תודה על התגובה,מהבטה חפוזה בשתי הנוסחאות התרשמתי שעבודתך דומה יותר לביקורת מאשר לעריכה.
למיטב הבנתי לאחר עיון קל, זה לא אמור להיות טקסט אחד ארוך אלא רשימה של הערות. ולדעתי כשאתה מגיש טקסט לדוגמא בביקוש עבודה, יותר כדאי להגיש עבודה על טקסט אחד ארוך, לא צריך ארוך משהו מטריף אבל מינימום האורך שהיה בקובץ הזה - רק כשזה טקסט אחד ארוך.מצו"ב קובץ לפני עריכה ולאחר עריכה, אשמח לשמוע את חוות דעתכם על רמת העריכה וכדו', והאם מסמך זה יכול להוות כדוגמא למכונים בביקוש עבודה.
תודה רבה!!!למיטב הבנתי לאחר עיון קל, זה לא אמור להיות טקסט אחד ארוך אלא רשימה של הערות. ולדעתי כשאתה מגיש טקסט לדוגמא בביקוש עבודה, יותר כדאי להגיש עבודה על טקסט אחד ארוך, לא צריך ארוך משהו מטריף אבל מינימום האורך שהיה בקובץ הזה - רק כשזה טקסט אחד ארוך.
סליחה, באמת רק עכשיו אני רואה שהכל טקסט אחד ארוך. אז תרשה לי עוד פעם להעביר עליך ביקורתתודה רבה!!!
לפי דבריך קובץ זה מתאים לי כדוגמא, כיון שזה חבורה אחת, או שזה נראה מידי הערות ולא מובן סדר ובניית הדברים.
כשפתחתי אתמול את שני הקבצים לעיון קל, ראיתי: א. שבקטעים הראשונים כמעט אין עריכה. ב. שסך המילים הכולל בשניהם זהה [בהפרש של 14 מילים] וע"ס זה כתבתי בהסתייגות את שכתבתי.אבל לא הבנתי את כוונתך, חומר בלתי מעובד לחלוטין, ששכתבתי חלק ניכר מאוד ממנו
יש כאן עירוב של שני טענות שנטענו:היה מי שטעם שהמילה 'והנה' כבר מיותרת לפי סגנון הניסוח היום, אז הנה עוד ראיה שהוא לא צודק...
תודה רבה על הרצון לסייע, רק אני הקטן רציתי להבין מה נקרא עריכה ומה לא.כשפתחתי אתמול את שני הקבצים לעיון קל, ראיתי: א. שבקטעים הראשונים כמעט אין עריכה. ב. שסך המילים הכולל בשניהם זהה [בהפרש של 14 מילים] וע"ס זה כתבתי בהסתייגות את שכתבתי.
עכשיו אני רואה שבהמשך הקבצים אכן ניכר שוני רב, אך עדיין אין סיפק זמן בידי לעבור ע"כ. סליחה.
באופן כללי, כשאני מקבל חומר לעריכה, המטרה שלי היא שהאברך הסטנדרטי יבין את הדברים גם בלי להיות שקוע בסוגיא.תודה על התגובה,
אבל לא הבנתי את כוונתך, חומר בלתי מעובד לחלוטין, ששכתבתי חלק ניכר מאוד ממנו, זה נקרא ביקורת? כמובן לא התכוונתי להראות פה עבודה כבמכונים הידועים שבו צריך ליצר חומר לא לערוך חומר קיים, לא שזה לא מעניין אותי התחום ההוא, אבל לא זאת היתה פה עבודה.
במחילה אולי טועה אני וחסר מושגים בהגדרת עבודות בעריכה תורנית.
יש כאן שתי 'וז"ל' בזה אחר זה, כשלא ברור איפה מתחיל הציטוט ואיפה נגמר.וז"ל החזו"א [ליקוטים קיב (ד),א] דר"ל דמהאי טעמא דלא למדוה אלא מפתחו של היכל וכו' דקורת מבוי לא תועיל למעלה מכ' אפי' אם יהיה צוה"פ, ואם יעשה לחי גם אם יהיה פרוץ עד לשמים יועיל, וז"ל
האם גם כשעורכים ספר חבורות על מסכת כמו עירובין, שהסיכוי שאברך שירצה לקרוא חבורה על עירובין בלי שיהיה בסוגיא הוא אפסי? או כשרק עורכים איזה מאמר בנושא מסוים ורוצים שהמאמר יהיה ברור לכל?באופן כללי, כשאני מקבל חומר לעריכה, המטרה שלי היא שהאברך הסטנדרטי יבין את הדברים גם בלי להיות שקוע בסוגיא.
ולכן, אם הייתי מקבל את החומר הנ"ל, הייתי פותח תחילה בסוגיית הגמרא, ובביאור רב את טעם המשנה, ואז הייתי מביא את הריטב"א וכו'.
לדעתי - הסיכוי שמישהו יפתח דווקא את הדף הספציפי הזה בספר, בדיוק כשהוא עוסק בעומק הסוגיות של עירובין - שואף לאפס. לכן מוטל על העורך להנגיש ככל האפשר את החומר שבספר, גם בשביל הגיסים [שיקבלו את הספר בחינם...] שלמדו עירובין לפני כמה שנים, ורוצים להבין בו כמה שורות.האם גם כשעורכים ספר חבורות על מסכת כמו עירובין, שהסיכוי שאברך שירצה לקרוא חבורה על עירובין בלי שיהיה בסוגיא הוא אפסי? או כשרק עורכים איזה מאמר בנושא מסוים ורוצים שהמאמר יהיה ברור לכל?
אם מותר לי לחלוק על הרעיון הזה,לדעתי - הסיכוי שמישהו יפתח דווקא את הדף הספציפי הזה בספר, בדיוק כשהוא עוסק בעומק הסוגיות של עירובין - שואף לאפס. לכן מוטל על העורך להנגיש ככל האפשר את החומר שבספר, גם בשביל הגיסים [שיקבלו את הספר בחינם...] שלמדו עירובין לפני כמה שנים, ורוצים להבין בו כמה שורות.
ו-כן, גם לאלו שלומדים 'דף היומי' ולא מונחים בעומק הסוגיות, שיוכלו לנסות להבין את פלפוליו הנשגבים של המחבר.
העורך בהחלט אשם בזה שהוא החליט להיכנס לעבודה של עריכה תורנית.לא נראה לי שהעורך 'אשם' בכך שהמחבר החליט לכתוב על מס' עירובין ובודאי שלא מוטל עליו להנגיש את זה עד שיהיה קל לקריאה לאדם שלא בסוגיא. אין חיה כזאת במושגים כמו של עירובין. אפילו בסוגיות אחרות אם הוא ירצה להנגיש את זה עד כדי כך - הוא יצטרך להכפיל את האורך של הטקסט בפי 2 או 3 ועל אחת כמה וכמה בסוגיות כאלו.
אין לי אפשרות להודעות אישיות, אפשר במייל? או שאתה תשלח לי הודעה אישיתיהיה לתועלת אם תפנה אלי באישי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: