אני אנסה לתת לך דוגמא מהסביבה בה אתה חיאין שום מקום בארץ ובעולם ש"דאגו לכולם".
או שבונים כבישים ענקיים (6 נתיבים לכל כיוון), וליד כל קניון/בית כנסת/בית ספר בונים בניין בגובה מקביל של חניות לכל הרכבים הפרטיים, ואז התוצאה היא שחייבים רכב כי יש מרחק עצום בין המקומות כי יש כמויות עצומות של חניונים וכבישים ענקיים ומהירים (הכבישים בתוך השכונה מתוכננים למהירות 100 קמ"ש).
ואחרי שיש לכולם רכבים גם כביש של 6 נתיבים לכל כיוון נהיה פקק, כי בסוף כשכולם מגיעים לחניון/כל מקום הכביש באיזשהו שלב לא יכול להיות 6 נתיבים ונהיה שם פקק. ואז גם ברכב יש פקק וכמובן גם ברגל אי אפשר להגיע לשום מקום כי המרחקים עצומים בגלל הכבישים הענקיים וכל החניונים וגם התח"צ לא אפקטיבית.
אפשרות שניה עושים נת"צ ובלי מגדלים של חניונים, ומסתמכים על זה שרוב הציבור יגיעו בתח"צ, ומי שרוצה רכב פרטי שיערב לו.
אני מעדיף את האפשרות השניה וכאמור אין שום מקום בעולם שניסו את האפשרות הראשונה ולא היו את התקלות שכתבתי גם במקומות הכי עשירים עם אמצעי מימון הכי גדולים לתכניות הכי גרנדיוזיות (לאס וגאס, דובאי).
כמה נתיבים צריך לדעתך כדי שהתנועה ברמה ג׳2 תזרום חופשי?
לדעתי מספיק נתיב אחד רחב (כמו בכל מקום אחר בארץ חוץ מרמה ג׳...)
ובישעיהו 2 (כמו שיש באמת וכמדומני שאין פקקים למרות שאין נת״צ!)
אפי׳ בדבורה הנביאה מספיק נתיב אחד רחב
אז למה שברמה ד׳ יצתרכו 6?
צריך 2 נתיבים לכל כיוון לכל האורך כולל בכיכר, עם חניות אופקיות/אלכסון לכל האורך,
ומפרצי חניה רחבים לאוטובוסים וכמובן מדרכות רחבות וגדולות, אה...ובשטח שישאר יעשו גינון...
פשוט, קל, מובן, זורם ונוח לכ-ו-ל-ם
בלי העדפות, בלי אפליות, בלי עודף תכנון, בלי רעיונות גרנדיוזים, בלי לעשות ניסויים בבני אדם ובלי להכתיב התנהלות לאף אחד.