יש לך שאלות בנושא שיווק? כוכב חדש בתחום השיווק

אליד

משתמש רשום
כל ארגון/עסק יכול לייצר ביקוש, צריכים להתבונן היטב ולהיכנס להראש של הצרכן...

נכתב ע"י ורד;541789:
תשובה יפה.
מעניין אותי לשמוע איך גורמים תחושת צורך בדברים רוחניים
כמו לגרום לאדם לתרום כסף

בעצם על אותו יסוד. "כל" לקוח שקונה משהו, הוא קונה אותו בשביל "התועלת" שיש לו מזה [כמו כוס מים לצמא], גם אם זה רק להשוויץ בפני החברים שלו, זה התועלת "שלו". ביקוש מייצרים על ידי שאתה מדגיש וממחיש התועלת שיצא לו מזה.

יש ב"ה הרבה ארגוני צדקה שמיישמים את הכלל הזה, ובזכות זה הם הגיעו למקום שהגיעו. לדוג' ועד הרבנים, קופת העיר, הידברות וכו'. הם מייצרים "ביקוש", מי שתורם 180 ש"ח יתפללו בעדו מנין ת"ח במשך 40 יום במקום שלא זזה משם שכינה מעולם, עכשיו לפני פורים הם שולחים מנין לקבר מרדכי הצדיק ואסתר באירן, ויזכירו כל השמות עם הבקשות ביום הפורים [מעניין?], הם מייצרים תמונה כמו הגר"ח קנייבסקי שליט"א או הגרי"ש שליט"א עומדים בראשם, ומבטיחים כל הברכות שבעולם לכל התורמים וכו'. המון המון אנשים רואים בזה תועלת גדול להבעיות האישיות שלהם וכד'.
כל ארגון/עסק יכול לייצר ביקוש, צריכים להתבונן היטב ולהיכנס להראש של הצרכן, איזה תועלת הוא יקבל מתוצאה שהוא קנה אצלי/תרם להארגון שלנו.

בהצלחה
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
זה לא נכון מה שאתה אומר.

רוב החברות והעסקים אינם נדרשים ליצור את הביקוש למוצר שלהם, אלא הם מספקים שירות או מוצר לשוק קיים.

רק מיעוט מתוך השירותים והמוצרים הם מוצרים חדשניים שאין להם שוק קיים ושצריך ליצור ביקוש עבורם.

משלוחים של קניות בסופר זה שוק קיים. אנשים צריכים קניות ורוצים שישלחו להם את זה.
אנשים מזמינים כל מיני מוצרים בטלפון, אין פה חידוש, זו התנהגות צרכנית מוכרת ומקובלת.

גם קופת צדקה זה שוק קיים. אנשים רוצים לתת צדקה, רק צריך לבלוט בין שאר הקופות.

לעומת זאת, חברת אפל למשל, המציאה מוצר חדש (מחשב טאבלט למולטימדיה ואינטרנט עם חנות אפליקציות), לא היה קיים מוצר כזה קודם. אנשים לא חשבו שהם צריכים כזה, בא סטיב ג'ובס ושיכנע אותם שהם צריכים.

-זה מקרה יחסית נדיר.
כאמור, רוב החברות והעסקים, מציעים מוצרים שיש להם שוק קיים.
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י Shia;542010:
זה לא נכון מה שאתה אומר.

רוב החברות והעסקים אינם נדרשים ליצור את הביקוש למוצר שלהם, אלא הם מספקים שירות או מוצר לשוק קיים.

משלוחים של קניות בסופר זה שוק קיים. אנשים צריכים קניות ורוצים שישלחו להם את זה.
אנשים מזמינים כל מיני מוצרים בטלפון, אין פה חידוש, זו התנהגות צרכנית מוכרת ומקובלת.

גם קופת צדקה זה שוק קיים. אנשים רוצים לתת צדקה, רק צריך לבלוט בין שאר הקופות.

אמרת שזה לא נכון. עכשיו תגיד לנו מה כן נכון!

תגיד לאלי אלימלך מה לעשות כדי שהוא יצליח בשוק הזה. לא משנה אם יש לו או אין לו מתחרים, אם זה שוק קיים או לא, הוא מעוניין עכשיו להיכנס לשוק הזה. הוא טוען שמי שפעם אחת מנסה את זה, יותר לא מפסיק!!! והוא רוצה להרוויח מזה, מה אתה ממליץ בשבילו לעשות?

ורד רוצה לקדם ארגון חסד, כמו שאמרת אנשים רוצים לתת צדקה. אבל איך עושים שהכסף הזה יגיע להארגון של ורד?

מה הכוונה 'רק צריך לבלוט'? זהו בעצם מה שהם רוצים, אך הם רוצים לדעת איך להבליט ולהצליח!

לדעתי, הדרך הנכון הוא לייצר ביקוש לקבל משלוחים דווקא מאלי אלימלך, בשביל שאצלו הצרכנים יקבלו איזה "תועלת" שאין להמתחרים שלו. וכן ורד צריך "לבלוט ע"י התועלת העצומה" שהתורמים יקבלו מזה. כמו שוועד הרבנים והאחרים עושים, כל אחד עם התועלת שלו.

לסיכום, גם לשוק קיים נדרשים לייצר ביקוש, לאו דווקא להמוצר. אלא כדי שיקנו אצלי ולא אצל המתחרים, וכל החברות הגדולות עושים את זה.
-----כל ארגון/עסק יכול לייצר ביקוש, צריכים להתבונן היטב ולהיכנס להראש של הצרכן, איזה תועלת הוא יקבל מתוצאה שהוא קנה אצלי/תרם להארגון שלנו.-----
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
למרות שלמדתי דבר או שניים בחיים על שיווק ועל פרסום, אני עדיין לא מתיימר לייעץ לאחרים ייעוץ מקצועי בנושא.
בפרט כשאני יודע מעט כל כך על הנתונים של שני מבקשי העצה הללו.

בימינו אנשים מחפשים פתרונות "אינסטנט", כמה טיפים, נוסחת קסם... וגענדיקט....
הבעיה היא שזה לא עובד ככה. (אחרת כולם היו מתעשרים בקלות)
פרסום ושיווק יעילים הם עניין של אסטרטגיה. לכל עסק, לכל מוצר ולכל תקציב אפשר להתאים אסטרטגיות שונות.
גיבוש האסטרטגיה צריך לקחת בחשבון מכלול שלם של נתונים ולהתחשב בהם.
אח"כ, בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה, אפשר לבחור מגוון של טקטיקות כדי ליישם אותה.

לדוגמה תאורטית לגמרי, במקרה של השירות משלוחים, אולי נזהה את האתגרים הבאים:
- אנשים חוששים לקנות אם אין להם את המוצרים מול העיניים
- הרבה אנשים לא מכירים את השירות
- צריך מחזור גדול כדי שהעסק יהיה רווחי
במקרה כזה, האסטרטגיה תהיה להגיע לכמה שיותר אנשים ולעזור להם להתגבר על הצורך לראות את המוצרים בעיניים.
הטקטיקה עשויה לכלול הפקה של חוברת עם עשרות מוצרי מכולת מצולמים עם המחיר שלהם, בסוף החוברת כמה דפים עם שורות, להכין רשימות כדי להזמין. את החוברת להפיק בכמה עשרות אלפי עותקים ולהפיץ אחת לחודש בכמה ריכוזים חרדיים.
במקביל אפשר להכניס מודעות אינצ'ים בעיתונות ארצית כדי להגדיל את החשיפה.

יכול להיות שהאתגרים אחרים, יכול להיות שהתקציב לא מתאים, יכול להיות שעדיפה אסטרטגיה אחרת, יכול להיות שעדיפה טקטיקה אחרת. את זה יכול להחליט איש מקצוע מלומד ומנוסה אחרי שהוא לומד את כל הפרטים שקשורים לשירות הזה.
 

אליד

משתמש רשום
ברצוני להבהיר שנית, אני לא איש מקצוע מנוסה. רק אני למדתי תחום השיווק לאורכו ולרוחבו, ואני עוזר עכשיו לכמה עסקים מה שנוגע לשיווק. הם ממש מודים לי שפתחתי להם את העיניים. אני לא עוזר מתוך הניסיון שלי [יש לי רק מעט ניסיון בעסקים -3 שנים] אלא מתוך הכללים שלמדתי.

ישנן כללים מוגדרים מראש כבר עשרות שנים ויותר, "וכל עסק" יכול ליישם את הכללים הללו בתוך העסק שלו. "שיווק הוא לא פרסום - שיווק ופרסום הם 2 דברים נפרדים" מה שכן קשור אחד להשני: מי שעושה פרסום בלי שיווק, מניח מעותיו על קרן הצבי! ושיווק לבד זה הכרחי לכל עסק.

כל עסק מורכב מהרבה חלקים, כספים, מוצר, עובדים, שירות וכו' וכו', אני לא מייעץ ולא מעוניין לייעץ מה שנוגע לתקציב-כספים, וכל מה שלא נוגע "לשיווק".
יש לך שאלות בנושא שיווק? כוכב חדש בתחום השיווק זה הכותרת, ולזה אני מתייחס בתשובות שלי. ואת זה אני מוכן להבהיר שוב ושוב, למי שלא מדייק בהכותרת.

98% מהציבור החרדי לא יודעים מה זה שיווק, וכתוצאה מזה מפסידים הרבה כסף, ואני מקווה שאני יכול לעזור בנושא הזה. בעז"ה בקרוב אני יאריך בהסבר כללי מה זה שיווק.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
אליד היקר
ראשית תודה בשמי ובשם 98 אחוז מהחרדים :D
שמתי לב שאתה רוצה ללמוד ולהתקדם אני מאוד מעריך אותך על כך אני בטוח שאם תתמיד תוכל לצבור ניסיון ולהגיע רחוק ...
כדאי לך לעקוב ולקרוא לדוגמא את התגובות של שוקולד לבן SHIA פוס ckuh וחברי פורום רבים נוספים (סליחה שלא הזכרתי עוד רבים וטובים זו הייתה רק דוגמא )ואני בטוח שתוכל ללמוד מהם הרבה על פרסום ושיווק וכדו' בהצלחה רבה..
 

אליד

משתמש רשום
דניאל, כפי שהבנתי אתה דמות חשוב בעיני חברי הפורום. גם אני מעריץ אותך, ומעריץ את כולם. אני תמיד מוכן ללמוד ולומד מכולם. רק תגיד לי ברור מה כוונתך, אתה לא צריך לחשוש שמא תבייש אותי.
ואדרבה אם יש הרבה שכבר יודעים, שישתפו את המידע הזה להחברים, וגם יפתחו לי את העיניים.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אליד;542081:
דניאל, כפי שהבנתי אתה דמות חשוב בעיני חברי הפורום. גם אני מעריץ אותך, ומעריץ את כולם. אני תמיד מוכן ללמוד ולומד מכולם. רק תגיד לי ברור מה כוונתך, אתה לא צריך לחשוש שמא תבייש אותי.
ואדרבה אם יש הרבה שכבר יודעים, שישתפו את המידע הזה להחברים, וגם יפתחו לי את העיניים.
קודם כל אין לך מה להעריץ אותי וחלילה לי לבייש אותך
בסה"כ רציתי להכניס את הדברים לפורפורציה ישנם עוד הרבה ( ואני לא אחד מהם ..) שעוסקים ומומחים לשיווק ופרסום וראיתי שאתה שואף להתקדם ( כפי שציינת שאין לך ניסיון ) ולכן המלצתי לך ממי אפשר ללמוד וכמובן שוב בטוחני שתגיע רחוק ותהיה פה לעזר להרבה מחבריי הפורום .
אם מצאת בדבריי שמץ פגיעה הריני מבקש את סליחתך ברבים כולנו פה רוצים ללמוד ולהתקדם וכשאני אומר כולנו כוונתי לכולנו ללא יוצא מן הכלל וכי יש אדם שאין לו מה ללמוד ?? וכי יש אדם שלא רוצה להתקדם ???
 

אליד

משתמש רשום
אז קדימה. המטרה שלי הוא, שהציבור החרדי תפסיק לזרוק כסף לכל מיני פרסומת, מבלי לשים לב אם זה משתלם בכלל. אני לא נגד פרסומת, אבל זה ברור שצריכים לדעת איך לעשות פרסומת.
אבל יש דבר נוסף, וזה נקרא שיווק. זול פי כמה מפרסומת, וזה מביא תוצאות פי הרבה מפרסומת. ואת זה אני רוצה להביא ולהסביר לפני הציבור. נו קדימה, מי שעוסק ומתמחה בזה שיעזור לי. -או להיפך, אני יעזור לכם-.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אליד;542017:
אמרת שזה לא נכון. עכשיו תגיד לנו מה כן נכון!

תגיד לאלי אלימלך מה לעשות כדי שהוא יצליח בשוק הזה. לא משנה אם יש לו או אין לו מתחרים, אם זה שוק קיים או לא, הוא מעוניין עכשיו להיכנס לשוק הזה. הוא טוען שמי שפעם אחת מנסה את זה, יותר לא מפסיק!!! והוא רוצה להרוויח מזה, מה אתה ממליץ בשבילו לעשות?
.-----
הלו, תירגע, עדיין לא פתחתי מרכול עם משלוחים:confused:. אני ס"ה פרסומאי קטנטן...:rolleyes:
 

מiכר

משתמש צעיר
אני לא כוכב ולא חדש,אבל כלל יסודי אחד שמעתי רבות.
אין מושג בעולם ליצור ביקוש!
אף אחד לא עובד אצלך ויוצר את הביקושים שלו לפי מה שחלמת.

אנחנו כן יכולים לשים את האצבע על ביקוש קיים.
(וזה אכן יכול להיות גם בתועלות הבלתי ישירות של המוצר.)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שרה דן;542263:
אין מושג בעולם ליצור ביקוש!
)
זהו שיש. (תשאלי את המאפיונרים/עברייני צוארון לבן שחייבים לשחרר סחורה ולהרוויח עליה בגדול)
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
בהחלט אפשר ליצור ביקוש. או להגדיל ביקוש.
גם למוצרים קיימים.
אם המוצר שלך עונה על צורך מסויים (בטחון, השתייכות, וכו'), או שהוספת בשרות שלו אלמנט שעונה על צורך כזה - אתה ודאי יכול להדגיש אותו.
ככל שתבין לעומק את הצורך, ותפמפם אותו במקצועיות באוזני הקהל שזקוק לו - אתה מגדיל את הביקוש למוצר.
כשכואב לאנשים (ולצרכים בשיווק המודרני קוראים 'כאב') - הם באים לחפש תרופה.

הכשרון מורכב מ:
* פילוח מדוייק של קהל היעד
* זיהוי ה'כאב' במדוייק
* בניית מענה אופטימלי
* שיווק המענה באופן הקולע ביותר.
 

שמע

משתמש רשום
אני מזדהה מאוד עם אליד (ברוך הבא!) בענין של העסקים שזורקים כספם לרוח.
אני עוסקת בשיווק וביח"צ בעמותות וארגונים, ויצא לי לאחרונה להתעסק עם כמה עסק קטן שחברה הקימה והיא מפספסת אותו בענק.
פשוט כאב לי הלב לראות אנשים מקסימים, עם רצון להתקדם ולהצליח, עם פוטנציאל להתרחב ולגדול, שהורסים לעצמם בגלל חוסר הבנה מוחלט בפרסום ושיווק.
עסקים כאלו לא יכולים להרשות לעצמם לקחת יועץ שיווקי או לפנות למשרד פרסום, והם מזיקים לעצמם ברמות מטורפות.
המודעות שלהם נראות פשוט זוועה, מבלבלות, עמוסות, מטרידות ו... עוד הרבה כאלו.
מה ששיגע אותי זה שניסיתי קצת להבהיר לה כמה דברים מינימייילם היא בכלל לא שמעה, היא לא היתה פנויה לקבל עיצות והדרכה בכלל.
וזה קרה לי גם עם שכנה שפתחת מכירה והעבירה דרך המייל שלי את מודעות הפרסום המחרידות שלה. שוב ניסיתי קצת להגיד: כדאי להוריד מילים, או משהו כזה וכמו לקיר.
אפשר לומר שזו ממש תופעה.
עסקים קטנים שאין להם את הכלים להבין בשיווק ובפרסום והעסק שלהם לא מצליח להתרומם, למרות שעם מעט עזרה וטיפים היו יכולים להכפיל מכירות ויותר מזה.
חבל.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אין מושג ליצור ביקוש,
יש מושג ליצור צורך.

כל הפרסום (הנכון) עובד ע"י גרימת (חיזוק) צורך אצל הצרכן שכתגובה יעלה את הביקוש לפתרון = המוצר שלך.
ולא משנה אם הצורך הוא פרקטי, רגשי, או כל צורך אחר שחסר או תהפוך אותו לחסר לכלל האנושות.
למשל, ככה בדיוק דוחפים מים בבקבוקים לכל בעלי הברזים שופעי המים...
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
בענין תגובתה של שמע:

הבעיה מתחילה עוד לפני השיווק.
זה ענין של הבנה כללית בניהול עסק.

אנשים חושבים - שאם אין עבודה: נפתח עסק, מכירה.
(אגב, עסק מתחיל להיות 'מפרנס' בסביבות 3-7 שנים מפתיחתו)

ולא היא - ניהול עסק הוא מקצוע בפני עצמו, שיש ללמוד אותו.
אם מדובר בעסק שדורש השקעה (מסחר, ציוד) - זה עוד יותר מסוכן להכנס אליו בלי ידע והדרכה.
צריך לדעת איך מתפעלים עסק, איך מכניסים אותו להרצה, מה דרוש כדי לנהל אותו, אילו הוצאות חיוניות עבור הניהול ואי אפשר לוותר עליהן - גם כשעדיין אין שקל(למשל שיווק), ומה בערך גובהן.

הרבה בעלי עסקים - פותחים בלי טיפת הבנה מינימלית.
התוצאה: הרבה הפסדים על שכר הלימוד, לפעמים חובות, עוגמת נפש, ולעיתים סגירת העסק.

הדברים נאמרים בכאב, לא מהתנשאות ח"ו.
הם גם לא נאמרים כדי לרפות ידיים.
אפשר לפתוח עסקים - רק כדאי ללמוד איך מנהלים אותם.

יש ארגונים (מט"י ועוד) שנותנים הדרכה וליווי במחיר מסובסד לייעוץ עסקי (=איך לנהל את העסק).
אנשי שיווק נותנים ייעוץ חיוני איך לשווק (=להביא את הלקוחות אליכם)

אל תקפצו לים לבד.
 

שלמה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י mig;542481:
אין מושג ליצור ביקוש,
אבל כל הפרסום (הנכון) עובד ע"י גרימת (חיזוק) צורך אצל הצרכן שכתגובה יעלה את הביקוש לפתרון = המוצר שלך.
ולא משנה אם הצורך הוא פרקטי, רגשי, או כל צורך אחר שחסר או תהפוך אותו לחסר לכלל האנושות.
למשל, ככה בדיוק דוחפים מים בבקבוקים לכל בעלי הברזים שופעי המים...


לא שאני כזה "מייבין" בכל הנ"ל.
שמתי לב שהירקנים ישמידו כמויות של עגבניות, על מנת שלא להציף את השוק במחירים זולים יותר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה