סקירה היום שבו נחזור לאכול חוּבֵּיזָה | חיים צרכניים בישראל 2023, בשבי המונופולים

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה העניין להתווכח על טעם?
מנין לך שאנשים לא ניסו שוקולד אחר?
הבאתי בתחילת האשכול הזה הודעה של אדם שחושב שאין בארץ שוקולד מריר מהדרין עם יותר מ45% מוצקי קקאו.

וזה בכלל לא ויכוח על טעם.

לא התייחסתי בכלל לטעם.

פשוט אמרתי שאם במגבונים, אקונומיקה, פסטה, חלב ניגר, ושות', כולם מודים שהיצרן הישראלי כ"כ מקובע ואידיוט וצאן לטבח או בעצם פרה לטבח וקונה בעיניים עיוורות את מה שממתגים לו ומה שמניחים לו על המדף - אין שום סיבה לחשוב שדווקא כאן הוא חכם ומחושב ובודק אלטרנטיבות.

אתה טוען שלא. הוא דווקא כן בודק ומשווה את האלטרנטיבות וכו' וכו'. לו יהי.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני מתעקש לטעון משהו אחר לגמרי...

שאנשים לא בודקים בכלל.

וכולם פה מודים לי במותגים אחרים. אני בסה"כ טוען שגם כאן זה כך.
אני בגישה שלך
טעמתי הכל - החל ממוצרי פרמיום שעולים פי כמה וכמה מעלית
וכלה בשוקולד "יאמי" שעולה באושר עד 1.90
אני טוען שעלית נותנת את התמורה הכי טובה למחיר - בפער עצום מכל המתחרים שלה.
אם שוקולד של עלית היה יקר יותר מכל המתחרים - הייתי מסכים איתך.
אבל במצב הנוכחי - שאין פער מחירים משמעותי לטובת המתחרים - וסטנדרט איכותי מספיק של המתחרים, אין סיכוי שארכוש מוצר של חברה אחרת, בכמעט אותו מחיר.
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני מתעקש לטעון משהו אחר לגמרי...

שאנשים לא בודקים בכלל.

וכולם פה מודים לי בתחומים אחרים. אני בסה"כ טוען שגם כאן זה כך.
אז כבר כתבתי שספציפית בשוקולד כל מי שבאמת אוהב שוקולד לצורותיו בדק. בזמן שהמפעל הושבת.
כן, גם כאלה ששבויים בתפיסות של מותגים.
וזה מצחיק ששוב ושוב אתה טוען שלא בדקו.
 

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
(הוא גם מראה איך שהחברות הגדולות מתחרות בעצמם ומיצרים מוצרים שנראים פחות טוב בשביל להרוויח גם את מי שלא מוכן לשלם!)
זה אחד הבעיות הגדולות שמונעות תחרות.
למשל המונופול ההזוי בשוק המשקאות שיש רק 3 חברות בשוק (!!!) שמייצרות עשרות מותגים שונים המתחרים אחד בשני.
למשל חברת יפאורה מייצרת 3 מותגי שתייה קלה (תפוזינה, ספרינג, וקריסטל) בו זמנית.
טמפו מייצרת 6 מותגי בירה שונים (גולדסטאר, מכבי, הייניקן, נשר, ועוד כמה קטנות), כמה מותגי יין, ועוד כמה מותגי וודקה וויסקי .
החברה המרכזית (קוקה קולה וכו') מייצרת כמה מותגי בירה (קרלסברג, טובורג) ומייבאת לארץ את שאר המותגים שהיא לא מייצרת, ועוד שלש מותגי חלב (טרה, משק צוריאל, מחלבות גלעד).
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אני בגישה שלך
טעמתי הכל - החל ממוצרי פרמיום שעולים פי כמה וכמה מעלית
וכלה בשוקולד "יאמי" שעולה באושר עד 1.90
אני טוען שעלית נותנת את התמורה הכי טובה למחיר - בפער עצום מכל המתחרים שלה.
אם שוקולד של עלית היה יקר יותר מכל המתחרים - הייתי מסכים איתך.
אבל במצב הנוכחי - שאין פער מחירים משמעותי לטובת המתחרים - וסטנדרט איכותי מספיק של המתחרים, אין סיכוי שארכוש מוצר של חברה אחרת, בכמעט אותו מחיר.
אז אתה לא "הצרכן הישראלי".

דיברתי עליו :)


ודווקא בגלל שמדובר על טעם, אי אפשר לטעון שעלית פשוט נותנים את המוצר הכי טוב והכי זול. כי לא מדובר על משהו אמפירי למדידה. זה לא סמרטוט רצפה, נניח, שצריך בסך הכל להיות סופג ולא משאיר סימנים.
לכל אחד יש טעם אחר, וכל אחד צריך את השוקולד למשהו אחר, אחד לנשנש, אחד לעוגות, אחד לסופלה, וכו'.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
החברה המרכזית (קוקה קולה וכו') מייצרת כמה מותגי בירה (קרלסברג, טובורג) ומייבאת לארץ את שאר המותגים שהיא לא מייצרת, ועוד שלש מותגי חלב (טרה, משק צוריאל, מחלבות גלעד).
ואני עדיין טוען, שאם לטרה היה לפחות שליש משוק מוצרי החלב - מצבנו הכללי היה טוב יותר. למרות שהיא מונופול בתחומים אחרים.


בעצם אני מדבר בפוסט הזה לא על מונופול של חברות, יותר על מונופול של מותגים.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
זה אחד הבעיות הגדולות שמונעות תחרות.
למשל המונופול ההזוי בשוק המשקאות שיש רק 3 חברות בשוק (!!!) שמייצרות עשרות מותגים שונים המתחרים אחד בשני.
למשל חברת יפאורה מייצרת 3 מותגי שתייה קלה (תפוזינה, ספרינג, וקריסטל) בו זמנית.
טמפו מייצרת 6 מותגי בירה שונים (גולדסטאר, מכבי, הייניקן, נשר, ועוד כמה קטנות), כמה מותגי יין, ועוד כמה מותגי וודקה וויסקי .
החברה המרכזית (קוקה קולה וכו') מייצרת כמה מותגי בירה (קרלסברג, טובורג) ומייבאת לארץ את שאר המותגים שהיא לא מייצרת, ועוד שלש מותגי חלב (טרה, משק צוריאל, מחלבות גלעד).
זה תהליך הדרגתי שהחל ממפעלים קטנים עצמאיים אשר נרכשו ע"י גופים עסקיים גדולים והפכו בכך למונופול
גם אגד הוקמה בצורה הזו...
בכלכלה קפיטליסטית קשה למנוע מצב כזה
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אז כבר כתבתי שספציפית בשוקולד כל מי שבאמת אוהב שוקולד לצורותיו בדק. בזמן שהמפעל הושבת.
כן, גם כאלה ששבויים בתפיסות של מותגים.
וזה מצחיק ששוב ושוב אתה טוען שלא בדקו.
אני עדיין טוען בהחלט שיש כאלו שלא בדקו.

אם יש רבים שבדקו וגילו שורד הגליל יותר טעים,
ואם כבר מתעסקים בשוקולד מריר.. אז לדעתי זה של ורד הגליל הכי טעים ואיכותי.. שנים שאני מעדיף אותו על עלית.
למה לא הגיוני לחשוב שיש רבים כמותם, שאם היו בודקים היו מגלים זאת, אבל הם פשוט לא ראו את האלטרנטיבה? בחלק גדול מהחנויות פשוט אי אפשר לראות ורד הגליל. וזה יחד עם המיתוג החזק של עלית, גרם להם להתקע על המובן מאליו, בלי לעשות בחירה מושכלת.

ושוב, מדובר על טעם. אז אין פה מי שצודק ומי שטועה. יתכן בהחלט שמישהו יבדוק ויגלה ששוקולד פרה הוא הטוב ביותר עבורו. אבל אין שום הוכחה מהמבדק האישי הזה, שהוא אכן הטוב ביותר במבחן אובייקטיבי. הכל עניין של טעם.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
פשוט אמרתי שאם במגבונים, אקונומיקה, פסטה, חלב ניגר, ושות', כולם מודים שהיצרן הישראלי כ"כ מקובע ואידיוט וצאן לטבח או בעצם פרה לטבח וקונה בעיניים עיוורות את מה שממתגים לו ומה שמניחים לו על המדף - אין שום סיבה לחשוב שדווקא כאן הוא חכם ומחושב ובודק אלטרנטיבות.
(* הצרכן)
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
אנו שבויים,
עוד יותר ממה שאחנו חושבים;

מי מוכן להעלות על דעתו אפשרות שקוקה קולה אינו הטעים ביותר ?


ובעניין החובייזה;

בתחרות בארה"ב בין שני מותגי לבוש,
בחר המתחרה הזול יותר בדרך פרסום מקורית;
הוא שיווק עופות קפואים ארוזים במארז המותג (מוצרי הלבשה ... ) של המתחרה,
והמחיר: פי שניים ממחיר עוף סטנדרטי ...

כשנאכל חובייזה,
נקבל חובייזה של שטראוס.
 
נערך לאחרונה ב:

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כי טעם הוא עניין נרכש. כמה פשוט.
נכון
אבל כדי לשנות טעם צריך שזה יבוא מרצון, מסקרנות
לא מתוך הכרחה (יש מצבי הכרח, אבל גם אז זה יעבוד בגלל הרצון)

ולא לכולם בוער ללכת לעבוד על שינוי הטעם שלהם בשביל 2 שקל הבדל לחפיסת שוקולד, למשל
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
נכון
אבל כדי לשנות טעם צריך שזה יבוא מרצון, מסקרנות
לא מתוך הכרחה (יש מצבי הכרח, אבל גם אז זה יעבוד בגלל הרצון)

ולא לכולם בוער ללכת לעבוד על שינוי הטעם שלהם בשביל 2 שקל הבדל לחפיסת שוקולד, למשל
ברור.
וביום שבו נבין שזה הרבה יותר מ2 שקל, כי נתח גדול מכל ההוצאות החודשיות שלנו יוצא על פערי מחירים שהמונופולים שלנו מנפחים, וזה לא יפסק בשום אופן כל עוד הם יכולים לעשות כך - כלומר כל עוד הם מונופולים -
אז ננצח אותם.
אם נבין שהרגלי הטעם שלנו משעבדים אותנו בשבי צרכני, נרצה לשנות אותם.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכון
אבל כדי לשנות טעם צריך שזה יבוא מרצון, מסקרנות
לא מתוך הכרחה (יש מצבי הכרח, אבל גם אז זה יעבוד בגלל הרצון)

ולא לכולם בוער ללכת לעבוד על שינוי הטעם שלהם בשביל 2 שקל הבדל לחפיסת שוקולד, למשל
לא הכריחו אף אחד
רק אמרו שהטעם הזה לא מוכרח
שאין כאן משהו אובייקטיבי
 

לארג'

משתמש מקצוען
אני ממשיך לצרוך באופן קבוע ולא מנסה כמעט מוצרים מתחרים
כי ניסיתי כמה פעמים תחליף ופשוט נזרק לפח..פשוט איבדתי אמון בחברות חדשות או זולות
לדוגמא: קטניות,קורנפלקס,שוקולד,חטיפים,מגבונים וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה