חוות דעת על עבודה

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מצו"ב קובץ לפני עריכה ולאחר עריכה, אשמח לשמוע את חוות דעתכם על רמת העריכה וכדו', והאם מסמך זה יכול להוות כדוגמא למכונים בביקוש עבודה.
 

קבצים מצורפים

  • דוגמא אחרי עריכה.docx
    KB 20.4 · צפיות: 84
  • דוגמא לפני עריכה.docx
    KB 19.5 · צפיות: 60

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני מבין שהקשתי עליכם חברי הפורום היקרים. בכל אופן סוגיות קשות בעירובין, אפילו שאני לא חושב שצריך להכנס לענין רק לראות את הסגנון אשמח אם בכל אופן יש לכם רעיון למי אפשר להעביר קובץ כזה לבדיקה, וכן לגבי השאלה השניה אם זה מספיק כדוגמא.
 

חושב! כותב

משתמש רשום
עריכה תורנית
מהבטה חפוזה בשתי הנוסחאות התרשמתי שעבודתך דומה יותר לביקורת מאשר לעריכה.
לכן, המלצתי עבורך היא שתעלה כאן קובץ שבו העריכה/הביקורת שלך ניתנת לסקירה תחת מעקב שינויים.
עכ"פ קשה לי לתת ציון מבלי לעיין ממש, כי אני עובד בעיקר תחת מכון שדורש סגנון כתיבה נהיר ומפושט ופחות ישיבתי ולמדני.
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מהבטה חפוזה בשתי הנוסחאות התרשמתי שעבודתך דומה יותר לביקורת מאשר לעריכה.
תודה על התגובה,
אבל לא הבנתי את כוונתך, חומר בלתי מעובד לחלוטין, ששכתבתי חלק ניכר מאוד ממנו, זה נקרא ביקורת? כמובן לא התכוונתי להראות פה עבודה כבמכונים הידועים שבו צריך ליצר חומר לא לערוך חומר קיים, לא שזה לא מעניין אותי התחום ההוא, אבל לא זאת היתה פה עבודה.
במחילה אולי טועה אני וחסר מושגים בהגדרת עבודות בעריכה תורנית.
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
מצו"ב קובץ לפני עריכה ולאחר עריכה, אשמח לשמוע את חוות דעתכם על רמת העריכה וכדו', והאם מסמך זה יכול להוות כדוגמא למכונים בביקוש עבודה.
למיטב הבנתי לאחר עיון קל, זה לא אמור להיות טקסט אחד ארוך אלא רשימה של הערות. ולדעתי כשאתה מגיש טקסט לדוגמא בביקוש עבודה, יותר כדאי להגיש עבודה על טקסט אחד ארוך, לא צריך ארוך משהו מטריף אבל מינימום האורך שהיה בקובץ הזה - רק כשזה טקסט אחד ארוך.
דבר נוסף - את המשפט הזה - וז"ל החזו"א [ליקוטים קיב (ד),א] - אני הייתי מנסח קצת שונה. וז"ל החזו"א [ליקוטים סי' קיב (ד') אות א]
מעבר לזה הניסוח שלך מרשים ויוצא דופן
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למיטב הבנתי לאחר עיון קל, זה לא אמור להיות טקסט אחד ארוך אלא רשימה של הערות. ולדעתי כשאתה מגיש טקסט לדוגמא בביקוש עבודה, יותר כדאי להגיש עבודה על טקסט אחד ארוך, לא צריך ארוך משהו מטריף אבל מינימום האורך שהיה בקובץ הזה - רק כשזה טקסט אחד ארוך.
תודה רבה!!!
לפי דבריך קובץ זה מתאים לי כדוגמא, כיון שזה חבורה אחת, או שזה נראה מידי הערות ולא מובן סדר ובניית הדברים.
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
תודה רבה!!!
לפי דבריך קובץ זה מתאים לי כדוגמא, כיון שזה חבורה אחת, או שזה נראה מידי הערות ולא מובן סדר ובניית הדברים.
סליחה, באמת רק עכשיו אני רואה שהכל טקסט אחד ארוך. אז תרשה לי עוד פעם להעביר עליך ביקורת ;)
כשאתה עובר ענין ומביא תוס' שממנו אתה חותר לתרץ בסוף את הקושיא, אתה אמור להתחיל: והנה תוס' (ד"ה ליבעי דלתות כהיכל) כתב...
ככה אנחנו מבינים שזה המשך של מה שדובר ולא ענין חדש.
וכבר היה כאן לפני כמה ימים אשכול שבו היה מי שטעם שהמילה 'והנה' כבר מיותרת לפי סגנון הניסוח היום, אז הנה עוד ראיה שהוא לא צודק...
בהצלחה
 

חושב! כותב

משתמש רשום
עריכה תורנית
אבל לא הבנתי את כוונתך, חומר בלתי מעובד לחלוטין, ששכתבתי חלק ניכר מאוד ממנו
כשפתחתי אתמול את שני הקבצים לעיון קל, ראיתי: א. שבקטעים הראשונים כמעט אין עריכה. ב. שסך המילים הכולל בשניהם זהה [בהפרש של 14 מילים] וע"ס זה כתבתי בהסתייגות את שכתבתי.
עכשיו אני רואה שבהמשך הקבצים אכן ניכר שוני רב, אך עדיין אין סיפק זמן בידי לעבור ע"כ. סליחה.
 

חושב! כותב

משתמש רשום
עריכה תורנית
היה מי שטעם שהמילה 'והנה' כבר מיותרת לפי סגנון הניסוח היום, אז הנה עוד ראיה שהוא לא צודק...
יש כאן עירוב של שני טענות שנטענו:
הטענה האחת היא שתיבת 'והנה' היא נכונה, אך עורך מומחה נמנע ממנה, ותמורתה הוא נותן רקע לתירוץ הממשמש לבוא לאחר המובאה הבאה, ומשלב באמנות את המוקדם והמאוחר. [לא כדי לברוח מה'והנה', אלא כדי שלא תוסח דעת הקורא מהנושא המרכזי].
הטענה השניה היא שאין להוכיח מספרים קדמונים איך ראוי לנסח האידנא.
כמדומה אני, ששתי הטענות לא נסתרו כאן.
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כשפתחתי אתמול את שני הקבצים לעיון קל, ראיתי: א. שבקטעים הראשונים כמעט אין עריכה. ב. שסך המילים הכולל בשניהם זהה [בהפרש של 14 מילים] וע"ס זה כתבתי בהסתייגות את שכתבתי.
עכשיו אני רואה שבהמשך הקבצים אכן ניכר שוני רב, אך עדיין אין סיפק זמן בידי לעבור ע"כ. סליחה.
תודה רבה על הרצון לסייע, רק אני הקטן רציתי להבין מה נקרא עריכה ומה לא.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תודה על התגובה,
אבל לא הבנתי את כוונתך, חומר בלתי מעובד לחלוטין, ששכתבתי חלק ניכר מאוד ממנו, זה נקרא ביקורת? כמובן לא התכוונתי להראות פה עבודה כבמכונים הידועים שבו צריך ליצר חומר לא לערוך חומר קיים, לא שזה לא מעניין אותי התחום ההוא, אבל לא זאת היתה פה עבודה.
במחילה אולי טועה אני וחסר מושגים בהגדרת עבודות בעריכה תורנית.
באופן כללי, כשאני מקבל חומר לעריכה, המטרה שלי היא שהאברך הסטנדרטי יבין את הדברים גם בלי להיות שקוע בסוגיא.
ולכן, אם הייתי מקבל את החומר הנ"ל, הייתי פותח תחילה בסוגיית הגמרא, ובביאור רב את טעם המשנה, ואז הייתי מביא את הריטב"א וכו'.

כמו כן הייתי פותח את כל ראשי התיבות האפשריים כדי להקל על הקורא ולא להוגיע את מוחו בדברים טפלים.

מקובל להכניס מראי מקומות בסוגריים עגולות ולא מרובעות.

בכל אופן - הכל תלוי כמובן בדעת המזמין.

וז"ל החזו"א [ליקוטים קיב (ד),א] דר"ל דמהאי טעמא דלא למדוה אלא מפתחו של היכל וכו' דקורת מבוי לא תועיל למעלה מכ' אפי' אם יהיה צוה"פ, ואם יעשה לחי גם אם יהיה פרוץ עד לשמים יועיל, וז"ל
יש כאן שתי 'וז"ל' בזה אחר זה, כשלא ברור איפה מתחיל הציטוט ואיפה נגמר.
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
באופן כללי, כשאני מקבל חומר לעריכה, המטרה שלי היא שהאברך הסטנדרטי יבין את הדברים גם בלי להיות שקוע בסוגיא.
ולכן, אם הייתי מקבל את החומר הנ"ל, הייתי פותח תחילה בסוגיית הגמרא, ובביאור רב את טעם המשנה, ואז הייתי מביא את הריטב"א וכו'.
האם גם כשעורכים ספר חבורות על מסכת כמו עירובין, שהסיכוי שאברך שירצה לקרוא חבורה על עירובין בלי שיהיה בסוגיא הוא אפסי? או כשרק עורכים איזה מאמר בנושא מסוים ורוצים שהמאמר יהיה ברור לכל?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האם גם כשעורכים ספר חבורות על מסכת כמו עירובין, שהסיכוי שאברך שירצה לקרוא חבורה על עירובין בלי שיהיה בסוגיא הוא אפסי? או כשרק עורכים איזה מאמר בנושא מסוים ורוצים שהמאמר יהיה ברור לכל?
לדעתי - הסיכוי שמישהו יפתח דווקא את הדף הספציפי הזה בספר, בדיוק כשהוא עוסק בעומק הסוגיות של עירובין - שואף לאפס. לכן מוטל על העורך להנגיש ככל האפשר את החומר שבספר, גם בשביל הגיסים [שיקבלו את הספר בחינם...] שלמדו עירובין לפני כמה שנים, ורוצים להבין בו כמה שורות.
ו-כן, גם לאלו שלומדים 'דף היומי' ולא מונחים בעומק הסוגיות, שיוכלו לנסות להבין את פלפוליו הנשגבים של המחבר.
 

רק לבין הסדרים...

משתמש פעיל
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
לדעתי - הסיכוי שמישהו יפתח דווקא את הדף הספציפי הזה בספר, בדיוק כשהוא עוסק בעומק הסוגיות של עירובין - שואף לאפס. לכן מוטל על העורך להנגיש ככל האפשר את החומר שבספר, גם בשביל הגיסים [שיקבלו את הספר בחינם...] שלמדו עירובין לפני כמה שנים, ורוצים להבין בו כמה שורות.
ו-כן, גם לאלו שלומדים 'דף היומי' ולא מונחים בעומק הסוגיות, שיוכלו לנסות להבין את פלפוליו הנשגבים של המחבר.
אם מותר לי לחלוק על הרעיון הזה,
לא נראה לי שהעורך 'אשם' בכך שהמחבר החליט לכתוב על מס' עירובין ובודאי שלא מוטל עליו להנגיש את זה עד שיהיה קל לקריאה לאדם שלא בסוגיא. אין חיה כזאת במושגים כמו של עירובין. אפילו בסוגיות אחרות אם הוא ירצה להנגיש את זה עד כדי כך - הוא יצטרך להכפיל את האורך של הטקסט בפי 2 או 3 ועל אחת כמה וכמה בסוגיות כאלו.
תפקידו של העורך בסה"כ לנסח את הטקטס בלשון ספרותית המתאימה להיות בתוך ספר מודפס שמונח על מדפי החנויות. ולמטרה הזו, @ההדר שבהדר, בהחלט מתקרב...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא נראה לי שהעורך 'אשם' בכך שהמחבר החליט לכתוב על מס' עירובין ובודאי שלא מוטל עליו להנגיש את זה עד שיהיה קל לקריאה לאדם שלא בסוגיא. אין חיה כזאת במושגים כמו של עירובין. אפילו בסוגיות אחרות אם הוא ירצה להנגיש את זה עד כדי כך - הוא יצטרך להכפיל את האורך של הטקסט בפי 2 או 3 ועל אחת כמה וכמה בסוגיות כאלו.
העורך בהחלט אשם בזה שהוא החליט להיכנס לעבודה של עריכה תורנית.
אם יש לו בעיות עם מסכת עירובין - שלא יערוך עליה.
לא צריך להכפיל את הטקסט בפי 2 בשביל שהקורא יבין על מה מדובר, כל זמן שלא מדובר בסוגיא סבוכה ביותר. רק צריך להוסיף הקדמה מתומצתת וברורה, ולהקפיד על קריאות גבוהה.
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
במבט מהיר,

לפי הסגנון קרוב לודאי שהמקור נכתב על ידי אברך מחו"ל בדרך למודו,
כך שלא מצופה שיהיה מובן גם למי שלא מצוי בסוגיא.

ביחס לכתיבה הססגונית והמפוזרת של המחבר נעשתה עבודה יפה מאוד,
אבל יש עוד לא מעט מה לשפר.

אגב, צורת ציון המ"מ בגמ' מאוד לא אחידה.

אם אתה מגיש דוגמא למכון בחו"ל, יהיה לתועלת אם תפנה אלי באישי.
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
שלח לי מייל ל9742143 בג'מייל,
נוכל לחלוק כמה תובנות בנוגע למכונים בחו"ל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

למעלה