טור דעה עכו רק לבין הזמנים או פתרון דיור? השבוע ההכרעה!

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
מבחינתי זה רק מוכיח שהליטאים יותר ציבור....
זה שהם יותר בירושלים זה הוכח ועוד מעט יוכח גם בבני ברק...אבל זה לא מוכיח כלום שהליטאים לא הולכים לפירפריה גם בכל הארץ הם גודלים וגודלים....

אשדוד זה לא דוגמא לליטאים יש שם רוב לחסידים אבל אז הליטאים פתחו את קרית ספר[היום יש שם גם חסידים]וגם הלכו לצידי בני ברק וירושלים
המממ קשה להוכיח כזה דבר..... (כנגד ק. ספר לא מביאים את אשדוד אלא את ביתר... ועוד ועוד....)

מה שזה מוכיח, זה שאין לנו אף נתון שהליטאים הולכים יותר לפריפריה מאשר חסידים, וככל הנראה באחוזים, אין הבדל גדול ביחס שבין כלל הליטאים שמרחיקים נדוד בפריפריה, לכלל הליטאים שגרים בארץ , לעומת כלל החסידים שמרחיקים נדוד לפריפריה , ביחס לכל החסידים שגרים בארץ....
אלא אם יהיו לנו נתונים יבשים- שמוכיחים אחרת,

החסידים כאן בפורום טוענים שהם לא הולכים לפריפריה (ולכן טעונים שפיתרון עכו וא פירון מצוין לליטאים,, ואילו ק. גת היא הפיתרון לחסידים) והוכח כאן שזו טעות, ויש חסידים(וכמובן ליטאים) גם בפריפריות רחוקות ומעורבות מאז ומעולם,
עוד דבר הוכח שאין הבדל מבחינת קושי המעבר , בין ליטאי וחסידי לפריפריה,
והמעבר קשה בכל המגזרים (כמובן שיש יחידים בכל תת מגזר, שמאד מרוצים ועושים זאת לכתחילה- אך לא עליהם מדובר...)


באופן כללי בגלל שבשתי תתי האכלוסיות, רב הדומה על השונה (ואני לא מתעלמת מהשוני..), וכולם שואפים לעשות רצון בוראם באמונה, גם אם בדרך מעט שונה , לעניות דעתי הקטנה, בריא יותר שיהיה חיכוך כלשהוא בין האכלוסיות, והמציאות מראה שבבני בררק וירושלים רק פרחו עם ריבוי הדעות (למעט כמובן שבבחירות המריבות לצעירנו מגיעות עד לב השמים) , ולייצר בועה שבה כולם בדיוק כמוך, לא מוסיף אינטלקטואל,והאמת והשלום הבו....
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
המממ קשה להוכיח כזה דבר..... (כנגד ק. ספר לא מביאים את אשדוד אלא את ביתר... ועוד ועוד....)

מה שזה מוכיח, זה שאין לנו אף נתון שהליטאים הולכים יותר לפריפריה מאשר חסידים, וככל הנראה באחוזים, אין הבדל גדול ביחס שבין כלל הליטאים שמרחיקים נדוד בפריפריה, לכלל הליטאים שגרים בארץ , לעומת כלל החסידים שמרחיקים נדוד לפריפריה , ביחס לכל החסידים שגרים בארץ....
אלא אם יהיו לנו נתונים יבשים- שמוכיחים אחרת,

החסידים כאן בפורום טוענים שהם לא הולכים לפריפריה (ולכן טעונים שפיתרון עכו וא פירון מצוין לליטאים,, ואילו ק. גת היא הפיתרון לחסידים) והוכח כאן שזו טעות, ויש חסידים(וכמובן ליטאים) גם בפריפריות רחוקות ומעורבות מאז ומעולם,
עוד דבר הוכח שאין הבדל מבחינת קושי המעבר , בין ליטאי וחסידי לפריפריה,
והמעבר קשה בכל המגזרים (כמובן שיש יחידים בכל תת מגזר, שמאד מרוצים ועושים זאת לכתחילה- אך לא עליהם מדובר...)


באופן כללי בגלל שבשתי תתי האכלוסיות, רב הדומה על השונה (ואני לא מתעלמת מהשוני..), וכולם שואפים לעשות רצון בוראם באמונה, גם אם בדרך מעט שונה , לעניות דעתי הקטנה, בריא יותר שיהיה חיכוך כלשהוא בין האכלוסיות, והמציאות מראה שבבני בררק וירושלים רק פרחו עם ריבוי הדעות (למעט כמובן שבבחירות המריבות לצעירנו מגיעות עד לב השמים) , ולייצר בועה שבה כולם בדיוק כמוך, לא מוסיף אינטלקטואל,והאמת והשלום הבו....
לכל אחד יתרונות וחסרונות.

הליטאים גמישים יותר במקום חדש ולכן יכולים להגיע גם בכמויות קטנות, קח למשל את מעלות, יש שם קהילה פיצי של שלושים אברכים מקסימום, אם הם היו חסידים הם כבר מזמן היו בורחים.

מצד שני כשהחסידים מגיעים הם ממשיכים לבוא גם כשהמחירים כבר לא, קח למשל את עפולה, הליטאים כבר הפסיקו מזמן כשזה הגיע ל600+ והחסידים ממשיכים וימשיכו.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לכל אחד יתרונות וחסרונות.

הליטאים גמישים יותר במקום חדש ולכן יכולים להגיע גם בכמויות קטנות, קח למשל את מעלות, יש שם קהילה פיצי של שלושים אברכים מקסימום, אם הם היו חסידים הם כבר מזמן היו בורחים.
היו גם ליטאים שברחו, ואלו שהיו ונמצאים הם גרעין קשה, - לא חושבת שזה מידגם מייצג...., ועד כמה שידוע לי הקהילה לא גודלת.....(והקהילה שם באמת מקסימה)

יש גם קהילות חסידיות באור גנוז (קצת יותר גדול) ועוד כמה מקומות לא מייצגים.....
 

ייד

משתמש מקצוען
אני לא חושב שיש מגזר שאפשר להגיד עליו שהוא מחפש ללכת לפריפריה גם לא חילונים וערבים
רק שההגדרה פריפריה שונה ממגזר למגזר
כי בסוף המרכז זה איפה שמרכז החיים הקהילתי וככל שמתרחקים יותר זה פריפריה
אין ספק שמבחינה חרדית ירושלים היא מרכז לפחות כמו תל אביב אצל החילונים,
אבל תל אביב היא פריפריה אצל חרדים הרבה יותר ממה שירושלים אצל חילונים,
ובאותה מידה חסידים יעדיפו לגור בצפת עם שטיבלך, מקואות, קברי צדיקים וחיים חסידיים תוססים
הרבה יותר מלגור בשכונה חילונית שצמודה לעיר חרדית במרכז (המתחרדים בירושלים, פרדס כץ וכדו׳)
כי לגור שלא במרחק הליכה מהשטיבל והמקוה ובאזור פרוץ ומרוחק תרבותית זה ברבה יותר פריפריה מלגור בצפון הרחוק אבל צמוד לחיים התוססים של השטיבלאך
ובעינים ליטאיות שהחיים החברתיים בשטיבל פחות רלונטים עדיף לגור במרחק נסיעה קצר מכולל איכותי גם אם השכונה מאוד זרה לי מאשר לגור בשכונה חרדית פריפריאנית בצפון הרחוק
הכל עניין של סדרי עדיפויות,
אבל בין לאלו ובין לאלו עכו, כסיף והר יונה הם פתרונות מצויינים שיחטפו מהר.
 

עד מתי

משתמש מקצוען
היו גם ליטאים שברחו, ואלו שהיו ונמצאים הם גרעין קשה, - לא חושבת שזה מידגם מייצג...., ועד כמה שידוע לי הקהילה לא גודלת.....(והקהילה שם באמת מקסימה)

יש גם קהילות חסידיות באור גנוז (קצת יותר גדול) ועוד כמה מקומות לא מייצגים.....
אגב מעלות
השנה עזבו 5 משפחות וותיקות מהקהילה ( בעיקר בגלל המוסדות לילדים )
מה שממש מקשה על הנתפתחות המיוחלת
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה

צדיק דורינו

משתמש רשום
הייתי היום בשטח בעכו, בנייה מאסיבית של הפיתוח של המדינע, חבל שלא היה לי אייפון לצלם את עשרות הטרקטורים הענקיים העובדים בקצב.
ח"ו מה שאמרת
צריך לומר ב"ה שאין לי את המכשיר הטמא ואיני זקוק לפרנסה ולכן לא יכלתי לצלם
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
מעניין לעניין

מה יצא עם התוכנית להקמת קהילה ליטאית בבית שאן?
 

want

משתמש צעיר
המציאות היא שבערים המרכזיות יש יותר ליטאים מחסידים בפער
(והחלוקה לשכונות בתור הערים לא רלוונטית!)

אשדוד, קרית גת, עמנואל, נתניה = פריפריה

נכון, יש גם ליטאים בפריפריה, והרבה. אולי הסיבה הפשוטה שהציבור הליטאי גדול יותר בפער?
כך שלמעשה יש:
רוב ליטאי - במרכז (רוב שאין חולק עליו פוליטית . נערכו בחירות כאלו בירושלים, העיר בה גרים מרבית הציבור החרדי) ו...גם הרבה בפריפריה.

לגבי היישוב אופקים, נתיבות, תפרח וכו' - מקור הקהילות, סביב לישיבות

בשנים האחרונות, ובעיקר בשנים הבאות - התייקרות מטורפת במחירי הדירות מותירה מצב של חוסר ברירה לכל המגזרים.
כולם- גם החברונער'ס והפונוביזער'ס שרוצים דירות רק בירושלים, מקסימום מודיעין עילית / בית שמש / אחיסמך יצטרכו ללכת לפריפריה.
כמובן שהחסידים ילכו, כמו כולם... רק בשונה מהחברונערס והפונוביזערס וכו' - זה לא חריג

עכשיו נעביר את הדיון איזו פריפריה יותר מובחרת: קרית גת או עכו?


הסיכוי של עכו להצליח? שאלה טובה... אולי אפילו קצת הימור....
ימים יגידו, ומצוקת הדיור היא זו שתכריע. בשביל כולנו.
 

want

משתמש צעיר
וכיוון שמרוח האשכולות עולה שדוחפים את עכו לליטאים שיסתדרו במילא איפה שלא ישימו אותם ואילו לחסידים שלהם יש אחות בבית המלך, לא יתנו להרחיק עד כדי כך....

חד משמעית -
עכו היא לא פתרון דיור למגזר הליטאי
הציבור הליטאי הוא הכי שמרן למרכז.

בכל מקרה יש כאן הימור גדול,
יתכן שייתן פתרון לשוליים, אבל זה-לא-זה
הציבור הליטאי יעדיף לשלם מעט יותר על קרקע ולהיות במרכז, כמו שהוא רגיל.

ולכן דרוש פתרון אמיתי לציבור הליטאי !!!
סגנון אחיסמך גם במיקום
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
\
אשדוד, קרית גת, עמנואל, נתניה = פריפריה
ממש מדהים......
רק מודיעין עילית היא שיא המרכז ממש בלב הקונצנזוס הישראלי
זה עיר עם הרבה מגדלי משרדים עם מגוון של מאות עבודות בהייטק ופיננסים ומאות מפעלים.
ו...סתם אנשים מדברים שטויות!
זה הרי בכלל לא בשטחים...

אשדוד היא זה סתם כזאת עיר קטנטנה ונידחת בפריפריה הרחוקה שיש שם ממש קצת חרדים...

המציאות היא שבערים המרכזיות יש יותר ליטאים מחסידים בפער
(והחלוקה לשכונות בתור הערים לא רלוונטית!)

אשדוד, קרית גת, עמנואל, נתניה = פריפריה

נכון, יש גם ליטאים בפריפריה, והרבה. אולי הסיבה הפשוטה שהציבור הליטאי גדול יותר בפער?
כך שלמעשה יש:
רוב ליטאי - במרכז (רוב שאין חולק עליו פוליטית . נערכו בחירות כאלו בירושלים, העיר בה גרים מרבית הציבור החרדי) ו...גם הרבה בפריפריה.

לגבי היישוב אופקים, נתיבות, תפרח וכו' - מקור הקהילות, סביב לישיבות
ביתר עילית: עיר עם רוב חסידי.

בית שמש-העיר המפתחת בארץ: הציבור החסידי/ירושלמי מהווה הציבור הגדול ביותר בעיר.

רמת בית שמש ד'-השכונה החרדית הכי גדולה ומתפתחת במרכז הארץ ובארץ בכלל: החסידים הם הציבור הכי גדול באופן מוחץ.

אלעד-העיר שנמצאת בליבה של גוש דן: יש קהילות חסידיות מגוונות והליטאים הם המיעוט הכי קטן בעיר.

ירושלים: נכון כל אחד שמע פעם על ה6/3
אבל, מי שילך בשבת בשכונות הצפון והמרכז: גאולה, בכורים, תל ארזה, רוממה, קריית צאנז, שיכון חב"ד, בעלז, בר אילן, ועוד ועוד יראה שטריימלים לרוב וקנייעטשים במיעוט ממש...
נכון יש הרבה מאד ליטאים שגרים דירות קטנות וישנות ברמות וכן בקריית יובל ובגבעה הצרפתית ועוד...
 
נערך לאחרונה ב:

פירקוד!!

משתמש פעיל
זה נכון שבמרכז העיר יש רב חסידי של משפחות מבוגרות אבל הצעירים של הציבור החסידי לא גרים בירושלים! ואילו אצל הליטאים רב הזוגות הצעירים עדין קונים במרכז! ולכן כל השכונות המתחרדות הן ליטאיות. והאשכול הזה מדבר על פתרונות דיור לזוגות הצעירים לא לאנשים בני שבעים שקנו אי פעם דירה ברוממה ב50 אלף שקל...
אפשר בקלות לבדוק את זה לפי כמות המוסדות הליטאים לעומת החסידים בירושלים ובני ברק.. בעוד 20 שנה זה יהיה הרבה יותר מ6-3
 

די

משתמש סופר מקצוען
בית שמש-העיר המפתחת בארץ: הציבור החסידי/ירושלמי מהווה הציבור הגדול ביותר בעיר.
בבית שמש יש חלוקה יחסית שווה בין הציבור הליטאי החסידי והספרדי (בערך 25% לכל אחד, ועוד 25% ציבור כללי)
גם ברמה ד' בשכונות המאוכלסות (ד' 1-2) החלוקה פחות או יותר שווה.
ביתר עילית: עיר עם רוב חסידי.
לא נכון. רוב ביתר ליטאים וספרדים כמו שהוכח בבחירות באחרונות.
אלעד-העיר שנמצאת בליבה של גוש דן: יש קהילות חסידיות מגוונות והליטאים הם המיעוט הכי קטן בעיר.
להזכירך גם הציבור החסידי באלעד הוא מיעוט לא גדול.
אבל, מי שילך בשבת בשכונות הצפון והמרכז: גאולה, בכורים, תל ארזה, רוממה, קריית צאנז, שיכון חב"ד, בעלז, בר אילן, ועוד ועוד יראה שטריימלים לרוב וקנייעטשים במיעוט ממש...
כל שכונה כזו היא בערך 2 רחובות. כל השכונות האלו ביחד הם בערך בגודל של שכונת רמות.
נכון יש הרבה מאד ליטאים שגרים דירות קטנות וישנות ברמות
לא חושב שהדירות ברמות יותר קטנות או ישנות מהדירות בבר אילן וכל השכונות שציינת (כמובן לא מדבר על המגדלים החדשים של החוצניקים ברוממה).
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
אני חושב שכל העיסוק במי הלך עד היום לא מעניין בכל ציבור יש את אלה שמוכנים ללכת לפריפריה ההבדלים כיום הם למה הציבור מחפש קירבה יש שמוכנים ללכת להר יונה כשהקרבה היא למירון צפת וכד ויש שמחפשים את הקרבה למרכזי תעסוקה וכו הציבור הליטאי מוטה בצורה קיצונית למשרות הייטק ייעוץ מס אדריכלות וכד וזו הסיבה שאחיסמך הצליחה כ"כ בציבור הליטאי
המעלה היחידה בעכו זה הקרבה לרכבת והנסיעה איתה למרכזי תעסוקה בחיפה נתניה קיסריה וכד על פניו חוץ מחסידות צאנז היחידים שיתעניינו במקום זה הליטאים​
 

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כל שכונה כזו היא בערך 2 רחובות. כל השכונות האלו ביחד הם בערך בגודל של שכונת רמות.
כל מילה.
רמות היא עיר, לא בדיוק שכונה
ברמות יש 6000 תושבים יותר מאשר בכל אלעד למשל.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
זה נכון שבמרכז העיר יש רב חסידי של משפחות מבוגרות אבל הצעירים של הציבור החסידי לא גרים בירושלים! ואילו אצל הליטאים רב הזוגות הצעירים עדין קונים במרכז! ולכן כל השכונות המתחרדות הן ליטאיות. והאשכול הזה מדבר על פתרונות דיור לזוגות הצעירים לא לאנשים בני שבעים שקנו אי פעם דירה ברוממה ב50 אלף שקל...
אפשר בקלות לבדוק את זה לפי כמות המוסדות הליטאים לעומת החסידים בירושלים ובני ברק.. בעוד 20 שנה זה יהיה הרבה יותר מ6-3
זה מראה לך שמאז ומתמיד הליטאים הלכו לפריפריה,
זה ברור לפי כל הערים הנ"ל שהציבור החסידי בערי המרכז הוא יותר מהציבור הליטאי
או לכל הפחות שווה אליו!

אז רק רמות היא שכונה גדולה,
מי גר במרכז שכונות הצפון ובמרכז העיר?
אבל מה אם ביתר, בית שמש, אלעד, אשדוד?

מנגד אצל הליטאים יש לך קהילות ענקיות באופקים הרחוקה וברכסים
שאין להם אח ורע בציבור החסידי
ובכלל יש לליטאים הצלחה מסחררת בפריפריה
יש להם עוד הרבה התיישבויות שחלקם במקומות רחוקים ביותר!!!
ירוחם, תפרח, כרמיאל, קריית אתא, חריש, רכסים, חדרה, תל ציון, אופקים, מיצד, נתיבות, עפולה,
ועוד מעט אפילו בבית שאן...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלח

א לְדָוִד אוֹדְךָ בְכָל לִבִּי נֶגֶד אֱלֹהִים אֲזַמְּרֶךָּ:ב אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ וְאוֹדֶה אֶת שְׁמֶךָ עַל חַסְדְּךָ וְעַל אֲמִתֶּךָ כִּי הִגְדַּלְתָּ עַל כָּל שִׁמְךָ אִמְרָתֶךָ:ג בְּיוֹם קָרָאתִי וַתַּעֲנֵנִי תַּרְהִבֵנִי בְנַפְשִׁי עֹז:ד יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַלְכֵי אָרֶץ כִּי שָׁמְעוּ אִמְרֵי פִיךָ:ה וְיָשִׁירוּ בְּדַרְכֵי יְהוָה כִּי גָדוֹל כְּבוֹד יְהוָה:ו כִּי רָם יְהוָה וְשָׁפָל יִרְאֶה וְגָבֹהַּ מִמֶּרְחָק יְיֵדָע:ז אִם אֵלֵךְ בְּקֶרֶב צָרָה תְּחַיֵּנִי עַל אַף אֹיְבַי תִּשְׁלַח יָדֶךָ וְתוֹשִׁיעֵנִי יְמִינֶךָ:ח יְהוָה יִגְמֹר בַּעֲדִי יְהוָה חַסְדְּךָ לְעוֹלָם מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה