מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

ייד

משתמש מקצוען
אין שום מקום בארץ ובעולם ש"דאגו לכולם".

או שבונים כבישים ענקיים (6 נתיבים לכל כיוון), וליד כל קניון/בית כנסת/בית ספר בונים בניין בגובה מקביל של חניות לכל הרכבים הפרטיים, ואז התוצאה היא שחייבים רכב כי יש מרחק עצום בין המקומות כי יש כמויות עצומות של חניונים וכבישים ענקיים ומהירים (הכבישים בתוך השכונה מתוכננים למהירות 100 קמ"ש).
ואחרי שיש לכולם רכבים גם כביש של 6 נתיבים לכל כיוון נהיה פקק, כי בסוף כשכולם מגיעים לחניון/כל מקום הכביש באיזשהו שלב לא יכול להיות 6 נתיבים ונהיה שם פקק. ואז גם ברכב יש פקק וכמובן גם ברגל אי אפשר להגיע לשום מקום כי המרחקים עצומים בגלל הכבישים הענקיים וכל החניונים וגם התח"צ לא אפקטיבית.

אפשרות שניה עושים נת"צ ובלי מגדלים של חניונים, ומסתמכים על זה שרוב הציבור יגיעו בתח"צ, ומי שרוצה רכב פרטי שיערב לו.

אני מעדיף את האפשרות השניה וכאמור אין שום מקום בעולם שניסו את האפשרות הראשונה ולא היו את התקלות שכתבתי גם במקומות הכי עשירים עם אמצעי מימון הכי גדולים לתכניות הכי גרנדיוזיות (לאס וגאס, דובאי).
אני אנסה לתת לך דוגמא מהסביבה בה אתה חי
כמה נתיבים צריך לדעתך כדי שהתנועה ברמה ג׳2 תזרום חופשי?
לדעתי מספיק נתיב אחד רחב (כמו בכל מקום אחר בארץ חוץ מרמה ג׳...)
ובישעיהו 2 (כמו שיש באמת וכמדומני שאין פקקים למרות שאין נת״צ!)
אפי׳ בדבורה הנביאה מספיק נתיב אחד רחב
אז למה שברמה ד׳ יצתרכו 6?
צריך 2 נתיבים לכל כיוון לכל האורך כולל בכיכר, עם חניות אופקיות/אלכסון לכל האורך,
ומפרצי חניה רחבים לאוטובוסים וכמובן מדרכות רחבות וגדולות, אה...ובשטח שישאר יעשו גינון...
פשוט, קל, מובן, זורם ונוח לכ-ו-ל-ם
בלי העדפות, בלי אפליות, בלי עודף תכנון, בלי רעיונות גרנדיוזים, בלי לעשות ניסויים בבני אדם ובלי להכתיב התנהלות לאף אחד.
 

ייד

משתמש מקצוען
הבעיה היא שאין 2 נתיבים כאלו,
אלא נתיב וחצי שנהפך לנתיב אחד בכיכר.
זה מה שכתבתי,
במקום הנת״צ המטומטם ושביל האופנים המיותר
צריך לבנות 2 נתיבים רחבים לכולם
ועל מה שהוא כתב שצריך 6 ואין מקום, עניתי ש 2 יספיקו בשפע רב (אם יהיו כיכרות דו נתיביים ולא יעשו רמזורים)
 

די

משתמש סופר מקצוען
צריך 2 נתיבים לכל כיוון לכל האורך כולל בכיכר, עם חניות אופקיות/אלכסון לכל האורך,
הבעיה היא מה יקרה לפני הכיכר, אם יישאר שני נתיבים יש סכנה להולכי רגל שחוצים את הכביש, שהרכב הסמוך למדרכה יעצור והרכב בנתיב השני ימשיך לנסוע (כמו שכתבתי לעיל סיפור אישי על זה ראיתי בעיניים מישהו נדרס בגלל זה בעבר)
אם לפני הכיכר הכביש יהיה צר לנתיב אחד, לא חושב שיש הבדל האם יש נתיב אחד לרכבים פרטיים (ועוד נת"צ) או שניים (ועוד נת"צ ס"ה שלש)
אולי אפילו שלש נתיבים שמצמצמים לאחד יוצר יותר פקקים משני נתיבים שמצמצמים לאחד.
 

ייד

משתמש מקצוען
הבעיה היא מה יקרה לפני הכיכר, אם יישאר שני נתיבים יש סכנה להולכי רגל שחוצים את הכביש, שהרכב הסמוך למדרכה יעצור והרכב בנתיב השני ימשיך לנסוע (כמו שכתבתי לעיל סיפור אישי על זה ראיתי בעיניים מישהו נדרס בגלל זה בעבר)
אם לפני הכיכר הכביש יהיה צר לנתיב אחד, לא חושב שיש הבדל האם יש נתיב אחד לרכבים פרטיים (ועוד נת"צ) או שניים (ועוד נת"צ ס"ה שלש)
אולי אפילו שלש נתיבים שמצמצמים לאחד יוצר יותר פקקים משני נתיבים שמצמצמים לאחד.
א. שטויות והבלים יש אלפי כיכרות כאלו ברחבי הארץ
גם במה ד׳ יש המון כירות כאלו, אין שום בעית בטיחות כי אם להיפך כבישים פקוקים יוצרים תאונות
ב. ההבדל בין כביש שאפשר לעקוף רכב תקוע או חונה
לבין כביש שעשרות מכוניות נתקעות מאחורי כל רכב מאט
 

מ....

משתמש פעיל
אין צורך לכתוב שוב שאני לא תושב השכונה. אני לא מכחיש את זה, ולמרות זאת לדעתי אני די מכיר את השכונה. אולי פחות ממך, אבל ברמה מספקת.
אם לא בונים את בתי הספר שתכננו זו בעיה, אבל לא קשור לזה שכתבו שצריך לתכנן את האמוראים לבתי ספר פיראטיים.
חלק ממבני הציבור בנו ומשום מה עדיין לא מאוכלסים, טיפת חל, מעונות מקוואות...
 

די

משתמש סופר מקצוען
שטויות והבלים יש אלפי כיכרות כאלו ברחבי הארץ
גם במה ד׳ יש המון כירות כאלו
אני מדבר על המעבר חציה לפני הכיכר, אתה רוצה מעבר חציה לאורך 3 נתיבים? (כמובן עם רמזור זה אחרת כי הרכבים ממילא עוצרים, אבל במעבר חציה לפני כיכר שהרכבים נוסעים הם לא יראו את הולך הרגל שחוצה, כי הוא מוסתר על ידי הרכב שעצר לו)
 

ייד

משתמש מקצוען
אני מדבר על המעבר חציה לפני הכיכר, אתה רוצה מעבר חציה לאורך 3 נתיבים? (כמובן עם רמזור זה אחרת כי הרכבים ממילא עוצרים, אבל במעבר חציה לפני כיכר שהרכבים נוסעים הם לא יראו את הולך הרגל שחוצה, כי הוא מוסתר על ידי הרכב שעצר לו)
למה עוד פעם?
2 נתיבים לא 3!!!!
יש כיכרות כאלו גם בד (רבינא לדוגמא)
ויש המון מעברי חציה דו נתיביים בד׳ וברחבי הארץ והעולם
ומיליונים חוצים אותם יום יום בביטחון!!!!
 

די

משתמש סופר מקצוען
למה עוד פעם?
2 נתיבים לא 3!!!!
אז אתה רוצה לבטל את הנת"צ? יהיו פקקים כמו נהר הירדן שיש 2 נתיבים לרכב פרטי ויש פקקים.
ויש המון מעברי חציה דו נתיביים בד׳ וברחבי הארץ והעולם
ומיליונים חוצים אותם יום יום בביטחון!!!!
אתה כותב את זה מידיעה? בעולם נראה לי יותר מקובל רמזורים, במקרה כזה כמובן אין בעיה בשני נתיבים.
כתבתי כבר שראיתי בעיני מישהו נדרס במעבר חציה בגלל שהוא היה שני נתיבים (אם אתה רוצה אז אכתוב שזה אחי).
 

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אז אתה רוצה לבטל את הנת"צ? יהיו פקקים כמו נהר הירדן שיש 2 נתיבים לרכב פרטי ויש פקקים.

אתה כותב את זה מידיעה? בעולם נראה לי יותר מקובל רמזורים, במקרה כזה כמובן אין בעיה בשני נתיבים.
כתבתי כבר שראיתי בעיני מישהו נדרס במעבר חציה בגלל שהוא היה שני נתיבים (אם אתה רוצה אז אכתוב שזה אחי).
איפה יש בנהר הירדן 2 נתיבים לרכבים( אולי קטע קטן בגשר )
בנהר הירדן יש פקקים מטורפים בגלל שיש רק יציאה אחת בכמעט כל כיכר
המקום היחיד שיש 2 נתיבים בכיכר זה ביציאה לירקון ושם באמת לא נתקלתי בפקקים
 

די

משתמש סופר מקצוען
איפה יש בנהר הירדן 2 נתיבים לרכבים( אולי קטע קטן בגשר )
בנהר הירדן יש פקקים מטורפים בגלל שיש רק יציאה אחת בכמעט כל כיכר
המקום היחיד שיש 2 נתיבים בכיכר זה ביציאה לירקון ושם באמת לא נתקלתי בפקקים
שנהיה לנתיב אחד לפני הכיכר.
בכל נהר הירדן יש שני נתיבים (כמובן הנתיב הימני לא כ"כ נח כי הרכבים היוצאים מהחניות נכנסים אליו)

נכון בכיכר יש נתיב אחד, אבל אם לפני הכיכר זה נהיה ממילא לנתיב אחד, בשביל שהמעבר חציה יהיה רק לאורך נתיב אחד, אז גם בכיכר יהיה את אותה בעיה עם שני נתיבים, שהרכב בנתיב הימני יעצור להולך רגל, ואז הולך הרגל מוסתר על ידי הרכב שעצר, ואז כשהולך הרגל חוצה את הכביש, הרכב בנתיב השמאלי ממשיך לנסוע כי הוא לא רואה את הולך הרגל.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לא הבנתי, 2 נתיבים שנהיים לנתיב אחד = התנועה זורמת בנתיב אחד ולא בשתיים!
(זה עדיף מלגמרי נתיב אחד, אבל בכלל לא אותו דבר!)
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא הבנתי, 2 נתיבים שנהיים לנתיב אחד = התנועה זורמת בנתיב אחד ולא בשתיים!
(זה עדיף מלגמרי נתיב אחד, אבל בכלל לא אותו דבר!)
צודק. התועלת בשני נתיבים היא שרכבים שנכנסים לכביש חוסמים רק את הנתיב הימני ואפשר להמשיך לנסוע בנתיב השמאלי (כשאין עומס) לעומת כביש עם נתיב אחד לכל כיוון שכל הזמן נחסם מרכבים שנכנסים ויוצאים מהחניות).
וכן במקרה שיש משאית בנתיב הימני או רכב איטי אפשר לעקוף אותו מהנתיב השמאלי.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
אני אנסה לתת לך דוגמא מהסביבה בה אתה חי
כמה נתיבים צריך לדעתך כדי שהתנועה ברמה ג׳2 תזרום חופשי?
לדעתי מספיק נתיב אחד רחב (כמו בכל מקום אחר בארץ חוץ מרמה ג׳...)
ובישעיהו 2 (כמו שיש באמת וכמדומני שאין פקקים למרות שאין נת״צ!)
אפי׳ בדבורה הנביאה מספיק נתיב אחד רחב
לא רוצה להיכנס לעצם הוויכוח, שהוא אגב מחכים מאוד.
לדעתי, אין דמיון בין דבורה הנביאה לשד' האמוראים. מדובר בכיש שחוצים אותו רק בשביל להיכנס לג' 2, + קו 619 שיוצא מג' מהכיוון השני.
שד' האמוראים זה רחוב שהוא עורק התנועה הראשי של כל ד', + שדרת מסחר ענקית. כמות הנכנסים למקום היא כפולה ומכופלת בכמה וכמה מכפלות מרח' דבורה הנביאה.
גם הדימוי לישעיהו הנביא לא הוגן בכלל. ישיעהו הנביא משמש את הבאים לג' מכיוון א' בלבד. מי שבא מכל שאר חלקי העיר או מחוץ לעיר נכנס דרך אליהו הנביא לכיוון ג' 2, או דרך זכריה לכיוון ג' 1. כמות הרכבים הנוסעת ברחוב לא יכולה ליצור פקק משמעותי מאוטובוסים שעוצרים בנתיב הימני.
שדרות האמוראים הוא שער הכניסה לד', מכל מקום אפשרי. מדובר על כמות נוסעים עצומה!
 

ייד

משתמש מקצוען
לא רוצה להיכנס לעצם הוויכוח, שהוא אגב מחכים מאוד.
לדעתי, אין דמיון בין דבורה הנביאה לשד' האמוראים. מדובר בכיש שחוצים אותו רק בשביל להיכנס לג' 2, + קו 619 שיוצא מג' מהכיוון השני.
שד' האמוראים זה רחוב שהוא עורק התנועה הראשי של כל ד', + שדרת מסחר ענקית. כמות הנכנסים למקום היא כפולה ומכופלת בכמה וכמה מכפלות מרח' דבורה הנביאה.
גם הדימוי לישעיהו הנביא לא הוגן בכלל. ישיעהו הנביא משמש את הבאים לג' מכיוון א' בלבד. מי שבא מכל שאר חלקי העיר או מחוץ לעיר נכנס דרך אליהו הנביא לכיוון ג' 2, או דרך זכריה לכיוון ג' 1. כמות הרכבים הנוסעת ברחוב לא יכולה ליצור פקק משמעותי מאוטובוסים שעוצרים בנתיב הימני.
שדרות האמוראים הוא שער הכניסה לד', מכל מקום אפשרי. מדובר על כמות נוסעים עצומה!
בואו לסיבוב ברמה ד׳
 

ייד

משתמש מקצוען
אז אתה רוצה לבטל את הנת"צ? יהיו פקקים כמו נהר הירדן שיש 2 נתיבים לרכב פרטי ויש פקקים.
בודאי לבטל!!
הוא מיותר
אם יהיו 2 נתיבים כולל לפני ובתוך הכיכר לא יהיו פקקים!!!
נהר הירדן הוא צר מאוד גם איפה שיש 2 נתיבים וכולם מצטמצמים לפני הכיכר
אתה כותב את זה מידיעה? בעולם נראה לי יותר מקובל רמזורים, במקרה כזה כמובן אין בעיה בשני נתיבים.
כתבתי כבר שראיתי בעיני מישהו נדרס במעבר חציה בגלל שהוא היה שני נתיבים (אם אתה רוצה אז אכתוב שזה אחי).
בוודאי בבית שמש לבד יש הרבה מאוד כיכרות כאלו
כתבתי, רבינא/אמוראים, אמוראים/זכריה בד׳1, אמוראים/זכריה בד׳2 ועוד הרבה
בכולם יש 2 נתיבים גם במעבר חציה וגם בכיכר ומאות רבות חוצים אותם בכל יום ואין פרץ ואין צוחה.
זה שקרה מקרה מצער לא אומר שכל הכיכרות מסוכנים...
 

די

משתמש סופר מקצוען
שדרות האמוראים הוא שער הכניסה לד', מכל מקום אפשרי. מדובר על כמות נוסעים עצומה!
קח בחשבון שרמה ד' היא שכונה בפני עצמה כלומר אין מעבר דרך רמה ד' למקום אחר, לעומת כבישים אחרים בעיר שהם מעבר משכונה לשכונה (נהר הירדן לדוגמא).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה