אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בשנת 2009 בעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים רכשה את התחנה המרכזית באילת במטרה לפתח אותה. הרעיון הוא שמסוף הנוסעים המשמש את חברת אגד יהיה בעתיד חלק מקניון גדול שינצל את תנועת הנוסעים הרבה העוברת שם.

התחנה נפתחה בשנת 1997 כקניון על שטח של כ-20,000 מ"ר.

הקניון ממוקם באזור המהווה כיום את מרכז הקניות של העיר אשדוד. עם התפתחות העיר דרומה הפך אזור הסיטי למרכז העסקים הראשי, כאשר בית העירייה, המוזיאון העירוני, היכל התרבות ושכונות מגורים יוקרתיות נמצאים בסמוך אליו. בקניון מבקרים בממוצע 14,500 איש מדי יום והוא מאכלס כ-95 בתי עסק וכולל כ-600 מקומות חניה מוסדרים.

התחנה המרכזית החדשה בבאר שבע נקראת "טרמינל באר-שבע". המבנה המשופץ משתרע על שטח של 10,000 מ"ר, ממוזג, וכולל חנויות ומסעדות.

במסוף ישנם 5 רציפים מהם יוצאים קווי אוטובוס לצפון, חיפה, תל אביב-יפו, ירושלים ורמת הגולן, המסוף משולב עם מרכז מסחרי גדול הנקרא "קניון הגליל העליון" במקום ישנם חנויות ומסעדות מזון מהיר, בין היתר ישנו סניף של מקדונלד'ס וסופרמרקט של שופרסל.

המבנה כולל, לצד מרכז התחבורה לאוטובוסים בינעירוניים מירושלים לשאר רחבי ישראל, גם מרכז קניות תלת-מפלסי, בית כנסת, משרדי ממשלה ומשרדים פרטיים. בניגוד לתחנה המרכזית בתל אביב ולרוב התחנות המרכזיות בישראל, פעילות התחנה נמצאת כולה בתוך מבנה סגור, הכולל את כל רציפי התחנות הבינעירוניות, כך שאין צורך ביציאה ממבנה התחנה כדי לעלות על קווי האוטובוס הבינעירוניים או כדי להחליפם. מנגד, תכנון זה יוצר בעיית זיהום אוויר קשה במיוחד, עקב הצטברות גזי פליטה של מנועי האוטובוסים בחלל סגור.
בתחנה קיימים סידורי אבטחה. על פי הפרסומים[דרוש מקור], התכנון ההנדסי אף כלל מיגון מסיבי בין קומתי תוך יציקת שכבת בטון עבה בתוך התקרות, שתפקידה למנוע קריסת קומות במקרה של פיגוע.

בתחנה ישנם בעיקר תחנות אוטובוס ומבנה התחנה אינו גדול, בתחנה קיים מספר מצומצם מאד של בתי עסק, ורוב החנויות ומרכזי העסקים ממוקמים מחוץ לתחנה בסמוך אליה.

וזה רק מדגם קטן!!!!!!!!!!!

ויש גם את זה:
התחנה כוללת מערכת סבוכה למדי של גשרים, כבישים ומחלפים שנועדו להוביל את האוטובוסים לקומות השונות. מערכות כבישים אלו, כמו גם עצם בניית התחנה, גרמו נזק סביבתי גדול לתושבי הסביבה, שנמדד במיליונים רבים של שקלים, ללא חישוב הנזק החברתי הכרוך בו. מחאת התושבים החלה עם בניית הגשר שהוביל את האוטובוסים אל הקומה השישית של המבנה, בצמוד לבתיהם. התושבים התאגדו ופנו בתלונה אל היועץ המשפטי לממשלה, אהרן ברק, שקבע כי יש לפצות את התושבים. ברק הטיל על הגורמים השונים שבנו את התחנה להחליט ביניהם על מי ייפול עול הפיצויים. בינתיים נפסקה בניית התחנה ונרגעו הרוחות. כאשר חודשה בניית התחנה הובטח לתושבים שבעייתם תיפתר, אלא שהדבר לא קרה בפועל. ב-1995 הוגשה תביעת נזיקין על ידי כמה תושבים על ירידת ערך דירותיהם, כמו גם על המטרדים הרבים שהביאה עימה התחנה. התביעה הסתבכה והגיעה עד לבית המשפט העליון, עד שלבסוף הושגה הכרעה. כעת[דרושה הבהרה] הוחזר התיק לבית המשפט העליון לשם סיכומו.

אפשר למלאות עוד עמוד שלם על פיגועים בתחנות מרכזיות.
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
זה נראה כאילו הלהיטות ללהיות כמו כולם מעבירה כל מיני ניקים על "דעתם" - השכל הישר והסברא הפשוטה.
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
או שמא הפחד שמא בית שמש תהיה קנאית אם היא לא תהיה "כמו כולם" או שיהיו גדורים בה פרצות שלא גדורים במקומות אחרים?:unsure:
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
זה נראה כאילו הלהיטות ללהיות כמו כולם מעבירה כל מיני ניקים על "דעתם" - השכל הישר והסברא הפשוטה.
יש בר דעת שמוגן לנסוע חצי שעה-שעה נוספת בתוך העיר כשאפשר לנסוע בהרבה יותר נוחות ובפחות בהרבה מהזמן?!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למעשה, מה שנראה לי הכי חשוב זה:
1. להאריך את הקווים הפנימיים הקיימים (קו 6 לכל שדרות האמוראים, 16 לתוך, וכל, שדרות האמוראים, 13 לרמה ה' דרך אליהו הנביא, 11 לפחות לרמה ג' עד המסוף)
2. להוסיף קו חדש שייצא מיפה נוף (או מהתחנת דלק של בל) ויסע את נהר הירדן, הירקון, אליהו הנביא, ושדרות האמוראים.
3. לשפר את התדירות, ולדאוג שקווים דומים לא ייצאו ביחד (לדוג' ש13 ו16 לא ייצאו ביחד אלא בהפרש של 6 דקות בין אחד לשני.)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הרפורמה לא מתחשבת באיש הקטן.

קראתי בעיתון שבבית שמש עשו סקר מה התושבים מעדיפים, נסיעה עירונית בתעריף מוזל או נסיעה בתעריף רגיל עם 90 דקות מעבר. רוב מכריע בחר נסיעה בודדת מוזלת. הרפורמה באה להיטיב איתם ולהכריח אותם לבחור בנסיעה בתעריף גבוה עם מעבר. אין מטיבין לו לאדם בעל כרחו.
למי שחושב שהציבור מעדיף מעבר.
 

FZ

משתמש חדש
קו 11 נכנס סתם לרחוב בן איש חי 49-30 בחזור מרמה א'
היה תחנה ובוטל התחנה הקודמת רחוקה
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אם כן מה שצריך זה להחזיר את התחנה ולא להוציא את האוטובוס מהרחוב.
בכיוון השני התחנה כן פעילה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה