פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • ב''ב

מי לדעתך ינצח בבחירות לראשות העיר?

  • חנוך זייברט

    הצבעות: 511 67.0%
  • אוריאל בוסו

    הצבעות: 202 26.5%
  • יעקב וידר

    הצבעות: 50 6.6%

  • סה"כ מצביעים
    763
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הבחירות המוניציפאליות מתקרבות, ואיתן גם הקרבות.
דילים, פרשנויות, עדכונים אונליין וידיעות מרעישות שפותחות מהדורות.

כאן בחדו"ע אנו פותחים אשכולות נפרדים לכל עיר עם מערכת בחירות סוערת במיוחד.
בתנאי מקדים, ובחידוד הכללים, שהאשכול נועד לשם עדכונים חדשותיים בלבד!
ללא פרשנויות אישיות, ללא וויכוחים, ללא דיבורים על רבנים ופלגנות פנים חרדית.

משתמש שיעבור על כללים אלו, יושעה לצמיתות מהאשכול, ללא אזהרה נוספת.


גמר חתימה טובה!
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
סקר חדש בכיכר השבת כחודש וחצי לפני הבחירות לרשויות המקומיות, נראה כי העיר בני ברק הופכת להיות אחד המוקדים המרכזיים של הבחירות בקרב המגזר החרדי, לאחר שלראשונה ש"ס החליטה להתמודד על ראשות העיר ולהציב את ח"כ אוריאל בוסו כמועמד המפלגה לתפקי
עד כה 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' טרם הצליחו לגבש הסכם ביניהם, למרות התקדמות מסוימת שחלה במגעים, והסיעה הליטאית טרם הכריזה על הסרת הוטו ותמיכה בחנוך זייברט, מועמד הסיעה החסידית לתפקיד ראש העיר.
מסקר חדש של 'כיכר השבת' ומכון המחקר 'נתוני אמת' עולה כי רוב הציבור החרדי בכלל, וכך גם בקרב תושבי העיר בני ברק, רוצים לראות את ח"כ אוריאל בוסו כראש העיר הב
מהסקר, בו השתתפו למעלה מ-3,000 מבני הציבור החרדי, עולה כי רוב הציבור החרדי - 78%, מעדיפים את בוסו כראש עיריית בני ברק, ואילו רק 12% מעדיפים את זייברט בראשות העיר.
אם יתמודד מועמד מ'דגל התורה' - הרי שהוא ייזכה רק ל-9%. בסקר בדקנו גם בקרב תושבי בני ברק את מי הם מעדיפים בתפקיד ראש העיר, מהסקר עולה כי 68% מתושבי העיר מעדיפים את בוסו, 15% מעדיפים את זייברט ומועמד 'דגל' זוכה ל-11% בלב
בפילוח לפי מגזרים: 93% מהציבור הספרדי מעדיפים את בוסו. בקרב הציבור הליטאי 65% מעדיפים את בוסו ורק 21% רוצים מועמד מטעם 'דגל התורה'. בקרב הציבור החסידי, 56% מעדיפים את בוסו ורק 28% מעדיפים את זייבר
עוד עולה מהסקר כי 75% מהציבור החרדי מתנגד לדילים פוליטיים במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות.
בסקר נבדקה גם השאלה: "מה עדיף לעיר חרדית: ראש עיר חרדי לא מקצועי או ראש עיר מקצועי לא חרדי?". מהתוצאות עולה כי רוב המשיבים - 57% - סבורים שעדיף ראש עיר מקצועי לא חרדי מאשר ראש עיר חרדי אך לא מקצועי, לעומת 26% שמעדיפים ראש עיר חרדי גם אם הוא לא מקצועי. 17% השיבו כי אינם יודעים.
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
התפתחות של הרגע האחרון בבני ברק: 'אגודה' נענתה לכל דרישות 'דגל'.
מסתמן שהווטו יוסר.
אולם למועצה ירוצו בנפרד.


לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן מתיש ומייגע, הלילה (רביעי), נכנס הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, שניהל את המגעים מטעם דגל התורה עם אגודת ישראל, יחד עם רבני 'דגל' וכמה מרבני הקהילות בעיר, לגדולי ישראל הליטאיים ועדכן אותם על פרטי ההסכם המסתמן. 'כיכר השבת' עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', חבר הכנסת יעקב אשר, שלח מכתב לפני שבועיים לאגודת ישראל, בו הוא עדכן, כי דגל התורה החליטה להטיל וטו על מועמד אגודת ישראל, חנוך זייברט, שהיה אמור לרוץ מטעם שתי התנועות לראשות עיריית בני ברק.
לאחר הטלת הוטו, חשבו בדגל התורה להריץ את סגן ראש העיר ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה, מנחם שפירא, לראשות העיר, אך בד בבד החלו לנהל מגעים עם אגודת ישראל על הסרת הוטו נגד זייברט.
תחילה המגעים כשלו והיה נדמה כי לא נותרה ברירה, ודגל התורה אכן תרוץ בנפרד לראשות העיר.
אלא שביממה האחרונה התרחשה פריצת דרך במגעים והצדדים הגיעו להבנות, כאשר לכאורה לפי הפרטים הראשונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', ידה של דגל התורה על העליונה והיא יצאה עם שורת הישגים.
גורם בכיר ב'דגל התורה' המעורב במגעים מספר ל'כיכר השבת': "אמנם נרוץ בנפרד ברשימות למועצת העיר, כדי למקסם את הכוח ולהוכיח אחת ולתמיד את הכוח שיש לדגל, אך לראשות העיר, מסתמן נכון לשעה זו, שנתמוך בחנוך זייברט".
לדברי הבכיר, "דרשנו וקיבלנו כך - התחייבות להקצאות להקצאות משמעותיות לקהילות ליטאיות שסבלו מהתעמרות תחת ידה של אגודת ישראל, נקבל חלוקה שוויונית של התקציבים העירוניים, כאשר ברור לכל, כוחה הגדול של דגל, שהיא תהיה המפלגה הגדולה בעיר".
"בנוסף", מוסיף אותו גורם, "דגל התורה גם שהעירייה תשקיע בנושא התשתיות והניקיון, ומשאבים גדולים בעיר ינוהלו בצורה מקצועית ולא בצורה שלומיאלית כמו שהיה עד היום, לטובת שיפור פני העיר בכל הנושאים, וזאת לצד תוספת של צרכים קהילתיים של כלל הקהילות בעיר וכן בנושאים של עירובי קהילות".
יצוין כי הוכנה טיוטה של ההסכם אך היא עדיין לא נחתמה שכן מחכים להכרעה סופית של גדולי ישראל הליטאים, האם הם מאשרים את ההסכם.
ככר השבת.
 
נערך לאחרונה ב:

----------

משתמש מקצוען

זייברט הסכים לדרישות דגל התורה, הווטו יוסר בקרוב; אלו ההישגים​


איתי גדסי חושף כי חנוך זייברט הסכים על ביטול שיטת החלוקה הישנה בהקצאות בבני ברק ובמשאבים באופן של חלוקת שליש לכל חוג, והחלת שיטת חלוקה שוויונית בהתאם לגודלה היחסי של כל קהילה, כפי שישתקף בנציגות במועצת העיר לאחר הבחירות • דגל התורה צפויה להסיר בקרוב את הווטו

F170830DCFF07.jpg
זייברט. צילום פלאש 90
דרמה פוליטית בבני ברק: בשעה האחרונה יצא הראב"ד הגר"י סילמן ממעונותיהם של מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, שם הציג בפניהם במשך שעה ארוכה פרטי טיוטת הסכם שכתב חנוך זייברט, מועמד אגודת ישראל לראשות העיר בני ברק, והתחייבויותיו לדגל התורה בתמורה להסרת הוטו ממועמדותו. גדולי ישראל שמעו מהגר"י סילמן שזייברט הסכים לכל דרישות דגל התורה, שדרשו שותפות מלאה בניהול העיר.
פרשננו הפוליטי איתי גדסי חושף כי במרכז טיוטת ההסכם של זייברט לדגל התורה, הישג אדיר לקהילות הליטאיות בעיר כפי שחשף בעבר: ביטול שיטת החלוקה הישנה בהקצאות ובמשאבים באופן של חלוקת שליש לכל חוג, והחלת שיטת חלוקה שוויונית בהתאם לגודלה היחסי של כל קהילה, כפי שישתקף בנציגות במועצת העיר לאחר הבחירות.
המשמעות הדרמטית היא שדגל התורה תקבל קרוב למחצית מכל חלוקת הקצאות, בינוי מוסדות ושאר המשאבים העירוניים, ולא שליש כפי שהיה עד היום. בעקבות כך, דגל התורה צפויה להוריד בקרוב, ייתכן שאף ביממה הקרובה, את הווטו שהטילה על זייברט. ההישגים שקיבלה יאפשרו לה להציג בפני הקהילות הליטאיות את הסיבה להסרת הווטו מזייברט – אחרי שהם אלו שדרשו זאת לראשונה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בני ברק: מול זייברט יתמודד לא רק מועמד ש"ס. בשבוע שעבר הודיע מאיר שטרית, שמוכר בשל פרשת הרצח המזעזעת של אחיו, ניסים שטרית, בה הואשמו אנשי קהילת שובו בנים, כי יתמודד לראשות העיר. שטרית טוען כי הוא מתכוון להריץ רשימה למועצה שתכלול גורמים שונים מהעיר. בנוסף לכך, ועדת הבחירות המוניציפלית של הליכוד החליטה לאשר ליו"ר הסיעה בבני ברק וחבר המועצה יעקב וידר להתמודד על ראשות העיר. וידר טרם הודיע על כך רשמית אך בסביבתו מעריכים כי הוא ירוץ, מה שיוריד עוד יותר את סיכוייו של מועמד ש"ס.
(בחדרי)
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ב''ב: במרכז טיוטת הסכם הכניעה של זייברט לדגל התורה, הישג אדיר לקהילות הליטאיות בעיר כפי שחשפתי בעבר: ביטול שיטת החלוקה הישנה בהקצאות ובמשאבים באופן של חלוקת שליש לכל חוג, והחלת שיטת חלוקה שוויונית בהתאם לגודלה היחסי של כל קהילה, כפי שישתקף בנציגות במועצת העיר לאחר הבחירות. המשמעות: דגל התורה תקבל קרוב למחצית מכל חלוקת הקצאות, בינוי מוסדות ושאר המשאבים העירוניים, ולא שליש כפי שהיה עד היום. איתי גדסי.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
איתי גדסי: נבחרו נציגי ׳שלומי אמונים׳ - הכלל חסידי בב״ב: יוסי יעקובוביץ, שלמה פדר ואבי לוין.
הנציגים חדשים של שלומי אמונים בב"ב התכנסו הבוקר לישיבת עבודה ראשונה עם יו"ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש.
 

מה שאני

משתמש מקצוען

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
קוסטליץ מגיש ברגעים אלה
בהוראת האדמור מנדבורנה
רשימה כלל חסידית עצמאית למועצת העיר
בתמיכת קהילות נוספות
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מ. שני

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
איתי גדסי: ׳דגל׳ מפרסמת את הרשימה העצמאית שלה למועצת העיר ב״ב - במקום הראשון: מנחם שפירא שיכהן כסגן ראש העיר. במקום השני: גדליה סילמן שיכהן כסגן ראש העיר. במקום השלישי: אבי בינדר נציג הגר״ב ויסבקר. במקום הרביעי: זאבי ליפשיץ נציג שיכון ג׳. במקום החמישי: עקיבא שטרן נציג קריית הרצוג. במקום השישי: משה מורגנשטרן נציג החרדים העובדים. במקום השביעי: מיכאל קקון נציג ׳בני תורה׳.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
איתי גדסי: ׳דגל׳ מפרסמת את הרשימה העצמאית שלה למועצת העיר ב״ב - במקום הראשון: מנחם שפירא שיכהן כסגן ראש העיר. במקום השני: גדליה סילמן שיכהן כסגן ראש העיר. במקום השלישי: אבי בינדר נציג הגר״ב ויסבקר. במקום הרביעי: זאבי ליפשיץ נציג שיכון ג׳. במקום החמישי: עקיבא שטרן נציג קריית הרצוג. במקום השישי: משה מורגנשטרן נציג החרדים העובדים. במקום השביעי: מיכאל קקון נציג ׳בני תורה׳.
כעס גדול בציבור הספרדי בני ברק על ש"ס, בעקבות הדחתו של יעקב זכריהו מהרשימה.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ארי כהן בפרסום ראשון ב׳המחדש׳: מסתמן – אלו חלק מהשמות ברשימת ש״ס למועצת העיר בני ברק: אוריאל בוסו מקום ראשון, מקום שני מיכאל פנחסי לשעבר מנכ״ל בית החולים מעיני הישועה, מקום שלושי ניר אריאל נציגו של הגר״מ מאזוז, במקומות נוספים ברשימה: עוזרו של השר דרעי יוסי תורג’מן ואליהו כהן מי ששימש בעבר כעוזרו של ח״כ טייב
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה