ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

משהו כמו:
"נו, באמת" בתוספת תנועת ראש מבטלת. ומשובח יותר בתוספת תנועת יד מבטלת.
"לא שווה התייחסות" "שום דבר" "לא משהו" בקיצור "מכטייסע"
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כפי שכתבה @מה הענינים מהיכי תיתי. ארמית: מהיכן תביא/תלמד.
משפט שבקונוטצית חולין מבטא סקפטיות ביחס לנאמר סוג של: מאיפה הבאת את זה? או אהה! מאיפה זה בא לך???
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כפי שכתבה @מה הענינים מהיכי תיתי. ארמית: מהיכן תביא/תלמד.
משפט שבקונוטצית חולין מבטא סקפטיות ביחס לנאמר סוג של: מאיפה הבאת את זה? או אהה! מאיפה זה בא לך???

מעניין.
בהגייה הירושלמית הטיפוסית. זה מבטא נו,נו. מילת ביטול. ולא מילת שאלה.
או שהגלגול שינה חלק מהמשמעות.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כמי שעוקב בדבקות אחר כל מילה שמקלדת הזהב של משויטט מאשרת לשליחה, יכולתי לנחש שזה יהיה האתגר שיבחר.

צר לי. למרות שלאחרונה דווקא כן העליתי כאן שתי סיפורים על זה הדרך, הפעם פשוט אין.
הכול נשמע לי או נדוש או אנטישמי.
זה מה שעלה לי בינתיים.
נהג מונית. דוכן פיס. מלצר בארמונות חן. מאבטח במאפייה במוצאי פסח. עורך דין צמרת. אביגדור ליברמן מדבר לראשונה. ראש ממשלת הודו שמככב לאחרונה בפרסומות של נטפרי - נרנדרה מודי.
 

משויטט

משתמש מקצוען
הכול נשמע לי או נדוש או אנטישמי.
זה מה שעלה לי בינתיים.
נהג מונית. דוכן פיס. מלצר בארמונות חן. מאבטח במאפייה במוצאי פסח. עורך דין צמרת. אביגדור ליברמן מדבר לראשונה. ראש ממשלת הודו שמככב לאחרונה בפרסומות של נטפרי - נרנדרה מודי.
מעניין.
כשחשבתי על האתגר, לא ממש התכוונתי שגוי או חילוני הוא זה שיספר את ההתרחשות. אלא שהכותב יספר מנקודת מבט מנותקת. זה כל האתגר: להצליח להתנתק מהמובן מאליו עבורנו. דוגמה: כשאנחנו אומרים למשל "שאלתי את ר' חיים והוא אמר בו"ה", הרי שהבנת האמירה הזו מתבססת על מושגים שקנינו מתוקף חיינו כחרדים. עכשיו, המשימה היא לתאר את אותו דבר, אבל בהשמטת אותם מושגים יהודיים שאתה מביא איתך מהבית.
כמובן שהכי קל זה פשוט לתת לאיוון או מודי לדבר.

רעיון שנופל לי כרגע, שאולי יוכל לפתור את הבעיות שציינת: לספר את הקטע מזווית מבטו של יהודי מלפני מאות שנים, שהגיע באמצעות מנהרת הזמן לביקור בזק בעידננו. כשחוזר לארוחת הערב לביתו בוורמייזא, הוא מספר לרעייתו (מרת פריידא גיננדל) את מה שראה היום בשוק מחנה יהודה בעתיד.
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מעניין.
כשחשבתי על האתגר, לא ממש התכוונתי שגוי או חילוני הוא זה שיספר את ההתרחשות. אלא שהכותב יספר מנקודת מבט מנותקת. זה כל האתגר: להצליח להתנתק מהמובן מאליו עבורנו. דוגמה: כשאנחנו אומרים למשל "שאלתי את ר' חיים והוא אמר בו"ה", הרי שהבנת האמירה הזו מתבססת על מושגים שקנינו מתוקף חיינו כחרדים. עכשיו, המשימה היא לתאר את אותו דבר, אבל בהשמטת אותם מושגים יהודיים שאתה מביא איתך מהבית.
כמובן שהכי קל זה פשוט לתת לאיוון או מודי לדבר.

רעיון שנופל לי כרגע, שאולי יוכל לפתור את הבעיות שציינת: לספר את הקטע מזווית מבטו של יהודי מלפני מאות שנים, שהגיע באמצעות מנהרת הזמן לביקור בזק בעידננו. כשחוזר לארוחת הערב לביתו בוורמייזא, הוא מספר לרעייתו (מרת פריידא גיננדל) את מה שראה היום בשוק מחנה יהודה בעתיד.

ביקשת מנקודת מבטו של משקיף האו"ם הממושקף, לא?

אז זו המשימה הפעם: להיכנס רגע לנעליו של משקיף מהאו"ם, לאתר פינות שגרתיות ייחודיות לחיינו היהודיים, לצלם אחת מהן ולהגיש לנו תרגום ספרותי יצירתי שלה, מבלי שיהא ניכר שהיוצר כותב מבפנים.

המחטף שאתה עושה לנו עכשיו הוא עניין לאתגר חדש ורציני מספיק, הראוי להתגדר באתגר לעצמו בפעם אחרת...:D
 

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
דפקתי קרוב למאתיים מילה.
אין לאף אחד מילה לזרוק לי?

הרעיון והביצוע מקסימים לדעתי, גם הפאנץ'.

משום מה הצורה שהוגש הפאנץ' הייתה יכולה להיות עוד יותר מוצלחת אם היית מתארת שהחילוני ניסה להכניס כוס או בקבוק מתחת לחבית, ואז מישהו היה גוער בו או סוגר את הברז ואומר שזה "מים שלנו". זה היה מגדיל את המבוכה ואת האבסורד, כאילו הם אומרים "היי, זה לא שלך, לך מפה".
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
וואו, הרבה זמן לא הייתי כאן. שמרתם לי מקום?

.

מה זה שמרנו? אני ומשויטט היינו צריכים לדחוף מכאן בכח כמה חבר'ה שניסו להשתלט על הכסא שלך.
עשה טובה ופעם הבאה אל תיעלם רק בשביל 'לקחת רגע צלחת סיגרים מהבר'.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה זה שמרנו? אני ומשויטט היינו צריכים לדחוף מכאן בכח כמה חבר'ה שניסו להשתלט על הכסא שלך.
עשה טובה ופעם הבאה אל תיעלם רק בשביל 'לקחת רגע צלחת סיגרים מהבר'.

ונניח שארצה סיגרים, אתה תדאג שיביאו לי?
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
באופן כללי לאתגר:
לענ"ד יש להבחין בין 2 צורות כתיבה: אחת המציגה "תוכן" שמתגלה אצל החרדים, ואחרת המציגה את החרדים כ"עם מוזר" בלי שום מסקנה. נכון שעתונאי חילוני יעדיף להציג את החרדים כעוף מוזר כשהוא מציג את המציאות בלבד, אבל בצורה כזאת שהופכת את המציאות למשהו שכרחוק מזרח ממערב רחוק הוא מן המציאות. אבל רבים כאן היטיבו להוציא מתחת ידם כתיבה נהדרת שמציגה את העולם החרדי בעיני החילוני, כפי שהוא באמת, עם התוכן שמשתקף ממנו, (והכתיבות שבקו התפר: כשהוא לא מובן לחילוני, אבל לא משהו שהופך את הקערה על פיה).
 

קדיתא

משתמש פעיל
מעניין.
בהגייה הירושלמית הטיפוסית. זה מבטא נו,נו. מילת ביטול. ולא מילת שאלה.
או שהגלגול שינה חלק מהמשמעות.
גלגולו של ביטוי.
'מכטייסע' הוא קיצור של: "מהיכא תיתי? מנין לך שכך? או שכן או שלא, נו שיהיה, מהיכא תיתי למה לא"...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה