אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לאוטובוסים בין עירוניים- אולי לא תחנה מרכזית אחת, אבל בהחלט אוטובוסים שעוברים בצירים המרכזיים והמהירים בלבד.
אי אפשר להעביר את האוטובוסים הללו בכל רחוב ופינה נידחת, זה לא יעיל, ואף פעם לא כולם יהיו מרוצים
אבל לפני זה!, לדאוג שיהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה לצירים הללו מהשכונות.
מדוע תושבי בית וגן והר נוף בירושלים מסתדרים מצוין, ולא תשמעו מהם צעקות על היעדר אוטובוסים לירושלים, בני ברק, קרית ספר, בית שמש וכו'. רק לחשוב איך היו נראות השכונות האלו עם כל אלה....
אוטובוסים בין עירוניים לא מתאימים לשכונות.
אבל שוב! קודם כל, לדאוג לאוטובוסים פנימיים מהירים בתדירות מספקת עד שעה מספיק מאוחרת ורק אז אפשר להחיל את זה
אוטובוסים בין עירוניים קודם כל שיהיה בכלל בבית שמש..
לכל הערים, ובכל השעות.
אחרי זה באיזה שכונות הם יעברו, או במסלול של קו 16 + שדרות האמוראים, או שדרות האמוראים, אליהו הנביא, נהר הירדן, לוי אשכול, או בנפרד לצפון ולדרום, וכו'..
ואוטובוסים עם יותר ביקוש, או יותר ביקוש משכונה מסויימת, יכנסו לשכונות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
@3524
תוכנית לשינוי הקווים שחשבתי עליה:
(נא להעיר על נקודות מסוימות והוספת הצעות, לא להיכנס לויכוחים שיכולים לגרום לסגירת האשכול)

קו 4: כמתכונתו, עם שיפורים בד'2

קו 6: יוריד את הסיבוב המיותר בנעימי וייסע ישר עד להרצוג (כמו קו 16 ו13) או יסתובב מסביב לקריה (לוי אשכול פינת בן זאב ייכנס כמו קו 11, ויפנה שמאלה לרחוב רש"י, עד לצומת רסידו שם יפנה לנהר הדן)
בשדרות האמוראים ימשיך עד סוף השדרה (ד'3)

קו 11: ימשיך לתוך רמה ג' עד למסוף האוטובוסים בזכריה הנביא (11 יסתובב קצת ואולי אפילו ברחוב עובדיה, 11א ייסע כמו ה16 עד למסוף)

קו 12: יישאר כמו היום

קו 13: ימשיך עד לאליהו הנביא, שם יפנה שמאלה וייכנס לרמה ה'

קו 16: ייכנס לתוך שדרות האמוראים (כולל ד'3) וחזרה למסוף

קו 14, 15: יעברו מנהר הירדן לנהר הדן או לכביש 10 (חרדים כמעט לא משתמשים בהם) וכך יפחית מעומס האוטובוסים בנהר הירדן, וימהר את זמן נסיעתם

קו 17: יתבטל, במקומו יתוגברו קווים: 6, 11, 16, 19

קו 19 (בוטל): יחזור לפעול, ייצא מלוי אשכול דרך נעימי לצומת רסידו משם לכביש 10 ומשקפיים, בצומת מתחת רמה ה', רמה א' ורמה ג'

קו חדש: מהיר מרמה ב' לרמה ד', יתחיל או מחפציבה כמו 16,6 או מלמטה ביפה נוף, יעלה את נהר הירדן עד למעלה בנהר הירדן נהר הירקון שם ימשיך ישר באליהו הנביא ויסתובב את כל שדרות האמוראים (מד'3 לד'1, או כדי שכל הקווים לאותו כיוון יהיו באותה תחנה, ימשיך בזכריה הנביא, ויסתובב את שדרות האמוראים מהצד השני).
[קו 17 /20]

כך כולם ייהנו מאוטובוס מהיר וללא צורך בהחלפת אוטובוסים, כאשר שום מסלול קיים לא יתארך רק בסוף המסלולים יוסיפו עוד תחנות.


ישנם שינויים ודברים שאני גם הייתי היום מנסח אחרת.
שכל אחד יוסיף את שלו.
אני חושב שעם קווים נכונים הצורך במעבר של לפחות חלק מקווים אלה בנהר הירדן, כבר לא יהיה, יתכן ואני טועה.
מה שהביא אותי לכתוב את זה, היא הטענה שמשרד התחבורה ענה לכל פניה שלי שבנהר הירדן יש עומס באוטובוסים וגם אוטובוסים נחוצים אי אפשר להכניס.
אני חושב שמידי הרבה קווים עושה סתם באלאגן, צריך כמה קווים שעונים על הצרכים ועם תדירות גבוהה, ושיהיה קווים מהירים שלא נכנסים לשכונות, וקווים מאספים שכן נכנסים לשכונות, בגלל שצפון בית שמש בנוי כמו קו ארוך (או 3 קווים מקבילים) חפציבה (או תחנת רכבת) דרך הקריה לרמה ב' ורמה א' (מצידי הקריה יפה נוף ונעימי, ובמקום נהר הירדן נהר הדן וכביש 10), אפשר לבנות מערך של קווים מהירים וקו או 2 מאספים, בדרום קצת יותר מסובך אבל גם אפשרי.
(קו מכל שכונה לכל שכונה לדעתי יגרום להרבה מעברים, תדירות נמוכה, ועומס. יתכן ולא, אבל ככה נראה לי)

מה שצריך לדעתי זה קו חדש שיתחיל ביפה נוף (או בכביש 10 ליד התחנת דלק) יסע את כל נהר הירדן, נהר הירקון, אליהו הנביא, שדרות האמוראים.
קו כזה יחבר את רמה ב' לשכונות החדשות במהירות האפשרית, ישרת את תושבי יפה נוף, ויהיה קו מהיר ראשון שנוסע לאורך רחוב אליהו הנביא (ליד רמה ה', ג')
מה אתה מציע להחליף?
 

3524

משתמש סופר מקצוען
לאוטובוסים בין עירוניים- אולי לא תחנה מרכזית אחת, אבל בהחלט אוטובוסים שעוברים בצירים המרכזיים והמהירים בלבד.
אי אפשר להעביר את האוטובוסים הללו בכל רחוב ופינה נידחת, זה לא יעיל, ואף פעם לא כולם יהיו מרוצים
אבל לפני זה!, לדאוג שיהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה לצירים הללו מהשכונות.
מדוע תושבי בית וגן והר נוף בירושלים מסתדרים מצוין, ולא תשמעו מהם צעקות על היעדר אוטובוסים לירושלים, בני ברק, קרית ספר, בית שמש וכו'. רק לחשוב איך היו נראות השכונות האלו עם כל אלה....
אוטובוסים בין עירוניים לא מתאימים לשכונות.
אבל שוב! קודם כל, לדאוג לאוטובוסים פנימיים מהירים בתדירות מספקת עד שעה מספיק מאוחרת ורק אז אפשר להחיל את זה
דוקא כן תחנה מרכזית אחת. למה לא לתת הזדמנות שוה לתושבי רמה א’ ולתושבי קנה בושם במאבק על מקומות הישיבה הפנויים באוטובוס?
 

לייקית

משתמש מקצוען
וששתיהם יצטרכו להטלטל באוטובוסים
ולהידחף בתורים..
תנסה לעשות סקר מי בעד תחנה מרכזית..
כן.
הם יטלטלו בשני אוטובוסים, ולא יקרה שום דבר, מלבד זה שהנסיעה הבינעירונית תהיה מהירה ויעילה, תושבי השכונות ינשמו פחות זיהום אויר, ותהיה אפשרות לנוע ברחובות בצורה שפויה.
כרגע המצב הוא, שהאוטובוסים עוברים בשכונות וברחובות לפי כמות העסקנים והכוחניים שגרים שם, ועל הדרך ממררים לנוסעים שבפנים ובחוץ את הנסיעה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
איפה עוד אין אוטובוסים בינעירוניים שעושים איסוף ופיזור בעיר?
איך נראה לך אפשר לעבור עם תינוקים עגלות ומזוודות אוטובוס?
ובא נגיד שמוכנים לסבול למען לא יודע מה..
מה עושים כשנוסעים באוטובוס האחרון מבני ברק ומגיעים לשום - מקום (תחנה מרכזית) ב 2 בלילה?
בהחלט אוטובוסים שעוברים בצירים המרכזיים והמהירים
לכל שכונה יש ציר מהיר סמוך, או די מהיר שעובר בפנים.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
וששתיהם יצטרכו להטלטל באוטובוסים
ולהידחף בתורים..
תנסה לעשות סקר מי בעד תחנה מרכזית..
שאני אבין, משפחה המתגוררת ברבי צדוק ורוצה להגיע לקרית גת צריכה לקחת אוטובוס ללב הרמה כדי לתפוס אוטובוס לקרית גת וזה בסדר, אבל משפחה שגרה בקנה בושם ורוצה להגיע לבני ברק וכל האוטובוסים מגיעים מלאים לא תרצה שאטל לכביש 10 הסמוך כדי לעלות לאוטובוס ברוגע?
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
הפיטרון זה להוציא אוטובוסים כל הזמן לתחנה המרכזית בתל אביב כי משם יותר קל להוציא אוטובוסים לכל הארץ...

וברצינות, אין שום טעם בטלטלה מיגעת של אנשים משכונות מרוחקות שכפי שאמרת לא קשורות אחת לשניה גיאוגרפית בכלל,
וגם לא בטרטור הנוסעים בנסיעה ארוכה ומיגעת בכל רחבי העיר במשך שעה+,
הפיטרון הנכון הוא להתיחס לכל שכונה בפני עצמה ולתת לה אוטובוסים ישירים, בתדירות לפי הצורך (תאמין לי הצורך די גבוה), ומי שאין לו אוטובוס בשעה שהוא צריך יוכל לקחת אוטובוס פנימי לשכונה הסמוכה יותר מהר מלתחנה מרכזית, זה גם יוציא 50% מהתחבורה מהרחובות הראשיים,

לדוגמא: יהיה אוטובוס מהקריה-בראילן-חפציבה (דרך כביש 10), אוטובוס מרמה ב׳-בעלזא-חסידים וכו׳ (דרך שד׳ הדקל), אוטובוס מרמה א׳-אברהם (דרך נחל נובע), אוטובוס מג׳1-2(דרך כביש 10), ואוטובוס מד׳ 1-2-3-4-5...(דרך נחל נובע) וכמובן גם לעיר הישנה ולשכונות הפחות חרדיות לפי צרכיהם.
בכל הערים בישראל יש תחנה אחת מרכזית.
רק בערים והשכונות החרדיות, האוטובוסים מסתובבים בכל העיר/השכונות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
שאני אבין, משפחה המתגוררת ברבי צדוק ורוצה להגיע לקרית גת צריכה לקחת אוטובוס ללב הרמה כדי לתפוס אוטובוס לקרית גת וזה בסדר, אבל משפחה שגרה בקנה בושם ורוצה להגיע לבני ברק וכל האוטובוסים מגיעים מלאים לא תרצה שאטל לכביש 10 הסמוך כדי לעלות לאוטובוס ברוגע?
מי שרוצה לעלות לאוטובוס רגוע לוקח אוטובוס פנימי (שאטל?) (מקנה בשם קו 16) לתחנה הראשונה בנהר הירקון..
או בזכריה הנביא,
ולא, רב רובם של האנשים לא רואים לנכון לעשות את זה.
אגב, על פי רב, אוטובוס שלא נכנס לנהר הירדן גם לא מלא בקנה בשם..
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

HP מעצבת

משתמש מקצוען
עדיין לא ענית.

אפשר בבקשה פירוט של ערים?
נהריה נס ציונה נצרת עילית נתניה עכו עפולה ערד פתח תקווה צפת קריית גת קריית מלאכי קריית שמונה ראשון לציון רחובות רמלה רעננה תל אביב-יפו אילת אשדוד אשקלון באר שבע דימונה חדרה חיפה טבריה יבנה ירושלים כפר סבא כרמיאל לוד מודיעין-מכבים-רעות
 

שייקי ליכטר

משתמש פעיל
מי שרוצה לעלות לאוטובוס רגוע לוקח אוטובוס פנימי (שאטל?) (מקנה בשם קו 16) לתחנה הראשונה בנהר הירקון..
או בזכריה הנביא,
ולא, רב רובם של האנשים לא רואים לנכון לעשות את זה.
אגב, על פי רב, אוטובוס שלא נכנס לנהר הירדן גם לא מלא בקנה בשם..
משפחה עם הרבה ילדים קשה להם לעשות את זה
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
עדיין לא ענית.

אפשר בבקשה פירוט של ערים?

א​

ב​

ג​

ד​

ה​

ח​

ט​

י​

כ​

ל​

מ​

נ​

ע​

צ​

ק​

ר​

ש​

ת​

 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בכל הערים בישראל יש תחנה אחת מרכזית.
רק בערים והשכונות החרדיות, האוטובוסים מסתובבים בכל העיר/השכונות.
מתוך אחד המקורת שהבאת:
"בשנת 2013 אישרה עיריית תל אביב את תוכנית המתאר "תל אביב 5000", לפיה בעתיד תשנה התחנה המרכזית את יעודה למבנה ציבור, עסקים ומגורים ותפסיק למעשה לשמש כתחנת אוטובוסים אך הייתה אמורה להמשיך לפעול עד שנת 2023, אז יסתיים הזיכיון של חברת נצב"א להפעלתה[2].":)

א​

ב​

ג​

ד​

ה​

ח​

ט​

י​

כ​

ל​

מ​

נ​

ע​

צ​

ק​

ר​

ש​

ת​

אגב, אני לא יעמוד להתווכח איתך, אבל כאחד שנוסע לצפת אני יכול להעיד שגם האוטובוס מבית שמש, גם מירושלים, וגם מבני ברק, עושה פיזור בעיר,
גם הקווים מבית שמש - לא מהשכונות החרדיות, ומגוש דן, לירושלים, לרב או שעושים פיזור, או שמגיעים לבנייני האומה, ולא לתחנה מרכזית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה