חזק,כמו שאנטונינוס שאל למה באוכל של שבת באמצע שבוע אין את הטעם המיוחד שהיה בשבת...
אני באמת חושבת שיש תבלין מיוחד שפסח שמו, אין הסבר גשמי לטעם המיוחד של המאכלים עם כ"כ הרבה חוסרים והשמטות
חזק,כמו שאנטונינוס שאל למה באוכל של שבת באמצע שבוע אין את הטעם המיוחד שהיה בשבת...
אני באמת חושבת שיש תבלין מיוחד שפסח שמו, אין הסבר גשמי לטעם המיוחד של המאכלים עם כ"כ הרבה חוסרים והשמטות
משום מה זה לא מונע מאנשים לאכול את הצ'ולנט של שבת בימות החול.כמו שאנטונינוס שאל למה באוכל של שבת באמצע שבוע אין את הטעם המיוחד שהיה בשבת...
אני באמת חושבת שיש תבלין מיוחד שפסח שמו, אין הסבר גשמי לטעם המיוחד של המאכלים עם כ"כ הרבה חוסרים והשמטות.
ממני זה מונע .משום מה זה לא מונע מאנשים לאכול את הצ'ולנט של שבת בימות החול.
לא היה לי כ"כ לקרוא את כל התגובות, וכבר מסתמא התייחסו לזהובפשטות אין שום ענין שלא לאכול דברים בגלל שלפני מאתיים שנה היה בהם חשש, וזה לכל היותר נוסטלגיה, ואין לזה שם מנהג.
אף אחד לא זלזל פהלא היה לי כ"כ לקרוא את כל התגובות, וכבר מסתמא התייחסו לזה
אבל ככה, באבחת מקלדת, לבטל רבבות ומאות אלפי ואולי מליוני יהודים שמקפידים על זה, וזה אצלם קודש קדשים?!
אתמהה?!
פן יהיה אותו פוסק חכם בעיניו לסתור דברי הרמ"א ומנהג אשכנז.יש שני דיבורים מתחילים ברשי שמדברים על הנושא, אחד מתיר והשני אוסר.
השני סותר גמרא מפורשת.
ככה אמר לי פוסק ששאלתי אותו לגבי מנהג משפחתנו. ולכן הוא אמר, שזה תימה על הרמ"א, מה מקורו. ופסק בגלל שבפסח מחמירים, כמו הרש"י שסותר סוגיה.
ככה אותו תלמיד חכם אמר לי.
מים גנובים ימתקו...משום מה זה לא מונע מאנשים לאכול את הצ'ולנט של שבת בימות החול.
הוא כמובן לא פוסק ככה בפועל, כי כמובן זה הפסק של הרמ"א.פן יהיה אותו פוסק חכם בעיניו לסתור דברי הרמ"א ומנהג אשכנז.
לא בוער לי...אגב; אולי תסביר לנו למה כבודו לא מכין מצה עשירה בבית? קונים קמח מן השוק [מטחינה יבישה] ומכינים מצה עשירה.
חשש לחמץ, אלא מהבאיזו עילה?
נו נו...חשש לחמץ, אלא מה
יהודים הם עם חכם,מה אתם אומרים על "מנהג" כזה?
מעיין שכל החלקים האחרים נכנסו ורק את הכנפיים לא הצליחו להכניס...היה איזה משפחה שלא היו אוכלים כנפיים בפסח
עד
ש..
אחת מבנות המשפחה ביררה אצל איזה דודה זקנה שסיפרה לה שלסבתא היה סיר קטן שלא נכנס בו הכנפיים
אז ככה נהגו שלא אוכלים כנפיים בפסח כי הסבתא לא אכלה את זה בפסח
זה אמור להיות טעים לטבול מצה במיץ תפוזים??הוא כמובן לא פוסק ככה בפועל, כי כמובן זה הפסק של הרמ"א.
אבל אני שאלתי אותו מה המקור של הפסק ההוא, כי זה לא הסתדר לי עם גמרא שלמדתי.
לא בוער לי...
כזה קריטי לאכול מצה במיץ תפוזים?
רוב החבדניקים נוהגים לקלף את כל הפירות והירקות ובגלל שעלים אי אפשר לקלף אז לא אוכלים בפסח כגון שומר כרוב וכו..הכלל הזה הוא גם מנהג חב"ד ?
וגם החזרת של המשנה זה חסה.כך שהחזרת שלנו היא החסה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: