דרוש מידע בעניין המצב העגום של התחבורה הציבורית ...

מעצב

משתמש צעיר
אובדן של מוצץ יקר הוא בהחלט חוויה טראומתית, בלי קשר לשינויים בתחבורה.
אני פשוט התכוונתי לומר שאם כל אחד צריך להחליף 3 פעמים תח"צ על בסיס יומיומי אז מספיק רק אחד מהם שקרה תקלה קטנה כגון איחור או הקדמה וכל הסדר יום השתבש
עם אוטובוס אחד עוד טיפה אפשר להסתדר
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
אני פשוט התכוונתי לומר שאם כל אחד צריך להחליף 3 פעמים תח"צ על בסיס יומיומי אז מספיק רק אחד מהם שקרה תקלה קטנה כגון איחור או הקדמה וכל הסדר יום השתבש
עם אוטובוס אחד עוד טיפה אפשר להסתדר
בהחלט הסבר מרשים ל : "אנחנו רוצים אוטובוס ישיר מתחת הבית עד ליעד".
מה לעשות שאי אפשר לרצות את כולם יחד עם חיי מסחר וחברה עירוניים.
 

מעצב

משתמש צעיר
בהחלט הסבר מרשים ל : "אנחנו רוצים אוטובוס ישיר מתחת הבית עד ליעד".
מה לעשות שאי אפשר לרצות את כולם יחד עם חיי מסחר וחברה עירוניים.
זה לא נכון כי עם אוטובוס אחד מקומם ככל שתהיה ברגע שהגיע האוטובוס אסתדרת איכשהוא בתוכנית שלך אבל עם תחלופה 3 פעמים תח"צ באמצע הדרך אתה כל הנסיעה עסוק בלרדוף אחרי האוטובוס/רכבת הבאה ואם באחד נהיה תקלה אז כל המסלול הלך
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
(באמת מוזר שהירושלמים כאן טרם תינו את מר גורלם, על זכיית סופרבוס במכרז על חצי מהתח"צ של ירושלים.

אין אלא להסיק, שהירושלמים פיתחו מאז ימי המנדט ועד עתה כזו שנאה לאגד, שכל שינוי נדמה להם לטובה או לפחות "מה כבר יכול להיות יותר גרוע".

חכו חכו חביבים. אתם עוד תרוצו לאבי פרידמן מנכ"ל אגד, ותשתחוו לעפר רגליו: "שובה ומלוך עלינו, כי טוב לנו אז מעתה"

לא מאמינים? תרימו טלפון לקסניקים ול'ב"שניקים'
(!), ותקבלו מושגים

ו- כן, לכל תחתית בשירות תח"צ יש עוד כמה תחתיות מתחתיה, שלא תדעו ): )
:(
 

מש שט

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אגב: כתושב מודיעין עילית אני ממש מרוצה ממצב התחבורה!!! (דיוק בזמנים של 95%!)
חוץ מכמה דברים מעצבנים פה-ושם לוחות זמנים ומסלולים וכו'
אבל צריך לזכור דבר אחד:
אוטובוס זה לא מונית!!
פשוט הישראלים לפעמים קצת שוכחים את זה...
ממש לא מדויק. הרבה פעמים (למעלה מ50 אחוז) שאני נוסע לק"ס מברכפלד יש אוטובוס אחד שלא יצא בהלוך או בחזור.
לא ברור מאיפה הגיע ה95 אחוז הזה.

בבינעירוני עקרונית המצב יותר טוב, אבל גם שם היו אוטובוסים קבועים שלא היו יוצאים (בעבר מי-ם למ. עילית בשעה 6 בערב) או איחורים קבועים משמעותיים. ועוד ועוד.
יתכן שישנם זמנים קבועים שנהג מסויים לא יוצא בזמן או מפספס זה נקודה פרטית שאפשר לטפל בה ע"י תלונה
אבל בגדול התחבורה במ"ע ובתר עילית אין עליהם, בפרט מי שזוכר עוד את ימי סופרבוס שהשאירו לנו טעם לא טוב (בשיא העדינות).
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
:(
לא ידעתי סופרבוס זכו.
שה' ישמור ויציל.
כבר עדיף את העילגים מנתיב אקספרס.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
זה לא נכון כי עם אוטובוס אחד מקומם ככל שתהיה ברגע שהגיע האוטובוס אסתדרת איכשהוא בתוכנית שלך אבל עם תחלופה 3 פעמים תח"צ באמצע הדרך אתה כל הנסיעה עסוק בלרדוף אחרי האוטובוס/רכבת הבאה ואם באחד נהיה תקלה אז כל המסלול הלך
מדוייק ונכון.
זה מה שאנשי ההי טק והמטא-דאטה במגדלי השן הספונים מאחורי מסכים של 40 אינץ' לא קולטים.
אחרי שהם יתגלגלו חודשיים בדרכים, ויתלו עיניים (מיואשות) בשלט המקרטע שוב שוב ויחכו לאוטובוס הגואל שיחלץ אותם מהתחנה הזנוחה ויקח אותם לנקודה הבאה במסלול, או אז הם יבינו כמה חובה לתת שפכטל בראש לחברות האוטובוסים ולהעניק להם ניעור שעוד לא היה דוגמתו מקום המדינה.

ואחרי הניעור, גם ידאגו להגדיל זמינות פי כמה וכמה, ועל הדרך להעביר את כל הנהגים קורס הליכות ונימוסין, אגב.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
128.png


בחשבון מהיר זה יוצא כ-70 איש לשאטל, ולא נראה לי שיש שם אוטובוסים דו-מפרקיים...
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לדעתי, אותם ה 54.0% שענו בשלילה לסקר, מוזמנים לשנות את הצבעתם.

תחבורה ציבורית, כמו כל דבר ציבורי, הוא אחד האמונות הגדולות של השמאל. לא של הימין.

אשר על כן זה שראשת מפלגת העבודה שתחי' מונתה לשרת התחבורה, יכול להיות פתח גדול לשינוי.

בא נשים זאת על השולחן - את ישראל כץ ומירי רגב לא עניין התח"צ. (סמוטריץ דווקא היה חיובי, אבל רק נכנס כבר יצא).

יש מה לצפות ממיכאלי. ואם יש למישהו איזה רעיון ורוצה באמת לקדם משהו - עכשיו זה הזמן, כשיש מטאטא (כלומר מטאטאה) חדש (כלומר חדשה), ותח"צ לחלוטין בקדמת סדר העדיפויות שלו (כלומר וכו').

(ונא לא להגיב "לא אכפת לך שהיא תקדם תח"צ בשבת? כי אכפת לי, ולכן באמת - תתפלאו - לא הצבעתי לה. אז התגובה (שאתם זוממים להגיב :rolleyes: ) לא קשורה בכלל)
 
נערך לאחרונה ב:

אביל'ל

משתמש פעיל
לדעתי, אותם ה 54.0% שענו בשלילה לסקר, מוזמנים לשנות את הצבעתם.

תחבורה ציבורית, כמו כל דבר ציבורי, הוא אחד האמונות הגדולות של השמאל. לא של הימין.

אשר על כן זה שראשת מפלגת העבודה שתחי' מונתה לשרת התחבורה, יכול להיות פתח גדול לשינוי.

בא נשים זאת על השולחן - את ישראל כץ ומירי רגב לא עניין התח"צ. (סמוטריץ דווקא היה חיובי, אבל רק נכנס כבר יצא).

יש מה לצפות ממיכאלי. ואם יש למישהו איזה רעיון ורוצה באמת לקדם משהו - עכשיו זה הזמן, כשיש מטאטא (כלומר מטאטאה) חדש (כלומר חדשה), ותח"צ לחלוטין בקדמת סדר העדיפויות שלו (כלומר וכו').

(ונא לא להגיב "לא אכפת לך שהיא תקדם תח"צ בשבת? כי אכפת לי, ולכן באמת - תתפלאו - לא הצבעתי לה. אז התגובה (שאתם זוממים להגיב :rolleyes: ) לא קשורה בכלל)
אני לא יודע אם זה גיבוב של שטויות או סתם שטויות, את אף אחד מהפוליטיקאים לא מעניין כלום, לא מהימין וודאי וודאי שלא מהשמאל, אבל אם לדעתך ראשת העבודה שתחי' תדאג לתחבורה הציבורית שרוב רובם של הסובלים ממנה הם מהציבור החרדי וממעמד הנמוך והעוני, להווי ידוע, מפלגת העבודה הינה מפלגה של הון שלטון, אשכנזים עשירים שלא מכירים את האזרח הפשוט והתמים, שרק רוצה להגיע לעבודה בכדי לקבל את השכר המינימום שלו...
לא סתם כל הפריפריה הם מצביעי הליכוד שלדעתך זה לא חלק מהאמונות שלהם...
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
אני לא יודע אם זה גיבוב של שטויות או סתם שטויות, את אף אחד מהפוליטיקאים לא מעניין כלום, לא מהימין וודאי וודאי שלא מהשמאל, אבל אם לדעתך ראשת העבודה שתחי' תדאג לתחבורה הציבורית שרוב רובם של הסובלים ממנה הם מהציבור החרדי וממעמד הנמוך והעוני, להווי ידוע, מפלגת העבודה הינה מפלגה של הון שלטון, אשכנזים עשירים שלא מכירים את האזרח הפשוט והתמים, שרק רוצה להגיע לעבודה בכדי לקבל את השכר המינימום שלו...
לא סתם כל הפריפריה הם מצביעי הליכוד שלדעתך זה לא חלק מהאמונות שלהם...
לא ידעתי שפרץ אשכנזי אליטיסטי... אגב גר בפריפריה
וכנ"ל גבאי - מרוקאי
מצביעי הליכוד הנחמדים שכ"כ דאגו להם מצביעים לאשכנזי עשיר ואליטיסטי הרבה יותר כבר כמה שנים טובות,
מקיסריה הוא יבין מה זה תחבורה ציבורית? הוא אפילו לא רואה אותה...
 

אביל'ל

משתמש פעיל
לא ידעתי שפרץ אשכנזי אליטיסטי... אגב גר בפריפריה
וכנ"ל גבאי - מרוקאי
מצביעי הליכוד הנחמדים שכ"כ דאגו להם מצביעים לאשכנזי עשיר ואליטיסטי הרבה יותר כבר כמה שנים טובות,
מקיסריה הוא יבין מה זה תחבורה ציבורית? הוא אפילו לא רואה אותה...
פרץ וגבאי נכון, הם החזיקו הכי הרבה זמן בתפקיד יו"ר המפלגה
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
פרץ וגבאי נכון, הם החזיקו הכי הרבה זמן בתפקיד יו"ר המפלגה
רק מוכיחה שלא כולם היו כאלה
אבל באמת, מי יעזור להם בימין????
ביבי- כמו שכתבתי אין יותר אליטיסטי ממנו, הפעמים היחידות שהוא יוצא להשפריץ מבט על הציבור זה בזמני הבחירות
היחיד שבאמת ראינו תוצאות בשטח היה סמוטריץ שפשוט הזיז עניינים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לאיודע מהיכן האמונה הזו..
לא בושה לא לדעת, כולנו לא ידענו פעם כל מיני דברים, (וגם היום נשארו עוד הרבה), אבל משתדלים ללמוד:
שאלת השירותים הציבוריים היא אחת ההבדלים המשמעותיים בין התפיסה הכלכלית של הימין לזו של השמאל.
השמאל מאמין שכמה שיותר שירותים יהיו בידי הממשלה - כן ייטב (חינוך, תחבורה, תקשורת, וכן הלאה).
הימין אומר - כמה שפחות - כן ייטב. הממשלה צריכה רק להכין את התשתית לכך שכל אזרח יוכל לדאוג לעצמו בעצמו. (הימין הקיצוני למשל פייגלין, מאמין שיש לבטל לחלוטין את החינוך הממלכתי)

כשהימין מסתכל על תחבורה - הוא אומר: נפתח עוד כבישים, כדי שהאזרח לבדו יוכל לקנות רכב וליסוע במהירות ובבטחה.
כשהשמאל מסתכל על תחבורה - הוא אומר: השלטון חייב להרחיב ולהעמיק את התחבורה הציבורית, ולהעדיף אותה על פני התחבורה הפרטית.

כל זה מלבד הדאגה לאיכות הסביבה, שהיא חזקה הרבה יותר בשמאל, ויש לה גם השפעה על הנ"ל.

(ואם תשאלו איך זה שהמעמדות הנמוכים מצביעים דווקא לימין והגבוהים דווקא לשמאל? שאלה יפה ועתיקה.)
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה עוד צרכי המגזר אינם דומים לשאר האוכלוסיות.
מורינו @Natan Galant
מכאן
4- ואחרון חביב.. אין קשר לכך שאנחנו חרדים. בכל קו מבוקש יש עומס רב, נקודה. לא משנה אם הנוסעים שלו הם הודים, חילונים, דתיים או חרדים.
מה שכן: סביר להניח כי בקרב מתכנני התחבורה הציבורית אחוז החרדים הוא אפסי, ומשכך אין יותר מידי התחשבות והבנה לצרכינו.
שוב, הרכבת הקלה היא דוגמא מצויינת לכך: יצרו פתרון תחבורתי שנועד להחיות את מרכז העיר, ולהנגיש בין שכונות רחוקות בירושלים. איכשהו הצוות המתכנן הצליח להתעלם לחלוטין מכך ששליש מתושבי העיר הם חרדים, והרכבת לא ממש משרתת אותם, מבחינת היעדים שלה.
 

haiosi

משתמש פעיל
מצטער להרוס לכם את חגיגת הבכיינות וההתלוננות, ואת פסטיבל הדיכאון והייאוש...
אני גר בירושלים, ונוסע הרבה בתוך ירושלים ומחוצה לה, ואני מאוד מאוד מרוצה מהתחבורה הציבורית.
בנוסף, אני נוסע באופן קבוע (פעם בכמה חודשים) להרבה ערים במרכז, בני ברק, אלעד, פ"ת, בית שמש, אשדוד, מודיעין עילית. ולפעמים אפילו גם נתניה, רכסים, נתיבות ואופקים. ואני ממש מרוצה מהדיוק בזמנים, ונוחות הנסיעה.
כמובן שאני מגיע מוכן מראש עם נגן, ואיזה משהו לקרוא / לאכול.

נכון, שעדיין יש מקום לשיפור, אבל יש כל הזמן שיפורים, עוד קווים, מידע בזמן אמת, ועוד, ותמיד יש לאן להתקדם. בכל זאת, לאחרונה התחלנו לבנות את המדינה הזו, בעוד שבלונדון לדוגמא יש רכבת קלה כבר למעלה ממאה שנה...

באופן כללי, הגישה הכללית בישראל השתנתה בשני העשורים האחרון. פעם השקיעו יותר בתשתיות לכלי רכב פרטיים אחר כך לתחבורה ציבורית ובסוף השקיעו לטובת רוכבי אופניים והולכי רגל. היום הגישה הפוכה, הולכי רגל במקום הראשון, אח"כ תחבורה ציבורית, ולבסוף הדאגה לרכבים הפרטיים. הרשויות בישראל מפנימים בהדרגה את השינוי בגישה, וכבר פורסם כמה פעמים בעיתוני כלכלה נחשבים אודות שינוי זה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
השמאל מאמין שכמה שיותר שירותים יהיו בידי הממשלה - כן ייטב (חינוך, תחבורה, תקשורת, וכן הלאה).
הימין אומר - כמה שפחות - כן ייטב. הממשלה צריכה רק להכין את התשתית לכך שכל אזרח יוכל לדאוג לעצמו בעצמו. (הימין הקיצוני למשל פייגלין, מאמין שיש לבטל לחלוטין את החינוך הממלכתי)

להבנתי, הימין לא מתנגד לתח"צ, רק חושב שניתן להפריט אותה.
להכניס לשוק שחקנים כמו אובר, גט טקסי, נסיעות שיתופיות.
לאפשר לכל מי שרוצה להפעיל אוטובוסים בתשלום לציבור הרחב (כיום אסור חוקית להתחרות בתח"צ).
וכן הלאה.

כדי להפחית עומסים בכבישים חייבים תח"צ מתוגברת, על כך אין חולק.
השאלה היא רק איך להפעיל את אותה תח"צ. האם בצורה ריכוזית (הממשלה מפקחת על הקוים, התחנות והמכרזים), או כשוק חופשי במידת האפשר (*).

(*) ברור שקוים נידחים לפריפריה, יהיו חייבים להשאר בפיקוח ממשלתי כלשהו. כי לאף חברה פרטית לא יהיה שווה להפעיל קו מירוחם לירושלים.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
לדעתי, אותם ה 54.0% שענו בשלילה לסקר, מוזמנים לשנות את הצבעתם.

תחבורה ציבורית, כמו כל דבר ציבורי, הוא אחד האמונות הגדולות של השמאל. לא של הימין.

אשר על כן זה שראשת מפלגת העבודה שתחי' מונתה לשרת התחבורה, יכול להיות פתח גדול לשינוי.

בא נשים זאת על השולחן - את ישראל כץ ומירי רגב לא עניין התח"צ. (סמוטריץ דווקא היה חיובי, אבל רק נכנס כבר יצא).

יש מה לצפות ממיכאלי. ואם יש למישהו איזה רעיון ורוצה באמת לקדם משהו - עכשיו זה הזמן, כשיש מטאטא (כלומר מטאטאה) חדש (כלומר חדשה), ותח"צ לחלוטין בקדמת סדר העדיפויות שלו (כלומר וכו').

(ונא לא להגיב "לא אכפת לך שהיא תקדם תח"צ בשבת? כי אכפת לי, ולכן באמת - תתפלאו - לא הצבעתי לה. אז התגובה (שאתם זוממים להגיב :rolleyes: ) לא קשורה בכלל)
חחח השמאל כבר מזמן לא מתעניין בשטויות מעין אלו אפילו כבר לא מדבר על זה מעניין אותם סדר עולמי חדש אפס לאומית. וכן לדאוג גם לאנשי הקיבוצים להפשרת קרקעות לבניית מתחמי קניות ועסקים תבדקו בהסכם שנחתם לפני כמה ימים.
 

seven up

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אוקיי.
אני נוסעת הרבה מאד בתחבורה ציבורית במודיעין עילית, וממנה לערים נוספות.
לא רואה סיבה להתלונן,
האוטובוסים יוצאים בזמן, מגיעים בזמן, לא זכור לי שדילגו על אוטובוס.
ביום שישי התחבורה מאורגנת ויוצאים עשרות אוטובוסים בכל השעות,
וגם בירושלים המצב לא כ"כ גרוע.... נכון שלפעמים המסלול ארוך ומתיש, אבל ככה זה בעיר הגדולה.
אין שום קשר לחברת התחבורה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה