דרוש מידע השקעה ממעשרות

בן טולילה

משתמש פעיל
אני שאלתי (מרבני תורה אור..) אמרו לי שכתוב בחת"ס שעד חצי נותנים למשפחה וחצי לשאר האנשים
ולכן יעצו לי לשים חצי בקופה בגמח רגיל ע"ש מעשר בשביל.. (כי יש בעיה להשאיר אצלך את הכסף..)
וחצי השני לשים בגמח המרכזי שזו נתינה גמורה ואת ההלואה והמענק הבן שלך מקבל לחשבון שלו והוא צריך גם לפרוע את זה...
והחברותא שלי אמר לי שהרב מנדל שפרן מתיר לשים הכל בהשקעות לילדים (לא בדקתי)
 

הנורמלי הבודד

משתמש פעיל
אני מבין שהבעיה פה של כולם בהשקעות זה שזה לילדים שלך ולא מעשה חסד עם אחרים [כדוגמת הגמ"ח המרכזי]
אם כך יש לי פתרון פשוט, כל אחד יכול להשקיע עבור אדם אחר,
כלומר, אני ואחי יש לנו ילדים אז אנחנו חוסכים כל אחד בשביל הילד של השני ובא לציון גואל........
 

ארזים1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הרבה אנשים עושים את החשבון של כספי מעשרות, מבירור שאנחנו ערכנו אצל רבנים ידועים, מאד בעייתי להשתמש בכספי מעשרות לצורך השקעה.
 

מאמין בניסים

משתמש פעיל
הרבה אנשים עושים את החשבון של כספי מעשרות, מבירור שאנחנו ערכנו אצל רבנים ידועים, מאד בעייתי להשתמש בכספי מעשרות לצורך השקעה.
בספר הבינה והברכה של הרב וואזנר שליטא שחיבר לפני הרבה שנים כתב בשם סביו הרב וואזנר זצוקל שניתן להפריש לצורך חתונת הילדים עד 49 אחוז מכספי המעשר. אשתדל להעלות צילום כהספר יהיה לפניי
 

אוזן שומעת

משתמש פעיל
בספר הבינה והברכה של הרב וואזנר שליטא שחיבר לפני הרבה שנים כתב בשם סביו הרב וואזנר זצוקל שניתן להפריש לצורך חתונת הילדים עד 49 אחוז מכספי המעשר. אשתדל להעלות צילום כהספר יהיה לפניי
אין סיבה וצורך להפריח ציטוטים, גם אם הם כתובים בספרים, ואפילו בספרים חשובים, זה נושא שנוי במחלוקת, וההכרעה היחידה בזה היא כל אחד לפי רבו
 

חניוק

משתמש מקצוען
בספר הבינה והברכה של הרב וואזנר שליטא שחיבר לפני הרבה שנים כתב בשם סביו הרב וואזנר זצוקל שניתן להפריש לצורך חתונת הילדים עד 49 אחוז מכספי המעשר. אשתדל להעלות צילום כהספר יהיה לפניי
מצאתי בשבילך
1725462842610.png

1725462902972.png
 
נערך לאחרונה ב:

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
אתה חושב.
ועוד הרבה אנשים.
ברור שכל מיששואל את השאלה הזו חושב.
אבל משמע מדברי הרב וואזנר שזה מגיל מסויים גם אם אתה חושב על זה קודם...
הרב וואזנאר היה שייך למגזר החסידי.
זה לא סוד שבמגזר הליטאי השאלה הזו תופסת מקום נרחב יותר מסיבות מובנות.
בהחלט יתכן ששם זה אמור להיות מגיל ינקות.
די מדהים אותי שהפוסק היחיד שמביאים בשמו שכל השקעה מותרת, זה הרב בלוי - שבלי לזלזל ח"ו רוב המגיבים כאן לא מכירים ולא סומכים על פסקים שלו במקום אחרים.
הרב בלוי דווקא נחשב כאחד מהפוסקים הדומיננטים יותר בתחום הממונות בדור שלנו.
הספרים שלו הם אבן יסוד להרבה דיינים.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אין שום הבדל בין הגמ"ח המרכזי להשקעה בשוק ההון, בשניהם בסופו של דבר הכסף מגיע לילדים.
בטח שיש. בשוק ההון הכסף נשאר שלך. והצד ההלכתי הוא האם זה שזה לנישואי הילדים פוטר את זה ממעשר.
בגמ''ח המרכזי זה הפוך. הכסף הולך לגמ''ח, כתרומה. ובעיקרון בוודאי שזה מצויין לתת לשם מעשר. מנגד, העובדה שאתה מקבל טובת הנאה בדמות הלוואה, הוא נקודת השאלה היחידה אם בכלל אם זה בעייה. וזה לא.
או בקצרה, בשוק ההון, הילדים הם הצד להתיר, בגמ''ח, הם אם כבר הצד לאסור.
ואין להביא ראיה מאחד לשני בשום אופן.
 

bmsz

משתמש פעיל
בטח שיש. בשוק ההון הכסף נשאר שלך. והצד ההלכתי הוא האם זה שזה לנישואי הילדים פוטר את זה ממעשר.
בגמ''ח המרכזי זה הפוך. הכסף הולך לגמ''ח, כתרומה. ובעיקרון בוודאי שזה מצויין לתת לשם מעשר. מנגד, העובדה שאתה מקבל טובת הנאה בדמות הלוואה, הוא נקודת השאלה היחידה אם בכלל אם זה בעייה. וזה לא.
או בקצרה, בשוק ההון, הילדים הם הצד להתיר, בגמ''ח, הם אם כבר הצד לאסור.
ואין להביא ראיה מאחד לשני בשום אופן.
טיפה תעיין באשכול לפני שאתה כותב בנחרצות שכזו.
תרומה לגוף המתקרא גמ"ח אך הוא גוף רווחי זהה לחלוטין להשקעה בשוק ההון (רק בלי המעלות של שוק ההון)...
ועיין ברחבי הפורום אין מקום שזה לא נדוש בו.
ואכמ"ל
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
טיפה תעיין באשכול לפני שאתה כותב בנחרצות שכזו.
תרומה לגוף המתקרא גמ"ח אך הוא גוף רווחי זהה לחלוטין להשקעה בשוק ההון (רק בלי המעלות של שוק ההון)...
ועיין ברחבי הפורום אין מקום שזה לא נדוש בו.
ואכמ"ל
ללא ספק, ואם הנסיון היה להוכיח משוק ההון שאסור לגמ''ח, זה היה מצויין, אבל למיטב הבנתי (ואני מצטער לגמרי אם אני טועה) הניסיון היה להוכיח מהגמ''ח שמותר גם בשוק ההון. וזה בוודאי לא נכון.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לא מדויק.
ברור שההיתר להפקיד לשוק ההון כי 'לחתן ילדים' זה צורכי מצוה.
כך שהם לא 'הסיבה לאסור'.
הוא אשר אמרתי בדיוק, בשוק ההון, הצד להתיר, זה נישואי הילדים, שזה צורך מצווה.
בגמ''ח המרכזי, אם לא היה את הדיל של נישואי הילדים, אז ברור שהיה מותר לתרום כסף לגמ''ח מכספי מעשרות. וכל השאלה מתחילה רק בגלל נישואי הילדים.
ולכן, בשוק ההון זו סיבה להתיר, ובגמ''ח, זה היה יכול להיות אם כבר, סיבה לאסור.
 

חזק מאד

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אנחנו שאלנו לאחרונה (בעקבות הפורום...) דיין מפורסם.
והורה לנו שעדיף השקעה בשוק ההון לטווח ארוך, ולתת אח"כ את הקרן לעניים (+אינפלציה)
ואת הרווחים לנשואי ילדים
וכי הגמ"ח המרכזי פחות מהודר מפתרון זה, כיוון שמשתמשים בכסף להלוואות, וממעשר (בשונה מצדקה) יש עדיפות למתן לעני כצדקה. (למרות שמתן הכסף בפועל נדחה)
 

מלכה שיינברגר

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
מעשרות צריך לתת עד סוף שנת המעשר ולא לשמור 20 שנה,
כל הרבנים שבעלי בירר אצלם טענו לו שאין שום היתר ואפשר לתת לגמ"ח ואחרי 20 שנה לקחת עבור הילדים כי בינתיים זה עושה מצוות.
 

bmsz

משתמש פעיל
מעשרות צריך לתת עד סוף שנת המעשר ולא לשמור 20 שנה,
כל הרבנים שבעלי בירר אצלם טענו לו שאין שום היתר ואפשר לתת לגמ"ח ואחרי 20 שנה לקחת עבור הילדים כי בינתיים זה עושה מצוות.
הובאו לעיל דברי האגרות משה, הגריש"א והגרח"ק שמותר לחסוך מכספי מעשר עבור חתונת בניו ובנותיו ונחלקו ממתי מותר אך זה ודאי שהסכימו שאין חיוב לתתם באותה השנה...
אין לי מושג מי הם אותם רבנים שאתם מזכירים אך הדברים שהובאו שפתיהם ברור מיללו.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה