הרב יחיאל יעקובזון מדבר על זה בהרצאות שלו.כדי להוציא מילד את הסטיגמה שהוא שקרן (גם בעיני עצמו ) צריך לתפוס אותו מדבר אמת ,או ליצור סיטואציה שייתפס שאמר דבר אמת ולשבח אותו על כך,שוב ושוב ושוב שיכנס לו לראש שהוא מסוגל לדבר אמת,יש לי את ההרצאות שלו (שני דיסקים, אתה יודע אם זה קיים שם?)
ואני דוקא ממליצה לנסות לפנות לחיים ולדר
כל מילה!לא קראתי את התגובות רק אכתוב שמדבריך נשמע שאתה לא במיוחד אוהב את הילד!!
והוא קצת מאיים עליך..
מלמד צריך לאהוב את התלמידים שלו, או לפחות לנסות.
גם אם הוא שיקר ואתה מרגיש שהוא מצליח לעבוד עליך זה לא ענינך.
זה אולי פוגע בך ולא נעים אבל בתור מלמד אתה צריך להאמין למה שהוא אומר.
השקר שלו זה לא ענינך זה ענין של הילד, אתה יכול לדווח להורים שנראה לך שהוא לא דובר אמת, אבל לחקור אותו ולעיני כולם?
אתה גורם לו לאבד אמון בעולם - לא לדבר אמת מעתה ואילך אלא לשכלל את השקרים.
ולפני החקירות בדקת מה עומד מאחורי השקרים?
אולי הילד מנסה ולא מצליח?
אולי אין מי שיעזור לו בבית?
אין דבר כזה תאווה לשקר כולם ובמיוחד ילדים רוצים להיות טובים.
יש כאן מצוקה, תנסה לבדוק מה ולמה ולא לרסק את נפש הילד.
לגמרימגיבים יקרים,
תנו פסק זמן לילד ששיקר מספר רב של פעמים ותנו דעתכם לילד הקטן שגדל להיות מחנך. גם לו דוקר בלב לחטוף כזה עליהום. גם עליו זה משפיע לעתיד, וגם אצלו להשפעה הזאת יש מעגלים נרחבים, וגם אותו אפשר להרגיש ולכאוב.
אנחנו דואגים לילד הקטן ומרגישים שהוא חסר אונים. איך לדעתכם מרגיש המחנך באשכול הזה?
כואב לי הלב לקרוא...דוגמה - אחת מיני רבות!!!!!
ילד בגיל 7 בערך
אני אומר לו - כולם הוציאו ספרים, היכן הספר שלך?
הוא עונה בשיא הרצינות - היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית
אני מכיר אותו בטור אחד שקרן..... - אני אומר לו - תבדוק בתיק שלך
הוא עונה - זה לא בתיק, - בדקתי!
אני אומר לו תבדוק שוב,
הוא אומר לי נו הרב, אמרתי לך זה בבית! - דבקתי כבר...
אני לא מוותר לו - טוב בוא אלי עם התיק, - ואז הוא מגיע עם התיק - אני בא לחפש בתיק - ושניה לפני כן - הוא מוציא את זה מהתיק ואומר הנה זה......
טוב אני אומר נו נראה באמת כמה הוא השלים
אני פותח את הספר ומראה לו - מה השלמת?
(הנה תפסתי אותך)
היא מחקה לי .....
מי?
אחותי - הרב אתה לא רואה שזה מחוק???
איזה מחוק בכלל לא עשית.....
יצויין שזה סדרתי אצלו - שקרים בתוספת דמיונות - ובלי להתבלבל או להרתע בזמן שמשקר - הכל ממש ברצינות - כאילו ככה זה היה מאמת
אגב - לא אתפלא אם אבא שלו יגיד לי שבכלל אין לו אחיות - מי מחק בכלל???
מה עושים?????
הפרעת קשב ,יש לו גם בעיית קשב....)
כשקראתי את הודעת הפתיחה לא היה לי ספק שמדובר בילד עם הפרעת קשב. חיכיתי שתציין בעצמך.הדוגמה שהבאתי זה רק אחד
הנה - שבוע שעבר הוא אמר לי אין לי עפרון - אמרתי לו תשאיל מזה שיושב לידך - עכשיו - אמרתי מדובר בילד עם בעית קשב,
מה נראה לכם הוא עשה?
חטף מזה שיושב לידו את העפרון - והתחיל תגרה (וכמובן שכל זה בזמן שיש לו עפרון בקלמר!!!!)
עברתי מלמעלה על האשכול.(ילד בגיל 7 נהנה שמסובב את כל הצוות עם שקרים על גבי שקרים - מבלי להניד אפעף)
זה בדיוק ההפרעה פער אדיר בין היכולת השכלית ליכולת הרגשיתהוא לא תינוק - הוא פלפל - מתאים ברמה לכתה ד'
והוא עשה זאת גם במהלך שנה שעברה ולא רק בתחילת השנה
גם אניואני דוקא ממליצה לנסות לפנות לחיים ולדר
בל"נ אתקשר - הכל אעשה בל"נ ע"מ שהילד הזה יגדל ישר!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: