סיפור בהמשכים עִיסְבָּלְאָן

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
''טוב,'' הוא אומר כמשלים עם גורל אכזר, ''היא אף פעם לא היתה ממש נחמדה.''
עכשיו כשקראתי את הפרק הראשון עוד פעם, נזכרתי שזה המשפט שגרם לי לקשר בינם לבין התאומים של רולינג, משהו בסגנון ההומור. בעיני זאת מחמאה :)
אוסרים את הסוס ודוהרים הלאה
בלי מילים הם מסכמים שירכבו עד חֵמִיטוֹל, שם ישנו הלילה.
ניסית לרכב פעם על סוס?
קצת קשה להאמין שבני עשר יצליחו להכין סוס לרכיבה ולרכב עליו שעות ארוכות לבדם. אולי עם פוני הם יסתדרו יותר וגם זה מוטל בספק.
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ניסית לרכב פעם על סוס?
קצת קשה להאמין שבני עשר יצליחו להכין סוס לרכיבה ולרכב עליו שעות ארוכות לבדם. אולי עם פוני הם יסתדרו יותר וגם זה מוטל בספק.
אף פעם לא ניסיתי...
אבל אני מאמינה שבתור ילדי כפר הם יודעים, שהסוס מאולף ומכיר אותם..?
אני כותבת את הסיפור בלי לבדוק ולאמת אותו, בעיקר בשביל התרגול שלי בכתיבה. בטוחה שיהיו עוד תמיהות כאלה :)
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
תקשקשי קצת על המקלדת, תחפשי צליל שאת אוהבת ואז תחפשי בגוגל לבדוק שלא תפסת לך איזה שם עם קונוטציה בעייתית או רפרנס לא רצוי. עובד לי מצוין.
קיבלתי :)
בעז''ה בלי נדר עד שבוע הבא יהיו שמות חדשים :)
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אבל אני מאמינה שבתור ילדי כפר הם יודעים, שהסוס מאולף ומכיר אותם..?
בשביל רכיבה קצרה אולי. אבל בגיל הזה גם לעלות עליו יהיה קשה.
אני כותבת את הסיפור בלי לבדוק ולאמת אותו, בעיקר בשביל התרגול שלי בכתיבה. בטוחה שיהיו עוד תמיהות כאלה :)
מצוין, בינתיים אנחנו נהנים:) הכתיבה שלך מרתקת!
אישית, ממליצה גם להתרגל לעשות תחקירים קטנים על מה שכותבים, לא רק שזה מוסיף אמינות זה גם משדרג מאד את המשך הכתיבה. ברגע שיש לך מסגרת מה נכון ומה לא, אפשר גם לצאת מהקופסא. לפני זה אין באמת חלל לשחק אתו.
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית

ניק 70107

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור יפה ממש, הכתיבה מרתקת וקולחת, הרבה חיבור לדמויות התאומים. משהו שקצת הציק לי זה חוסר מתח, כבר עכשיו אני מבינה מה זו התיבה שהם מצאו ולדעתי חבל לא למתוח את זה עוד קצת. מצאו תיבה, תני להתקשקש איתה כמה פרקים לפני הזיכרון המפורט של התיבה אצל טובל... )אולי כדאי להוסיף בזיכרון עונש חמור על הנגיעה בתיבה, שיוסיף אמינות לזיכרון ולזה שהוא נזכר אצלם(
מקווה שזה בסדר להעביר כך ביקורת
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור יפה ממש, הכתיבה מרתקת וקולחת, הרבה חיבור לדמויות התאומים. משהו שקצת הציק לי זה חוסר מתח, כבר עכשיו אני מבינה מה זו התיבה שהם מצאו ולדעתי חבל לא למתוח את זה עוד קצת. מצאו תיבה, תני להתקשקש איתה כמה פרקים לפני הזיכרון המפורט של התיבה אצל טובל... )אולי כדאי להוסיף בזיכרון עונש חמור על הנגיעה בתיבה, שיוסיף אמינות לזיכרון ולזה שהוא נזכר אצלם(
מקווה שזה בסדר להעביר כך ביקורת

היה דיון שלם פעם באיזה מקום על זה שזה סגנון הספרים שחסרים לנו כל כך על מדף הספרים
סיפרי קלאסיקות בלי מתח מיוחד ובלי דרמות
משהו קליל לפני השינה
וזה בדיוק הסיבה שכל כך התלהבתי מהפרקים הראשונים.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
סיפור יפה ממש, הכתיבה מרתקת וקולחת, הרבה חיבור לדמויות התאומים. משהו שקצת הציק לי זה חוסר מתח, כבר עכשיו אני מבינה מה זו התיבה שהם מצאו ולדעתי חבל לא למתוח את זה עוד קצת. מצאו תיבה, תני להתקשקש איתה כמה פרקים לפני הזיכרון המפורט של התיבה אצל טובל... )אולי כדאי להוסיף בזיכרון עונש חמור על הנגיעה בתיבה, שיוסיף אמינות לזיכרון ולזה שהוא נזכר אצלם(
מקווה שזה בסדר להעביר כך ביקורת
תודה על הביקורת!
צודקת, אין הרבה מתח... הסיפור הוא קצר, ממש לא מתכוון להימשך לאורך זמן...
אבל שומרת את ההערה ואת הרעיון
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הסיפור הוא לילדים?
לא יודעת למה הוא נשמע לי כזה.
כמו קלאסיקה ילדותית נחמדה, וממש טובה בתור כזו.
הסגנון הישיר והמהיר,
המוטיבים הקלישאתיים כמו תיבת אוצר, נסיכים שלא יודעים שהם כאלה, אמא מאמצת מרשעת ששולחת אותם למסע לא הגיוני אחרי משהו עלום..
הגיל הלא הגיוני של הגיבורים...
הכל נשמע לי כמו קלאסיקת ילדים מתוקה. והיא יפה בתור מה שהיא...
אם תרצי לייעד את הסיפור לקהלים רחבים יותר, תאלצי לבגר אותם יותר, בתור התחלה, וכדאי גם להאמין יותר באינטליגנציה של הקורא.
אישית, הייתי קוראת להם בשם פחות מגדיר.
אם את נותנת להם שם עם צליל עברי, לא תוכלי יותר מדי לעבור איתם להסטוריה מקבילה. זה יגביל אותך מאד מבחינת הסיפור. מאד.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הסיפור הוא לילדים?
לא יודעת למה הוא נשמע לי כזה.
כמו קלאסיקה ילדותית נחמדה, וממש טובה בתור כזו.
הסגנון הישיר והמהיר,
המוטיבים הקלישאתיים כמו תיבת אוצר, נסיכים שלא יודעים שהם כאלה, אמא מאמצת מרשעת ששולחת אותם למסע לא הגיוני אחרי משהו עלום..
הגיל הלא הגיוני של הגיבורים...
הכל נשמע לי כמו קלאסיקת ילדים מתוקה. והיא יפה בתור מה שהיא...
אם תרצי לייעד את הסיפור לקהלים רחבים יותר, תאלצי לבגר אותם יותר, בתור התחלה, וכדאי גם להאמין יותר באינטליגנציה של הקורא.
אישית, הייתי קוראת להם בשם פחות מגדיר.
אם את נותנת להם שם עם צליל עברי, לא תוכלי יותר מדי לעבור איתם להסטוריה מקבילה. זה יגביל אותך מאד מבחינת הסיפור. מאד.
תודה!

הסיפור לא מיועד לקהל יעד מסויים.
ציינתי למעלה שהוא נכתב בלי מחקר והגההות...
המטרה שלי בסיפור הזה הוא לכתוב סיפור פשוט, קצר יחסית, עם התחלה וסוף וקצת עניין באמצע...

השמות של הבנים- בהחלט קיבלתי את חוות דעתכם ואני אחליף להם שמות בעז''ה השבוע
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הסיפור לא מיועד לקהל יעד מסויים.
ציינתי למעלה שהוא נכתב בלי מחקר והגההות...
המטרה שלי בסיפור הזה הוא לכתוב סיפור פשוט, קצר יחסית, עם התחלה וסוף וקצת עניין באמצע...
אני ממש אהבתי אותו בתור מה שהוא, ולדעתי קלאסיקה נחמדה על ילדים אם היא כתובה בצורה טובה יכולה להביא הנאה גם לקהל יעד בוגר יותר בתור משהו קליל ורענן
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אני יודעת שאישה לא שמה סימן קריאה אחרי כל משפט!
הי!!!!!
שלא תעירי לנו את הפימיניסטיות...
מותר וצריך לשים סימני קריאה כשרואים צורך בזה!
מי הוריד לך ככה את הביטחון העצמי?
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כמו שאמרתי- שיניתי את השמות:
מתנאל= מאת', מָתְרִיאַן
נתנאל= נֶאוֹ, נֶאוֹדִיאַן


הווה | יער האגוזים הגדול
נֶאוֹדִיאַן מרים את התיבה בזהירות, בוחן אותה מכל הצדדים, מתעמק בסמל יפה וזר המופיע על יד המנעול, בעוד מָתְרִיאַן סורק את השטח שליד התיבה.
''הי! תראה מה כתוב פה, מָּאתְ'!''
הוא משפשף את תיבת הנחושת בעזרת קצה החולצה, וככל שזו נהייתה שחורה, הלכה התיבה והבריקה.
מָתְרִיאַן מעיף מבט ופולט בהפתעה: ''זה בכלל לא מנחושת, זה מזהב!''
''מזהב?'' שואל נֶאוֹדִיאַן בתדהמה, ''אתה בטוח במה שאתה אומר, מאת'?''
''במאה אחוזים. מה רצית שאקרא?''
בשתיקה מעכלת מראה נֶאוֹדִיאַן לאחיו את הריבוע החרוט, ובמצח קמוט הוא מנסה לשבץ את התגלית החדשה במציאות חייהם העכשווית.
*
הווה | פאתי גִלְשוֹטִיָס
כאשר מציצים מבעד לחלונו של אחד מחדרי הקומה השניה ניתן להבחין בגבר צעיר, בעל זקן שחור, פוסע במעגלים אין סופיים, תומך את ראשו בידיו.
וכאשר עוברים לצידה האחורי של האכסניה, ומצמידים את האוזן לקיר העץ הדק, שומעים בבירור שתי קולות מתלחשים ביניהם.
טובל חוזרת לחזית הבית, דופקת קלות על הדלת הפשוטה.
''יבוא'' צועק מישהו מבפנים, והיא פותחת את הדלת, אוחזת בתיקה היטב.
*
ראשו הכואב מונע ממנו לחשוב בצלילות, ולנוכח השעה המתאחרת הוא מחליט לשכב לישון. מחר בבוקר, כשיקום רענן יותר, וודאי יצוץ לו הרעיון המיוחל.
בכבדות הוא נעתק ממקומו, ניגש אל התרמיל המטולא ומוציא את בגדי הלילה שלו. כמה דקות של התארגנות עצלה ולא הולמת והדרך למיטה נכבשה.
וכמו להכעיס, בדיוק ברגע שהניח את ראשו על הכרית, נקש מישהו על דלת החדר במהירות ובחוזקה.
לרגע רצה להאמין שהדפיקות מיועדות אל השוכן בחדר הסמוך, אך רגש האחריות שלא הוקהה במהלך השנים לא הניח לו להתעלם.
בנחרצות הוא ניגש אל הדלת, "מי שם?" הוא מברר בקול ערני לחלוטין.
"שירות חדרים אדוני, סליחה על ההפרעה, אך באולם המבוא ממתינה לכבודו הגברת שָׁאק, ומבקשת לשוחח עימו בדחיפות."
"הגברת שאק?" הוא שואל בפליאה. "איני מכיר את שמה." הוא מוסיף.
רגע של שתיקה עובר, וקולו נשמע שוב מעבר לדלת: "ובכן, מסור לגברת שבעוד כמה דקות אגיע, בבקשה."
נער השירות מאנפף בתגובה וכבר נשמע קול דישדוש נעליו במדרגות העץ היורדות מטה.
*
"גברת שאק", הוא מגלגל בלשונו את השם. הוא ניחן בזיכרון שמות מעולה, וכיוון שגם לאחר מחשבה מעמיקה מוחו אינו מאותת על הכרות כל שהיא, הוא סובר כמעט במאה אחוזים שכל העניין אינו אלא טעות אנוש, והגברת אינה מחפשת אותו אלא אדם אחר.
ולכן הסיבה היחידה שבשלה הוא יורד מטה, לבוש בבגדיו, היא שמעולם לא התחמק מלעזור לאדם אחר, למרות שטמון בכך סיכון מסויים עבורו ועבור עתיד העם כולו.
*
''מה ברצונך להזמין, גברתי?'' התעניין נער השרות.
טובל מעולם לא סעדה בפונדק. גם לא כשנסעה לחִיגְמֵש, נסיעה שארכה להם שבוע וחצי ימים. "תודה, אין צורך", היא משיבה בקול זועף. "האם תואיל בטובך להשאיר אותי לבד?"
נער השירות נעמד על מקומו, קד בשובבות והלך משם, מזכיר בקפיצותיו את נתנאל.
טובל קפצה שפתיים, מעבירה במוחה את מהלכיה. אסור לה להראות כי נהנתה מהילדים! ככל שתיטיב להדגיש כמה הקשו השניים על חייה, וכמה בזיונות ומרורים היא ספגה, כך תשלם פחות.
וכך גם תוכל לסחוט חזרה את ההלך, שככל הנראה הוא אינו אלא מלכה הגולה של הארץ הזאת.
 
נערך לאחרונה ב:

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@מנוחה כהן יפה, כתיבה חלקה, זורמת ומעוררת ענין.
אפשר משהו קטן? נראה לי שהילדים מקבלים מידי מהר ופשוט את המצב שלהם. הם לא היו אמורים לנסות להלחם? לחזור? או לפחות להתאבל על הבית שאיבדו? יכול להיות שבסיפור לילדים זה יתקבל, לא יודעת.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הם לא היו אמורים לנסות להלחם? לחזור? או לפחות להתאבל על הבית שאיבדו? יכול להיות שבסיפור לילדים זה יתקבל, לא יודעת.
העירו לי בפרטי שזה לא מספיק ברור כמה זמן עבר...
אז אני יעשה סדר:
עברו שנתיים מאז שטובל העיפה אותם מהבית.
הם גרים בנתיים ביער- בכל מיני מערות.
במערה הזאת ספציפית הם רק שבוע.

מבחינתי הם כבר אחרי שלב האבל

מה שכן, לוקחת את הערב לתשומת ליבי. תודה.
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@מנוחה כהן יפה, כתיבה חלקה, זורמת ומעוררת ענין.
אפשר משהו קטן? נראה לי שהילדים מקבלים מידי מהר ופשוט את המצב שלהם. הם לא היו אמורים לנסות להלחם? לחזור? או לפחות להתאבל על הבית שאיבדו? יכול להיות שבסיפור לילדים זה יתקבל, לא יודעת.
יש סיפורי פנטזיה/הרפתקאות לנוער שככה הדמויות מתנהגות (לפעמים בקריצה מכוונת לז'אנרים המקבילים הבוגרים יותר).
בשקט בשקט: לדעתי זה מה שנותן את החן לז'אנר


אני אישית לא רואה בזה בעיה כל עוד זה בחוקיות של הסיפור ולא סותר אותו (דוגמא לסתירה: אם יום לאחר מכן הם יפגעו עד עמקי נשמתם מאדם לא מוכר ברחוב שלא עזר להם, או שלפתע הם לא יודעים לנווט בחושך).
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הווה | יער האגוזים הגדול
ארוחת הערב החגיגית שהכין נאודיאן יחד עם סאן כוללת תפוחי אדמה צלויים, סלט עלים ואגוזים ולקינוח מוגשות פיתות מלאות בפירות יער.
לאחר שהם מסיימים מניח מתריאן בזהירות את התיבה הנעולה על השולחן, מצמצם עיניים ומקריא את המילים המסולסלות שבסמל:
"בית עִיסְבָּלְאָן, טוׂאָרְק. עִיסְבָּלְאָן!" הוא מרים עיניים אל נאודיאן. "זה, זה השם של אבא שלנו!"
נאודיאן מסמן עם ידו "נו" קצר רוח ומתריאן ממשיך וקורא את המילים האחרונות סביב לתיבה, מתחת למגן המעוטר.
"בני עִיסְבָּלְאָן חרטו על דגל משפחתם להיות בעלי משמעות לנתינהם. להוות יד חובקת, אוזן קשבת, משענת ותמיכה לכל אחד הזקוק לכך, בין אם הוא משתייך למעמד העליון, למעמד הסוחרים או מגיע מדלת העם.
בני עִיסְבָּלְאָן לעולם ידבקו האחד בשני, ויזכרו כי כוחם באחדותם.
נאום המלך הראשון, הוד מלכותו המלך גדיאל לבית עִיסְבָּלְאָן. כאן, טוׂאָרְק."
אם קודם לכן האויר עמד ממתח, הרי שכעת הוא סער וגעש לנוכח הגילוי.
ומתוך מחשבות ותהיות אלו נרדמו השניים על השולחן.
*
הווה | פאתי גִלְשוֹטִיָס
"גברת שאק?" קולו המנומס של המלך הגולה נשמע מאחוריה. טובל הסתובבה באיטיות, חוככת בדעתה כיצד תציג את הדברים.
"כן, כבודך" היא קמה. הפגנת כבוד אף פעם לא מזיקה, חשבה לעצמה, עוטה על פניה הבעה חוששת.
"מרת ריסאף!" פליאה הניצה בין מילותיו, צובעת את פניו בחשש והקלה בו זמנית. "האם הגעת על מנת למסור לי היכן הילדים?"
"הו, אני מצטערת, כבודך" שוב אותה קידה נחפזת, חסרת כנות. "זה קרה לפני כשנתיים, שלחתי אותם אל העיר, לקנות עבורי כמה מצרכים חשובים ביריד, והם לא חזרו. הבחורים ששלחתי אחריהם כדי להחזירם הביאו את המכתב הבא, אותו מצאו באכסניה שבה התארחו". טובל הוציאה מתיקה מכתב, קרוע בקצוותיו, והמשיכה מלהגת, מתעלמת מהרעד שתקף את ידו של מלכּהּ. "כתוב בו שהם רוצים לחפש את מזלם בעולם הגדול. הם נטלו את כספי! שהותרתי בידם לרכוש עבורי פריטים! וברחו, כפויי טובה!"
יהוסף לא ענה. ידיו אחזו בחוזקה בקלף הדף, מוחו מרוקן מכל מחשבה.
דקה חלפה בדממה, טובל נעה על מושבה באי נוחות, אחר כיחכחה בגרונה, ושלחה שוב את ידה אל התיק.
"אני מצטערת שמעלתי בתפקידי, כבודך." אמרה חרש. "הנה התיבה שהבאת לי אז, לפני תריסר שנים. לא הספקתי להראות אותה לבניך, על אף שכבר מלאו להם מזמן תשע שנים." היא הניחה את תיבת הזהב על השולחן, קדה במהירות ויצאה מן החדר, מותירה את יהוסף עיסבלאן, מלכה של הארץ הזו, לכאוב לבדו.
*
הוא ישב שם, מחשבותיו גועשות, והוא מנסה לסדרן לכדי רצף אחד, הגיוני.
הוא עצמו חזר אל המחוז לפני פחות מחודש, לאחר כמה מתקפות שנחלו הצלחה ואיפשרו לו לכבוש את עיר הבירה ולהקים מחדש את משמר הטאר. בין הדברים הראשונים שעשה, עוד לפני שמינה את חברי מועצת ניהול הממלכה, היה לבוא לכאן, לעירה הנידחת שגובלת על יער ההרים הגדול, להחזיר את ילדיו אל ביתם.
ועכשיו מתברר לו כי ילדיו נעלמו כבר לפני שנתיים, וגם אם יחליט לערב בסיפור את משמר הטאר, ייקח הדבר לפחות חודש שלם, אם לא יותר.
כעת, כשקצה החוט היחיד לבניו נעלם, הוא חש כי מחובתו לחזור אל הבירה, לייצב את הממלכה ורק אחר כך יוכל להתפנות בלב שקט לבניו.
הוא שינן לעצמו בלחש את מנטרתה של שושלת בית עיסבלאן: "בני עִיסְבָּלְאָן חרטו על דגל משפחתם להיות בעלי משמעות לנתינהם. להוות יד חובקת, אוזן קשבת, משענת ותמיכה לכל אחד הזקוק לכך, בין אם הוא משתייך למעמד העליון, למעמד הסוחרים או מגיע מדלת העם." וידע כי עכשיו הגיעה שעתו של המבחן, והוא הציב את רווחתם של נתיניו לפני מציאת ילדיו, שספק שעודם בחיים.
ובכל זאת, בטרם עזב את הפונדק השאיר מאחור, בידיו של נער השירות העליז, מכתב המיועד לזוג תאומים שאולי יעברו כאן, בדרכם אל העולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה