פרסום – שיווק – מכירות וכו'
המשך מעמוד 5
עכשיו, כשאנו יודעים מהו ההבדל בין שיווק לפרסום וכו' וגם קיבלנו קצת מושג מה זה שיווק. חשוב מאוד לדעת, סדר הדברים. רוב העסקים הקטנים נופלים לאותו בור "חושבים על שיווק מהסוף להתחלה". בעל העסק הקטן שלחוץ להשיג יותר מכירות, מחליט לפרסם, לפני שהוא יודע בכלל מה הוא רוצה להגיד ללקוחות שלו, ומה המסר שלו.
רוב העסקים מפרסמים פרטים המציינים את שם החברה, מי הם, מה הם עושים ואיפה הם נמצאים. לשם השוואה, כמו מאפיי'ה שמציינת ברשימת מכולת את סוגי העוגות שהיא מציעה ומוסיפה כתובת וטל'. בקיצור, פרסום בלי שיווק.
מה זה שיווק? זוכר? "שיווק. זה לגרום לאנשים לרצות אותי ואת מה שאני מציע להם". איך גורמים לאנשים לרצות אותי? זה בדיוק החכמה, הנקודה החמה של שיווק! וכל בעל עסק צריך להבין "שהוא תלמיד לשיווק", אין חכם כבעל הניסיון, כל שלב ושלב שהוא עובר כסדר בעסק, זה מלמד אותו ומחכים אותו. [אני לא מחדש כלום, אבל אף אחד לא יחלוק עלי, שהרבה מהבעלי עסקים לא מבינים את זה. והא ראי'ה, שהם עושים היום את אותו הטעויות והשטיות, שהם עשו מלפני שנה ומלפני עשר שנים].
ויש גם קיצור דרך, וזה, ללמוד מהניסיון של אחרים. אני לא מתכוון שתזמין עכשיו מקום לקורס, או שתרוץ לסטימצקי לקנות ספרים מבעלי ניסיון בתחום. אלא שלכל הפחות תנצל את ההזדמניות שבאים לך יום ביומו, משהו לא הצליח, לקוח לא מרוצה, לקוחות עוזבים, פרסומת בלי תוצאות. תעצור רגע, ותתבונן למה זה קורה! תקים ועדת חקירה בינך לבין עצמך, ותבדוק את המסקנות, מה צריכים לשפר, ומה אסור לעשות כדי שזה לא יחזור על עצמו.
אני אוהב להתמקד ולדבר ממה שכן צריכים לעשות. יש מספיק אנשים בהסביבה ובמשפחה, שתמיד יגידו לך מה לא לעשות. כל הזמן הם עסוקים במה לא לעשות, וביקורת על כולם שכן עושים... המטרה שלי הוא, מה כן עושים, ואיך עושים את זה על צד היותר טוב.
סדר השיווק: עליך למצוא את השוק, הקהל יעד שלך. ואז אתה בונה את המסר, המסר אמור להעביר הייחודית שלך, למה שלקוח פוטנציאלי יבחר בך מול כל המתחרים. ואחרי שהצלחת לבנות את המסר, מותר לך לפנות אל המדיה. כמובן, עם תוכנית מוגדרת מראש, וגם אתה חייב לעקוב אחרי התוצאות.
לצערי, הרבה הרבה בעלי עסקים עושים את ההיפך, במקרה הטוב. מתחילים עם פרסומת, ויורים לכל כיוון אפשרי. אני אישי מכיר בעל עסק קטן שהוציא 12.000 ₪ לפרסום ברדיו, מלבד אלפי שקלים לעוד ערוצים שונים, ולא הביא לא אף מכירה אחת! ובסוף מגיעים להבנה שמשהו לא בסדר...
בקיצור, לפני שעושים פרסומת, אתה צריך לדעת בדיוק מי הם הקהל היעד שלך, מסר ברור, ואז פרסומת בנוי על הבסיס הזה. לדוג' אם אתה פונה לגברים מעל גיל 50, אתה צריך לפרסם במגזינים הנקראים ע"י גברים מעל גיל 50 וכדו'. ולא רק לציין את שם החברה, כתובת וכו'. אלא עם המסר הייחודי שלך.
ישנם כמה טקטיקות שונות, איך פונים בצורה ממוקד מאוד לקהל היעד, מבלי צורך להוציא הרבה כסף. ומה לכתוב לקהל היעד שיביא תוצאות מדהימות. ונדבר בעז"ה מזה בהמשך.
נ.ב. אני מנסה להביא לכם את המידע, בצורה פשוטה ומסודרת. ולכן אני לא משתמש עם כל הכינויים שמשתשמים המומחים, USP וכדו'. וגם אין לי עניין להיכנס עם ויכוחים, עם אלו שלא מסכימים עם דעתי, אני לא מחייב אף אחד להסכים איתי. ואדרבה, מי שיש לו הערות שיכתוב, ויחכים את הרבים.
בהצלחה
המשך מעמוד 5
עכשיו, כשאנו יודעים מהו ההבדל בין שיווק לפרסום וכו' וגם קיבלנו קצת מושג מה זה שיווק. חשוב מאוד לדעת, סדר הדברים. רוב העסקים הקטנים נופלים לאותו בור "חושבים על שיווק מהסוף להתחלה". בעל העסק הקטן שלחוץ להשיג יותר מכירות, מחליט לפרסם, לפני שהוא יודע בכלל מה הוא רוצה להגיד ללקוחות שלו, ומה המסר שלו.
רוב העסקים מפרסמים פרטים המציינים את שם החברה, מי הם, מה הם עושים ואיפה הם נמצאים. לשם השוואה, כמו מאפיי'ה שמציינת ברשימת מכולת את סוגי העוגות שהיא מציעה ומוסיפה כתובת וטל'. בקיצור, פרסום בלי שיווק.
מה זה שיווק? זוכר? "שיווק. זה לגרום לאנשים לרצות אותי ואת מה שאני מציע להם". איך גורמים לאנשים לרצות אותי? זה בדיוק החכמה, הנקודה החמה של שיווק! וכל בעל עסק צריך להבין "שהוא תלמיד לשיווק", אין חכם כבעל הניסיון, כל שלב ושלב שהוא עובר כסדר בעסק, זה מלמד אותו ומחכים אותו. [אני לא מחדש כלום, אבל אף אחד לא יחלוק עלי, שהרבה מהבעלי עסקים לא מבינים את זה. והא ראי'ה, שהם עושים היום את אותו הטעויות והשטיות, שהם עשו מלפני שנה ומלפני עשר שנים].
ויש גם קיצור דרך, וזה, ללמוד מהניסיון של אחרים. אני לא מתכוון שתזמין עכשיו מקום לקורס, או שתרוץ לסטימצקי לקנות ספרים מבעלי ניסיון בתחום. אלא שלכל הפחות תנצל את ההזדמניות שבאים לך יום ביומו, משהו לא הצליח, לקוח לא מרוצה, לקוחות עוזבים, פרסומת בלי תוצאות. תעצור רגע, ותתבונן למה זה קורה! תקים ועדת חקירה בינך לבין עצמך, ותבדוק את המסקנות, מה צריכים לשפר, ומה אסור לעשות כדי שזה לא יחזור על עצמו.
אני אוהב להתמקד ולדבר ממה שכן צריכים לעשות. יש מספיק אנשים בהסביבה ובמשפחה, שתמיד יגידו לך מה לא לעשות. כל הזמן הם עסוקים במה לא לעשות, וביקורת על כולם שכן עושים... המטרה שלי הוא, מה כן עושים, ואיך עושים את זה על צד היותר טוב.
סדר השיווק: עליך למצוא את השוק, הקהל יעד שלך. ואז אתה בונה את המסר, המסר אמור להעביר הייחודית שלך, למה שלקוח פוטנציאלי יבחר בך מול כל המתחרים. ואחרי שהצלחת לבנות את המסר, מותר לך לפנות אל המדיה. כמובן, עם תוכנית מוגדרת מראש, וגם אתה חייב לעקוב אחרי התוצאות.
לצערי, הרבה הרבה בעלי עסקים עושים את ההיפך, במקרה הטוב. מתחילים עם פרסומת, ויורים לכל כיוון אפשרי. אני אישי מכיר בעל עסק קטן שהוציא 12.000 ₪ לפרסום ברדיו, מלבד אלפי שקלים לעוד ערוצים שונים, ולא הביא לא אף מכירה אחת! ובסוף מגיעים להבנה שמשהו לא בסדר...
בקיצור, לפני שעושים פרסומת, אתה צריך לדעת בדיוק מי הם הקהל היעד שלך, מסר ברור, ואז פרסומת בנוי על הבסיס הזה. לדוג' אם אתה פונה לגברים מעל גיל 50, אתה צריך לפרסם במגזינים הנקראים ע"י גברים מעל גיל 50 וכדו'. ולא רק לציין את שם החברה, כתובת וכו'. אלא עם המסר הייחודי שלך.
ישנם כמה טקטיקות שונות, איך פונים בצורה ממוקד מאוד לקהל היעד, מבלי צורך להוציא הרבה כסף. ומה לכתוב לקהל היעד שיביא תוצאות מדהימות. ונדבר בעז"ה מזה בהמשך.
נ.ב. אני מנסה להביא לכם את המידע, בצורה פשוטה ומסודרת. ולכן אני לא משתמש עם כל הכינויים שמשתשמים המומחים, USP וכדו'. וגם אין לי עניין להיכנס עם ויכוחים, עם אלו שלא מסכימים עם דעתי, אני לא מחייב אף אחד להסכים איתי. ואדרבה, מי שיש לו הערות שיכתוב, ויחכים את הרבים.
בהצלחה