מדריך השקעה נכונה בנדל"ן בחו"ל בכלל ופרט בארה"ב

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
על מנת לעשות סדר בדברים, אני יודע שכמעט כל אדם שתשאלו אותו על השקעה בחו"ל מכיר 10 אנשים שנפלו בהשקעות בחו"ל, ומעט מאד אנשים מכירים בכלל מישהו שהצליח בהשקעה בחו"ל, - כ"כ הרבה אנשים נפלו עד כדי שזה נהייה מכת מדינה, והרבנים היו צריכים להזהיר את הציבור על השקעות מסוג זה, הבעייה הגדולה היא, צורת ההשקעה וההתייחסות להשקעה, שיטת הסמוך על מישהו שכביכול אפשר לסמוך עליו, והתברר שלא, ולא משנה אם הוא נוכל באמת או שהוא רק ניסה ונכשל ולא ידע איך לצאת מהבוץ וגרר אחריו עשרות משפחות שאבדו את כספם, את הדבר הזה הרבנים רצו להפסיק, אבל ברור ומובן מאיליו שאם אתה יודע ומכיר את האזור בו אתה הולך להשקיע ויש לך אנשי שטח שעובדים בשבילך שם, תכלס' אין הבדל אם ההשקעה שלך מעבר לרחוב או במרחק 12 אלף קילומטרים, בדיוק באותה מידה, שאם אין לך את האנשים הנכונים בעירייה או בסביבה החברים בכולל או איפה שלא יהיה, שיעזרו לך במידע על הקבלן או המתווך או השכנים או האזור שבו אתה רוצה לרכוש דירה להשקעה לצורך העניין, אתה מהר מאוד תמצא את עצמך בבעיות, כך גם בחו"ל אבל כשאתה במרחק של 12 אלף ק"מ ואתה לא יודע ולא מכיר, זה ממש לשים את כספך על קרן החבר/החברה שעליה אתה סומך. וכאן הטעות הגדולה.
ע"כ לכל אלו שמיד מתנגדים לכל סוג של שיח על השקעות נדל"ן בחו"ל.

ועכשיו אם בכל זאת מישהו חושב שהוא יכול או רוצה להיכנס לזה, ראשית אכתוב כאן כמה נקודות חשובות:


1. רוב העשירים עושים ועשו את הונם מנדל"ן (למרות שחלק בלתי מבוטל 'גם' משקיע בשוק ההון) (כל אחד יכול לצפות בפודקסטים של כשר מאני ולהיווכח בזה)
2. אפשר לעשות את זה בצורה נכונה, ולמנוע 90% אחוז מהסיכונים.
3. אם עושים את זה בצורה נכונה, אפשר להרוויח אפילו 15% ואפילו 17% תשואה שנתית, (למרות שלרוב זה סביב 12-13% נטו)
4. יש המון המון עסקאות בשוק במחירים של פחות מ 100 אלף דולר (370 אלף שקל) (לא בכל מקום בארה"ב)
5. הכל הכל שקוף, יש מידע רב ברשת, יש אתרים לחיפוש נכסים וזה מאוד פשוט, ויש שם מידע על כל הרישומים של הנכס.
6. רכישת בית בארה"ב נעשית דרך החברה העירונית שנקראת 'טייטל', היא עושה את הרישום של הבית על שם הקונה, היא מקבלת את הכסף מהקונה ומעבירה אותו למוכר, היא עושה את הבדיקה שאין שום חוב על הנכס וגם נותנת ביטוח על זה.
7. בעצם חוץ מהעברת הכסף לחשבון נאמנות של החברה, לקונה אין התעסקות בירוקרטית.
8. כן יש התעסקות סביב התשלומים השונים שצריך לשלם כדלהלן -
א. ביטוח.
ב. ניהול נכסים
ג. מיסים לרשות המקומית (בד"כ בסוף שנה או פעם בחצי שנה)
ד. מיסים לרשות המיסים (חייב רו"ח אמריקאי-ישראלי שידע להתאים את המס ללקוח ולמצוא את הדרכים לגרום לו לשלם כמה שפחות אם בכלל) - בין ישראל לארה"ב יש אמנת כפל מס, כך שמה ששילמת שם לא תצטרך לשלם כאן. - ואגב כל עוד לא מכניסים כסף משם לכאן חזרה, אין התעסקות של מיסים כאן.
9. פתיחת LLC, חברה בע"מ, והוצאת EIN, זה מספר מזהה של החברה ברשות המיסים בארה"ב.
10. הוצאת ITIN, שזה מספר אישי שלך מול הרשיות כמו מס זהות בארץ.

אחרי שאנחנו יודעים את כל אלו, הדרך פחות או יותר סלולה, ואפשר להתקדם,
בפוסט הבא אכתוב איך וכיצד עושים עסקה ראשונה בהצלחה.
 

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
פרק ראשון - השקעה נכונה בנדל"ן חו"ל

השקעה נכונה בנדל"ן בחו"ל - פרק שני

לפני שאמשיך להסביר איך עושים עשקה ראשונה בהצלחה, ברצוני להוסיף עוד כמה נקודות חשובות.

לפני שאנחנו ניגשים להשקעה בנדל"ן בחו"ל בשונה מהארץ, חשוב לנו להגדיר לעצמנו איזה סוג השקעה אנחנו רוצה לעשות.
למעשה ישנם 2 סוגים עיקריים, (יש עוד הרבה מאוד אופציות וסוגים, אגע בהם בקצרה בפרק נוסף)

הסוג הראשון - רנטל (Rental), כלומר רכישת נכס לצורך השכרה, הממוצע של החזקת נכס כזה היא בד"כ 3 שנים, למרות שאפשרי גם פחות או יותר, אבל לרוב כדי שההשקעה תקבל את היציבות ונוכל לתת לנכס גם להתייקר צריך לפחות 3 שנים.
בהערת אגב, הנכסים בדר"כ מתייקרים מידי שנה בערך ב 2.6-3.5%, זה בהחלט לא משהו קבוע, למרות שבכל כלכלה מתוקנת מדד המחירים לצרכן עולה מידי שנה, ובתוך זה גם מדד הדיור, אבל צריך לדעת שבשונה מישראל, בחו"ל יש נדל"ן בכמויות אין סופיות, ולכן לפי הכללים של היצע וביקוש השוק שונה. לפעמים מחיר הנכס מתייקר הרבה, לפעמים הוא מתייקר קצת, ולפעמים הוא מוזל. לכן טווח של 3 שנים משאיר עלייה כמעט ודאית. (כבר אמרנו אין הבטחות 100%).

אבל שוב בשונה מארץ, התשואה הגבוהה במסלול הזה היא דווקא מהשכירות, ולא מעליית מחיר הנכס, למרות שגם מכאן אנחנו מרוויחים אבל זה רווח משני, הרווח העיקרי היא מהשכירות החודשית, כאשר אנחנו מנקים מהשכירות את ההוצאות החודשיות, כמו ביטוח, ארנונה (מיסים), ניהול נכס, ועוד הוצאות שונות כל מקום והחוקים שלו. (עוד ניגע בנקודה הזו כשנביא דוגמא הלכה למעשה בהמשך)

כמובן שיש גם הבדל בין נכס שכבר מושכר לנכס שעומד ריק כרגע, כדי שנבטח את כספנו בצורה המקסימאלית האפשרית עד כמה שיד אדם מגעת, יש עלינו לעשות כמה וכמה בדיקות מקיפות ויסודיות לפני רכישת נכס ולפני הכנסת דייר שוכר לנכס.

הסוג השני - פליפ (Flip), כלומר רכישת נכס לצורך שיפוץ והשבחה, אם אתם אנשים שאוהבים אתגרים, ויצר היזמות בוער בקרביכם, אזי תחום הפליפים ממש בשבילכם, - זה תחום מורכב יותר מאשר רכישה להשכרה, בגלל סיבה עיקרית אחת והיא, - הצורך לעמוד מול יותר אנשים גם בזמן הרכישה וגם בזמן השיפוץ, וגם לאחר מכן תהליך מכירה שהוא אירוע מורכב בפני עצמו, - האירוע של פליפ כולל הרבה מאוד בדיקות לפני ותוך כדי ובסוף כדי לא ליפול בפח.

בנוסף לכך - החלק הכי חושב גם לרכישת 'רנטל' וגם ועל אחת כמה וכמה לרכישת פליפ, - לדעת לנהוג בתבונה ובקור רוח במקרה שהעסק מסתבך מכל סיבה שהיא ואני אמנה כאן כמה סיבות.

פליפ -

א. איך עוקבים אחרי תהליך ההתקדמות של הקבלן, מה עושים אם מתברר שהקבלן עזב ונעלם,?
ב. מה עושים אם מתברר שהחישוב של השיפוץ לא היה כמו שציפינו והתגלו בעיות יסודיות שמייקרות את השיפוץ ?
ג. מה עושים אם העבודה לוקחת יותר זמן מאשר מה שחשבנו ?
אלו רק דוגמאות לבעיות שיכולות לצוץ תוך כדי התהליך. ואם נערכים נכון, אז יודעים איך להתמודד עם התקלות השונות.

רנטל -
א. כיצד מוצאים שוכר, וכיצד בוקים אותו האם הוא אמין או נוכל ?
ב. מה עושים אם שוכר לא משלם את השכירות, האם ניתן להוציא אותו ואיך עושים את זה מרחוק (12 אלף ק"מ..) ?
ג. מה עושים אם שוכר עזב והשאיר נזקים בבית ?
ד. מה עושים אם יש תקלות בבית בכלל והם כל תקלה גדולה או קטנה כלולה בדמי הניהול שאותם אנחנו משלמים מידי חודש ?

אז כמו שכתבתי לכל בעיה יש פתרון, והעניין לא מסובך בכלל אם כי עדין הוא מורכב ומצריך אותנו על מלא בפנים.

לכן שוב אני מוצא כאן מקום לחזור על מה שכתבתי בפרק הראשון - מי שחושב / רוצה להשקיע עם אפס כאבי ראש, צריך מישהו שניתן לסמוך עליו ב 100%, ועדין זה יהיה דיי חסר אחריות להשקיע בצורה כזו, למרות שיהיו כאלו שיגידו '...הנה אני עשיתי כך והצלחתי .. עדין הייתי מגדיר זאת סיעתא דישמיא מיוחדת, אבל זה לסמוך על נס.

אכן יש אפשרות אחת בלבד להשקיע עם אפס כאבי ראש, רק במקרה שהמשקיע מבין את הסיכונים ומבין את התהליך ויודע מה קורה בנכס בכל רגע נתון, לכל הפחות עדכונים שוטפים פעם בחודש, ועוד נקודה חשובה, --- המשקיע עצמו יכול לבדוק בעצמו את המצב בנכס. ואני יסביר בהמשך בדוגמא מעשית איך זה עובד.

ועוד נקודה חשובה לפני שאנחנו נכנסים חזק למעשה -
חשוב מאוד לקבל החלטה כמה זמן אנחנו רוצים להשקיע, כלומר, מעבר לכך שרכישת נכס להשכרה היא לכל הפחות 2.5-3 שנים, ורכישת נכס להשבחה ופליפ, זה לפי כמו העבודה בערך חודש אחד לשיפוץ קצרצר, ועד 6-8 חודשים לשיפוץ רציני. (גם זה יהיה הסבר מהו שיפוץ קצר ומהו שיפוץ רציני וגם עלויות משוערות הכל בהמשך בעז"ה)

ההמלצה היא לקבל החלטה להיכנס ולהשקיע לפחות 5 שנים, - זה פרק הזמן בו ניתן להתחיל למצות ולנגוע באפשרויות הרבות שקיימות בתחום, ולהתבסס עד כדי שהכסף כבר יעבוד עם פחות ופחות התערבות שלנו, לייצר לנו הכנסה פסיבית הראויה להתכבד מידי חודש בחודשו, שגם נוכל להשתמש בה במידה ונרצה לצורך השוטף שלנו ע"י שימוש בכ.א. אמריקאי לחשבון שלנו וכד', אבל זה כבר נושא נוסף שכבר דיברו עליו באיזה פורום כאן, אבל גם עליו אכתוב כמה מילים בהמשך בעז"ה.

עכ"פ יסוד אחד ויחיד עומד מאחורי כל הדבר הזה, והוא 'קשר עם אנשים', החשיבות של יצירת קשרים עם כמה שיותר אנשים בשטח היא קריטית כדי ללמוד ולדעת ולייצר.
ונכון שגם כאן יקומו אנשים ויגידו איך אני יוכל להאמין וכו'. אולי עובדים עלי וכו אני לא מקומי ולא מכיר וכו וכו' - הכל נכון, אבל וכאן ה'אבל' הגדול, בדיוק כמו בכל דבר שאנחנו עושים כאן בעולם, אנחנו בודקים ומבררים, ואז יש לנו אינטואיציה האם האדם שעומד מולנו נשמע לנו או שמשהו חורק, - בחו"ל אנחנו מבררים אצל כמה וכמה אנשים, אנשי מקצוע שונים באים בשליחותנו לבדוק את הבית, אנחנו עושים את זה בלייב און ליין ע"י זום או אמצעים אחרים שמאפשרים לנו לראות את הנכס, - אנחנו גם בודקים בכל האמצעים הפשוטים הקיימים גוגל ושות', - הסיכוי שחברו כולם כאחד לעבוד עלינו הוא דיי נמוך עד אפסי. - תסכימו איתי. למרות ששוב אני חוזר ואומר אין 100% בשום דבר שזז.

ואם תשאלו איך אני יוצר קשרים ? איך אני מוצא את אנשי המקצוע ? אני לא דובר אנגלית אז איך אני יעשה את זה ?
כל אלו שאלות טכנית, ויש להם פתרונות פשוטים, אבל אתה צריכים להחליט שאתם על זה לגמרי.

אז לסיכום -
א. אנחנו צריכים להחליט שאנחנו הולכים על זה על מלא.
ב. אנחנו מוודאים שיש לנו כסף זמין להשקיע. (זמין הכוונה שהוא יכול להיות בחשבון הבנק שלנו בעו"ש תוך יום יומיים מהרגע בו החלטנו לרכוש נכס)
ג. אנחנו מתחילים עם פתיחת חברה בע"מ (עוד לא הרחבתי בעניין הזה אני יודע)
ד. בנתיים מתחילים לחפש בתים וליצור קשרים עם מתווכים מקומיים.
חשוב להדגיש - אל תחששו המתווכים מקבלים על כל עסקה 6% באופן קבוע על פי החוק, חצי מהמוכר וחצי מהקונה, חברת הטייטל שמבצעת בפועל את העברת הכספים, היא מעבירה את הכסף למוכר ולמתווך.
העבודה של המתווך היא לשרת אתכם ולמצוא לכם נכס שמתאים לכם, הוא לעולם לא ינסה לגרום לכם לשלם יותר ממה שתרצו, הוא משרת אתכם, והוא ימצא לכם נכס בדיוק לפי הקריטוריונים שנתתם לו, לדוגמא אם אתם רוצים להציע תמיד 10% פחות מהמחיר המבוקש, זה מה שהוא יעשה, לעיתים הוא יוכל לייעץ לכם שיש סיכוי או אין סיכוי לגבי המחיר שאתם מציעים, אבל בסוף הוא יעשה מה שאתם אומרים לו.
לפעמים הוא כן יגיד לכם אפילו להציע יותר מהמחיר המבוקש, כי זה איזור טוב והבית במצב מצויין ויש הרבה ביקוש לבית, אז כדי לזכות בנכס תצטרכו להציע יותר מהמחיר המבוקש, אבל זה כבר עוד עניין.

בקיצור אפשר אין סוף להאריך - אני פשוט אכנס לדוגמא הלכה למעשה, ותוך כדי אלמד איך עובדים הדברים.

גילוי נאות - הכותב (אני) בוגר פרוייקט X, יזמות נדל"ן בארה"ב בפרט בחו"ל בכלל, בבעלות רוברט שמין מחב"ס 'למה ההדיוט הזה עשיר ואני לא ? - ממליץ לכולם לקרוא את הספר הזה למי שמתחבר לקריאה ולנוסח. הספר מרבה לדבר על קשרים בין אנשים ועל נתינה ועל השפע שיש למי שנותן משלו לאחרים.
הכותב הינו משקיע בארץ ובחו"ל בנדל"ן, ואינו ממליץ בשום אופן על השקעה כזו או אחרת, הכותב כן נותן הדרכה כללית, להבנת המושגים ולבנת הקונספט של השקעת נדל"ן.

אם למישהו מכם יש שאלות ספציפיות, או נושאים שחשובים לו בהקשר הנ"ל, ניתן להגיב ואענה בעז"ה דבר דבור על אופניו.

בפוסט הבא בעז"ה אכנס ישר לדוגמא מעשית.
 

אבן שתיה

משתמש חדש
תודה על הפוסטים וההדרכות,
רק שאני יבין איך אני בכלל יוצר קשר עם המתווך/ הקבלן/ חברת הטייטל /עם השוכרים וכו' וכו' בלי שמץ של ידע באנגלית?
 

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
תודה על הפוסטים וההדרכות,
רק שאני יבין איך אני בכלל יוצר קשר עם המתווך/ הקבלן/ חברת הטייטל /עם השוכרים וכו' וכו' בלי שמץ של ידע באנגלית?
שאלה מצויינת אני אענה עליה, בפרק הבא, בדוגמא מעשית איך ניתן להיכנס לנדל"ן בחו"ל גם ללא ידע באנגלית.
 

כח רצון

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תודה על הפוסטים וההדרכות,
רק שאני יבין איך אני בכלל יוצר קשר עם המתווך/ הקבלן/ חברת הטייטל /עם השוכרים וכו' וכו' בלי שמץ של ידע באנגלית?

שאלה מצויינת אני אענה עליה, בפרק הבא, בדוגמא מעשית איך ניתן להיכנס לנדל"ן בחו"ל גם ללא ידע באנגלית.
ובלי קשר - מי שחושב להיכנס לעולם העסקים ובוודאי עם חושב לעשות עסקים בחו"ל, כדאי לו שישפר את שליטתו בשפה האנגלית.
 

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
לא מקובל להחזיק נכס יותר מ 3 שנים? או שהכוונה היתה מינימום 3 שנים?
אשמח שתכתוב גם על אפשרויות מימון
ברור תודה על הערה - אכן הכוונה למינימום 3 שנים.
לגבי מימון, יש כמה וכמה אפשרויות, אני אמנה כמה מהם בדוגמא שאני בפרק הבא מאחת העסקאות שעשיתי.
בגדול וממש בקצרצרה אתאר כמה מהם להלן -
1. להביא כסף מהארץ, חברות אשראי ישמחו לתת לכם הלוואה, וגם אם הריבית גבוהה יחסית למקובל בארץ, עדין אם ביחס לתשואה שתקבלו שם יש הפרש חיובי, אז יש אפשרות לשקול בחיוב את העסקה.
2. מציאת משקיע, כלומר חבר / קרוב / שמוכן להיכנס איתם יחד לעסקה.
3. יש גם אפשרות של הלוואת בעלים, כלומר אנחנו מוצאים אדם שרוצה למכור נכס אבל מאוד לא רוצה לשלם מס גבוה עבור המכירה של הנכס, אז יש פתרון חוקי והוא הלוואה בעלים, בו הנכס עובר לרשות הקונה עם הערת הזהרה לבעלים, ואז לפי הסיכום הקונה נותן לבעלים כל חודש סכום מוסכם, ואת היתרה בעוד כמה שנים, בעצם כולכם מכירים את זה כאן בארץ מחברות הליסינג במכוניות.
4. יש חברות רבות בארצות הברית שמתחרות בינם לבין עצמם מי נותן את הריבית הכי טובה ללוקחות, בשונה מהארץ, יש תחרות רבה בין נותני האשראי, והבנקים ממילא מוגבלים מבחינת לתת אשראי אך ורק לאזרחי ארה"ב ואפילו יש עדיפות ליוצאי צבא אבל זה כבר עוד עניין.
אחרי שיש לנו נכס אחד לפחות, והשכירות נכנסת למשך חצי שנה, אנחנו יכולים לקחת מימון בשיעבוד הנכס מכל חברות האשראי ויריבו לתת לנו את הריבית הכי אטרקטיבית ובשביל זה יש ברוקרים מיוחדים שרק ממתינים לנו לסייע לנו.
אז זה בקצרצרה כמובן יש עוד אופנים ורעיונות יצירתיים.
 

אברם סופר

משתמש רשום
4. יש חברות רבות בארצות הברית שמתחרות בינם לבין עצמם מי נותן את הריבית הכי טובה ללוקחות, בשונה מהארץ, יש תחרות רבה בין נותני האשראי, והבנקים ממילא מוגבלים מבחינת לתת אשראי אך ורק לאזרחי ארה"ב ואפילו יש עדיפות ליוצאי צבא אבל זה כבר עוד עניין.
לאזרח כפול [ישראל, ארה"ב] שאין לו חשבון בנק, קרדיט כו' בארה"ב, מאי?
 

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
גם אזרח כפול נחשב לאזרח ארצות הברית לכל דבר ועניין, אם יש לו כמובן Social Security.
ועוד משהו - מי שיש לו Social Security לא רק שיש לו אפשרות לגשת לבנק כדי לקבל מימון לנכס, יש אופציות לקבל מימון של 90% לרכישת נכס למגורים, בכפוף להוכחות שהרוכש גר בבית, לא בטוח שניתן להשכיר את הבית הזה לפחות בשנה ראשונה, אז זה כבר אופציות מורכבות יותר, שצריכות למידה רצינית ומעמיקה.
 

ביני עמודי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש עדיפות ליוצאי צבא
צבא ישראל או ארה"ב
אך ורק לאזרחי ארה"ב
יש סיכוי לאזרח ישראלי? פעם ראיתי אפשרות לקחת הלוואה מבנק בארצות הברית ולהחזיר במשך שנה, וכך לקבל דירוג אמריקאי, ידוע לך מה זה? שווה לעשות את זה?
אנחנו יכולים לקחת מימון בשיעבוד הנכס
לכל מטרה? או רק לשיעבוד נכס, אם זה לכל מטרה, אפשר פשוט ללוות כסף לחצי שנה ואחר כך להחזיר עם המימון
 

משקיע חכם

תשקיעו נכון
מנוי פרימיום
צבא ישראל או ארה"ב
צבא ארצות הברית כמובן
יש סיכוי לאזרח ישראלי? פעם ראיתי אפשרות לקחת הלוואה מבנק בארצות הברית ולהחזיר במשך שנה, וכך לקבל דירוג אמריקאי, ידוע לך מה זה? שווה לעשות את זה?
אפשרי לאזרח ישראלי שמצטרף לחשבון קיים של אזרח אמריקאי, נדמה לי שיש דיון על זה בפורום.
לכל מטרה? או רק לשיעבוד נכס, אם זה לכל מטרה, אפשר פשוט ללוות כסף לחצי שנה ואחר כך להחזיר עם המימון
ההלוואה היא רק עבור שיעבוד נכס קיים כבטוחה להלוואה.
יכול להיות שיש גם אופציות להלוואה לכל מטרה ללא שיעבוד נכס, אין לי אין מידע אופציה כזו בחו"ל, למרות שיתכן שכמו שכאן בארץ חברות האשראי נותנות אשראי ללקוח גם ללא שיעבוד כלל על בסיס דירוג האשראי, אז כנראה גם שם יש אופציה כזו, אבל תצטרך דירוג אשראי שם, וזה מחייב אותך להיות בעל חשבון בנק פעיל, אז למעשה אפשר להצטרף לחשבון של מישהו ואז לקבל את הדירוג שלו.
 

A.A.T

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
גילוי נאות - הכותב (אני) בוגר פרוייקט X, יזמות נדל"ן בארה"ב בפרט בחו"ל בכלל, בבעלות רוברט שמין מחב"ס 'למה ההדיוט הזה עשיר ואני לא ? - ממליץ לכולם לקרוא את הספר הזה למי שמתחבר לקריאה ולנוסח. הספר מרבה לדבר על קשרים בין אנשים ועל נתינה ועל השפע שיש למי שנותן משלו לאחרים.
הכותב הינו משקיע בארץ ובחו"ל בנדל"ן, ואינו ממליץ בשום אופן על השקעה כזו או אחרת, הכותב כן נותן הדרכה כללית, להבנת המושגים ולבנת הקונספט של השקעת נדל"ן.
תודה רבה על ההסברים המפורטים והמדוייקים,
חשוב לי לדעת האם אתה או אחד מחבריך שאתה מכיר השקיע בפועל בנכס מסוג זה והוא מרוצה, או שהכל רק תיאורטי?מ
 

החרדים

משתמש רשום
ולא משנה אם הוא נוכל באמת או שהוא רק ניסה ונכשל ולא ידע איך לצאת מהבוץ וגרר אחריו עשרות משפחות שאבדו את כספם, את הדבר הזה הרבנים רצו להפסיק,
אבקש לדעת מאוד דחוף האם יש למישהו נסיון עם חברת "בסדנו" בענין השקעות נדל"ן בחו"ל?
זה ממש מאוד יעזור לי לדעת גם אם הצליח ,וכמובן אם לא הצליח,
וסתם ככה אם הם אמינים, למרות שכבר שנים מפרסמים לציבור החרדי איני מוצא מי שיש לו ניסיון איתם,
תודה רבה מראש.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה