כתום צהוב לבן

משתמש מקצוען
1655980549786.png
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עובדים על זה
השבוע הגדירו רציפי תחנות לשתי הכיוונים
וחסמו את הנת"צ
ראיתי לכן אני שואלת מתי זה אמור להיות.
אתם יודעים למה רשמו רק קו 6 על התחנות ולא רשמו את 616? לא דובר שגם 616 הכנס??
למה חסמו את הנת"צ ועשו תחנות במקומות אחרים?
זה זמני או קבוע?
משרד התחבורה לא מאשר כניסה של אוטובוסים לרמה ד' בגלל בעיות בטיחות בנת"צ
הפתרון כרגע זה חסימת הנת"צ
בנית מעקה בין הנתיבים
והעברת התחנות למדרכה
להזכירכם: כבר יש עמוד תחנה על המסלול של הנת"צ

להערכתי
זה יטופל בשלב השני של הפיתוח השכונתי
כשיחליפו את האספלט במדרכות לאבנים משתלבות ויבנו תחנות נורמליות וכו'

בדומה למה שעשו בג'2 לפני כמה חודשים
אולי אז יתקנו את זה
מאשכול סמוך.
 

אבא לוי

משתמש פעיל
רק עכשיו שמתי לב לאשכון הזה ולכן אעלה את מה שיש לי להגיד
בית שמש מחולקת ל-8 שכונות (אולי אף יותר) שאין כל קשר בין השכונות,
זה כמו להגיד שמעלה אדומים זה בירושלים כיון שנוסעים עם אוטובוס פנימי (הגזמתי אבל זה הרעיון),
לנסוע משכונה אחת לשכונה אחרת יקח יותר זמן מאשר לירושלים (כמו מד' לקנה בושם),
אם בתחבורה פנימית אתה יכול לסדר את זה (גם עם מאמץ מאוד מאוד גדול) עם סיכויים נמוכים מאוד להצלחה,
בתחבורה בין עירונית בטח ובטח שאין סיכוי לסדר את זה,
כיון שאתה לא יכול לקחת קו ולסובב אותו בכל השכונות בבית שמש,
וגם אתה לא יכול לקחת קו שזה יצא רק משכונה אחת ישיר ליעדו כיון שזה לא יתמלא,
ולכן מה שאני חשבתי שהפיתרון לזה היא רק תחנה מרכזית (עם תגבור חזק לתחנה המרכזית) שמשם יצא אוטובוסים לכל הארץ, בנוסף לאוטובוסים הקיימים כיום, אוטובוס ממספר שכונות ואז ליעדו, וגם בימי שישי ומוצ"ש ישיר מהשכונה.
גם לא נראה לי באופק תחנה מרכזית בבית שמש
כיון שבית שמש מתפתחת מאוד מאוד לאט ביחס לערים אחרות
(לדוגמא אין אפילו בית חולים, אין כמעט מרכזי קניות, אין שטיבלאך מרכזי עם מנינים לאורך היום והלילה והרשימה עוד ארוכה ואין סיבה לסטות מהנושא)
אבל ברור שזה מה שיוציא את בית שמש מהפלונטר.
מקווה שהמילים שלי יגיע לגורמים הרלוונטים ויתחילו להזיז עניינים.
תושב כאוב מבית שמש.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כבר היו מלחמות על זה
והעירייה אפילו הציבו כבר את תמרורי התחנה

משרד התחבורה טוען שזה לא בטיחותי והם לא יכולים לאשר כניסת אוטובוסים
העירייה טוענת הכביש תוכנן על פי הוראות משרד התחבורה ואושר ע"י המחוזי

עוד מהטענות שהעירייה העלתה בנידון
אם זה לא בטיחותי איך משרד התחבורה אישר להם את התוכניות
ואם אישרו את התוכניות למה לא מאשרים כניסת אוטובוסים
במצב היום באמת זה נראה מבלבל. יש 3 נתיבים מופרדים באיי תנועה ביניהם, איך צריך לדעת איזה נתיב לאיזה כיוון ואחד הנתיבים יש לו 2 כיוונים, בקיצור צריך לסדר את זה.
כנראה החליפו יועץ בטיחות,
וכמובן, דבר ראשון צריך להסביר למה מה שהקודם עשה לא טוב,

למעשה ראיתי שבגשר בין ד׳2 ל3 לא חסמו את הנת״צ
האם זה אומר שהאוטובוסים לא ימשיכו את כל המסלול עד ד׳3?
או שהיועצים המדופלמים אישרו את הנת״צ רק באיזורים לא מיושבים?
כנראה שבאזורים לא מיושבים זה לא כ"כ בעייתי
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
רק עכשיו שמתי לב לאשכון הזה ולכן אעלה את מה שיש לי להגיד
בית שמש מחולקת ל-8 שכונות (אולי אף יותר) שאין כל קשר בין השכונות,
זה כמו להגיד שמעלה אדומים זה בירושלים כיון שנוסעים עם אוטובוס פנימי (הגזמתי אבל זה הרעיון),
לנסוע משכונה אחת לשכונה אחרת יקח יותר זמן מאשר לירושלים (כמו מד' לקנה בושם),
אם בתחבורה פנימית אתה יכול לסדר את זה (גם עם מאמץ מאוד מאוד גדול) עם סיכויים נמוכים מאוד להצלחה,
בתחבורה בין עירונית בטח ובטח שאין סיכוי לסדר את זה,
כיון שאתה לא יכול לקחת קו ולסובב אותו בכל השכונות בבית שמש,
וגם אתה לא יכול לקחת קו שזה יצא רק משכונה אחת ישיר ליעדו כיון שזה לא יתמלא,
ולכן מה שאני חשבתי שהפיתרון לזה היא רק תחנה מרכזית (עם תגבור חזק לתחנה המרכזית) שמשם יצא אוטובוסים לכל הארץ, בנוסף לאוטובוסים הקיימים כיום, אוטובוס ממספר שכונות ואז ליעדו, וגם בימי שישי ומוצ"ש ישיר מהשכונה.
גם לא נראה לי באופק תחנה מרכזית בבית שמש
כיון שבית שמש מתפתחת מאוד מאוד לאט ביחס לערים אחרות
(לדוגמא אין אפילו בית חולים, אין כמעט מרכזי קניות, אין שטיבלאך מרכזי עם מנינים לאורך היום והלילה והרשימה עוד ארוכה ואין סיבה לסטות מהנושא)
אבל ברור שזה מה שיוציא את בית שמש מהפלונטר.
מקווה שהמילים שלי יגיע לגורמים הרלוונטים ויתחילו להזיז עניינים.
תושב כאוב מבית שמש.
לא מדויק,
מרמה ד' לקנה בושם, עם קו 6 (שהוא גם עושה קצת סיבובים) לוקח 20 דק' ולפעמים פחות.
בתחבורה פנימית אפשר לסדר את זה עם מאמץ קטן והרבה רצון טוב.
במודל של אוטובוסים מאספים ואוטובוסים חוצים -
לדוגמא, קו 11 ו12 הם מאספים ונכנסים לשכונות ולרחובות פנימיים יותר,
קו 13 ו16 הם חוצים מחפציבה / תחנת רכבת עד רמה ג'2 / ג'1.
בשכונות הדרום צריך גם אוטובוסים סיבוביים שייסעו בד' - ג'2 - ה' - א' - ג'1 - ד'.
תוכנית איך עושים את זה כבר כתבתי למעלה, יכולים לחלוק על פרטי התוכנית, אבל הרעיון נשאר.

בתחבורה בין עירונית, לפני שמדברים על זה שלא לכל השכונות יש מענה, יש ערים שעדיין אין בכלל מענה. או מענה רק בסופ"ש, או רק עד שעות מוקדמות מאד. (למה מבית שמש צריך להשתמש עם אוטובוס מביתר שעובר בכביש 10? או להחליף אוטובוס בירושלים?, למה האוטובוס האחרון מבני ברק לבית שמש הוא ב1:00 בלילה, ומבית שמש לבני ברק הוא ב11:30? ועוד ועוד)


לגופו של עניין, במקום לחלק את בית שמש ל8 שכונות (חפציבה - סלונים, הקריה החרדית - יפה נוף, רמה ב', רמה א' - משקפיים, רמה ג', רמה ד', רמה ה', - 8 שכונות חרדיות, התכוונת לזה או שחלקת אחרת?), אפשר פשוט לחלק ל2 - דרום: רמה א', רמה ג', רמה ד', רמה ה', וצפון: רמה ב', הקריה, וחפציבה,
אוטובוסים עם יותר ביקוש ייצאו קווים נפרדים מהדרום ומהצפון, ועם פחות ביקוש יסתובבו בכל העיר.


כמובן שיהיו קווים בהם יצטרכו לצרף את רמה א' לצפון ולהוציא מג', ד', ה' לבד.
ואני לא מדבר על ירושליים לשם יש צורך גדול, אבל כבר היום יש יותר אוטובוסים.
 

ייד

משתמש מקצוען
רק עכשיו שמתי לב לאשכון הזה ולכן אעלה את מה שיש לי להגיד
בית שמש מחולקת ל-8 שכונות (אולי אף יותר) שאין כל קשר בין השכונות,
זה כמו להגיד שמעלה אדומים זה בירושלים כיון שנוסעים עם אוטובוס פנימי (הגזמתי אבל זה הרעיון),
לנסוע משכונה אחת לשכונה אחרת יקח יותר זמן מאשר לירושלים (כמו מד' לקנה בושם),
אם בתחבורה פנימית אתה יכול לסדר את זה (גם עם מאמץ מאוד מאוד גדול) עם סיכויים נמוכים מאוד להצלחה,
בתחבורה בין עירונית בטח ובטח שאין סיכוי לסדר את זה,
כיון שאתה לא יכול לקחת קו ולסובב אותו בכל השכונות בבית שמש,
וגם אתה לא יכול לקחת קו שזה יצא רק משכונה אחת ישיר ליעדו כיון שזה לא יתמלא,
ולכן מה שאני חשבתי שהפיתרון לזה היא רק תחנה מרכזית (עם תגבור חזק לתחנה המרכזית) שמשם יצא אוטובוסים לכל הארץ, בנוסף לאוטובוסים הקיימים כיום, אוטובוס ממספר שכונות ואז ליעדו, וגם בימי שישי ומוצ"ש ישיר מהשכונה.
גם לא נראה לי באופק תחנה מרכזית בבית שמש
כיון שבית שמש מתפתחת מאוד מאוד לאט ביחס לערים אחרות
(לדוגמא אין אפילו בית חולים, אין כמעט מרכזי קניות, אין שטיבלאך מרכזי עם מנינים לאורך היום והלילה והרשימה עוד ארוכה ואין סיבה לסטות מהנושא)
אבל ברור שזה מה שיוציא את בית שמש מהפלונטר.
מקווה שהמילים שלי יגיע לגורמים הרלוונטים ויתחילו להזיז עניינים.
תושב כאוב מבית שמש.
הפיטרון זה להוציא אוטובוסים כל הזמן לתחנה המרכזית בתל אביב כי משם יותר קל להוציא אוטובוסים לכל הארץ...

וברצינות, אין שום טעם בטלטלה מיגעת של אנשים משכונות מרוחקות שכפי שאמרת לא קשורות אחת לשניה גיאוגרפית בכלל,
וגם לא בטרטור הנוסעים בנסיעה ארוכה ומיגעת בכל רחבי העיר במשך שעה+,
הפיטרון הנכון הוא להתיחס לכל שכונה בפני עצמה ולתת לה אוטובוסים ישירים, בתדירות לפי הצורך (תאמין לי הצורך די גבוה), ומי שאין לו אוטובוס בשעה שהוא צריך יוכל לקחת אוטובוס פנימי לשכונה הסמוכה יותר מהר מלתחנה מרכזית, זה גם יוציא 50% מהתחבורה מהרחובות הראשיים,

לדוגמא: יהיה אוטובוס מהקריה-בראילן-חפציבה (דרך כביש 10), אוטובוס מרמה ב׳-בעלזא-חסידים וכו׳ (דרך שד׳ הדקל), אוטובוס מרמה א׳-אברהם (דרך נחל נובע), אוטובוס מג׳1-2(דרך כביש 10), ואוטובוס מד׳ 1-2-3-4-5...(דרך נחל נובע) וכמובן גם לעיר הישנה ולשכונות הפחות חרדיות לפי צרכיהם.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא מדויק,
מרמה ד' לקנה בושם, עם קו 6 (שהוא גם עושה קצת סיבובים) לוקח 20 דק' ולפעמים פחות.
בתחבורה פנימית אפשר לסדר את זה עם מאמץ קטן והרבה רצון טוב.
במודל של אוטובוסים מאספים ואוטובוסים חוצים -
לדוגמא, קו 11 ו12 הם מאספים ונכנסים לשכונות ולרחובות פנימיים יותר,
קו 13 ו16 הם חוצים מחפציבה / תחנת רכבת עד רמה ג'2 / ג'1.
בשכונות הדרום צריך גם אוטובוסים סיבוביים שייסעו בד' - ג'2 - ה' - א' - ג'1 - ד'.
תוכנית איך עושים את זה כבר כתבתי למעלה, יכולים לחלוק על פרטי התוכנית, אבל הרעיון נשאר.

בתחבורה בין עירונית, לפני שמדברים על זה שלא לכל השכונות יש מענה, יש ערים שעדיין אין בכלל מענה. או מענה רק בסופ"ש, או רק עד שעות מוקדמות מאד. (למה מבית שמש צריך להשתמש עם אוטובוס מביתר שעובר בכביש 10? או להחליף אוטובוס בירושלים?, למה האוטובוס האחרון מבני ברק לבית שמש הוא ב1:00 בלילה, ומבית שמש לבני ברק הוא ב11:30? ועוד ועוד)


לגופו של עניין, במקום לחלק את בית שמש ל8 שכונות (חפציבה - סלונים, הקריה החרדית - יפה נוף, רמה ב', רמה א' - משקפיים, רמה ג', רמה ד', רמה ה', - 8 שכונות חרדיות, התכוונת לזה או שחלקת אחרת?), אפשר פשוט לחלק ל2 - דרום: רמה א', רמה ג', רמה ד', רמה ה', וצפון: רמה ב', הקריה, וחפציבה,
אוטובוסים עם יותר ביקוש ייצאו קווים נפרדים מהדרום ומהצפון, ועם פחות ביקוש יסתובבו בכל העיר.


כמובן שיהיו קווים בהם יצטרכו לצרף את רמה א' לצפון ולהוציא מג', ד', ה' לבד.
ואני לא מדבר על ירושליים לשם יש צורך גדול, אבל כבר היום יש יותר אוטובוסים.
הבעיה שכל האוטובוסים החדשים מיועדים לעובדי הר חוצבים שהם מיעוט מאוד קטן מהנוסעים,
הרוב שצריך להגיע ציר בראילן והשכונות החרדיות נאלץ להיטלטל באוטובוסים פנימיים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לשלוח ל"מכתבים למערכת" בעיתונים וכדו',
לפנות למשרד התחבורה, בית שמש אקספרס, עירייה, והגורמים הרלוונטיים,
אני מאמין שיש עוד הרבה פתרונות, ותשועה ברב יועץ, שכל אחד יכתוב...
וגם, תפילה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לירושליים התחבורה ציבורית יותר טובה גם בגלל ש..
יש "מהדרין", אז הם חייבים (תח"צ) להוכיח את עצמם..
ומשכך, יתכן והפתרון הוא לעשות למשך שבועיים הסעות פרטיות מרמה ד' לכל שכונות בית שמש בשעות העומס.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לדוגמא אין אפילו בית חולים, אין כמעט מרכזי קניות, אין שטיבלאך מרכזי עם מנינים לאורך היום והלילה והרשימה עוד ארוכה ואין סיבה לסטות מהנושא
תמוה מאוד, במיוחד שאתה כותב שאתה תושב בית שמש, וכמובן בית חולים זה לא מדד לכלום, אבל לא נסטה מהנושא.

הבעיה בתחנה מרכזית היא שהציבור החרדי (וגם הכללי) לא אוהב (ובצדק) להחליף אוטובוסים/להעיר ילדים ישנים/להוציא עגלות ומזוודות שוב וכו', הפתרון כנראה הוא לגבי ירושלים (ואולי בני ברק) לעשות אוטובוס מכל שכונה, ולשאר הערים החרדיות לעשות שתים או שלש מסלולים מרכזיים בעיר.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
אליבא ד’אור אורות’ תושבי רמה ב’ אינם זכאים לנסוע בתחבורה ציבורית לאושר עד אלא אם כן יחליפו אוטובוס באמצע המסלול וישלמו כפליים על הנסיעה. שהרי הוא מציע להסיט את האוטובוסים משם לנהר הדן. ולמה? למה מגיע להם העונש הזה?

ואם דיברו על תחבורה בינעירונית, לדעתי הטוב ביותר יהיה להקים מסוף בצידי כביש 10 ולהזרים לשם שאטלים חינמיים מהשכונות. כך ירד העומס מהרחובות, וכך לא יקופחו תושבי קנה בושם שעיניהם רואות וכלות כיצד אוטובוסים עמוסים חולפים על פניהם מבלי לעצור.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
יש גם את קרית גת שהיא עיר סמוכה יחסית לבית שמש, וברוב שעות היום הדרך הקלה ביותר להגיע אליה היא דרך ביתר, המרוחקת יותר.
 

ישראל סגל

משתמש פעיל
יש גם את קרית גת שהיא עיר סמוכה יחסית לבית שמש, וברוב שעות היום הדרך הקלה ביותר להגיע אליה היא דרך ביתר, המרוחקת יותר.
לאחרונה בקו 324 שפעיל כל היום נהיה די קל להגיע לקרית גת ולא צריך דרך ביתר
 

3524

משתמש סופר מקצוען
לאחרונה בקו 324 שפעיל כל היום נהיה די קל להגיע לקרית גת ולא צריך דרך ביתר
תדירות נמוכה בהרבה מהקו הביתרי, והמסלול שלו לא משהו. ובאיזו שעה האוטובוס האחרון חזור? מוקדם יחסית. מי שנמצא בקרית גת בשעות הלילה (שמחות וכדומה) ייאלץ לחזור דרך ביתר.
 

ישראל סגל

משתמש פעיל
תדירות נמוכה בהרבה מהקו הביתרי, והמסלול שלו לא משהו. ובאיזו שעה האוטובוס האחרון חזור? מוקדם יחסית. מי שנמצא בקרית גת בשעות הלילה (שמחות וכדומה) ייאלץ לחזור דרך ביתר.
דווקא לא- מבית שמש לק"ג יש 14 נסיעות לכל כיוון ומביתר לק"ג יש 9 נסיעות,
ובלילה האוטובוס האחרון מק"ג יחסית מוקדם בגלל שכמעט אין אירועים שמגיעים מב"ש לק"ג בלילה אלא בעיקר ההיפך [האולמות בב"ש וכו']
 

3524

משתמש סופר מקצוען
ייתכן, קיבלתי מ’כלי שני’, ממשפחה הנוסעת הרבה בציר הזה. הם נאלצים לקחת קו פנימי כדי לתפוס את 324, וחוזרים בלית ברירה דרך ביתר.

איך באמת הביתרים יכולים להרשות לעצמם להוציא מקרית גת אוטובוס אחרי 11 בלילה?
 

לייקית

משתמש מקצוען
לאוטובוסים בין עירוניים- אולי לא תחנה מרכזית אחת, אבל בהחלט אוטובוסים שעוברים בצירים המרכזיים והמהירים בלבד.
אי אפשר להעביר את האוטובוסים הללו בכל רחוב ופינה נידחת, זה לא יעיל, ואף פעם לא כולם יהיו מרוצים
אבל לפני זה!, לדאוג שיהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה לצירים הללו מהשכונות.
מדוע תושבי בית וגן והר נוף בירושלים מסתדרים מצוין, ולא תשמעו מהם צעקות על היעדר אוטובוסים לירושלים, בני ברק, קרית ספר, בית שמש וכו'. רק לחשוב איך היו נראות השכונות האלו עם כל אלה....
אוטובוסים בין עירוניים לא מתאימים לשכונות.
אבל שוב! קודם כל, לדאוג לאוטובוסים פנימיים מהירים בתדירות מספקת עד שעה מספיק מאוחרת ורק אז אפשר להחיל את זה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה