מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
תודה רבה...
זה נקרא בזמן קורונה?!
כן.
בתחילת תמוז שנה שעברה. בתקופה הקצרה שהרשו להתחתן באולמות, עם מסיכות ושומר שיושב בכניסה וסופר כמה אנשים נכנסו...
וכן, זו הייתה חתונה גדולה ושמחה, גם בלי להדפיס ולשלוח 1000 הזמנות.
(למעשה, על החתונה הזו שילמנו כמו על החתונות שלפני הקורונה, כי שילמנו יותר פר מנה.)
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אני לא יודע הכל.
אני פועל שנציג של הארגון יענה לכם על השאלות.
ובפרוג לוקח זמן עד שמאשרים לניק חדש להגיב.

ממה שאני שמעתי ההורים רושמים את הבחור למאגר.
זה מגיע כטופס הרשמה שמקבלים בסמינר או בישיבה.

היה כנס שבוע שעבר שהייתי בו הכנס היה מיועד לראשי הישיבות הגדולות וגדולי ישראל דרשו מראשי הישיבות. לפעול כדי שהבחורים בישיבות שלהם ירשמו למאגר.


צפה בקובץ המצורף 869273
תודה רבה על המענה,
אשמח באמת לקבל תשובות לשאלותיי,
ע"פ מה שכתבת נשמע שהם פונים יותר לצעירים, ופחות למבוגרים יותר שכבר לא נמצאים בסמינר / ישיבה?
 

אלי365

משתמש פעיל
הלכת רחוק מדי...
לומר ששידוך (גם אם קצת פחות נוצץ ממה שדמיינו) הוא גזירה, וחתונה כזו היא גזר דין, נשמע לי קצת מוגזם.
חשוב לי מאוד להבין
מה באמת יכול להפריע בחיי הנישואין לאורך שנים להתחתן עם צעירה ממנו בשנה???
...
אני רוצה לשמוע מבעלי נסיון ש"התפשרו" ולקחו נמוכה יותר/ גבוהה יותר צעירה יותר/מבוגרת יותר
מעניין לשמוע מכלי ראשון לטווח ארוך איזה "סבל" הם עוברים בחיים בגלל זה
זוהי בדיוק הנקודה שאני מעונין להדגיש.
אני אישית ליוויתי בחור שנתקע בשידוכים, עד להתפשרות שלו ואחר כך בתחילת החיים. גם כיום אני משוחח איתו גלויות על שאירע אז. ומהנסיון האישי אני יודע שכמתפשרים כמעט ולא רואים את זה בחיים.
אבל אני מדגיש את זה: כמעט. כי מידי פעם זה צץ לו בראש, והוא דוחה את זה מיד.
במהלך החודשים לאחר ההחלטה, בין הארוסין לחתונה הוא סבל סבל נורא ואיום, של פחד ודאגה.
אחד היועצים הגדולים בתחום שהוא הלך אליו בתקופה זו אמר לו, זה יהיה לך קשה אבל זה יעבור עם הקשר בנישואין.
כך היה.
לפני זמן מה שאלתי אותו אם היה שווה?
הוא אומר לי היה שווה ועוד איך, כי אני יודע שלא היה שום דבר אחר.
היה שווה כי אני בעצמי שקלתי בצורה מאוזנת ורגועה לחלוטין, בלי לחצים ובלי השפעות.
היה שווה כי ההורים ניסו לומר לי תחשוב עוד פעם. וכשחשבתי, והחלטתי, ידעתי להתמודד, והצלחתי.

תבינו, מועמד שמתפשר על משהו, ויהיה זה בעיניכם לדבר הכי שולי וחסר טעם,
אם זה כעת מפריע לו, הוא יצטרך גם, ובעיקר אחרי ההחלטה, להתמודד כברת דרך עם עצמו, עם החלטתו.
כשאתם כבר לא תוכלו להיות שם לידו, כי אתם תחגגו, ותשמחו, ותרקדו שהרווק/ה כבר לא יושב/ת על הראש והמצפון שלכם. הוא יתמודד עם עליות ומורדות, עם חרטות וחששות.
אז אל תתערבו.

אל תחשבו שאתם עם "חוכמתכם" ו"נסיונכם" ה"רב" תוכלו לשכנע אותו שיהיה לו כדאי. ובכך תראו לו את האור.
ובכן, הוא יודע את זה יותר טוב ממכם.
במיוחד אם אתם התחתנתם בגיל 23.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
המאגרים נמצאים - כל הישיבות והסמינרים.
עיקר הטיפול צריך להתמקד בנושא הכספי המעיק.
תבררו אצל כל השדכנים שזה בעיקר הדבר שמעכב היום מלהציע הצעות.
כמו"כ אם לדבר עם בחור ובחורה על ענינים ערכיים. הדבר הראשון שצריך להבהיר לבחור ולהוריו שנכון שבעבר היה מקובל שהורי בת נותנים יותר כדי שיוכל חתנם להגות בתורה, זה היה כשהמפרנס היה הבעל וכשקיבל ע"ע עול תורה, היה חמיו לוקח העול הכספי עליו כישכר וזבולון, ולא כל אחד זכה לכך.
כיום האשה המפרנסת ולוקחת ע"ע עול שלא כטבעה, ואין סיבה שגם הוריה יפרנסו את הבעל. שלא לדבר על הבדל האיכות בין הבחורים דאז להיום, וד"ל.
אם רוצים באמת לעזור לענין צריך לתקן שכל אחד יחתן רק את עצמו. זה הפתרון הכי הגיוני.
ובזה צריך להשקיע את המוח למצוא פתרון ואמצעיים לזה, שלא יהיה ע"ח הלימוד שאחר החתונה.
זו הנקודה.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
זוהי בדיוק הנקודה שאני מעונין להדגיש.
אני אישית ליוויתי בחור שנתקע בשידוכים, עד להתפשרות שלו ואחר כך בתחילת החיים. גם כיום אני משוחח איתו גלויות על שאירע אז. ומהנסיון האישי אני יודע שכמתפשרים כמעט ולא רואים את זה בחיים.
אבל אני מדגיש את זה: כמעט. כי מידי פעם זה צץ לו בראש, והוא דוחה את זה מיד.
במהלך החודשים לאחר ההחלטה, בין הארוסין לחתונה הוא סבל סבל נורא ואיום, של פחד ודאגה.
אחד היועצים הגדולים בתחום שהוא הלך אליו בתקופה זו אמר לו, זה יהיה לך קשה אבל זה יעבור עם הקשר בנישואין.
כך היה.
לפני זמן מה שאלתי אותו אם היה שווה?
הוא אומר לי היה שווה ועוד איך, כי אני יודע שלא היה שום דבר אחר.
היה שווה כי אני בעצמי שקלתי בצורה מאוזנת ורגועה לחלוטין, בלי לחצים ובלי השפעות.
היה שווה כי ההורים ניסו לומר לי תחשוב עוד פעם. וכשחשבתי, והחלטתי, ידעתי להתמודד, והצלחתי.

תבינו, מועמד שמתפשר על משהו, ויהיה זה בעיניכם לדבר הכי שולי וחסר טעם,
אם זה כעת מפריע לו, הוא יצטרך גם, ובעיקר אחרי ההחלטה, להתמודד כברת דרך עם עצמו, עם החלטתו.
כשאתם כבר לא תוכלו להיות שם לידו, כי אתם תחגגו, ותשמחו, ותרקדו שהרווק/ה כבר לא יושב/ת על הראש והמצפון שלכם. הוא יתמודד עם עליות ומורדות, עם חרטות וחששות.
אז אל תתערבו.

אל תחשבו שאתם עם "חוכמתכם" ו"נסיונכם" ה"רב" תוכלו לשכנע אותו שיהיה לו כדאי. ובכך תראו לו את האור.
ובכן, הוא יודע את זה יותר טוב ממכם.
במיוחד אם אתם התחתנתם בגיל 23.
אתה צודק ב100%. ויותר מזה, לאף אחד לא מומלץ לחיות עם מי שהוא בעיניו "פשרה" או סוג ב'.
בוודאי שקשה להתחיל כך את החיים, ואולי אף להמשיך אותם.
לא נראה לי שלזה התכוון פותח האשכול.

אם אני הבנתי אותו נכון, הוא מכוון לכך שיש לאנשים דמיונות וורודים מדי, ולא מציאותיים על החיים. כלומר שהם ניגשים לשידוכים בשלב שבו הם בטוחים שבשבילם נברא העולם, והכלה, והוריה רק מחכים להעניק להם כל החיים.
מה לעשות, החיים האמיתיים לא בנויים כך!
לשאת אשה זה עול. זה עול שטוב לגבר לשאתו כבר בנעוריו, אבל זה לגמרי עול.
מי שבא לחיי הנישואים בתור נוטל ולא בתור נותן, חייו יהפכו לגהינום עלי אדמות לא פחות ממי ש"התפשר" כלשונך.
הכרה במציאות (וממילא "התפשרות" על דרישות כספיות הזויות) ונכונות לעבודת מידות, אחריות ונתינה, חיוניים לבניין הבית ושונים מאד מההתפשרות שאתה מדבר עליה.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
@נדוניה כהלכה
גם 200,000 ש"ח לכל בת זה הון עתק.
האם מהבדיקות שערכתם, אין דרך להסתדר ללא כסף כלל מההורים? או לפחות לקחתו כהלוואה בלבד?
 

ארי מן

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
א. זה לא "חברי הפורום", אלא גדולי ישראל הם שזועקים על כך. אתה יכול לראות במכתבים בקונטרס המצורף כאן למטה.

ב. 400 אלף שקול כמשכורתו של אברך במשך כ-17 שנה. וכיון שבדרך כלל הוא לוקח את זה במשכנתא' מתווסף עוד כ30 אחוז, שזה אומר שווה ערך למשכורת של כ-22 שנה. וזה רק לבת אחת, תעשה חשבון כמה זה ל5 בנות, מלבד הוצאות החתונה עצמה והנדוניא וכו' שזה מעל 100 אלף בד"כ. כך שגם 400 אלף זה לא ממש "מחיר סביר".
אברך הגיע למרן הרב שטיימן זצ"ל ושאל האם הוא חייב להתחייב סכומים גבוהים כדי לחתן את ביתו אמר לו הרב שטיימן אתה לא חייב אבל בעוד כמה שנים שביתך תתבגר תשלם סכומים גבוהים יותר, השאלה היא לא האם התופעה הזו היא צודקת אלא אחרי שזה המצב האם ברמת הפרט אפשר לבוא לבחור ולומר לו תיגש להצעה מסוימת אף שהם לא נותנים הרבה בשעה שיש לו הצעות אחרות שנותנים לו יותר, ואם היה אפשר לאפס את הדור שכולם יחד יפסיקו לתת זה היה מצויין אבל כעת שזה המצב קשה להאשים משהו ועוד יותר קשה לדמיין שינוי
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
@נדוניה כהלכה
גם 200,000 ש"ח לכל בת זה הון עתק.
האם מהבדיקות שערכתם, אין דרך להסתדר ללא כסף כלל מההורים? או לפחות לקחתו כהלוואה בלבד?
זה נידון לאשכול נפרד.
בדרך הטבע לקיים בית שהבעל לומד והאשה מפרנסת הולך ונהיה קשה מאוד משנה לשנה.
גם בחורה שמשתכרת סכום גבוה מאוד במשרה מלאה קשה מאוד לסמוך על זה כי המציאות מוכיחה שאחרי הריון/לידה אחת או שנים סיכוי גבוה שזה לא יחזיק, בטח לא שיתן לבעל ללמוד 2 סדרים מלאים.
בטח תגידו שאתם מכירים אלפים לא כאלה אבל אלו אחוזים מספיק גבוהים בשביל לא לבנות על זה.
ולכן הסתמכות על סכום מסויים שיפחית עד יבטל לחלוטין את ההוצאה הגדולה ביותר - הוצאות דיור, זה בהחלט צורך ישיר כדי לבטח ולו במעט את האפשרות של ''לשבת וללמוד בשקט כמה שנים''.

אני גם חושב שההורים לא אמורים לתת מה שאין להם, אבל מראש תתכנן ותחנך (גם את הבנים, וגם את הבנות) לאפשרות אחרת לגיטימית, שהבעל נושא בעול הפרנסה, ותתן מקומות הכשרה וליגיטימציה לזה - לפחות כמו אצל החסידים, אבל כל עוד אתה בתור אבא/ראש ישיבה שולל כל אפשרות כזו בעשור הקרוב, אז אין מנוס מלהבטיח הקלה בתחום הדיור - אחרת זה מתכון לצרות צרורות.
לכן המערכת מסובכת הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים, ואל תביאו ראיה מכמה אלפי זוגות שהבעלים יושבים ולומדים למרות שלא קיבלו שקל, יש אלפים שהאשה מפרנסת ועוד נשאר להם עודף, אבל כאמור זה לא משהו שהיה ניתן לסמוך על זה - כנגד יש יש אלפי סיפורים שזה לא החזיק מעמד מכל מיני סיבות, ונכון שגם רבי עקיבא למד תורה בעוני מחפיר, זה לא משהו שביכולת רוב מוחלט של הדור הזה.
 

loving music

משתמש מקצוען
@נדוניה כהלכה
גם 200,000 ש"ח לכל בת זה הון עתק.
האם מהבדיקות שערכתם, אין דרך להסתדר ללא כסף כלל מההורים? או לפחות לקחתו כהלוואה בלבד?

זה נידון לאשכול נפרד.
בדרך הטבע לקיים בית שהבעל לומד והאשה מפרנסת הולך ונהיה קשה מאוד משנה לשנה.
גם בחורה שמשתכרת סכום גבוה מאוד במשרה מלאה קשה מאוד לסמוך על זה כי המציאות מוכיחה שאחרי הריון/לידה אחת או שנים סיכוי גבוה שזה לא יחזיק, בטח לא שיתן לבעל ללמוד 2 סדרים מלאים.
בטח תגידו שאתם מכירים אלפים לא כאלה אבל אלו אחוזים מספיק גבוהים בשביל לא לבנות על זה.
ולכן הסתמכות על סכום מסויים שיפחית עד יבטל לחלוטין את ההוצאה הגדולה ביותר - הוצאות דיור, זה בהחלט צורך ישיר כדי לבטח ולו במעט את האפשרות של ''לשבת וללמוד בשקט כמה שנים''.

אני גם חושב שההורים לא אמורים לתת מה שאין להם, אבל מראש תתכנן ותחנך (גם את הבנים, וגם את הבנות) לאפשרות אחרת לגיטימית, שהבעל נושא בעול הפרנסה, ותתן מקומות הכשרה וליגיטימציה לזה - לפחות כמו אצל החסידים, אבל כל עוד אתה בתור אבא/ראש ישיבה שולל כל אפשרות כזו בעשור הקרוב, אז אין מנוס מלהבטיח הקלה בתחום הדיור - אחרת זה מתכון לצרות צרורות.
לכן המערכת מסובכת הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים, ואל תביאו ראיה מכמה אלפי זוגות שהבעלים יושבים ולומדים למרות שלא קיבלו שקל, יש אלפים שהאשה מפרנסת ועוד נשאר להם עודף, אבל כאמור זה לא משהו שהיה ניתן לסמוך על זה - כנגד יש יש אלפי סיפורים שזה לא החזיק מעמד מכל מיני סיבות, ונכון שגם רבי עקיבא למד תורה בעוני מחפיר, זה לא משהו שביכולת רוב מוחלט של הדור הזה.
נכון
אבל לפני זה - מציאות החיים בציבור החרדי לא כל כך מאפשרת להתחתן בלי לקחת כסף מההורים, כי לבחור ישיבה ותלמידת סמינר שהספיקה במקרה הטוב (טוב מהבחינה הזאת...) לעבוד שנה - אין יכולת לממן חתונה.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
זה נידון לאשכול נפרד.
בדרך הטבע לקיים בית שהבעל לומד והאשה מפרנסת הולך ונהיה קשה מאוד משנה לשנה.
גם בחורה שמשתכרת סכום גבוה מאוד במשרה מלאה קשה מאוד לסמוך על זה כי המציאות מוכיחה שאחרי הריון/לידה אחת או שנים סיכוי גבוה שזה לא יחזיק, בטח לא שיתן לבעל ללמוד 2 סדרים מלאים.
בטח תגידו שאתם מכירים אלפים לא כאלה אבל אלו אחוזים מספיק גבוהים בשביל לא לבנות על זה.
ולכן הסתמכות על סכום מסויים שיפחית עד יבטל לחלוטין את ההוצאה הגדולה ביותר - הוצאות דיור, זה בהחלט צורך ישיר כדי לבטח ולו במעט את האפשרות של ''לשבת וללמוד בשקט כמה שנים''.

אני גם חושב שההורים לא אמורים לתת מה שאין להם, אבל מראש תתכנן ותחנך (גם את הבנים, וגם את הבנות) לאפשרות אחרת לגיטימית, שהבעל נושא בעול הפרנסה, ותתן מקומות הכשרה וליגיטימציה לזה - לפחות כמו אצל החסידים, אבל כל עוד אתה בתור אבא/ראש ישיבה שולל כל אפשרות כזו בעשור הקרוב, אז אין מנוס מלהבטיח הקלה בתחום הדיור - אחרת זה מתכון לצרות צרורות.
לכן המערכת מסובכת הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים, ואל תביאו ראיה מכמה אלפי זוגות שהבעלים יושבים ולומדים למרות שלא קיבלו שקל, יש אלפים שהאשה מפרנסת ועוד נשאר להם עודף, אבל כאמור זה לא משהו שהיה ניתן לסמוך על זה - כנגד יש יש אלפי סיפורים שזה לא החזיק מעמד מכל מיני סיבות, ונכון שגם רבי עקיבא למד תורה בעוני מחפיר, זה לא משהו שביכולת רוב מוחלט של הדור הזה.

קראתי ולא ממש הבנתי מה אתה עונה.
האם אין אפשרות שבמידה וכל אחד קונה ומשלם רק את הדירה של עצמו - לא יילקח כסף מההורים, לפחות לא בתור מתנה?
במקום שאותו אברך ישלם בנישואי הילדים 200,000 X כל בת, ישלם רק להוריו את ה- 200,00 שהלוו לו.
זה נשמע הגיוני.

למה אם כבר יוזמים את זה, שלא יבטלו כלל את נושא הכסף לדירה כמתנה??
אנשים שמחתנים ילדים יכולים להגיע גם לענייני פיקוח נפש, כפי שציין @נדוניה כהלכה.
גם ב-200,00 לכל ילד אפשר להגיע חלילה וחס למצב כזה.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכון
אבל לפני זה - מציאות החיים בציבור החרדי לא כל כך מאפשרת להתחתן בלי לקחת כסף מההורים, כי לבחור ישיבה ותלמידת סמינר שהספיקה במקרה הטוב (טוב מהבחינה הזאת...) לעבוד שנה - אין יכולת לממן חתונה.
מלבד עלות החתונה עצמה, שגם זה, להרבה הורים אין בזמינות וגם הם יצטרכו לקחת הלוואה,
אז מה ההבדל?
אבל נעזוב את זה,
התכוונתי להוצאות הדיור.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכון
אבל לפני זה - מציאות החיים בציבור החרדי לא כל כך מאפשרת להתחתן בלי לקחת כסף מההורים, כי לבחור ישיבה ותלמידת סמינר שהספיקה במקרה הטוב (טוב מהבחינה הזאת...) לעבוד שנה - אין יכולת לממן חתונה.

יש להבדיל בין הוצאות חתונה שזה נגזר ישיר להוצאות גידול ילדים (גם מחיר כובע וחליפה וביגוד לנערה יכול להביא הורים לידי "פיקוח נפש" וטמיעה בעשרות ומאות א"ש חובות), וזה תלוי בניהול כלכלי נכון, וסדרי עדיפויות.
שונה מזה לגמרי לקיחת האחריות של ההורים על יום אחרי החתונה, ונתינת מתנה של מאות א"ש.

קראתי ולא ממש הבנתי מה אתה עונה.
האם אין אפשרות שבמידה וכל אחד קונה ומשלם רק את הדירה של עצמו - לא יילקח כסף מההורים, לפחות לא בתור מתנה?
במקום שאותו אברך ישלם בנישואי הילדים 200,000 X כל בת, ישלם רק להוריו את ה- 200,00 שהלוו לו.
זה נשמע הגיוני.

למה אם כבר יוזמים את זה, שלא יבטלו כלל את נושא הכסף לדירה כמתנה??
אנשים שמחתנים ילדים יכולים להגיע גם לענייני פיקוח נפש, כפי שציין @נדוניה כהלכה.
גם ב-200,00 לכל ילד אפשר להגיע חלילה וחס למצב כזה.

תפתח אשכול אחר עם הרעיון הזה שעשרות אנשים הציעו לפניך, וכשנדון בסכומי ההלוואה, ובתנאי ההחזר שלה, ובזמני ההחזר שלה, ומה זה יועיל בעוד 20 שנה אם תצטרך לתת הלוואות כאלה בסכומים שיהיו רלוונטים אז ופי 8 ילדים.
ומי בכלל אמר שהיום צריך לחשוב מה יהיה בעוד 20 שנה, אולי דירות יהיו חינם, לעומת הסתכלות של תמיכה בזוג לכמה שנים הקרובות הנראות בברור לעין. (והכל כמובן בהנחה שאתה ממשיך לחנך שמצופה מכל חתן להמשיך ללמוד 2-3 סדרים ב5-10 שנים הקרובות לפחות, עם צפיה אילמת ש"לא תאכזב" ותמשיך גם כל חייך)
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
היו פה המון המון רעיונות, טענות, תגובות על המצב וכו'....
אבל בל נשכח שפותח האשכול היה מעוניין לקדם את המאגר של הארגון (בעצתם של גדולי הדור שליט"א),
אז בואו ננסה לעזור לזה להתפתח ולהצליח!

(שלחו לי:

גם את\ה מודע למצוקת השידוכים הגדולה בדורנו?!
ברצונך לעזור ולסייע לאותם רבות רבות רווקים ורווקות אשר מצפים יום יום לישועה,
לפתרון בס"ד לחצו כאן
https://docs.google.com/forms/d/19eiH7f349NsvGzyluXyqP1xA5upBDXoQkrysTowCPe0/edit
- ה - ע - ב - י - ר - ו - )
 

רבקי א"ג

משתמש רשום
זה נידון לאשכול נפרד.
בדרך הטבע לקיים בית שהבעל לומד והאשה מפרנסת הולך ונהיה קשה מאוד משנה לשנה.
גם בחורה שמשתכרת סכום גבוה מאוד במשרה מלאה קשה מאוד לסמוך על זה כי המציאות מוכיחה שאחרי הריון/לידה אחת או שנים סיכוי גבוה שזה לא יחזיק, בטח לא שיתן לבעל ללמוד 2 סדרים מלאים.

ולכן הסתמכות על סכום מסויים שיפחית עד יבטל לחלוטין את ההוצאה הגדולה ביותר - הוצאות דיור, זה בהחלט צורך ישיר כדי לבטח ולו במעט את האפשרות של ''לשבת וללמוד בשקט כמה שנים''.

אני גם חושב שההורים לא אמורים לתת מה שאין להם, אבל מראש תתכנן ותחנך (גם את הבנים, וגם את הבנות) לאפשרות אחרת לגיטימית, שהבעל נושא בעול הפרנסה, ותתן מקומות הכשרה וליגיטימציה לזה - לפחות כמו אצל החסידים, אבל כל עוד אתה בתור אבא/ראש ישיבה שולל כל אפשרות כזו בעשור הקרוב, אז אין מנוס מלהבטיח הקלה בתחום הדיור - אחרת זה מתכון לצרות צרורות.

חולקת.

זו לא סיבה לתת לילדים סידור מלא

קצת ביטחון בה' לא יזיק.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
חולקת.

זו לא סיבה לתת לילדים סידור מלא

קצת ביטחון בה' לא יזיק.

לתשובה הזו חיכיתי..........................

אם בביטחון עסקינן אז אחד מהשנים:

א. יתכבדו ההורים ויקחו הלוואות של מליוני שקלים על סמך אותו ביטחון.

ב. יאמרו לשדכנים שהם לא נותנים שקל, ויבטחו בה' שישלח להם את השידוך שחפצים בו.

כך או כך אין מקום להתארגנות מסויימת ותקנות, כל עוד אתה מטיל את ה"ביטחון" על הדור הבא.

לא אגזים אם אומר, שלשלוח זוג צעיר עם צפיה ודרישה לחיות חיי תורה וללא נתינת בסיס גשמי לזה, זה לא פחות 'פיקוח נפש' מאשר למכור את הדירה של ההורים (כולל כל מטלטליהם) ולחתן עם זה את הילדים.

לכן אחזור שנית, ההתחייבויות ההזויות של ההורים זה פועל יוצא לחינוך לחיי תורה מלאים, ואני לא מביע דעה חלילה נגד זה, רק יש לזה מחיר, ביוקר המחיה של היום אי אפשר לשלוח אותם להיות מ"אוכלי המן" ולהיות "בעלי ביטחון" בו בזמן שאנו לא מאמינים בזה.
 

saritt

משתמש חדש
לפני הכל יישר כח לרב mat שהציף את הנושא בבמה זו. (ומגיע לו המון ברכות של יישר כח...!)
ב"ה זכיתי לרכז את הפרויקט האדיר הזה.
הרעיון של היוזמה היא לאחד את כל נושא השידוכים תחת קורת גג אחת. ולנסות לתת פתרונות עד כמה שאפשר והכל בהכוונת גדו"י שליט"א
כרגע אנו עוסקים בבניית המאגר של הבחורים והבחורות, הלומדים בישיבות ובסמינרים. ובנית מערך של שדכנים בקהילה/ ישיבות/ סמינרים.
כמובן שיש את הקו יעוץ המפורסם שלנו שפעיל כבר למעלה משנה וחצי. הקו יעוץ נותן מענה לשאלות ולהכוונה בענייני שידוכים. ומיועד למשודכים, להורים וכן לשדכנים. הרבנים היועצים והיועצות שעונים בקו הם בעלי ניסיון רב בתחום, ובדיסקרטיות מלאה.
מספר הקו הוא 9032*.
יש לנו את אלפון השדכנים שמנגיש את המידע לציבור ההורים שמחפשים מידע על שדכנים.
ועוד רבות.
לתועלת הכלל אני מעלה כאן את אלפון השדכנים.
 

קבצים מצורפים

  • אלפון שדכנים.pdf
    3.3 MB · צפיות: 196
  • פלייר קו הייעוץ.pdf
    5.7 MB · צפיות: 50

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה