המממ קשה להוכיח כזה דבר..... (כנגד ק. ספר לא מביאים את אשדוד אלא את ביתר... ועוד ועוד....)מבחינתי זה רק מוכיח שהליטאים יותר ציבור....
זה שהם יותר בירושלים זה הוכח ועוד מעט יוכח גם בבני ברק...אבל זה לא מוכיח כלום שהליטאים לא הולכים לפירפריה גם בכל הארץ הם גודלים וגודלים....
אשדוד זה לא דוגמא לליטאים יש שם רוב לחסידים אבל אז הליטאים פתחו את קרית ספר[היום יש שם גם חסידים]וגם הלכו לצידי בני ברק וירושלים
מה שזה מוכיח, זה שאין לנו אף נתון שהליטאים הולכים יותר לפריפריה מאשר חסידים, וככל הנראה באחוזים, אין הבדל גדול ביחס שבין כלל הליטאים שמרחיקים נדוד בפריפריה, לכלל הליטאים שגרים בארץ , לעומת כלל החסידים שמרחיקים נדוד לפריפריה , ביחס לכל החסידים שגרים בארץ....
אלא אם יהיו לנו נתונים יבשים- שמוכיחים אחרת,
החסידים כאן בפורום טוענים שהם לא הולכים לפריפריה (ולכן טעונים שפיתרון עכו וא פירון מצוין לליטאים,, ואילו ק. גת היא הפיתרון לחסידים) והוכח כאן שזו טעות, ויש חסידים(וכמובן ליטאים) גם בפריפריות רחוקות ומעורבות מאז ומעולם,
עוד דבר הוכח שאין הבדל מבחינת קושי המעבר , בין ליטאי וחסידי לפריפריה,
והמעבר קשה בכל המגזרים (כמובן שיש יחידים בכל תת מגזר, שמאד מרוצים ועושים זאת לכתחילה- אך לא עליהם מדובר...)
באופן כללי בגלל שבשתי תתי האכלוסיות, רב הדומה על השונה (ואני לא מתעלמת מהשוני..), וכולם שואפים לעשות רצון בוראם באמונה, גם אם בדרך מעט שונה , לעניות דעתי הקטנה, בריא יותר שיהיה חיכוך כלשהוא בין האכלוסיות, והמציאות מראה שבבני בררק וירושלים רק פרחו עם ריבוי הדעות (למעט כמובן שבבחירות המריבות לצעירנו מגיעות עד לב השמים) , ולייצר בועה שבה כולם בדיוק כמוך, לא מוסיף אינטלקטואל,והאמת והשלום הבו....