ככה את כותבת את הסיפור? בצורה מודעת כמו שהבאת למעלה?
שאלה טובה : )
בפרקים הראשונים בטח לא. יש שם המון טעיות שעשיתי מחוסר ידע.
למשל החלפת POV תכופה, החלפת מספר נצמד למספר כל יודע, החלפת הווה בעבר לא מעט פעמים.
אבל במקביל לכתיבה של הסיפור יצא לי גם לקרוא הרבה בלוגים על כתיבה ומדריכים מעניינים שלקחתי מהם טיפים.
ותכלס הדרך הכי טובה ללמוד משהו חדש היא hands on. פשוט להתנסות בטכניקות חדשות כל הזמן. בלי הסיפור הזה כנראה רק הייתי קוראת ולא מיישמת. הכתיבה של הפנאפיק נתנה לי את האפשרות לנסות בפועל את השיטות והטיפים שקראתי.
לגבי צורת הכתיבה עם בסטיאן. אני תמיד משתדלת לכתוב כאילו זה בעצם סרט.
אני בעצם מנסה תוך כדי כתיבה לשים לב מה אני מראה לצופה (קורא).
לדוגמא דמות שוכבת על הרצפה תקבל זווית ראיה מעניינת ושונה מדמות עומדת - זה חייב לבוא לידי ביטוי בתיאור של הסביבה שהיא רואה.
אם זה קלוז-אפ על הנעליים של הדמות, העלים היבשים על הדשא או הדמעה השקופה על הלחי - יש לי כאן מטרה להתמקד במשהו. להעביר מסר על ידי התיאור הקרוב והמדויק. אני לא סתם אקדיש שוט שלם לידיים הרועדות של הנבל.
אם זה מבט מלמעלה על כל הסצנה אז זה בעצם לונג שוט וגם כאן צריכה להיות מטרה - למשל להראות לקורא איך נראה המקום בו הולכת להתרחש סצנה מרכזית. השתמשתי בזה בפרק עם איתם (במגדל שמירה) כשרציתי לתאר את כל אזור הטקס-נהר-גשר.
(את האמת שהמושג המדויק יותר יהיה שוט מכונן שמכין את הסצנה ומתאר את המקום, הזמן, מזג האוויר וכו'. חלק מההתרחשויות תוארו על ידי נקודת המבט של איתם באמצעות לונג שוט).
אם זה סלואו מושיין כמו שיש בסצנה עם בסטיאן המטרה היא בד"כ למקד את הקורא ברגע שיא, כמו שהסברתי למעלה.
תכלס זה נשמע מסובך אבל זה לא : ) צריך פשוט להתרגל...
אני לא חושבת על המושגים האלו כשאני כותבת, היום זה קורה לי כבר יחסית אוטומטית בכתיבת תיאורים.
אגב, אני אתן את הקרדיט ל-
@סיפור8 שגרמה לי
במאמר המרתק שלה להבין שזה בעצם מה שאני עושה...
לפני זה כתבתי ככה אבל בצורה הרבה פחות מודעת ומדויקת.
@משולש ברמודה- לשם הבהרה, כמות ההערות שלי נובעת עקב העובדה שהתחברתי לסיפור בעוצמה,
והוא כתוב בצורה אלופה.
תודה : ) להפך. הכי כיף לקבל תגובות. מכל סוג.
איסתרק הוא בכל זאת גיבור הסדרה הראשי והמסע שלו הכי ארוך ומפורט (גם בפנאפיק הזה)
נכון. במבט לאחור הוא גם הגיבור הראשי של הפאנפיק הזה.
רגע השיא שייך למלך יוסף, למוות שלו. זה לייק עצוב?
לכאורה. אבל אין אף פעם תיאור מנקודת המבט שלו מה שהופך אותו לאנטגוניסט עבור הדמויות האחרות שכן מקבלות זמן במה משלהן, אבל בלי קונפליקט משלו שאפשר להראות כרגע שיא.
(לא שאין לו. פשוט הקונפליקט שלו מתואר תמיד דרך נקודת מבט של דמויות אחרות ולא כהתלבטות שמצריכה גם מחשבה מלבד פעולות).
בעיקרון , מבחינה אוביקטיבית אני חושבת שברור שהדילמה של בסטיאן- היא הקשה ביותר.
נכון. ואני רואה גם לפי הסקר הקטנטן שעשיתי שבינתיים הרוב נוטה לצד שלו.