סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אין צורך להמשיך לרדת עלינו.
אני לא חושבת שזה מגיע ממקום כזה...
הרגישות מובנת.

אבל אולי כדאי לזכור שכל אחד מגיב אחרת לדברים.

אני גרה קרוב מאד לתחנה הזאת, נמצאת שם הרבה פעמים בבקרים. וזה כבר קרה פעמיים בדיוק באותו מקום. אבל המוח שלי עדיין מדחיק כל קשר לאירוע כי מה לעשות רק ככה אני אצליח לעבור שם מידי יום כרגיל...


אישית אני חושבת שאפשר לדון את @וריטסרום לכף זכות. ואני אומרת את זה כי יש לי היכרות קטנה איתה ואני לחלוטין לא חושבת שזה נבע מכזה מקום.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
נערך לאחרונה ב:

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סליחה אם מישהי נפגעה מהדברים או חוותה אותם כחוסר רגישות.
אני אישית חושבת שהסיפור הזה מהווה אספקיזם מהמציאות.

כואב לי, אבל אני רוצה להצליח להמשיך לנהל שגרת חיים,
להמשיך להתעניין בסיפור שאני אוהבת, ולא לברוח לחדשות ולדיכאון.

בכל אופן סליחה אם דרכתי למשהי על יבלת.
זה המקום האישי שלי, אבל אני יכולה להבין למה זה מרגיש לא מתאים.

לא חושבת שזו היתה ירידה, אבל כן חוויתי את זה קצת כהתקפה, וזה לא היתה תחושה נעימה
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
יש המון מה לומר בענין.
לא כלפי אחרים, אלא כלפי עצמי.
איך אני ממשיך את החיים כשאחים שלי עדיין בעזה?
איפה תחושת החדלון - הקשה מחד אבל הנכונה כל כך - שליוותה אותי בימים הראשונים של המלחמה?
למה ירון לונדון כל כך הכעיס אותי באסון מירון?

ולכן היה צריך את ההמשך?
אם תשימי לב מחקתי עוד לפני שביקשת.
זו אכן היתה תגובה אימפולסיבית, ובאיפוס הראשון מחקתי.
לא חושבת שזו היתה ירידה, אבל כן חוויתי את זה קצת כהתקפה, וזה לא היתה תחושה נעימה
צר לי על אי הנעימות.
מאד פגעה בי גישת ה'איפה היינו' ו'נעבור לתחזית מזג האויר'.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ולכן היה צריך את ההמשך?
נו נו
לא משנה עיזבי
חברה של אמא שלי היא אחת ההרוגות,
כך שאני עמוק עמוק בפנים...
אוף. איזה דיון כואב.

זה מזכיר לי קצת את הדיון הטעון ההוא בכנסת שבו אלמוג כהן שאיבד כל כך הרבה חברים בשמחת תורה, ואישה שבעלה נרצח מול עיניה בפיגוע, נפצעה וכמעט איבדה גם את התינוקת שלה - שמעו את צעקות משפחות החטופים וגם הם צעקו עליהם בחזרה...

וזאת מציאות הזויה. איזה עולם כואב אנחנו חיים עכשיו.
אבל את המשפט שהם אמרו לדעתי חשוב לזכור.
אין לאף אחד מונופול על כאב ושכול.

בכנות אנחנו מדינה כזאת קטנה. עברנו טבח. עברנו כאלו זוועות. נראה לי שכולם מכירים כבר, כולם חווים כאב.
אני מדברת בעיקר אל עצמי, אולי כדאי לנסות לחשוב שאין לנו מושג מה אנשים עוברים.

הקולגה בעבודה, ההיא שעומדת לפנינו בסופר. השכנה אפילו. אין לנו מושג מה יש מאחורי החיוך של אנשים, מה עומד מתחת לבריחה שלהם לאסקפיזם. מה עומד מאחורי הבדיחה הלא מוצלחת שסיפרו פתאום...

אולי אין לנו מושג מה הם איבדו. על מי הם חולמים בלילה. מי מהקרובים שלהם רחוק כל כך עכשיו ואין להם מושג מה קורה איתו.

אולי הם לא איבדו חיצונית אבל הנפש שלהם עדיין מרוסקת מאז השבעה באוקטובר?

גם ככה האויבים שלנו רואים אותנו בדיוק אותו דבר, לא נראה לי שנשארו לנו כבר הרבה סיבות על מה לריב...
 
נערך לאחרונה ב:

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חייבים לחיות עם מנגנון הגנה משוכלל מידי כדי להמשיך לתפקד, זה בלתי נתפס.
כל הכאב המטורף הזה
שזורם כאן כל הזמן.

בו בבד גם להצליח לכאוב
"כל המצער עצמו עם הציבור זוכה ורואה בנחמת הציבור". (תענית יא, א)
והאמביוולנטיות והמורכבות הזאת,
היא עבודת חיים.


ואנחנו מנסים ללמוד אותה תוך חודשיים בקורס מזורז במיוחד...
 

נודד

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מצטרף לתגובות קודמיי.
עלילה בנויה היטב וכתובה בכישרון רב.
מוכרח להצטרף לביקורת הזו
ביקורת אחת כן רציתי לתת:
עד כמה שהתיאורים שלך יפהפיים, לדעתי יש מדי הרבה מהם. מדי פעם מצאתי את עצמי מדלגת פסקה שתיים קדימה, מחכה שמשהו יקרה. הם מדהימים התיאורים, אבל במידה. הייתי רוצה שהם יהיו בפרופורציה הוגנת ביחס להתרחשות.
גם לטעמי זה עשוי להכביד מעט לפעמים. אם כי חובה לציין שהסדרה עצמה גדושה בכתיבה בסגנון הזה, כך שזה חיקוי תואם מקור...

תהייה כללית:
מה גורם לאדם להשקיע כ"כ הרבה כישרון, מאמץ וזמן בכתיבת פאנפייק? למה לא להשקיע את המשאבים האלו בכתיבת ספר משלך, לשווק אותו בחנויות ולקבל את הקרדיט המגיע מקהל קוראים רחב בהרבה?
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

@ללדת אחרת
אל תדאגי,
@משולש ברמודה לא תנטוש אותנו רגע לפני סיום:)

@נודד העלה כאן שאלה מעניינת, מצטרפת אליה.

לא מצטרפת לשאלה על התיאורים, בעייני זה החלק שהופך את הסיפור לכלכך עשיר ויפיפה.
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מה גורם לאדם להשקיע כ"כ הרבה כישרון, מאמץ וזמן בכתיבת פאנפייק? למה לא להשקיע את המשאבים האלו בכתיבת ספר משלך, לשווק אותו בחנויות ולקבל את הקרדיט המגיע מקהל קוראים רחב בהרבה?
אני יכולה להחזיר בשאלה. מה המטרה בכתיבה? להוציא ספר?
בשביל מה להוציא ספר? כדי לקבל קרדיט מקהל קוראים רחב? להרוויח משהו?
@נודד העלה כאן שאלה מעניינת, מצטרפת אליה.

יש לי כמה תשובות.
הראשונה היא שלפני שהתחלתי לכתוב את הפאנפיק הזה לא חלמתי בכלל לכתוב ספר.
נראה לי בפרקים הראשונים אפשר לשים לב שזאת כתיבה מאד בוסרית. (וכל הכבוד למי ששרד את הפיסוק הגרוע בהתחלה:)).
הסיפור הזה הוא השיתוף הראשון שלי בקהילה. כשהעליתי אותו הוא אפילו לא תוכנן להיות סיפור בהמשכים...

למה רציתי לכתוב פאנפיק על הסדרה?
אולי כי אפשר לומר שאלו הספרים שהכי השפיעו על הכתיבה שלי, ולא רק עליה.
הסיום שלה אכזב אותי אישית וגרם לי לנסות לכתוב פיצוי קצר לעצמי. לחלוטין לא תכננתי סיפור בהיקף הזה.

התשובה השנייה תלויה בראשונה.
בגלל שלא תכננתי לכתוב פאנפיק ארוך כמו זה, אבל כן תכננתי להגיע לסוף מסוים (הפרק הבא למשל נכתב די בהתחלה) המשכתי לכתוב כדי להגיע לסוף. ובכללי אני לא אוהבת להשאיר דברים בלי סיום...

ושלישית, אני באמת מתכננת להוציא ספר משלי. התחלתי לפתח את העלילה כבר מזמן ומידי פעם אני גם מתקדמת עם הכתיבה.
קראתי איפשהו שלכל סופר יש כמה אלפי מילים גרועות ראשונות, אז נראה לי את טבילת האש הראשונה שלי כבר עשיתי : )

מה הרווחתי בכתיבה הזאת?
לימוד עצמי אינטנסיבי מאד. לא יודעת אם יש דרך להסביר כמה לומדים מכתיבת סיפור שכזה. שהדמויות בו אופיינו על ידי מישהי אחרת, ועל כל זיוף קטן הקוראים צועקים מרה.
כמה רווח יש כשהקוראים מגיבים כל הזמן, שכותבים את הסיפור בלי אפשרות לחזור ולשנות גם אם מגלים דרכים טובות יותר לפתח את העלילה. שמצליחים להפתיע את עצמך ברעיונות חדשים כדי לפתור את הבעיות האלו...

תכלס בשורה התחתונה כתבתי פעם ראשונה בחיי טיוטה של כמה עשרות אלפי מילים. נראה לי את הטיוטה הראשונית של הספר שלי יהיה לי קל יותר לכתוב.

והתשובה אולי הכי חשובה היא: אני כותבת כי אני אוהבת לכתוב. לא כי חלום חיי להוציא את רב המכר הבא.
ואני כמובן לא אתנגד להתגשמות החלום הזה : ) אבל באמת שיש לי כמה חלומות אחרים לפניו.
ונכון, כל סופר רוצה שיקראו את מה שהוא כותב. אף אחד לא באמת יכול לכתוב למגירה שנים. אז באמת בלי הביקוש והפידבקים הרציפים הפאנפיק הזה מעולם לא היה מתקדם מעבר לשניים שלושה פרקים...
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
התלבטתי מאד עם לעלות היום, גם בגלל התוכן עצמו. אבל הבטחתי איפשהו תחילת שבוע ונראה לי הדיין ליין הכי מאוחר להגדרה הזאת הוא היום בחצות...

לפעמים זה בסך הכול עניין של מתמטיקה פשוטה.

בהתחלה אתם די שווים, אתה והאויב שלך. מי יותר, מי פחות. מחכים אחד מול השני באדישות, סופרים דקות עד שאחד מכם יעז סוף סוף לקחת את סיכון.

ואז, מה לעשות, אתם לא שווים. כי הוא לקח סיכון, האויב. אתה לא. לקח את הסוסים כולם איתו למרוץ שחוזרים ממנו עטורי ניצחון.

אז הוא אולי ינצח, האויב שלך. אתה הרי לא היית מוכן. יכניע אותך עד שתתחנן לנשימה אחת של הפסקה. יצחק כל הדרך אל הפסגה כשיספור את השלל. אולי הוא ידרוך באדישות על כל מה שבנית בעמל של שנים.

אבל אולי לא. אולי הוא דווקא יפסיד. אולי התוכנית המפוארת שלו תקרוס בקול רעש גדול, גם זה הרי קורה לפעמים.

אבל אז הוא אף פעם לא יוכל לחזור אל נקודת ההתחלה, אף פעם לא יוכל לשחזר את רגעי השקט שהיו נחלת שניכם. הרי כשיצא אל הקרב הזה העניק לך במו ידיו את הסיכוי הקטן לנצח.


האוויר סביב אולה רועד, רוטט כמעט מצעקות וצווחות. ולמרות שהלחימה המתנהלת סביבו גובה ממנו כל פירור כוח, מרפרפת המחשבה הזאת במוחו, מעלה את התהייה איך לקח יוסף את הסיכון הזה כשהביא את כל שיש לו למרוץ האחרון.

כי הרי כבר עכשיו מתחיל להתברר מאזן הכוחות האמיתי.

בלעדי האיום על חייו של מלך כוזר האחת וללא יוסף עצמו – חוזר המאבק להיות עניין פשוט של כמויות.

מעליו, הוסר כבר איום הקשתים. כנראה במו ידיהם של האנשים הזועמים, שטיפסו מעלה מעלה אחוזי טירוף וכעס אל מול תבוסתו של המלך ושר צבא כוזר גם יחד. אבל מחוץ ליציעים רועש עדיין האוויר בשאגות הקרב.

בידו, נראית לו חרבו כאילו היה נעה בכוחות עצמה בלבד, ורק יתרון ההתמדה מונע בעדה לעצור. אבל בזווית עינו הוא מצליח פתאום לזהות את צבע מדיהם המוכר של חיילי הגדוד השני, שוצף דרך הפתחים הגדולים בבליל צעקות וקולות, וכמות החיילים העושה את דרכה פנימה – נוסכת באבריו חיות חדשה.

חיילי ההוסטרס יודעים כלוחמים אמיצים מאין כמותם, אבל למרות שהם נחושים תמיד להיאבק בכל דרך שהיא – הוא מאמין שהם גם חכמים מספיק כדי להבין את המהפך הקיצוני במצבם. ובעוד אלו שבחוץ הצליחו ככל הנראה להימלט כבר לשטחיה של כוזר האחרת, נראה כי חבריהם הנותרים שסביב מתחילים להבין שעדיפה כניעה משפילה, על פני מוות חסר תועלת בקרב מול מאות.

אחד אחרי השני הם עוצרים מתנועתם, קופאים על הרחבה הגדולה עליה הם מפוזרים, ואז מפילים את כלי נשקם על האדמה בצלצול מתכתי, ומרימים את ידיהם מעלה באיטיות.

לא מעט מהחיילים שהביא איתו יוסף כבר נפצעו או נפלו בקרב, אבל עדיין ישנם רבים מהם הפזורים סביב, ומחזה כניעתם האחיד גורם לרעש העצום לשקוט מעט לכמה שניות ארוכות, ולאנשים ההיסטריים שעל היציעים להפסיק לרגע מצעקותיהם הבלתי פוסקות.

זה מראה סוריאליסטי. מחזה שלו היה לאולה זמן היה מתעכב קצת על משמעותו, חושב על אותם אלו שהכריחו את חיילי משמר הארמון לוותר על נשקם בקור רוח, ועכשיו נדחפות ברכיהם אל האדמה הקשה.

אבל אין לו זמן פנוי עכשיו. אין לו זמן גם לפרצופים המוכרים שהחלו מקיפים את הכרכרה המפוארת בצעקות וקריאות.

ומכיוון שעיניו הקפואות של יוסף, מראה הדם הקרוש על צווארו והפגיון הזרוק – עושים עבורו את העבודה ממילא, הוא ממלמל מילת התנצלות, עוקף את ההתקהלות וחותר קדימה אל הבמה העמוסה.

אבל את הדרך לבמת הטקס חוסמות כבר שורות ארוכות של לוחמים בעלי ציוד קרבי מלא, ומגיני נחושת שמבריקים מאד לאור השמש הכתום. ואולה נעשה מודע מאד פתאום לפניו המרוחות באבק וצבע הסוואה כהה.

באינסטינקט שמזמן התרגל אליו הוא שולח את ידו אל צווארו, מנסה למשש את פיסת המתכת הדקה שנמצאת שם תמיד, ונשימתו נקטעת בשאיפה חדה אחת כשהוא נזכר ברגע בו לקח אותה יוסף מידו שלו.

על מדרגות הבמה נחפזים חובשים צבאיים, וקצינים במדי משמר הארמון יוצרים חומה צפופה כשהם מאפשרים לכוח המחלץ לפנות את נכבדיה של כוזר אל כניסת הפועלים שמאחורי הבמה. אבל אולה נחוש מידי לזהות את אביו המאמץ בסערת האנושית הזאת בשביל לסגת אחורה.

רגע אחד הוא עוצר על מקומו ללא תנועה, ואז מסתובב חזרה לכוון ממנו בא, עושה את דרכו במהירות אל היציעים המתרוקנים.

באירועים כמו אלו, עד כמה שזכור לו, פזורים תמיד בין היציעים ועל רחבת הכניסה – כדי מים גדולים לשימוש החוגגים. ולמרות שגם בפנים נקיות לא כדאי להסתובב סביב חיילים דרוכים עד קצה גבול היכולת במדים קרועים – סבור אולה כי מראהו מוכר מספיק בשביל לספק לו הגנה יעילה מולם.

הכד נמצא לבסוף, ואיתו גם דגל קרוע שנראה נקי למדי. ולמרות שהמים חמימים לאחר שעמדו שעות ארוכות תחת שמש חזקה וקופחת – מרענן נוזל החיים את פניו כאילו היה אוויר נקי לנשימה.

"הוא חי, הוד מלכותו", אומר פתאום מישהו לידו, גורם לו להזדקף במהירות ולמחות במהירות את טיפות המים מפניו בבד הגס.

"חי", הוא חוזר לאט, מרים את עיניו אל גלימה פשוטה מוכתמת ארגמן כהה, שמתגלית כאחד מידידו המונדרים של המלך. "חי", הוא אומר שוב ואז מטלטל את ראשו: "אתה בטוח?"

"הוא נפצע בידו", נושף אמציה, חרבו עדיין מוחזקת היטב בידו, "אחרי שמקאן הרג את יוסף, והאנשים שעלו על המחצלות הפילו את הקשתים – החיילים שסביבו נכנעו מהר מאד לשומרים שהקיפו אותם על הבמה".

זה הגיוני למדי. הגיוני בהתחשב בכך שגם בידיים קשורות יכולים חיילי משמר הארמון לעשות הרבה מאד, אם רק אין איום המונע מהם לנסות להשיב מלחמה.

לרגע סוקר אותו אולה, מנסה לסנן את מחשבותיו הרותחות, ומכל המילים הסוערות שבראשו הוא בוחר לומר: "אתה פצוע".

לאט משפיל אמציה את עיניו אל גופו, סוקר את הדם המטפטף מרגלו. "כן", הוא אומר, מטה את ראשה הצידה, "עזרתי קצת שמה".

זאת לא נראית פציעה קשה, מצד שני זאת גם לא נראית רק שריטה קלה. אבל אולה מוצא עצמו ממלמל מילת התנצלות כלשהי כשהוא עוקף את אמציה לכוון הבמה.

"פינו כבר את הדוד שלך", אומר ידידו של המלך מאחוריו, קולו מעומעם מעט ברעש צעקות ההמון. "אין לך מה לחפש שם".

פינו?

לאט מסב אולה את פניו בחזרה, סוקר את המונדרי שמולו במבט ארוך.

"שר המלחמה", מבאר אמציה בקול שקט יותר, סוגר את המרחק ביניהם בצעד אחד. "הוא נפצע קשה אני חושב, החובשים שנכנסו לקחו אותו מייד דרך שער הפועלים שבדרום".

יציעי האבן שמאחורי גבו של אמציה כבר ריקים ברובם, הקהל הענק שצפה מרעיד בהצגה הגדולה שארגן עבורם יוסף ניצל כנראה ביעילות רבה את הדקות האחרונות כדי להימלט החוצה. אבל מעל המושבים, על עמודי עץ גבוהים ומחודדים, מתנוססים עדיין דגלי התכלת של הממלכה, נרעדים ברוח בין הערביים הקרירה על רקע שמים צהבהבים.

"תודה", הוא אומר לבסוף, בין השאר מפני שאין במוחו אף מילה מתאימה יותר לומר. "אני אלך לשם עכשיו", אבל רגע ארוך הוא עדיין לא נע, בוהה בידיד המלך השותק שמולו, ואז מוסיף: "כדאי שתיתן למישהו לחבוש את הרגל שלך".

שפתיו של אמציה מתכווצות קצת כשהוא מעביר את עיניו על ידו של אולה שדם קרוש צובע אותה: "אולי כדאי שגם אתה, אקסידטור", הוא ממליץ בחביבות, מצדיע, ואז צולע משם.


מעליו החלו כבר השמים מחליפים צבעים, משנים את צבעם לתכול עמוק יותר, כהה. סביבו מסתחררים ברוח הקרירה עלים צהובים, כמושים. ומולו, על שפתו של הנהר הנוצץ, מקימים חיילים במרץ שורה ארוכה של אוהלי חירום גדולים, יציבים.

כשמוחו ריק ממחשבות הוא עוקף את נחיל ההמון הזורם, וכשליבו יבש מאד הוא משתמש בידע שרכש שנים ספורות קודם לכן באזור הזה של הגבול, כדי להגיע במהירות אל אוהל הבד הכהה שעל ראשו מתנוסס גם דגל תלתן ירוק לצד התכול המרעיד.

מחוץ לאוהל המפקדה הזמנית ישנם עשרה שומרים לפחות, דרוכים כאילו שהו בשטח אויב, אולי לא כאילו – בצדה הצפוני של הגדה, קרוב יותר לאזור היציעים, עדיין מתחוללים קרבות כניעה אחרונים, בודדים.


"מה קרה לו?" הוא שואל כשהוא מגיע אל שורת השומרים הדוממת, וקולו מעשי עד כדי קיפאון לאוזניו.

הם מזהים אותו החיילים. אפשר להבין זאת בבירור לפי עיניהם המתרחבות קצת, ותנועת ידם הנחפזת כשהם ממהרים להתיישר ולהצדיע, אבל למרות הזיהוי הוודאי הם שותקים כולם.

קר ליד האוהל, קר ומאובק. והאדמה מלאה קוצים קטנים ועלים שבורים.

"באנם?" לאט מפנה אולה את ראשו אל מפקדה של חולית השומרים השקטה ששירת פעם תחת פיקודו.

"פציעת חזה", קולו של החייל הצעיר חורק כשהוא מבין שאין לו ברירה, "הרופא כבר כאן, המפקד".

חם לאולה. חם למרות הרוח הקרה והעוקצנית. והאוויר החריף שהוא שואף צורב את ריאותיו.

מולו מתבדרות יריעות אוהל הפיקוד הזמני, מתנופפות ברוח העזה כאילו קיבלו חיים משלהן.

הם מתלבטים ביניהם האם לאפשר לו להיכנס, החלפת המבטים ביניהם לא מותירה לו ספק, אבל תנועת יד אחת של מפקדם גורמת להם להשפיל את כלי נשקם ולנוע לצדדים.


בתוך האוהל כבר שולטת האפלולית, בניגוד לזוהרה העמום של השמש בחוץ, והוא ממצמץ מספר פעמים לפני שהוא מצליח להבחין בצלליות הנעות בפנים.

ראשון הוא רואה את סגנו של דודו. שעון על אחד מעמודי האוהל, פניו קפואות והוא מביט בו כאילו הוא אינו מזהה אותו, ומאחורי כתפיו מתהלכות דמויות אפלוליות נוספות.

אולי קצינים, אולי חובשים, אולי אנשים שהכיר עד אתמול. אבל עכשיו נראים לו כולם פתאום כאילו היו חסרי צבע וגם פנים.

הם נעים הצידה כשהם מזהים אותו, מפנים לו את הדרך קדימה, משפילים את ראשם כשהם מאפשרים לו להתקרב אל מיטת השדה הפשוטה עליה שוכב שר צבא כוזר הפצוע.

גרונו של אולה שורף, צורב עד כדי תחושת מחנק. לגדול בבית מקאן מיום עומדך על דעתך ולקרוא לצבא ביתך השני – מכין אותך לראות מוות מהסוג הלא נחמד.

מוזר לחלק מוות לקטגוריות, אבל כמו כל דבר בחיים מסתבר שגם כאן יש מחלקות. יש מיתות משונות, אכזריות, כאלו שבני אנוש רגילים אינם יכולים להעלות על הדעת. ויש מיתות של זקנים ישישים בחברת בני משפחה אוהבים ודומעים. יש מוות של שדות גבול חשוכים ווידוי שאפילו אותו לא תמיד יש זמן לומר, ויש מוות עלוב של חדלי אישים. יש עוד הרבה סוגים בוודאי, שונים ומשונים, ונראה לו שהרבה מתוכם כבר טעם בשנות חייו הלא ארוכות.

ואיך יסווג את זאת האחרונה?

סגנו של דודו מבחין בו סוף סוף, מתנתק מהעמוד כשהוא מנסה להשלים לו במשפטים קצרים את מצבו של שר המלחמה. אבל מילותיו מהירות ונחפזות, מצליחות רק לעבור את מסך קרומי השמיעה, ונתקעות בין מוחו לליבו כאילו היו אבני חצץ דוקרות.

אין לאולה צורך בהכשרתו הרפואית הבסיסית, אין לו גם צורך במבע פניו של הרופא שלצידה השני של המיטה. לא כשהשנים הארוכות בגבול לימדו אותו בדרכן המפורטת איך נראה אדם בשעותיו האחרונות. ואותו ניסיון עצוב מאפשר לו גם להבין את משמעותו של החלק החבוש בחזהו של דודו שאינו עולה וגם לא יורד.

"אבא", הוא לוחש, כורע על ברכו לצד המיטה. זה מוזר, אבל כאילו התכונן לרגע הזה כל חייו, מרגישה המילה הזאת בפיו טבעית כל כך. בדיוק כמו הפעם ההיא בה בחר לפנות איתה אל דודו בפעם הראשונה.

לאט נפקחות עיניו של בסטיאן, בוהות לרגע אחד ארוך בחלל האפלולי, ואז הן מתמקדות בפניו בערנות מפתיעה.

"אולה", הוא לוחש, כאילו היה הדבר פשוט וברור כל כך, "באת".

"באתי", מאשר אולה, וקולו להפתעתו, יציב למדי.

"אבירם", מתאמץ דודו להגות את השם, "הוא הספיק לספר לך על אליצור?"

לאט שואף אולה את האוויר המחניק שבאוהל. כמה שעות עברו מאז ליל האתמול? כמה זמן חלף מאז עזב את המחנה האפלולי ואת שביליו הרטובים? שבועות, חודשים או אולי כבר שנים?

"כן", הוא עונה, מתאמץ לבלוע את הגוש הכואב שבגרונו, "הוא סיפר לי".

מבעד לחלון הקרוע בקיר הבד עוטפים כבר צללי ערב את איינה בגוון סגול קסום, משרים אפלולית רכה על האוהל, ומטשטשים את החיוורון העמוק שעל פניו של בסטיאן. אבל לסתו הנעולה של דודו מספרת לאולה יותר מכל על הכאב העז שמסבה לו פעולה החיים הבסיסית שמתאמצות עדיין ריאותיו לעשות.

"רציתי לומר לך, ילד", אומר אביו המאמץ לבסוף, וקולו צרוד מאד, "רציתי לגלות לך מיד ברגע בו הגיע המידע על בגידתו ממנשה קפחבר – אבל תפקידו כסוכן כפול היה חשוב מידי בשביל שאאפשר לעצמי לעשות זאת". הוא שואף שוב, משתעל שיעול שטוח מידי, ואור הלפידים הכתמתם שהחלו מדליקים המשרתים באוהל מדגיש עבור אולה את טיפות הדם הקטנות המצטברות בצידי שפתיו.

הנה הוא המנגנון הזה שבנה בעמל שנים. הקר. האדיש. המגן על הלב. אותו חלק במוח שיודע היטב שתם המשחק ונשלם. אותו חלק שיכול לכרוע כאן ולהתעלם מריח המוות, לדון בחיים שקדמו אליו כאילו יש איזשהו היגיון שיוכלו להיעלם כך ברגע אחד בודד.

מכווץ הוא עוקב אחר נשימתו האיטית, השטוחה, של דודו. וידו מתאגרפת על הסדין הלבן בחוזקה.

"זה בסדר", הוא אומר בקול שמנסה להיות שלו ויודע בוודאות שהוא נכשל בכך, "כנראה היה לטובה שלא ידעתי על כך מראש. עכשיו כל מה שחשוב הוא שתנוח".

לאט מתעקמות שפתיו של דודו, מציגות לו גיחוך מוכר מידי, שחור. "אתה לא צריך לומר זאת", הוא מציין, וקולו על אף נשימתו הכבדה נשמע ברור מאד. "ראיתי מספיק בחיי כדי לדעת מתי מגיע זמנו של אדם".

האוהל דומם, שקט מאד. אבל מבחוץ, מתנגן ברכות בין קריאות החיילים, נשמע קול שירתם של הציפורים.

כמה שנים מחייו העביר בסטיאן בשדה הקרב? בכמה פצועים טיפל וכמה מתים קבר במו ידיו? וכמה עשיר הוא ניסיון חייו העצוב כדי שיבין את מצבו האמיתי מבלי להזדקק למילים מפורשות.

מאחורי שפתיו החתומות נושכות שיניו של אולה את לשונו, מכאיבות לו כאילו עקץ אותו נחש. אבל הוא אינו אומר כלום, רק ממשיך להביט קדימה. נאבק להשאיר את מבטו תלוי בעיניו של האיש שאהב אותו כמו בן כל אותן השנים, מספיק בשביל להקריב בעבורו את חייו.

רגע אחד עומד השקט ביניהם. עמוק מידי, עצוב. חשוף כאילו ידע בסטיאן היטב אילו מילים בחרו שניהם לשתוק.

"למה", לוחש אולה לבסוף, כאילו ביקש ליבו לוודא זאת בפעם האחרונה. "למה שלחת אותי בכל זאת אם ידעת שאליצור בוגד, לא היה פשוט יותר להעביר את התפקיד כולו לאבירם?"

האוהל שקט, שקט מאד, על אף שמבחוץ נשמעות עדיין צעקות החיילים והחובשים הרבים. ולמרות שאולה יודע שיש עוד אנשים בחלל הדומם הזה באיזשהו מקום – הוא אינו מצליח להכיר בנוכחותם כלל עכשיו.

רגע חולף עליהם בשקט הזה, חרישי כמו אגם זוהר בשמש קיץ עייפה, ואז נמתחות מעט שפתיו היבשות של בסטיאן ולשונו החיוורת מחליקה עליהן בחולשה: "יכולתי", הוא מסכים, "אולי באמת היה עדיף להעביר את התפקיד הזה לאדם אחר. אבל על מי עוד חשבת שאסמוך ככה, בן?"

משהו לח, שקוף, מרטיב פתאום את קצוות עיניו של אולה, מפתיע אותו בהופעתו. והוא ממצמץ בחוזקה, מנסה למחות כל זכר לחולשתו.

יד נוגעת בפניו פתאום, מרפרפת על השביל הרטוב שסימן הכאב על לחייו למרות מאבקו, מאלצת אותו להישיר מבט מטה מתוך המסך השקוף המטשטש את אישוניו.

"מהללאל התבגר לבד", אומר בסטיאן במאמץ, והכאב בו עולה לו מילוי ריאותיו אוויר חורט על פניו שבילי זיעה קטנים. "ועל אף שהייתי שמח לו יכולתי להתעלם מהעובדה הזאת – אי אפשר כך לשכוח אותה פתאום. ואת שאר ילדי", עיניו של שר המלחמה נעצמות פתאום, "את שאר ילדי לא הספקתי אפילו לראות גדלים".

אולה בולע, והגוש הכואב שבגרונו מתהדק עוד קצת.

"אבל אותך? אותך גידלתי מגיל שתיים עשרה, ילד". לאט פוקח בסטיאן עיניים שדוק ערפילי ולבן כבר החל מציף אותן. "איתך השתדלתי בכל מאודי לעשות את הנכון והטוב במהלך השנים הארוכות הללו, ועל אף שאני יודע מספיק כדי לא לזקוף לזכותי את ההצלחות – אני זוכר היטב את אותם הימים כדי לחוש קצת גאווה בגבר שהפכת להיות".

חם לאולה, חם וגם מחניק. אבל מבעד לפתח האוהל חובט בכתפיו משב רוח קריר, נקי. "קצת?" הוא שואל לבסוף, מישיר מבט אל העיניים השלוות שמולו, וחיוך שטעמו מלוח מעקם פתאום את שפתיו היבשות.

לאט מרים חיוך קטן גם את שפתיו של בסטיאן כלפי מעלה, מאיר את עיניו ומעניק להן ברק מוזר. "אולי קצת יותר", הוא לוחש, "אולי קצת הרבה יותר, בן".


אותו היום הייתה השקיעה יפה מתמיד, והמון זמן נמרחו גווניה הרכים על הרקיע האינסופי שהקיף את איינה. עננים וורודים וסגולים ריחפו לאט אל האופק, וכדור כתמתם אחד גלש מעל הנהר הזוהר והבעיר את השמיים באדום.

גם הרוח הייתה מיוחדת באותו היום, ותנועתה שיכרה את העוברים ושבים, ובשמה את האוויר בניחוח האדמה הרטוב של הצמחים שגדלו סביב המים.

ורק כשהתכהו השמיים מאד וכוכבים קטנים החלו מנקדים אותם בניצוצות כסף זוהרים, נישבה הרוח בחוזקה בענפיהם של העצים הריקים, הרקידה סביבם עלי שלכת יבשים, וליוותה אל הרקיע הכחול את נשמתו של האיש ששמר אמונים לארצו עד יומו האחרון.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
יפיפה.
מאיפה האומץ להרוג את בסטיאן?

בקטנה, ניכר שהפרקים לא נכתבו לפי סדר עלייתם לאשכול
כי היו כבר פרקים עם כתיבה עוד יותר משובחת...
זאת מדהימה, אבל היו יותר...
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
בקטנה, ניכר שהפרקים לא נכתבו לפי סדר עלייתם לאשכול
כי היו כבר פרקים עם כתיבה עוד יותר משובחת...
זאת מדהימה, אבל היו יותר...
חלק נכתב ממש בתחילת הסיפור ועבר עריכה מסיבית, חלק נכתב לפני כמה חודשים, וחלק נכתב ביומיים האחרונים…

אם תצליחי לנחש מה נכתב מתי זה יהיה מעניין.
יש פה חלקים שנערכו כל כך הרבה פעמים שבעיני הם דווקא הגיעו לשיא, אבל הגיוני שכל אחד מתחבר יותר לפרקים אחרים…

בכל אופן, תודה על המחמאה : )
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
ואז, מה לעשות, אתם לא שווים. כי הוא לקח סיכון, האויב. אתה לא. לקח את הסוסים כולם איתו למרוץ שחוזרים ממנו עטורי ניצחון.
מעניין אותי מתי המשפט הזה נכתב.
יש מצב לגילוי?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מעניין אותי מתי המשפט הזה נכתב.
כל העניין זה לנחש, לא? ;)
לא יודעת למה התכוונת אבל הקטע הזה נכתב היום. כן, הוא לחלוטין לא הסגנון של מיה. זה סגנון שאני אוהבת לכתוב בו לפעמים, של פנייה ישירה בגוף שני. רציתי קטע שידגיש דרך העיניים של אולה את חוסר ההיגיון בתוכנית של יוסף. (תכלס מהצד שלו הוא עוד לא יודע את האמת).
אבל הוא בהחלט צריך עוד קצת עריכה, לא בסגנון, קצת בניסוחים. אבל מודה לא תמיד יש לי כוח לערוך כל קטע כאילו היה בן יחיד : )
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
אבל מודה לא תמיד יש לי כוח לערוך כל קטע כאילו היה בן יחיד : )
קחי את זה כמחמאה,
ששאר הקטעים ערוכים כל כך טוב...
את פשוט אלופה.
הכתיבה שלך מיוחדת במינה!
יש לך כבר קונה ראשונה לספר שלך בעזרת ה'...
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו איזה פרק.

יש לי הרבה מה להגיב עליו, אבל אין לי כוח עכשיו.
אז רק מה שבוער לי:
מספיק בשביל להקריב בעבורו את חייו.
אם אני לא טועה בסטיאן נפצע כי הוא זרק את הפגיון על יוסף.
וכמעט הרג את אולה בדרך.


אז מדוע אולה חושב שמקאן הקריב את החיים שלו- עבורו?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
קחי את זה כמחמאה,
לוקחת : )
מקווה רק שאת הקטע עם השיחה של בסטיאן ואולה כן אהבו. כי החלק הזה בהחלט עבר המון גלגולים ועריכה.
אם לא, אשמח לדעת מה לא יושב שם טוב.
אם אני לא טועה בסטיאן נפצע כי הוא זרק את הפגיון על יוסף.
וכמעט הרג את אולה בדרך.

אז מדוע אולה חושב שמקאן הקריב את החיים שלו- עבורו?
בסטיאן היה יכול לזרוק את הפיגיון בלי להיעמד במרכז הבמה ובכך לחשוף את עצמו לפגיעת הקשתים.
כל הקונפליקט שלו היה כשהוא הבין שבתנוחה הזאת הוא יסכן את אולה כמעט בוודאות, אבל בתנוחה השנייה הוא יסכן את עצמו כמעט במאה אחוז.
הוא בוחר במודע לסכן את עצמו כדי שלא יפגע בטעות באולה.

כאן זה כתוב ממש במפורש:
אבל גם אולה עומד שם.
גם אם האנשים שעל הבמה אינם משגיחים כעת בידיו המשוחררות, הוא לא יכול להתרומם אפילו במעט מבלי לחשוף את עצמו לפגיעתם של הקשתים שבראש היציעים. אבל הוא גם אינו יכול לזרוק את הסכין מהמיקום הזה מבלי לסכן את אולה באופן כמעט וודאי, וגם העובדה הזאת פשוטה וברורה מידי.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אגב, מצטרפת לברכי.
הקטע הפותח כתוב בשפה עממית יותר ולא מנוסח בצורה הרגילה שלך.
וכן, אין מה לעשות, בגלל שהרמה כלכך גבוהה אני נתפסת לפרטים שלמישהו אחר הייתי מחליקה:)
אני כן אוהבת את הרעיון שהוא מביע, אבל הכתיבה צריכה קצת עריכה בעייני.


עלתה בי לחלוחית בסוף הפרק..
אהבתי את הסיום התיאורי.
אותו היום הייתה השקיעה יפה מתמיד, והמון זמן נמרחו גווניה הרכים על הרקיע האינסופי שהקיף את איינה. עננים וורודים וסגולים ריחפו לאט אל האופק, וכדור כתמתם אחד גלש מעל הנהר הזוהר והבעיר את השמיים באדום.

גם הרוח הייתה מיוחדת באותו היום, ותנועתה שיכרה את העוברים ושבים, ובשמה את האוויר בניחוח האדמה הרטוב של הצמחים שגדלו סביב המים.

ורק כשהתכהו השמיים מאד וכוכבים קטנים החלו מנקדים אותם בניצוצות כסף זוהרים, נישבה הרוח בחוזקה בענפיהם של העצים הריקים, הרקידה סביבם עלי שלכת יבשים, וליוותה אל הרקיע הכחול את נשמתו של האיש ששמר אמונים לארצו עד יומו האחרון.


לוקחת : )
מקווה רק שאת הקטע עם השיחה של בסטיאן ואולה כן אהבו. כי בהחלט עבר המון גלגולים ועריכה.
אם לא, אשמח לדעת מה לא יושב שם טוב.

בסטיאן היה יכול לזרוק את הפיגיון בלי להיעמד במרכז הבמה ובכך לחשוף את עצמו לפגיעת הקשתים.
כל הקונפליקט שלו היה כשהוא הבין שבתנוחה הזאת הוא יסכן את אולה כמעט בוודאות, אבל בתנוחה השנייה הוא יסכן את עצמו כמעט במאה אחוז.
הוא בוחר במודע לסכן את עצמו כדי שלא יפגע בטעות באולה.
פספסתי את החלק הזה..
תודה על ההסבר.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני שמה את הז'יטונים שהקטע שהוספת בשבוע האחרון, הוא זה:
באירועים כמו אלו, עד כמה שזכור לו, פזורים תמיד בין היציעים ועל רחבת הכניסה – כדי מים גדולים לשימוש החוגגים. ולמרות שגם בפנים נקיות לא כדאי להסתובב סביב חיילים דרוכים עד קצה גבול היכולת במדים קרועים – סבור אולה כי מראהו מוכר מספיק בשביל לספק לו הגנה יעילה מולם.

הכד נמצא לבסוף, ואיתו גם דגל קרוע שנראה נקי למדי. ולמרות שהמים חמימים לאחר שעמדו שעות ארוכות תחת שמש חזקה וקופחת – מרענן נוזל החיים את פניו כאילו היה אוויר נקי לנשימה.

נראה לי די מובן למה הניחוש הפרוע הזה...

נוו.. צדקתי או לא?
אני במתח.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה