פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • בית שמש

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • שמואל גרינברג

  • עליזה בלוך


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

שלומי מרום

משתמש פעיל
בית שמש: בכינוס אדיר שנערך אתמול למען בחירתו של משה אבוטבול לראשות העיר משתתפים: חברי מועצת חכמי התורה הגר״א סאלים, הגר״י כהן, הגר״ש מחפוד, הגר״ש בצלאל, הגר״ש זעפרני, הגר״י שרבאני, הגר״ד אברהם, השרים יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי, ועשרות רבני קהילות תושבי העיר.
 

לייבלה עיצוב שמדבר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
המספרים עד לפרטים הקטנים
 

קבצים מצורפים

  • להלן המספרים בבי_ש, מציאות מקצועי אמין! לא הפרחות מספרים באוויר מספרים_ (( מן הגורן וה...pdf
    KB 826.1 · צפיות: 52

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסלונים מברך את יו"ר סיעת כח שמעון גולדברג: "שיהיה לכם הצלחה מרובה, אך טוב וחסד ירדופכם שהחסד ירדוף אחריכם".
1708872238821.png
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
גורפים עוד מאות קולות חדשים: ביה"כ המרכזי בשכונת רמת אברהם בבית שמש, המונה למעלה מ-550 קולות שרובם הגדול לא השתתפו בעבר בבחירות, מתגייסים למערכה הגורלית על צביון העיר והכרת הטוב ליו"ר סיעת כח סגרה"ע שמעון גולדברג ומכריזים על תמיכה גורפת בסיעת כח למועצה וגרינברג לראשות העיר.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
המועמד לראשות העיר בית שמש משה אבוטבול בתגובה לחשיפת ההסכם: "הציבור החרדי בבית שמש יקבל את חלקו באופן מלא, אחרי חמש שנים בהן חלק ממי שהתיימרו לייצג את החרדים הפקירו אותם בעד הקצאות לקהילות מקורבות ונזידי עדשים. לכל הציבורים מגיע לחיות בעיר מבלי שצרכי ציבור אחד יפגעו באחר. הצביון החרדי בעיר יישמר. בצד השני הציעו לליכוד הכל כולל הכל, העיקר שלא יתמכו בי. מיד לאחר הבחירות אקים קואליציה רחבה יחד עם דגל התורה ושלומי אמונים".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בית שמש חדשות:

למי שלא מתמצא בקריאת מסמך משפטי, עשינו לכם סדר ארבע עשר סעיפים ברורים:

א. מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים לדבר ה'.

ב. יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש.

ג. תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד. לרבות סמכות על קביעת התעריפים, תשתיות ועוד.

ד. על פי ההסכם עליו חתום הרב אבוטבול, תחום הגיל הרך והאחריות על מרכזי גיל הרך בכל שכונות העיר יועבר מידי הרב ישראל סילברסטין לאחריותם הבלעדית של נציגי הליכוד.

ה. הרב אבוטבול נותן הסכמה מלאה להמשך הדרת הציבור החרדי משכונת בר אילן, תוך אפלייה מבישה בבתי כנסת, מבני ציבור וחינוך ועוד.

ו. בהסכם חותם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות. זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד.

ז. כלל תקציבי 360 מהמשרד לביטחון לאומי לנוער מנותק, פעילות חינוכית לילדים מתקשים ונוער מתמודד יועברו לנציגי הליכוד ולאחריותם הבלעדית.

ח. מר משה שטרית מהליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרוייקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו.

ט. סיעת הליכוד תקבל אחריות מלאה על התיקים הבלתי פורמליים, כולל מחלקות הנוער, מחצית מתיק החינוך כולו ועוד.

י. בנוסף לכל המאות מיליוני שקלים שיוכפפו לנציג הליכוד, מתחייב הרב אבוטבול לתת לאורך הקדנציה 3,000,000 ש"ח לעמותות ספורט חילוניות לפי החלטת ועדה בראשות נציג הליכוד.

י"א. מר משה שטרית יקבל מהרב אבוטבול תקציבים להקמת מתנ"סים בשכונות החרדיות ויהיה אחראי על הניהול, התקציבים והתוכן.

י"ב. הרב אבוטבול מתחייב כי כלל הפרויקטים העירונים שיוצאים לספקים חיצוניים יינתנו בעדיפות לר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כיכר השבת:

"הסכם מביך ומביש, שמדיר את החרדים" | נחשפו הסיכומים בין הליכוד לש"ס בבית שמש
בסעיפי ההסכם בין ש"ס למפלגת הליכוד בבית שמש, הובלעו שורת התחיבויות וסיכומים, כאשר הסעיפים הבולטים שבהם, מונעים התיישבות חרדית בשכונות המעורבות | ההסכם פורסם, רק לאחר שבית המשפט הורה לפרסם את ההסכם החשאי, שהציג את גודל המבוכה; "ש"ס מכרה את הכל תמורת ג'ובים" (חדשות)


במשך ימים אחדים, נותר ההסכם בין סיעת הליכוד המקומית בבית שמש בראשותם של חברי מועצת העיר שלום אדרי ומשה שטרית, לוט בערפל. המעט שפורסם לתושבים - היה בעיקר התחייבות הליכוד למשה אבוטבול ולסיעת ש"ס על תמיכה רשמית של הליכוד על אלפי מצביעיו במועמדותו של סגן שר החקלאות משה אבוטבול לראשות העיר והצבעה אליו.

תושבי העיר, ששמעו על חתימת ההסכם, עסקו בימים שלאחר מכן בשאלות הפוליטיות שנגזרו מההסכם כגון - כמה קולות ההסכם יוריד מראש העיר המכהנת עליזה בלוך לטובת אבוטבול כאשר המספר ככה"נ יעמוד על בין 1,000 ל-2,000 מצביעים חילונים כאשר כל השאר יצביעו למועמדת הטבעית והמועדפת על המגזר הכללי - דתי וחילוני עליזה בלוך.

אולם, עתירה שהוגשה לבית המשפט, אילצה את אבוטבול לחשוף לציבור הרחב את כלל סעיפי ההסכם הכוללים בעיקר את התחייבויותיו של המועמד אבוטבול לאנשי סיעת הליכוד.

סעיפי ההסכם, הוסתרו גם מבוחרי הליכוד, זאת למרות שתוכנו מציג הסכמים כמעט חסרי תקדים עבור התושבים החילוניים והדתיים-לאומיים, בעיקר, ככל הנראה בשל האפקט שפרסום פרטי ההסכם עלול להתרחש במגזר החרדי, שם מתחולל מאבק איתנים על קול קול בין מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג למועמד ש"ס משה אבוטבול. וזה אכן מה שהתרחש היום (ראשון) עם פרסום סעיפי ההסכם.

ההסכם
מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים לדבר ה'.
יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש.
תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד. לרבות סמכות על קביעת התעריפים, תשתיות ועוד.
על פי ההסכם עליו חתום הרב אבוטבול, תחום הגיל הרך והאחריות על מרכזי גיל הרך בכל שכונות העיר יועבר מידי הרב ישראל סילברסטין לאחריותם הבלעדית של נציגי הליכוד.
הרב אבוטבול נותן הסכמה מלאה להמשך הדרת הציבור החרדי משכונת בר אילן, תוך אפלייה מבישה בבתי כנסת, מבני ציבור וחינוך ועוד. בהסכם חותם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות.
זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד.כלל תקציבי 360 מהמשרד לביטחון לאומי לנוער מנותק, פעילות חינוכית לילדים מתקשים ונוער מתמודד יועברו לנציגי הליכוד ולאחריותם הבלעדית.
מר משה שטרית מהליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרוייקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו.
סיעת הליכוד תקבל אחריות מלאה על התיקים הבלתי פורמליים, כולל מחלקות הנוער, מחצית מתיק החינוך כולו ועוד.
בנוסף לכל המאות מיליוני שקלים שיוכפפו לנציג הליכוד, מתחייב הרב אבוטבול לתת לאורך הקדנציה 3,000,000 ש"ח לעמותות ספורט חילוניות לפי החלטת ועדה בראשות נציג הליכוד.
מר משה שטרית יקבל מהרב אבוטבול תקציבים להקמת מתנ"סים בשכונות החרדיות ויהיה אחראי על הניהול, התקציבים והתוכן.
הרב אבוטבול מתחייב כי כלל הפרויקטים העירונים שיוצאים לספקים חיצוניים יינתנו בעדיפות לרשת המתנסים בניהולו של נציג הליכוד, כולל אחריות מלאה על כלל מעונות היום בציבור החרדי.
תקציבי עתק שמוענקים לעירייה מדי שנה על ידי קק"ל והג'וינט יועברו גם הם לאחריות הבלעדית של הליכוד.
הרב אבוטבול מתחייב בכתב ידו כי תימשך הדרת הציבור החרדי מהשכונות הוותיקות, רמה ה' 1 ורמה ה' 2.
הרב אבוטבול מדגיש בהסכם כי עיריית בית שמש בראשותו לא תקצה שטחים ומבני ציבור לציבור החרדי בשכונות אלו ולתושבים החרדים באותן שכונות יוקצו שטחי תפילה מחוץ לשכונות.

מהות ההסכם
הסעיף הראשון שהבאנו בפניכם, עוסק בשאלת עתידה של העיר בית שמש. שאלה זו מעסיקה את כלל תושבי העיר - הן החרדים והן החילונים. אין זה סוד שבית שמש התחרדה בשנים האחרונות. אולם, עתודות הבנייה בעיר, מלמדות על כוונות אכלוס של עוד עשרות אלפי תושבים.

מי יאוכלס באותם אלפי יחידות דיור? תלוי כמובן בהמון גורמים. הבולטת שבהם - זהות ראש העיר ופעולותיו בנידון. אבל עוד קודם לעתודות הבנייה, בעיר הוותיקה בבית שמש, קיימות שכונות מעורבות. שכונות אלו אוכלסו ע"י עולים מרוסיה ואתיופיה ומעוד ישראלים שבחרו לגור בעיר המוקפת ביערות ענק ונוף מרהיב.

בשנים האחרונות, עם אכלוסם של שכונות רמת בית שמש, הציבור החרדי החל לנהור לבית שמש. מי שהשיגה ידו - קנה לו בית בשכונות החדשות. ומי שלא השיגה ידו - רכש לו בית בשכונות הוותיקות, וכך נולדו בבית שמש השכונות המתחרדות.

שכונה מתחרדת, מגבירה את הצורך בבתי כנסת חדשים, מקוואות, מעונות יום וגני ילדים, כמו בתי ספר ומתנ"סים למגזר החרדי שבסך הכל חי בשלום עם השכנים הוותיקים מהמגזרים הכללי והדתי.

בהסכם שנחתם בין אבוטבול לנציגי הליכוד, מתחייב ראה"ע לשעבר המועמד משה אבוטבול - כי באם ייבחר לראשות העיר לקדנציה שלישית בקרייריה, הרי שהוא לא יספק מענה נוסף על המבנים והמוסדות הקיימים. קרי - לא יתחרדו יותר שכונות העיר הוותיקה.

מוקש נווה שמיר
באם הקורא לא מתרשם מההסכם בכל הנוגע לשכונות הוותיקות, ויאמר לעצמו: "ניחא, יישארו החילונים עם שכונתיהם שלהם", הרי שההסכם על שכונת נווה שמיר (רמב"ש ה' 1 ו-2), מהווה מוקש של ממש והרי הוא כאצבע בעין למגזר החרדי שרכש דירות במיטב כספו - אם לאחר זכייה בהגרלת מחיר למשתכן, ואם בשל רצונו לגור בשכונה חדשה בה מתגוררים חרדים שזכו בהגרלת משרד השיכון.

ההסכם קובע כי ראש העיר יפעל באופן אקטיבי על מנת למדר את החרדים משירותי העירייה בשכונה החדשה. אין מדובר בשכונה אליה פלשו חרדים מתוך כוונה "לחרד" אותה, אלא כאמור בתושבים שקנו דירות כחוק ככל אזרח בישראל.

ברמב"ש ה' 2, ההסכם עוד יותר מקומם מאחר ומדובר בשכונה שטרם אוכלסה, וההסכם גורר את איכלוס השכונה תוך הדרת המגזר החרדי מראש.

תקציבי הפיתוח
למרות כי בית שמש הפכה לעיר בעלת רוב חרדי מובהק (כ-70% חרדים לעומת 30% דציים לאומיים וחילונים), הרי שמתקציבי הפיתוח יועברו 50% למגזרים ה-לא חרדים.

כנ"ל גם תקציבי מפעל הפיס ומשרד הפנים - אותם התחייב מועמד ש"ס משה אבוטבול לחלק למגזר החילוני והדתי לאומי שיעור של 50%, למרות הניגוד והפערים בין גודל האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית.

גורמים ב'דגל התורה' וב'שלומי אמונים' אומרים הערב ל'כיכר השבת': "אנחנו פשוט מזועזעים, אנחנו, צריך להגיד ביושר גם ניהלנו משא ומתן עם הליכוד, אבל בשום שלב לא העזנו להסכים לכאלו דרישות מופרכות, שהלכה למעשה מוכרות את העיר לציבור החילוני. אנחנו לא נגד החילונים, אבל הדרישות שם הן הזויות ומבישות. בושה שנציגי ציבור חרדים הסכימו לכאלו דרישות - גם אם מדובר בשביל לקבל קצת ג'ובים".

התגובה
מטעמו של סגן שר החקלאות והמועמד לראשות עיריית בית שמש משה אבוטבול נמסר בתגובה לפרסום ההסכם:

״כשאני אכהן בע"ה כראש עיר הציבור החרדי בבית שמש יקבל את חלקו באופן מלא, זו תהיה בשורה גדולה אחרי חמש שנים בהן חלק ממי שהתיימרו לייצג את הציבור החרדי הפקירו אותו בעד הקצאות לקהילות מקורבות ונזידי עדשים.

ההרמוניה בין האוכלוסיות בעיר בית שמש תפרח אף היא. לכל הציבורים מגיע לחיות בעיר וכולם יקבלו את חלקם באופן ראוי ומבלי שצרכי ציבור אחד יפגעו באחר, וכפי שנהגתי בהיותי ראש עיר כשכלל האוכלוסיות הרגישו כי יש להן מקום ואיש לא הדיר את רעהו.

אני מבטיח לכולם, הצביון החרדי בעיר יישמר, ולא אצר את צעדיהם של אף קהילה חרדית באף שכונה בעיר.

צריך לזכור שבצד השני הציעו לליכוד הכל כולל הכל, העיקר שלא יתמכו בי.

בעז"ה מיד לאחר הבחירות אקים קואליציה רחבה יחד עם דגל התורה ושלומי אמונים, כולל תפקידים מכובדים ששמרנו עבורם, ויחד, נדאג לכלל תושבי העיר בצורה הטובה ביותר״.
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
נציגי התושבים ברמה ה' בבית שמש מכל הקהילות, יוצאים נגד הסכם הכניעה המביש, ומכירת צרכי החרדים בבית שמש ע"י אבוטבול וחסידות גור: "איננו צריכים להסתיר את יהדותנו ומנהגי תורתנו הקדושה בגלל ההסכם שלך עם הליכוד".
1708893205579.png
 

שלומי מרום

משתמש פעיל
השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי בכינוס הבחירות למען הרב משה אבוטבול בבית שמש:

״רבי משה אבוטבול דאג שנים רבות לכולם בעיר בית שמש, אשכנזים, ספרדים, חילונים, ודתים. דאג לכולם לא אחד שבא להצטלם ולהבטיח רק בערב בחירות, אלא היחיד שבא עם קבלות שעזר לכולם בעיר. לשאר המפלגות שטרם הצטרפו אלינו יש לכם יומים בלבד להצטרף לעגלה המנצחת בראשות רבי משה אבוטבול. אנו רוצים ניצחון של 70% עם תנועת שס בעיר שתכפיל את כוחה בעירייה״.
 

שלומי מרום

משתמש פעיל

הליכוד וש”ס לא נותרות חייבות ומגיבות לגולדברג: “משדרות לחץ ומצוקה”​

אחר שגולדברג האשים כי "אבוטבול מועמד קש כדי לנקום בנו": בש"ס מגיבים "הם רדפו במשך חודש ימים, והציעו למכור להליכוד את כל צביון העיר" • בליכוד הוסיפו כי "המתקפות של המטה השני, משדרות לחץ, מצוקה וחרדה"​

ט"ז אדר א' התשפ"ד (25.2.2024)​

קול ברמה:

במפלגת ש״ס בית שמש מגיבים לדבריו של שמעון גולדברג, הערב ב’מהדורה המרכזית’ בהגשת יעקב גרודקה כי “אבוטבול מועמד קש כדי לנקום בנו” ותוקפים בחזרה :”הצביעות של מר גולדברג וחבריו צועקת הצילו. הם רדפו במשך חודש ימים, בוקר צהריים וערב, והציעו למכור להליכוד את כל צביון העיר. מכירת חיסול מלאה, הכל רק בשביל שלא ילכו עם משה אבוטבול.
בש”ס מוספים כי “המתקפות וההשמצות של המטה השני, מתקפות שנמשכות זה מספר שבועות, משדרות על לחץ, מצוקה וחרדה. אנחנו נמשיך לא להיגרר ולהתעסק רק בקמפיין חיובי”.
בליכוד הגיבו ואמרו כי “מזעזע זה שעכשיו צריך להתעסק בהטלות רפש כשאנחנו מתמקדים בקמפיין חיובי. לא מגיע לחיילים שלנו שמוסרים את נפשם למען הביטחון של כולם שאנחנו נצטרך להגיב להכפשות נמוכות ורדודות כאלה”.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

פרסום ראשון: מי שנחשב במשך שנים כמקורבו הגדול של וותיק רבני העיר בית שמש, קיבל הערב מכתב חריג ביותר מהגאון רבי נתן קופשיץ, בו הוא מבהיר מפורשות, כי "הוא נמנע מלהתערב בענייני הבחירות וכל מה שמתפרסם בשמו אינו נכון" | המכתב המלא והפרשנות​


פרסום ראשון: הגאון רבי נתן קופשיץ, מוותיקי הרבנים בעיר בית שמש, ואלפים נמנים על שומעי לקחו, הוציא הערב (ראשון) הודעה דרמטית במושגי העיר בית שמש, בה נכתב, כי הוא לא תומך באף מועמד, וזאת לאחר שיצאו שמועות סותרות בנוגע לעמדתו.
בתקופה האחרונה נעשו עשרות פניות, הן מצד ש"ס והן מצד דגל התורה, לבית הגר"נ קופשיץ, בתחינה שיתמוך במועמד שלהם.
הגר"נ נטה לתמוך במקורבו ואיש אמונו, משה אבוטבול, שהיה נאמן לו במשך כל השנים שהיה ראש עיריית בית שמש, הרב קופשיץ חשש להביע בו תמיכה, שכן היו גורמים שטענו, כי מדובר באבוטבול שונה ממה שהיה עד היום, שכן כיום הוא נציג ש"ס והוא יחזור לעיר עם נדוניה של ש"ס, שלא בדיוק מוצאת חן בעיני הרב קופשיץ.
כמו כן, הרב קופשיץ, שנמנה על קהילת הקנאים שלא מצביעים בבחירות, אוחז שכן יש להצביע בבחירות לעירייה, אך הוא תדיר מסרב להוציא מכתבי תמיכה במועמדים והשמועה במי הוא תומך עוברת מפה לאוזן.
הערב, אנו חושפים ב'כיכר השבת', מכתב מיוחד עם בלנק רשמי של הרב קופשיץ, עליו חתומים שני בניו ובו כתוב: "התבקשנו על ידי אבינו למסור, שהוא נמנע מלהתערב בענייני הבחירות וכל מה שמתפרסם בשמו אינו נכון", עה"ח שני בניו.



המכתב החריג של הרב קופשיץ

המכתב החריג של הרב קופשיץ
בכיר בעיר בית שמש מבהיר ל'כיכר השבת': "זה באמת משהו חריג שעוד לא היה, הרב קופשיץ מעולם לא כתב מכתב עם בלנק רשמי שלו בנוגע לבחירות. הנטייה הראשונה שלו הייתה לתמוך בשתיקה במשה אבוטבול, אך אחרי פרסום ההסכם עם הליכוד הערב, הוא התחלחל והחליט לצאת מגדרו ולכתוב מכתב רשמי בשמו, שלא יהיו משומעי לקחו שיתבלבלו ויחשבו שהוא חלילה עדיין תומך באבוטבול".
עוד מוסיף אותו בכיר: "המכתב אמור להשפיע ישירות גם על חסידים וקיצונים רבים בעיר, שחלקם נמנים על הקולות של 'הפלג הירושלמי', שכעת לא יוכלו ללכת ולהצביע עבור אבוטבול, למרות שעד פרסום המכתב, הם חשבו לעשות זאת. זו מכה אנושה עבור אבוטבול, שכעת סיכויו פוחתים עוד יותר".
גורם אחר בעיר מסביר ל'כיכר השבת': "עצם העובדה שהרב קופשיץ בוודאי לא היה תומך בעליזה בלוך והוא גם לא מרוצה מ'המודרניות' של שמוליק גרינברג, נתנה את הפרשנות לתלמידיו ומעריציו, כי הוא מעוניין באבוטבול, ההודעה שיצאה הערב סתמה את הגולל על הניסיונות לצרפו לציר אבוטבול".
כזכור, מוקדם יותר הערב דווח ב'כיכר השבת',כי במשך ימים אחדים, נותר ההסכם בין סיעת הליכוד המקומית בבית שמש בראשותם של חברי מועצת העיר שלום אדרי ומשה שטרית, לוט בערפל. המעט שפורסם לתושבים - היה בעיקר התחייבות הליכוד למשה אבוטבול ולסיעת ש"ס על תמיכה רשמית של הליכוד על אלפי מצביעיו במועמדותו של סגן שר החקלאות משה אבוטבול לראשות העיר והצבעה אליו.
תושבי העיר, ששמעו על חתימת ההסכם, עסקו בימים שלאחר מכן בשאלות הפוליטיות שנגזרו מההסכם כגון - כמה קולות ההסכם יוריד מראש העיר המכהנת עליזה בלוך לטובת אבוטבול כאשר המספר ככה"נ יעמוד על בין 1,000 ל-2,000 מצביעים חילונים כאשר כל השאר יצביעו למועמדת הטבעית והמועדפת על המגזר הכללי - דתי וחילוני עליזה בלוך.
אולם, עתירה שהוגשה לבית המשפט, אילצה את אבוטבול לחשוף לציבור הרחב את כלל סעיפי ההסכם הכוללים בעיקר את התחייבויותיו של המועמד אבוטבול לאנשי סיעת הליכוד.
סעיפי ההסכם, הוסתרו גם מבוחרי הליכוד, זאת למרות שתוכנו מציג הסכמים כמעט חסרי תקדים עבור התושבים החילוניים והדתיים-לאומיים, בעיקר, ככל הנראה בשל האפקט שפרסום פרטי ההסכם עלול להתרחש במגזר החרדי, שם מתחולל מאבק איתנים על קול קול בין מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג למועמד ש"ס משה אבוטבול. וזה אכן מה שהתרחש היום (ראשון) עם פרסום סעיפי ההסכם.
 

קבצים מצורפים

  • 11111.jpeg
    11111.jpeg
    KB 59.3 · צפיות: 11
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה