דרוש מידע בעניין המצב העגום של התחבורה הציבורית ...

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כפי שרוב ככל המצויים פה יודעים, התחבורה הציבורית שלנו, כאן בארץ הקודש - על הפנים. אין באמת דרך מנומסת יותר לכתוב זאת. אולי תושבי תל-אביב או אזורי ההי-טק של חיפה נהנים ממשהו אחר. אנחנו, תושבי בני ברק, אזוריה החרדיים של ירושלים, מודיעין עילית, צפת וכדומה - מקבלים שירות לקוי מאוד.
איחורים,
חיסורים,
דילוגים,
זלזול מהמם בנוסע החרדי ובצרכיו,
אוטובוסים שלא עוצרים בתחנה,
אוטובוסים שעוצרים אבל לא מעלים נוסעים,
נהגים מקללים,
נהגים מסוכנים,
חוסר תדירות מספקת,
מסלולי קווים לא רלוונטיים,
וכולי וכולי רעות חולות.

תמיד חשבתי לעצמי, שאין פלא בדבר. הרי מתכנני התחבורה הציבורית מגיעים לעבודתם ברכב הפרטי, שר התחבורה כמובן גם כן, וכל שאר החלונות הגבוהים מאויישים על ידי בעלי רכבים. היחידים שבאמת טועמים על בשרם את איכות התח"צ בארץ הקודש-הם אתם. הנוסעים. המיוזעים בשמש, הקופאים בחורף, המתוסכלים באביב, המזולזלים בסתיו.

כעת, בתקופה זו של טרם הקמת הממשלה, לכאורה הדבר בר תיקון.
ואיך?
על ידי עצומה רועשת חתומה על ידי עשרות/מאות אלפי אזרחים. עצומה כזו תאלץ את המפלגות השונות (לא רק ההיימישע, אגב) לדרוש הקמת משרד ממשלתי חדש: משרד התחבורה הציבורית. ובו יהיה שר שאחראי -רק -על אכיפה וייעול של המערכות להסעת המונים, בדגש על האמצעים "המיושנים". אוטובוסים אוטובוסים אוטובוסים. לא רכבות ולא רכבות קלות ולא באבל שמאבל. אוטובוסים. עמוסים לעייפה. גדושים. חורקים. מלאים בעגלות, ילדים, נערות, אמהות ואברכים סובלים.

מה דעתכם, אנשים?
אשמח לכתוב ולהכין עצומה אינטרנטית כזו, ואף להתחייב בפניכם להדפיס את כל החתימות ולשלוח אותן מודפסות בארגז נאה ובדואר רשום לעשרות האישים הקובעים פה משהו במדינה. שרים, חברי כנסת וקובעי מדיניות, וכולי.
השאלה...
יש טעם?
כן כן לא לא.

בתודה,
נתן.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

שוהם307

משתמש מקצוען
מבחינתי יש טעם,
אבל בא לא נשכח שזו מדינת ישראל, על שם הישראליות שיש בה, ישראליות של 'עזוב אותך, יהיה בסדר', ו'נזרוק להם משהו שיהיו בשקט, ורק בתנאי שהיו"ר יעשה המון כסף על הדרך אולי הוא יסכים,
זה לא שבאמת אנחנו מעניינים מישהו,
ולא צריך ללכת רחוק, גם חברי עירייה לא באמת הגיעו לעבוד לשם שמים, הם באו לעשות כסף וכבוד, וכדי להצדיק את קיומם הם גם עושים כמה דברים, תחשוב ברצינות, למה שחבר עירייה יעשה בשבילך משהו, הוא עובד אצלך? אתה משלם לו? אלא מה, כדי להצדיק את הכיסא והבחירות הקרובות הוא חייב לעשות את זה.
והמגילה עוד ארוכה, אבל בשורה אחת, כל המשרדים בממשלה אבל כולם ללא יוצא מן הכלל הם בעיקרון לא היו עושים כלום, כי מה הקשר לעבוד אם אפשר לקבל כסף בלי לעבוד, אבל כדי להצדיק את קיומם הם גם עושים פה ושם.
אבל אני איתך ידידי!!!
ולסיום נזכרתי בבדיחה על עובדי מדינת ישראל:
שפעם חיפשו עובד מדינה למשרד כל שהוא, והגיעו כל מיני אנשים לראיון עבודה, והנה מגיע קירח לראיון,
אחרי שיחה קצרה, אומר לו המראיין 'התקבלת לעבודה ידידי',
"מצויין" אומר האיש, "אז מאיזה שעה להגיע לעבודה"?
"אהמממ...." משיב המראיין, "בעיקרון מתחילים לעבוד פה ב 8 בבוקר, אבל בגלל שאתה קירח אתה יכול להגיע ב 10"!
-שואל האיש "מה הקשר? באת לצחוק עלי"?
"ממש לא", עונה המראיין באיטיות, "פשוט מ 8 עד 10 אנחנו מגרדים את הראש, אתה אין לך שערות, אז תבוא ב 10"...!
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אני יודע שיש המון עצומות. אני מתכוון אם נגיע למצב של עשרות אלפים שחותמים. נניח. ישנה משהו?
לא.
אני יכול לבנות לך תוכנה שתמלא את העצומה ב 1000000 חתימות במספר דקות

וחוץ מזה, בשום מקום בעולם אין תחבורה ציבורית יום-יומית שמשרתת מאות אלפי אנשים על נשיהם וטפיהם כי אין להם רכב
ובמקומות שכן יש, אנשים מטפסים על גגות הרכבת
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נהדר. הבנו שעצומה לא.
אולי לקראת ל"ג בעומר - בו עשרות אלפי יהודים משלנו נוסעים בתחבורה ציבורית [מעבר לכל השנה, כידוע וכמובן] ניתן יהיה לארגן משהו שיגרום למנהלי החברות להעיף מבט לעברנו.
@Natan Galant הרמתי לך להנחתה - הפעל את המח המשופשף שלך.
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
על ידי עצומה רועשת חתומה על ידי עשרות/מאות אלפי אזרחים. עצומה כזו תאלץ את המפלגות השונות (לא רק ההיימישע, אגב) לדרוש הקמת משרד ממשלתי חדש: משרד התחבורה הציבורית. ובו יהיה שר שאחראי -רק -על אכיפה וייעול של המערכות להסעת המונים, בדגש על האמצעים "המיושנים". אוטובוסים אוטובוסים אוטובוסים. לא רכבות ולא רכבות קלות ולא באבל שמאבל. אוטובוסים. עמוסים לעייפה. גדושים. חורקים. מלאים בעגלות, ילדים, נערות, אמהות ואברכים סובלים.
ומה תרוויחו? משרד נוסף שיאכל את המיסים ורק יקים ועדות?

צריך שינוי. דחוף. אבל אני לא חושבת שעצומה זו הדרך, אם תצליחו לגרום למערכת המחוקקת לרדת אל העם- חיוב נסיעה באוטובוסים צפופים בשעות הקשות כשהם ממהרים לעבודה והנהג כבר לא מסכים לעלות- אולי יהיה מצב לשינוי. בדגש על אולי. אבל היות והצלחה שכזו מוטלת בספק- שום עצומה לא תעזור.
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
למה שישנו משהו בישבילנו? אנחנו החיות הזרות והעניים של המדינה,ויש כמות גדולה של אנשים ששונאים אותנו. ךי נראה שאין מה לעשות.פשוט זה גלות
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ומה תרוויחו? משרד נוסף שיאכל את המיסים ורק יקים ועדות?
שאלה:
האם מדינת ישראל נראית כיום כמו לפני 20 שנה?
האם פותחו כאן עמדות מידע ממשלתיות? האם נסללו כבישים, הוקמו יישובים, הונגשו שירותים ועוד ועוד בתקופה זאת?

ברור שיש מה לשפר, אך גם ברו שכיש אנשים שתפקידם ויכולתם להוכיח את מוצלחותם תלויים בשיפור המצב, שהוא ישתפר לפחות חלקית.

זאת מלבד השאלה מה זה משנה אם הכסף יבוזבז על משרד למניעת התפרצות מחלות אטלנטיות בקרב היונקים הבוגרים, או על משהו שיועיל?
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
וחוץ מזה, בשום מקום בעולם אין תחבורה ציבורית יום-יומית שמשרתת מאות אלפי אנשים על נשיהם וטפיהם כי אין להם רכב
בחלק גדול מאד ממדינות העולם, רוב האנשים מגיעים לעבודתם בתחבורה ציבורית,
למנהטן להכנס עם רכב, ולמצוא חניה, דומה לסיכוי של טראמפ למצוא קולות פסולים ולכבוש את הבית הלבן,
לפרנקפורט באזור המסחרי, להכנס עם רכב, ואפילו בלי למצוא חניה, דומה לסיכוי של גפני להיות ראש הממשלה,
לפראג 1, חניה עולה 50 שקל לשעה, וגם זה כמעט בלתי מצוי.

רוב העולם משקיע סכומי עתק בתחבורה ציבורית איכותית ומהירה,
וגם במדינת ישראל הרכבת שודרגה, הנתיב המהיר פותר בעיות רבות,
והתחבורה הציבורית בחלק מן המקומות איכותית מאד

למשל - קו 480 מתל אביב לירושלים, יוצא כל עשר דקות ממסוף 2000, ובאם יש עומס, מיד מגיע אוטובוס נוסף,
כמעט ולא מצוי להמתין שם בתור, בטח לא 45 דקות כמו בתוככי בני ברק וירושלים.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה שאני אוהב אצלך זה גורם ההפתעה. מי שרואה את הכותרת אין לו שמץ של מושג מה דעתך על התחבורה הציבורית בארץ הקודש. וזה יפה בעיני..:)
המושג "תחבורה ציבורית בארץ" הוא מהמילים הירודות והמכוערות בעברית החדשה, והביטוי הכי מזעזע מכל כותרת אשכול זה

אין יום שלא מגיע לבתי הדין לפחות סיפור אחד שהתחיל מבעל שהטיח באשתו בשעת כעס "תחבורה ציבורית" או "סופרבוס שכמוך"
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ול 27 VOTES (נכון להרגע) שמנסים לייאש את גלנט מלעשות משהו -
פתחתם איתי עכשיו חשבון. :mad::mad::mad:

בפעם הבאה שאחכה רבע שעה לאוטובוס, וזה יהיה כנראה הערב ומן הסתם תחת שרב כבד ובטוח ללא סככה על הראש, אחשוב איך סוגרים אותו כמקובל, בדרכי נועם פחות או יותר :confused:
 
נערך לאחרונה ב:

SHILATI

משתמש מקצוען
אני גרה בדרום ועובדת במרכז, על מעללי התחבורה הציבורית, יש לי ספר עב כרס, זוועה.
אוטובוס שלא יוצא ומשאיר אותי לחצי יום שנשרף במרכז, אוטובוס שמדלג, אוטובוס שמאחר, בקיצור.
הגשתי קרוב ל 10 תביעות חמורות למשרד התחבורה, רק שתקבלו מושג מה זה מדינת ישראל, חוזר אלי עו"ד(!) ממשרד התחבורה שראה את הפניות שלי והוא רוצה לבשר לי שאני ממש צודקת והוא משתתף בצערי, אבל אין מה לעשות, גם הוא נעזר בתח"צ ורואה את הבעיות, חסר להם כוח אדם ולכן יש בעיות רבות כ"כ.
זאת תשובה הגיונית? לא יודעת, מה שבטוח שהבנתי שאין עם מי לדבר!!!
כמה שזה כואב, זה המצב.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בחלק גדול מאד ממדינות העולם, רוב האנשים מגיעים לעבודתם בתחבורה ציבורית,
1, חניה עולה 50 שקל לשעה,
וגם במדינת ישראל הרכבת שודרגה, הנתיב המהיר פותר בעיות רבות,
והתחבורה הציבורית בחלק מן המקומות איכותית מאד
למשל - קו 480 מתל אביב לירושלים, יוצא כל עשר דקות ממסוף 2000

בהודעה שלך יש את כל הספור למה תחבורה ציבורית בעולם מתקתקת. למה גם בארץ יש מקומות שהכוון הוא חו"ל.
ולמה בבני ברק זה לא יצליח.
בואי נתחיל עם הקמת תחנה מרכזית אחת בקצה העיר ונמשיך משם. זה הפתרון לכמעט כל הבעיות.
(אבל זה רק ההתחלה, ההמשך יחיב לגבות 50 ש' לחניה במרכזי ערים, ואם עכשיו לא מצליחים להקים פה ממשלה אז אם מישהו פה במדינה יציע את הפתרון הזה אתם יכולים רק לדמיין את ההמשך)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה