מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

ייד

משתמש מקצוען
נכון לרכבים פרטיים פקוק ואין לי שום בעיה עם זה, אפשר לנסוע באוטובוס ומי שרוצה רכב פרטי בעיה שלו.

הזמן הממוצע באוטובוס ממש לא עלה אלא ירד, האוטובוסים רק עוצרים בתחנות ובשאר הזמן טסים בכביש הפנוי. וכן, אין לי בעיה שהרכבים עומדים בפקק והכביש של האוטובוסים פנוי, כדי שכשיגיע אוטובוס הוא יוכל לטוס.

איזה קווים בינעירוניים הוציאו משם?! כל הזמן מוסיפים עוד קווים שיעברו בנת"צ ירמיהו.
האוטובוסים מחכים אחד אחרי השני בשיירות כי אין להם מקום לעקוף
האוטובוסים עוצרים בפי 2 רמזורים כי כשיש כביש שמחולק ל4 אי אפשר לעשוות פניה בלי רמזור
כל הקוים החדשים לא נכנסים לשם
יש שם כמעט רק קוים עירוניים
ופקוק הרבה יותר בכל החיבורים והצמתים
סע לירושלים בשעות העומס ותרגיש.
 

די

משתמש סופר מקצוען
החליטו שצריך להצר את הכבישים כדי להחליט לציבור איך להתנייד
אף אחד לא מחליט לך איך להתנייד אבל כשיש ח"ו תאונה בקישון שורק, או בביתר עילית שנהרגה ילדה ר"ל, מאשימים את העירייה/משרד התחבורה, נכון? אז לכן בונים פסי האטה כדי לנסוע לאט. כן זה לא עולם הפקר ולא איש כל הישר בעיניו יעשה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
האוטובוסים מחכים אחד אחרי השני בשיירות כי אין להם מקום לעקוף
למה לעקוף? מילא כולם צריכים לעצור בתחנות. התחנות (בירמיהו וברמה ד') גדולות מאוד עם רחבה גדולה ושתי סככות.
האוטובוסים עוצרים בפי 2 רמזורים כי כשיש כביש שמחולק ל4 אי אפשר לעשוות פניה בלי רמזור
הרמזורים האלו קצרים וזה בסדר גמור. לרכבים פרטיים ברור שזה לא נח.
כל הקוים החדשים לא נכנסים לשם
יש שם כמעט רק קוים עירוניים
בתחנה ירמיהו הצבי (לכיוון היציאה מירושלים) עוצרים 15 קווים בינעירוניים, ביניהם קווים לקריית יערים, ביתר עילית, בית שמש (617 618 619), רחובות, ואשדוד. ולכיוון ההפוך 12 קווים לאלעד, מודיעין עילית, בני ברק, ערד קריית גת, ס"ה 27 קווים בינעירוניים לעשר ערים.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לעומת בית שמש שבכל שכונה כמעט יש מרכזים מסחריים אז לדוגמא בתוך רמה ד' אופניים חשמליים יכול להיות מצוין.
אופניים חשמליות כאן בבית שמש פחות יעילים
מכמה סיבות
1. לא כ"כ פקוק כאן
2. המרחקים גדולים יחסית בין השכונות
3. יותר קשה להתנייד עם חשמליות בבי"ש
4. הבלאי הרבה יותר גבוה

בי"ש הרבה יותר הררית מירושלים
דרך אגב רמה ד' יחסית מישורית (בסדר יש את רב חנן וריש לקיש, אבל באופן כללי היא מישורית) אפילו עשו גשר רציני מעל הוואדי בין ד'2 וד'3 לשדרות האמוראים כדי שיהיה מישורי יחסית.
פרט לרחוב אביי ורחוב תלמוד ירושלמי אני לא מכיר רחוב אחד שהוא מישורי יחסית
גם הם לא מישוריים

וואו מה הפדיחה?
אחד הגדולים זה תכנון הנת"צ

בקניונים בכניסה לרמה ד' ובין ד'1 לד'2 בונים מאות מקומות חניה בכל אחד. בצדי הכביש יש מקומות חניה.
נראה לך שזה יעמוד לרשות הציבור?
הם יעשו מחלקו מסחר
וחלקו השני יהיה ללקוחות הקניונים בלבד או בתשלום מפולפל
הלוואי ויתברר שאני לא צודק
 

די

משתמש סופר מקצוען
אופניים חשמליות כאן בבית שמש פחות יעילים
מכמה סיבות
1. לא כ"כ פקוק כאן
2. המרחקים גדולים יחסית בין השכונות
3. יותר קשה להתנייד עם חשמליות בבי"ש
4. הבלאי הרבה יותר גבוה

בי"ש הרבה יותר הררית מירושלים
נכון. אבל בשביל בתוך רמה ד' לדוגמא, אופניים חשמליים יכול להיות מאוד פרקטי, לדוגמא מי שגר בתוך ריש לקיש, למרות שזה הררי, אפשר לעלות את זה על 20 קמ"ש בערך (במישור אפשר להגיע ל40 קמ"ש). לא יודע מה זה בלאי, צמיגים? עדיין "התחזוקה" היא לא יותר מכמה עשרות ש"ח בחודש (חשמל זה אולי שקל ל20 ק"מ).
פרט לרחוב אביי ורחוב תלמוד ירושלמי אני לא מכיר רחוב אחד שהוא מישורי יחסית
גם הם לא מישוריים
שדרות האמוראים גם כן "יחסית" מישורי. בגדול רוב הרחובות יחסית מישוריים חוץ מרב חנן וריש לקיש.
נראה לך שזה יעמוד לרשות הציבור?
הם יעשו מחלקו מסחר
החניונים זה חוץ משטחי המסחר.
וחלקו השני יהיה ללקוחות הקניונים בלבד או בתשלום מפולפל
הלוואי ויתברר שאני לא צודק
זה הנושא לא? אנשים התלוננו שכשבאים לחנויות אין איפה לחנות. לדיירי הבניינים יש חניה פרטית לכל אחד.
גם אם זה בתשלום לא נראה לי שזה הבעיה למי שמחזיק רכב ומשלם אלפי שקלים בחודש (1500 לרכב זול ועד כמה אלפים לרכב חדש כולל עלות הרכב) לשלם עוד כמה שקלים על החניה. אם החניה תהיה בחינם זה סתם יתמלא בגרוטאות.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כון.
שלחתי מייל לרה"ע ולאחראי תחבורה
"קראתי בעיתון היום על הודעה של רה"ע לגבי תכנון מחדש של שדרות האמוראים. האם הכוונה לבטל את הנת"צ? אני מקווה שזו לא הכוונה. אני מקווה שלא תקשיבו לטענות הפופוליסטיות להצר מדרכות ולהעדיף רכב פרטי על חשבון תחבורה ציבורית והולכי רגל. אם אנו רוצים שכונה בת קיימא חובה להשקיע בתח"צ ובהולכי רגל (ואופניים) ולא ברכב הפרטי.
בברכה"
עזוב אותך.
עליזה בלוך לא מתכוונת לעשות כלום ברמה ד'.
יש לה יכולת מוכחת בעיקר לעשות סיורים, ולהצטלם.
המטרה הסופית היא שליחת התמונות לפרסום.
כל מה שקורה אחר כך, פשוט לא רלוונטי מבחינתה.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ולכן הוציאו ממנו את כל האוטובוסים הבינעירוניים שנסעו בו יופי במתכונת הקודמת...

כל מי שעבר את גיל ה20 וגר בשנים אלו בירושלים יודע שהנסיעה המסייטת באוטובוסים בירמיהו בכביש צר ומרומזר שצריך לחכות בתור של אוטובוסים גם אחרי שכולם עלו כי אין נתיב עקיפה ואח״כ לחכות בשיירה ברמזור, לא היתה בשנים קודמות והנסיעה היתה מהירה ונוחה בהרבה
דווקא אני גרתי בירושלים באזור.
ואני ממשיך לפקוד את האזור מידי יום ביומו.
ואני יכול להעיד שכיום הנסיעה הרבה יותר חלקה ומהירה.
כנ"ל לגבי הנת"צ בגולדה, שגם הוא באמצע הכביש. אני זוכר את הימים של לפני עשור וחצי, כשכל אזור תמיר ושמואל הנביא היה פקוק. הנת"צ פתר את הבעיות הללו. כיום, כשהנת"צ לא פעיל זמנית בגלל עבודות, הפקקים חזרו ובענק.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ויעידו כל הקוים הבינעירוניים שיצאו משם מחוסר מקום
הדבר הכי מתבקש להוציא אותם. אין שום היגיון בכך שקווים רבים כל כך חוצים את האזור.
כמובן, שעדיפות ניתנה לקווים מהישובים הסמוכים, וכן יישובים שיש ציבור גדול שנוסע באופן יומיומי, כגון בני ברק. מהישובים הללו, אנשים מגיעים לצורכי עבודה, ויש היגיון רב שהקו יסע בתוך העיר.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
האוטובוסים עוצרים בפי 2 רמזורים כי כשיש כביש שמחולק ל4 אי אפשר לעשוות פניה בלי רמזור
נכון מאוד. והרמזורים האלה בנויים בצורה של העדפת התח"צ.
גם הרק"ל עוצרת ברמזורים, וזה מתחלף לירוק אחרי רגע. (טוב, לא ירוק, אלא עובר ממאוזן - עצירה למאונך - נסיעה)
 

שיר ושבחה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ואז מי שנחסם זה הרכבים הפרטיים שנוסעים בנתיב הימני, לעומת האוטובוסים שנוסעים בנתיב השמאלי. במיוחד שחלק מהדרך יש הפרדה בין הנתיבים של הרכב הפרטי והציבורי (ע"י "אי תנועה" של תחנות האוטובוס).
מספיק שמשאית אחת פורקת סחורה ואחריה עומד רכב פרטי שעדיין לא נכנס לגמרי בנתיב הימני הצדדי והתח"צ שלך לא יכולה להתקדם לשום מקום, כי כשיש פקק זה לכולם.
ולכן עושים שני ננתיבים נורמליים ובאיזור של התחנה צובעים באדום צהוב,
כך התנועה זורמת,
וגם אם רכב אחד לא חנה כחוק או שמשאית פורקת סחורה עדיין אין פקק.
ובדרך אגב אפשר לעשות מהשטח של הכביש עם המפרצון שני נתיבים וחצי,
ככה שזה כמעט לא אמור להפריע לתנועה.
בזמן שיש כבר 4 או 6 נתיבים לרכבים בשדרות האמוראים
זה נקרא הנדסת תודעה !
יש נתיב אחד לכל כיוון ונתיב לכל כיוון לתח"צ.
גם היום יש אוטובוסים כל הזמן ובוודאי בעתיד.
לא נכון עובדתית.
אני גר על הציר ואני רואה את הכביש ואת מליוני האוטבוסים שלא עוברים שם.
אתה גם יכול לבדוק זאת עם הזמנים של התח"צ של כל החברות יחד,
ועדיין רוב הזמן אין אוטובוסים.
הכביש הראשי מיועד דבר ראשון לצורך הציבור לתח"צ והולכי רגל, ורק אחר כך לרכבים פרטיים.
ואני לתומי חשבתי שהכביש מתחת לביתי מיועד בראש ובראשונה לדרים ברחוב ורק אח"כ למבקרים מרחובות אחרים או לעוברים דרכה למחוז חפצם.
 

שיר ושבחה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נכון. אבל בשביל בתוך רמה ד' לדוגמא, אופניים חשמליים יכול להיות מאוד פרקטי, לדוגמא מי שגר בתוך ריש לקיש, למרות שזה הררי, אפשר לעלות את זה על 20 קמ"ש בערך (במישור אפשר להגיע ל40 קמ"ש).
נכון, מה אתה חושב זה אוטוסטרדה? תיסע על 30 קמ"ש, יש הולכי רגל,

נשמע שאתה לא גר בשכונה ורוצה להגיע אליה כמלך על חשבון התושבים שגרים בה.
ההתעקשות שלך על צדקתה של העליזה הזאת והמהנדסת שלה תמוהה
מענין יהיה לשמוע למי תצביע בבוא מועד...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לשכונה גדולה כמו רמה ד', כל בר דעת מבין שצריך כביש עם לפחות 2 נתיבים, בגלל שזה לא כביש לעבור בו אלא כביש למי שחי בו, וגם אם יחלקו דוחות על ימין ועל שמאל, עדיין יש חנויות ומשאיות שפורקות סחורה, אנשים שבאים לקנות ומונית שמחכה, הסעות תלמידים וסתם ככה אנשים שאין להם כח כל פעם לעשות סיבוב עד לחניה...
לכן צריך 2 נתיבים או נתיב וחצי + חניה חוץ מנת"צ (גם אם צריך נת"צ)
 

די

משתמש סופר מקצוען
וגם אם רכב אחד לא חנה כחוק או שמשאית פורקת סחורה עדיין אין פקק.
אם רכב יחנה בנתיב הימני הנתיב של התח"צ יגרם פקק לאוטובוסים. או שהאוטובוסים יאלצו להשתחל לנתיב השמאלי של הרכבים. במצב המתוכנן בגדול לא אמור להיות לאוטובוסים הפרעה לתנועה.
זה נקרא הנדסת תודעה !
יש נתיב אחד לכל כיוון ונתיב לכל כיוון לתח"צ.
יש מקומות עם שני נתיבים לתח"צ (נתיב עקיפה) ואכן ביחס להולכי רגל גם אוטובוסים הם כלי רכב, ולהולכי רגל יש עדיפות על אוטובוסים (התגובה הייתה לגבי מדרכות רחבות להולכי רגל על חשבון כלי רכב).
 

די

משתמש סופר מקצוען
ואני לתומי חשבתי שהכביש מתחת לביתי מיועד בראש ובראשונה לדרים ברחוב ורק אח"כ למבקרים מרחובות אחרים או לעוברים דרכה למחוז חפצם.
ברור, אף אחד לא אמר אחרת. נוסעי התח"צ והולכי הרגל הם תושבי השכונה והרחוב.
נשמע שאתה לא גר בשכונה ורוצה להגיע אליה כמלך על חשבון התושבים שגרים בה.
יש לי דירה בשכונה בבנייה. כיום לא גר בשכונה עדיין אבל מסתובב בשכונה מדי פעם, וכן יש קרובי משפחה בשכונה.
ההתעקשות שלך על צדקתה של העליזה הזאת והמהנדסת שלה תמוהה
מענין יהיה לשמוע למי תצביע בבוא מועד...
ממש לא התעקשתי על צדקתה של רה"ע, להיפך, הביאו אותה שהיא דיברה נגד התכנון של רמה ד', ואני כתבתי בעד רמה ד' ונגד רה"ע.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לשכונה גדולה כמו רמה ד', כל בר דעת מבין שצריך כביש עם לפחות 2 נתיבים, בגלל שזה לא כביש לעבור בו אלא כביש למי שחי בו, וגם אם יחלקו דוחות על ימין ועל שמאל, עדיין יש חנויות ומשאיות שפורקות סחורה, אנשים שבאים לקנות ומונית שמחכה, הסעות תלמידים וסתם ככה אנשים שאין להם כח כל פעם לעשות סיבוב עד לחניה...
לכן צריך 2 נתיבים או נתיב וחצי + חניה חוץ מנת"צ (גם אם צריך נת"צ)
שים לב שיש גם כבישים מקבילים כמו אביי, תלמוד בבלי, תלמוד ירושלמי בשביל רכבים פרטיים חוץ מהנתיב השדרות האמוראים. אין בתי ספר על שדרות האמוראים (אולי פיראטיים).
 

מישמשית

משתמש מקצוען
יש לי דירה בשכונה בבנייה. כיום לא גר בשכונה עדיין אבל מסתובב בשכונה מדי פעם,
אהההה
האמת זה די ברור מהתגובות שלך
כשתבוא לגור פה ותראה איך הנסיעה ביום יום אם כל המפרצים והכבישים המוזרים נראית תדבר אחרת....
ואני מדברת באמת בעיקר לנהגי הרכבים שהם לא פחות מהולכי הרגל
ובטח לא בחוסר הפורפורציונליות שקיימת בשכונה
ושלא ניתן למצוא כמוה בשום עיר חדשה בארץ
מספיק לקרוא מה שאתה כותב על הכבישים הפנימיים ולהבין שאין לך שום מושג
כי אף אחד\ת לא יכנס לרחובות הפנימיים בתור תחליף לשד' האמוראים
בדיוק כמו שלא תחתוך את כל בית שמש במקום לנסוע בנהר הדן..........
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שדרות האמוראים תוכנן במקור להיות הציר הראשי של השכונה
והוא צריך להיות מתוכנן בהתאם לזה
נכון. אבל בשביל בתוך רמה ד' לדוגמא, אופניים חשמליים יכול להיות מאוד פרקטי, לדוגמא מי שגר בתוך ריש לקיש, למרות שזה הררי, אפשר לעלות את זה על 20 קמ"ש בערך (במישור אפשר להגיע ל40 קמ"ש). לא יודע מה זה בלאי, צמיגים? עדיין "התחזוקה" היא לא יותר מכמה עשרות ש"ח בחודש (חשמל זה אולי שקל ל20 ק"מ).
בלאי זה אומר להחליף פעם בחודש ממוצע רפידות
מנוע שמתקלקל הרבה יותר מהר סנסורים שנהרסים בגלל העליות המטורפות
אני מדבר מתוך ניסיון אני הרבה שנים על אופניים חשמליות
כמות הבלאי שהיה לי כאן בבית שמש היא פי כמה מהסטנדרט
ואחרי כל זה עדיין אתה זוחל כמו איזה צב
ובסוף נהיה לי שבר בשלדה
תברר אצל האנשים שהחזיקו אופניים עד שהם הגיעו לכאן
ומה קרה אחרי תקופה כאן הם הרימו ידיים והפסיקו להשתמש
יחסית לשכונות שאני מכרי בערים אחרות יש כאן מאד קצת אופניים חשמליות

שדרות האמוראים גם כן "יחסית" מישורי. בגדול רוב הרחובות יחסית מישוריים חוץ מרב חנן וריש לקיש.

מִישׁוֹר, מִשׁוֹר

שֶטַח ישר שאין בו גבָעות וּבקָעות, אֵזור שָטוּח, שטח ישר שאינו מקומר או מקוער
(מתוך מילון אבניאון)


החניונים זה חוץ משטחי המסחר.
עיין ערך קניון רב שפע
קומות שלמות בחניון סגורות ומושכרות

עיין ערך חניון יש חסד בני ברק
50 ש"ח לשעת חניה בכל שעות היממה
חניה חינם ללקוחות יש חסד
זה הנושא לא? אנשים התלוננו שכשבאים לחנויות אין איפה לחנות.
תחנה בחניון של הקניון בכניסה לד'1 בכדי לקנות בספרי אור החיים בד'3
נכון ?

גם אם זה בתשלום לא נראה לי שזה הבעיה למי שמחזיק רכב ומשלם אלפי שקלים בחודש (1500 לרכב זול ועד כמה אלפים לרכב חדש כולל עלות הרכב) לשלם עוד כמה שקלים על החניה. אם החניה תהיה בחינם זה סתם יתמלא בגרוטאות.
במידה וזה יהיה בתעריף סביר או בסמכות העירייה
בדומה לסובב קניונים באזור המרכז הרי טוב
במידה וזה יהיה כמו יש חסד בבני ברק
המצב שלנו גרוע
 

די

משתמש סופר מקצוען
הרחובות המקבילים גם הם צרים וגם בהם גרים תושבים רבים.
בכל רחוב בעיר גרים תושבים רבים.
האמת זה די ברור מהתגובות שלך
כשתבוא לגור פה ותראה איך הנסיעה ביום יום אם כל המפרצים והכבישים המוזרים נראית תדבר אחרת....
מעניין כי שאלתי את קרוב משפחתי איך מצב הכבישים ברמה ד' הייתי בטוח אחרי הכתבות בעיתון שהכל פקוק, הוא טוען שאיפה שהאוטובוסים נוסעים (שדרות האמוראים) אין שום פקקים (רבינא אולי כן אבל זה לא משפיע עליו אין לו שם ילדים במוסדות-הוא גר בד'3).
 

די

משתמש סופר מקצוען
ואני מדברת באמת בעיקר לנהגי הרכבים שהם לא פחות מהולכי הרגל
הרכבים הם פחות מהולכי הרגל. צריך לדאוג קודם כל להולכי רגל אח"כ לאוטובוסים ואח"כ לרכבים פרטיים.
מספיק לקרוא מה שאתה כותב על הכבישים הפנימיים ולהבין שאין לך שום מושג
כי אף אחד\ת לא יכנס לרחובות הפנימיים בתור תחליף לשד' האמוראים
בדיוק כמו שלא תחתוך את כל בית שמש במקום לנסוע בנהר הדן..........
מה הקשר? מי שגר בריש לקיש בד'2 לדוגמא, במקום לרדת באמימר לשדרות האמוראים, הוא יכול להמשיך את אביי ישר עד הסוף ואז לפנות להאמוראים.
אותו דבר מי שגר ברב יצחק נפחא בד'4 במקום לעלות מרב חנינא להאמוראים, הוא יכול לעבור מתחת לגשר לתלמוד ירושלמי ולהמשיך ישר עד הסוף ואז לפנות להאמוראים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה