סיפור בהמשכים לוחמת. המשך של הפרולוג.

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@נ. גל,
לפני הכל, תודה על התגובה המפורטת. אני תמיד קוראת את ההערות/הארות שלך בתשומת לב.

*את צודקת שדרך האמת היא אחת. ובכן, כן, את בהחלט צודקת. נכון.

*אז כדאי להוסיף שמות?

*אולי הוא מעט מנותק כי רעות לא רצתה לעשות את זה.

*מכאיב. בהחלט בכוונה.

*הטוב האמיתי מבחינתו, כמובן. ניקולה יביא לו את מה שהוא מכנה כטוב.

*האמת שרציתי לנקד את המילה ושכחתי. תודה על התזכורת.

ושוב, תודה גדולה.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק חמש עשרה:
המיטה בבית הרפואה לא הייתה גדולה, אבל הרגשתי כאילו היא ענקית. אי גדול, ומסביבו אלפי קילומטרים של ים, בלי פיסת יבשה.

אין משקיף, אין ספינה. אף אחד לא יציל אותי מעצמי.

אז צרחתי. בקול, ובשקט. וים של דמעות עמד לי בעיניים, מוסיף עוד מילימטרים לתכול שסביבי. לבועה.

אבל שמעו, והגיעו. הוסיפו משככי כאבים. כלום לא עזר. נשרפתי עד העצם, כוויות גדולות ועמוקות. מכוערות.

שום דבר לא הרגיע פיסות חיים של כאב. הן השתוללו, בלעדי. איתי. אני הייתי הדלק שלהן.

לא הייתי.

התקיימתי, לא חייתי. שרדתי, אבודה. ואף אחד לא התחשב. הגיעו, חקרו. העמיסו חבילות אשמה לאין סוף. ולא היה מקום פנוי מהן, ממני. עלי. והגיעה שריפה עד נפש.

התפרקתי.

ואז הגיעה נועה. הניחה יד, הושיטה חברות. ביטלה חרם. האמינה בי. זו הייתה התחבושת הכי גדולה שהייתי יכולה לקבל. סממן רפואי, פלא.

הצעקות לא שככו, גם לא הכאב. אבל היא נשארה, לא זזה מהאי הגדול, השומם. נלחמה במים, יכלה להם.

הבטיחה שאני לא מחבלת ואין לי דם על הידיים. רק אש, עוצמתית, בערה בי. מאכלת. לא רציתי לשחוט אף אחת, לא עשיתי את זה.

זו הייתה טעות.

המחבלים עשו הכל כדי שהאשמה תיפול עלי. הסכינים, הדם. טביעות האצבע שלי נחתמו בכל מקום. כל מוות העיד באלפי עדים על האשמה, אני.

זה לא היה נכון. והמשפט, ארוך וקשה. עד שנפסק הדין, כמעט ניקה מאשמה. הוכיחו טביעות אצבעותי רמאות, קילפו שקר. גילו אמת. חצויה.

נזרקתי למעצר בית.



אחינועם מסתכלת על לוח השנה בעיניים אטומות. עוד חודשיים ושמונה ימים, שחרור.

היא נוחתת על הפוף.

הפעם הראשונה שהעזתי להפר את הצו הייתה כדי להשחית עשרה חדרים, בשם נועה.

זה היה קל. אף אחד לא עקב אחרי, אף אחד לא ראה. כביכול. ידעתי שעל פעם אחת יבליגו. על יותר, כבר לא. ואני לא מעוניינת בעונש.

בשביל נועה הסכמתי להסתכן, ברחתי פעם נוספת. קשקשתי חתימה מאחורי דלת ליציאת חירום. בכיתי.

הייתי חייבת.

המשטרה חיכתה בסוף הרחוב, באורות אדומים כחולים, איימה במעצר. צבעי הכלא סינוורו אותי, לא רציתי לחזור לאחור. שתקתי.

השוטרת שאלה אם הבנתי. הורתה לי להיכנס פנימה, לניידת. נרתעתי. היא ניגשה אלי, הציגה שם ותפקיד, ביקשה שנדבר.



"שבי".

צייתי להוראה, קפואה. היא מתיישבת לידי, דוחפת אל מול העיניים שלי מסך טלפון. "מזהה?"

הרוק נעמד לי בגרון, גביש קרח. "לא התכוונתי".

"לא התכוונת", היא מהממת אחריה. "הפרת את מעצר הבית פעמיים. פעם ראשונה, הבלגנו. פעם שנייה, הגזמת. את משחקת בחופש שלך, ילדה".

"אני לא אשמה".

השוטרת בולעת אנחה. "אחינועם, נכון? בית המשפט ניקה אותך חלקית מאשמה, לא מכולה. בדיוק לכן את מצויה במעצר בית. הוויכוח חסר תועלת. אני לא יודעת מה הנתונים, הסיבות. מעודכנת רק בתוצאה.

אני לא רוצה להוסיף לך ימים נוספים לעונש, רוצה לראות אותך מחוץ לסיפור. בלי תקלות. אל תגרמי לי להשית עלייך סבל נוסף, שתית מספיק מכוס הרעל הזו.

אזהרה אחרונה, אחינועם. את לא יוצאת יותר מהבית עד תום המעצר. הייתי מובנת?"

הנהון רפה.

"תסתכלי עלי".

היא מרימה עיניים. חוסר אונים נתקל בחוק. חסר פשרות. "לא לצאת מהבית".

"הבנתי".

"תחגרי, אחזיר אותך".

אחינועם מבצעת. סוגרת דלת בטריקה שקטה. היא מסבה ממנה מבט, מתעקשת להשאיר אותו בחלון. "תודה".



אחינועם מבזיקה חיוך קר אל לוח השנה, אל הימים הנתלשים אחד אחרי השני. מקרבים לחופש.

נועה לא מעריכה את הפעולות שאני עושה רק עבורה. ואם אין הערכה בצד המקבל, מה הטעם להשקיע. לשלם מחירים כבדים על המאמץ.

אין.

אבל הסחיטה, גדולה ממני.

***

"אל תבוא אחרי".

"אבל-"

"חזי". נועה מחדירה בו עיניים מתרות. "תעצור".

"אני לא רוצה שתלכי".

"לא מדובר בהרבה זמן, חזי. אני אחזור, אתה לא צריך לדאוג לי". אתה צריך, ובגדול.

הוא נותן בה מבט מפוכח, בוגר. "לא הקצבת לעצמך זמן", שקט. "אמרת שאת הולכת, לא אמרת מתי תחזרי".

נועה מעפעפת. "אמא תהיה איתך, לב. אתה רואה, כבר שבוע היא קמה, לא חזרה למיטה. אתה לא צריך לפחד, לא תהיה לבד".

זיק מפוחד ניתז ממנו. "נמאס לך ממני?"

"אתה-". סחרור רגעי נוטל ממנה את היכולת לענות, להגיב לשאלה ישירה. "מה פתאום, אח קטן. אני אוהבת אותך, הכי שיש בעולם".

נועה מתקרבת, מרימה אותו עליה. מחבקת. "בוא, ניפרד". היא מניחה אותו על המיטה, מגלגלת את השמיכה החמה סביבו. מנשקת.

חזי בוכה. "אני לא רוצה שניפרד. אני רוצה שתשארי, כאן. איתי".

הלב שלה נשרט. השריטה פתוחה, ממאנת להיסגר. והכאב, שורף. "אני אחזור", מחנק מציף לה את הגרון.

"את הולכת, כי", הוא מרים אליה עיניים מאוימות. "ברחתי ממך, כשהייתי בן ארבע?"

נועה משתנקת. הבריחה של חזי, הפחד ממני. הריצה לאיש זר, הנטישה. קיא מאיים להשתלט עליה, לטשטש חושים.

די.

נועה, אם זה מה שנקרא אובדן שליטה את לא יכולה להסכים לו להתמשך. "לא", היא פולטת מהר. מחבקת שוב. "לא, חזי. להתראות".

---

היא בורחת.

עולה על האוטובוס הראשון שהיא רואה, יורדת. בודקת איפה היא נמצאת. אם קירב או הרחיק אותה מהיעד. הרחיק.

היא לוקחת נשימה, חושקת שפתיים. שמיטת מושכות לא אומר להגיע לצפון כשאת צריכה נסיעה דווקא לכיוון דרום.

נועה מתעלמת ממחשבות. משנה מסלול, בודקת קווי הגעה. חוזרת לשליטה. עולה לאוטובוס, מחליפה למונית, יורדת, הולכת.

מגיעה.

מצפה רמון.

שמיים שחורים, אלפי כוכבים תלויים בהם. מעתיקים ממנה נשימה. היא נוחתת על החול הרב גווני. מאבדת שליטה. בוהה בהם עד טשטוש ראייה, ממשיכה. מנסה לבכות.

אם הבכי לא מגיע לבד, אני אגרום לו לבוא. לטלטל אותי.

הכוכבים הזוהרים נמרחים מולה, מעלימים גבולות, מתחברים לאור אחד גדול. העיניים שלה נשרפות, היא פותחת אותם חזק יותר. לא סוגרת. מצווה, תבכו.

שום דבר לא קורה.

אני רוצה לצרוח. אני שותקת. בולעת גוש חד ולא מסותת, מעבירה לקיבה. שתתמודד. שולטת.

נועה חופנת חול, סוגרת עליו אגרופים, עד לובן. הוא מגרד לה בידיים, דוקר. היא לא מרפה.

האור הלבן, הטהור, מקיף אותה. מפיץ סביבה הילה, עד כלות. נעלם במרחבי השחור. אבא מגיח מהאפלה. אדמה, וקבר.

האצבעות המקולפות נפתחות. העיניים החסומות, נכנעות לטבע.

הכאב מטלטל אתה. והבכי, כבר לא שואל רשות. שומר הסף נרדם בשמירה, השאיר אותה חשופה לרוח דרומית.

חסרת שליטה.



"המנהיג", בהילות בקול. דחיפות ממעלה ראשונה. "אנחנו מוקפים".

נועה מתחילה לבכות, פחד מטביע אותה. למילה מוקפים, יש רק משמעות אחת.

אבא מתקרב, תולש חתיכה של דבק חשמל במהירות, חוסם בכי. "אנחנו פונים ליציאת החירום. תפעיל נוהל אור אדום, שהעדכון יעבור בין כולם.

אנחנו זזים".

והם זזו, כולם. ונועה נדחפה יחד איתם, מהדקת אליה ילד קטן. לא מעיזה להפר פעולה של אבא, להסיר נייר דבק.

רוצה לבכות, לא יכולה.

"מלכודת", מתח נוגס בקול שלו. אבא הטיח אותה על האדמה, חזי ייבב בין ידיה. היא חסמה את הפה שלו בידה. יש לה ממי ללמוד.

"יציאת החירום ממולכדת", הוא שאג. העיר את כל הדובים הישנים מרבצם. נטל אותה ואת חזי ביד אחת, הטיל למחבוא מוכן מראש. "אסור לדבר, אסור לבכות, אסור לזוז". פקד, הלך. להציל מה שאפשר מאובדן, להעניק חיים.

ולא הייתה חמימות בקול שלו. רק אימה פשוטה, טהורה בצלילות המשגעת שלה.

שלושים ואחד אנשים משלנו, מתו באותו יום. מבחירה שגויה, פנייה ליציאת החירום.

משלהם, לא מת אחד.

לא היה אפשרי להכיל את האבל, להחליק אותו. פתאום רציתי שהרסן, בדמות הדבק, יחסום לי את הפה לעולמי עד.

לא הייתי מסוגלת לראות את אבא מתפרק, את אמא מתכנסת לדיכאון. את חזי, בורח ממני.

לא הכלתי את זה. ברחתי גם. מעצמי.



מכתש רמון שומם.

רוח חמה מניעה את השיער על גווניו החומים, העמוקים, לצדדים. מחממת אותה.

אני רוצה קור. שיד נעלמת תגיע, תטלטל אותי עד איבוד הכרה.

יותר מדי פעמים הסתובבתי סביב עצמי, גרמתי לקריסת החומות. פרצתי עיר לרוחות עזות. מלחמה.

צמרמורת תוקפת אותה.

חום וקור נלחמים. אש ומים. והם לא מכבים אותה, אש ביזנטית. ברד נוצר אל מול עיניה, קרח ולהבות מתלהטות בתוכו. אין שני מלכים משמשים בכתר אחד.

ואור מקיף סובב אותה, מתנפץ בקול רעש. יוצר נס.

ירח מצופה שוקולד חלב שולח לעברה קרני נוגה, משלב בין הפכי האדם. את השמש, השאירו בגודלה. את הסהר, הקטינו. צבא לאין סוף צירפו אליו. אז מי משפיע יותר, ועד כמה.

ואולי שליטה, היא לא להיות כמו השמש. היא להקטין את עצמי כמו הירח, להוסיף צבא שלם של אמונה.

***

"תומך במילים שהשמעת, או לא?" הוא קשוח, הודף את שאלתו של צ'ארי. לא עונה איך הגיע, איך ידע.

מומנטום ההפתעה, מבטיח ניצחון.

"גם אתה, לא ענית לי".

סטירה מהירה נוחתת על הלחי שלו בתגובה. "זו התשובה שלי".

צ'ארי מרים יד, מלטף את האדמומיות בכאב. "תומך".

"שמעת את הבן שלך, פיטו?"

"שמעתי", עצור.

"יש לך איך להפריך את הטיעונים שלו, או שהוא נלקח איתנו?"

"כל עוד הוא לא ירצה להודות בטעות שלו, לא אוכל לעזור".

"צ'ארי", הוא מפנה אליו מבט. "שמעת את אבא שלך".

"אני לא חוזר בי".

"לא מוות, טרי. אני מתחנן, רק לא זה".

"מוות?" הוא מצליב עיניים עם גוסטב. "אני לא נוהג להתלכלך בדם זול. לעומת זאת, עוזר, אני צריך".

"מילה מכובסת לעבד?" צ'ארי מתריס.

הוא מעביר אליו מבט משפד, "אתה מעוניין בסטירה שנייה?"

שתיקה.

"האמת, פיטו, לא חשבתי שהמרידה תגיע עד אלייך. האמנתי בך, אני מאוכזב. הילד לא קולט שיש כאן דבר שהוא גדול יותר מכולנו יחד, ובכל זאת, הוא משחק בו. האמנתי שאתה אבא טוב יותר".

"החינוך שלך, טרי, שפל יותר. תראה את הבן שלך", הוא מחווה לעבר גוסטב, מחייך במרירות.

"בוא נאמר", הוא משלב זרועות אחת בתוך השנייה, נינוח. "שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ. בגוסטב מצויות כל התכונות שמזקקים אדם פשוט ללוחם קשוח".

"זה סופי?" שקט.

טרי מביט סביבו, ממקד מבע עיניים בלתי מוגדר על צ'ארי. "אתה מוצא כאן פתח לאפשרות אחרת?"

"הלוואי".

"חתמנו חוזה", הוא מתכופף לעברו, תופס את המבט הלכוד. "הפסדת. הסכם זה הסכם". ואין מקום להתחמקות, חדירה בין שורות האויב.

"לכל כלל יש יוצא מן הכלל. ולכל התנהגות, התגמשות. צריך לדעת להגדיל ראש, לא להיות מרובע, תקוע בתוך ארבע האמות שלך ולא לזוז מהן מילימטר. לפעמים, לראות את השני, אומר לראות אותך".

"ולפעמים לא".

פיטו מלכד מבט עם צ'ארי, השלמה בו. "אני לא נוהג להפר הסכמים. והם נכתבו, עוד לפני שנולדת".

"אבא", גוןן הקול שלו מתקשה. "הימרת עלי?"

הנהון רפה.

השתיקה, עוצמתית יותר מן הדיבור.

שלוש כוחות הנפש, גחלים לוחשות, מוצתות. מחשבה, דיבור ומעשה. אבא וידא הריגה. אני, אצור חיים בתוך המוות.

***

חדר צבוע שמנת. תמונות נוף על הקירות. חלון ענק, וילונות כבדים, ארוכים. שתי כורסאות, נראות נוחות. בצבע תכלת. שולחן מפריד ביניהן. מתחתיו, שטיח. מעליו, בקבוק מים, חמישה כוסות פלסטיק לצידו, הפוכות. וחבילת טישו. בצבעים רכים, ורוד וצהוב. לדמעות שלא נבכו.

רעות נשענת על הכורסא הימנית, אמא עומדת בפתח החדר, מחייכת בקרירות. "בהצלחה, תות". יוצאת.

המטפלת מחייכת אליה. "קוראים לי חדווה. בואי, את מוזמנת לשבת. רעות, נכון?"

רעות. היא כבר מעודכנת בשם שלי, יודעת למה הגעתי. עוד אחת, חסרת זהות פרטית. נמצאת בתעודת הזהות של אמא. וככה מגדירים אותי, הבת של. שם. בעיה.

היא מעוותת חיוך, מתיישבת. לא עונה.

"מה שלומך?"

"ברוך השם", סתמי.

"רוצה לספר לי למה הגעת אלי?" היא מעבירה רגל על רגל, נינוחה. דפדפת ועט בין הידיים שלה, מוכנה לרשום. לכתוב תלקיט מסודר לקליינטית. לתייק אותה בתיקייה מספר, לשכוח גם משם פרטי.

רעות בולעת רוק. "ההורים שלי".

"ביקשו?"

משיכת כתף.

"הבנתי שהיית נוכחת בפיגוע".

היא מסתכלת עליה, שותקת שניה ועוד אחת. "כן".

"הוא התרחש לפני כמעט שנה".

"אחד עשר חודשים, שבועיים ושלושה ימים", חד.

חדווה מופתעת לרגע. "בדיוק. רוצה לספר לי מה התרחש שם?"

"לא".

"בחירה שלך, כמובן. ואני מכבדת אותה. אבל אני לא מצפה ממך להיכנס לפרטים, רגשות ותחושות. אולי בכל זאת, תעדכני אותי, טכני".

"היה פיגוע", לקוני. "שתיים עשרה הרוגות, עשרות פצועות פיזית, רגשית ומנטלית".

חדווה לוחצת ארוכות על העט, עוזבת. נוטשת גם את הדפדפת. "לא רצית להגיע לכאן".

אני חייבת לציין שאת גאון. "כבר אמרתי את זה".

"את מוזמנת לצאת".

גיחוך. "ההורים שלי שילמו כסף", התרסה בעיניה. "אז אני אשב כאן כמו ילדה טובה של אבא ואמא, אביים טיפול".

"אני לא אקח מהם שקל. כל עוד לא תרצי לטפל בעצמך, אין לך מה לעשות בקליניקה שלי. אני עוזרת לאנשים שרוצים להתקדם, לשפר את איכות החיים שלהם לטובה יותר. אנשים שתסלחי לי על הביטוי, מגיעים לכאן כדי לחמם את הכורסא, מוזמנים לצאת, יש שפע של ספסלים ברחוב".

זיק פגוע נדלק בעיניה. "לא עברת את החוויה שאני עברתי", זעם ניתז ממנה. "אין לך זכות דיבור".

"אין לי?"

"כל עוד לא היית במקום שלי, את לא יכולה לדון אותי".

"תגידי לי", היא מישירה אליה מבט חום, נבון. "את לא מכירה את השם שלי?"

"חדווה כהן, מטפלת".

"חדווה כהן", היא מגישה לעברה יד. "אם שכולה".

רעות בוהה בה.

"נעים להכיר", חדווה לוחצת את האוויר. "איבדתי את הבת שלי בפיגוע הנזכר לעיל".

הפה שלה יבש. "לא יכול להיות. הייתי יודעת. אני מכירה את השמות של כל הבנות שנרצחו, אין ביניהן משפחת כהן".

"קוראים לבת שלי אחינועם".

רעות נרתעת.

"כן", מבט תמים נתלה בעיניה. "אני יודעת מה את מרגישה כלפיה, מה כולן חושבות עליה. מעודכנת בחרם. שיכלתן לי בת. אולי היא חיה, אבל אין לה חיים. בכל מקרה", היא חוזרת להיות עניינית, לא הגענו לכאן כדי לדבר על הבת שלי. "אנחנו כאן, כדי לעזור לך.

רוצה? אני כאן, כדי להיות. מעדיפה שלא? הדלת פתוחה, תמיד. תחליטי. הלכתי להכין תה. שתיים, למקרה שאת נשארת. יש לך שלוש דקות לחשוב, תנצלי אותן".

אמא של אחינועם.

רעות מרפרפת אצבעות על בקבוק המים, שולפת כוס. שותה פעם ועוד אחת. כמעט נחנקת.

האמא של הילדה שגרמה למוות המוני, שרצחה באופן ישיר או עקיף שתיים עשרה בנות. דיממה לב לעוד עשרות. השאירה בי שריטות וכאב עמוק, חותך.

אני אשאר, רק כדי לשמוע את הזווית שלה.

להוכיח צדק.

שתי כוסות תה, מעלות אדים ביניהן. ושקט. חדווה מוציאה פס עוגת שמרים ומפיות. "החלטת?"

היא מהדקת שתי כפות ידיים קרות על כוס התה, נושמת ריח צמחי עדין. "החלטתי, אני נשארת".

***

"סלח לי".

האיש מסב מבט לאחור.

"איפה יש מסעדה קרובה, כשרה, במצפה רמון?"

"אני לא מקומי".

נועה מסתכלת בו, מתרחק. מסתבר שאאלץ לשפר את יכולת הזיהוי המרחבי שלי.

היא פוסעת לשם ולכאן, הולכת בעקבות קולות וריחות. טועה, תוהה, נאבדת. מתמכרת לרוח ולשקט.

מוצאת מסעדה. "מיץ תפוזים סחוט, טבעי. בבקשה". היא מגישה לו שטר של עשרים. גוש עומד לה בגרון. אז, במאפייה, כשלא היה לי כסף וביקשתי חינם. ועכשיו, כאן. יש לי ואני משלמת בכבוד.

ולמרות זאת, אני רוצה הביתה. מעדיפה להישאר ברחוב. אולי אני צריכה להבין מה זה אומר לגדול.

אם אפשר לצמוח רק מתוך כאב, או, גם על מצע גידול נוח. מוצלח.

מסתבר שהחיים מורכבים מגם וגם.

אין שחור ולבן, יש אפור ואפור.

ובתווך, נמצאות נשמות. שותות את החיים. קש אחד מיץ תפוזים, קש שני, טבעי. התלכדות הגשמי ברוחני,

והיו לאחדים.


(תודה לניקית שהעירה את תשומת ליבי, אני אשמח לדעת עם הפרק הנ''ל פחות מעורפל/יותר/אותו דבר יחסית לקודמים).
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אחינועם מסתכלת על לוח השנה בעיניים אטומות. עוד חודשיים ושמונה ימים, שחרור.
א. מעצר הוא עד המשפט, לא אחריו.
ב. אדם שנוקה חלקית מאשמה לא נשלח הביתה, אלא לעבודות שירות בדרך כלל.
ג. למה קוראים לזה פיגוע, אם אחינועם לא מחבלת? יש עוד מילים, שאמנם התקשורת משתמשת בהן פחות, אבל הן מדוייקות יותר למצב שבו יהודי פוגע ביהודי (או שחושבים שזה מה שקרה).
הטיל למחבוא מוכן מראש.
בדרך כלל המחסור במילות קישור עובר, כאן נראה לי שבכל זאת צריכים להוסיף "אותם".
חום וקור נלחמים. אש ומים. והם לא מכבים אותה, אש ביזנטית. ברד נוצר אל מול עיניה, קרח ולהבות מתלהטות בתוכו. אין שני מלכים משמשים בכתר אחד.

ואור מקיף סובב אותה, מתנפץ בקול רעש. יוצר נס.

ירח מצופה שוקולד חלב שולח לעברה קרני נוגה, משלב בין הפכי האדם. את השמש, השאירו בגודלה. את הסהר, הקטינו. צבא לאין סוף צירפו אליו. אז מי משפיע יותר, ועד כמה.

ואולי שליטה, היא לא להיות כמו השמש. היא להקטין את עצמי כמו הירח, להוסיף צבא שלם של אמונה.
גם אם להוציא את הקטע הזה מהקשר הסיפור - הוא יפה. תיאור צבעוני וחי.
לפעמים, לראות את השני, אומר לראות אותך".
מודה ומתוודה - לקח לי רגע להבין מה הוא אומר ומה הקשר. אולי כדאי לנסח את זה אחרת?
שלוש כוחות הנפש, גחלים לוחשות, מוצתות. מחשבה, דיבור ומעשה. אבא וידא הריגה. אני, אצור חיים בתוך המוות.
א. מחשבה, דיבור ומעשה הם לא כוחות של הנפש, אלא הלבושים שלה (הדרכים בהם היא מתבטאת, ולא התוכן המתבטא).
ב. כוח אחד, שלושה כוחות.
ג. לא הבנתי מה בדיוק הלך עם ההימור שם ומה צ'ארי רוצה לעשות.
"חדווה כהן, מטפלת".

"חדווה כהן", היא מגישה לעברה יד. "אם שכולה".

רעות בוהה בה.

"נעים להכיר", חדווה לוחצת את האוויר. "איבדתי את הבת שלי בפיגוע הנזכר לעיל".

הפה שלה יבש. "לא יכול להיות. הייתי יודעת. אני מכירה את השמות של כל הבנות שנרצחו, אין ביניהן משפחת כהן".

"קוראים לבת שלי אחינועם".

רעות נרתעת.
אהבתי. מעבר חלק ויפה, לא ראיתי הרבה כותבים שיוצרים אותו בצורה כל כך מדוייקת וזורמת.

בעיניי פרק מעולה. מחכה להמשך.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הרגע המביך ההוא שאת כל כך בטוחה במשהו ואת אפילו לא בודקת.
מה היינו עושים בלעדייך @נ. גל? (אימוגי צוחק) טוב, סך הכל אני עוד יכולה לסדר את זה. נס.

קודם כל, ערבים ביצעו את הפיגוע, אבל כולם מאמינים שהיא הייתה חלק מהם. אנשים לא אוהבים להיכנס לתוך הגדרות, מבחינתם הייתה פה מחבלת, רק שהיא יהודייה.
היא כמובן, לא רואה את עצמה בצורה הזו, אבל זה מה שהיא שומעת סביבה.

אופס, כן, התכוונתי ללבושים. תודה על התיקון.

אני חושבת שכל ההימור מוסבר בפרק הבא. בעיקרון, שני ראשי הכוח שם חתמו הסכם על הילדים שלהם שאם אחד ירצה לשנות את הדרך ולצאת מאיזור הנוחות שלנו, הילד עובר אל הבית של השני. למה? זה כבר יוסבר בהמשך.

ושוב, תודה על התגובה, מעריכה מאוד.
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
וח חמה מניעה את השיער על גווניו החומים, העמוקים, לצדדים. מחממת אותה.

ב"ה

עד כמה שזכור לי, במצפה רמון גם בימים הרוח די קרה, גם באמצע הקיץ. בלילות קריר עד קר מאוד.
כדאי לבדוק פשוט עם מישהו שגר שם.

עוד דבר, לגבי השולחן בין הכורסאות?
בדר"כ בטיפול לא שמים שולחן שיפריד, אם הכוונה לשולחנון קטן שעומד בצד - אז זה לא נשמע ככה.
והכוסות פלסטיק נשמע כמו כוסות קשיחות של גן ילדים... אם התכוונת לחד פעמי, אולי כדאי ביטוי אחר?

חוץ מזה הפרק כתוב מעולה.

מוזר לי ממש שבחורה צעירה תיחשד בתור מחבלת פוטנציאלית, במיוחד אם היא חברת כיתה...
היא הסתכסכה עם כמה חברות אז הלכה לג'יאהד האיסלאמי כדי שיפתרו לה בעיות?
משהו כאן הזוי.
בכלל מחבלות הן מיעוט קטן מאוד, וגם כמשת"פיות זה לא מאוד נפוץ עד כמה שידוע לי.

בהצלחה, סיפור מרתק!
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כתיבה מדהימה מדהימה
אבל רק אני מתקשה נורא להבין ולחבר את כל הפרטים?
אולי זה דורש מאמץ כי זה לא ברצף.

נשמע הזוי כל הסיפור של אחינועם.
ועוד יותר הזוי שאמא שלה מטפלת ברעות נפגעת הפיגוע! (לא אתי ולא מקצועי בעליל)
זה אולי יכול להיות מרתק, אבל לי זה צרם.
בכנות- את הקטעים של נועה אני קוראת הכי בשקיקה ובזרימה.
ואת כל מה שקורה במדגסקר אני חצי מדלגת...

ועוד משהו בעיני זה הסיפור הכי מרתק מבחינת סגנון כתיבה ותוכן, בפורום.
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בכנות- את הקטעים של נועה אני קוראת הכי בשקיקה ובזרימה.
ואת כל מה שקורה במדגסקר אני חצי מדלגת...
אני דווקא ממש אוהבת את הקטעים הדרמטיים של ברק, אבל גם אצלי יש קצת אי הבנה מה בדיוק קורה ומי נגד מי...
הכתיבה יפהפיה, רק אולי כדאי להשחיל קצת משפטי הסבר לקורא של מכיר את הנפשות הפועלות... שצריך להבין מה בדיוק קורה שם
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני דווקא ממש אוהבת את הקטעים הדרמטיים של ברק, אבל גם אצלי יש קצת אי הבנה מה בדיוק קורה ומי נגד מי...
הכתיבה יפהפיה, רק אולי כדאי להשחיל קצת משפטי הסבר לקורא של מכיר את הנפשות הפועלות... שצריך להבין מה בדיוק קורה שם
מסכימה לגמרי.
העירפול בעיקר בגיזרה הזו...
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה רבה לניקית יקרה שהעירה את תשומת ליבי על התגובות בסיפור, משום מה לא קיבלתי על כך הודעות למייל כמו תמיד.

@CN, @רוח פרצים, @אתיס, @מוריופ, תודה גדולה על התגובות. ולא, לא הוצאתי ספרים לאור. בעזרת השם, הוא גדול.
בנוגע לשאלות שנוגעות לפרטים, כמו למה דווקא היא מטפלת ברעות והעניין של המחבלת. לדברים האלה יש תשובות ברורות.
אבל בנוגע לערפול, קיבלתי באמת הרבה מאוד תגובות על כך, בעיקר בגזרת מדגסקר. לכן החלטתי שאולי אעצור מעט את הפרסום ופשוט אשב להבהיר את האירועים, לתקן וכו לפני שאני מעלה.
אני מודעת לזה שיש כאן באמת יותר מדי ערפל, אז העדפתי לשבת על זה ברצינות לפני שאעלה מאשר שאעלה ואף אחד לא יבין דבר...
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה על התגובה
לי זה מרגיש שהקושי לעקוב אחר כל הפרטים נובע מזה שיש יותר מידי מוקדים וזירות בסיפור, מלא דמויות ומלא פרטים...
ושקוראים פעם ב3 שבועות אז בכלל אין סיכוי לזכור מי הדמות הזו בכלל, למי היא קשורה ולמה היא אומרת את מה שהיא אומרת....
האמת היא שבפרקים הראשונים החוסר בהירות ממש הורגש, אבל אחרי כל קריאת הפרקים עד לכאן (ולא ברצף) בסה"כ די ברור (חוץ מהדברים שאין עליהם תשובות, כי ככה זה סיפור) חוץ מהזירה במדגסקר שחוץ מלהבין שרומאלה הוא אבא של נועה לא ממש הצלחתי להחזיק ראש....
אבל שוב
כתיבה שהיא פשוט אומנות!!
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
לכן החלטתי שאולי אעצור מעט את הפרסום ופשוט אשב להבהיר את האירועים, לתקן וכו לפני שאני מעלה.
בוצע?
אין לי כוח לחכות.
זה יפה מידי בשביל להפסיק לפרסם!
רוצים פרק עכשיו!
אם הייתי יודעת איפה את גרה הייתי מביאה איזה חבורת צאלמרים לעשות 'הפגונה בקליינע' לייד הבית שלך.את לא יודעת מה הסיפור הזה עושה לאנשים!
 

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מצטרפת גם בכל לב...
כמה זמן שלא היה נגיש לי הפורום. עכשיו שחזרתי, הדבר הראשון שקראתי - זה הסיפור הזה.
כתיבה מדהימה וסיפור סוחף, גם בעלילה וגם באנושיות שבו.
מחכה מאוד להמשך!
 

מ. ברא"י

צילומימוש, הילד מדבר מהתמונה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
@Talya kadosh,
קראתי עכשיו הכל די ברצף.
הכתיבה שלך יפה ומרתקת מאד!!!
די הלחיץ אותי לקרא על התאורים במדגסקר.
אני די רגישה בנושאים הללו..
איזו אומנות!
מחכה להמשך רציף יותר אם אפשר...
תודה!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה רבה,
@רוח פרצים, @מוריופ, @Nomi10, @מ. ברא"י. אני שמחה מאוד לשמוע.
אל דאגה, לא התכוונתי להפסיק להעלות. אני פשוט עדיין לא סיימתי, גיליתי שזה דורש קצת יותר ולכן זה לוקח זמן באופן יחסי.
ושוב, תודה רבה על התגובות, זה מחזק להמשיך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה