שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בלי קשר למהות הסיפור ולאמירתו,
פעמים רבות המציאות עולה על כל דמיון.
ואם בענייני הפסח עסקינן, בזמנו כשתרגמתי לעיתון המודיע בצרפתית
כתבתי שם מאמר במגזין הנשי משהו הקשור להכנות וסיימתי בקטע סאטירי:
מי שמספיקה לנוח לפני החג שלא תשכח לקום לליל הסדר.. משהו כזה לא זוכרת בדיוק.
ואז הגיעה תגובה מאד כואבת ששם סופר על זוג צעיר צרפתי שחגגו לראשונה את ליל הסדר בישראל
הם עבדו קשה והלכו לנוח לכמה דקות לפני היכנס החג.
הם קמו למחרת בבוקר.
היו על זה דיונים בבית הדין של הרב וואזנר זצ''ל שפסק מה שפסק.
לכן @בא יבוא -הסיפור עם הקמח קורה לצערנו, אלו לא דברים התלושים מהמציאות.
מבלי לזלזל חלילה בגודל האיסור והטרגדיה- דברים קשים לצערנו מתרחשים.
אז מה- בגלל זה לא נעלה אותם ולא נכתוב עליהם?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
@רוח סערה הקטע יפה מאוד. כתיבה מקסימה.
נכון, כמעט נפל לי הלב.
רק כמעט.
-
נראה לי שיש כאן איזו שהיא היסחפות.
הסיפור נגמר בטוב ובנעימים, והכל מצוין.
כל הפחדים, הכריתות והטרגדיות נמצאות בפרק הבא שאתם כותבים.;)
לא בסיפור של רוח סערה.
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נראה לי שהכל כבר נכתב, ואין לי מה להוסיף.
ברור שאין שום בעיה רוחנית/השקפתית או הלכתית לכתוב על דברים מעין אלו.
אמנם, מי שנכנס לפורום כדי לפוש כמעה
והסוף המלחיץ פוגם לו מן ההנאה-
אפשר להתחשב בו ולהשתדל להבא להרגיע את הסצינות....
(רוב הספרים והסיפורים שאני מכירה מתארים סיטואציות של "כמעט"....ואז, בסוף הטוב התהפך באגרסיביות הגלגל, והכל בא על מקומו בשלום (כל ספרי המתח, הקומיקסים ואפילו הרומנים הרגילים, כדי להיות מושכי לב חייבים לשלב מימד של מתח, לפעמים זו סכנת חיים ממשית ומפורטת).
במקרה הזה לא הלכתי צעד צעד עם הקורא עד הסוף הטוב (כי הייתי צריכה לקטוע הכל באגרסיביות לפי תקנות האתגר), והשארתי לכל אחד לדמיין הלאה.
אני מבינה שעשיתי את זה ממש טוב. שכן, ניכר מהתגובות שכל אחד דמיין לפי נטיית לבו הוא).
 

שרשרת

משתמש מקצוען
סליחה על השאלה, אבל הקטע שאני העליתי לא נשאר אותו דבר.
מישהו נגע בו, נגיעות עדינות, פה ושם...
למה זה ככה?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
@מה הענינים מקסים! מצחיק! משעשע.
@סופי12 קראתי, כתוב יפה, קצת מתקתק מידי לטעמי. ועדיין- יפה מאוד.
@קריאייטיבית יפה, זווית רעננה ומעניינת. יהיה מעניין לראיין אותן פעם. מה הן חושבות על העבודה שלהן?

שאלה לכלל המשתתפים הרבים.
האם לא הגזמנו קצת בהצגתנו העצמית כשחורים, רעים, חשוכים?

@משויטט
דעתך- חשובה מכל.
 
נערך לאחרונה ב:

סופי12

משתמש סופר מקצוען
שאלה לכלל המשתתפים הרבים.
האם לא הגזמנו קצת בהצגתנו העצמית כשחורים, רעים, חשוכים?
מסכימה. חשבתי היום שהיה כדאי להוסיף כלל לאתגר, למצוא רק נקודות אור בתמונה היהודית.
ניסיתי לאזן קצת. מקווה שהמסר החיובי עבר בין המילים.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
מסכימה. חשבתי היום שהיה כדאי להוסיף כלל לאתגר, למצוא רק נקודות אור בתמונה היהודית.
ניסיתי לאזן קצת. מקווה שהמסר החיובי עבר בין המילים.
כן, אבל יצא לכם מתקתק מידי. מלאכותי קצת.
מסוג השבחים העצמיים המעצבנים של עיתון משפחה במוספי החגים...
 

משויטט

משתמש מקצוען
שאלה לכלל המשתתפים הרבים.
האם לא הגזמנו קצת בהצגתנו העצמית כשחורים, רעים, חשוכים?

@משויטט
דעתך- חשובה מכל.
דעתי החשובה היא שחלק ניכר מהקטעים דווקא מציגים אותנו כלבנים, טובים ומוארים לחלוטין.
לא מזיז לי את הקצה של הזרת שבפרמטרים אוניברסליים סינון אינטרנט, או הרמת מכשולים בדרך, או התנגדות להפרדת המינים (התייחסתי לשלושת היצירות האחרונות, וכן הלאה) מצטיירים כחושך.
מבחינתי, אנחנו כל כך יפים וטהורים, שגם במבט באמת אובייקטיבי, ולא במבטו של האדם המופקר שמוטה ומעוות מכל הכיוונים האפשריים, אנחנו נשארים כאלו.
 

משויטט

משתמש מקצוען

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

גילוי נאות.
בתחילה לא רציתי ללייק לטורים שהביאו את הפאן השלילי.
אחר כך ראיתי את הדברים בכאב על חולשת העומדים מולינו.
זהו המבט שלהם, חד צדדי. המבטא את הבורות שלהם.
אנחנו לבנים, נקיים ומאירים!

למרות זאת
יתכן וצריך לתת את הדעת על כך בפעמים אחרות.
זו הבמה שלנו.
לא שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
גילוי נאות.
בתחילה לא רציתי ללייק לטורים שהביאו את הפאן השלילי.
אחר כך ראיתי את הדברים בכאב על חולשת העומדים מולינו.
זהו המבט שלהם, חד צצדי. בעל משקפיים מלוכלות.
אנחנו לבנים, נקיים ומאירים!

למרות זאת
יתכן וצריך לתת את הדעת על כך בפעמים אחרות.
זו הבמה שלנו.
לא שלהם.
משויטט הבריק, לדעתי. אתגר מעולה, שעומד להעיף לפרוג את הגג, מרוב התלהבות.
כמה קטעים כבר הועלו? מישהו מוכן לספור?
@דוכסוסטוס @אברומִי זוהי קריאה אחרונה להשתתף באתגר...

ואגב, הבהרה:
אינני מלאך, ואינני מספיק לקרוא (או אפילו לרפרף) על כ-ל היצירות העולות כאן, ב"ה.
לכן, אין להפגע שהגבתי לאל"ף ולא לבי"ת.
אנא אל תכעסו עליי, ידידיי, שולחיי, מעבדיי.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
@משויטט
דעתך- חשובה מכל.

טוב שאתה מעורר אותי. הקטע שלי במקורו היה יותר ארוך ומושקע, אבל הוא נמחק ואיתו גם ההערה שרציתי לכתוב בהקשר אליו.
הרעיון מאחורי הצגת תנועות התפילה כביכול ולהבדיל אלפי הבדלות כ'ריקוד', הוא בכדי להמחיש את הענין של "תפילה ללא כוונה כגוף ללא נשמה".
שהרי התנועות הפיזיות בלי מעט הבנה שכל השתחוויה היא כפיפת הלב וכל קידה היא ביטוי לרצון שלנו לקורבת השם, אז בעצם זה רק תנועות ריקות ושונות שתירגלנו למחזר אותן.
המבט של הפיליפיני מחדד את הנקודה הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

גדי ישראלי

משתמש מקצוען

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
זה לא ענין של הגבלה.
הוא פשוט נמחק לי.
אולי אעלה קטע נוסף. מותר לי? מקסימום אני אתחכם כמו @פנס בערפל ואעלה תחת הניק של האדמו"ר מקורצוויל.
אם כבר הזכרת את זה שוב.
אבהיר, לך ולכל הגולשים:
אני מאוד בעד שכל ניק יפתח לו דאבל ניק, בהיתנן ש:
הניק הכפול יהיה מזוהה רשמית עם הניק הראשון, בלי שטיקים.
הכתיבה של הניק השני תהיה שונה לגמרי מהניק הראשי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה