סיפור בהמשכים עִיסְבָּלְאָן

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרולוג ואולי יהיה המשך
מתנאל פוקח את עיניו, ממצמץ לנוכח המבט הקשה של אימו.
זה לא הוגן.
זה לא הוגן שהוא זה שיספוג עוד פעם את החבטות המגיעות לאח שלו, ובצדק!
וזה עוד יותר לא הוגן כשהוא עוד לא יודע אפילו במה הוא נאשם.
הוא מנסה למלמל על כאב בטן שלא מאפשר לו לקום, ועוצם עיניים בהשלמה לנוכח הזיק העובר באישונים הכחולים שמולו.
''אז אתה מבין למה אני פה מוקדם כל כך!'' אומרת אמא שלו בחומרה, וגם זר שלא מכיר אותה יוכל לזהות שהיא כועסת. כועסת באמת.
''לא'', הוא מתנגד, ''אני לא יוד-''
אגרוף הישר לבטן הוא אף פעם לא חוויה נעימה, וכשהוא מגיע בהפתעה הוא מלבב עוד פחות. והפעם, הפעם כנראה שאחיו באמת הגזים.
'מה נתנאל עולל הפעם?' אבל מתנאל רק סוגר בכוח את שפתיו, יודע שכל תגובה תחריף את המצב.
''קום!'' אימו פוקדת עליו. ''התלבש, נעל נעליים וחכה לי בחוץ על יד האורווה בעוד עשרה רגעים בדיוק''.
הוא מהנהן בראשו, וזוכה בתגובה לחבטה נוספת.

במהירות הוא מתארגן, חושש מזעמה של אימו אם יאחר, ואחרי שמונה דקות של התארגנות נחפזת הוא מוכן, ניצב על יד דלת האורווה, ומנסה לא להרהר יותר מדי במעלליו של נתנאל, אחיו התוסס, ובתוצאות שהם גוררים.
צבע הדשא הוא נושא חשוב למדי שראוי להקדיש לו מחשבה מעמיקה, וגם להקת ציפורי השיר, שפצחו בשירת הבוקר שלהן, היא סיבה להתבוננות מרוכזת מאד.
ואולי בגלל שהוא מביט על כל העולם שסביבו, ומהרהר על פלאי הבריאה הטמונים בתמונה שלפניו, הוא אינו שומע ואינו מבחין בנתנאל הנעמד לצידו, ובאימם, שאוחזת שני תרמילים בינוניים בזרועותיה.
אולי. רק אולי. שכן ברגע שאחר כך הוא שומע את קולה של אימו, ומבטו התועה חוזר למקומו, נזוף.
קולה קר, והעובדה שמולה עומדים שני נערים קטנים בני עשר, כמעט ילדים, לא עוזרת לה לרכך אותו. היא קצה בהם ובמשובות הילדות שלהם. ואם עדיין לא חדרה למוחם ההבנה שעליהם להתנהג, לכל הפחות, כבני מעמד האצולה, תבוא החלטתה זו ותציב מראה למולם.
אימם לא מחכה להתנצלות על העבר ולא ממתינה לקבלה לעתיד. היא מדלגת הישר אל שלב העונש. והדילוג החריג הזה מעניק למתנאל אי אלו השערות בנוגע לטיבו של התעלול.
''ובכן,'' היא חוזרת ומסבה את תשומת ליבו מהציפורים המצייצות על העץ אל דבריה, ''לשמחתי עוד תהיינה לכם שעות רבות להעביר בשיחה עם הציפורים, מתנאל, שכן מרגע זה אני אוסרת עליכם להיכנס אל הבית פנימה.
ועד מחר, כשיעלה השחר, מוטב שלא אראה סימן לכך שאי פעם שהו תאומים בביתי. ברור?''
השאלה לא רטורית, והאימה שניבטת מפניהם של זוג התאומים העליזים תמיד מודגשת כעת על ידי ההנהון הרפוי שהצליחו להפיק בקושי.
אחרי רגע ארוך בו השניים מנסים לעכל את ההכרזה, מעז מתנאל לשאול בקול רועד: ''את מתכוונת ברצינות, אמא? זאת אומרת, שאנחנו - שאת - שנלך לתמיד מהבית?''
ולזוועתו, קולה של אימם קוצני ודוקר, ותוכן דבריה מערער את שיווי משקלם של הילדים האמיצים ביותר בחִיצְגָאט.
''הו לא, נכבדִי,'' היא עונה בעוקצנות, ''דומני שיש בדְבָרֵיךָ טעות קלה. שכן מעולם לא הייתי אימכם! הו, ואתם צריכים כמובן לומר תודה על כך שלא זרקתי אתכם כבר אז, לפני תשע שנים! חי נפשי שאיני יודעת מה עבר לי בראש כשהסכמתי לגדל אתכם, שני תינוקות קטנים וצווחניים. שכן אם לא התשלום הנכבד ששילמו עבורכם, לא הייתי מעיפה באביכם אפילו לא מבט נוסף. טפו!''
אביהם!
גידולם תמורת תשלום?
הם משתנקים.
ולנוכח מתנאל העומד בעיניים פקוחות מדי בתדהמה, ונתנאל שדוחף את אצבעו לפיו בחוסר אונים מודגש, היא מוסיפה בבוז: ''כבר עברו שנה וחצי מאז התשלום האחרון, ולמרות שהתמורה היחידה שקיבלתי היא מעשי שטות איומים, המשכתי להאכיל אתכם, להעניק לכם מקום לישון בו, בגדים וחינוך משובח.
אבל כעת, קצתי במשובותיכם.
דרך צלחה, מכובדָי,'' היא עוקצת שוב, ''אביכם היה גר בעיר לוֹסְבָּאט, ושם משפחתו היה עִיסְבָּלְאָן. את שמו הוא אינו טרח להזכיר.''
''תודה,'' הם עונים בלחש, ואחרי שהאישה שהיתה להם לאם זורקת לכיוונם את התרמילים, היא מפטירה כי בפנים יש כל מה שיזדקקו לו ביומיים הקרובים. וכיוון שהיא גם מציינת כי באורווה מחכה להם הסוס שלהם, הם מתעודדים במקצת, וקצה חיוך מפציע בעיניו של נתנאל.
''טוב,'' הוא אומר כמשלים עם גורל אכזר, ''היא אף פעם לא היתה ממש נחמדה.''
ודי באמירה זו כדי לגרום להם לבוטש ברגלם את עפר השביל בנסיון להחניק את הצחוק שעולה בתוכם.
מתנאל ונתנאל מביטים אחד בשני, זוקרים את כתפיהם במחווה אילמת של שעשוע, אימה וחוסר אונים, ואז, פשוט כי לא עומדת בפניהם אף ברירה אחרת, הם מעמיסים את התרמילים על הגב, אוסרים את הסוס ודוהרים הלאה, בכיוון זריחת השמש, לעבר העיר הקרובה.
הם לא מחליפים ביניהם אף מילה על המידע המהמם שקיבלו, וזוהי הסיבה שבמשך כל שעות הרכיבה הבאות יש ביניהם שקט מוזר וחריג.
שקט שבו נשמעים גלגלי מוחם העובדים בחריצות, מנסים להכניס את המשפטים של אימם החורגת למקומם הראוי. דממה בה אפשר לקרוא את מחשבותיהם, ולהעניק פירושים חדשים להמון מחוות קטנות ומרגיזות שהיו חלק אינטגרלי מחייהם.
בלי מילים הם מסכמים שירכבו עד חֵמִיטוֹל, שם ישנו הלילה. מחר בבוקר יצאו לעבר מחוז לוֹסְבָּאט, ויתחילו לחפש.
לחפש גבר בשם עִיסְבָּלְאָן, שמלבד העובדה שאי אז, לפני תשע שנים ארוכות, היו לו צמד בנים בני שנה, הם לא יודעים עליו דבר.
אף אחד לא מחכה לשובם, ואף אחד לא נושא עבורם תפילה כי דרכם תיהיה קלה, ותעבור ללא תקלות.
ולמרות שתמיד הם היו קצת שונים, בהירים וגבוהים משאר ילדי הכפר, ותווי פניהם לא התאימו לאזור, אף פעם הם לא הרגישו זרים כמו עכשיו.

שני ילדים נטושים הרוכבים עם השמש, לעבר הלא נודע.
 
נערך לאחרונה ב:

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לפי הכותרת והזמן היה ברור לי שזה על מרדכי המן והסוס.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הווה | יער האגוזים הגדול
''מזל טוב!'' נתנאל נכנס אל המערה, מלווה בחברו החדש- סַאן.
''מזל טוב גם לך.''
"אההמ, קרה משהו, אח שלי?'' נתנאל מתעניין באמת.
''בהתחשב בכך שיצאת מהמערה לפני שהשמש הגיע לאמצע השמיים, ועכשיו כבר שקיעה, אז קרה משהו. בהחלט.''
''אוהו! סאן! מישהו כועס פה… נדמה לי שכדאי לגשת להכין ארוחת ערב חגיגית לרגל המאורע! מה אתה חושב, סאן?''
מתנאל נעמד: ''אני חושב, אם לא אכפת לך, שיום הולדת הוא אירוע לילדים, לא לנערים בני שנים עשר. בפרט שאין מי שיחגוג להם אותו!'' ובהכרזה מרירה זו הוא חובט בקיר שלידו, ועוזב את המקום מבלי להמתין לתשובה.
''טוב, הוא לא אוהב שאנחנו נהנים,'' מסביר נתנאל לסנאי, ''הוא היה מעדיף שנתעסק בלחפש את אבא. מבין? רק שלדעתי אין כבר את מי לחפש. אבא הניח אותנו לפני שנים למשמורת אצל טוּבָּל המרשעת, ונעלם.
ואם אתה שואל אותי,'' הוא ממשיך למלמל לכיוון הירקות שבסלסלה, ''מתנאל פשוט מדמיין.''
''טוב לשמוע מה אח שלי חושב עלי,'' אומר מתנאל מאחורה, קולו מאושש, כאילו מצא אוצר. ''יש בפנים משהו. בוא תראה בעצמך! נדמה לי שזה קשור אלינו...''
*
הווה | גִלְשוֹטִיָס
טובל עמדה מול הגבר המאובק, שוקלת את מילותיה. ''ובכן, לפני שנתיים אכן היו פה זוג תאומים, אבל יום אחד הם לקחו את חפציהם והלכו. לאן? הו, אני לא עוקבת אחרי אנשים, אדוני!''
''אני מבין, אומר האיש בנחת, ''אבל בטח לא נתת לשני ילדים צעירים כל כך ללכת לבדם, הלא כן?''
טובל כחכחה בגרונה בחוסר שביעות רצון בולט מהכיוון אליה התגלגלה השיחה.
''איני רוצה לערב את משמר הטְאַר בסיפור. אמרי נא לי, לאן הלכו הנערים? שנתיים הן לא פרק זמן ארוך מדי בכדי לשכוח מצמד תאומים שגידלת בביתך תמורת כסף!'' הוא הוסיף אחרי רגע.
ובכן, היא אינה מתעניינת מדוע מחפש הזר את הילדים, אבל אולי בגלל שיש לה איזו שהיא השערה לסיבת בואו, ומאז שהגיעו אליה הילדים נכנסו לביתה גם הצרות, היא לא מתכוונת להועיל בשום דבר לצמד כפויי הטובה האלה. ובדיוק לכן טובל רק מזעיפה את פניה יותר, ושותקת.
האדון מפרש את שתיקתה באופן עממי למדי, ומוציא מכיסו הפנימי את שקיק הכסף שלו. באנחה הוא שם בידה מטבע בדיל מרובע, ותובע: ''נו?''
אבל עליה זה לא עובד. היא נוגסת במטבע, בודקת את אמיתותו, ואחר מסתובבת באדישות מושלמת ונכנסת הביתה.
האדון, בחוץ, סוגר את שפתיו בייאוש.
הוא אשם בהכל.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לפני 9 שנים | יער האגוזים הגדול
לא היה לו אף מקום הגיוני לברוח אליו, אז הוא רץ, נתקע בענפים, נחבל מאבנים ומחריד את שלוות החיות ביער.
הצמא, הרעב והעייפות עשו את שלהם, והוא קרס ארצה, מגונן בגופו על אוצרו הגדול.
שני תינוקות. קטנים. בהירים. ומושלמים.
התינוקות שלו.
את אמא שלהם לא הצליח להציל, ועכשיו נראה לו שגם אותם לא יזכה לראות כשיגדלו.
או שהוא ימות, או שהם, או ששלושתם.
קולות נשימתו התערבו בצרחותיהם של השניים, ואפילו מקהלת הציפורים ביער השתתקה, מרכינה את שרביט המנצחים מפני כאבו.
הוא נשאב מטה בסיחרור מהיר, הבזקי תמונות ומחשבות חולפות בו.
הוא יושב על כיסאו בישיבת המועצה. משרתת נשלחה מחדריה של המלכה, מבשרת כי המלכה ילדה בן. רגע אחד של עיכול, והיא מוסיפה בקול מפתיע, 'שני בנים'.
הוא עומד על במת הכיכר המרכזית. שר הצבא עומד לידו, מצמיד לחזהו את שריון הזהב. שר האוצר מחליף את גלימתו בגלימת המלך, ושר החקלאות מושיט לו את שרביט המלוכה. שר הטקס מתקרב, הוא מרכין את ראשו, ורגע אחרי כן פורץ העם בקריאת 'יחי המלך' רמה.
הוא נסיך בן עשרים וחמש, מקבל מאביו תפקיד ניהולי בכיר.
הוא בן עשרים, מושבע כקצין בצבא הוד מלכותו.
הוא בן תשע, נאבק בשיעור סייף.
הוא בן ארבע, נסיך צעיר ונרגש חוגג יום הולדת מפוארת.
הוא בן…
הזיכרונות אופפים את כולו, ממלאים כל תא במוחו, ומונעים מרעשים חיצוניים לחדור פנימה.
הוא לא שם לב שהשניים השתתקו, ושהתרמיל נפל ונפתח.
הדממה עושה את שלה, והוא נרדם.
*
הווה | יער האגוזים הגדול
ה'משהו' שמתנאל מצא היה תיבה.
תיבה קטנה מנחושת, מעוטרת ונעולה.
שני מנעולים קטנים סגרו אותה, ולידם, כמה מפתיע, לא היה מפתח.
נתנאל הביט בתיבת הנחושת בפליאה.
''איך הגיעה לפה תיבה, ואיך לא מצאנו אותה עד עכשיו?! אנחנו גרים פה כבר שבוע לפחות!''
מתנאל משך בכתפיו: ''אנחנו אולי גרים פה שבוע, אבל לא ניסינו למצוא אוצרות.''
''טוב,'' נתנאל מעשי כתמיד, ''אז עכשיו נשאר לנו רק לחפש את המפתח למנעולים!''
מתנאל צוחק, בצליל קולו יש הרבה לגלוג על אח שלו שלא מבין.
''באמת חשבת שהמפתח פשוט מחכה לנו שנמצא אותו? שאולי הוא מתחבא פה מתחת לתיבה? זו ניראת תיבה יקרה, מהסוג שהיה לטובל בחדר שינה, זוכר?''
נתנאל מהנהן, ואיך ישכח?
*
לפני 6 שנים | גִלְשוֹטִיָס
בפעם ההיא הם היו רעבים. לא כי אמא היתה עניה, היא פשוט חשבה שילדים בני ארבע לא צריכים ארוחת צהריים. אצל כל החברים שלהם דווקא כן אוכלים, ושמואל אפילו סיפר להם שאמא שלו מכינה לצהריים פירה. עם חמאה.
להם לא היה, לא פירה ובטח לא חמאה. ולאמא היה הרבה יותר כסף מלאמא של שמואל.
באותו יום אמא יצאה לקניות בשוק עם חמדת, והם החליטו לחפש איפה אמא מחביאה את כל האוכל שהיא קונה בשוק!
בשקט הם נכנסו לחדר השינה של אמא, פתחו את הארון, בדקו במגירה ואפילו חיפשו מתחת למיטה, אבל חוץ מתיבת נחושת מעוטרת הם לא מצאו כלום.
נתנאל הציע לבדוק מה יש בתיבה, ומתנאל שמצא את המפתח מתחת לכרית של אמא החליט שכנראה מותר להם, כי אמא לא החביאה את המפתח.
הם פתחו את התיבה, אבל לאכזבתם חוץ מכמה ניירות כתובים בצפיפות, לא היה בה דבר.
הם לא ראו את הדופן הכפולה ולא שמעו את צליל המטבעות שהיו מוחבאים בתוכה.
מטבעות ששילם האדון המאובק, כשהשאיר את התאומים אצל טובל עד שיחזור.
 
נערך לאחרונה ב:

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו!!!!

נא לא לשכוח להעלות פרקים נוספים!!
זה מריח בדיוק כמו הספרים שאני אוהבת!!!

אני יודעת שאישה לא שמה סימן קריאה אחרי כל משפט!
אבל עבר זמן רב מאז נהניתי ככה מפרקים ראשונים של משהו!
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יפה מאוד!
כתיבה מרתקת ומסקרנת.
קצת הציק לי בעין שהאווירה כולה, כולל השמות הנלווים, מעולם אחר לגמרי, אבל שמות התאומים שגרתיים למדיי - נתנאל ומתניה.
יפה!
השראה לתאומים מפרד וג'ורג'? או שרק לי זה קפץ לראש:)
אצל פרד וג'ורג' אין את האח החנון שחוטף מכות על מה שביצע האח השובב. כל תעלול מבוצע בתיאום מוחלט.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
קצת הציק לי בעין שהאווירה כולה, כולל השמות הנלווים, מעולם אחר לגמרי, אבל שמות התאומים שגרתיים למדיי - נתנאל ומתניה.
תודה!
צודק.
אני עוד מחפשת שמות מצד אחד קליטים מצד שני מיוחדים יותר...
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני ממש מאכזבת אתכם ;) אבל לא לקחתי השראה מאף סיפור של תאומים... פשוט כי אני לא מכירה אותם :)
מה שכן,
הכרתי פעם זוג תאומים שבהחלט היו השראה- אחד שובב עד כלות והשני רציני להפליא :cool:
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
הם באמת השראה מיוחדת:)
אצל פרד וג'ורג' אין את האח החנון שחוטף מכות על מה שביצע האח השובב. כל תעלול מבוצע בתיאום מוחלט.
כן נכון, סתם קפץ לי בפרק הראשון, אבל כנראה רק לי.
אני עוד מחפשת שמות מצד אחד קליטים מצד שני מיוחדים יותר...
תקשקשי קצת על המקלדת, תחפשי צליל שאת אוהבת ואז תחפשי בגוגל לבדוק שלא תפסת לך איזה שם עם קונוטציה בעייתית או רפרנס לא רצוי. עובד לי מצוין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה