א. מצה עם מרור זה לא שרויה, רק עם מים.הלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד
ב. החומרא התחילה רק שהחלו לנהוג לאכול מצות רקיקין, (אי שם לפני כ400 שנה)
א. מצה עם מרור זה לא שרויה, רק עם מים.הלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד
?????קמח אפוי שנוגע במים הופך מיד לחמץ גמור! עפ"י הגמרא
תשאל את תלמידי החכמים כאן, אני לא הכתובת.?????
למרבה הצער, זה לא נכון.תשאל את תלמידי החכמים כאן, אני לא הכתובת.
כבר כתבתי שזה ציטוט מחמי- לפני שנתיים בליל הסדר הייתי שם והוא הסביר את העיניין לאורחים הספרדים (לא מנע מהם לאכול שרויה!) הם שאלו מה העיניין וזה התשובה שקיבלו
הרב בן ציון אבא שאול גם אוסר והוא היה ספרדי כמדומנילאורחים הספרדים (לא מנע מהם לאכול שרויה!) הם שאלו מה העיניין וזה התשובה שקיבלו
הרב בן ציון היה ספרדי
והוא גם לא הרב הספרדי היחיד שאוסר שרויה
המצאה טריה מהבוקר ב100%יכולה לברר לך
אבא שלי גם תלמיד שלובאמת?
כתלמידו המובהק שנים אבא שלי לא אוכל שרויה .....
אדרבה תשאלי אותו מקור מספר אור לציון
אור לציון ח''ג סי' יא:הרב בן ציון היה ספרדי
והוא גם לא הרב הספרדי היחיד שאוסר שרויה
נכון מאד.למרבה הצער, זה לא נכון.
רמב"ם הלכות חמץ ומצה פרק ה' הלכה ג':
מבשלין את הפת ואת הקמח הקלוי.
כלומר: קמח שנאפה בתנור דינו כמצה, ומותר לבשל אותו.
יתכן שזה הכוונה לבדיקה ש @הקה ציטטה.אור לציון ח''ג סי' יא:
. וכיון שבמצות מכונה יש חשש שאבק קמח התערב בעיסה, יש מקום להחמיר ולהמנע מלהשרות מצות אלו.
יש עוד דינים חוץ מ18 דקות... אבל לא נכנס לויכוח הזהנו נו...
אנחנו אופים מצות, מעולם לא הגענו לקרבת 18 דק'...
קודם כל, לאפות.זה אמור להיות טעים לטבול מצה במיץ תפוזים??
איך אפשר לא לשתות מים?הייתה שבוע שעבר כתבה בקראט בה ראיינו את הרבנית מלעלוב ובנותיה
סיפרו שאין לשתות מים בפסח אך ורק מיץ תפוזים ועל כן היו קונים תפוזים בכמויות.
עוטפים את כל הידיות בבית והוויטרינות בהם נגעו בידיים עם חמץ במשך השנה.
מורידים את התמונות (לא הבנתי למה)
מסננים לפני החג את היין והמיץ ענבים.
את העופות הרבנית מכשירה בעצמה ופעם אחת כשגמרה את תהליך ההכשרה וכל העופות היו ארוזים נכנסה לחנות בה הכשירה הרבנית את העופות ילדה עם פיתה ביד והרבנית פרצה בבכי ממש שהכשר של פסח היה ליד חמץ ורק בגלל שלא הייתה ברירה כי זה היה ימים ספורים לפני פסח נאלצה הרבנית להשתמש בעופות שהיו ליד חמץ.
הקפידו לרחוץ את כל הפירות והירקות לפני פסח.
על השיש ,לאחר שפרשו עליו ניילונים , הניחו פלטות מעץ מצופות פורמייקה על מנת שיהיה הפרדה מלאה ממשטחים שבישלו עליהם חמץ.
הרבנית בלבד הייתה נמצאת במטבח מבשלת ושוטפת כלים ואין רשות כניסה לאף אחד מבני הבית.
אומרות בנותיה בכתבה שעל אף החומרות (שחלקם לא נכתבו כאן) זהו החג שהיה הכי אהוב על הילדים בבית
זהו הביטוי לדעתי החזק ביותר לכך שיש חומרות אבל אם הם לשם שמיים באמת זה עובר גם לילדים והם שמחים בזה.
אז הגענו לעוד הידור במצות יד לעומת מצות מכונה.לפני כ-30 שנה, אחי שאל רב מהבד"ץ עדה חרדית, זצ"ל איזה מצות לקנות.
והרב ענה לו, שאם אתם אוכלים שרויה, כדאי ... ואם אתם לא אוכלים שרויה, כדאי ...
כך שחוץ מהמנהג, יש גם שיקולים שבאים מתוך הכרות המציאות שבמפעלים. מה שלא הכירו אבותינו בחו"ל, שם הכינו רק מצות יד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: