מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13) או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס כמו קו 11, ויפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן)
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3)

קו 17: יתבטל, במקומו יתוגברו קווים: 6, 11, 16, 19
מצטרף לרשימת הכועסים, ניכר שהכותב מתגורר באיזורים היותר חדשים של העיר ולא כ"כ מבין את מצוקת התושבים בעיר הוותיקה שמשום מה נוטים להפריד אותה משאר חלקי העיר ולהתייחס אליה כאל יחידה בפני עצמה - מה שממש ממש לא הגיוני, ישנם כ"כ הרבה אברכים ונשים שמגיעים/ות מידי יום לקריה, לרמה א' ולשאר חלקי העיר ובלי קשר המון אנשים שמעוניינים להגיע לרמות השונות.
ולכן - לכתוב על קו 6 שיתבטל זה שטות, אני משתמש בקו הזה 4 פעמים ביום ובכל פעם שמגיע אוטובוס רגיל ולא דו מפרקי אין כמעט מקום לעמוד - אם כבר אז להאריך אותו עד הביג.
קו 17 - הקו הכי שימושי באיזור העיר הותיקה והיחיד שמחבר בצורה קלה את הרמות לעיר הישנה. אם כבר לעשות שינוי היה עדיף להוריד אותו מנהר הירדן אל נהר הדן, מכיון שמלב הרמה הוא עושה את אותו מסלול בדיוק של קו 16, ומי שצריך להגיע לרמה ב' וא' יחליף בלב הרמה. (וכמובן שיהפכו אותו כבר למען ה' מסיבובי לדו כיווני - למי שמתעניין הסיבה הרשמית היא שעדיין הכביש שמתחת הביג לא יכול להכיל אוטובוס דו מפרקי)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מצטרף לרשימת הכועסים, ניכר שהכותב מתגורר באיזורים היותר חדשים של העיר ולא כ"כ מבין את מצוקת התושבים בעיר הוותיקה שמשום מה נוטים להפריד אותה משאר חלקי העיר ולהתייחס אליה כאל יחידה בפני עצמה - מה שממש ממש לא הגיוני, ישנם כ"כ הרבה אברכים ונשים שמגיעים/ות מידי יום לקריה, לרמה א' ולשאר חלקי העיר ובלי קשר המון אנשים שמעוניינים להגיע לרמות השונות.
ולכן - לכתוב על קו 6 שיתבטל זה שטות, אני משתמש בקו הזה 4 פעמים ביום ובכל פעם שמגיע אוטובוס רגיל ולא דו מפרקי אין כמעט מקום לעמוד - אם כבר אז להאריך אותו עד הביג.
קו 17 - הקו הכי שימושי באיזור העיר הותיקה והיחיד שמחבר בצורה קלה את הרמות לעיר הישנה. אם כבר לעשות שינוי היה עדיף להוריד אותו מנהר הירדן אל נהר הדן, מכיון שמלב הרמה הוא עושה את אותו מסלול בדיוק של קו 16, ומי שצריך להגיע לרמה ב' וא' יחליף בלב הרמה.
"קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13)"
אף אחד לא דיבר על לבטל את קו 6.
בכל רשימת השינויים בקווים שכתבתי המטרה הכמעט יחידה היא לחבר יותר את השכונות החדשות לשכונות הישנות.
בעניין קו 17 אתה צודק, צריך להעביר אותו לנהר הדן (ואולי לעשות עוד כמה שינויים), במקום לבטל,
בכל מקרה כשיתוגברו הקווים האחרים, ויוארכו המסלולים, הרבה פחות אנשים ישתמשו בו.
אני לא מבין מה ההיגיון לעשות אוטובוס סיבובי שיורד את נהר הירדן ועולה בחזרה:rolleyes:
 

Libby-design

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מי שמתגעגע לסופרבוס--- שיצביע!
באופן כללי, נתיב אקספרס עושים עבודה מעולה, הם נכנסו לבית שמש חודש לפני התאריך כדי להתרגל (ראה ערך תנופה)
יש טענות נקודתיות צודקות, כגון, כל הקווים שיוצאים מביג בדיוק באותה שעה, ומי שפספס- שימתין. ועוד, אבל אין שום קו שיש לו את אותו מסלול בדיוק כמו קו אחר, ולכן אי אפשר לבטל שום קו- כי קו שלי נראה מיותר- לאחרים הוא חיוני.
 

רכבת

משתמש פעיל
באמת הנסיעה למודיעים עילית הזויה
צריכה שיפור דחוף
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מי שמתגעגע לסופרבוס--- שיצביע!
באופן כללי, נתיב אקספרס עושים עבודה מעולה, הם נכנסו לבית שמש חודש לפני התאריך כדי להתרגל (ראה ערך תנופה)
יש טענות נקודתיות צודקות, כגון, כל הקווים שיוצאים מביג בדיוק באותה שעה, ומי שפספס- שימתין. ועוד, אבל אין שום קו שיש לו את אותו מסלול בדיוק כמו קו אחר, ולכן אי אפשר לבטל שום קו- כי קו שלי נראה מיותר- לאחרים הוא חיוני.
צריך להוסיף קווים ולהאריך קווים, יותר להאריך מאשר להוסיף (אם לא לכל שכונה יותר חדשה יצטרכו יותר מעברים).
אגב, כשחיכיתי בתחנה בבית שמש לאוטובוס בין עירוני ב2 בלילה לאוטובוס של 12, כל פעם הם אמרו במענה אנושי שהאוטובוס מתעכב קצת ונתקו, אמרתי להם פעם אחת, לאנשים בתחנה נמאס ממכם, מתגעגעים לסופרבוס.. הוא נשאר איתי על הקו עד שעליתי על האוטובוס "תיגבור" שהגיע לאיזור ושמע שלכולם יש מקום..
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
חייב שינוי!
בשביל לנסוע מרמה א' אזור רחובות אילון דולה מטע ועוד...
צריך 2 אוטובסים!!! זה אומר שכל אחד משלם כפול 2 נסיעות בשביל דרך שברכב לוקחת 5 דק'!!
ואם לא דואגים לקו ישיר,
חובה לדאוג לאופציית "מעבר" בכרטיסי הרבקו.
-בנוגע לביצוע,
אני חושב שבעוד פח' משנה יש בחירות, זה עיתוי מצוין להתלונן, ולנסות מול הגורמים המתאימים בעירייה.
 

דוד המלך!

משתמש פעיל
כתושב יחסית חדש בעיר, אז ככה:
1. קו 617 מאז שהחליפו לתנופה מדלג על רבע מהנסיעות
ולפעמים מחכים בשביל שהוא יגיע שעה ויותר
2. הקוים לירושלים מרמה ד' יוצאים רק מהכניסה
למה שלא יעשו סיבוב לפחות בשדרות האמוראים
בשביל תושבי ד' 2 ו- ד' 3
3. למה הקו החדש 21 מרמה ד' 2 הוא רק לרמה ג
ולא ממשיך לרמה ב' או א' לפחות ?
יש המון המון מה לשפר בתחבורה בעיר
קו 4 יוצא במקרה הטוב כל 20 דקות
והנחיצות לו היא לפחות כל 10 דקות אוטובוס מלא בוודאות
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
2. הקוים לירושלים מרמה ד' יוצאים רק מהכניסה
למה שלא יעשו סיבוב לפחות בשדרות האמוראים
בשביל תושבי ד' 2 ו- ד' 3
אין אוטובוסים בינעירוניים שנכנסים מעבר לד' 1 (וכמעט שגם אוטובוסים פנימיים)
הסיבה? בית שמש קלאס - הנת"צ לא בטיחותי
אז למה בנו אותו ככה? ולמה לא מסדרים אותו? - ככה
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אין אוטובוסים בינעירוניים שנכנסים מעבר לד' 1 (וכמעט שגם אוטובוסים פנימיים)
הסיבה? בית שמש קלאס - הנת"צ לא בטיחותי
אז למה בנו אותו ככה? ולמה לא מסדרים אותו? - ככה
ומאן דהוא החליט שאוטובוס לא מסוגל לנסוע על כביש רגיל שאינו נת"צ
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
עוד הצעות ורעיונות לשיפור...
אני רואה שאחד כותב שצריך קו מרמה ב' לרמה ד', השני שצריך קו חדש ליפה נוף, והשלישי לעשות קו שיתחיל ביפה נוף דרך רמה ב' ורמה ה' לרמה ד',
שכל אחד יכתוב מה שהוא צריך (לא מה שכולם צריכים, ולא מה שהוא לא צריך), ובסוף ייצאו פה עם תוכניות מעולות.
וגם, לראות איך מיישמים את זה, למי לפנות, ועוד דרכים לפעול.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לסיכום בתוך הנושא של תחבורה בבית שמש יש כמה נושאים:
  • תדירות הקווים: להוסיף תדירות, לשנות את זמני היציאות (שלא ייצאו כל הקווים ביחד).
  • קווים שיחברו את שכונות הצפון לשכונות הדרום, בעוד שבשכונות הדרום יש ב"ה תחבורה פחות או יותר מעולה, ובשכונות הצפון מוסיפים קווים חדשים (שלא יוצאים משכונות הצפון), להגיע משכונות הדרום לשכונות הצפון קשה מאד. (בעיקר: אין אוטובוס מרמה ב' לרמה ד', אין אוטובוס לרמה ה', אין אוטובוס מהקריה ויפה נוף לרמה ג'1, ד', ה').
  • קווים שלא פועלים מתירוצים שונים, על אף שהם אמורים לפעול (לדוגמא: קו 6 לא נכנס לאורך שדרות האמוראים כי "הנת"צ לא בטיחותי", אבל במקום לתקן את הנת"צ, או להסיע את האוטובוסים על הנתיב הרגיל [מי החליט שאוטובוס יודע לנסוע רק על נת"צ:rolleyes:], יש תירוץ טוב, והתושבים? יחכו..)
  • קווים בין עירוניים שמשום מה על אף שבית שמש גדלה עדיין אין אותם מבית שמש (מגוחך שבשביל לנסוע לטבריה יורדים לכביש 10 ועולים על אוטובוס מביתר שעוצר שם, על אף שבית שמש גדולה פי כמה וכמה מביתר, אוטובוס לצפת ומירון באמצע שבוע, אוטובוס לבני ברק מבית שמש אחרון ב 11:30 ובצד ההפוך אחרון ב 1:00, ועוד)
  • קווים בין עירוניים מהשכונות החדשות (או שאין בכלל או שהם מסתובבים בכל העיר)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למי שיש עוד דוגמאות, הצעות לשיפור (שלא יגידו "אין ברירה"), פרטים על קווים מסוימים, וכדומה, שירשום ויחד נוכל להגיע אולי בעבודה משותפת לתוצאות.
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
למי שיש עוד דוגמאות, הצעות לשיפור (שלא יגידו "אין ברירה"), פרטים על קווים מסוימים, וכדומה, שירשום ויחד נוכל להגיע אולי בעבודה משותפת לתוצאות.
א. קווים נוספים לבני ברק כדוגמת קו 600 או 616 (לשם השוואה לירושלים יש לפחות 10 קווים שפועלים על בסיס יומיומי - 600, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 626, 630 לא כולל קווי לילה וסופש ושמישהו יעדכן אותי אם דילגתי על קו אחד. ולבני ברק - 497 ו-597, זהו.
ב. קו 600 עובר בכל מקרה בכביש 10 למה שלא יעצור שם בתחנות לאורך הכביש?
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
בעניין של כניסת קו 6 לנעימי:
מצד אחד יש אנשים שמשתמשים בזה, לעירייה, לחנויות והקופות חולים שם, וגם התושבים החרדים ב"מתחרדים" באיזור צריכים תחבורה.
מצד שני זה גורם להאריך את מסלול הקו, ויותר גרוע שזה מעביר את הקו ליד קניון פרוץ ובתוככי המרכז החילוני של בית שמש, גורם לקו להפוך ללא מהדרין (על אף שב"ה בדרך כלל כן יושבים בו בהפרדה של גברים קדימה נשים אחורה), וזה מונע מהרבה מאד אנשים להשתמש בו.
אבל שאף אחד לא יחשוב שהסיבה שהקו נכנס לנעימי זה כי אי מי דואג לנו!
אם היו דואגים לנו היו דואגים לקוים הרבה יותר שימושיים!
(סיבוב של קו 6 בקריה היה הרבה יותר שימושי!, קו לרמה ב', קו מכל השכונות לרמה ה', ויש עוד הרבה דוגמאות שכבר הוזכרו פה באשכול.)
אם היו דואגים למתחרדים היו דואגים לקו שיחבר את שיינפלד, שרת, והאיזור, לשכונות החרדיות.
ובינינו, כולם יסכימו, שהיום שיש מרכזי בריאות בלב הרמה, שיש חנויות בחפציבה כמעט של כל דבר, שיש 2 סניפים של "יש" בבית שמש, ושרוב הדברים בעירייה לא צריך להגיע טכני לעירייה, ומשרד הפנים כבר גם לא שם (כן ברחוב סמוך), צריך להגיע לשם הרבה פחות מאשר לפני מספר שנים!
ואם אז הרבנים הבינו שלהכניס קו חרדי לנעימי זה בעייתי, על אף הצורך! (למי שזוכר את התוכנית להכניס את קו 16 לנעימי), אז היום על אחת כמה וכמה.


אבל, יש צורך!
ולכן, צריך לדאוג שיהיו קוים לשם!
אבל קוים יעודיים לשם!
כדוגמת קו 19 לשעבר או משהו דומה,
ושישאר קו חרדי נקי לרמה ד'.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בעניין של כניסת קו 6 לנעימי:
מצד אחד יש אנשים שמשתמשים בזה, לעירייה, לחנויות והקופות חולים שם, וגם התושבים החרדים ב"מתחרדים" באיזור צריכים תחבורה.
מצד שני זה גורם להאריך את מסלול הקו, ויותר גרוע שזה מעביר את הקו ליד קניון פרוץ ובתוככי המרכז החילוני של בית שמש, גורם לקו להפוך ללא מהדרין (על אף שב"ה בדרך כלל כן יושבים בו בהפרדה של גברים קדימה נשים אחורה), וזה מונע מהרבה מאד אנשים להשתמש בו.
אבל שאף אחד לא יחשוב שהסיבה שהקו נכנס לנעימי זה כי אי מי דואג לנו!
אם היו דואגים לנו היו דואגים לקוים הרבה יותר שימושיים!
(סיבוב של קו 6 בקריה היה הרבה יותר שימושי!, קו לרמה ב', קו מכל השכונות לרמה ה', ויש עוד הרבה דוגמאות שכבר הוזכרו פה באשכול.)
אם היו דואגים למתחרדים היו דואגים לקו שיחבר את שיינפלד, שרת, והאיזור, לשכונות החרדיות.
ובינינו, כולם יסכימו, שהיום שיש מרכזי בריאות בלב הרמה, שיש חנויות בחפציבה כמעט של כל דבר, שיש 2 סניפים של "יש" בבית שמש, ושרוב הדברים בעירייה לא צריך להגיע טכני לעירייה, ומשרד הפנים כבר גם לא שם (כן ברחוב סמוך), צריך להגיע לשם הרבה פחות מאשר לפני מספר שנים!
ואם אז הרבנים הבינו שלהכניס קו חרדי לנעימי זה בעייתי, על אף הצורך! (למי שזוכר את התוכנית להכניס את קו 16 לנעימי), אז היום על אחת כמה וכמה.


אבל, יש צורך!
ולכן, צריך לדאוג שיהיו קוים לשם!
אבל קוים יעודיים לשם!
כדוגמת קו 19 לשעבר או משהו דומה,
ושישאר קו חרדי נקי לרמה ד'.
נכון מאד!!!!!!!!!!!!!
בתקווה שלא יגרר לויכוחים, אם כן עדיף למחוק!!
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
מצד שני זה גורם להאריך את מסלול הקו, ויותר גרוע שזה מעביר את הקו ליד קניון פרוץ ובתוככי המרכז החילוני של בית שמש, גורם לקו להפוך ללא מהדרין (על אף שב"ה בדרך כלל כן יושבים בו בהפרדה של גברים קדימה נשים אחורה), וזה מונע מהרבה מאד אנשים להשתמש בו.
קו 17 עובר ג"כ בנעימי ולא ראיתי שבגלל זה לא עולים עליו ברמה ב
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
הרבה מאד לא משתמשים בו.
בניגוד לקו 6 הוא מיועד לנעימי ולא לרמה ד' - חפציבה.
טעות.
קו 6 לא מיועד רק לרמה ד' וחפציבה, תפקידו הוא לקשר את השכונות ד', ג', רמת אברהם, קריה, הרצל וחפציבה - מבחוץ - בקלות ובמהירות (25 דקות מקס מתחילתו לסופו), ואין עליו בלעדיות לאף שכונה
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
טעות.
קו 6 לא מיועד רק לרמה ד' וחפציבה, תפקידו הוא לקשר את השכונות ד', ג', רמת אברהם, קריה, הרצל וחפציבה - מבחוץ - בקלות ובמהירות (25 דקות מקס מתחילתו לסופו), ואין עליו בלעדיות לאף שכונה
מדבריך ניכר שאתה חדש בבית שמש,
קו 6 לא עובר בהרצל מבחוץ, לעלות לרחוב רבין (מלוי אשכול) ולרדת חזרה בבן זאב ללוי אשכול זה סיבוב,
וגם אם זה לא היה סיבוב, זה כמו להגיד שהקו יעבור ברחוב שפת אמת, שהוא עובר בקריה מבחוץ.
אגב, האם אתה יודע מה ההבדל בין רמה ד', רמה ג', אברהם, קריה, וחפציבה, לבין שכונת מגדל המים ("הרצל")?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה