סיפור בהמשכים לופ

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
22.
לוי פרץ בצחוק רועם ובלתי נעים, ואילו כל שריריו של אבנר נדרכו.

"לא הבנתי", חיים נע קדימה, "אתה תופס מה?"

"נאצים", הסביר טרפון ברוגע. "אנחנו מנסים לתפוס הרבה נאצים".

חיים שמע נהמה מאחוריו. אבנר עמד שם, פניו אדומות. חיים לא ראה אותו זועם כך מעולם: "אתה חושב שזה מצחיק?" איבריו רעדו בלי שליטה, הוא חצה במהירות את השטח בינו אל הכיסא של טרפון, והרכין אליו פנים: "זו נראית לך בדיחה, ילד?" קולו התעוות.

בתזמון מושלם כבתה הנורה פעם נוספת. באפלולית רכנה צלליתו המאיימת של אבנר גבוה מעל לטרפון. הילד השלישי נצמד באימה לקיר, ואילו הנמוך החל להתייפח חרש.

"עזוב אותו", חיים ניסה לתפוס בכתפו של אבנר, אבנר שחרר אותה בזעם וחיים נרתע. "הוא רק ילד, אלו שטויות של ילדים".

"זה לא שטויות, הרב חיים", טרפון הצליח לשמור על שליטה עצמית גבוהה, כיאה ל'טרפון האמיץ'. "אנחנו באמת תופסים נאצים".

אבנר הכה באגרופו על השולחן. הנורה רעדה, מקק התרוצץ באימה, ויפחותיו של הנמוך גברו.

"אתם. תופסים. נאצים?" אבנר השתולל, לא הייתה שום דרך אחרת להגדיר את מעשיו. הוא משך כל מילה ומילה, וליווה אותה בתנועות ידיים נסערות.

הנורה שבה לדלוק, לוי התקרב לחיים: "ההורים שלו ניצולי שואה, הוא סיפר לי שזה תמיד דרבן אותו בחיים. אני חושב שזה השפיע מאוד על הילדות שלו", הסביר לו חרש, "וכמו שאנחנו יודעים, גם ככה הוא בתקופה מאוד לא מאוזנת. זה מפרק אותו".

חיים הרהר לרגע: "תוציא אותו", ביקש בלחישה. "תוציא אותו ותנסה להרגיע אותו, אני אנסה לטפל כאן בילדים".

למרבה המזל הכיר לוי בחומרת האירוע וגילה אחריות. הוא ניגש אל אבנר וביקש ממנו באדיבות תקיפה לצאת עמו מהצריף. "אתה לא שולט בעצמך", לחש לו, "תן לחיים לנסות לחנך פה את הילדים".

הוא הניח יד על כתפו של אבנר והוביל אותו החוצה, לאחר שההתפרצות שקטה נראה אבנר שמוט ומעורר רחמים.

שקט השתרר אחרי שיצאו, הילד הנמוך ניסה להירגע, וגם טרפון והילד השלישי נראו המומים. חיים לחש תפילה חרש, מקווה שיצליח לדבר אל ליבם.

הוא נשם עמוקות: "מה אתם יודעים על נאצים, ילדים?"

"הם רשעים!" קרא הילד השלישי בהתעוררות.

חיים חייך חיוך עקום. "זה נכון".

"הם עשו את השואה". לחשש הנמוך, משיכת אף קולנית צורפה לסוף המשפט.

חיים הסתכל על מקק האומלל, ותהה לעצמו האם הילדים אכן צודקים ובזווית ראייה מסוימת ניתן לראות בו יצור יפה: "ומה זו השואה, אתם יודעים?"

"היטלר ואייכמן יימח שמם הרגו יהודים!" הכריז השלישי בצהלה.

"הם גם התעללו בהם", הוסיף טרפון, קולו בוגר.

חיים התלבט כמחצית הדקה לפני ששאל: "אתם יודעים מה זה אומר?"

שני הילדים שתקו, טרפון הוא זה שענה: "הם הרביצו ליהודים. היו להם מחנות שהיה בהם יהודים, ואלו שלא הצליחו להבריח אותם, הנאצים התנהגו אליהם רע והרגו אותם. לכן אנחנו צריכים לתפוס אותם".

מכל בחינה אחרת התשובה לא הייתה מספקת, אבל למטרתו של חיים היא הספיקה. הוא התקרב אל הכיסא עליו ישב טרפון והיישר אליו את מבטו, אבל את דבריו כיוון גם אל השניים האחרים: "זה נשמע לכם כמו נושא כיף או נחמד, משהו שילדים חביבים כמוכם אמורים להתעסק בו, לשחק אתו?"

טרפון הרהר עמוקות בשאלה, עיניו היו מרוכזות בתקרה. חיים חש סיפוק מכך שהצליח להבהיר את עצמו באופן משביע רצון.

"אני חושב שאין הבדל" ענה טרפון אחר כך, דבורו היה אטי ומהורהר. "אנחנו תפסנו הרבה ערבים ורעים, ונתפוס גם נאצים. ואנחנו לא משחקים".

"זה לא דומה", התסכול לפת את חיים בקרס משוננת. "זה בכלל לא דומה. אתה יכול לרדוף אחרי כל מיני אויבים מג.. כל מיני, נו.. אנשים מצחיקים וחביבים, אבל הנאצים זה כבר סיפור אחר.." הוא התקשה להתנסח והכיר בכך. לא רצה ללעוג לטרפון ולמבצעיו, אבל לא יכול היה לשרטט את ההבדל מבלי לעשות זאת. לבסוף בחר בקו שונה לגמרי ממה שפתח בו: "אתה יודע מתי השואה הייתה?" הוא סימן בתנועת יד לטרפון להשיב.

"פעם", ענה במקומו השלישי.

"איך אתם יכולים לתפוס נאצים אם השואה הייתה פעם?" עורר חיים את הנקודה.

בתגובה טרפון גיחך מידית, גיחוך ילדותי וקולני: "ברור שאין שואה. אבל יש עוד נאצים. חלק ברחו אחרי השואה ועדיין מנסים להרוג יהודים, אנחנו נתפוס אותם, בעזרת השם".

אני כנראה באמת לא מתאים, חלפה מחשבה מיואשת במוחו של חיים. הוא הבחין בברז דולף מעט על הקיר בקצה הצריף, ערמת כוסות עמדה לצדו. הוא ניגש אליו ומילא כוס במים עד תומה. כשהכוס בידו פנה אל הפתח: "אנחנו עוד נדבר אל זה", הודיע בתקיפות לטרפון, ומיהר לצאת משם, חש שהוא נמלט על נפשו.

אבנר ישב בחוץ על גדר מזדמנת, לוי עמד על ידו ושניהם דממו. חיים הגיש לו את הכוס, הוא החזיק אותה ביד רועדת מבלי לקרב לפיו. מרבית המים נשפכו אבל אבנר לא נע.

ליבו של חיים נכמר. "הם ילדים, אבנר. רק ילדים".

אבנר הרים אליו זוג עיניים פצועות: "אני יודע שהם ילדים, חיים. מבחינתי, זאת בדיוק הבעיה".
 
נערך לאחרונה ב:

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
23.
רעש בלתי נסבל היכה באוזניהם. "אני באמת חושב שזה לא רעיון טוב", לוי אמר זאת פעמים רבות כל כך עד שנראה היה שהוא פולט את המשפט אוטומטית.

"אתה בסך הכול מפחד", החזיר חיים.

אנשים שעטו בין הרחובות בריצה, ילדים נעו הנה והנה כאחוזי טירוף. ממרחק נשמעו שוב ושוב רעשי התנגשות עזים.

"אתה יודע מה? נכון, אני מפחד. ומה לא לגיטימי בזה? כל המקום הזה משונה, כאילו הוא אטמוספירה אחרת".

חיים היטה את ראשו כדי להיטיב לראות את הרחוב הבא. "יהיה בסדר", הגיב קצרות. "אנחנו רק נמצא את האיש המשונה שטרפון מדבר עליו, ומיד נחזור לצריף שלהם".

זו הייתה ההחלטה אליה הגיע אחרי מרתון שיחות עם אבנר וטרפון ולילה ללא שינה. במהלך שיחותיו עם טרפון התוודע לאדם שלאור דבריו בחרו טרפון וחבריו את מעשיהם, וחיים רצה לפגוש בו.

לוי הפנה מבט נואש לשמים. "חיים, תעצור. לא, תעצור באמת, למען השם!" הוא רקע ברגלו, וחיים הואיל לעצור את הליכתו ולהפנות אליו את מבטו. "אתה באמת רוצה למצוא את הגורו המטורף של טרפון? כולם פה פסיכים. מה תרוויח מכך שתיפגש עם האיש שבגללו טרפון חושב שיש ניאו נאצים, ושהוא ושני החברים שלו אמורים לרדוף אחריהם?"

חיים חשש מהשאלה הזו כל הזמן. גם לעצמו התקשה לענות תשובה ברורה. "קודם כל, אני מאוד מקווה לשכנע אותו לרדת מזה", הוא התנסח באיטיות, תחושותיו מסתדרות למחשבות בהתאם לקצב דבורו. "אבל גם אם לא, אנחנו צריכים להכיר את האיש הזה ולהבין עם מי אנחנו מתמודדים".

חבורת ילדים נוספת עמדה בקצה הרחוב, מתחת לפנס שבור. הם פשוט עמדו שם ודברו, והשינוי היה מרענן ומעודד כאחד. חיים ולוי התקרבו אליהם בצעד מהוסס.

הם היו קרובים מספיק כדי לשמוע את דבריהם. "אני כל כך מפחד מהמיסיונר הרשע", אמר אחד מהם לחבריו. הילדים כולם הנהנו במבטים רציניים.

"מיסיונרים הם אנשים שמנסים להפוך יהודים לנוצרים", הסביר אחר בקול רציני. כולם הנהנו שוב.

לוי קימט את מצחו. "מה אתה אומר.." מלמל לעצמו.

חיים שאף אוויר מלוא ריאותיו. "ילדים", פתח. הם השתתקו בבהלה והפנו אליו את מבטם. "איפה נמצאת הכיכר המרכזית?" הוא שאל במירב הנימוס והחביבות.

הילדים התבוננו בו לרגע קצר, ואז, מבלי שתיאמו כלל ביניהם, נשאו את רגליהם וברחו כל עוד רוחם בם.

חיים נותר עומד המום, פיו פעור. לוי ניצל את ההזדמנות, הוא התקרב מאחוריו.

"פשוט תמצא את האומץ להודות שנכשלת. פשוט נכשלת", אמר בקול שקט. "חשבת שאתה יכול להנהיג, ולמעשה הכול הסתבך וכולם מסתבכים בתוך עצמם. אנחנו לא יודעים מה הצעד הבא שלנו, אבנר מסוכסך אתנו ועם עצמו, ואפילו טרפון לא מוכן לקבל מרות".

גבותיו של חיים הצטמצמו: "תהיה רגע בשקט", ביקש במהירות.

"מה? אתה חושב שאתה.."

"תשתוק!"

הלחישה הרועמת הצליחה להחדיר למוחו של לוי שמשהו מתרחש. שנייה אחר כך הבין גם הוא. קולות צועדים התקרבו מהרחוב הסמוך, והיו אלו קולות צועדים רבים.

הם עמדו במקומם דוממים. קול הצעדים האחידים הלך והתקרב, ועכשיו נוספו אליו גם קריאות בקצב אחיד:
"נהרוג את היהודים המלוכלכים! נהרוג את היהודים המלוכלכים!"

חיים נלפת, ולוי נצמד אל הקיר שמאחוריו כאילו ציפה שייפתח. הוא ניסה לחייך בבוז, אבל החיוך קפא על שפתיו: "זאת בדיחה או מה?" שאל בשפתיים מלבינות.

חיים, שיניו נוקשות בלא מעצורים, סימן בדממה לעבר גומחה צדדית. שניות בודדות אחרי שנעמדו בה הופיעו הצועדים בקצה הרחוב.

הם היו לבושים במדים אחידים, ובעלי תווי פנים אחידים לחלוטין. חפים מכל שיער, ומדוקדקים באופן לא מציאותי, כאילו עברו כולם איפור בפוטושופ. הם דמו זה לזה דמיון מבהיל ומדויק, וצעדו יחדיו כאילו היו להק ציפורים. אלמלי הפחד שחשו היו חיים ולוי פורצים בצחוק.

"אז טרפון לא ממש דמיין", העז חיים ללחשש, לאימתו גילה שלוי משותק מפחד. הוא ידע שבעוד רגעים ספורים תעבור הקבוצה לידם, ודבר לא יימנע מהם להבחין בהם.

ואז נפער פתח מאחוריהם, ויד משכה אותם פנימה.
 
נערך לאחרונה ב:

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
24.
עיניהם מצמצו לזמן ארוך, מנסות להתרגל לחשיכה הפתאומית. כשהצליחו לזהות את סביבתם גילו שהם נמצאים בחדר קטן וריק, בעל קירות מקולפים ודלת אחת קטנה. מצילם המסתורי עמד לידה.

"ניצלתם ברגע האחרון", ציין ברוגע. פניו היו רגועות גם כן, הוא היה איש נמוך בעל זקנקן צהבהב ועיניים שובבות.

הם שתקו, מתקשים להתאושש.

"אתם לא מקומיים", קבע מושיעם בצהלה, כאילו היה בעובדה זו משהו משמח במיוחד. "בואו תירגעו, ונראה ביחד איך אפשר לעזור לכם".

"אל תעזור לנו", לוי התרומם מהרצפה בהחלטיות. הוא עוד נטף זיעה, וידיו רעדו. הוא תפס בדש בגדו של האיש: "נמאס לי לחלוטין מכל הסיפור המטורלל הזה. מי אתה בדיוק, אבא של צביקי גרין? סתם שמרל קטן? אנחנו פשוט רוצים לברוח מפה, איש".

"אני ממש ממש מתנצל", חיים נזעק להפריד. ביד איתנה משך את לוי הצידה, ומיהר להתייצב אל מול נמוך הקומה. "אתה הצלת אותנו, ואנחנו מודים לך מכל הלב. החבר שלי קצת סובל מהזיות, אני מקווה שתסלח לו".

בכל הזמן בו תפס לוי בחולצתו של האיש לא נע שריר בפניו של הלה, הוא נשאר רגוע גם כעת. "זה בסדר", חייך בנועם. "אני מחבב אנשים שמרגישים שהם חכמים יותר בגלל שהם מדברים באירוניה".

לוי נחר בבוז, הוא קד תיאטרלית: "סיידקיק בשבילך". ניגן בדרמטיות, בידו צירף מחוות סיום-מופע מהוקצעת.

חיים נחרד, אבל האיש צחק: "אנשים שמשוכנעים שהם חכמים יותר". תיקן את עצמו בעודו מוחא כף. "אדוני, גם אם אתה רוצה לברוח מפה אני יכול לעזור לך".

לוי בחן אותו בחשדנות: "מה זאת אומרת?"

האיש סובב את כיפתו על ראשו בתנועה למדנית. "זאת אומרת שאני יכול לשלוח אותך לאנשים הנכונים במקומות הנכונים. אבל קודם כל אתם צריכים להירגע וללמוד כמה דברים, כמו איך להיטמע באזור. בצורה שהתנהלתם עכשיו בלטתם כמו כתם דיו על חולצה לבנה".

חיים התלבט איך להגיב, האיש מצא חן בעיניו והוא התכוון להיעזר בו. לוי עדיין לא נרגע, הלחץ שאחז בו קודם טרם רפה והוא פרק את כולו על בהיר השיער:

"תקשיב לי טוב טוב מר סתם-שמרל-קטן. לא מעניין אותי כל השטויות שלכם ושל העיר שלכם. אני רק רוצה שתסביר לי למה כולם מדברים כאן באקספוזיציה וברמה של גן חובה. לא, ברצינות. מה אתם בעצם, ספר המסורת? חוץ מזה, תרשה לי לומר לך במלוא הכנות שהייתי מעדיף להיכנס לאולמי ורסאי עם פילים לפני שאני נכנס למבנים הרעועים שלכם. ואפילו בני ברק נראית יצירת מופת ארכיטקטורית ליד הבלגן שאתם מכנים העיר שלכם!"

"מר האיש שחושב שהוא חכם, אולי כדאי שתנשום", השיב לו הנמוך מנה אחת אפיים, החיוך לא מש משפתיו. "אתה שם לב שאתה משתמש יותר מדי במילה 'שלכם'? אני לא מייצג כאן שום דבר. להיפך".

לוי נשף בזעם, הוא חיפש תגובה אך נותר חסר מילים. חיים החליט לשים לעניין סוף. "תזכור מה התחייבת", מלמל לעבר לוי בזעם. הוא פנה אל האיש. "אנחנו מחפשים פה איזה אחד משוגע על השכל שמעודד ילדים להילחם בנאצים".

האיש נאנח, הוא אחז בידו את ידית הדלת ונשען עליה. "איזה אחד?" שאל. "תבינו, יש כאן יותר משוגעים על השכל ממה שאפשר לספור".

חיים לא ידע מה לומר. לוי הזכיר מאחוריו: "אמרת שאתה יכול לקשר אותנו לאיש שיעזור לנו לברוח".

בהיר השיער הרהר למשך פרק זמן ארוך, אחר כך הוא התנער: "אני יכול לקחת אתכם הערב לאיזה מקום", הוא סידר שוב את כיפתו. "נמצא שם מישהו שמכיר כאן את כולם. הוא יכול גם למצוא לכם את האיש שאתם מחפשים, וגם לעזור לכם עם היציאה".

לוי היסס, האיש הנמוך לא מצא חן בעיניו. אבל חיים התלהב: "נשמע מצוין".

"אני אצטרך להכין אתכם", הזהיר הנמוך. "אתם מסתובבים כמו פיל בחנות חרסינה, ומדובר במקום הכי הומה כאן. אתם חייבים ללמוד כמה דברים על המקום לפני כן. טוב, תלכו עכשיו בזהירות ותחזרו בערב. נדבר".

"ככה אנחנו מסיימים, בלי קליף האנגר, משהו?" לעג לוי, "איזו כתיבה עצלנית".

האיש צחק ארוכות. "הוא משהו, החבר שלך". קרץ לעבר חיים. "אני אפגוש אתכם בערב".
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
סיפור מטורף.
הכתיבה איכותית, הקונספט חדשני ומשעשע, והפרקים שבאים בזוגות הם הדובדבן שבקצפת.
הוא התנסח באיטיות, תחושותיו מסתדרות למחשבות בהתאם לקצב דבורו.
משפט מעניין.
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כבר איבדתי ראש מזמן!!!
אני זוכר את הפרקים הקודמים, אבל לא את ההקשר.
אני פשוט קורא כשעולה פרק חדש, טועם את המילים, ונהנה ממנו כאילו הוא הפרק הראשון.
(זה נכתב כמחמאה על מורכבות הסיפור. ולא כביקורת!!!!)
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עליתי על העניין.
טוב לא צריך להיות גאון.
@מסוגל די צעק את זה.

הם נמצאים בתוך קומיקס. הוא בתוך ראש של כותב קומיקס. די מתכתב עם האשכול בעניין המוח היבש.
ובקומיקסים של ילדחם חרדיים, אין שום היגיון.
אותם גיבורים מוצאים את עצמם בכל פעם בפינה אחרת בעולם, עושים דברים הזויים יותר ויותר.

איה! אחחח! הנזיר הראשי תפס אןתי עכשיו עם המחשב. אני הולך לצינוק, ביי.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ב"ה


מצטרפת לכל ההערכות למעלה... כיף לקרוא. כתיבה מצויינת.
רק מה שהציק לי מההתחלה והולך ומציק לי לאורך כל הדרך זה הניתוק מהעבר שלהם. לכל אחד אמור להיות עבר, לא? הם נפלו לנו לתוך הסיפור ומהפרק הראשון רק הולכים ומסתבכים, אבל בעצם- הם מעולם לא ציינו לאן הם רוצים כל כך להגיע. לחיים הקודמים? איזה חיים? מה היה להם?
ידוע לנו שלחיים יש אישה, אבל חוץ מזה- מסך מטושטש לכל הדמויות. הם כל כך רוצים לצאת, אבל יש להם לאן לחזור? ללוי אולי היה משפחה- אז למה הוא לא מתגעגע אליהם מדיי פעם? לטרפון כנראה היו הורים- למה הוא לא מזכיר אותם? לאבנר אולי היו אישה וילדים- למה הוא לא מתעקש להלחם ולחזור אליהם? ומה עם אשתו המתוסבכת של חיים, הוא לא תוהה לפעמים האם היא נשברה סופית אחרי שבנוסף לכל הטראומות גם בעלה נעלם מחייה?
זה לא רק חוסר ריאליות בסיפור. הסיפור הזה מסתדר עם חוסר ריאליות וייתכן שזה חלק מהתפריט. אבל השיטוח הזה גובה עוד שני מחירים: קודם כל, פספוס של מניעים חזקים ועוצמתיים של הדמויות הראשיות, שיעמדו מול ההתנגדויות שהם נתקלים בהם (לפחות יותר חזקים מהמניע ההולך וחוזר על עצמו של "אנחנו חייבים למצוא דרך לצאת מכאן"). דבר שני, פספוס של הזדהות מהקוראים. יכול להיות שלנו הקוראים יש תחושה מהסיפור של לונה פארק מפתיע ולא נגמר, וכיף לנו לקרוא. אבל אם היה שם גם את מימד האנושיות וטיפה יותר עומק לכל דמות, יכול להיות שזה גם היה קושר אותנו יותר לסיפור, לדמויות ולרצונות שלהם.
בכל מקרה, הסיפור מצוין. לא מפסיק להפתיע. גם אני סקרנית לדעת לאן הוא הולך.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ב"ה


מצטרפת לכל ההערכות למעלה... כיף לקרוא. כתיבה מצויינת.
רק מה שהציק לי מההתחלה והולך ומציק לי לאורך כל הדרך זה הניתוק מהעבר שלהם. לכל אחד אמור להיות עבר, לא? הם נפלו לנו לתוך הסיפור ומהפרק הראשון רק הולכים ומסתבכים, אבל בעצם- הם מעולם לא ציינו לאן הם רוצים כל כך להגיע. לחיים הקודמים? איזה חיים? מה היה להם?
ידוע לנו שלחיים יש אישה, אבל חוץ מזה- מסך מטושטש לכל הדמויות. הם כל כך רוצים לצאת, אבל יש להם לאן לחזור? ללוי אולי היה משפחה- אז למה הוא לא מתגעגע אליהם מדיי פעם? לטרפון כנראה היו הורים- למה הוא לא מזכיר אותם? לאבנר אולי היו אישה וילדים- למה הוא לא מתעקש להלחם ולחזור אליהם? ומה עם אשתו המתוסבכת של חיים, הוא לא תוהה לפעמים האם היא נשברה סופית אחרי שבנוסף לכל הטראומות גם בעלה נעלם מחייה?
זה לא רק חוסר ריאליות בסיפור. הסיפור הזה מסתדר עם חוסר ריאליות וייתכן שזה חלק מהתפריט. אבל השיטוח הזה גובה עוד שני מחירים: קודם כל, פספוס של מניעים חזקים ועוצמתיים של הדמויות הראשיות, שיעמדו מול ההתנגדויות שהם נתקלים בהם (לפחות יותר חזקים מהמניע ההולך וחוזר על עצמו של "אנחנו חייבים למצוא דרך לצאת מכאן"). דבר שני, פספוס של הזדהות מהקוראים. יכול להיות שלנו הקוראים יש תחושה מהסיפור של לונה פארק מפתיע ולא נגמר, וכיף לנו לקרוא. אבל אם היה שם גם את מימד האנושיות וטיפה יותר עומק לכל דמות, יכול להיות שזה גם היה קושר אותנו יותר לסיפור, לדמויות ולרצונות שלהם.
בכל מקרה, הסיפור מצוין. לא מפסיק להפתיע. גם אני סקרנית לדעת לאן הוא הולך.

אני חושבת שזה חלק מהרעיון. זה הקונספט, ובדיוק את זה הסיפור הזה בא להגחיך.
נכון, זה מציק, אבל גם מעורר סקרנות, תהיות והשערות שגורמות לנו להמשיך לקרוא...
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זמן המחמאות הגיע כנראה,
אז אני מוכרח לשתף שבכל פעם שאני קורא פרק חדש של לופ מנקרת בי אותה שאלה -
האם @מסוגל הוא כותב חדש שמנסה את כוחו וכשרונו הברוך כאן בפורום, או שמא הוא כבר ותיק ומנוסה.
העניין הוא שיש כאן הרבה כשרונות בפורומנו, חלקם אפילו הברקות של ממש,
אבל המשותף לכולם הוא שיש להם טעויות של ירוקים.
זה מתבטא בעיקר בפריסת הסיפורים, בקצב שלהם, מהיר מדי-איטי מדי וכו'
כאן מוגש סיפור פרפקט!
עגול, חלק, מתוזמן.
שומר על ערנות של הקוראים, על עניין.
התוכן והעלילה מקבלים ציון כמו עוד הרבה סיפורים טובים שהיו ויהיו פה,
אבל המכלול של כל המעלות משדר מקצועיות והכרות עמוקה עם כתיבת סיפורת.
לא אתפלא אם מאחורי ידידנו @מסוגל עומד שם הרבה יותר מוכר,
אע"פ שאין לו דמיון לסגנון של כותב כזה או אחר, כך שבעצם כן אתפלא... הסתבכתי.
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

אינספריישן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
רק לי האיש הצהבהב מזכיר את הזקן מ'טעות אופטית' של גרשונוביץ?
משהו בהומור המופרע/מופרך מתחבר לי קצת...
הניתוק מהעבר שלהם
זה חלק מהעניין של היציאה מהקומיקס, לא?
אלו דמויות מומצאות, תלושות, חסרות בסיס.
זה דווקא מתאים מאוד.
זמן המחמאות הגיע כנראה,
אז אני מוכרח לשתף שבכל פעם שאני קורא פרק חדש של לופ מנקרת בי אותה שאלה -
האם @מסוגל הוא כותב חדש שמנסה את כוחו וכשרונו הברוך כאן בפורום, או שמא הוא כבר ותיק ומנוסה.
העניין הוא שיש כאן הרבה כשרונות בפורומנו, חלקם אפילו הברקות של ממש,
אבל המשותף לכולם הוא שיש להם טעויות של ירוקים.
זה מתבטא בעיקר בפריסת הסיפורים, בקצב שלהם, מהיר מדי-איטי מדי וכו'
כאן מוגש סיפור פרפקט!
עגול, חלק, מתוזמן.
שומר על ערנות של הקוראים, על עניין.
התוכן והעלילה מקבלים ציון כמו עוד הרבה סיפורים טובים שהיו ויהיו פה,
אבל המכלול של כל המעלות משדר מקצועיות והכרות עמוקה עם כתיבת סיפורת.
לא אתפלא אם מאחורי ידידנו @מסוגל עומד שם הרבה יותר מוכר,
אע"פ שאין לו דמיון לסגנון של כותב כזה או אחר, כך שבעצם כן אתפלא... הסתבכתי.
יש עוד מחמאה - הסיפור לא מפסיק בפרק 13 אלא מתקדם בדהירה מהירה ומנקרת עיניים על סקטים מבהיקים לסגירת מעגל ההחלקה.
 
נערך לאחרונה ב:

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
25.
"כל הקומפלקס הזה שאתם רואים שם מימין, הוא בכלל לא היה לפני חודשיים". בהיר הזקן סימן בתנועת יד רחבה לימינו. "יש כאן קצב בנייה מהיר כל כך, שלדעתי אף אחד לא מצליח להחזיק ראש".

לוי, חיים ואבנר התבוננו אל המקום אליו סימן והנהנו קצרות. הוא לקח אותם למה שהגדיר כסיור היכרות, במהלכו ניסה להסביר להם על קצה המזלג אודות ההיסטוריה הגיאוגרפיה והפוליטיקה המורכבות של המקום.

אבנר, שהועיל אך בקושי להגיע, גילה סקרנות מעטה. בכל זאת העיר: "זה מעניין. המצב כאן עומד ביחס הפוך לכל שאר המקומות שראינו בדרך".

הנמוך הנהן קצרות. לוי אמר: "טוב, האיכות וההשקעה כאן כל כך נמוכים, שזה די מסביר".

"מה שמביא אותנו אל התכניות שלנו", הזכיר חיים ביובש. "לאן בעצם תכננת לקחת אותנו?"

בהיר הזקן שפשף את ידיו באי נוחות גלויה: "זה לא מקום ממש סימפטי, אבל אם תנהגו בדיוק לפי ההוראות אנחנו לא אמורים להיתקל בשום בעיה".

הוא הוביל אותם דרך שביל עקלקל ומוצף פסולת, ונעצר בסיומו. הוא הנחה אותם להשתופף עמו מאחורי שיח רחב שהשקיף אל חזית בית אבן גדול ומרשים באופן יחסי.

"נכרת השקעה", הודיע לוי בנימה שקשה היה לזהות אם היא רצינית או צינית. "תגיד, לא אמורה להיות בעיה עם החזות הדתית שלנו?"

הבהיר גיחך: "כמו ששמתם לב, רוב מוחלט של האנשים כאן באזור לא חכמים גדולים. אפשר להיות עם זקן ארוך ופאות עבותות ו'להתחפש לערבי'. יש רק תחום אחד שבו אסור לכם לבלוט, וזה להיראות אנשים שיש להם למעלה מחמשה עשר איי קיו".

"לכולנו יחד?" תהה לוי, הבהיר לא חייך.

"זה חשוב מאוד, אז אל תזלזלו. כשתתקלו באנשים אתם צריכים לדבר בשפה נמוכה, רצוי עם הרבה שגיאות. יש כאן מיעוט קטן ממש שיוצא דופן בתחום הזה, כמוני למשל, ורובנו פשוט צריכים להסתתר".

שני שומרים עמדו בפנים חתומות משני צדי הפתח, הם נעו קלות והארבעה היטיבו את תנוחתם מאחורי השיח.

"והמיעוט?" לחש חיים.

הבהיר הרהר לרגע. "המיעוט הם אלו ששולטים", הודה. "סטפן, מי שאנחנו הולכים לפגוש, הוא מהמיעוט. זה אומר שהוא ממש לא טיפש, ואתם צריכים להיזהר אתו".

היום הלך והעריב, שני השומרים עמדו בפנים חתומות משני צדי הפתח.

"למה בדיוק אנחנו מחכים, תזכיר לי?" אבנר לא היה רגיל בהשתהות לפני פעולה.

הבהיר לא אהב את הלחץ: "אנחנו צריכים להיכנס פנימה דרך השומרים, ובשביל זה צריך תכנית מדויקת. זה לא פשוט".

חיים בחן ממושכות את שני הגברתנים: "הם נראים בול כמו הנאצים שלנו", גילה בהפתעה.

"כן", אמר הבהיר ונראה די עצבני. "אלו החבר'ה מהתלת מימד. הם חדשים ומשתלטים פה על העסק ואני עוד לא בדיוק יודע איך מתמודדים אתם!"

עיניו של לוי אורו בבת אחת, כאילו הדליק מישהו אלפי נברשות: "קומיקס!" הכריז בלחישה רועמת שכמעט והגיעה לאוזניהם של השומרים. "למה לא אמרת מיד? פעם הבאה פשוט תגיד ישר קומיקס!".

הבהיר עפעף בעצבנות. "מה הוא אומר?"

לוי חייך בביטחון: "חברים, עכשיו הכול בסדר. אתם בידיים טובות. אני מעולה בדברים האלו. תנו לי רגע".

הבהיר לא היה מרוצה: "לא מה אתה.."

לוי יצא בצעד תקיף מן השיח. השמש השוקעת הקיפה את צלליתו שהגיחה בבת אחת והפתיעה את שני השומרים.

"ערב טוב", האיר להם לוי פנים, ואז הצביע לנקודה עלומה מאחוריהם וקרא בהתלהבות: "תראו, ציפור!"

שני השומרים הרימו כאחד את עיניהם.

לוי הסב את פניו לאחור וחייך חיוך מנצחים.

"בואו", הזמין את חבריו בקול רם.

הם יצאו בגו זקוף, צועדים בביטחון לעבר הפתח. מבטיהם של שני השומרים נותרו נטועים באותה נקודה אליה הפנה אותם לוי. שום ציפור לא נכרה באופק.

חיים כחכח בגרונו קלות.

"מה?" תהה אבנר.

"אני מתחיל לחשוב שאולי לוי לא לגמרי משוגע".

הם נכנסו מבעד לפתח היישר אל מדרגות עקלקלות, וטפסו עליהן עד לחדר קטן וצר. שני שומרים נוספים עמדו בפנים חתומות משני צדיו של כיסא מנהלים מרשים. על הכיסא ישב איש שמנמן ומדושן. הוא סימן לשומרים שלא לנוע, וחייך אליהם חיוך מרוצה.

"ברוכים הבאים" קולו היה נמוך, "ציפיתי לכם".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה