סיפור בהמשכים לוחמת. המשך של הפרולוג.

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק שבע:

תהנו.
@chana salama, בשבילך.


"אמא", נועה עצורה. "את חותכת ירקות, רגיל. היד שלך לא רועדת, יציבה. את לא מפחדת".

"אני לא מפחדת". מעולם, לא פחדתי מסכינים.

היא מהופנטת לקצב. טיק, טאק. טיק. "תמיד היית מתרחקת", לחישה. "סכינים היו וטו, גבול אדום שאסור לחצות. רק האותיות, סמך כף יוד נון היו מעוררות בך בחילה, צמרמורות עזות בכל הגוף. בטח כשהיה מדובר בצירוף שלם, בהגייה חותכת. קל וחומר בראייה או שימוש".

"מתי הספקת לנתח אותי כל כך טוב, נועה?"

כשהייתי זרוקה כמו סמרטוט ברחוב, משוטטת בחוצות. גם בקור כלבים. בכל הימים שהתחפרת מתחת לפוך, בהית. לא יצאת מבועה שחורה.

מתי לא.

"מהיום שעלינו על טיסה לישראל, צד אחד. ברחנו, כמו רוצחים עם דם על הידיים".

"זה לא מתאים". עדי שוברת קליפה דקה של ביצה, שופכת לקערית קטנה. מחפשת גם היא טיפות של דם, שומרת חוק. "חזי לא צריך להיות נוכח בשיחה הזו".

"אני יכול לצאת לסלון, אמא". הוא נוטש את ספר הקומיקס על השולחן, קם.

"אתה ילד מתוק ומחונך. אבל אתה לא יוצא, אתה נשאר כאן. איך יהיה לך כוח אם לא תסיים את האוכל?" איזה כוח יהיה לי, אם שוב אשאיר אתכם לבד, אתכנס לדיכאון.

חזי מתיישב. נוטל את המזלג ביד ימין, את הספר ביד שמאל. "תודה, אמא".

"חינכת אותו טוב", עדי מעדכנת בגוון קול לא ברור. מרתיחה מעט שמן במחבת, מסתובבת אליה.

נועה בולעת רוק, מעפעפת. "קמת, הלכת, סידרת, הכנת אוכל", היא מחווה על הסלט. "את מכינה אוכל", הדגשה. "חביתות. יש לך אור בעיניים ואת לא מפחדת מסכינים. מה גרם לפוסט טראומה שהתפתחה לדיכאון, לחלוף ביום אחד?"

החביתה משמיעה קולות פצפוץ דקים, עדי הופכת אותה בעדינות. "איך ידעת לחנך את חזי?"

"אפשר להתחצף?"

היא מהנהנת אלכסונית.

"שאלתי ראשונה".

"לא על כל שאלה יש תשובה. לא על כל שאלה, את צריכה, לקבל תשובה".

"אני הבת שלך".

"שמצווה לכבד אותי".

נועה חושקת שפה, מושכת לעצמה כיסא, מתיישבת. "סליחה".

עדי מניחה את החביתה החמה על צלחת, מגישה לה. "תעני לי, ילדה שלי, איך הצלחת? מה היה המדריך שלך?"

"לא הצלחתי", היא מושכת כתף. מי אני, שאדע לחנך אחרים. וכמה כוח ויכולת יש לי כדי להצמיח אותם. "את שתלת, הגיע הגשם, הצמיח".

"לפעמים האדמה סדוקה מצמא, ואין טיפות". חקלאית בכובע קש, עור צרוב משמש יוקדת. עפר חום, נוקשה, פצוע. ושמיים אטומים. נחסמה האפשרות לגדול.

"נכון", נועה מפוצצת את החלמון, הוא מתפשט על החביתה, מחיה אותה. מעניק אור, אוויר. "ואז מגיעה יד אדם, מלטפת שתיל נבול, משקה. אנחנו לא דור יתום".

"ומי זה היה, אם לא את?"

"חזי".

"אדם לא יכול להשקות את עצמו".

נועה מתבוננת בה. "לא?"

"לא ילד קטן, שהחיים גדולים עליו".

אולי מתוכם הוא צמח, הפך לבוגר. חיפש דשן לעסות את האדמה, להרקיב, ולגדול מתוכו. למצוא מים, ולשתות.

"זה היה אבא".

נועה ועדי מחליפות מבטים חדים. נועה משחררת מהיד שלו את הקומיקס. "אבא? חזי, אבא לא היה בבית עד השעה שתיים עשרה וחצי. ישנת". וכמה חלומות יכולים לשרוט, לשרטט מציאות מדממת.

"הוא היה יוצא בשש", חזי משלים אותה. "אני יודע. ביקשתי ממנו להיות לפעמים ביחד איתי", העיניים שלו תמות, משדרות פשטות. "אמרתי לו שאני מתגעגע. אז כל יום, בשעה חמש וחצי הוא היה מגיע, נכנס לחדר שלי. אחר כך הוא עלה על המיטה, התכסה בשמיכה ביחד איתי וחיבק, הרבה זמן, עד השעה שש. אפשר את הספר, נועה?"

נועה עוזבת את האחיזה בדפים הקשיחים. שותקת. עדי ממצמצת, "הוא אבא טוב".

לפעמים, חלומות כן יוצרים מציאות. אמיתית.

***

הצטלבות מבטים, בהייה מבוהלת. שני אגרופים מתדהקים עד לובן, זוג עיניים מוצרות, וכעס.

"מה את עושה כאן, במרכז המסחרי?" קור נושב ממנה, זעם מתלקח בה. ברד, ועומד בנס.

היא מתכווצת. "הייתי, זאת אומרת חיפשתי. אני-", נשימה. "זקוקה לאוויר".

"לא ידעתי שבתיכון חסר מהמצרך הנ"ל".

רעות נושכת את השפה התחתונה, "לא במשמעות הפשוטה של המילה. אני-"

"זה מספיק", שני עוצרת אותה. "עשר בבוקר עכשיו", היא נוקשת על שעון היד במשמעות ברורה, מדי. "אני מסיקה ששרצת כאן במשך שעתיים תמימות. מה עשית פה?"

"טיילתי". סוף סוף הצלחתי לנשום באופן תקין, להרגיש שפויה. לא כלואה בתוך תיכון סוגר, בבית של אמא חולת סדר וניקיון. פדנטית באופן בלתי נסבל.

"טיילת", היא חוזרת אחריה, לאט. מטעימה את המילה, קולטת את המשמעות. מזועזעת. "הבת שלי, מטיילת במרכז מסחרי נידח בניגוד לכל הכללים. של התיכון, של שמירה עצמית.

תעזבי את עניין הבריחה, הוא חמור כשלעצמו. אבל לא מספיק שהתחמקת מלימודים את גם מעיזה לקחת אוטובוס, לנסוע לחלק ההזוי הזה של העיר, ולרדת בסוף העולם?

את יודעת אילו יצורים שוהים פה בשעות האלו?"

אם היא תדע שנסעתי במונית, היא תזעם פי עשרת אלפים. "חתולים?" אני מציעה בקול קטן.

הנשיפות שלה מתפוצצות בחוסר אמון, שורקניות. "הומלסים, שיכורים, משוגעים. לא חסר".

"אז מה את עושה כאן?" רעות מבררת בהתרסה. מקום בלתי סימפטי, לא פוסח על אימהות. ואין מצווה מרוחה על המשקוף, שתבדיל בין דם לדם.

שני זורקת אליה מבט מקפיא. "אנחנו נוסעות, עכשיו, לבית. אני אבקש מאבא לחזור. הוא צריך לדעת מה הבת ה'יקירה' שלו מעוללת. את, תחכי בחדר עד שיגיע, תדברי איתו. ואני אחזור לאן שאני צריכה, גם ככה אני באיחור משמעותי בגלל המשחקים המטופשים שלך".

רעות נגררת אחריה. אם אמא תגלה שכבר שבוע לא הייתי בלימודים, אני אבודה. הלוואי שאבא יבין. ימרח משחה על פצע, ירחיק מילים קרות.

הן עולות, נוסעות, יורדות. ושקט ביניהן. שני פותחת דלת, רעות נופלת על המיטה, מטמינה פנים בכרית.

היא מזהירה שוב, כועסת, מאיימת. יוצאת.

רעות חותמת שפתיים בעקשנות. חסימה לא מעלימה גוש כואב בגרון, רק מעכבת.

היא בוכה.

---

שני הולכת במהירות, כמעט רצה. מזכירה לעצמה, לא רצים ברחוב. זה לא מכובד. היא מאיטה קצב.

"סליחה", היא מתנשמת. "אני יודעת שאני מאחרת בשלושת רבעי שעה, זה לא יקרה יותר. היה לי נושא דחוף לטפל לו. בואי, נעשה את זריז. את בטח ממהרת".

היא מסתכלת עליה. "לא מתאים לך לאחר".

את אמריקה, גילית לי. שני מותחת חיוך חביב. "מצטערת, זה לא יחזור על עצמו. נתחיל?"

"המהומה שגרמת, הצליחה".

"מיד?"

"לא, היא קיבלה צ'אנס נוסף, למרות שניסיתי למנוע אותו ממנה. לא עמדה בו".

"מה איתה עכשיו?"

"כלום. אנחנו צריכות לראות מה לעשות הלאה".

שני חושבת. "את יודעת מה האופציה המועדפת מבחינתי".

"ומבחינתי, כמובן".

"אז קדימה. את מתחילה לשמן את הגלגלים?"

היא לא זזה. "הכסף".

"כמובן", שני שולפת חפיסה מכובדת מהתיק. "סיכמנו?"

"סיכמנו. תראי את העניין כסגור. מהזרועות שלי, אף אחת עוד לא הצליחה לחמוק".

שבע זרועות יש לי, וחיבוק דוב מחניק.

פיקחות, הוא השם הראשון שלי. השם הפרטי, הגיע אחר כך.

***

אחינועם מביטה בסקיצה, מרוצה. היד שלה מרחפת על הקנבס, מעתיקה ציור ראשוני, לתמונת אומנות.

יער עד, חשוך. ירח עגול, בוהק טוהר, קורע פיסות מבין צמרות עצים, מתעקש להאיר רשת סבוכה.

הוא לא צריך.

אש איומה מתפשטת מתחתית גזעים לאורך ענפים. עלים מתאכלים, הופכים לאפר. האדמה בוכה בטיפות זוהרות. צוחקת צחוק מבעית. ריח של מוות.

אחינועם מתנשמת. נוטלת מכחול, טובלת בצלוחית השמן, מעבירה לצבע הצהוב. צובעת סיפור וחיים. כתום נזרק על קנבס, ניצוצות של אדום. ירח לבן, ועצים ירוקים.

הציור משתולל בין האצבעות שלה, מוציא תחתיו כאב ואהבה. היא בוחנת אותו, שבוע לפחות עד שהוא יתייבש.

היד שלה עולה כלפי מעלה, מרפרפת על צוואר. הצלקת. היא מחייכת, חיוך קטן. משלים. "נועה", היא מחייגת, לוחשת לציור של מסתורין. "רוצה לבוא? פיסת פאזל נוספת הושלמה". אחת, מתוך עשרות.

כדי לבנות סיפור, צריך לדעת לשמור על דייקנות, קו מנחה. כדי לבנות חיים, צריך ראש פתוח, מקבל. יש אין סוף תפניות אפשריות. אל תסתכל עליהם כפרק שנגמר, תביט בהם כשנה ממתינה בפתח.

מתחילים מחדש.

---

נועה דופקת שתי דפיקות על הדלת, לוחצת על הידית, פותחת. הבית שלה, הוא כמו בית בשבילי. וארבעה פתחים בו.

אחד לכניסה, שני לארוחה, שלישי לשינה, רביעי לחברות. אפס דלתות ליציאה. "אחינועם", נועה נוחתת על פוף הבננה. "אני במתח".

היא מחייכת. "אני מראה לך, רק רגע. תזכרי לא לגעת, כן? אחרת חבל על ההשקעה שלי".

"לא נוגעת", היא צוחקת. "בלי נדר. אם זה יראה לי אמיתי מדי, לא מבטיחה שהיד לא תשלח מעצמה". מציאות, היא הפחד הגדול שלי.

אחינועם נועצת בה מבט מתרה, מניחה את הקנבס על הרצפה. "איך?"

צבעי אש מתערבלים מולה. מעלימים ירוק ולבן. נוגסים בציור מושלם, בה. "את", פעימת כאב מטשטשת אותה. "לא ציירת את זה".

"אני לא נוהגת לזייף חתימות".

"הסכמת לגעת בקופת שרצים. לפתוח, למרות הכל?"

"בזכות, נועה. בזכותך".

"איך אני קשורה?" היא מבולבלת. העיניים שלה תקועות על הציור, לא זזות ממנו במילימטר. לא מכילות את העוצמה.

"העברת ליטוף על כוויה, ספרת פיסות של התגברות. הענקתי לעצמי אחת. שכנעתי שגם לי מגיע".

"בחירה חופשית", נועה משחזרת את השיחה הקודמת.

"שהובילה לשחרור", אחינועם מחייכת בהיסוס. גם אם מזערי. כל הבטה למציאות בעיניים, התחילה בצעד קטן שלא אמונה.

***

הצבעים מסנוורים אותו, מסך שחור מערפל עד בחילה. "אני לא מסוגל לעלות על האופנוע, זוהר. הרגל שלי לא תשרוד את הטיפוס".

הוא מביט בו, נאנח. "חכה", הוא קופץ מהמושב. מגיש לו קסדה, "קודם כל תחבוש את זה. ניצב, בוא ותעזור לי להעלות אותו".

"דמות משנית, ניצב. באילו עוד שמות אתה מעוניין לקרוא לי?" הוא רוטן, באמת.

"היום ארוך, חבר. נחיה ונראה. אתה בא?"

הוא מחמיץ מבט. "תשען עלי, ברק. יהיה לך קל יותר. זוהר, תעזור לו מהצד השני".

ברק גונח בכאב. "אני עוד אראה כוכבים".

"אתה לא מאיים עלי", זוהר מתניע. "מדובר במראה יפהפה. מקסימום, תחסוך נסיעה למצפה רמון. שווה. טוב, תחזיק בי חזק, אני לא אהיה מסוגל לחזות בתאונה שנייה".

"זוהר, אני יודע שביימתם אותה. אין צורך לבזבז זמן על משחק נחש מי".

"ביימנו?" גיחוך. "לא. לא הייתי רוצה שתפגע בצורה כזו. תאמין לי. אתה מחזיק?"

"עד כמה שאני מסוגל".

"אשתדל לנסוע לאט. גולם, תעלה על האופנוע השני".

"פרפר, יהיה השם הבא?"

"לא, הוא עדין מדי בשבילך. קדימה, עלה. כבר מאוחר. אנחנו חייבים להתחיל להריץ עניינים".

הוא ממלמל משהו לא ברור.

ברק סוגר סביב זוהר ידיים מאדימות. עלה, הוא אמר.

עלה למעלה, בן אדם. יש לך כנפי רוח. כנפי נשרים אבירים.

רק חבל שאני הגוזל המבוהל. כנראה שנשר מלכותי מעולם לא התאים לי.

---

ברק נוחת על המחצלת. מיישר את הרגל, מכופף מעט. מיישר שוב. "זה כואב", הוא מצהיר.

"לא חשבתי שלא", זוהר סוגר את דלת הבית. מתיישב לידו. "שנערוך היכרות, ידידי?"

"לא ידידך", הוא מזכיר בעצבנות. "ואני כבר לא סופר את הפעמים שערכנו ביננו הכרויות. נעימות יותר, או פחות".

"לא אתה ואני. אתה והוא", זוהר מצביע עליו. נשען על הקיר, חיוך מרחף על שפתיו.

זנב של זיכרון מבזיק בו, נעלם. החיוך הזה מוכר לי. מאיפה? "אה. ההוא מהמראה הקדמית, נחמד".

"ברק", הלחישה נספגת בקירות, בעצמים, בו. "פיטו. תכירו".

הזיכרון חוזר אליו באחת, מטלטל. "אתה", הוא לואט בחוסר כוח. "בדיוק אתה. השתנית, לא הייתי מזהה אותך".

"באמת לא זיהית", הוא מתנתק מהקיר. ניגש אליו, מתכופף.

"החיוך, נשאר אותו דבר".

הוא מבזיק לעברו מזכרת חוזרת מעבר מצולק. "אני רוצה להראות לך דבר מיוחד. תן לי יד, אעזור לך".

"אני לא מסוגל". פיזית. נפשית. להיפגש עם פיטו, שוב. אפילו מחלומות האימה הדחקתי אותו, העדפתי להכחיש.

פיטו מטה ראש לזוהר, הוא מתרומם. "לאט, ברק. אתה יכול". הם יוצאים לחצר. מדדים בעקבותיו.

פיטו מסיט אבן גדולה לצד, חושף בור. "הוא מלא באפר של דגים, במיוחד בשבילך".

ברק מתנודד. העולם חג סביבו במעגלים קופצים, מתרבים לאין סוף. הוא נוחת על האדמה, מצוקה ברורה בעיניו.

פיטו מחדיר אישון לאישון. הם מתמזגים לאחד, שלם. "ברוך הבא, רומאלה".

***

"מה אנחנו עושים, ניקי?" צ'ארי קשוח. "אנחנו רצים כבר שעתיים ואני לא רואה אף אחד שרודף אחרינו. אני בהחלט חושב שאפשר לעצור, לנוח קצת".

הוא חושק שפה. אולי אנחנו רודפים אחרי הרוח, אולי הרוח רודפת אחרינו. רפאים. "אני לא בטוח שאפשר לעצור עכשיו".

"אני לא יכול לרוץ יותר. די, ניקולה. אין פה שום איש שירצה לעשות לנו משהו רע. אתה והדמיונות שלך".

הוא מתלבט. הרחתי ריח זר, הרגשתי בניחוח לא רגיל. החושים שלי לא מטעים אותי בדרך כלל. לא לחינם אני הגשש של החבר'ה. הייתי. מצד שני, אני לא שומע אנשים בעקבותינו. חוץ משנינו, השקט עמוק ודחוס.

"בסדר", ניקולה נעצר באחת. "חמש דקות בלבד ואנחנו ממשיכים, אסור לנו להתעכב יותר מדי".

"אבל אני לא יכול", הוא מעוות פנים. "אני לא יכול לרוץ יותר. כואב לי, מאוד. אתה בכושר מתמיד, אני לא".

"אנסה להרים אותך עלי, לעזור לך".

הוא פולט נשיפת בוז, "אני כבד".

"לא יותר ממני".

צ'ארי שותק, מתנשף.

ניקולה מרחרח את האוויר, לחוץ. משהו לא מוצא חן בעיניו. "צ'ארי, אנחנו צריכים לברוח. עכשי-"

"אף אחד לא בורח לשום מקום".

ניקולה קופא.

"צ'ארי?" הוא שואל במתיקות.

ניקולה מנסה לזהות את הפנים, החושך לא מאפשר. אבל הקול, אי אפשר לטעות בו.

בוגד מבית.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו!
אין מילים.

באמת אחד הפרקים הטובים ביותר עד כה.

מעורפל במידה.
מגלה סודות במידה
יוצר ערפל נוסף
ומפזר ערפילים קודמים

ממש ממש טוב!

אני מנסה לצטט משפטים חזקים שממש אהבתי, אבל זה בעיה, אני אצטרך לצטט 90% מהפרק.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
"אמא", נועה עצורה. "את חותכת ירקות, רגיל. היד שלך לא רועדת, יציבה. את לא מפחדת".

"אני לא מפחדת". מעולם, לא פחדתי מסכינים.

היא מהופנטת לקצב. טיק, טאק. טיק. "תמיד היית מתרחקת", לחישה. "סכינים היו וטו, גבול אדום שאסור לחצות. רק האותיות, סמך כף יוד נון היו מעוררות בך בחילה, צמרמורות עזות בכל הגוף. בטח כשהיה מדובר בצירוף שלם, בהגייה חותכת. קל וחומר בראייה או שימוש".

"מתי הספקת לנתח אותי כל כך טוב, נועה?"

כשהייתי זרוקה כמו סמרטוט ברחוב, משוטטת בחוצות. גם בקור כלבים. בכל הימים שהתחפרת מתחת לפוך, בהית. לא יצאת מבועה שחורה.

מתי לא.

"מהיום שעלינו על טיסה לישראל, צד אחד. ברחנו, כמו רוצחים עם דם על הידיים".

"זה לא מתאים". עדי שוברת קליפה דקה של ביצה, שופכת לקערית קטנה. מחפשת גם היא טיפות של דם, שומרת חוק. "חזי לא צריך להיות נוכח בשיחה הזו".

"אני יכול לצאת לסלון, אמא". הוא נוטש את ספר הקומיקס על השולחן, קם.

"אתה ילד מתוק ומחונך. אבל אתה לא יוצא, אתה נשאר כאן. איך יהיה לך כוח אם לא תסיים את האוכל?" איזה כוח יהיה לי, אם שוב אשאיר אתכם לבד, אתכנס לדיכאון.

חזי מתיישב. נוטל את המזלג ביד ימין, את הספר ביד שמאל. "תודה, אמא".

"חינכת אותו טוב", עדי מעדכנת בגוון קול לא ברור. מרתיחה מעט שמן במחבת, מסתובבת אליה.

נועה בולעת רוק, מעפעפת. "קמת, הלכת, סידרת, הכנת אוכל", היא מחווה על הסלט. "את מכינה אוכל", הדגשה. "חביתות. יש לך אור בעיניים ואת לא מפחדת מסכינים. מה גרם לפוסט טראומה שהתפתחה לדיכאון, לחלוף ביום אחד?"
השיחה הזו, במחילה, נשמעת יותר כמו שיחת חברות. לא שיחת אם-בת. בטח לא אם אחרי דיכאון, שבאופן טבעי אמורה להרגיש צורך להחזיק את המושכות לידיה.
גם נושא ה"חינכת אותו היטב" לא נשמע לי אמין. מעטות האימהות שיסכימו בכזו קלות להגדיר את הבת שלהן כמחנכת לאח הקטן. יותר סביר שהיא תשאל "איך הוא יצא ככה, אם הוא לא קיבל חינוך כל כך הרבה זמן?".
כך, לפחות, על פי היכרותי עם העולם.
"הוא היה יוצא בשש", חזי משלים אותה. "אני יודע. ביקשתי ממנו להיות לפעמים ביחד איתי", העיניים שלו תמות, משדרות פשטות. "אמרתי לו שאני מתגעגע. אז כל יום, בשעה חמש וחצי הוא היה מגיע, נכנס לחדר שלי. אחר כך הוא עלה על המיטה, התכסה בשמיכה ביחד איתי וחיבק, הרבה זמן, עד השעה שש. אפשר את הספר, נועה?"
אוה. עכשיו הערכתי לברק גדלה משמעותית. וואו, איזה אבא!
הצטלבות מבטים, בהייה מבוהלת. שני אגרופים מתדהקים עד לובן, זוג עיניים מוצרות, וכעס.
ברגע הראשון חשבתי שזה ההמשך של הקטעים במדגסקר:)
מקום בלתי סימפטי, לא פוסח על אימהות. ואין מצווה מרוחה על המשקוף, שתבדיל בין דם לדם.
יש איזה קטע שחוזר על עצמו בסיפור הזה, כאשר גם מחשבות מוטעות, מקבלות מקום של כבוד.
אני מניחה שעם הפרקים הן תקבלנה מענה או הפרכה, אבל בינתיים זה בעייתי.
ידוע שכשלומדים את תורת החקירה, מקפידים להגיע לתשובה באותו יום, כדי לא ללכת לישון עם שאלות על הקב"ה. כאן יש הרבה מאו שאלות על ההתנהלות התקינה של העולם, על דרך החיים, אבל התשובות מגיעות אחרי הרבה מאוד לילות.
מצד אחד זה נותן מקום חזק יותר לקונפליקט, כך שכנראה זה נכון מחינה ספרותית. מצד שני, זה צורם לי מהכיוון החינוכי.
כאן למשל (וזו רק דוגמא, הערתי על כך גם בפרקים הקודמים), ברור שיש פער משמעותי בין נערה, קטינה ותמימה שמטיילת בלי שאף אחד ידע על כך, ובין אישה שעברה דבר או שניים, ויכולה לקחת אחריות על חייה. קצת מפריע לי שאין שום תגובה לעניין, כאילו זה בסדר גמור שנערות יחשבו ככה. (והן, אחרי הכל, חלק משמעותי מקהל היעד של הספר.)
שני הולכת במהירות, כמעט רצה. מזכירה לעצמה, לא רצים ברחוב. זה לא מכובד. היא מאיטה קצב.
הערה בסימן שאלה: ישנם פוסקים הסוברים כי אסור לאישה לרוץ, כיוון שזה לא צנוע. אם את יודעת מה ההשתייכות של שני, כדאי לברר מהי הפסיקה המקובלת אצלם כדי לקבוע מה הסיבה שהיא מאטה את הקצב.
את אמריקה, גילית לי.
אהבתי את שבירת הביטוי.
מצטערת, זה לא יחזור על עצמו. נתחיל?"

"המהומה שגרמת, הצליחה".

"מיד?"

"לא, היא קיבלה צ'אנס נוסף, למרות שניסיתי למנוע אותו ממנה. לא עמדה בו".

"מה איתה עכשיו?"

"כלום. אנחנו צריכות לראות מה לעשות הלאה".

שני חושבת. "את יודעת מה האופציה המועדפת מבחינתי".

"ומבחינתי, כמובן".

"אז קדימה. את מתחילה לשמן את הגלגלים?"

היא לא זזה. "הכסף".

"כמובן", שני שולפת חפיסה מכובדת מהתיק. "סיכמנו?"

"סיכמנו. תראי את העניין כסגור. מהזרועות שלי, אף אחת עוד לא הצליחה לחמוק".
ועוד פעם שיחה, שכל מה שאני מבינה ממנה זה את העובדה שיש פה סוד שאני לא מודעת אליו.
מתחילה להרגיש קצת כמו ילד קטן, ששומע את אבא ואמא מדברים בסלון ולא מבין על מה.
לתמונת אומנות
נדמה לי (ורק נדמה, כי אני לא ציירת ולא מומחית לתחום) שציירים נוטים להתייחס למילה "ציור" כמחמיאה יותר מאשר "תמונה". ציור הוא מלא חיים. תמונה היא קפואה ודוממת.
אם זה אכן כך, כדאי לדייק את הניסוח.
הציור משתולל בין האצבעות שלה, מוציא תחתיו כאב ואהבה. היא בוחנת אותו, שבוע לפחות עד שהוא יתייבש.
אוה. כמה שכבות היא מרחה שם זו על זו בלי שיתערבבו?
בדרך כלל כשציור דורש שבוע ייבוש על קנווס, הוא גם לא מצוייר בבת אחת.
כל הבטה למציאות בעיניים, התחילה בצעד קטן שלא אמונה.
של אמונה. בלי א'.
הרגל שלי לא תשרוד את הטיפוס".
סביר יותר להניח "את הנסיעה", כיוון שעלייה לאופנוע היא דבר אפשרי ללא הזזת רגל, אבל נסיעה עליו היא ספורט לכל דבר ועניין.
מעורפל במידה.
מגלה סודות במידה
יוצר ערפל נוסף
ומפזר ערפילים קודמים
מסכימה עם ההגדרה לגמרי.
תוהה ככה, לאוויר, כמה פרקים אפשר להחזיק קורא עם הערפילים האלו, לפני שמוכרחים לגלות לו מה העניינים.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
רק הערה קטנה כבת לציירת
אוה. כמה שכבות היא מרחה שם זו על זו בלי שיתערבבו?
לצבעי שמן לוקח המון זמן להתייבש וזה גם הגאונות בהם שאפשר לטשטש ולהוסיף שכבות.
וכן, אפשר גם לשים מריחות עבות מאוד שייקח להן שבוע להתייבש.
 

Nomi10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
ועוד פעם שיחה, שכל מה שאני מבינה ממנה זה את העובדה שיש פה סוד שאני לא מודעת אליו.
מתחילה להרגיש קצת כמו ילד קטן, ששומע את אבא ואמא מדברים בסלון ולא מבין על מה.
לי זה היה נשמע כמו ההם שחיבלו בהסרטות של הבית מלון. יכול להיות שיש לשני עניין להפיל את נועה? או שהכל מגדלים פורחים באוויר שבניתי?
על כל פנים, מסכימה עם כל הנ"ל. פרק מדהים כמו תמיד. מרתק וכובש. ו-כן, גם מעורפל... מרגישה שצריך לאחוז ראש כל הזמן על כל הזירות בלי לפספס חוטים שנזרקים אלי.
אישית, אוהבת ככה (בספר אני חושבת גם שזה פחות יציק כי הקריאה יותר רציפה ולא נשארים באוויר) אבל אחרים אולי פחות...
תמשיכי לשלוח, מחכים לפרקים הבאים!
 

מתרגשת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
טליה, פרק מדהיםםם ואדיר. אוהבת אותו ממש. תמשיכי לכתוב, פליז, כי אני רתוקהה
(ותמשיכי לעדכן כשאת כותבת;))
לי זה היה נשמע כמו ההם שחיבלו בהסרטות של הבית מלון. יכול להיות שיש לשני עניין להפיל את נועה? או שהכל מגדלים פורחים באוויר שבניתי?

את טובה!!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@מירי11111, וואו איזה כייף לשמוע כאלה מחמאות. תודה רבה רבה.
@Nomi10, אני חייבת לציין שלפי הניחושים שלך אני חושבת שאת מתחילה להבין את הראש שלי בנוגע לעלילות וסיפורים :)
בנוגע לצורך להחזיק ראש. אני יודעת, ניסתי לשנות את זה כמה וכמה פעמים. ואיך לומר, לא צלח.
קיבלתי הרבה דשים לעניין שכשקוראים פרק שלי צריך לפנות את הראש מכל מחשבה אחרת ולהתרכז.
זה יכול להיות טוב, וזה יכול להיות להפך. עוד לא הגעתי למסקנה...
@מתרגשת, תודה. ובעזרת השם, כמובן. אני אשתדל.
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל @נ. גל, תודה גדולה על ההערות. לא מובן מאליו.
אז ככה:
כל הנושא של הדיכאון של האמא די לוטה בערפל. זה מה שיש לי לומר. בנוגע לחינוך, אני לא כל כך מסכימה עם הדעה שלך. כי יש כאן עובדה, היא חינכה אותו. ואמא של נועה היא לגמרי לא מהמתכחשות למציאות.

ברק אבא מדהים :)

לא, זה לא בסדר. הדבר הזה ברור ומובן לי מאוד. יש הבדל בין נערה לאישה שעברה דבר או שניים. זה נכון.
אבל אני חושבת שכל היופי הוא להכניס את הקוראת לתוך הקונפליקט הזה, לא לפחד לגעת בשאלות. לא חייב לפתור אותן באותו הפרק.
אני מאמינה שיש מקום לשאלות והיהדות לא מתעלמת מהן, יש תשובות להכל. אבל לפעמים, עד שמגיעים לתשובה לוקח זמן ודרך חיים. איזה מסר אני אעביר אם לכל שאלה מגיעה תשובה עוד באותו הרגע?

שוב... :( מסתבר שקשה לי לשנות את התכונה המערפלת אצלי. אני מאוד משתדלת, מקווה שזה גם יצליח בעזרת השם.

חקרתי על כל העניין של צבעי השמן וזמן הייבוש שלהם. זה המידע שקיבלתי.

לא הבנתי. מה בלי א?

חושבת שזה אפשרי, כי כבר עשיתי את זה עם סיפור אחר. כל השאלה היא, עד כמה זה חכם.
ושוב, תודה רבה רבה.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בנוגע לחינוך, אני לא כל כך מסכימה עם הדעה שלך. כי יש כאן עובדה, היא חינכה אותו. ואמא של נועה היא לגמרי לא מהמתכחשות למציאות.
אדייק את עצמי: הגיוני לי שהאמא תחשוב כך. אבל היא עומדת מול הבת שלה. היא במקום אימהי. לא נשמע לי סביר שהיא תפנה אליה ממקום כביכול שותף "אני חינכתי אותו עד שנכנסתי לדיכאון, משם את המשכת", כי זה מקום מאוד לא אימהי.
אני מאמינה שיש מקום לשאלות והיהדות לא מתעלמת מהן, יש תשובות להכל. אבל לפעמים, עד שמגיעים לתשובה לוקח זמן ודרך חיים. איזה מסר אני אעביר אם לכל שאלה מגיעה תשובה עוד באותו הרגע?
אני מסכימה עם זה לחלוטין, אבל אני כן חושבת שצריך לתת מקום, לפחות כיוון, לכך שיש תשובות. בהחלט יש מסר חיובי גם בהענקת מקום של כבוד לשאלות. הדיוק (והוא מאוד עדין) הוא שיהדות לא רואה בשאלה מטרה בפני עצמה, אלא דרך אל התשובה (שבוודאי קיימת). לכן, כאשר משאירים את השאלה להדהד את עצמה, בלי לתת שום מקום לתשובה, זה יכול ליצור מסר לא נכון בעקיפין.
מה שהפריע לי זו העובדה שניתן אותו מקום בטקסט למחשבות בוגרות, נכונות, ולמחשבות מוטעות. כאן יכול להיווצר בלבול אצל קוראים מסויימים שיגידו "היי, אני מסכימה עם הדמות הזו. היא צודקת לגמרי." וקבל גושפנקא לדעה מוטעת. עד שיגיעו לכך שהסופרת הנכבדה לא מסכימה איתם, והביאה את האמירה הזו כדעה מוטעת - הם כבר עלולים להתקבע.
אם נחזור לדוגמא, אני לא חושבת שנכון ששני תאמר לה "היי, אני בוגרת ואת תינוקת בת 16". אני כן חושבת שנכון להכניס רמיזה לכך ששני לפחות חושבת "מחשבה של בת 16. מקווה שרעות לא תסתבך מדי לפני שהיא תתבגר." נניח.

בכל מקרה, כאן זו כבר גלישה לשאלה: מהי מטרתו החינוכית של ספר. וזו שאלה כבדת משקל שאין כאן מקומה.
חקרתי על כל העניין של צבעי השמן וזמן הייבוש שלהם. זה המידע שקיבלתי.
מידע מעניין, תודה.
לא הבנתי. מה בלי א?
התחילה בצעד קטן שלא אמונה
נדמה היה לי שצריך להיות כתוב "בצעד קטן של אמונה", כך שיש א' מיותרת אחרי "של".
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
פרק יפיפה, @Talya kadosh
הייתה לי רק הערת הידוק קטנטנה, אם אפשר.
אשתמש במשפט הזה כדוגמא.
רעות נגררת אחריה. אם אמא תגלה שכבר שבוע לא הייתי בלימודים, אני אבודה. הלוואי שאבא יבין. ימרח משחה על פצע, ירחיק מילים קרות.
הספר, ובעיניי הפרק הזה במיוחד, היה מלא בדימויים. בעיקרון זה דבר מעולה. אבל זה כמו מלח. אי אפשר בלעדיו, אבל כששמים הרבה מידי גם אי אפשר איתו...
במשפט הזה יש שני דימויים. אם הוא היה יחיד בפרק או לאחר הפסקה יחסית ארוכה, זה היה מוסיף המון. אבל איכשהו קצת איבדתי את עצמי והרגשתי שאני רוצה רגע את הגיבורים לבד. לעקוב אחרי הדו-שיח בלי הפסקות.

עוד משהו, את כותבת בגוף ראשון מוגבל, ויכולה להשתמש ביכולת לא לכתוב 'חשבה רעות'. אם בכל אופן את בוחרת להשתמש בגוף ראשון במחשבות, את כבר צריכה לסמן אותם או לכתוב 'חשבה רעות'.
אבל תחשבי רגע, את היית חושבת בסיטואציה כזאת,
ימרח משחה על פצע, ירחיק מילים קרות.
זו הייתה מחשבה, ולכן היא אמורה להיות במילים פשוטות ולא בשפה ספרותית.

כל הכבוד על היכולת לקבל ביקורת. הלמידה בדרך הזאת קשה, אבל היא הכי משתלמת.
בהצלחה!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה, @תמר לבין.
שמחה עם כל ביקורת, את צודקת, זה רק עוזר להשתפר :)
בנוגע לדימויים, אני אשתדל בעזרת השם.
את האמת שאת המחשבות אני בדרך כלל עושה בצורה נטויה, אבל משום מה כשאני מעתיקה לכאן, זה הופך לכתב רגיל.
כשכתבתי את 'ימרח משחה על פצע, ירחיק מילים קרות'. לא כל כך חשבתי על זה שרעות אומרת את זה. זאת אומרת, לפעמים אני כותבת מחשבות שהן די באוויר. כאילו ניטרליות. שאף אחד לא באמת אומר אותן, והן מגיעות בסוף פסקה.
אבל אם זה נראה שכביכול רעות חושבת את זה אז או שאני אשנה או שאפשיט את המילים לפחות ספרותיות.
תודה!
 

chana salama

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
חבל שליד הסמלים של האהבתי אין לבבות בעינים
ואיזה כיף לי שתייגת אותי ספיישל פור מי באמת לאחרונה הראש שלי לא כל כך בעולם העשייה...
היה מדהים!
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
טוב, אז אחרי הפסקה ארוכה:

פרק שמונה:

"אמא שוב במיטה", חזי מעדכן ביובש.

נועה פותחת את המקרר, בולעת רוק. כמה ירקות, שלוש ביצים וגבינה. מודעות הדרושים לא הפיקו לעת עתה יותר מדי תועלת. היא טורקת דלת. "כשחזרת מהתלמוד תורה?"

"לא. אז היא ישבה על הספה, התחלתי לספר לה איך היה היום בכיתה. רציתי", הוא נתקע לרגע. תשומת לב, הקשבה. אני רוצה להיות הלב של אמא, לא של אחותי. "להיות ילד רגיל". שיש לו אמא אמיתית, שמקשיבה ומלטפת את הלחי.

שימי אמר שכשהוא קיבל במבחן בתורה מאה, ההורים שלו היו מאושרים, הכינו ארוחה חגיגית לכבוד התלמיד חכם שלהם. גם אני רוצה. ואם לא נשיקה וחיבוק, אהבה בצורת ארוחה חמה, גם מספיק.

"ומה קרה?" הכיסא מקבל אותה אליו בזרועות קשות, חובקות כאב.

"אבא התקשר".

"זהו?"

חזי נועץ בה זוג עיניים חומות, גדלות באשמה. "זהו".

נועה סוגרת עפעפיים, פותחת. "אפשר לחבק אותך, לב שלי?"

לא של אמא. הוא נרתע. "אני לא צריך חיבוק". לא ילד קטן. אני אהיה כמו נועה, חזק. אף אחד לא מחבק אותה. גם אני אהיה. חזק יותר ממנה. אבא יקרא לי גבר.

אבא לא ישן איתי הרבה זמן, הוא טס. אולי גם אותו אני כבר לא מעניין.

"אני צריכה".

"לא יכול להיות". הוא מתרחק עוד צעד לאחור, מתיישב על הרצפה. "את אף פעם לא צריכה כלום".

צריכה הרבה, אח מתוק שלי. מעלימה רצון, מתעלמת מצרכים. אם אין קמח, גם עוגות לא אוכל. "יכול להיות", היא לוחשת. "אתה הלב שלי, שכחת?" יש סף מסוים גם להתעלמות מהצרכים הבסיסיים ביותר.

חזי לא קם, מושך כתף.

נועה מסתכלת עליו, צריבה שורפת לה את קנה הנשימה. זה לא מגיע לו.

חזי משפיל מבט. מקפל רגליים, מהדק עליהן כפות ידיים קטנות. "אני רעב".

היא מתרוממת מהכיסא, הולכת שלושה צעדים בדיוק, מתכופפת לילד קטן, אח אבוד. מנשקת לחי. "רוצה חביתה?"

"נמאס לי מחביתה. ולא משנה אם קוראים לה עין או מקושקשת. אני רוצה אוכל אחר".

נועה מעבירה עליו ליטוף, מסדרת כיפה. "כמו מה?"

"אורז ועוף, מרק, צ'יפס ודג. לא יודע, כל מה שלא צריך ביצים כדי להכין אותו".

אין שום דבר בבית שיהיה אפשר להכין איתו את המאכלים שהוא רוצה. גם כסף אין. משוואה בלתי פתירה. איך קונים אוכל בלי שטר, או לפחות כמה מטבעות? לא קונים.

פתרון בלתי אפשרי.

נועה קמה. "אין לי, חזי. מצטערת". שותקת. הולכת לחדר, פותחת דלת, סוגרת.

היא נשכבת על המיטה, בוהה. מקשיבה לשקט, מתמכרת אליו. מה אני יכולה לעשות מול כאב מקהה חושים. אני רוצה לתת לו, כל כך רוצה. ואין לי. אף אחד לא יכול לדעת לכמה פיסות הלב שלי נקרע, באיזה רעל דוחה אני משקה את עצמי. מטפחת אשמה.

עשרות דקירות בגרון, לחץ חזק על העיניים. היא פוערת אותן הכי חזק שאפשר. רק לא לבכות.

דפיקות מהוססות על הדלת. היא לא עונה, מתאמצת להשאיר עיניים פתוחות, לא למצמץ.

חזי לוחץ על הידית, מוריד אותה כלפי מטה. נכנס. "נועה, סליחה".

היא מפחדת לדבר. לא רוצה שהקול שלה ירעד, יחשוף חולשה. אני צריכה להיות חזקה, בשבילו.

"נועה", הוא מטפס על המיטה. "אני מסכים לאכול חביתה, אל תהיי עצובה".

היא מהדקת שפתיים עד כאב, מנסה למוסס בכי שלא נבכה. שלא יצא. "אני", נועה פולטת במאמץ, משווה לעצמה קול רגיל ככל האפשר. "בסדר חזי. אני כבר קמה להכין לך אוכל, טוב לב?"

"את כועסת עלי?"

"חס ושלום, צדיק שלי". כועסת על עצמי. על הפיטורים שלי, אפילו בעבודה אני לא מצליחה להחזיק מעמד. אפס.

"מתקשרים אלייך". הוא יוצא מהחדר, מביא את הטלפון מהסלון.

מספר בלתי מזוהה.

נועה מתיישבת, מעבירה יד לחה על העיניים. לוחצת על ניתוק. אני לא מסוגלת לענות עכשיו לאף אחד. רק לאבא.

"בוא חזי, אכין לך לאכול".

היא מטגנת חביתה. מעצבת פרצוף מגבינה וירקות. מתאמצת להפוך ארוחה פשוטה לסעודת מלכים, לערבב בה אהבה. מגישה לו. שוטפת מחבת, סכין, מזלג וקרש חיתוך.

הטלפון מצלצל שוב.

נועה מלכסנת מבט אל חזי, אוכל. היא נוטשת את המטבח. "שלום".

"אני מדברת עם נועה?"

היא מתקשחת. "מי רוצה אותה?"

"בקשר למודעת דרושים. פרסמת שאת מחפשת עבודה בניקיון בתים, בתור עוזרת בית".

"נכון".

"כתבת פעם בשבוע. אני יכולה לתגבר אותך לשלוש? כמובן שהתשלום יהיה בהתאם".

נועה מרגישה לא בנוח.

משהו כאן מרגיש לי לא חלק באופן של מאה אחוזים. ואני לא יודעת להסביר לעצמי במה מדובר. תת מודע, סתם שטויות. מציעים לך עבודה, קחי אותה בשתי ידיים. "אני אשמח לשמוע פרטים".

"אני רוצה אותך אצלי בימי ראשון, שלישי וחמישי. יש לי בית דו קומתי. אני מסכימה לשלם יותר מהשכר העלוב שביקשת לשעה, בתנאי שתוכיחי את עצמך כמנקה טובה. בתחום הזה לא חסרות מתחזות".

נועה מחייכת, משועשעת. רק היה חסר שהיא תבקש תואר בניקיון. "מקובל עלי. מתי מתחילים?"

"מחר, שלישי. אני אשלח לך כתובת מדויקת. בהצלחה".

נועה מרימה גבה. זה היה מהר, מדי.

חזי לידה פתאום. "מצאת עבודה?"

היא בוחנת אותו, מיואשת. "כן". ילדות רגילה, לעולם כבר לא תהיה לו.

***

רעות מכורבלת בקצה המיטה. פותחת את הספר, עמוד מאה חמישים וארבע. העלילה לא מעניינת אותה. גם ככה הבכי מסמא ראייה. וכתב ברייל אין כאן. למדה אותו בזמנה הפנוי. אמא צחקה, אבא עודד.

רצתה לדעת איך עיוורים מרגישים, לא הייתה צריכה. הרגישה עכשיו, בעוצמה. אני רק רוצה להרגיש את הסימנייה ששיר הכינה לי, את ההתכתבות הסמויה. לדעת שאני רצויה.

רעות ממששת את הדף, הלוך ושוב.

האצבע שלה עוברות על השורות המרוחות, שלוש במספר. קופאת בסופן. שיר ענתה לי. לא בשורה, פסקה שלמה.

היא מוחה דמעות, מחדדת מבט. 'אחות שלי, מציאות היא דבר מתעתע. יש אין ספור סוגי מציאויות ואין נכון או לא נכון.

כולן אמת. הבעיה היא אחרת. לא אמת, או דמיון. אלא מציאות טובה, או כזו שנראית רעה. לצערי, אנחנו מתמודדות עם האופציה השנייה.

רעות, אני אוהבת אותך. ולכן אני מרשה לעצמי להעיר, ואני מעדיפה לקרוא לזה, להאיר. החיים שלנו לא אומללים ויש בהם הרבה נקודות אור.

דוגמא? בבקשה. אנחנו'.

רעות חושקת שפה, מרפה. נושכת את פנים לחי ימין עד דם, נרתעת בהלם. היא קמה, נוטלת עט, מהדקת עליו אצבעות.

"אני אוהב אותך, תות מסוכר שלי".

היד שלה קופאת לרגע על העט. היא שומטת אותו, הופכת את הסימנייה ביד מזיעה. מסתובבת. "אבא".

"הכנתי לך שוקו. בואי, נצא למרפסת".

רעות בולעת רוק. "אני לא חושבת שמגיע לי שוקו".

הוא מניח עליה את העיניים שלו, ירוק מימי, עשרות יהלומים נוצצים בו. יקרים. "מגיע לך".

היא מתנתקת מהשולחן, הולכת אחריו. אבא פותח את תריס ההזזה של המרפסת, אוויר קר מתפרץ פנימה, מושך אותם אליו. תמיד אהבה את הקור.

כוס שוקו ביד אחת, ספל קפה ביד השנייה. "בשבילך, בשבילי", הוא מחייך. מסמן לה להתיישב.

היא נוחתת על גדר השיש. אבא מניח את הכוס מעלת הקצף לידה. מתיישב מהצד השני. וכוס של מתיקות מפרידה ביניהם, מאחדת.

רעות משפילה עיניים, ממצמצת. "אמא כועסת עלי".

"כועסת?" הוא לא מרים גבה. לא שולל, לא מאשר. שואל בכנות, רוצה להבין.

"לא הגעתי לבית הספר, שבוע". ואני לא יודעת מה בעיניים של אבא, במבט שלהן, גורם לי לשפוך את כל האמת על עצמי. "הייתי במרכז המסחרי, הישן. אמא-" היא מנפחת לחיים, מצמקת. הפצע שפערה לעצמה מציק. שותקת.

הוא לא דוחק בה. מברך, לוגם את הקפה בלגימות קטנות. מסתכל על הנוף הנפרש תחתיו. רעות עוקבת אחריו. שולחת יד לשוקו, מתחרטת, אוחזת בסורגים. "היא פגשה אותי. צעקה. לא הסכימה להקשיב".

"נעלבת".

היא מנענעת ראש בתנועה לא מחייבת. משעינה מצח חמים על המתכת הקרה.

"אמא דואגת לך".

השתיקה שלה מתמשכת.

"גם אני".

רעות מחייך חיוך זעיר, מעלימה אותו. "תודה".

"לא טוב לך בלימודים?"

"לא טוב לי בתיכון".

"מסכימה להסביר לי את ההבדל?"

היא מפנה אליו פנים, סוגרת אצבעות ארוכות סביב כוס השוקו. "לא טוב לי במיקום. הוא מפחיד, הוא קר. הוא, רותח. גיהנום של אש וקרח".

"אני מבין". אבא לא אומר, תדחיקי. חשבתי שכבר עברנו את זה. רעות, את ילדה גדולה, היה ועבר.

הוא מבין. ורואים שהוא מבין באמת, וכואב לו. "את חושבת שמקום אחר, ישחרר אותך מהפחד?"

"אני אהיה כנה, לא. אבל גם להישאר, זה רע. מגביר לי את הסיוטים".

"את לא רוצה טיפול".

"אני לא רוצה".

"מה את צריכה?"

רעות מופתעת. אמא, מעולם לא שאלה מה אני צריכה. דיברה עלי כהיא, אמרה שאני נודניקית חסרת תקנה, ומה הבעיה ללכת לטיפול. לכי, נסיים עם הפגע הרע הזה.

לא הלכתי, לא סיימתי.

ואבא בא, כן שואל. מניח רטייה על פצע מדמם, שורף.

"לא יודעת". ושקט.

הוא מתבונן בה, מעמיק לסקור את הפרופיל שהשאירה לו, החזירה מבט לנוף. מתרומם, ניגש אליה. "אפשר לתת לך חיבוק, סוכר?"

רעות נרעדת.

"אני אפרש את זה ככן", אבא לוחש. מחבק חיבוק חם, קצר. מכיר את הבת שלו. "ותמיד אשמח לשמוע מה את צריכה, רוצה". הוא לא מחכה לתשובה, יוצא.

רעות נשארת שם עוד דקות ארוכות, בוהה בספל הקפה המיותם. חופרת בעומק הנפש שלה, דולה אדמה, ולא מוצאת בה יהלום אחד. כולם בעיניים של אבא.

היא סוגרת על שתי הכוסות, הולכת למטבח. נעצרת אל מול יפחה קצרה, שורטת. המומה, היא נמלטת חזרה למרפסת. נושמת בקושי.

גברים לא בוכים.

אולי על הבנות שלהן כן.

***

שתיקה סמיכה סובבת אותם, עד חנק. עלוות העצים מתנועעת ברוח הקלה, מלחשת סודות שרק היקום מבין.

ניקולה מנתק את המבט מבין הצמרות בכוח, מחזיר אל איש השחורים. אל הפנים הבלתי נראות. "כן, אני צ'ארי".

צ'ארי מנסה לומר דבר מה. ניקולה מנצל את החושך, חוסם לו את הפה ביד חזקה. "מה אתה צריך ממני?" תמיד הייתי נראה קטן לגילי, זה ישחק לטובתנו עכשיו.

"שאילת שאלות לא במקום המתאים, ילדון, תעלה לך ביוקר".

"סליחה", הוא שותק בהכנעה. מתכופף בשקט, מרפרף אצבעות על הלחי החמה של צ'ארי. 'כותב' במהירות, בשפה הידועה רק לילדי הכפר. רוצה לומר, 'רוץ. תברח, ותמסור לאבא שלך שאני שבוי'.

צ'ארי קם בחוסר ביטחון. זה לא נכון להניח לו להיתפס, לאפשר לי לברוח. זו לא גבורה. ניקולה מניח עליו יד מעודדת, הודף אותו לאחור בעדינות.

"שותק?" האיש מחייך.

"בוגד", הוא לוחש. זעם מפעפע בו.

"לא. ילד קטן ומחוצף. לא אני הבוגד, אלא אתם".

ניקולה לא עונה.

"בוא, אעזור לך. תדליקו את הפנסים, בבקשה". אור מכאיב מכוון ישר אל העיניים שלו, הוא מתכווץ. חמישה מלבד הבוגד.

הוא מצמצם מבט, "לא היה איתך עוד מישהו?"

ניקולה מושך כתף.

הוא מתקרב אליו בצעד אחד, מאיים. "שאלתי", הוא מטעים. "אם לא היה איתך עוד משהו".

ניקולה מתמיד בשתיקה, משלח לעברו מבט מתריס.

"בחור", הוא פונה לאחד מהם. "תקשור אותו. ואתה", הוא מחזיר אליו מבט. "תשלם על כל העניין ביוקר. צ'ארי, בזול, לא תצא ממני".

החבל מתהדק על כפות ידיו עד דמעות. מתחשק לו לצרוח שמדובר בטעות, שהוא לא צ'ארי.

אי אפשר להזיז זמן לאחור, אז הוא שותק. סובל. איך הוא מאמין לי, הוא לא יודע איך נראה הבן של ראש הכפר?

"השתנית".

קריאת מחשבות היא עתיד רחוק, תירגע. "גדלתי".

הוא מחייך בארסיות. "אני אוהב תינוקות מגודלים. קדימה, בחורים. אנחנו זזים".

---

"לא אהבתי את מה שהעיניים שלי ראו עכשיו", זוהר מציין.

ברק נוחת על האדמה, ממקד מבט על הבור המלא באפר דגים. הנשימה קשה עליו. "לא כל דבר אתה חייב לאהוב. אני אתקשר לאשתי, אעדכן אותה מתי שאני יכול ורוצה. ברור?"

"החלפנו תפקידים?"

"אתה אמרת".

זוהר לא מרוצה. "פיטו, אתה חושב שהוא לקה בהלם?"

הוא מניד ראש בתנועה לא מחייבת. "היי", פיטו מתכופף לעברו. "רומאלה".

ברק זורק בו מבט מתרה.

פיטו לא נרתע. "כולם מחכים לך כאן. אתה לא יכול להיות חלש. מעולם, לא היית חלש. תראה לנו את עצמך, האמיתי".

"מחכים כדי להרוג אותי. אני לא אוהב לחיות באשליות. ולא מתכוון להיות מופתע מכדור תועה שינעץ לי בין העיניים".

"אתה פרנואיד".

ברק לא עונה, מסב מבט חד לאחור.

"מה קרה?"

"שקט, שמעתי צליל זר. מישהו אמור להגיע אלייך בזמן הקרוב?"

זוהר מחוויר. "פיטו, אם יראו אותו לפני הזמן, בחלישות הזו, התיאוריה של כדור בין העיניים תהפוך למציאות".

פיטו לא עונה, מתרכז. קולות ריצה.

"זה אדם אחד", ברק מבהיר. "ליתר דיוק, בחור".

צ'ארי.

"אבא", הוא מבוהל. הרגליים היחפות מלאות בוץ. פנים אדומות ושיער דביק, סתור. "ברחתי מהריתוק, הגעתי לים. אני, ידעתי שאסור לי. תעניש אותי אחר כך. פגשתי את ניקי, הוא היה בחוף, עצוב. ניסיתי לדובב אותו, לא הצלחתי.

הוא היה החלטי, אמר שאני צריך לחזור לבית", צל חולף בעיני השקד – פקאן. "ניקי אמר שהוא שומע קולות, התחלנו לרוץ. עצרו אותנו. הוא אמר שהדבר שהכי פחדת שיקרה, קרה. הם לא ראו אותי, גם לא אותו. רק שמעו.

הוא אמר שהוא צ'ארי. שחרר אותי ואמר לי למסור לך שהוא שבוי". נשימה ארוכה.

הם מביטים בו, שלושתם.

צ'ארי מתרחק צעד לאחור. בוחן אותם. "אני מצטער. סליחה אבא".

ברק מתרומם באיטיות. "אני אלך".

"רומאלה?"

"מי אמר את זה?"

"אני". צ'ארי סוקר אותו. מכף רגל ועד ראש.

"איך אתה יודע שזה אני, בחור?"

"אמרו שתגיע. הם לא שיקרו, התגעגעתי".

"תתקרב אלי".

צ'ארי מהסס. פיטו מאשר בהינד ראש קטן. הוא מתקרב, לוחץ לו יד חמה.

"גם אני התגעגעתי אליך", הוא לוחש באוזן, בשקט. "אל תשכח".

תהנו, הבמה שלכם.
 

רינתיה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
טליה, זה מדהים!
קראתי עכשיו את כל הפרקים ברצף...
את מוכשרת!
יש לך כתיבה קולחת, זורמת ומעניינת, המשיכי כך!
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
נהדר, מחכה להמשך של צ'ארי-רומאלה.
עלוות העצים מתנועעת ברוח הקלה, מלחשת סודות שרק היקום מבין.
סתם תהיה קטנה: מיהו היקום שמבין? היקום מורכב מדומם, צומח, חי ואנשים. מי מתוכם מבין את סודות הרוח ועצים?
 

מתרגשת

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
wow.
פרק מדהים
כתיבה שואבת
לא יכולתי להפסיק באמצע.
בקטנה, חושבת שזה קצת ארוך מדי לפרק בספור ארוך.
בדיגטילי יכול להיות שזה באמת ארוך. אבל כשזה בתור ספר, זה ממש לא ארוך. זה בגדר הנורמה.
 

מנחם דרורי

משתמש צעיר
מוצלח מאד, תודה רבה.

הסגנון המקוצר, לא מוגזם? לי קצת הפריע. דוגמאות -
מעלימה רצון, מתעלמת מצרכים


מסדרת כיפה


מטפחת אשמה

יחשוף חולשה

ואם כבר - סתם הערה
רעות מחייך חיוך זעיר
כמובן מחייכת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה