פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • רחבי הארץ

מצב
הנושא נעול.

משה 05276

משתמש מקצוען

‏הדיל בעמנואל: גור, סלונים, דגל התורה וש"ס | חשיפה​


מה בין אליהו גפני, ח"כ משה גפני, תקציב בחירות של דגל התורה, דיל של ש"ס עם גור והפרת הסכם ליטאית מול שלומי אמונים? היישוב עמנואל • חשיפה: התרגיל שמעלה חשד להפרת חוק

%D7%9E%D7%A9%D7%94-%D7%92%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%95%D7%90%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%95-1024x715.jpeg
משה גפני ואחיינו. צילום: פרטי/פלאש 90
חשיפה: קרעים ראשונים ומשמעותיים בברית דגל- שלומי אמונים, והכל בגלל יישוב קטן – עמנואל. בישוב עמנואל מתמודדים ראש בראש מועמד שלומי אמונים בעיר יהודה שפיצר שמנכ"ל בעבר את עיריית ביתר עילית ומייצג את חסידות סלונים המונה מאות משפחות בעיר, וכן את חסידות בויאן ושאר הכלל חסידי בעיר.
כאשר מנגד מתמודד ראש המועצה הקיים, אליהו גפני שהוא משתייך בכלל לחסידות גור, למרות שבבחירות הקודמות גפני קיבל את תמיכת הקהילות החסידיות בעיר, כעת כשהתמיכה הכלל-חסידית עברה לשפיצר אין שום סיבה הגיונית שגפני יקבל את הראשות פעם נוספת בעיר בה מתגוררים פחות ממניין חסידי גור, ובאופן מפתיע הוא כן מקבל את תמיכת סיעת ש"ס המקומית ובתמיכת כל רבני העיר הספרדים, וזאת כחלק מהדיל הארצי בין הסיעה המרכזית לש"ס.
ההפתעה הגדולה ביותר מגיעה כשנוברים ורואים שהתקציב לקמפיין הבחירות של אליהו גפני מגיע לא פחות ולא יותר מדגל התורה, וזאת למה? מתברר כי ראש המועצה אליהו גפני הוא אחיינו של יו"ר דגל התורה, משה גפני והלה החליט 'לפנק' את האחיין בתקציב בחירות מסיעת הבית.
מעבר לכך שמדובר בפרשיה שמריחה לא טוב מבחינה חוקית שהרי כמעט ולא קיימות משפחות ליטאיות בעמנואל, (הרב שך התנגד לכך באופן מובהק) ואין שום סיבה כי מועמד שלא קשור לסייעת דגל התורה יקבל את תמיכתה, הרי בכך דגל מפירה את ההסכם הארצי בינם לבין שלומי אמונים
.
בכירים בחסידות סלונים מבהירים, כי זהו דבר שלא מתקבל על דעת, שסלונים יתמכו בבית שמש במועמד דגל התורה, באלעד במועמד שלומי אמונים, כאשר בעמנואל עיר הבית של החסידות הם לא זוכים לא לתמיכת דגל התורה וגם לא לתמיכה מספקת של שלומי אמונים שלמרות ההסכם עם דגל הם אינם שמים ווטו על המועמדות של אליהו גפני.
למי שזוכר זו לא המתיחות הראשונה של חסידות סלונים עם שלומי אמונים, כאשר כבר לפני מספר חודשים פרץ בינם משבר חריף במהלך הפריימריז הפנימי לעיריית ירושלים כאשר סלונים רצתה להגיש מועמד חילופי במקום יוסי דייטש שפרש, מועמד שנחסם בסופו של דבר על ידי משפחת פרוש.
בימים אלו מתנהל במקביל משא ומתן בין נציגי חסידות סלונים לבכירים בגור, על הפעלת לחץ על אליהו גפני המשתייך לחסידות גור, שיסיר את מועמדותו בעמנואל בתמורה לתמיכה בבוטבול באלעד, ואבוטבול בבית שמש
 

חניוק

משתמש פעיל

סקר מאגר מוחות שנערך (20-21.2) עבור מטה יונה יהב מצביע על הובלה של יהב ופער גדול מהמקום השני והמועמדים האחרים​


דורון סולומון
עודכן22.02.24, 10:54
סקר מקיף שערך מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ עבור מטה יונה יהב, מצא כי יונה יהב מוביל בפער גדול במרוץ לראשות עיריית חיפה, ואף עשוי לנצח בסיבוב הראשון.

ryM6vzPP2_0_0_640_340_0_large.jpg


ממשיך להוביל. יונה יהב
(צילום: גביש מדיה)

בסקר שנערך בין ה-20-21.2 בקרב 501 נשאלים בני 17 ומעלה תושבי העיר, עולה כי יהב זוכה ל-46% אהדה ותמיכה בקרב בעלי הדעה, ו-39% תמיכה מכלל המשיבים במדגם.

פרופ' יצחק כ"ץ התייחס לתוצאות הסקר ואמר כי: "הסקר מלמד כי יונה יהב מוביל בפער גדול על פני כל המועמדים האחרים והוא בעל סיכויים טובים לנצח ולהכריע את הבחירות כבר בסיבוב הראשון".
על פי הסקר מקרב בעלי הדעה, דוד עציוני במקום השני עם 20%, יעקב בורובסקי 10%, אביהו האן 7%, עינת קליש רותם 6%, שרית גולן 4%, צביקה ברבי 3%, יוסי שלום 3%, וקיריל קארטניק עם 1%.
בקרב כלל המדגם, יהב מוביל עם 39%. אחריו דוד עציוני (17%), יעקב בורובסקי (9%), אביהו האן (6%), עינת קליש רותם (5%), שרית גולן (3%), צביקה ברבי (2%), יוסי שלום (2%), וקיריל קארטניק (1%). 16% מהמשיבים ענו "לא יודע" במי יבחרו.


HJFHiKE2p_0_0_640_360_0_large.jpg


סקר "מאגר מוחות" עבור מטה יונה יהב
(צילום: מתוך הסקר)

על פי הסקר, קולות החרדים מתחלקים בין עציוני, בורובסקי וקליש. על פי הסקר החיבור של עציוני עם הרשימות החרדיות חיזק אותו מצביעים חרדים והחליש אותו בקרב מצביעים חילונים. יהב מתחזק בקרב הקולות הערבים והדתיים הלאומיים (סרוגים).

יונה יהב אמר בתגובה לממצאי הסקר: "אנחנו מובילים בגדול בכל הסקרים ואנחנו בדרך לעשות ניצחון גודל ותיקון גדול. אנחנו ניצבים בפני הכרעה גורלית לעירנו - חיפה חופשית וליברלית בעיר שנעים לחיות בה, או עיר קיצונית שתאבד את אופיה המיוחד".
יצוין כי רק לפני כמה ימים פורסם סקר שנערך מטעם מטה עציוני ובו נרשם שוויון בין עציוני ויהב.
חשוב להדגיש שהסקר הזה מוזמן ע"י מטה יונה יהב

חשוב לצייין שהסקר האחרון של מאגר מוחות בבחירות הקודמות צפה את התוצאות הנכונות
 

קבצים מצורפים

  • יהב-.docx
    KB 359.1 · צפיות: 14
נערך לאחרונה ב:

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
במעמד אדמו"רי ורבני העיר חיפה, הכריז דומ"ץ סערט-ויז'ניץ הגרש"ז זולדן: "הדרך היחידה לשנות את מצב השכונות החרדיות בעיר, תלויה בהצבעה ל'אגודת ישראל' שסימנה ג' למועצת העיר. ולטובת מר דוד עציוני לראשות העיר!"

1708620088270.png
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מפץ פוליטי בקריית גת!
תמיכה רחבה מקיר לקיר. כלל רבני העיר קריית גת מכל הקהילות והחוגים בעיר, בקריאה חד משמעית להצביע למועמד המוביל לראשות העיר כפיר סויסה ולסיעת שס״ג למועצת העיר.

(כולל רבני בעלזא והכלל חסידי, שבתחילה היה נקרא שיתמכו במפלגה אחרת ובאבירם דהרי לראשות)

1708627631594.png
 

גימפל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
דרמה! :p:D

הבחירות נפתחות מחדש? מועמדי האופוזיציה תומכים בחננאל שם טוב מול רובינשטיין​

ראש האופוזיציה מנחם זיידה ומועמד המפלגות החילוניות יחזקאל רוזנבלום, הסירו את מועמדותיהם לראשות העיר ביתר עילית, והודיעו כי יתמכו במועמד ש”ס, חננאל שם טוב • אגודת ישראל ודגל התורה תומכים בראש העיר המכהן, מאיר רובינשטיין

מערכת הבחירות המנומנמת יחסית בעיר ביתר עילית, הופכת להיות מעניינת מעט, כאשר על ראשות העיר נותרו שני מתמודדים: ראש העיר המכהן מאיר רובינשטיין, הזוכה לתמיכת שלומי אמונים – אגודת ישראל ודגל התורה; וחננאל שם טוב, מועמד ש”ס המקבל את תמיכת האופוזיציה העירונית.

ביממה האחרונה, הסירו חבר המועצה מנחם זיידה, מועמד האופוזיציה הנצחי של העיר, ויחזקאל רוזנבלום, מועמד מפלגות הליכוד ועוצמה יהודית, את מועמדותם – והודיעו על תמיכה בשם טוב.

לפי חלוקת הקולות בעיר, אגודת ישראל לבדה שווה 54% מתושבי העיר, ודגל התורה עם עוד 24% בערך. עם זאת, בעיר ביתר עילית, במערכות הבחירות האחרונות, רבים הצביעו למועמדים העצמאיים.

כעת, כאשר המאבק על ראשות העיר הופך לקרב ראש בראש בין מאיר רובינשטיין לחננאל שם טוב, מערכת הבחירות בעיר ביתר עילית מתעוררת מחדש, אחרי שהעיר הייתה שקטה במערכות הבחירות האחרונות, מאז הניצחון הראשון של רובינשטיין במערכת הבחירות הסוערת שפילגה את הציבור החרדי.

עם התמיכה שהוא מקבל מהאופוזיציה של ביתר ומהמפלגות החילוניות שמנסות לראשונה להוכיח את כוחן בעיר החרדית, מקווה שם טוב להצליח במירוץ לראשות העיר, למרות שהסיכויים נוטים לטובתו של רובינשטיין.
 

efrarush

משתמש מקצוען
בעפולה יש 5 מועמדים-
אבי אלקבץ (ראש העיר המכהן), יצחק מירון, רמי יוסף, שלמה מליחי (מהליכוד) ודב הירש.
דגל התורה תומכת באלקבץ (ולגבי השאר אין לי מושג).
סקרים אין שם (ואין סיבה שיהיו, בכ"ז עפולה היא לא העיר הכי מעניינת בעולם...)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו״ר האופוזיציה חבר מועצת עיריית ביתר מנחם זיידה קורא הערב לתומכיו להצביע עבור חננאל שם טוב לראשות העיר ביתר עילית. בבחירות האחרונות זכתה סיעתו של זיידה ״למענינו״ ל 2.500 קול. :D

1708645214884.png
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מצטרפים רבים בציבור התורני והחרדי בחולון לתנועת "טוב לחולון"- דגל התורה בנשיאות הרב זילברשטיין
הרב דב קוק מטבריה, הרב החיד"א אברגל מנתיבות מלבד רבני קהילות והאברכים ופעילי לב לאחים בעירIMG-20240221-WA0016.jpgIMG-20240221-WA0022.jpgמכתב הרב זילברשטיין לרבני הקהילות.jpegIMG-20240213-WA0109.jpgIMG-20240212-WA0097.jpg20240221_210215.jpgIMG-20240221-WA0047 (1).jpg
צפה בקובץ המצורף VID-20240213-WA0055.mp4
צפה בקובץ המצורף VID-20240213-WA0055.mp4
צפה בקובץ המצורף VID-20240222-WA0125 (1) (1).mp4
צפה בקובץ המצורף VID-20240213-WA0055.mp4
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הבחירות בלוד: לאחר שרבנים ואישי ציבור שונים טענו שנאלצו לחתום ולהצהיר על תמיכה בראש העיר המכהן, כשבפועל הם מורים דווקא להצביע עבור המועמד יורם מרציאנו,
הבוקר קמו תושבי העיר, לקמפיין מקורי- "מצהירים יאיר, תומכים ביורם- מנצחים את שלטון הפחד”.
(ישראל כהן)
 

שניאור רובינשטיין

משתמש מקצוען
האם ש"ס יודעת ?
עציוני ברדיו חיפה נשאל על תגבור התחב"צ בשבת
'ש"ס יודעת שאני מתכוון להוסיף תחב"צ בשבת'...
כזכור ש"ס חתמה על הסכם תמיכה עם דוד עציוני לראשות העיר, ואגודת ישראל במגעים מתקדמים עם עציוני.
והנה מה שאורי אוזן יו"ר ש"ס בחיפה עונה ב970:

אתה מדבר על לקדם איתו למען הצביון היהודי בעיר, אתה רוצה להסביר איך זה מסתדר עם הבטחתו להוסיף קווי תחבורה ציבורית בשבת בחיפה?

מה אתה מצפה שיגיד מול הסטודנטים? הוא צריך להציע להם מצע מסויים. אנחנו מבינים את סוגי האוכלוסייה. תרשום לעצמך, תיהיה שמירת סטטוס קוו בעיר.

אתה אומר ‘שמירת’, ואני אומר לך שזה ‘שבירת’ הסטטוס קוו, אם יש קווים נוספים בשבת.

אני לא שוכח שחיפה זו לא עיר חרדית
, ואותם קווי אוטובוס לא עוברים בשילוח ובצלאל. אז בוא לא נסתכל על מה שהתקשורת רוצה להשחיר אלא על מה שהצלחנו להביא. ואני אומר לך שבהסכם הבאנו תוצאות טובות ויפות. אני כן מתחייב שתיהיה שמירת סטטוס קוו בעיר ולא נפר אותה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה