דרוש מידע השקעה ממעשרות

נץ

משתמש פעיל
אם משהו יכול להביא
פה את המידע הלכתי בבעניין
מי הרבנים שמתירים והאוסרים
אשמח מאוד
תודה רבה
עריכת מנהל: יש לעשות שאלת רב
 

נץ

משתמש פעיל
הכוונה בשביל החתונות של הילדים כמובן
 

מירי כץ י.

משתמש רשום
המעלה בגמח המרכזי שזה נחשב כתרומות לענין מעשרות
לעיתים הגמח מאפשר לקבל הלוואה ללא ריבית הרבה לפני הזמן שגם זה מקסים
לא צריך כמה קופות אפשר לבקש לחלק את מסלול התשואה איך שרוצים וזה נותן אותה תוצאה
אני ממליצה לעשות גם וגם
 

חייים125

משתמש פעיל
המעלה בגמח המרכזי שזה נחשב כתרומות לענין מעשרות
לעיתים הגמח מאפשר לקבל הלוואה ללא ריבית הרבה לפני הזמן שגם זה מקסים
לא צריך כמה קופות אפשר לבקש לחלק את מסלול התשואה איך שרוצים וזה נותן אותה תוצאה
אני ממליצה לעשות גם וגם
אני לא רב ולא פוסק
אך ביררתי וכל וכסף שמפקידים עבור נישואי הילדים ואפילו בשוק ההון מותר מכספי מעשרות
 

יעקב אב

משתמש מקצוען
אני לא רב ולא פוסק
אך ביררתי וכל וכסף שמפקידים עבור נישואי הילדים ואפילו בשוק ההון מותר מכספי מעשרות
בהחלט.
אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי להשקעה בשוק ההון, בשניהם בסופו של דבר הכסף מגיע לילדים.
יש מחמירים לתת רק חצי לחתונת הילדים אבל הרבה פוסקים כתבו להקל בזה, אך שוב, אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי
לההשקעה בשוק ההון.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בהחלט.
אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי להשקעה בשוק ההון, בשניהם בסופו של דבר הכסף מגיע לילדים.
יש מחמירים לתת רק חצי לחתונת הילדים אבל הרבה פוסקים כתבו להקל בזה, אך שוב, אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי
לההשקעה בשוק ההון.
מבחינה הלכתית יש הבדל קריטי-
(לדעת חלק מהפוסקים לפחות)-
שבנתיים הכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.

בדיוק כמו שאין שום מניעה להפקיד כספי מעשרות בגמ״ח רגיל ולמשוך אותם אחרי 20 שנה.

לעומת זאת כאן אתם לא מפרישים את המעשרות לענייני מצווה מיידים,
אלא לצורך מצווה שבעז״ה יהיה בעתיד.

וכל אחד ישאל את רבו.
 

NACHMAN1

משתמש רשום
המעלה בגמח המרכזי שזה נחשב כתרומות לענין מעשרות
לעיתים הגמח מאפשר לקבל הלוואה ללא ריבית הרבה לפני הזמן שגם זה מקסים
לא צריך כמה קופות אפשר לבקש לחלק את מסלול התשואה איך שרוצים וזה נותן אותה תוצאה
אני ממליצה לעשות גם וגם
להפקיד לנישואי הילדים בשוק ההון מותר מכספי מעשרות לחלק מהפוסקים

עיין ספר צדקה ומשפט לר' יעקב בלויא זצ"ל בפרק ו סעיף ו [עמוד קכב] שהתיר להשקיע ממעשר לצורך נישואי הצאצאים אף קודם לפירקן.
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_צדקה ומשפט -מהדורה חדשה- - בלויא, יעקב ישעיה_198_199 (3).pdf
    2.4 MB · צפיות: 17

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
להפקיד לנישואי הילדים בשוק ההון מותר מכספי מעשרות לחלק מהפוסקים

עיין ספר צדקה ומשפט לר' יעקב בלויא זצ"ל בפרק ו סעיף ו [עמוד קכב] שהתיר להשקיע ממעשר לצורך נישואי הצאצאים אף קודם לפירקן.
יש לכם מקורות הלכתיים נוספים בננידון?
(לשתי הצדדים)
 

NACHMAN1

משתמש רשום
מקור נוסף:
בס' מבית לוי (הוראות מבעל שבט הלוי על יורה דעה עמו' שנא) כתב בזה"ל: מותר להשתמש בכספי מעשר עבור ההוצאות הנצרכות לנישואי בניו ובנותיו, [כשאין לו אפשרות אחרת]. וראה לעיל [שם עמו' שמז] בגדר הנצרך להכנסת כלה, ועי' שבה"ל (ח"ט סי' ר"א). מי שרוצה לעשות תכנית חסכון עבור נישואי ילדיו ולשלם מכספי מעשר, לא יעשה כן אלא משהגיעו הילדים לגיל שאנשים מתחילים לחשוב על ההוצאות לנישואין. ולא יקח עבור מטרה זו אלא עד מחצית כספי מעשר ולא יותר.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מתמצתת:
דעת הרב וואזנר לגבי
מי שרוצה לעשות תכנית חסכון עבור נישואי ילדיו ולשלם מכספי מעשר
:
לא יעשה כן אלא משהגיעו הילדים לגיל שאנשים מתחילים לחשוב על ההוצאות לנישואין.
נתון לפרשנות הלכתית מה זה נקרא ״לחשוב״, ומי זה אנשים. שמעתי על בר מצווה או גילאי16-18.
לא זוכרת מקורות מדוייקים

ולא יקח עבור מטרה זו אלא עד מחצית כספי מעשר ולא יותר.
נקודה חשובה נוספת!
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אני חושב על זה מהרגע שהילד נולד הרי בסוף צריך לחתן אותו בעז"ה ומאין יבוא עזרי?! מהגמ"ח?
אתה חושב.
ועוד הרבה אנשים.
ברור שכל מיששואל את השאלה הזו חושב.

אבל משמע מדברי הרב וואזנר שזה מגיל מסויים גם אם אתה חושב על זה קודם...
ומה הגדר שוב נתון להוראת רב.
 

יעקב אב

משתמש מקצוען
מבחינה הלכתית יש הבדל קריטי-
(לדעת חלק מהפוסקים לפחות)-
שבנתיים הכסף מולווה לאנשים ועושה מצוות.

בדיוק כמו שאין שום מניעה להפקיד כספי מעשרות בגמ״ח רגיל ולמשוך אותם אחרי 20 שנה.

לעומת זאת כאן אתם לא מפרישים את המעשרות לענייני מצווה מיידים,
אלא לצורך מצווה שבעז״ה יהיה בעתיד.

וכל אחד ישאל את רבו.

זהו, שאין שום היתר להפקיד כספי מעשרות בגמ"ח ואז למשוך אחרי 20 שנה.
כלומר אפשר, אבל לא קיימת מצות מעשרות. זה שבמשך 20 שנה זה עשה חסד לאנשים זה לא נחשב מעשר אם זה חוזר אלי.
ולכן אין שום פוסק הלכה שאומר שיש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
בדקתי את הנושא הזה ארוכות.
מי שמחמיר בזה מחמיר גם בזה.
ושוב, רוב מי שמחמיר זה רק על חצי מהמעשרות בלי להיכנס לעומק הסוגיא.

בעצם אם אני חושב על זה יש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
לגמ"ח המרכזי יש קמפיין ממומן ולקופות גמל אין....
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
זהו, שאין שום היתר להפקיד כספי מעשרות בגמ"ח ואז למשוך אחרי 20 שנה.
כלומר אפשר, אבל לא קיימת מצות מעשרות. זה שבמשך 20 שנה זה עשה חסד לאנשים זה לא נחשב מעשר אם זה חוזר אלי.
ולכן אין שום פוסק הלכה שאומר שיש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
בדקתי את הנושא הזה ארוכות.
מי שמחמיר בזה מחמיר גם בזה.
ושוב, רוב מי שמחמיר זה רק על חצי מהמעשרות בלי להיכנס לעומק הסוגיא.

בעצם אם אני חושב על זה יש הבדל בין הגמ"ח המרכזי לשוק ההון.
לגמ"ח המרכזי יש קמפיין ממומן ולקופות גמל אין....
זהו,
שאחרי 20 שנה זה לא חוזר אלי אלא ניתן לילדים.

וזה גלאט,
כי ברגע זה יש זוג שע״פ הלכה אני יכולה לחתן מכסי מעשרות.
נושא בפני עצמו.
לו יצוייר שיש לי מספיק כסף כדי לחתן אותם שלא מכספי מעשרות,
או שלילדים יש אפשרות להסתדר בלי (מחותן עשיר לדוגמא)
באמת אין היתר לכאורה לקחת את הכסף כדי מלחתן אותם,
וצריך להשאיר אותו בגמח/ להוציא לצדקה אחרת.


יש כאן כמה נושאים:
האם מותר לחתן מכספי מעשרות-
בגדול לרוב הפוסקים כן.
האם מותר להשקיע את הכסף -
הדעות חלוקות בהרבה.
האם מותר לשים אותו בנתיים בגמח-
גלאט לגמרי.
האם מותר לשים אותו בגמח המרכזי-
גם כן, לרוב הדעות.

ההבדל הוא שאני נותנת את הכסף עכשיו לצרכי מצווה,
ולא שומרת אותו לצורך מצווה עתידי.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
שורה תחתונה:
ברור שיש מתירים,
לכתחילה, בדיעבד , במצבים מסויימים או באחוזים מסויימים.

ברור שיש אוסרים.
מה לעשות?
שכל אחד ישאל את רבו ולא יסתמך על המלצות בפרוג.

גילוי נאות:
לעת עתה משקיעה את כספי המעשרות שלי רק בצדקה מייידית
או צוברת בגמ״ח עד שמצטבר סכום כדי להעביר לקרובי משפחה.

לא משקיעהבשוק ההון, ולא בגמח המרכזי ומתחריו.

שוקלת עדיין את העניין.
 

NACHMAN1

משתמש רשום
העניין הוא שלגמ"ח המרכזי ואושר וכבוד וכדומה יש אינטרס ללכת לכל הפוסקים ולבתי דינים ולדון בכל הפרטים והבירורים שלא יהיה שום צל של ספק שאפשר לשים מכספי מעשרות ושיוכלו לפרסם כמה שיותר שיבאו אליהם
משא"כ בשוק ההון אין אינטרס לאף אחד לברר לעומק...
 
נערך לאחרונה ב:

NACHMAN1

משתמש רשום
כפי הידוע לי (צריך עיון נוסף) הנוהג בקופות הצדקה שמשקיעים את הכספים שאין צריכים כרגע
ראיתי גם בשו"ת ציץ אליעזר חלק יד סימן עו
באופן עקרוני יכולים להשקיע כספי המעשר לטובת העניים, עפ"י ב' תנאים: (א) שישארו מהכספים, או שיבטיחו קרן בטוח אחר, שמשם יוכלו בכל עת לתת לכל עני שיבוא לבקש, (ב) שיקבלו עליהם המשקיעים שבמקרה של הפסד בהשקעה שיגיע עד כדי פחות מהקרן שהשקיעו, שההפסד יזקף על חשבונם ולא על חשבון כספי המעשר.
ועוד זאת מן המובחר לביצוע דבר ההשקעה למנות על כך מספר אנשים שיחשבו כגבאי הצדקה הזאת, כדי שיחשב הדבר כאילו הגיעו כבר הכספים לידי העניים.
(נראה שיש עוד מה להרחיב בנידון אבל לא נראה לי כאן זה המקום)
 

אחת מיוחדת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נשמח לעוד מידע בנידון...
 

האישה הכושית

משתמש רשום
רק נקודה חשובה:
הגמ"ח המרכזי נותן הלוואות מכספי ההפקדות וכך גם הבנקים וקופות הגמל נותנות הלוואות,
אמנם הגמ"ח המרכזי בשונה מהנ"ל לוקח ריביות נמוכות יותר וגם הלוואותיו הם לשומרי תורה,
אבל כיוון שכל הגופים האלו מתקיימים למטרה עסקית ולא למטרת חסד לכאורה אין הבדל הלכתי לגבי ההפקדה אליהם ממעשרות.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה