די

משתמש סופר מקצוען
יש המון קיצוצים במשרד התחבורה (2.5 מיליארד ש"ח)
את צדק תחבורתי היא הצליחה להשאיר
דברים אחרים לא
אבל איפה אתה רואה ש
לא יתווסף שירות
?
(יכול להיות שמצד אחד מקצצים בקווים שלא צריך אותם, ומצד שני מוסיפים קווים איפה שצריך)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה פורסם בכלי התקשורת היום, שיהיה קיצוצים בתוספות השירות
לא יודע אם יש קשר בין תגבור עומס בגלל..., לבין תוספת קווים חדשים לשכונות חדשות.
אכן כשמדברים על תוספות שירות לא מדברים על הוספת אוטובוס נקודתי בזמני עומס כמו שטעה אפיקים, אלא על תוספת קבועה של תדירות וקווים חדשים
זה קוצץ בשנה החולפת (באופן יחסי, כמו שהבאת שהיה תוספות 'נקודתיות' בבית שמש) וימשיך להיות מקוצץ בשנה הבאה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אבל איפה אתה רואה ש

?
(יכול להיות שמצד אחד מקצצים בקווים שלא צריך אותם, ומצד שני מוסיפים קווים איפה שצריך)
זה הנוסח המלא האחרון שראיתי
לקבוע כי לא יתווסף שירות בין אם באמצעות הוספת קווים חדשים ובין אם באמצעות הגברת תדירות בקווים קיימים באופן שיגדיל את תקציב הסובסידיה לתחבורה ציבורית בשנת 2024 ובהתאם לכך להפחית את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה בסך כולל של 100 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב בשנת 2024.

לתקן את החלטה מס' 920 מיום 10 בספטמבר 2023 שעניינה "קביעת אזורים לעניין מתן הנחות בתחבורה הציבורית" (להלן – החלטה 920) באופן הבא:

בסעיף 1 להחלטה 920 במקום "אשר תינתנה בכפוף לאמור בסעיף 2 ולתיקוני החקיקה הנדרשים" יבוא "מתן הנחות בפועל אני כפוף להחלטת ועדת המחירים הבין-משרדית לפי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996 (להלן – ועדת המחירים הבין-משרדית) ולתיקוני החקיקה הנדרשים";

במקום סעיף 2 להחלטה 920 יבוא "תירשם הודעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים כי בכוונתה שלא לקדם, בשנת 2024, את פניית המפקחת על המחירים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיום 17 במאי 2023 לוועדת המחירים הבין-משרדית ובהתאם להפחית סך כולל של 360 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים";

דברי הסבר
לקבוע כי לא יתווסף שירות בין אם באמצעות הוספת קווים חדשים ובין אם באמצעות הגברת תדירות בקווים קיימים באופן שיגדיל את תקציב הסובסידיה לתחבורה ציבורית בשנת 2024 ובהתאם לכך להפחית את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה בסך כולל של 100 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב בשנת 2024.

לתקן את החלטה מס' 920 מיום 10 בספטמבר 2023 שעניינה "קביעת אזורים לעניין מתן הנחות בתחבורה הציבורית" (להלן – החלטה 920) באופן הבא:

בסעיף 1 להחלטה 920 במקום "אשר תינתנה בכפוף לאמור בסעיף 2 ולתיקוני החקיקה הנדרשים" יבוא "מתן הנחות בפועל אני כפוף להחלטת ועדת המחירים הבין-משרדית לפי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996 (להלן – ועדת המחירים הבין-משרדית) ולתיקוני החקיקה הנדרשים";

במקום סעיף 2 להחלטה 920 יבוא "תירשם הודעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים כי בכוונתה שלא לקדם, בשנת 2024, את פניית המפקחת על המחירים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיום 17 במאי 2023 לוועדת המחירים הבין-משרדית ובהתאם להפחית סך כולל של 360 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים";

לפי זה ניתן לקצץ במקום אחד ולהפעיל במקום אחר, לא מאמין שישתמשו בזה באופן משמעותי מידי, למרות שביטול קווי רפאים בהחלט יכול להקל על המחסור בנהגי תח"צ.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא יודע אם יש קשר בין תגבור עומס בגלל..., לבין תוספת קווים חדשים לשכונות חדשות.
אדרבה לאחרונה הוסיפו נסיעות וקווים עירוניים ובינעירוניים בבית שמש.
זה יורגש היטב בעוד כמה חודשים.
אם הוסיפו קווים ונסיעות לאחרונה, סימן שמדובר בתהליך שאושר לפני מספר חודשים.
יתכן שיש עוד קצת שיפורים שאושרו, אבל בזה זה נגמר, גם לשכונות חדשות (מלבד מה ששוריין במהלך 2023 שזה לא הרבה בכלל).
אם יהיה רצון לתת שירות לשכונות חדשות זה יבוא על חשבון מקומות אחרים באותו האשכול, או באמצעות העלאת תעריפים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
זה הנוסח המלא האחרון שראיתי
איפה אתה רואה שכל זה אושר?
אדרבה הבאתי מקור שזה לא אושר.
יתכן שיש עוד קצת שיפורים שאושרו, אבל בזה זה נגמר, גם לשכונות חדשות (מלבד מה ששוריין במהלך 2023 שזה לא הרבה בכלל).
אם יהיה רצון לתת שירות לשכונות חדשות זה יבוא על חשבון מקומות אחרים באותו האשכול, או באמצעות העלאת תעריפים.
אני לא יודע מאיפה אתה מוציא את זה ואין בזה שום הגיון.
לשיטתך אם בקריית אונו בונים שכונה חדשה של 10,000 דירות, אז לא יהיו שם אוטובוסים לעולם ועד? (עד שיעשו תקציב חדש)? רק בקריית אונו הישנה יהיו אוטובוסים ובחדשה לא יהיו כלום?
חוץ מזה שמשרד התחבורה לא עושים שום טובה שהם עושים קווים חדשים, בדיוק בשביל זה יש מס בלו על הדלק, ומס קניה על רכב-בשביל תחבורה ציבורית. אני לא מאמין שמשרד התחבורה עד כדי כך טיפשים לא לעשות שום קווים בשכונות חדשות כלומר להכריח את כולם שם לקנות רכב, כי אז הם יצטרכו להרחיב את הכבישים שזה עולה הרבה יותר, ולא תהיה להם שום הצדקה לגבות מס רכב על בעלי רכבים שם, אם באמת אין שם שום אוטובוסים.

תכלס 1. תביא מקור שזה אושר 2. תביא מקור שהקיצוץ צריך להיות באותו מקום של התוספת, כי לפי מה שהבאת נשמע שצריך שבאופן גלובלי לא תהיה תוספת בסיבסוד, לא דווקא באותו אשכול.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
איפה אתה רואה שכל זה אושר?
אדרבה הבאתי מקור שזה לא אושר.

אני לא יודע מאיפה אתה מוציא את זה ואין בזה שום הגיון.
לשיטתך אם בקריית אונו בונים שכונה חדשה של 10,000 דירות, אז לא יהיו שם אוטובוסים לעולם ועד? (עד שיעשו תקציב חדש)? רק בקריית אונו הישנה יהיו אוטובוסים ובחדשה לא יהיו כלום?
חוץ מזה שמשרד התחבורה לא עושים שום טובה שהם עושים קווים חדשים, בדיוק בשביל זה יש מס בלו על הדלק, ומס קניה על רכב-בשביל תחבורה ציבורית. אני לא מאמין שמשרד התחבורה עד כדי כך טיפשים לא לעשות שום קווים בשכונות חדשות כלומר להכריח את כולם שם לקנות רכב, כי אז הם יצטרכו להרחיב את הכבישים שזה עולה הרבה יותר, ולא תהיה להם שום הצדקה לגבות מס רכב על בעלי רכבים שם, אם באמת אין שם שום אוטובוסים.

תכלס 1. תביא מקור שזה אושר 2. תביא מקור שהקיצוץ צריך להיות באותו מקום של התוספת, כי לפי מה שהבאת נשמע שצריך שבאופן גלובלי לא תהיה תוספת בסיבסוד, לא דווקא באותו אשכול.
זה נמצא בתוכנית המאזנת עמ' 40 סעיפים 6,7 בסדר היום של ישיבת הממשלה, טיוטה הופצה כבר לפני מספר ימים, וזה עדיין מופיע בנוסח הסופי. השינוי היחיד ששמתי לב אליו בין הטיוטה לנוסח הסופי הוא שהמשרד כן יכבד התחייבויות שלו לתוספות שירות שכבר אושרו.
מה שנמצא בסדר היום להחלטת הממשלה, הוא על פי רוב גם מה שיאושר, (כי אם יש למשרדים התנגדות כלשהי הם שולחים את ההתייחסות שלהם למזכירות הממשלה), ואם יש משהו שכן השתנה ברגע האחרון מקובל שיש הודעת דוברות מסודרת של מזכירות הממשלה

אם בקריית אונו תתאכלס שכונה חדשה, (והמפעיל לא קיבל כבר הודעה להערך להפעלת קווים בשכונה), אז לא יהיו בה קווים, או לחילופין יוסטו תשומות מאזורים אחרים.

ברוב השכונות החדשות לוקח זמן עד שהם מקבלות שירות סביר, חלק מסיבות הגיוניות וחלק מסיבות הגיוניות פחות. מתוך הנחה שמדובר בתוכנית רק לשנה, לא מדובר בפגיעה אנושה בשירות. עיקר הבעיה בהחלטה הזאת נוגע לשיפור השירות באזורים בהם כבר קיימים קווים ויש צורך להוסיף תשומות כדי לענות על צרכי הנוסעים.

לא יודע מאיפה הגיעה התובנה הזאת שהכנסות מתחום התחבורה מיועדות לסבסוד תחבורה ציבורית, וגם לא מצליח להבין למה אין הצדקה (וגם למה צריך הצדקה לכל מה שהשלטון עושה) לגבות מס רכב על בעלי רכבים אם אין באזור של בעל הרכב אוטובוסים (תכלס, תביא לזה מקור...).

אין צורך במקור לזה שהקיצוץ צריך להיות באותו המקום של התוספת, זוהי מציאות בשטח, שיודע אותה כל מי שעוסק בתחום, וזאת הסיבה שבאשכולות עם ביצוע לקוי כמו אשכול חשמונאים לא מעבירים קווים למפעילים אחרים (גם כשיש מפעיל אחר בצד השני של הקו).

מקווה שעניתי על התכלס שביקשת בצורה כה אדיבה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
די חבל על כל הפילוסופיה שלך, זה לא עובד ככה.
1. מציאות שיש קיצוץ גדול בתקציבי התיגבור, זה גם פורסם בעלי התקשורת השונים. גם בשנה האחרונה כמעט לא היה תגבורים ותוספת שירות בארץ, מלבד ההכרחי.
2. צדק תחבורתי אושר. נכון. מה הקשר לתקציבי התגבור? זה 2 סעיפים בתקציב.
(אדרבא, זה חלק מהטיפשות של רגב שהיא מתעקשת על רפורמה מטופשת המקום להתעקש על שיפור התחב"צ)
3. כשצריך דחוף קו חדש בשכונה חדשה וכדו' זה בא ממקור תקציבי חדש (בזמנו היה חסר קו לרמה ג והשיגו תקציב מיוחד ממשרד האוצר) או על חשבון קווים אחרים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
זה נמצא בתוכנית המאזנת עמ' 40 סעיפים 6,7 בסדר היום של ישיבת הממשלה, טיוטה הופצה כבר לפני מספר ימים, וזה עדיין מופיע בנוסח הסופי. השינוי היחיד ששמתי לב אליו בין הטיוטה לנוסח הסופי הוא שהמשרד כן יכבד התחייבויות שלו לתוספות שירות שכבר אושרו.
מה שנמצא בסדר היום להחלטת הממשלה, הוא על פי רוב גם מה שיאושר, (כי אם יש למשרדים התנגדות כלשהי הם שולחים את ההתייחסות שלהם למזכירות הממשלה), ואם יש משהו שכן השתנה ברגע האחרון מקובל שיש הודעת דוברות מסודרת של מזכירות הממשלה

אם בקריית אונו תתאכלס שכונה חדשה, (והמפעיל לא קיבל כבר הודעה להערך להפעלת קווים בשכונה), אז לא יהיו בה קווים, או לחילופין יוסטו תשומות מאזורים אחרים.

ברוב השכונות החדשות לוקח זמן עד שהם מקבלות שירות סביר, חלק מסיבות הגיוניות וחלק מסיבות הגיוניות פחות. מתוך הנחה שמדובר בתוכנית רק לשנה, לא מדובר בפגיעה אנושה בשירות. עיקר הבעיה בהחלטה הזאת נוגע לשיפור השירות באזורים בהם כבר קיימים קווים ויש צורך להוסיף תשומות כדי לענות על צרכי הנוסעים.

לא יודע מאיפה הגיעה התובנה הזאת שהכנסות מתחום התחבורה מיועדות לסבסוד תחבורה ציבורית, וגם לא מצליח להבין למה אין הצדקה (וגם למה צריך הצדקה לכל מה שהשלטון עושה) לגבות מס רכב על בעלי רכבים אם אין באזור של בעל הרכב אוטובוסים (תכלס, תביא לזה מקור...).

אין צורך במקור לזה שהקיצוץ צריך להיות באותו המקום של התוספת, זוהי מציאות בשטח, שיודע אותה כל מי שעוסק בתחום, וזאת הסיבה שבאשכולות עם ביצוע לקוי כמו אשכול חשמונאים לא מעבירים קווים למפעילים אחרים (גם כשיש מפעיל אחר בצד השני של הקו).

מקווה שעניתי על התכלס שביקשת בצורה כה אדיבה.
יש תיקון להחלטת הממשלה
 

קבצים מצורפים

  • תקציב 15.1.pdf
    10.8 MB · צפיות: 37

אחג

משתמש מקצוען
היום בקו 11 היה אדם מטעם החברה/משרד התחבורה (לא שמתי לב בדיוק) שחילק סקר על השירות של הקו הזה, אבל לא נתנו כמעט מקום לעצם התח"צ בבי"ש, וחבל
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
היום בקו 11 היה אדם מטעם החברה/משרד התחבורה (לא שמתי לב בדיוק) שחילק סקר על השירות של הקו הזה, אבל לא נתנו כמעט מקום לעצם התח"צ בבי"ש, וחבל
כי זה סקר בשביל דו"ח הבקרה החצי שנתית, התשובות של הסקר קובעות חלק מהציון של החברה, וזה אמור להיות נפק"מ לגבי הזכיה באשכולות נוספים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא יודע מאיפה הגיעה התובנה הזאת שהכנסות מתחום התחבורה מיועדות לסבסוד תחבורה ציבורית, וגם לא מצליח להבין למה אין הצדקה (וגם למה צריך הצדקה לכל מה שהשלטון עושה) לגבות מס רכב על בעלי רכבים אם אין באזור של בעל הרכב אוטובוסים
אחרת אין היגיון במס. כמו מס על סיגריות שמעודד אנשים לא לעשן ואם מעשנים לשלם על הוצאות הבריאות.
כמו שלא יעשו מס 100 ש"ח לכיכר לחם כך אי אפשר לעשות מס 100% על רכב ודלק אם אין תח"צ, כך שרכב הוא צורך חיוני.
 

חכם עתיק יומין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מעניין..
unnamed.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למה אתה חושב שזה מעניין?
לשלוח מכתבים זה כלום, דקה של תקתוק במחשב
אין לי מושג אם היא עושה עוד או לא, אבל ספציפית מכתב לסגן שר התחבורה שגם ככה אין לו כמעט סמכות במשרד זה גורנישט
ואם נראה את זה עכשיו בהרבה אתרי חדשות, נדע שהיא מבחינתה עשתה וי
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
למה אתה חושב שזה מעניין?
לשלוח מכתבים זה כלום, דקה של תקתוק במחשב
אין לי מושג אם היא עושה עוד או לא, אבל ספציפית מכתב לסגן שר התחבורה שגם ככה אין לו כמעט סמכות במשרד זה גורנישט
ואם נראה את זה עכשיו בהרבה אתרי חדשות, נדע שהיא מבחינתה עשתה וי
כי פניה של הרשות המקומית זה צעד ראשון בשביל לבצע שינוי כלשהו.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נולדת היום? אתה יודע כמה פעמים היא שלחה מכתבים וסרטונים? זה גורנישט
ראית פעם את משה ליאון רון חולדאי או מרים פייברגר שולחים מכתבים? לא, הם פשוט יודעים להגיע לקודקוד ולקבל החלטות.
שוב, לא אמרתי שהיא לא עושה עוד דברים. אבל פניה בכתב, ועוד למקלב זה יח''צ ותו לא. ניסיון זול להשליך את הפצצה המתקתקת בעיר לסגן החרדי נטול הסמכויות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בלוך עצמה לא מונעת תחבורה רגילה לרמה ה' על פי השמועה?
בלוך עצמה לא הפריעה להפעלת קו 2 על פי השמועה?
היא נזכרה לדאוג לנו...
 

אחג

משתמש מקצוען
זה מיועד להאשים את דגל במחדל, לא יותר
זה מודעה שצריך לשים באשכול על הבחירות המקומיות בבי"ש...
למעוניין:)))

 

תמר פולק.

משתמש צעיר
זה מיועד להאשים את דגל במחדל, לא יותר
זה מודעה שצריך לשים באשכול על הבחירות המקומיות בבי"ש...
למעוניין:)))

מחפשים תשובות!!! אין צורך להיות נחיתי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה