סיפור בהמשכים לוחמת. המשך של הפרולוג.

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות, ההמשך של הפרולוג, בן הדוד של התסריט וכו וכו.
הסיפור בהמשכים.

אשמח מאוד לביקורת, אתם כבר יודעים (יש צורך להזכיר את העניין כל פעם מחדש?)
כמובן, כל הזכויות שמורות על כל ההטיות שלהם ומכך נובע וכו.

העיקר, תהנו.


פרק אחד:

זה לא פוליטי-קורקט, אבל אני לא אוהבת מנקים. בעיקר לא את העובדים בבתי המלון. מעבירים סמרטוט וחושבים שבו הסתיימה המשמרת שלהם.

הלכתי למנהל, צעקתי, אמרתי שזו בושה לבית מלון שמתיימר להיות חמישה כוכבים, שאפרסם את הניקיון הגרוע שלהם.

המנהל הציע פיצוי, דרש לקרוא לעובדת האחראית על הניקיון בקומה השנייה. הבטיח שיגער בה, יעניש אם יהיה צורך.

עקבתי במבט כעוס על המסלול אל הדלת, מחכה לראות את המנקה השפלה הזו. בטח הגיעה מהפיליפינים, או מרוסיה.

הופתעתי, היא נראית לא יותר משמונה עשרה. שיער גוונים בכל צבעי האדמה, ועיניים חומות גדולות, שקטות.

אז מה. עצרתי את הרחמים בכניסה. שלא תעבוד בעבודה שלא מתאימה לה. שתספוג גערות, תעזוב. אי אפשר להזניח חדרים רק בגלל רחמים.

---

"נועה", המנהל משלב ידיים, בוחן אותה. "לאחרונה, אני מקבל יותר מדי תלונות על הניקיון שלך".

היא משפילה מבט, חושקת שפה. "אני מאוד משתדלת".

"השתדלות זה טוב", הוא לוגם מהקפה עכשיו, אני יודעת. אפילו שאני לא רואה. "אבל לא מספיק. אני לא מוכן שהמוניטין שלנו ירד, בגלל נערה אחת לא יוצלחית".

"אני חושבת שמדובר בהגדרה מעט מרחיקת לך", נועה לוחשת. "התאמצתי, עד כמה שאפשר. מדובר בחדר האחרון בשורה, הייתי עייפה ו-"

"תרימי את הראש שלך".

היא לוקחת נשימה, מיישרת צוואר תפוס.

"קיבלנו אותך, כי הוכחת כושר ניקיון מעולה. עמידה בזמנים ומהירות מקסימלית. את מתחילה לזייף, וזה לא מוצא חן בעיני".

נועה שותקת.

"אני נותן לך עוד הזדמנות אחת, אחרונה. אל תגרמי לי לפטר אותך. לכי עם האישה הזו, תעשי מה שהיא מבקשת ממך. הבטחתי לה פיצוי".

"בסדר".

"ועוד משהו", הוא עוצר אותה. "אני יודע שאת צריכה את הכסף. בבקשה, תראי לי שאת ראויה לו".

הנהון אחד, נוקשה. יציאה מהחדר שהפך לדחוס. "כן גבירתי", נועה ניגשת אליה. "במה אני יכולה לעזור?"

"את לא יודעת לנקות", היא מטיחה בה.

"אני מצטערת, גבירתי. עשיתי ככל יכולתי. אשתדל שבפעם הבאה זה לא יקרה".

"פעם הבאה, אני כבר לא אזמין כאן חדר".

נועה נושכת שפה. "שוב, אני מתנצלת. אבל אנחנו לא כאן כדי לדבר. את, כדי לנוח. ואני, כדי לנקות. מה את צריכה שאעשה בשבילך?"

"תנקי", היא מעקמת אף. "וכמו שצריך".

נועה בולעת רוק. "בשמחה", היא מושכת את עגלת הניקוי. נכנסת אחריה לחדר.

"האשפה מלאה, הסדינים מקומטים. במקלחת, חסרים סבונים ומגבות. עמדת הקפה, ריקה מקפה. החדר צריך טאטוא, אוורור וניקוי של הכתם המגעיל הזה מהדלת". היא מונה את עוונותי, אחד לאחד.

היא לא תקשיב אם אומר שבכיתי אתמול מעומס. ששירן הבטיחה לנקות את החדר במקומי, לא הבטיחה לקיים. עדיף שלא אסגיר אותה. שרק אחת מאיתנו תסבול.

אני מלבישה כפפות בשתיקה, מוציאה את שקית הזבל העמוסה, מחליפה במיומנות לאחרת נקייה.

היא מסתכלת עלי, הילדים שלה מסתכלים עלי. שלושה. רואים את הלעג בעיניים שלהם.

משהו צורב לי את קנה הנשימה. אני מעפעפת. מטאטאת, פותחת חלונות, מיישרת סדינים. מפזרת שקיות קפה, סבונים ומגבות.

הבעל שלה נכנס, מתבונן בי גם. אני רוצה להימלט מכאן. משפט שדה, ועינוי דין.

אני מוציאה מגבונים, מנסה להוריד בעקשנות את הכתם הדביק מהדלת. משפשפת חזק. מבטים מחוררים לי את הגב, העיניים שלי מעקצצות בכאב.

הוא לא נמחה.

אני לוקחת שני מגבונים נוספים. רק שלא יאשימו אותי בנוסף גם על בזבוז משאבים. מצמידה לכתם, משפשפת שוב. מי המוכשר ששרטט אותו, גורם לי להרגיש שפחה.

"עזבי, אין צורך".

היד שלי קופאת, אני מסובבת פנים חתומות לאחור. "זה התפקיד שלי".

"אמרתי שאין צורך", הבעל שלה מתקרב אלי בשתי פסיעות. אני נסוגה, נתקעת בדלת.

אשתו מביטה בו, הוא מחזיר לה מבט תקיף. בלתי מתפשר. מהבהב לה, 'הגזמת'.

אני שומטת את המגבונים, זורקת גם את הכפפות לפח האשפה. "תודה, אני מעריכה את זה".

"אין בעד מה. אני רואה שאת משתדלת. לפעמים, זה מספיק".

אולי רק בעיניך. לא בעיניים של המנהל, לא באלו של אשתך. וגם לא במבטים המזלזלים של הילדים שלך.

אפילו אני, רואה בי את מה שאחרים רוצים שאראה. ולא, לא מדובר ביופי.

---

"אחרת".

"הלכתי לקנות לך פיצה, מותק". נועה מחבקת אותו, מניחה קרטון מעלה אדים על השולחן. "רוצה?"

"בטח", חזי קופץ עליה. מחבק. "את האחות הכי טובה בעולם".

היא מחייכת ברעד, "לך ליטול ידיים. אני אלך לראות מה שלום אמא ואבוא, בסדר?"

"בסדר", הוא קופץ. רץ למטבח. נועה שומעת את טפטופי המים על הרצפה, נאנחת. אחר כך אנקה, נס שיש לי דוקטורט בנושא. לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיו.

"אמא", נועה נכנסת לחדר. מתיישבת על קצה המיטה. "חזרתי".

היא מרימה לעברה עיניים חלולות, הן זזות לימין ולשמאל. שותקות. זה השלום של אמא.

"את צריכה משהו? קניתי פיצה".

ראש זז לשמאל ולימין. לא. ולמה שפיצה תעניין אותה. אם אני, בקושי מגרדת את הסולם הזה.

נועה קמה, סוגרת דלת. "חזי", היא נכנסת למטבח. "טעים לך?"

הוא שופך רוטב על משולש אחד, מפזר תבלין חריף. "כן. למה את לא אוכלת גם?"

"אני לא רעבה". היא מלטפת את השיער שלו, ניצוצות זהב זרוקים בו. נסיך שלי. ואני רוצה שגם לאבא יהיה מה לאכול.

חזי מניח את הפיצה על הצלחת. "את כן. כל יום את אומרת שאת לא, זה לא יכול להיות".

"עובדה", נועה מחייכת. "רוצה לספר לי איך היה היום בכיתה?"

הוא מושך כתף, "בסדר".

"בסדר מה?"

"בסדר שהמורה אמר שאני תלמיד מצטיין, שניצחתי בכדור, ושאף אחד לא גילה גם היום כלום".

החיוך שלה מתעוות. "חזי, זה לא סוד".

"ואני לא מטרה לצחוקים, נועה. טוב?"

"אתה ילד חכם וחברותי. ואין מה לצחוק עליך, בכלל".

"אם הם יגלו שאמא בדיכאון, יהיה להם".

היא ממצמצת, מושכת אותו לחיבוק. מעניקה לו נשיקה חמה. "ואבא שלך, הוא האבא הכי טוב בעולם".

"הוא לא. הוא עובד עד מאוחר. ואני לא רואה אותו כמעט. הוא אף פעם לא מחייך אלי, או לוקח אותי לבית כנסת".

"התכוונתי להשם".

"אה", חזי מתיז. "הוא אוהב אותי, עד שהוא לא".

"למה אתה חושב ככה?"

"כי אני ילד רע", הוא לוקח נגיסה נוספת מהמשולש, הופך אותו לטרפז.

"חס ושלום, אתה לא יכול להיות רע. אתה ילד יהודי טהור".

חזי מגחך, "גם בר קמצא היה יהודי טהור. וגם איזה אחת, שאני לא זוכר איך קוראים לה, היא הכניסה צלם להיכל".

נועה נושמת. "כולם רצויים לפני המקום".

"נכון, חוץ ממני".

"מי אמר לך את זה?" הוא לא חשב על זה לבד. חסר סיכוי.

חזי לועס בשקט, בולע. פולט, "שמוליק".

"שמוליק יודע מה אלוקים חושב?"

"ככה הוא אמר".

"הוא נביא?"

"אין היום נביאים".

"בדיוק", נועה מחליקה אצבע על הלחי שלו, מעבירה לסנטר, מרימה בעדינות. "ואם שמוליק היה יודע מה השם חושב, הוא לא היה שמוליק".

"הוא היה השם, נכון?"

"נכון, אבל הוא לא. הוא שמוליק זילברמן, ילד בכיתה אלף. כמו כל הילדים".

"טוב".

"טוב מה?"

"כלום", חזי מושך כתף. "אני אוהב אותך".

נועה מסתכלת עליו, מותחת חיוך. "גם אני אותך. תסיים לאכול, אני אכין איתך שיעורים", היא קמה.

"לאן את הולכת?"

"לחדר, לנוח קצת". לבכות. עוד יש מישהו שאוהב אותי, שלא מתבייש להגיד את זה.

יכול להיות שהגענו לימות המשיח, ואפילו לא שמתי לב. עסוקה בצרות הגלות. רק חבל שלא שמעתי תקיעת שופר. שמציאות, לא משתנה על פי הזמנה.

היא יכולה להשתנות, על ידי מעשים.

***

"אהלן, חבר".

"אני אמור להכיר אותך מאיזה שהוא מקום?" ברק סוקר את הפנים הבלתי מוכרות.

"נעשה הכרות עכשיו. אתה ברק, אבא לשניים. עובד כמאבטח. אני זוהר, רווק. עובד כמתווך".

"מתווך הצעות?"

חד. "בין היתר. מעוניין לשמוע עסקה?"

ברק זז באי נוחות בביתן השמירה. "חביבי, שתיים עשרה בלילה עכשיו. המשמרת שלי נגמרת בעוד חצי שעה. אם אתה יודע עלי את הפרטים האישיים שלי, אתה אמור לדעת גם את זה. לא היית יכול לבוא מאוחר יותר?"

"מצטער, העניין לא סובל דיחוי".

"מה אתה רוצה?"

"להציע הצעה, כנזכר לעיל. איך אתה עם טיסות?"

"פחד גבהים".

"ברצינות?" זוהר מעלה גבה בשעשוע. "אף פעם לא טסת?"

"כשלא הייתה ברירה. בדרך כלל, אני מעדיף להימנע".

"יש לי עבודה משתלמת עבורך, במדגסקר".

"אני חושב שהעבודה כאן מספיקה לי, די והותר. אני לא צריך הצעות מיותרות". בטח לא במדגסקר.

"ברק, מדובר בכמה מיליונים טובים".

"אף אחד לא מגיע לבני אדם נורמטיביים באמצע הלילה, מציע להם הצעות משתלמות, כן? ואני יוצא מנקודת הנחה שאני נורמטיבי. אתה, אני חושב, לא. או שאתה יוצא מן הכלל".

"אנחנו לא צריכים משהו בומבסטי. תטוס, תעביר חבילה למי שצריך לקבל את החבילה, תחזור. זה לא אמור להיות מסובך".

"מעולה. אז תטוס בעצמך, תעביר חבילה למי שצריך לקבל את החבילה, ותחזור. אני חושב שזה לא אמור להיות מסובך".

"אנחנו צריכים אותך, את העבר שלך".

ברק נשען על המשקוף. "אני לא יודע על מה אתה מדבר".

"בוא, נהיה כנים אחד עם השני. אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר, ואין צורך בהיתממות שלא תוביל לשום מקום טוב".

"אני לא יודע על מה אתה מדבר, זוהר. נולדתי בארץ ישראל, גדלתי בארץ ישראל, ואני אמשיך לחיות בה. יש לי פחד גבהים ואני לא אוהב מטוסים. לך, תמצא פרטנר אחר לטיסה".

"אני רוצה אותך".

"טוב שאתה רוצה. אבל התשובה שלי היא לא, סופי".

"ברק, קצת ענווה לא תזיק לך. תוריד מעט מרמת הנחרצות, ותסתכל על הצד החיובי. סך הכל אתה טס לטיול ועל הדרך מרוויח כמה שקלים. מה רע?"

"שהכל יותר מדי פנטסטי. ואבא שלי לימד אותי, שדברים שבאים בקלות, גם הולכים בקלות. ומה שמריח ממנו ריח כסף בלי שעבדת קשה, הוא מזויף. אז לא, ולהתראות".

"אבא שלך הוא מאור לוי?"

ברק חורק שן. "אני לא רואה טעם לענות".

"אני מבין אותך. קשה לפגוש אדם שיודע עליך קצת יותר ממה שהיית רוצה שהוא ידע. בכל מקרה", הוא דוחף לעברו כרטיס קטן. "זוהר בוסקילה, פנוי בכל שעה. עד מחר בערב, אני מחכה לתשובה. אהיה הוגן ואומר לך, אין אפשרות שאקבל את המילה לא. ברור?"

ברק שותק.

"זה היה ברור, חבר?"

"אנחנו לא חברים. זה היה ברור. אתה מוזמן לעשות אחורה פנה".

זוהר טופח על כתפו בידידותיות. "לילה טוב".

ברק סורק את הכרטיס בעיניים מצומצמות. "לילה טוב", הוא לוחש אחריו. "תלוי למי".

מדגסקר, אני בדרך אלייך?


נ.ב.
תזכורת קטנה, אני לא מפחדת מביקורת.
אז בבקשה, הבמה כולה שלכם.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל - איזה כיף לקרוא על מה שעומד מאחורה! מחכה להמשך כמובן.
אשמח מאוד לביקורת, אתם כבר יודעים (יש צורך להזכיר את העניין כל פעם מחדש?)
אין צורך להזכיר.
חזי מגחך, "גם בר קמצא היה יהודי טהור. וגם איזה אחת, שאני לא זוכר איך קוראים לה, היא הכניסה צלם להיכל".
מי הכניסה צלם להיכל?
למיטב ידיעתי, היה את מנשה מלך יהודה שהכניס צלם להיכל. אבל הוא הכניס, לא הכניסה.
ואני יוצא מנקודת הנחה שאני נורמטיבי. אתה, אני חושב, לא. או שאתה יוצא מן הכלל
משפט נהדר, רק - ההפך מנורמטיבי זה יוצא מן הכלל. ככה שלומר "או שאתה לא נורמטיבי או שאתה יוצא מן הכלל" זה משפט לא הגיוני. "או שאתה שונא פיצה או שאתה לא אוהב אותה".
(אגב, בן אדם הוא נורמלי או נורמטיבי? מפריחה שאלה לחלל העולם.)
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@נ. גל אבל את רואה שגם כשאני מזכירה זה לא עוזר (אימוגי נואש). אני באמת רוצה ביקורת ואני לא נושכת, אגב.

היה מישהו, אבל הייתה גם מישהי, חד משמעית. אני אבדוק את השם שלה ואחזיר תשובה.

הוא מאמין שהוא לא נורמטיבי, אבל אולי הוא יוצא מהכלל והוא כן. באמת יש כאן משהו קצת מסורבל, אז אני אראה איך לשנות את זה.

נ.ב.
השאלה מה ההגדרה של נורמלי ומה ההגדרה של נורמטיבי...
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@נ. גל אבל את רואה שגם כשאני מזכירה זה לא עוזר (אימוגי נואש). אני באמת רוצה ביקורת ואני לא נושכת, אגב.
א. שמעתי מהרב נפתלי רוט: לפעמים באים אלי הורים ואומרים לי "אמרנו לו אלף פעם והוא לא מקשיב", ואני אומר: אם הוא לא הקשיב, אז למה אתם אומרים שוב?"
לפעמים הדרך הנכונה היא למצוא דרך אחרת...
ב. ביחס לאחרים - את מקבלת לא מעט ביקורת, תהיי רגועה.
ג. כל חברי הפורום הינם בני אדם. לפעמים הם מבחינים בטעויות, ולפעמים - לא. כאשר הם מסמנים "לייק" או "וואו" ללא תוספות פירושו: הרייני לתת ביקורת חיובית ללא סייג ראוי לציון.
הוא מאמין שהוא לא נורמטיבי, אבל אולי הוא יוצא מהכלל והוא כן. באמת יש כאן משהו קצת מסורבל, אז אני אראה איך לשנות את זה.

נ.ב.
השאלה מה ההגדרה של נורמלי ומה ההגדרה של נורמטיבי...
בהצלחה.
אם לך ברור מהי ההגדרה של ברק לכך - אין צורך ביותר מזה...
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
היה מישהו, אבל הייתה גם מישהי, חד משמעית. אני אבדוק את השם שלה ואחזיר תשובה.
אולי הכוונה למרים בת בילגה שהכתה על המזבח בסנדלה ואמרה "לוקוס (זאב ביוונית) לוקוס עד מתי אתה מכלה ממונם של ישראל".
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@נ. גל נכון לגמרי, אהבתי את הסיפור.
אני אלמד לקבל גם ביקורת חיובית מה שנקרא, תודה שהארת לי את העניין.

הסיפור אמור להיות ברור לקוראים לא לכותב, לא?
הסיפור עצמו - נכון. אבל כאן מדובר על שלב אחד מעבר. הצורה שבה הדמות מגדירה את המציאות, ולפי זה - המילים בהן היא בוחרת.
הקוראים יבינו את העיקרון גם אם יהיה כתוב "נורמלי" וגם אם יהיה כתוב "נורמטיבי", ולכן הדיוק משמעותי רק ברמת הכותב. כמובן, ככל שיהיה ברור לך יותר למה הוא בוחר כך ולא אחרת - גם לקורא זה יעבור טוב יותר.
@נודד, והיא לא הכניסה צלם להיכל?
לא. המקור:
תנו רבנן מעשה במרים בת בילגה שהמירה דתה והלכה ונשאת לסרדיוט אחד ממלכי יוונים, כשנכנסו יוונים להיכל היתה מבעטת בסנדלה על גבי מזבח ואמרה, לוקוס לוקוס, עד מתי אתה מכלה ממונן של ישראל ואי אתה עומד עליהם בשעת הדחק, וכששמעו חכמים בדבר קבעו את טבעתה (של משמרת בלגה) וסתמו את חלונה...
(גמרא, סוכה נה ב)
מומלץ לעיין בסיום הרבי מליובאוויטש למסכת סוכה, ו' תשרי תשל"ה שמבאר את הסיפור כך שהוא מתאים ביותר לקטע שלך. אבל צלם להיכל - היא לא הכניסה.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו @נ. גל תודה על המקור.
זכרתי שיש שיחה של הרבי על העניין, אז ניסיתי לחפש ולא מצאתי.
ממש תודה. אוקי, אז צלם היא לא הכניסה, אני אשנה את זה כמובן.

לגבי הסיפור- כן, ברור לי למה היא בוחרת דווקא ככה. כנראה שבהמשך גם לקוראים זה יהיה מובן יותר.
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ואוו, מעניין, טליה! ממש מחכה להמשך.
קצת לא אמין בעיניי השיחה של ברק עם זוהר. בנאדם יושב בביתן שמירה, פתאום מישהו מתפרץ לבפנים ויורה מולו את כל הפרטים שלו. בא, מציע עבודה. איך את היית מתנהגת במקרה כזה?
ואז, בנימה בכלל לא מאימת, מזכיר הפורץ האלמוני ש... לא, ברק חמודי, אין לך אפשרות להתחמק מהעבודה. רק אל תשכח לענות לי תשובה חיובית עד מחר בערב. אם לא, הלך על המשכורת שלך.

לא הייתי משנה את הסצנה מהיסוד, כן הייתי משנה את התגובה של ברק ומסדרת את המשפטים של זוהר לזה:

זוהר בא, מוכיח לברק שהוא יודע עליו הכול (סתם המלצה: כשזה בא בעקיצות כמו 'אבא שלך הוא...' זה אמין יותר). ברק נבהל. ואז זוהר אומר לו על הצעת העבודה. ברק מתנגד, כי מי זה שפורץ אליו ככה והוא איים עליו בהתחלה והראה לו שהוא יודע הכל, (אפשר אולי להוריד את ההתחלה כדי שזוהר יתכתב טוב יותר) ואז ברק אומר שהוא לא באמת בא לשמוע תשובה ויגמור במשפט מאיים ב: 'זה נשאר בנינו, כן? לא כדאי לך לנסות אותי'.
בהצלחה!
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו, מעניין, טליה! ממש מחכה להמשך.
קצת לא אמין בעיניי השיחה של ברק עם זוהר. בנאדם יושב בביתן שמירה, פתאום מישהו מתפרץ לבפנים ויורה מולו את כל הפרטים שלו. בא, מציע עבודה. איך את היית מתנהגת במקרה כזה?
ואז, בנימה בכלל לא מאימת, מזכיר הפורץ האלמוני ש... לא, ברק חמודי, אין לך אפשרות להתחמק מהעבודה. רק אל תשכח לענות לי תשובה חיובית עד מחר בערב. אם לא, הלך על המשכורת שלך.

לא הייתי משנה את הסצנה מהיסוד, כן הייתי משנה את התגובה של ברק ומסדרת את המשפטים של זוהר לזה:

זוהר בא, מוכיח לברק שהוא יודע עליו הכול (סתם המלצה: כשזה בא בעקיצות כמו 'אבא שלך הוא...' זה אמין יותר). ברק נבהל. ואז זוהר אומר לו על הצעת העבודה. ברק מתנגד, כי מי זה שפורץ אליו ככה והוא איים עליו בהתחלה והראה לו שהוא יודע הכל, (אפשר אולי להוריד את ההתחלה כדי שזוהר יתכתב טוב יותר) ואז ברק אומר שהוא לא באמת בא לשמוע תשובה ויגמור במשפט מאיים ב: 'זה נשאר בנינו, כן? לא כדאי לך לנסות אותי'.
בהצלחה!
מעניין הכיוון... כי לי היה נראה שהסצנה בנויה כך כדי לרמוז לקורא שברק בעצם מכיר מצוין את העולם התחתון, וזוהר מגיע אליו ממקום של "אתה כבר יודע מה הכיוון, אז אל תשחק אותה תמים שיכול להתחמק".
גם השורות האלה:
עובד כמתווך".
"מתווך הצעות?"
ברק ישר מבין את הכיוון. אפילו לא חושב על כיוונים אחרים.
"אנחנו צריכים אותך, את העבר שלך".

ברק נשען על המשקוף. "אני לא יודע על מה אתה מדבר".

"בוא, נהיה כנים אחד עם השני. אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר, ואין צורך בהיתממות שלא תוביל לשום מקום טוב".
עבר, התממות...
כאשר מדובר בשיחה בין שני אנשים שמגיעים מאותו עולם מאפיות - זה אמין לחלוטין.
 

chana salama

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מעניין הכיוון... כי לי היה נראה שהסצנה בנויה כך כדי לרמוז לקורא שברק בעצם מכיר מצוין את העולם התחתון, וזוהר מגיע אליו ממקום של "אתה כבר יודע מה הכיוון, אז אל תשחק אותה תמים שיכול להתחמק".
גם השורות האלה:

ברק ישר מבין את הכיוון. אפילו לא חושב על כיוונים אחרים.

עבר, התממות...
כאשר מדובר בשיחה בין שני אנשים שמגיעים מאותו עולם מאפיות - זה אמין לחלוטין.
בדיוק
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אם כך, אז המעמד של ברק בעולם הזה, ממש לא ברור.
כשהאיש הפורץ פורץ - ברק לא נבהל. בשביל זה לא מספיק 'להכיר את העולם'. זה מגיע מביטחון עצמי ביכולותיו מול התוקף.
הפורץ לא מאיים, זה ברור. ולמרות זאת ברק די נדחק לפינה מהשיחה הכמעט-ידידותית הזאת. כאן נראה כאילו הוא לא ממש יודע איך להגיב ולהחזיר את הפורץ לאפלה שבחוץ.
משהו בסצנה הרגיש לי לא מהודק עד הסוף ואני מנסה להבין למה. אולי צריך עוד עבודה על הדמויות או חקר על העולם הזה.
בכל מקרה, התחלה מבטיחה לסיפור נהדר!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@תמר לבין העניין הוא בדיוק כמו ש @נ. גל הסבירה.
ברק לא צריך יותר מאיום מרומז על העבר שלו ועל העולם התחתון שממנו הוא הגיע.
כשאדם היה במקום כזה הוא לא צריך אמירות מפורשות וכשאומרים לו שהתשובה לא יכולה להיות לא, ברור לו שלרוב אין לו סיכוי להתנגד.
אם ברק היה אדם רגיל, את צודקת שהוא היה צריך להיבהל.
אבל הוא לא, הוא הגיע מעולם כזה.
אז אחד, הוא לא נבהל. אבל שתיים, מבין שאין לו כל כך ברירה.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עכשיו אני רואה את התגובה השנייה שלך,
הוא אמור להיבהל? הוא מכיר בדיוק כמוהו את העולם הנ''ל ובנוסף השיחה לא צריכה להיות מאיימת בפירוש, לפעמים רמז הרבה יותר דוחק לפינה.
בכל מקרה, אני אשמח לדעת אם חוסר ההידוק לדעתך, נובע רק מהעניין הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה