אופקים 1

משתמש מקצוען
ברור, אלא דברים פשוטים שאפילו מי נוסע ברכב פרטי אמור לדעת (ולא לתרץ בזה- שבכירי המשרד לא יודעים איך נראה אוטובוס, בגלל שהם נוסעים ברכבים מוזגים)
הבעיה האמיתית היא שבעקבות רפורמת דרך שווה, ההכנסה מנוסעים די קבועה, כי הרוב רוכשים חופשי חודשי, ולכן אין תקציב לתגבור של הנסיעות, יותר מזה, כל עליה במספר הנוסעים עולה למשרד התחבורה כסף כי המשרד משלם תמריץ תיקוף לחברות, אז דווקא יכול להיות שאם לא יתקפו ישארו בקופה של המשרד קצת מזומנים בשביל תגבורים.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה לא כ"כ נכון
כי יש למשרד התחבורה (האוצר) תקציב שאותו הוא נותן לחברות לפי מה שהם ביצעו, ובנוסף תקציב לתיגבורים, כל שנה סכום שונה
אבל מה שנכנס מהנוסעים לא הולך לקופה שממנה משלמים לחברות, אלא לקופת המדינה
אז אולי למדינה יש פחות הכנסות, אבל המציאות שתקציב התחב"צ לא ירד בשנה האחרונה כתוצאה מכך
(אגב ברפורמת דרך שווה בכלל לא הוסיפו תקציב, אלא רק לקחו את העוגה וחילקו אותה אחרת)
ולכן אין תקציב לתגבור של הנסיעות
זה באמת היה במוקד המחלוקת על רפורמת צדק תחבורתי ז"ל
שלמשרד התחבורה היה תקציב של 700 מלש"ח לתיגבורים ב 2023, והוא לקח חצי ממנו לרפורמת צדק תחבורתי שהאוצר לא רצה לתקצב
ואז הגיע המלחמה, הרפורמה ז"ל לע"ע, והתיגבורים לא בוצעו, וככה יצאנו קרחים מכל הכיוונים
 

אחג

משתמש מקצוען
כמובן בבית שמש שיש הרבה פעמים שחלק גדול מהנוסעים הם מתת לגיל 5 + עגלה שאין עליהם תשלום כלל, אך הם תופסים את עיקר שטחי התחבורה
טענה זו היא העיקר, כיון שאם באוטובוס ישנם 37 תיקופים, הוי אומר שיש בה עוד בערך 20 ילדים פלוס עגלות
וכל אחד מבין מה קורה לכזה אוטובוס
משרד התחבורה השתנה לטובה בשנים האחרונות, אבל הוא היה כל כך גרוע שייקחו לו שנים רבות להפוך להיות משרד תקין, עוד לפני מועיל...
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
זה לא כ"כ נכון
כי יש למשרד התחבורה (האוצר) תקציב שאותו הוא נותן לחברות לפי מה שהם ביצעו, ובנוסף תקציב לתיגבורים, כל שנה סכום שונה
אבל מה שנכנס מהנוסעים לא הולך לקופה שממנה משלמים לחברות, אלא לקופת המדינה
אז אולי למדינה יש פחות הכנסות, אבל המציאות שתקציב התחב"צ לא ירד בשנה האחרונה כתוצאה מכך
(אגב ברפורמת דרך שווה בכלל לא הוסיפו תקציב, אלא רק לקחו את העוגה וחילקו אותה אחרת)

זה באמת היה במוקד המחלוקת על רפורמת צדק תחבורתי ז"ל
שלמשרד התחבורה היה תקציב של 700 מלש"ח לתיגבורים ב 2023, והוא לקח חצי ממנו לרפורמת צדק תחבורתי שהאוצר לא רצה לתקצב
ואז הגיע המלחמה, הרפורמה ז"ל לע"ע, והתיגבורים לא בוצעו, וככה יצאנו קרחים מכל הכיוונים
עד כמה שזכור לי רשום במכרזים שהמדינה משלמת את ההפרש בין מה שהחברה גובה לבין הסכום שמגיע לחברה, וזאת הסיבה שכשמטעינים רב קו צריך לבחור את שם החברה (החברה שבחרת בה מקבלת אחוז מסויים כדי טיפול)

רפורמת דרך שווה יקרה תאורטית את המחיר לחלק מהנוסעים, כי הם חישבו שנוסע שכיום נסע באופקים 20 נסיעות ושילם 2.5 ש"ח ישלם מעכשיו 5.5 ש"ח ו"שכחו" לחשב שבעצם הוא ירכוש מעכשיו חופשי חודשי, אך שההכנסות נפגעו משמעותית, עד כמה שזכור לי מדובר בירידה של 1.2 מיליארד ש"ח ביחס לשנת 2019

תגבורי שירות כן בוצעו, כי מדובר בתוכנית שנתית, לא בוצעו תגבורים בעקבות עומסים מתונים.
רפורמת צדק תחבורתי לא יכולה להתבצע, בגלל שהיא מתוכננת להוזיל את המחיר לנוסעים לפי שכונת המגורים שלהם, ושכונת מגורים זה לא נתון שקיים במערכות כלשהן של המדינה. כך שהמלחמה הייתה ממש תירוץ מצויין.
המשרד לא רצה לאשר תגבורים בזמן שהביצוע ירוד, ולכן השרה העדיפה להפנות את הכסף כתוספת שכר לנהגים בטוענה שהמהלך הזה יתמרץ אנשים לעבוד בענף, ואחרי שיהיו נהגים אז יאושרו תוספות, כלומר לא תוספת השכר או הרפורמה גררה את אי התוספות, אלא ההחלטה העקרונית שלא לאשר תוספות לא מתוכננות היא שגררה את ההחלטה להעלות את שכר הנהגים ואת הרפורמה.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
טענה זו היא העיקר, כיון שאם באוטובוס ישנם 37 תיקופים, הוי אומר שיש בה עוד בערך 20 ילדים פלוס עגלות
וכל אחד מבין מה קורה לכזה אוטובוס
משרד התחבורה השתנה לטובה בשנים האחרונות, אבל הוא היה כל כך גרוע שייקחו לו שנים רבות להפוך להיות משרד תקין, עוד לפני מועיל...
עגלות זאת בעיה שלא ניתן לפתור.
לא אכתוב מי לחץ על זה שיהיה ניתן להעלות עגלת בחינם בכל שעות היממה, הוא רצה לעשות טוב, אבל במציאות הוא יצר מפגע רציני מאוד לנוסעים.
 

אחג

משתמש מקצוען
עגלות זאת בעיה שלא ניתן לפתור.
לא אכתוב מי לחץ על זה שיהיה ניתן להעלות עגלת בחינם בכל שעות היממה, הוא רצה לעשות טוב, אבל במציאות הוא יצר מפגע רציני מאוד לנוסעים.
ראשית כל שמשרד התחבורה יכיר בבעיה
ובנוסף, כמובן שזה לא ניתן לפיתרון מלא, אבל כן ניתן לחשב את זה בתגבור קווים חרדיים, לא הכל חייב להיות מרובע לפי תיקופים...
ולענין התשלום, אני חושב שזה הזייה לדרוש תשלום על עגלה,
אולי גם על עגלת קניות
אולי גם על כסא גלגלים, ואולי בכלל על כל שקית קנייה
האוטובוס מיועד לאנשים מן השורה שיש להם ילדים ועגלות וצריכים תח"צ לחיים שלהם, ובפרט אלו מן השכבה החלשה, שהם רוב משתמשי התח"צ, ולכן האוטובוסים צריכים להיות מתאימים לציבור הזה ולא לכמה אנשים שנוסעים בזה לעבודה, זה לא תח"צ בינעירונית ולא הסעות עובדים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
סליחה, כמות התיקופים היא אסטרונומית גם ללא עגלות.
כמות האנשים שנשארים בתחנות (והחצופים מבית שמש אקספרס כשמתקשרים לדווח להם על אנשים שנשארו בתחנה עונים "אין לך זכות להתלונן על כך...") גם אסטרונומית, יחד עם העגלות וכו' זה נוראי.
אולי במקום קשקושים על כמויות תיקופים מישהו מוכן להגיד כמה תיקופים דרושים לתגבור?
נגיד פי 3 מהכסאות באוטובוס (זה עבר את זה) אבל מספר מסויים, רק אחרי זה שיטענו כן תיקופים לא תיקופים.
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
, אבל במציאות הוא יצר מפגע רציני מאוד לנוסעים.
אני רוצה לראות אותך עולה על אוטובוס עם 3 ילדים בני 4, 2, ו0 ומקפל את העגלה / עגלת תאומים
מאוד כיף לדבר....... רק תסביר לי איך עושים את זה?!
נראה אותך!
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אולי לא נעים לשמוע
אבל אני רואה יום יום אנשים נשים וטף קמים במהרה לתקף ברגע שרואים פקח......
 

אחג

משתמש מקצוען
אולי לא נעים לשמוע
אבל אני רואה יום יום אנשים נשים וטף קמים במהרה לתקף ברגע שרואים פקח......
א. יש כאלו, הם מעטים אבל קיימים
ב. יש רבים שמשלמים לקראת סיום הנסיעה בשביל המעבר...
ג. זה לט יכול להשליח על כמות התיגבורים, בשום מצב!
 

אחג

משתמש מקצוען
ומשרד התחבורה גם צריך לחשב, מלבד מי שלא משלם,
גם את אלו שיש להם מעבר ולא תיקפו בכל נסיעה, וישנם רבים כאלו
וגם את אלו שיש להם חופשי חודשי ומתקפים פחות...

וכמובן שכפי שצוין יש להם דרכים נוספות לבדוק את כמות הנוסעים בצורה מדויקת,

בקיצור, הטענה ההיא מגוחכת לחלוטין, ומי שאומר אותה יודע שזה מגוחך, רק הוא חושב שהציבור טיפש, ואולי הוא צודק...
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עד כמה שזכור לי רשום במכרזים שהמדינה משלמת את ההפרש בין מה שהחברה גובה לבין הסכום שמגיע לחברה, וזאת הסיבה שכשמטעינים רב קו צריך לבחור את שם החברה (החברה שבחרת בה מקבלת אחוז מסויים כדי טיפול)
נכון לגמרי, אבל הכסף לתגבורים לא מגיע מהקופה הזאת, זה שני קופות נפרדות, וגם כשיש פחות הכנסות התגבורים מבוצעים לפי תכנית תקצוב שנתית כמו שמצוטט פה מיד
תגבורי שירות כן בוצעו, כי מדובר בתוכנית שנתית, לא בוצעו תגבורים בעקבות עומסים מתונים.
מדובר בתכנית שנתית, שמירי רגב החליטה לקחת ממנה 350 מלש"ח לטובת צדק תחבורתי שהיום פורסם שסופית מבוטל, ולכן חלק גדול מהתגבורים המתוכננים נדחו לביצוע בשנה הבאה (הנוכחית)
כלומר לא תוספת השכר או הרפורמה גררה את אי התוספות, אלא ההחלטה העקרונית שלא לאשר תוספות לא מתוכננות היא שגררה את ההחלטה להעלות את שכר הנהגים ואת הרפורמה.
כך או כך, הכסף הלך לרפורמה שמתה ולמעשה לא בוצע לטובת תחב"צ
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
גם את אלו שיש להם מעבר ולא תיקפו בכל נסיעה, וישנם רבים כאלו
וגם את אלו שיש להם חופשי חודשי ומתקפים פחות...
זה עוד יותר מעצבן,
מילא הם רוצים להרוויח את הכמה שקלים...
אבל כמה קשה זה להוציא רב קו מהכיס/תיק ולתקף
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אולי לא נעים לשמוע
אבל אני רואה יום יום אנשים נשים וטף קמים במהרה לתקף ברגע שרואים פקח......
מה זה לא נעים לך????
רוב המתקפים שקמים במהרה כשמגיע פקח, בעצם כן תיקפו!!!
אז למה הם מתקפים עוד פעם?
פשוט מאוד!!! כי הם שכחו, לא זוכרים אם שילמו או מסתפקים אם המכשיר עובד 'או עובד עליהם'/
אז הנהירה למכשירי התיקוף עם הופעתם של הפקחים אינה אלא מצג שווא! באמת לא נעים ככה זה כשנגמרו "הניקובים"
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
נכון לגמרי, אבל הכסף לתגבורים לא מגיע מהקופה הזאת, זה שני קופות נפרדות, וגם כשיש פחות הכנסות התגבורים מבוצעים לפי תכנית תקצוב שנתית כמו שמצוטט פה מיד

מדובר בתכנית שנתית, שמירי רגב החליטה לקחת ממנה 350 מלש"ח לטובת צדק תחבורתי שהיום פורסם שסופית מבוטל, ולכן חלק גדול מהתגבורים המתוכננים נדחו לביצוע בשנה הבאה (הנוכחית)

כך או כך, הכסף הלך לרפורמה שמתה ולמעשה לא בוצע לטובת תחב"צ
אני אסביר, ישנם 2 סוגים של תגבורים, תוספות שירות, שהם תגבורים שמתוכננים מראש ובדר"כ לא קשורים לעומסים אלא לשיפור השירות (כמו קו 886 ממודיעין עילית), התוכנית היא אף פעם לא סופית ויכולה להשתנות לפי צרכים שעולים מהשטח.

התוכנית מגובה בתקציב מהאוצר והמטרה של ההכנה מראש היא לאפשר לחברות להארגן, לרכוש אוטובוסים ולהכשיר נהגים לקראת ההפעלה.

סוג נוסף הוא תיבורים בעקבות עומסים, התגבורים האלה לא נמצאים בתוכנית העבודה, המפעיל אמור להערך אליהם כתוצאה מהניסיון שלו בשטח וההבנה שלו איפה צריך לתגבר, מכיון שמדובר בתגבור נקודתי ושוטף, ניתן להסתמך על כך שהמפעיל מחזיק רזרבה של 10% מצי האוטובוסים ועל כך שהוא כל הזמן קולט נהגים חדשים.
התגבור הזה מתבסס על עליה במספר הנוסעים
כך למשל אם צריך לתגבר את קו 4 בבית שמש, הפעלה של כיון נסיעה (לפי נתוני מר קו) היא 277 ש"ח, ובשביל לממן את הנסיעה צריכים עליה של 50 נוסעים משלמים באשכול בתחבורה העירונית בכל יום. הרפורמה גרמה לזה שבבת אחת הנוסעים עברו לרכישת חופשי חודשי וכל המנגנון נהרס.
 

אחג

משתמש מקצוען
כלומר, אם בית שמש אקספרס מוסיפה קו כתגבור עקב עומס המדינה לא תשלם לו על זה???
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כלומר, אם בית שמש אקספרס מוסיפה קו כתגבור עקב עומס המדינה לא תשלם לו על זה???
הם לא יכולים להוסיף נסיעה ללו"ז על דעת עצמם.
הם כן יכולים להוסיף נסיעת תגבור על דעת עצמם, אבל יצטרכו להוכיח שאכן היה כזה צורך, לא תמיד המשרד מכיר בצורך וזה מאוד מוריד מהמוטיבציה של החברות לתגבר כאשר יש עומסים.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
דיברת פעם עם בית שמש אקספרס על שאין מקום באוטובוסים?
הם לא מתגברים כשנשארים אנשים בתחנות (אא"כ זה תגבור שמראש הם מוציאים כמה אוטובוסים), ובטח לא פנימי.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
דיברת פעם עם בית שמש אקספרס על שאין מקום באוטובוסים?
מניסיון.
אתה רוצה תגבור? צפוף לך ואתה לא מקבל מענה?
1. מתקשרים ל 106, או למשטרה, לא משנה הסדר. מדווחים על עומס באוטובוס המייצר סכנת חיים מיידית, לטענתך כמובן.
2. מתקשרים לבית שמש אקספרס, מבקשים שהחברה תפעל שהאוטובוס לא ימשיך בנסיעה טרם קבלת מענה בצורה שיסלק את הצפיפות מ'הקרון', תוך כדי שאתה מזהיר את החברה שאי התייחסות לתלונה מהווה הפקר חיי אדם, ולקיחת אחריות מיידית לשלום הנוסעים- כל טענה מצד המפעיל שזה לא קשור אלינו ואין תגבורים צריכה להיענות שאני לא מבקש כלל תגבור אלא הפסקת הנסיעה בצורה מיידית או על ידי החברה או המשטרה, ואם אין אתם יכולים לשמור על חיי הנוסעים, אנא אל תפעילו את הקו כלל. אפשר להתחיל מסעיף 2 בלבד, לא חייבים להתקשר למשטרה!!
--
מניסיון על קו 6 של שעה 13:00, פעמיים לפחות אחרי 5 דקות! היה תגבור של הקו.
וכמובן מעולם לא הגיעה משטרה להוריד נוסעים, הם האחרונים שמעניין אותם חיי אדם.
(אולי באוטובוסים של חברה קבלנית זה לא יעזור, מניסיון בעירוני בלבד!)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מניסיון.
אתה רוצה תגבור? צפוף לך ואתה לא מקבל מענה?
1. מתקשרים ל 106, או למשטרה, לא משנה הסדר. מדווחים על עומס באוטובוס המייצר סכנת חיים מיידית, לטענתך כמובן.
2. מתקשרים לבית שמש אקספרס, מבקשים שהחברה תפעל שהאוטובוס לא ימשיך בנסיעה טרם קבלת מענה בצורה שיסלק את הצפיפות מ'הקרון', תוך כדי שאתה מזהיר את החברה שאי התייחסות לתלונה מהווה הפקר חיי אדם, ולקיחת אחריות מיידית לשלום הנוסעים- כל טענה מצד המפעיל שזה לא קשור אלינו ואין תגבורים צריכה להיענות שאני לא מבקש כלל תגבור אלא הפסקת הנסיעה בצורה מיידית או על ידי החברה או המשטרה, ואם אין אתם יכולים לשמור על חיי הנוסעים, אנא אל תפעילו את הקו כלל. אפשר להתחיל מסעיף 2 בלבד, לא חייבים להתקשר למשטרה!!
--
מניסיון על קו 6 של שעה 13:00, פעמיים לפחות אחרי 5 דקות! היה תגבור של הקו.
וכמובן מעולם לא הגיעה משטרה להוריד נוסעים, הם האחרונים שמעניין אותם חיי אדם.
(אולי באוטובוסים של חברה קבלנית זה לא יעזור, מניסיון בעירוני בלבד!)
נחמד, בסופרבוס ז"ל לא היית צריך להגיע לזה כדי לתגבר אוטובוס, מספיק שהיו מקבלים 5 או 6 פניות על עומס נוראי או אוטובוס שלא עוצר בתחנות בגלל עומס והיה מגיע תגבור (מנסיון רב), בבית שמש אקספרס עונים בזלזול וחוצפה וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה