שיתוף - לביקורת סוד היקום / סיפור אקטואלי קצר.

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
סוד היקום / סיפור אקטואלי קצר.

1.

השטיח האדום כבר הוכן, מרפד את הרצפה המבהיקה של רציף האח״מים. עמדת השידור כבר הוקמה, הצלמים כבר תפסו את מקומם, ושר החוץ כבר עמד מולם, לבוש בבגדיו החגיגיים.

הכול כבר היה מוכן. נותר רק להמתין לבואו של האורח הנכבד, האורח ששנים ארוכות סירב לבוא אל מדינתו – מדינת היהודים, והיום בפתע פתאום החליט לשנות את גישתו ולערוך את הביקור שרבים כל-כך ציפו לו.

כשנחת המטוס הפרטי על האספלט השחוק של שדה התעופה, התעוררה המולה רבתי. הנוכחים כולם מיהרו להתקבץ אל דלתות הזכוכית, ממתינים בציפייה לבואו של האיש המפורסם, האיש שהפך לאגדה עוד בחייו, האיש שכבש כל יעד אפשרי.

אולם ברגע בו חלפה הדמות הגבוהה בין הדלתות האוטומטיות, הבינו כולם עד כמה טעו...

רוג׳ר אברהמסון היה נחוש, ממוקד מטרה. הוא התעלם התעלמות מוחלטת מקבלת הפנים החגיגית שהוכנה עבורו, עקף באלגנטיות את העמדה ואת הדגלים, ופסע במהירות אל קומת המבוא המובילה אל מחוץ לרציף.

שר החוץ קפא על עמדו, מבויש ומיובש. זר הפרחים נותר בידו, אף אחד לא הראה נכונות ליטול אותו ממנו. רק כשכבר נעלם המיליארדר המפורסם מעיניו, הואיל אחד מן העוזרים לגשת אל שר החוץ ולהסביר לו שדעתו של המיליארדר לא השתנתה במאומה. המיליארדר המפורסם נמצא כאן בשליחות פרטית. הוא בא במיוחד אל הארץ כדי לראות בעיניו תגלית מדהימה, תגלית שנדרשו עשרות שנים כדי ליצור את הטכנולוגיה שמאפשרת לחזות בה.

2

ברכב השרד השכור בו ישב המיליארדר רוג׳ר אברהמסון שררה תחושה של יראת כבוד.

המיליארדר אחז בידו מכשיר קטן, פרימיטיבי למראה. עיניו היו לחות, קשה היה לפספס את ההתרגשות העצומה בה הוא נתון.

״אתם קולטים את זה?״ שאל המיליארדר את המקורבים המעטים שקיבלו רשות לשהות לצדו ברגעים אלו. ״אתם קולטים שעוד מעט אנחנו שם? אתם קולטים שבקרוב נקבל את התשובה לשאלה הגדולה מכולם – מהו סוד היקום, מהו הכוח שמחזיק את הכול, מהי האנרגיה המסתורית שאילולי היא היה היקום כולו מתפרק אל תוך עצמו?״

חברי המשלחת המדעית שזכו להיות נוכחים למעמד המפעים הנהנו בהתרגשות. שתיקה שררה, רכב השרד פתח בנסיעה חרישית.

3​

הכבישים בשכונה אליה גלש הרכב היוקרתי היו רחוקים מלהתאים לממדיו של הרכב. הכבישים היו צרים ומטונפים, ילדים התרוצצו על המדרכות הצרות, המבנים המכוערים המטולאים בתוספות בנייה פיראטיות הטילו אווירה כללית של קדרות.

״אתה בטוח שזה כאן?״ העז עוזרו האישי של המיליארדר לשאול.

המיליארדר היה מהופנט למכשיר שבידיו. ״אני בטוח,״ הוא אמר בביטחון מלא, אינו מרים את עיניו מן הצג. ״אתה יכול לראות בבירור את ההילה המסתורית, זו ששנים ארוכות עמלתי להוכיח את קיומה. אין כלל ספק שאנחנו במקום הנכון, במקום בו נמצא החומר הנעלם שמחזיק את היקום כולו״.

המכונית פנתה אל סימטה ארוכה ואפלה. המכשיר בידיו של המיליארדר החל לצפצף ללא הרף.

״עצור!״ צעק המיליארדר. ״אני רואה את זה במכשיר! ממש כאן, בסמוך אלינו, נמצא אחד ממחוללי ההילה. אני מוכרח לראות את זה!״

החלונות הכהים של רכב השרד נפתחו באוושה חרישית. המיליארדר הציץ החוצה, מביט בסקרנות אל הרחוב השומם.

״אין כאן כלום!״ אמר מישהו לידו באכזבה.

המיליארדר נענע את ראשו בתקיפות. ״יש כאן!״ הוא הכריז. ״שימו לב להולך הרגל, כל המדדים מצביעים עליו!״

חברי המשלחת המדעית הביטו זה בזה בתמיהה. ״אתה רוצה לומר שמי שמחולל את ההילה הוא אדם?״ שאל אחד מהם בנימה מפקפקת. ״זה הרי לא ייתכן! כבר הכרענו שהילה כזו דורשת אנרגיה עצומה!״

המיליארדר חייך חיוך רחב. ״אין כאן מה להתווכח!״ פסק. ״זה הרי ברור, הקרינה נעה עם הולך הרגל. זה מוכרח להיות המקור להילה״.

חברי המשלחת המדעית הציצו החוצה בתדהמה. ״זה מדהים!״ לחש הבכיר מביניהם. ״זה לא ייתכן, וזה נוגד כל היגיון מדעי! זהו לא בן אנוש, זה מלאך!״

המיליארדר פתח את הדלת בחוסר סבלנות. ״אני מוכרח לראות את זה!״ אמר בעיניים חולמניות. ״אני מוכרח לדבר עם המלאך!״

מהכיסא התרומם מבוגר לבוש חלוק רפואי. ״תיזהר, מר וויליאמס!״ התרה. ״אנחנו לא יודעים מה ההשלכות, החשיפה עלולה לגרום לך נזק בלתי הפיך!״

המיליארדר נראה כמי שלא שמע את האזהרה. הוא יצא החוצה, ניגש בצעדים מהוססים אל הולך הרגל, ידיו ורגליו רועדות.

4​

כשהיה המיליארדר במרחק של כעשרה מטרים מהולך הרגל, הבחין בו הולך הרגל לראשונה.

אילולי היה אברהמסון מבין את עוצמת האנרגיה הטמונה באיש שממולו, הוא יכול היה להיות בטוח שמדובר בבן אנוש מן השורה. האיש היה נמוך, לבוש בחליפה מהוהה, לראשו מגבעת שחורה. הוא היה צעיר, פניו מעוטרות בזקנקן דליל, עיניו החכמות הציצו מבעד למשקפיו, הייתה בהם תבונה אבל גם הפתעה.

״אני מצטער שהפרעתי לך,״ לחש אברהמסון, חושש להביט במקור האנרגיה האינסופי. ״אני מבקש בהכנעה את רשותך להתקרב״.

הצעיר חייך חיוך נעים. ״הרשות נתונה,״ אמר בנימה נינוחה.

המיליארדר התקרב בהיסוס, מושיט את ידו ללחיצה. רגע אחד חלף, ואז חש המיליארדר את מגעו של הצעיר, ולתדהמתו – היה זה מגע אנושי רגיל.

״מי אתה?״ שאל המיליארדר מיד. ״מהו סוד הכוחות שלך?״

מצחו של הצעיר נחרש תלמים. ״למה אתה בדיוק מתכוון?״ שאל בנימוס.

המיליארדר הופתע. תגובתו של הצעיר הייתה כנה, ולרגע חשש המיליארדר שהצעיר שממולו אינו מודע לסוד כוחו. ״באתי לכאן מארצות הברית,״ הוא אמר. ״הייתי מוכרח לראות את הכוח שמחזיק את העולם כולו״.

הצעיר חייך חיוך של הבנה. ״ברוך בואך,״ אמר. ״תרצה ללוות אותי לבית המדרש?״

המיליארדר הביט בו בתמיהה. ״בית המדרש?״ חזר על המילים הבלתי מוכרות.

״אכן,״ השיב לו הצעיר, נבוך מעט. ״חשבתי שלזה התכוונת כשדיברת על הכוח שמחזיק את העולם...״

המיליארדר חש גל אדיר של התרגשות. ״אז זה נכון!״ הוא אמר בתרועת ניצחון. ״התגלית שלנו נכונה! אתה מודע לזה שיש לך כוח עצום! אתה מודע לזה שהאזור כאן הוא אחד מהאזורים הבודדים בהם קיים כוח היסוד שמקיים את היקום!״

משום מה, הצעיר הביט בו במבט משועמם משהו. ״כן, בהחלט,״ הוא אמר. ״בוודאי שאני מודע לזה. כולנו כאן יודעים שלימוד התורה מחזיק את העולם, תאמין לי – אתה לא הראשון ששמע על זה. עכשיו, ברשותך, אני ממהר אל בית המדרש. אם תרצה להצטרף אליי – תוכל״.

המיליארדר כיווץ את גבותיו. ״תעצור רגע...״ ביקש, קולו מהוסס. ״אני מוכרח להבין, מי אתה? מה אתה עושה בחיים? כמה אתה באמת יודע על הכוח שלך?״

הצעיר העיף מבט בשעונו. ״אני מבין שאתה מתחזק או משהו כזה...״ העריך. ״אז בקיצור ממש... אני אברך, אני לומד כאן בבית מדרש סמוך, ובאופן כללי – עדיף לראות את זה מלשמוע על זה״.

המיליארדר לא ממש הבין הכול, וזה הפריע לו מאוד. למרות זאת, הוא חשש מלהמשיך ולשוחח עם הצעיר. ״אני מצטער שעיכבתי אותך ככה...״ אמר. ״פשוט הופתעתי לגלות שהתגלית המופלאה הזו אחריה רדפתי במשך ארבעה עשורים מחיי, התגלית שעל פיה ישנם בני אדם שמחזיקים בכוח שבלעדיו לא יוכל היקום להתקיים, היא תגלית כה פשוטה בעבורך״.

כעת, הצעיר נראה כמי שמתקשה להבין. ״תראה...״ הוא אמר בנימה מנחמת. ״אני מבין שהתחנכת במקום אחר, אני מבין שחיפשת אחר האמת במשך זמן רב ורק עכשיו גילית אותה, אבל אתה מוכרח להבין שאני וחבריי גדלנו על האמת הזו, התחנכנו על פיה. אנחנו לא היינו צריכים לחקור ולהתאמץ כדי לקנות אותה.

״אתה לעומת זאת, התאמצת הרבה כדי לקנות את האמת. עבורך, לא רק על התוצאה אתה תקבל שכר, אלא גם על הדרך. על המאמצים...״

המיליארדר סירב לקבל את הדברים. ״משהו כאן לא הגיוני!״ אמר. ״על התגלית הזו, שפכתי הון עצום. העסקתי עשרות אנשי מקצוע שכל תפקידם היה להבין את סוד ההילה הקסומה שאת קיומה גיליתי עוד בצעירותי. מדובר באנשים המובילים בתחומם, אנשים שמחקריהם מתנוססים בראש ספרי המדע הנחשבים ביותר.

״כיצד ייתכן שכל האנשים הללו עמלו במשך שנים רבות כל-כך להגיע לתגלית שאתה טוען שידעת עליה מאז ומעולם?״

הצעיר כיווץ את גבותיו. ״לא כל-כך הבנתי למה התכוונת כשדיברת על ההילה ועל ספרי המדע. בכנות, אני לא מתמצא בתחום. באופן כללי אני יכול לומר לך, שלא רק אני אלא כמעט כל אחד בשכונה בה אתה נמצא כרגע – גדל והתחנך כפי שאני התחנכתי, בידיעה שהתורה היא כוח הקיום של העולם״.

המיליארדר טלטל את ראשו. ״זה מטורף!״ אמר בתסכול. ״זה לא הגיוני! פשוט לא ייתכן שהידיעה המופלאה הזו נשארה בגבולות השכונה הזו, בעוד שבעולם חיים מיליארדי אנשים שאין להם מושג בזכות מה הם קיימים!״

הצעיר חייך חיוך עגום. ״אתה יודע מה...״ אמר. ״הלוואי שלפחות אלו שבינינו יידעו להבין שהתורה היא שמקיימת אותנו...״

המיליארדר פער את עיניו בתדהמה. ״למה אתה מתכוון?״ שאל בזהירות.

הצעיר הרחיב את חיוכו. ״זה כבר לא התחום שלי״. אמר. ״בשביל להבין למה התכוונתי, יספיק לך לדבר עם האיש שברכב שמאחוריך״.

המיליארדר סובב את ראשו. מאחוריו הוא ראה מכונית מפוארת לבנה דולקת, בתוכה ישב אדם בעל פנים מדושנות, לבוש בחליפה יקרה.

5​

״שלום,״ אמר לבוש החליפה, מושיט את ידו ללחיצה. ״ברוך בואך לעירנו, אני הוא ראש העיר״.

המיליארדר לחץ את ידו של ראש העיר לחיצה רפה. ״אני נדהם לגלות מה העיר שלך מכילה בתוכה,״ אמר. ״אני מקווה שאתה יודע לשמור היטב על הכוח הזה, אני מקווה שאתה מספק את כל הדרוש לצמיחת ההילה היסודית...״

ראש העיר גירד בשערו במבוכה. ״למה אתה בדיוק מתכוון?״ שאל.

המיליארדר נאנח אנחה קלה. ״אני מצטער, חשבתי שגם אתה שותף לסוד. מסתבר שבעיר שלך יש עוצמה אדירה של אנרגיה מסתורית, אנרגיה אחריה אני עוקב כבר שנים רבות. האנרגיה הזו, מסתבר, היא אנרגיה יסודית שבלעדיה היה היקום כולו מתפרק אל תוך עצמו. למעשה, חברי המשלחת המדעית שאתה רואה כאן הצליחו להוכיח שלא רק שהאנרגיה הזו מחזיקה את היקום כולו, אלא יש לה השפעה עצומה גם על מלחמות או אסונות טבע. ככל שהאנרגיה היא בעצימות גבוהה יותר – כך באופן הסתברותי פוחתים בעולם אסונות, מלחמות, ואפילו מפולות כלכליות״.

ראש העיר השתהה מספר שניות, ואז בבת אחת ניצת בעיניו זיק של הבנה. ״אתה מתכוון כמובן ללומדי התורה...״ אמר. ״משל יפה הבאת, מר אברהמסון. לא ידעתי שאתה מחובר לשורשים שלך״.

המיליארדר הנהן הנהון מנומס, מתקשה להבין היכן היה המשל ומהו הנמשל. ״אני מבין שאתם קוראים למחוללי ההילה לומדי תורה או אברכים,״ הבין בשכלו החד. ״הייתי שמח לעקוב יחד איתך אחרי המתקנים שאתה כראש עירייה מעמיד לרשותם, על האבטחה שבוודאי מעמידה העירייה כדי לשמור עליהם, ועל התמיכה שאתה ללא ספק מספק להם. כמו כן, מעניין אותי לבחון כיצד עירייה כמו שלך מנהלת את סדרי העדיפויות בעיר. אני מעריך שכשמונים אחוזים מתקציב העירייה מופנים אל ההחזקה של מחוללי ההילה, ומסקרן אותי לראות כיצד אתה מנהל את שארית התקציב״.

ראש העיר נראה נבוך במיוחד. ״תראה...״ אמר בקול מהוסס. ״אני מבין שדבריך נאמרו בציניות, ושאתה מתרעם על כך שלומדי התורה זוכים לתקצוב גבוה מאת העיריה. בכל זאת, כדאי שתכיר יותר את המציאות. לומדי התורה בעיר שלנו אינם זכאים להטבות מלבד תשלומי הארנונה שאותם אנו מוזילים במידה שווה לאברכים ולחיילים, ומלבד חלוקות מזון שאני מבטיח לך שאינן נוטלות אפילו חמישה אחוזים מתקציב הרווחה של העירייה. באופן כללי, משאבי העירייה מופנים למינוף ולהצמחת רובע העסקים החדש של העיר, שם הקמנו מגדלי עסקים נפלאים, איצטדיון חדיש לאירוח תחרויות ספורט, מרכזי קניות משוכללים ובנייני מגורים שהותאמו לקהלם שונים. הרובע המדובר נבנה מתחילה כך שירחיק את ציבור האברכים, ויפנה מקום לציבורים תורמים שיסייעו בהצמחת העיר״.

פניו של המיליארדר היו המומות. ״אתה דיברת ברצינות עכשיו?״ הוא שאל בזעזוע.

ראש העיר קפא על מקומו. ״בהחלט!״ אמר. ״למה, משהו לא בסדר?״

המיליארדר הביט בו במבט שהיו בו כעס ורחמים יחדיו. ״אתה פשוט חסר בושה, חסר הבנה, חסר ידע. אני לא מבין מי מינה מטורף כמוך לראש עירייה.

״העיר שלך מחזיקה את מחוללי האנרגיה שבלעדיהם אתה וכל חבריך בעלי העסקים – אינם יכולים לחיות רגע אחד. האנרגיה הקסומה שלהם מחזיקה את כלכלת העולם כולו, ואתה מדבר איתי על תנופה עסקית של מיליארדים בודדים לכל היותר? אתה מספר לי על כמה גרושים שאתה משליך אל מחוללי ההילה, ואתה מתפאר בכך? אתה פושע! פושע מושחת!״

6​

הבוקר שלמחרת, מצא את אברהמסון המיליארדר, יושב במשרדו המצועצע של אחד מאישי התקשורת המשפיעים במדינה, אדם שעל פי בירורים שערך אברהמסון – מסוגל לנהל קמפיין שיסייע בהגברת המודעות אל קיומה של ההילה החיובית – הילת אברהמסון, ויסייע לשמור על מחולליה.

״אני רוצה להבין...״ שאל העיתונאי בהתרגשות כששמע מפיהם של שלושת נשיאי האוניברסיטאות שהתלוו אל אברהמסון במסעו את פרטי התגלית. ״אתם רוצים לומר לי שהגברת ההילה עשויה להשפיע על מניעת מחלות? מניעת מלחמות? על שימור כדור הארץ? זה נראה דמיוני מדי! אני מוכרח להבין, מה נדרש לשם כך?״

המיליארדר חייך חיוך קטן. ״לשם כך, נדרש מאמץ קטן מאוד בסדרי גודל של מדינות. כל מה שצריך, זה רק שמירה על מחוללי ההילה״.

תמיד נחשב העיתונאי למהיר תפיסה. ״מחוללי ההילה?״ הוא שאל מיד. ״אתם רוצים לומר לי שיש בני אדם שמסוגלים להשפיע על הגברת ההילה?״

״בהחלט,״ השיב המיליארדר. ״ולמרבה המזל, אין להם בכלל עיניים גדולות. אפילו המפריזים ביניהם, לא העזו לחשוב על יותר מדירה פשוטה ורכב בינוני. למרות שהבהרתי להם שכל מדינה מערבית גדולה תשמח לארח אותם בשטחה תמורת הטבות מפליגות הרבה יותר, בסופו של דבר – התברר לי שהם מסתפקים במועט ופועלים מתוך תחושת שליחות והתנדבות...״

העיתונאי נענע את ראשו בתדהמה. ״אתה חייב לתת לי לפגוש אחד כזה...״ אמר. ״היכן הם היו? איפה הם מתחבאים כל הזמן?״

המיליארדר שילב את ידיו. ״למעשה, הם לא התחבאו״. אמר. ״כיום, מרביתם מתגוררים בשכונות מוזנחות ברחבי הארץ. הם מכנים את עצמם ׳אברכים׳, וטוענים שהתגלית המדעית שנודעה לנו רק כרגע – הייתה ידועה להם מאז ומעולם.

ברגע בו סיים המיליארדר את המשפט, האדימו פניו של העיתונאי. ״אתה מדבר על אברכים?״ הוא שאל בתיעוב. ״עבור אברכים אני לא מוכן לנהל קמפיין, יהיה הסכום איזה שיהיה. זוהי אידיאולוגיה, ואני לא מפקיר את העקרונות שלי בעד כל הון שבעולם!״

המיליארדר היה המום לגמרי. ״על איזה עקרונות אתה מדבר?״ שאל. ״הרי אתה עצמך הסכמת כעת, שכל דרישה שתידרש על ידי מחוללי ההילה היא לגיטימית...״

העיתונאי. התרומם ממקומו בכעס. ״אתה לא תבין את זה...״ אמר. ״האברכים האלו... הם הסחטנים הגדולים ביותר שקיימים. הם דורשים פטור גורף מגיוס, הם דורשים להכפיל את המלגה שלהם עד לאלף ומאתיים שקלים למשפחה, הם דורשים אפילו להשוות את ההשתתפות בחינוך הילדים שלהם לזו המקובלת אצלנו – בעולם המודרני״.

המיליארדר תפס את ראשו, עיניו פעורות בתדהמה מוחלטת. ״אני לא מבין אתכם...״ לחש. ״אתה רוצה לומר לי שרציתם לגייס את מחוללי ההילה? האנשים שבלעדיהם אין יכולת קיום לשום יצור חי על פני האדמה? אתה רוצה לומר לי שהתמיכה הממשלתית בהם היא כרגע שש מאות שקלים? אתה רוצה לומר לי שאין השתתפות מוחלטת בחינוך שלהם?

״מילא, אם היית טוען שלא ידעת, שלא היה לך מושג, עוד הייתי מבין. אבל אתה ממשיך לטעון את הטענות שלך גם עכשיו? אחרי הכול?״

העיתונאי הסתובב, מפנה את גבו אל המיליארדר. ״אתה לא תבין את זה...״ אמר. ״זה עניין של גיאו-פוליטיקה, זה עניין של השתתפות בנטל, זה עניין של מבט לעתיד – אל פניה של המדינה״.

המיליארדר התרומם ממקומו, קולו נוטף בוז. ״אין כאן שום דבר מלבד שנאה...״ אמר. ״שנאה טהורה שאין מאחוריה כלום...״

7​

ביום שלאחר מכן, הופתע אברהמסון לגלות את שמו על שער העיתון הנחשב בישראל. הוא הופתע עוד יותר לגלות שהעיתונאי עמו שוחח הוציא את דיבתו רעה, ופרסם מידע כוזב על קשרי שחיתות שניהל עם פוליטיקאים חרדיים.

בצהרים, כבר תורגם המאמר לאנגלית. שני שותפים התקשרו להודיע על ביטול עסקאות עתידיות, ואברהמסון ידע שזו רק ההתחלה.

בבוקר שלאחר מכן, התבשר אברהמסון על הדחתו מדירקטוריון חמש חברות אותן ניהל. מגזיני הכלכלה בישרו על נפילתו, ובתגובת שרשרת – הודיעו עוד ששה שותפים שהם מפרקים עמו כל הסכם שהיה ביניהם.

ראש המשלחת המדעית הודיע לו בעצב רב על כך שהוא מנתק עמו קשר. ״שנים ארוכות היינו זה לצד זה,״ אמר. ״אבל הקריירה שלי בסכנה. אשתי וילדי קודמים״.

המשפט האחרון שאמר לו ראש המשלחת המדעית לפני חזרתו לארצות הברית, היה זה שנאמר לו כבר פעמים רבות:

״אי אפשר לפרסם את סודות היקום. לא כל אדם זוכה לעמוד על סודם של הדברים הגדולים באמת״.

אפילוג

אל בית המדרש הגדול בירושלים, נכנס המיליארדר בעבר והמיליונר בהווה רוג׳ר אברהמסון. הוא הסיר את מעיל הקשמיר היקר, התיישב לצד הסטנדר הסדוק, פתח את אחד מן הספרים שלפניו, ושקע בלימודו.

המכשיר שבכיסו, מכשיר פרימיטיבי למדי שבפיתוחו הושקעו מיליארדים, צפצף קלושות ונורה ירוקה נדלקה בו.

רוג׳ר אברהמסון היה למחולל הילה.
 

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עוצמתי. באמת עוצמתי.

טובה לקרוא גם קטעים כאלה,
זאת שליחות להיות במקום שאכן מאמין,
מתוך אמת פנימית מוחלטת בערך הלימוד התורה,
וגם לדעת לכתוב.
השילוב הזה יוצר כתיבה שחסרה אצלינו.


הפריע לי המשפט הזה:
המיליארדר התרומם ממקומו, קולו נוטף בוז. ״אין כאן שום דבר מלבד שנאה...״ אמר. ״שנאה טהורה שאין מאחוריה כלום...״
הכתיבה כולה יוצרת תחושה מרוממת. הכנסת מושגים של קסם הילה, כח שמחזיק את העולם
התמהיל הזה הוביל את הקורא בעדינות לעולם פנטזיה קסום.

המשפט הזה, זורק אותנו בחזרה ליוםיום היבש, לפוליטיקה העכורה.
בלי קשר, המיליארדר אינטליגנט מספיק כדי להפטיר דבר כזה,
וגם הקורא חכם כדי להבין שזאת שנאה, ההתרחשות עצמה חידדה את העניין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה