סיפור בהמשכים עִיסְבָּלְאָן

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
(אולי אעלה בהמשך קטע משוכתב)
@לוצ'י עשית לי חשק, ולמרות שאני לא נוהגת לעשות את זה, החלטתי כן להעלות את הקטע המשוכתב.

גִלְשוֹטִיָס
הם פסעו בחצר המגודרת משתדלים שלא לפצח עלים יבשים בדרכם אל החלון הקטן של חדר השירות הפונה אל החצר האחורית.
כשהחלו ללכת כל בוקר אל ביתו של לָאוֹ הזקן ללמוד על נפלאות העולם לצד בני גילם מהכפר, גילה נאודיאן כי ביכולותו לגרום ללבה הטמונה בכל אדם לפרוץ החוצה.
מים שנשפכו מן התקרה, צרצרים המקפצים לכל עבר ואש שפרצה ללא סיבה וכבתה מאליה, היו חלק מתעלולים מקוריים שהגה וגרמו לחבריו לצרוח את נשמתם בבהלה ועונג, למורה לאחוז בליבו ולהתנשף בניסיון להחזיר לפניו את צבעם הרגיל, ולאמא לנעול את נאודיאן בחדר הצר כאשר היו חוזרים הביתה.
לאחר ארוחת ערב היה מאת' מתגנב אל החלון הקטן, מטפס במאמץ ומניח בידו של נאודיאן לחם וירקות, מפר את הבדידות שאפיינה את אחרי הצהריים הארוכים ההם.

מתריאן עזר לאחיו לטפס, ואחר משך את עצמו אל אדן החלון. זרועותיו התחזקו במהלך השנתיים שחלפו על ידי אינספור עצים שחטב וסחב אל השוק של חמיטול, והוא גילה שהטיפוס לא כזה קשה כפי שהיה זכור לו.
מבט חטוף אל המטבח והסלון, ולמראה כלב האבן הנאמן בכניסה לסלון פרצו בצחוק משותף. אוזנו האחת שנשברה על ידי נאודיאן עדיין לא תוקנה, וצבעו השחור מבריק הועם על ידי שכבת אבק נדיבה.
"מוזר", לחשש נאודיאן מאחוריו. "טובל לא סבלה שיש אבק…"
"אולי קרה משהו", חיווה מאת' את דעתו. "בוא נתקדם פנימה". שלח יד מורה קדימה, אל החדרים.
בחדרם לא השתנה דבר. המצעים החומים, השמיכות שפעם טובל סרגה מצמר כבשים אמיתי והכריות הדקות נחו בדייקנות על המיטות הנמוכות, מזמינים את השניים לשכב עליהם כמו אז.
מתריאן רק העביר את קצות אצבעותיו על דוגמת הסריגה, מתמכר לתחושת החמימות שזרמה במעלה זרועו.
נאודיאן נחת על המיטה באנחה, מעלה ענן סמיך של אבק. "מה-" השיעול קטע את הנזיפה הקבועה של מתריאן, וידיו התאמצו לפלס דרך לאוויר נקי.
בפתח חדרה של טובל נעצר מתריאן. הוא לא אהב במיוחד את טובל אבל להיכנס אל חדרה הפרטי בלי רשות היה מעשה חצוף במיוחד.
נאודיאן היה זה שהתעשת ראשון. "מאת'!" הזכיר לו, דוחף אותו אל תוך החדר. "תחפש את התיבה בארון, כמו שסיכמנו!"
נאודיאן עצמו התחיל לפתוח את המגירות בזו אחר זו וחיפש בין מצעי המיטה.
לאחר כמה דקות חיפושים, שבתחילה היו זהירים ואחר כך הפכו ליותר ויותר נסערים, הבינו הצמד שהתיבה והמפתח לא נמצאים בחדר.
אכזבה פשטה בהם. הם היו בטוחים כי בכך יהיה לגלות את הסוד, וכעת נוספה להם עוד תעלומה לפתור! למרות שהשתדלו לשמור על מצב רוח ואופטימיות, עכשיו גם לנאודיאן העליז היה קשה לחייך.
בשקט יצאו מביתם לשעבר, לפני שנתיים גורשו מהבית עם הגדר הירוקה כועסים ופגועים, והיום עזבו מרצונם. אבל הרגשות שדעכו במהלך החודשים הארוכים בהם היו עסוקים בלשרוד התלבו מחדש, מבעירים את ליבם בכאב.
ענן האבק כמו כיסה את מוחם, מונע מהם לחשוב בצלילות מה הלאה.
הם צעדו בלאות אל הפונדק שבקצה העיירה, אולי ארוחת ערב ושינה טובה יתנו להם את המידע אליו נזקקו כדי לנצח את החיים.
 

לוצ'י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
@לוצ'י עשית לי חשק, ולמרות שאני לא נוהגת לעשות את זה, החלטתי כן להעלות את הקטע המשוכתב.
יש! תודה על זה, נהניתי ממש. איך ממשיכים לעשות לך חשק? ; )

[/ISPOILER]ולאמא לנעול את נאודיאן בחדר הצר כאשר היו חוזרים הביתה.
אוי, זה היה אומלל..
בשקט יצאו מביתם לשעבר, לפני שנתיים גורשו מהבית עם הגדר הירוקה כועסים ופגועים, והיום עזבו מרצונם
אהבתי.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
חיצגאט | אוֹנְדֶרָסְיוּ
נאודיאן שכב על הבטן, ידיו תומכות בראשו. קרני שמש שהחלו לחדור את החדר בישרו כי הבוקר הגיע, אבל אף אחד לא נכנס כדי לעדכן אותו מה מותר לו לעשות כרגע.
הרופא שביקר את נאודיאן בערב הסביר למפקד כי על מנת לזרז את החלמתה של צלע ימין כדאי לו להרבות בשכיבה. ועל אף שהדבר היה קשה עבורו ביותר, נאודיאן הכריח את עצמו להמשיך לשכב, מעביר את הזמן במחשבות.

בערבו של היום השני למסע, כשחיפשו מקום מתאים להעביר בו את הלילה, מצא מתריאן כפל קרקע שהוא התעקש לכנות בשם מערה קטנה, ועל ידו מפלון זעיר עם מים קרים מאד.
למראה המים נאודיאן קפץ מהסוס וכמעט עיקם את רגלו כאשר נחת על שורש בולט. כשסיימו לאכול עדיין לא שקעה השמש ולמרות שמתריאן ביקש שוב ושוב מנאודיאן שילך לישון או לכל הפחות ינוח, גם אז הוא התעקש להישאר ער ושמתריאן הוא זה שישן ראשון.
כשהיה בטוח שמתריאן נרדם, נאודיאן הורה לסנאי לבוא איתו, ושניהם יצאו מכפל הקרקע, אפם מרחרח ועיניהם מחפשות דברי מאכל נוספים. לפתע נדרכו אוזניו של הסנאי, וגופו הסתמר. מה קרה? נאודיאן ליטף קלות את סאן, ואז היכה בו הריח והוא עצר באחת.
מאחורי קבוצת שיחים, קרוב אל הדרך הראשית, ישב נער מוכר מאד והיה עסוק בחיסול שיטתי של בשר יונה צלויה. למרגלותיו הבהבה מדורה, וערימת עצמות התגבהה לצידה. נאודיאן הוריד את ראשו במהירות, הנער הזה מוכר מאיפה שהוא.
סאן שהריח סכנה כבר קיפץ חזרה, ובעקבותיו צועד מתריאן עייף ומרוגז. "לא יכולת-" תנועת ידו של נאודיאן השתיקה אותו באמצע השאלה. "לשמור על הסנאי שלך?" המשיך בלחש, כורע מול נאודיאן מכווץ הפנים.
"ומה קרה לך? נחש הכיש אותך? למה אתה לא עונה לי? נאו!" מתריאן ניער את נאודיאן בכתפיו שוב ושוב, עד שזה האחרון השתחרר מידיו בתנועה זועפת.
"אתה מפריע לי להיזכר מי זה! ובכלל תהיה בשקט! הוא ילך!"
"מי זה זה, נאודיאן? ומי ילך? לאן?"
נאודיאן לא ענה, הוא כבר שקע חזרה בנסיונותיו להיזכר ולא שמע את שאלתו של מתריאן.
מתריאן נאנח. לא פשוט להיות אח גדול של ילד רחפן כמו נאודיאן. לקחת עליו אחריות, לנחש את מה שהוא רוצה, להשיג בשבילו דברים.
מתריאן נאנח שוב. הוא היה נחוש להמשיך את מנוחת הצהריים שנקטעה. "תעיר אותי כשתרצה לדבר, נאו, אני חוזר לישון".
וכבר נשכב ליד נאודיאן, מניח את כובעו על עיניו ונרדם.

"מת'!"
"מת'!"
"מת'!!!"
"מה קרה? מי זה? הוא הלך?" הוא קפץ בבהלה, דוחק הצידה את החלום שבו לבש בגדי תכלת וגלימה אדומה עם שולי פרווה על כתפיו ועל ראשו נזר מלכות, ושב אל מציאות היער והסנאי המושך בשערותיו.
"אני יודע מי זה!" נאודיאן רקד בעליזות. לא היתה שום צורה אחרת לכנות את מקבץ התנועות חסרות הפשר שחזרו על עצמן.
מתריאן שילב את ידיו. מתאפק שלא לחקות את אזהרתו של נאודיאן לגבי השקט הנצרך.
"מת', זה המשרת מהפונדק! אבל," התלהבותו צנחה. "איך הוא הגיע לכאן? לפני שיצאנו רציתי לומר לו שלום והוא שטף כלים במטבח, ובכלל בכל האזור אין אף עיירה חוץ מגילשוטיס! לאן הוא הולך?"
"אולי שלחו אותו לקנות משהו בעיר," הציע מתריאן, מוחו דואג יותר לעצים המאבדים מצבעוניותם מאשר לנער המטבח. אנחנו חייבים ללכת להדליק מדורה כדי שלא יגיעו זאבים. איך אני משכנע את נאודיאן שזה שום דבר ולכל הפחות לא עניין שלנו?
"לא נרא-"
"ששש" עכשיו היה תורו של מתריאן להסות את נאודיאן. "תשמע, מישהו מגיע." ובכן, זה הולך ונהיה מעניין יותר ויותר.
רמיסת העלים היבשים נשמעה כמו סופה ונאודיאן ריחם עליהם, על העלים שהיו חסרי יכולת להתגונן. הוא העיף מבט לא רצוני אל העלים עליהם כרע, "אתה מבקש מהעלים סליחה?" גיחך באוזניו קולו של מתריאן, "אל תדאג, הם נועדו לכך מאז ומתמיד!"
נאודיאן הסמיק. אם לא היו באמצע לצפות במקרה חשוד היה מראה למת' על מי כדאי לו מרחם.

"נו, לשם מה הז'עקת אותי לכ'אן?" (לשם מה הש'עקת אותי לח'אן?) מבטאו המוזר של הבא היה בולט. "אני מק'ווה שיש לך' סיבה ט'ובה מאד!" (אני מח'ווה שיש לח' סיבה צ'ובה מאד!)
"אדוני," הנער שמט את כנף היונה על האדמה, מחה את ידיו בבגדיו והתרומם. "אם לא היתה סיבה טובה לא הייתי עושה זאת!"
"נו," חזר הזר. "אז מה ק'רה?" (אז מה ח'רה?)
"מצאנו את הנערים, אדוני. הם התארחו בפונדק שלנו ויצאו לכיוון טוארק לפני יומיים." עיניו נצצו.
"אתה בט'וח'?" (אתה בצ'וח?) הזר נעץ את עיניו השחורות בפניו של הנער וזה נרעד. כדאי לו לדווח על המכתב שהתבקש להעביר לנערים? הכסף הכריע. על מידע נוסף לא משלמים לו, ולכן אין סיבה שיעניק אותו מרצונו החופשי.
המשרת שתק, וצללית ראשו שנעה מעלה ומטה במרץ סיפקה את התשובה.
"נו," הזר חשב בקול, לא חושש שאולי אי מי מאזין לו מבין השיחים. "אעביר את המידע הלאה. אתה ממשיך לחיצגט'?" (אתה ממשיך לחיצגצ')
"אני צריך לקנות עבור בעל הבית שלי תבלינים חדשים במקום אלו שנגמרו, אדוני. אותם אפשר להשיג רק בטוארק. מחר בבוקר אמשיך לשם דרך מעבר דֵמִיסוֹל, ובתחילת שבוע הבא כבר אהיה בדרך חזור."
"נו, רציתי להציע לך להצט'רף אלי," קולו של הזר נשמע עמום ומתריאן שאל את עצמו אם הוא הולך או רק לבש צעיף. "לילה ט'וב."
הנער חזר לשבת על יד המדורה, מפזם לעצמו ניגון עליז, צלליתו מוארת וכבית לקצב הגחלים המעטות שנשארו דולקים.

מאחורי השיח נותרו רוכנים שני נערים וסנאי, דממה מלאת שאלות מרקדת סביבם, שולחת לשונות אימה אל ליבם.
 
נערך לאחרונה ב:

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו
כמו תמיד כתיבה מושכת ומרתקת.
תרשי לי להיות קטנונית?
קרני שמש שהחלו לחדור את החדר
אל החדר
מצא מתריאן כפל קרקע
קפל
על מי כדאי לו מרחם
לרחם
חוץ מזה, נראה לי שבקטע בסוף כדאי להוריד חלק מהסוגריים כי זה כבר קצת מייגע.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
טוארק | לפני 12 שנים
על פי המסורת כאשר נולד בן בכור חובה על האב המאושר להעניק לאשתו צמיד עשוי רצועת מתכת מעוטרת בצבע הירוק, סימן לפריחת וצמיחת המשפחה. העשירים היו משבצים בו אבן ירוקה והעניים היו מסתפקים בבד או חותמות דיו. כשהגיע התינוק לבגרות והפך לאיש, היתה מעניקה האם את הצמיד לכלתה הבכורה.
לא היו עוררין על המסורת והיא קויימה באדיקות רבה, עד שנולדו בחצר המלוכה זוג תאומים בכורים בהפרש של חמש דקות האחד מהשני.
טובי המוחות התכנסו לדון בבעיה שנולדה עם השניים, האם יש לתת לשני הנסיכים צמיד ירקן או שזוהי זכות השמורה לתינוק הראשון לבדו?
כמעט שבוע שלם הפכו בסוגיה כל יועציו של המלך, ולבסוף היה זה בקוך שמצא את הפיתרון, ובחוקת המדינה נוספה שורה בכתב חגיגי האומרת שבמקרה כזה יש לתת לשני הפעוטות צמיד אך בעוד שבצמידו של הבכור ישתמשו בצבע הירוק כפי המסורת הרי שהצמיד השני יהיה אדום.
הצמיד שבחרה המלכה היה מעין טבעת זהב עבה עליה רוקעו נופי אוֹנְדֶרָסְיוּ. הרים, מפלים, עצים וחומת הארמון הגדולה ומאחורי שיבוץ האבן סותתו פניו העדינות של בעל הצמיד.
בשל ערכם הרב של הצמידים הם נשמרו בתיבות זהב מיוחדות ורק המלך והמלכה ידעו על מיקומה של ההוכחה לזהותו של יורש העצר.
בכותל הצפוני, מאחורי וילון התחרה הארון, היה קיר האבן מחופה בקורות עץ דקות שנועדו לבודד את החדר מהקור ששרר בחוץ. באחד הלילות נטל יהוסף מוט מתכת משונן בקצהו ופירק את קורת העץ הרביעית בדממה.
מאחוריה היתה האבן הימנית רופפת, וכאשר שתי הידיים אחזו בה יחד ניתן היה לסובב אותה ולגלות את החלל שנפער מאחוריה.

אחרי חצי שנה הגיע המרד אל עיר הבירה. חיילי משמר הטאר נלחמו בפולשים בכל פינה בארמון, ושומרי הראש זירזו את המשפחה המלכותית לצאת דרך השער הצפוני, להימלט אל ההרים.
גם ככה היה קשה לרוץ כשעל גבך מוצמד תינוק קטן, תינוק שעתיד האומה תלוי בו. ולכן בתיק הקטן שארזה המלכה בעזרת האומנת היו רק מעט מים ואוכל, את עיקר המקום תפסו חותם המלך ותיבות הצמידים.

טוארק | העיר התחתית
הם לא מצאו את הצו'נטוג בשום מקום. אף אחד לא ידע היכן הוא ולאן הלך ומחשבותיו של בקוך קפאו בראשו.
הם ישבו על בר של פאב מקומי, בקוך מול כוס יין חם מעלה אדים וגמוס שהרשה לעצמו לחרוג מהכלל המחייב את העבד לעמוד לימין אדונו, מול מים בספל חרס.
מידי פעם סובב בקוך את ראשו, מצפה שאולי יגיע הצ'ונטוג חזרה. בפעם החמישית מלמל גמוס מאחוריו, "השעה שהקצבנו למשימה כמעט נגמרה, אדוני."
אחחח.
בקוך קם, דוחף אחורה את כסאו בחריקה. "אנחנו ביחד," החווה בידו על גמוס ויצא. גמוס מיהר להוציא מכפלי שרווליו שתי מטבעות קטנים והניח על הדלפק, ממהר אחרי אדונו.
"כשנגיע לחיצגאט נשלח יונה אל ג'יסה. ננסה לברר מה בדיוק קורה שם. מי אמר שאסור לי לעקוף את המצולק? שיסתדר עם המושל שהוא לא מחבב בעצמו."
גמוס הנהן מאחוריו בצייתנות, רושם בפנקסו להוסיף יונת דואר צ'ונטוגית מהשובך האדום אל הנסיעה.
ובשקט חשב שאולי יהיה נכון להכין את ארט כבר מעכשיו שיתכן ולא יחזור מהמסע המתוכנן.
 

forty thousand feet

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ממלכה במבחן זוטא..
נסיכים אבודים, מרד, מלך גולה, שמות שנגמרים ב - אן, כמו עיסבלאן, נאודיאן. שמות מוכרים שמעוותים קלות, כמו בקוך - ברוך, שזה המקבילה של פנרס - פנחס, מנרם - מנחם.
צודק??
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ממלכה במבחן זוטא..
נסיכים אבודים, מרד, מלך גולה, שמות
תיאור של כמה וכמה עלילות מפורסמות יותר או פחות.
זה שממלכה במבחן הוא בין הסיפורים הבודדים החרדיים שמשתמשים באלמנטים האלו בצורה נרחבת לא הופך כל סיפור על ממלכה להעתקה.
אן, כמו עיסבלאן, נאודיאן. שמות מוכרים שמעוותים קלות,
זה גם המקבילה של שמות משפחה פרסיים בעיקר.

לא חושבת שיש קשר על פי המושגים האלו. את האמת שעוד לא הספקתי לקרוא את הפרקים האחרונים כך שאני לא יכולה לומר את דעתי על העלילה. (מחכה שיהיה לי זמן להשלים :))
אבל אם רוצים לטעון לפלגיאט כדאי להביא קצת יותר הוכחות מפרטים חיצוניים שיכולים להיות נפוצים.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ממלכה במבחן זוטא..
נסיכים אבודים, מרד, מלך גולה, שמות שנגמרים ב - אן, כמו עיסבלאן, נאודיאן. שמות מוכרים שמעוותים קלות, כמו בקוך - ברוך, שזה המקבילה של פנרס - פנחס, מנרם - מנחם.
צודק??
צר לי שאתה טועה, @הזעצער שאינו טועה :)
לא מכחישה שזה אכן בסגנון של ממלכה במבחן, אבל כל קשר בין הדמויות, המקומות, המאכלים והאירועים- מקרי בהחלט.
ומישהו כבר כתב פה, די בהתחלה, שהסיפור שלי נכלל בסוגה הקלאסית של סיפורי ממלכות.
אז לא, זה לא פלגיאט.
השם בקוך- אם תרצו לחשוב שכך הוא נוצר, לא אמנע ממכם.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פונדבו | צ'ונטוגל
הקצין שעזר לו לרדת מהעגלה הגבוהה ליווה אותו בשתיקה אל הארמון דרך שורות ישרות של שיחי פרחים גזומים היטב. אדום, צהוב, ורוד, לבן וחוזר חלילה, עד שמתריאן חש שהוא עומד להשתגע.
הסדר והדייקנות במקום הזה מוגזמים.
מתריאן הגניב מבט לאחור. אחד, שניים, שלושה, עשרה חיילים! הם שומרים שלא אברח או רק מלווים אותנו? אחד מחזיק את התיק שלי, וידיהם של התשעה האחרים מונחות על ניצב החרב בדריכות.
הוא החזיר את מבטו קדימה, מלכסן מבט חפוז אל הקצין שצעד לידו בצעדים מהירים.
אני נאודיאן, ואני לא מתיישר כל כך מהר עם כללים חדשים. מתריאן החל להאט ואז נעצר בפתאומיות, כורע על ברכו האחת ומתעסק בשרוכי הנעליים שלו.
קול צעדי הפלוגה נעצר ולאחר נשימה מהירה גם צעדיו של הקצין משנים כיוון. בלי להרים את ראשו מתריאן יודע שהקצין עומד ממש, אבל ממש מעליו. הוא יכול להרגיש איך אי שביעות הרצון של הקצין תופחת, מציפה את הנוכחים באד דק של עצבנות.
הוא משתהה, מחליף בין הרגלים בתנועה איטית ופורף גם את הקשר בנעל שמאל. "נכנסה לי אבן", הוא מסביר בפשטות לאחר שסיים את טקס החליצה, הניעור והקשירה.
השקט ששורר בשביל עמוק. להעז עוד קצת? כדאי לבדוק מה יקרה לאחר שהקצין יטבע בעצביו? נאודיאן לוחש לו שכן.
מתריאן שולח את ידו אל הקצין שלוב הידיים. "אתה יכול לעזור לי לקום."
"סליחה?"
פרצופו של הקצין מתחדד, אבל מתריאן לא שומט את ידו, ובמקום זאת מצרף אליה פרצוף תמים ונחמד ככל שיכל.
דקה עוברת. הקצין שהבליג קודם על חוצפתו של הנער לא מוכן לספוג אותה שוב. החיילים מחכים לפקודתו של הבכיר מהם ומתריאן יושב, מניע את שפתיו לקול מנגינה שרק הוא יכול לשמוע.
תרועת חצוצרה שנשמעת מאחוריהם גורמת לקצין להתכופף במהירות, למשוך אותו לעמידה ולאחר מכן להיצמד יחד איתו אל השיחים, כשהוא מכופף את ראשו של מתריאן בכוח.
"הוד מעלתך," החיילים נוקשים בחרבם בטקסיות ורק אחרי כמה רגעים הודף אותו הקצין קדימה בתנועה עצבנית.
"אל תשחק איתי" הוא לוחש באוזניו, קולו יבש ובקצוותיו סכינים. "זה לא ישתלם לך. גם כך אתה במעמד לא מוצלח במיוחד. עצה שלי, תשמור את הכוחות שלך כדי לשרוד."
מעמד? לשרוד?
משהו לא ברור למתריאן בכל היחס שקיבל מאז שתפסו אותו אבל הוא שותק, מניח לקצין להראות את הדרך קדימה, מחליט להיכנע לעת עתה.

החדר אליו נכנסו היה מלבני. לאורך הקירות היו עמודי עץ במרחקים שווים, אל כל עמוד מוצמדים שלושה פמוטים, שניים בכל צד ואחד מלפנים.
הנרות הרבים שדלקו לא הצליחו לסלק את החושך שששר בחדר. ולנכנסים מבחוץ לקח דקות ארוכות להבחין ביותר מאשר צלליות.
לאורך החדר היתה בימת עץ ארוכה וצרה, ברוחב של ארבעה צעדים בערך. הם הלכו עליה, צעדיהם מהדהדים בחלל הריק.
לא חיכה להם אף אחד בפנים. בשביל מה הביאו אותי לכאן?
"תניח", הורה הקצין לחייל הנושא את התרמיל. "נאודיאן, עמוד כאן."
הקצין סקר את מתריאן העומד על יד תרמילו, הנהן לעצמו וצעק לחייליו בקול שהקפיץ את מתריאן. "החוצה."
"רגע, מה-"
אבל הקצין התעלם ויצא מהאולם, כשהוא מותיר אחריו שני חיילים לשמור על הדלתות מבחוץ.

הדממה עשתה את שלה ועיניו של מתריאן נעצמו. בכח פתח אותם, מתאמץ להישאר ער. פיצפוץ לפידים החל להישמע בחדר והחושך נעשה עמוק יותר. מתריאן הרשה לעצמו לשבת על הרצפה, על יד התרמיל.
המשרתים שנכנסו לחדר אחרי לא הרבה זמן כדי להחליף את הלפידים שכבו, מצאה אותו ישן, ראשו מונח על התרמיל ורגליו מכווצות אל הבטן בתנוחת הגנה.
"להעיר אותו?" הימני סקר את מתריאן בחמלה. "ג'יסה יתרגז נורא אם הוא יראה אותו כך."
"לא לא אל תתתעשה שום דבר!" השמאלי התחיל לרעוד. "אתה יודע כמה ג'יסה ממממפחיד כשמישהו הורס את התתתתוכניות שלו!"
"אתה אומר שחלק מהתוכנית היא לתת לילד הזה לישון באולם קבלת הפנים על הרצפה! פחחחח. ג'יסה לעולם לא היה מתכנן משהו שיכול לפגוע בכבוד שלו."
"אאאאני לא יודע, אבל יותר חשוב להדליק עכשיו את הלללפידים". השמאלי ניסה להכניס את הלפיד החדש אל הטבעת, ידו הרועדת מפספסת אותה שוב ושוב.
"שמעתי מקודם את החיילים בחוץ אומרים שג'יסה מתכנן להיכנס לכאן בכל רגע."
עבודתם של השניים הפכה לקדחנית, במהירות הוחלפו הלפידים, והודלקו מחדש.
ועל הרצפה שכב נער, כמעט ילד, עיניו העצומות ממצמצות בפחד, ודמעה בורחת מהם.
הסיפורים שטובל היתה מספרת על ג'יסה כללו תמיד שדים, מפלצות והמון אימה. והוא עומד לפגוש אותו.

שני המשרתים יצאו מהאולם, והדלת החלה להיסגר אחריהם. מתריאן פתח את עיניו. אני לא מצליח לקום, לחש לעצמו באימה. הרגליים שלי התאבנו!
במאמץ התיישב על הרצפה, מחכה למה שיגיע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלח

א לְדָוִד אוֹדְךָ בְכָל לִבִּי נֶגֶד אֱלֹהִים אֲזַמְּרֶךָּ:ב אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ וְאוֹדֶה אֶת שְׁמֶךָ עַל חַסְדְּךָ וְעַל אֲמִתֶּךָ כִּי הִגְדַּלְתָּ עַל כָּל שִׁמְךָ אִמְרָתֶךָ:ג בְּיוֹם קָרָאתִי וַתַּעֲנֵנִי תַּרְהִבֵנִי בְנַפְשִׁי עֹז:ד יוֹדוּךָ יְהוָה כָּל מַלְכֵי אָרֶץ כִּי שָׁמְעוּ אִמְרֵי פִיךָ:ה וְיָשִׁירוּ בְּדַרְכֵי יְהוָה כִּי גָדוֹל כְּבוֹד יְהוָה:ו כִּי רָם יְהוָה וְשָׁפָל יִרְאֶה וְגָבֹהַּ מִמֶּרְחָק יְיֵדָע:ז אִם אֵלֵךְ בְּקֶרֶב צָרָה תְּחַיֵּנִי עַל אַף אֹיְבַי תִּשְׁלַח יָדֶךָ וְתוֹשִׁיעֵנִי יְמִינֶךָ:ח יְהוָה יִגְמֹר בַּעֲדִי יְהוָה חַסְדְּךָ לְעוֹלָם מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה