יש לך שאלות בנושא שיווק? כוכב חדש בתחום השיווק

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י שלמה;542526:
לא שאני כזה "מייבין" בכל הנ"ל.
שמתי לב שהירקנים ישמידו סחורות של ירקות על מנת לא להציף את השוק במחירים זולים יותר.

אתה כבר זז לנקודה של היצע מול ביקוש!
זו סוגיא שונה לחלוטין.

ובאמת כל יזם צריך לשאול את עצמו האם היוזמה שלו שונה ממה שקיים כבר בשוק או שהוא הולך לעשות עוד מאותו דבר, ואם כן במה הוא עדיף מאחרים.
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
נכתב ע"י פוס;542545:
אה?[/QUOTE

עסק מפרנס - הוא עסק יציב שניתן לחיות ממנו.

זהו עסק שמכניס מספיק רווח - שמספיק גם לכל הההוצאות (כולל רכש סחורות, ציוד, חשמל, מים, שכירות, פרסום, רו"ח, מיסים, וכו' וכו') ועוד משאיר עודף ריאלי שניתן להתפרנס בו.

ויציבות הכוונה - לא פרוייקט שקיבלת לחודשיים הבאים, ואח"כ מי יודע ממה תחיה. וגם לא שאתה עובד ביום ובלילה כי אין לך כסף להביא עובד, או להוציא שירותים מסויימים החוצה. וגם לא שאתה עובד בעוד מקום - כי כרגע העסק שלך עדיין לא מכניס.

אלא משהו קבוע בעז"ה (הכל בעזרת השם. יש משהו קבוע או מפרנס בעולם הזה חוץ מהקב"ה?), שניתן לבנות עליו תקציב משפחה ריאלי.

עד שעסק 'יפרנס' ביציבות - אורך בדרך כלל 3-7 שנים מאז הקמתו.
תלוי כמובן בקטגוריה, בשוק, במוצר ועוד (אם פתחתם את המכולת הראשונה בפרוייקט, ואין לכם משום מה מתחרים - אולי זה יקרה מהר יותר).
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
כאחד שלא מקצועי בכלל אחווה גם את דעתי הדלה על מגוון הנושאים שצצו פה :
1 . אחד מהכותבים כתב שעסק מתחיל להיות מפרנס רק לאחר 3-7 שנה . אני חושב שאדם שפותח עסק או קונה עסק ותוך שנה שנתיים ( 50 -100 אחוז תשואה ) לא מצפה לכסות את ההשקעה שלו עדיף שלא יפתח את העסק כמובן שא"א להכליל אולם הנקודה העיקרית בעסק חייבת להיות מבוססת לעניות דעתי על פרק זמן שההשקעה בעסק כוסתה והסיבה : אדם משקיע בעסק ולהבדיל מדירה בה הוא מקבל תשואה קבועה ומצפה בדר"כ גם לעליית המחיר של הדירה ואינו נתון לסיכונים גדולים בעסק תמיד קיימים סיכונים שונים ומגוונים שהגדול שבהם הוא מתחרה אתן לכם דוגמא מהיכרות אישית ובה כבר אשלב את עניין הביקוש : חבר שלי קנה איטליז ( הבטיחו תשואה והוכיחו בספרים 100 אחוז) וזאת כמובן לאחר שבדק גם שכמעט אין סיכוי למתחרים ( שטחי מסחר פנויים וכדו' ) לאחר מס חודשים התחילו לעשות שם מכירות "חסד" דהיינו פורקים משטחים באמצע הרחוב עם אלפי עופות במחירים מצחיקים מה שהציל אותו בסוף היה בעל איטליז נוסף שאיים עליהם בהלשנה למשרד הבריאות ( לא חוקי בלי מקררים וכדו' ) זו רק דוגמא קטנה ואני בטוח שאתם מכירים הרבה דוגמאות לסיכון בעסק ולכן עסק שמתחיל לפרנס לאחר 7 שנים או אפילו 3 הוא לא כדאי ..
לגבי השיווק : אחד מהרעיונות שהצעתי לאותו חבר היה לפרסם בעיתון המקומי כתבה על עופות קפואים הכמויות מים שמוסיפים בהם העניין הבריאותי וכדו' אולם לא לכתוב את זה ככתבה מטעמו אלא סתם כסקופ עם ציטוטים ממקומות שונים ולמרות שכתבה כזאת תשרת עוד 2 איטליזים בעיר אולם היא תתן לו את היתרון על כל המתחרים האמיתיים שלו(רשתות מזון וכדו' )ותכניס למודעות את היתרונות בעוף טרי
וזה בדיוק העניין כמעט אין כזה מושג לייצר ביקוש אלא רק להביא למודעות כי כל דוגמא שתביאו לי כייצור ביקוש תמיד אוכל להגיד שהרצון היה קיים למוצר ורק הבאתי אותו למודעות (למעט מקרים בודדים .. )
לגבי העצה לחבר בטוחני שאם הוא הוא היה משלם קצת כסף למקוצען אמיתי הוא היה מקבל רעיונות יותר טובים אולם עדיף משהו מכלום...
מצטער על הסגנון המבולבל הצום קצת משפיע ( קצת הרבה :):):) )
 

אליד

משתמש רשום
הקדמה

פרסום – שיווק – מכירות – יחסי ציבור, מהו ההבדל ביני'הן?

אפשר להוציא ספר שלם ע"ז [וגם יש הרבה כאלו], אבל המטרה שלי להביאו להציבור החשוב בכמה מילים, וממש על קצה המזלג. רק כדי לעורר את המחשבה.

ונתחיל ראשון ראשון, ועל אחרון אחרון:
פרסום: פרסומת בכל מיני ערוצים, הן בעיתונים והן ברדיו, פליירים, שלטי חוצות וכו'. אתה פשוט מפרסם את עצמך, להראות להעולם שאתה חי וקים.

שיווק: אי אפשר להסביר את כל תורת השיווק על רגל אחת. אזכיר רק ראשי פרקים, ונחלק אותו לשניים: א' לפנים מן העסק [בתוך העסק] וא' בחוץ לעסק. ונדבר עכשיו רק מחלק הראשון, בתוך העסק.

מהרגע שבן אדם נכנס להחנות שלך, התחיל השיווק. כל הפעילות בתוך העסק עד עת המכירה הכל אני מכניס בהקטגורי'ה של שיווק. שיווק, זה תוכנית האסטרטגית שלך "כלפי הלקוח". לכל עסק יש לו תוכנית אסטרטגית בחלק הכספים, וגם באופן ני'הול העסק. ככה חובה לכל עסק שתהי'ה לו תוכנית אסטרטגית כלפי הלקוחות! אפשר גם לקרוא לזה 'מדיניות', אין ספק שבחלק הכספים יש לך מדיניות, למה אין לך מדיניות לשגרה היומיומי בתוך העסק?

אתה בטח מכיר התופעה הזו, ברגע שרק נכנסת לאיזה חנות, אתה עושה 'בואי בשלום' תיכף ומיד? ובפרט אם יש תור של אנשים, אז בטח אין לך את העצבים לחכות בתור. ויש חניות, כשאתה נכנס לשם, אתה מרגיש מאוד נוח, אתה מבלה שם כמה דקות ארוכות –גם אם אין בכוונתך באמת לקנות שם משהו- ולבסוף פתחת את הארנק, ויצאת משם עם חשבונית ביד.

למה זה קורה, מאיפה זה נובע? מהו ההבדל בין ה2 חניות האלו?

לדעתי ההבדל מתבטא בשיווק, מה זה שיווק? מה פירוש המילה של שיווק? פי' המילה אני לא יודע, אבל הכוונה של המילה אני יודע [מי שיודע פי' המילה, נא להודיע. כן, באנגלית זה marketing חוץ מזה?] "שיווק. זה לגרום לאנשים לרצות אותי ואת מה שאני מציע להם". האם יש למישהו הגדרה יותר מוצלח? כשאנחנו אומרים "לשווק את העסק" למה אנחנו בעצם מתכוונים?

יש כמה וכמה כללים וטכניקות לשיווק, אך אני מסביר עכשיו רק 'ההבדל בין פרסום לשיווק'.

די ברור לך ההבדל?

מכירות: קבלת התשלום עבור סחורה או שירות, נותנים משהו בעל ערך, בתמורה למשהו בעל ערך שקיבלנו. בנידון דידן, ברגע שקיבלת כסף בתמורה להמוצר שלך, זהו מכירה.

יחסי ציבור: את זה אני משאיר לכל היחצ"נים בפורום, כי אני לא ממש מתמחה בזה. לפי דעתי, בכמה מילים, 'שיווק ופרסום בתחפושת', כי הצרכנים לא תמיד מבינים, שזה חלק מקומפיין. אלא מאמינים לפי תומם, שזה סתם איזה כתבה בעיתון, וכדו'. יש עוד כמה קטוגורית, ונשאיר את זה פתוח להיחצ"נים המתמתחים בזה.

בהמשך נדבר לגבי חוקי התחבורה, למי יש לו זכות קדימה, לשיווק, פרסום או יחצ"נות. וגם נרחיב את הדיבור על שיווק בעז"ה.

בהצלחה לכולכם​
 

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אליד;542659:
פרסום – שיווק – מכירות – יחסי ציבור, מהו ההבדל ביני'הן?

ישנו כאן ערבוב של שני קטגוריות.

כל דבר שאינו שייך להליך המכירה בפועל - פרסום ויחצ, לדוגמא - כלול בתחום השיווק. ניתן להגדיר את תחום השיווק כ'ביצוע פעולות שונות אשר יקלו על על המכירה'.

משווק טוב יכין פרסום מושך, יבנה סלוגן אפקטיבי ויזהה קהל יעד רלוונטי למוצרים - ואז עבודת המכירה תהיה קלה הרבה יותר.

(פעמים רבות איש השיווק מתעסק גם באסטרטגיה, שהיא תחום שונה. אסטרטגיה דורשת הבנה טובה בפעילות החברה וסביבתה, והכנת תוכניות ארוכות וקצרות טווח).

הבחירה בין פרסום ליחצ משתנה בהתאם לאופי הפרוייקט.

אם המטרה היא ספציפית מאוד או מהירה - רק פרסום או קד"מ יוכלו לספק אותה. אבל אם המטרה שלכם היא להעביר מסרים בצורה עמוקה וארוכת טווח - אז יח"צ הוא הפיתרון המתאים.

למעשה, רוב החברות משלבות בין פרסום ויחצ, מתוך הבנה שיעילות היחצ רק הולכת וגודלת בעולם מוצף בפרסומות.

בהצלחה.
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י פוס;542698:
ישנו כאן ערבוב של שני קטגוריות.

כל דבר שאינו שייך להליך המכירה בפועל - פרסום ויחצ, לדוגמא - כלול בתחום השיווק. ניתן להגדיר את תחום השיווק כ'ביצוע פעולות שונות אשר יקלו על על המכירה'.

משווק טוב יכין פרסום מושך, יבנה סלוגן אפקטיבי ויזהה קהל יעד רלוונטי למוצרים - ואז עבודת המכירה תהיה קלה הרבה יותר.

(פעמים רבות איש השיווק מתעסק גם באסטרטגיה, שהיא תחום שונה. אסטרטגיה דורשת הבנה טובה בפעילות החברה וסביבתה, והכנת תוכניות ארוכות וקצרות טווח).

יש ערבוב אצל הרבה אנשים, ולכן ניסיתי לעשות קצת סדר. אתה צודק שפרסום ויח"צ כלול בשיווק, אבל יש הרבה אנשים שחושבים שפרסום עצמה זה שיווק, ולא מבינים שזה רק כמה אחוזים בודדים מכלל השיווק, ואת זה בדיוק רציתי להבהיר.

מה שכתבת: "משווק טוב יכין פרסום מושך, יבנה סלוגן אפקטיבי ויזהה קהל יעד רלוונטי למוצרים - ואז עבודת המכירה תהיה קלה הרבה יותר."

תרשה לי לתקן קצת: משווק טוב, מזהה הקהל הרלוונטי להמוצרים שלו, ולפי"ז בונה סלוגן אפקטיבי, ויכין פרסום מושך להנ"ל. ומזה בעצם רציתי לדבר בהמשך.

חוץ מ2 הערות אלה, אתה צודק ב120%. ומודה לך מאוד על התגובה, ותמשיך לעזור לי.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
אליד ערב טוב
האם עיצוב חנות לדוגמא הוא גם חלק משיווק ???
כתבת שהרבה פעמים אנו נשארים בחנות הרבה יותר זמן האם זה לא קשור בהרבה מקרים לעיצוב החנות ??
אני חושב שאמנם יש את חלק השיווק בתוך החנות שכנראה כוונתך לאדיבות יחס מזמין וכדו' אולם הרבה מהתחושה הטובה שיש לנו בכניסה לחנות ובשהות שם קשורה לעיצוב החנות ..
 

אליד

משתמש רשום
דניאל, בוודאי שגם העיצוב מדבר, ובפרט להבעלי רגש [ושתי המלכה עשתה את הסעודה לנשים בפנים, בשביל להראות את היופי והגדולה ויקר מלכותה, ולהגברים הי'ה בחצר, כידוע], אבל זה לא העיקר, התכוונתי לאדיבות יחס... חוץ מזה שיש הרבה טכניקות והרבה כללים שעוד נדבר מזה בהמשך. וגם בנושא של אדיבות ויחס, יש עשה ולא תעשה, ועוד נרחיב בזה בעז"ה.

אני יתן לך בינתיים שיעור בית... כשאתה מרגיש נוח באיזה חנות, תנסה להבין מה מסתתר מאחוריו, במה הוא שונה ממקומות אחרים, איזה כלל או טכניקה הוא מיישם פה... ותחלק איתי ועם הציבור...
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני מקווה שחלק מלימודי הפרסום, ולכל הפחות שיווק כוללים "מבוא לכלכלה". במהלך האשכול הנוכחי התפרסו על הרבה תחומים שהם הדרך להצלחת עסק. (השתדלות דלה שלנו אחרי סיעתא דשמיא)
לגבי הויכוח האם הצלחת עסק שמגיעה אחרי 3-7 שנים היא הצלחה או כישלון אעיר רק שראיתי כמה וכמה שעשו בחכמה ובשלב ביסוס העסק עדיין שמרו על משרתם כשכירים. כשיש בסיס לחיות לא מאבדים את הראש. אמנם דור האינטסנט שלנו רוצה לראות תוצאות מידיות, אבל כמו כל דבר טוב בחיים הצלחה גדולה מגיעה בעבודה עקבית וממושכת. כך בנוי העולם. (תוכלו לקרוא על כך בסיפורי הצלחה אמריקניים לדוגמא)
לגבי יצירת ביקוש אפשר ואפשר גם דרך פרסום ויח"צ - להוציא את השיטות הפליליות שהזכרתי כאן ברמז,על ידי שמועות, שמשנות את המפה הכלכלית.
 

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שרה דן;542263:
אני לא כוכב ולא חדש,אבל כלל יסודי אחד שמעתי רבות.
אין מושג בעולם ליצור ביקוש!
אף אחד לא עובד אצלך ויוצר את הביקושים שלו לפי מה שחלמת.

אנחנו כן יכולים לשים את האצבע על ביקוש קיים.
(וזה אכן יכול להיות גם בתועלות הבלתי ישירות של המוצר.)

ודאי שיש.

לדוגמא: יש ביקוש שלילי לרופא שיניים שמבצע הלבנה.
אנשים לא מעוניינים ללכת לרופא שיניים במקרה שאינו מקרה חירום.

באמצעות שיווק ממיר נפתח תוכנית שתמיר את הביקוש השלילי בביקוש חיובי.

בהצלחה.
 

משה אסולין

משתמש רשום
נכתב ע"י שרה דן;542263:
אני לא כוכב ולא חדש,אבל כלל יסודי אחד שמעתי רבות.
אין מושג בעולם ליצור ביקוש!
אף אחד לא עובד אצלך ויוצר את הביקושים שלו לפי מה שחלמת.

אנחנו כן יכולים לשים את האצבע על ביקוש קיים.
(וזה אכן יכול להיות גם בתועלות הבלתי ישירות של המוצר.)

משקה אנרגיה בא לעולם בלי שום ביקוש ואנשים לא נטשו את הקפאין המסורתי.
ועדיין ה"רדXLבלו" נותנים כנפיים ליצרנים.
והם בכוונה יצרו מוצר שאין לו מתחרה אין לו ביקוש לא היה קיים והפכו את זה למעצמת אנרגיה.
זו ההוכחה הגדולה ביותר ליצירת ביקוש
 

מiכר

משתמש צעיר
נכתב ע"י משה אסולין;542759:
משקה אנרגיה בא לעולם בלי שום ביקוש ואנשים לא נטשו את הקפאין המסורתי.
ועדיין ה"רדXLבלו" נותנים כנפיים ליצרנים.
והם בכוונה יצרו מוצר שאין לו מתחרה אין לו ביקוש לא היה קיים והפכו את זה למעצמת אנרגיה.
זו ההוכחה הגדולה ביותר ליצירת ביקוש
זה שזה לא היה קיים אינו ראיה שלא היה לזה ביקוש.
עדיין ישנם מוצרים רבים שלא פותחו אך יש להם ביקוש עז.
וזה מה שמנסים לקלוט כל ממציאי הפטנטים.
לעלות על צרכים קיימים שעדיין לא זכו למענה.

ולעניין עליו דיברת;
-באמת לא היה לך אף פעם צורך במשקה מעורר?!
 

מiכר

משתמש צעיר
אתגר!

לכל החולקים עליי וטענים שאפשר ליצור ביקוש,
אדרבה,

שיקום כאן מישהוא ויספר על ביקוש חדש שהצליחו ליצור אצלו!!!
אולי אשתכנע...
 

משה אסולין

משתמש רשום
אני ייתן דוגמה מהצילום,
ביקוש לצילום אירוע תמיד היה ויהיה.
אבל אלבום דיגיטלי לא חשבנו מעולם שיכנס ככה ויהיה מעבר לטרנד ובממוצע של 90% מהאירועים.
אז נכון שביקוש לאלבום תמונות לאירוע היה תמיד.

אני חושב שההבדל בננו זו צורת החשיבה ולכן אני כן מאמין בביקוש ובניסיון ליצור ביקוש. לא מחייב שהמוצר איננו חדש/חדשני. הרעיון שאני "תופר" ללקוח את מה שנראה לי מתאים לו.
כשמדובר במנהל מוסד אני מעניין אותו בסרט / אלבום למוסד לתורם הורים. וגורם לביקוש. לרוב זה עובד.
 

קברניט

משתמש צעיר
לא קראתי את כל הטקסטים הארוכים של כל המומחים כאן ושל כל המגיבים האחרים והנכבדים, אך מרפרוף קליל זיהיתי ויכוח אם ניתן ליצור צורך אצל האנשים למוצר או לא. ראיתי ערבוביה קלה בין כל מיני מושגים.

בואו ונעשה קצת סדר. התשובה ע"כ היא פשוטה וידועה לכל מי שיש לו קצת ניסיון בתחום. מי שרוצה להבין את זה שיקח שלוש דקות ויקרא את השורות בעיון ובמתינות. אלו דקויות שחשוב להבין אותם היטב כשרוצים להקיף לעומק את הנקודה הבסיסית והחשובה הזו.

אין מושג של ליצור צורך, או ביקוש, או איך שתקראו לזה. אין דבר כזה בעולם.

כשאני יושב עכשיו במשרד וחם לי. אתם לא תוכלו ליצור אצלי צורך שארצה עכשיו להדליק תנור חימום. כשאני עכשיו שבע מארוחת הצהריים, אין מצב שתצרו אצלי צורך שארצה לאכול עכשיו חתיכת קוגל נוספת. כשאני שונא טיפוס הרים, אף אחד לא יוכל ליצור אצלי צורך של בילוי מסוג זה. לכל אחד יש את רשימת הצרכים שלו, ואין אפשרות להוסיף עליהם.

מה כן?

אנחנו יכולים לשייך את המוצרים שלך לצרכים הקיימים אצל האדם.

ברור שבמשך השנים אלפי חברות פיתחו מוצרים חדשים שלא היו לפני כן. ברור שארגוני הצדקה פיתחו בשנים האחרונות 'מוצרים' חדשים שלא היו בשוק לפני זה. אך מוצרים חדשים לא מעידים על צורך חדש. הצורך הבסיסי היה קיים, החברות רק פיתחו מוצר שעונה לצורך וידעו לשווק אותו כמענה לצורך.

כל מוצר חדש שאתם מכירים בא לענות על צורך קיים. דוגמאות: קופות הצדקה עונים על הצרכים הבאים: רגש המצפון המדגדג; צורך בהבטחה לישועות, צורך בהרגשה של: יש מי שמתפלל עלי ודואג לי, וכו' וכו'. משקאות האנרגיה שהוזכרו לעיל עונים על הצורך של אנשים להיות בהיי, אלו שרוצים להיות עירניים בשעות עייפות, וכו' וכו'. ואת הדוגמאות האחרות תעשו לבד על בסיס העקרון הזה.

מה שכן, אנחנו גם יכולים בהחלט להעצים צרכים. זה שלבן-אדם יש מצפון והוא מרחם על מסכנים - זה הבסיס. אנחנו יכולים להעצים ולהגביר את זה יותר. אנשים אוהבים כיף? אנחנו יכולים להגביר אצלו את התשוקה למוצר כיפי. וכן על זה הדרך. להעצים ולהגביר - כן. ליצור צורך חדש - ממש לא.

העבודה שלנו כאנשי שיווק ופרסום הוא לזהות על איזה צורך אנושי המוצר שלנו נותן מענה ולאיזו קבוצת אנשים [אמידים, מחפשים זול, גברים, נשים, ילדים, רגשנים, חסידים וכו' וכו'.] ואז לשווק את המוצר בעוצמה רבה כְמה שיענה על הצורך המסוים לקהל היעד המדויק שלו.

זוהי, על רגל אחת, התשובה הפשוטה והברורה לכל מי שעוסק בתחום. יש כאן הבדלים דקים בין ההגדרות המדויקות, אבל הם חשובים מאוד לכל מי שרוצה לדייק בעבודה שלו ולעשות עבודה מקצועית וממוקדת מטרה.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נתחיל מאוכל לא אכלת חטיפים גם כשהיית שבע ??
אמנם לא טיפסת על הרים אולם תשאל כמה אנשים התחילו לעשות כושר לאחר שגילו מודעות לעניין וכך כל הדוגמאות שהבאת
וכן יש כאלו שיגרמו לך להדליק מזגן באמצע הקיץ על חימום ואם אינך מאמין תשאל את אלו שהולכים לסאונה באמצע הקיץ
הדבר היחיד שכרגע עולה בדעתי ליצירת ביקוש הוא : אינטרנט ולא להבדיל סמים את שניהם אתה לא צריך ולשניהם תתמכר
 

אסתי ב

משתמש רשום
מסופר על חברה לייצור משקאות שרצתה למדוד ולכמת את עוצמת הפרסום.
הם פרסמו שהמציאו משקה חדש והריצו קמפיין שלם עליו.
הלקוחות שאלו בחנויות
החנויות הזמינו אצל הסוכנים
הסוכנים הזמינו במפעל.
וכך היה להם מדד מדוייק כמה שווה פרסומת.

לדעתי זה נקרא ליצור ביקוש.

ליצור צורך, זה מאוד קל, מוצאים רגש חבוי ומעצימים אותו.
ליצור צורך, כפול עשרות אלפי אנשים, זה נקרא ליצור ביקוש.
עכשיו למי שאין, זה כבר חסר לו...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לענ"ד יש להפריד בין שני דברים;
1. יצירת ביקוש למשהוא על ידי נגיעה ברגשות (פעם היה איזה שהוא מסע פרסום למשקה שלא היה קיים והפרסום היה שהמשקה גורם לך לחוש אהבה לאנשים שמסביבך, רק כדי להוכיח שאפשר ליצור ביקוש למה שרוצים, ואנשים באו לקיוסקים ובבקשו את המשקה הזה, ואמרו שהם כבר טעמו ממנו ושתו ממנו, וזה לא היה בכלל בעולם)
2. יצירת ביקוש על ידי הסבר שכלי - למה המוצר שלי נצרך לך. לדוגמא; נציג של חברת סליקת אשראי מסביר לתתני"ק למה כדאי לו לבקש מהתורמים שיתרמו בכרטיס אשראי. (כדי שישלמו לו במקום 100 ש"ח חד פעמי, 18 ש"ח ל 12 חודשים = 216 ש"ח) - משהוא שהתתני"ק לא ביקש ולא חשב שהוא צריך עד שהסבירו לו., או לדגומא, נציג חברת סליקת האשראי שמסביר לנהג מונית על אפשרות של גבית הכסף מהנוסע על ידי כ.אשראי, ובהסבר שכלי הוא מסביר לו למה זה עדיף. (לא צריך להחזיר עודף) ; כמובן שגם בסעיף 2 יש אפשרות לערבב נושא של רגשות בצורה מושכלת.
 

קברניט

משתמש צעיר
נכתב ע"י דניאל נ;543056:
נתחיל מאוכל לא אכלת חטיפים גם כשהיית שבע ??
אמנם לא טיפסת על הרים אולם תשאל כמה אנשים התחילו לעשות כושר לאחר שגילו מודעות לעניין וכך כל הדוגמאות שהבאת
וכן יש כאלו שיגרמו לך להדליק מזגן באמצע הקיץ על חימום ואם אינך מאמין תשאל את אלו שהולכים לסאונה באמצע הקיץ
הדבר היחיד שכרגע עולה בדעתי ליצירת ביקוש הוא : אינטרנט ולא להבדיל סמים את שניהם אתה לא צריך ולשניהם תתמכר

ביקשתי יפה לקרוא בעיון ובמתינות. אם קראת רק כדי להמשיך ולכתוב את מה שכתבת קודם, זה בסדר גמור. אך אם אתה שואל כדי להבין, קרא עוד פעם את מה שכתבתי, והפעם בצורה שביקשתי, ותמצא תשובה ברורה לשאלותיך...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה