפוך לטהורה יותר".

"אבא-" נועה מבוהלת. "אתה-"

"אני?"

היא נוחתת על רצפת המטבח, מצמידה מצח חם לרגל הכיסא הקרה. מצטמררת. "אתה רומז לי?"

"אני אומר מפורשות".

אבא עומד בפני מוות.

כשהוא רצה לספר לי שמישהו נפטר, הוא תמיד השתמש במשפט הזה: 'נועה, הוא רוצה לזקק אותו, להפוך לטהור יותר'. היא משתעלת. "אתה לא עושה לי את זה".

הוא מחייך קלושות. "אני צריך לנתק, בת שלי".

"לא. אבא, לא. אני רוצה שתגיע אלי. אני רוצה לראות אותך. אני, רוצה עוד חיבוק אחד".

כאב מחלחל לו בקנה הנשימה, "אני שולח לך אלפים כאלו מרחוק".

"מה עם חזי?" הקול שלה רועד. אבא, בדרך, למוות. אלוקים, אני לא אשרוד בעולם הזה בלעדיו. מה טוב כאן. הכל רע. שחור. ואין לי כוח לחפש נקודות אור, לבכות.

רוצה שמש. קרניים שילטפו אותי, ינחמו. ויש אין.

"תמסרי לו, בשמי".

"להתראות אבא", אבני בליסטראות תקועות לה בגרון, מקשות עליה לדבר. "תזכור ש- תמיד יש דרך יציאה".

ניתוק.

ברק כובש ראש בקרקע. דרך יציאה.

נועה, אני אוהב אותך.

---

"אני נאלץ לפצוע אותך".

ברק חושק שפה. "כדבריך".

"תבין", פיטו מתנצל. "אני לא יכול להיכנס אל גוב האריות, גם אם אביא להם את המתנה היקרה ביותר, אותך".

"הבנתי", לקוני.

"נשאיר פתק. רומאלה, תמורת ניקולה.

אפשר לומר הרבה דברים על הבוגדים האלו, חוץ מדבר אחד. מילה שלהם, זו מילה. וכידוע הם הבטיחו שמי שיסגיר לידהם את רומאלה, אתה בעצם, יקבל כל מה שהוא יבקש. אנחנו רוצים את ניקולה חי, משוחרר".

"אל תקרא לי רומאלה".

"אני אקרא", הוא מתקשח. "טוב, זוהר. אני פוצע אותו, או אתה?"

ברק עוצם עיניים.

האדישות.

להוציא מאדם דם, לשפוך ממנו חיות. זה מעשה שבשגרה, מבחינתם. הם מכריעים בין ימין לשמאל, בין מוות לחיים, בלי היסוס. מי יותר חשוב, ילד, או מבוגר.

איך אפשר להחליט? הם לא אלוקים. לא מסוגלים להמית, לא יודעים להחיות. המפתחות לא בידם. ותמיד יש דרך יציאה, דלת חירום.

הם לא אוחזי החרב. אף אחד לא יהרוג אותי, בלי רצון מלמעלה. ללא נתינת אישור. אל תהיה בלחץ, תשחרר. יש רק אחד ששולט בעולם הזה. ולא, לא מדובר בבשר ודם.

תרפה, ברק. כניסות אל לוע המוות יש הרבה. יציאות ממנו יש שלוש. תשובה, ותפילה, וצדקה.

אני לא מתייאש, אני לוחם.

הוא מתעלם מכאב שחותך בו, מדם. שריפה משתוללת סביבו, בתוכו. והוא שקט, נושם ברגיעה. לוגם חמצן, פולט פחמן.

חי, כל הדרך אל המוות.

***

רעות פותחת את הספר, שולפת סימניה ועט. כותבת. 'שיר, נקודות אור הן לא קסם. ואם יש לנו אחת את השנייה, זה לא הופך את החיים למושלמים. מודה, הדרך הרבה יותר חלקה כשיש למי לתת יד.

אבל, אין לנו אותו שביל. אולי הם מקבילים. שונים, הם בטוח. אין שני בני אדם על אותו מסלול. גם אם מדובר בתאומים, זהים. ואנחנו אפילו לא תאומות, אחיות.

עם כמה שאני אוהבת ומעריכה אותך, את לא יכולה לצלוח את הדרך במקומי. אמא לא נגדך, היא נגדי'.

שתי אצבעות אוחזות בעט, מושכות. רעות מרפה, מכושפת. מסוחררת מהאותיות שנכתבות מולה, על הדף: 'אני לא את. מטבע הדברים אני לא יכולה לצלוח את הדרך שלך, במקומך. אבל אני יכולה לעזור. להיות. להקשיב. זה דבר גדול.

את לא חושבת?

לא טוב היות האדם לבדו. או חברותא, רעות, או מיתותא. אני לא רוצה שתמותי, אני רוצה אותך חיה. שמחה.

זה אפשרי.

אף אחד לא אמר שקל לשנות נקודת הסתכלות. אף אחד, אנושי, לא הצליח לעשות שינוי ביום אחד. אבל לא חסר לך עדים, שיעידו. עשיתי את זה, ואין דבר העומד בפני הרצון'.


רעות מרימה עיניים. "מה את עושה כאן, שיר?"

"אמרתי למורה שכואב לי הראש, השתחררתי. באמת כאב לי", היא מתגוננת. "אבל בעיקר הלב, עלייך".

"זוכרת שאמא יצאה לנופש, עם אבא ושלושת הקטנים?"

שיר מעלה גבה. "זוכרת".

"זוכרת שהיא סיפרה לנו על המנקה החצופה? איך היא העמידה אותה לנקות את החדר, אישרה לבנצי, ארי ואפרת להסתכל?"

"זוכרת".

"היא הייתה כאן היום".

"זאת ש-", שיר תוקעת בה מבט המום, "ראיתי היום בבוקר?"

"כן", אטום. "אמא אמרה לה לא להתקרב לחדר שלי. היא העבירה ספוג על הדלת, פתחתי, צעקתי עליה. אני", פחד נורה ממנה. "מתנהגת כמו אמא. אני לא רוצה להיות כזו, רעה לחלשים ממני".

"ואולי היא חזקה. בן אדם שמסכים לעבוד בעבודה כזו, פותח את עצמו להשפלות, הוא חזק. בנוי מכשלונות העבר, צומח מכאב ההווה, מעמיד עתיד טוב יותר. צריך לכבד אותו".

רעות מחרישה, נושמת. "אחרי שצעקתי, היא אמרה שהיא אוהבת אותי. אמרתי שאני לא צריכה אהבה, שיקרתי".

לשקר את עצמי, נובע מחוסר אונים.

תביטי למציאות בעיניים, תבטיחי לה, לחימה לא מחייבת דם ודמעות. היא יכולה לצמוח מאהבה.

רק תני לאדמה סדוקה גרעין, תראי, היא כבר תצמיח עץ. עץ החיים ועץ הדעת.

עץ התמיד.

***

הוא מסיט וילון בצבע יין עמוק, מביט מהחלון.

הכסף שבעיניים שלו מחליד. האישון גדל, זורק ניצוצי שחור אל אפור מלוכלך.

הוא צוחק בהנאה.

אדם, זורק על האדמה. אני לא טיפש ואין לי ספק במי מדובר.

הוא מבזיק חיוך זאבי לשמיים, מלחש לו סודות. אמת, יכולה להיות שקר. בו במידה ששקר, יכול להיות אמת.

ויתערבו, יצרו מציאות אפורה. מתעתעת.

חייך, כי החיים יפים.


תהנו.

*בנוגע לרעות ושיר, נכון שכרגע נראה שמדובר בחוצפה, ההתנהגות אל אמא שלהן. אבל יובן בהמשך.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אין מילים.
באמת כל מילה שאני אכתוב תגמד את העוצמה בסיפור ובכתיבה שלך.
העלילה מסתבכת אבל גם מתחילה להיות מובנת.

כתיבה מדהימה.
והשיחות בין הדמויות פשוט מדויקות ומרגשות.

שוב, אין מילים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה