הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

אפרת2

משתמש פעיל
נכתבו הרבה דברי טעם באשכול הזה.

אני חושבת שצריך להוריד את מפלס הלחץ וההיסטריה לגבי המושג ושמו 'שקר'.
אז הילד שיקר. נו. קורה. קורה. קורה.
למה כ"כ בוער לכם להוכיח לו שהוא משקר?
יש פה יציאה מהכלים בגלל כמה שקרים שחוזרים על עצמם, ועוד אצל כמה וכמה ילדים, בורסיות שונות [אגב, חמור מאד, זה בעצם מסביר היטב שהגישה החינוכית לא מספיק חכמה. אם ילדים נוטים לשקר והרבה - בבקשה לעשות בדק בית בסגנון החינוך המקובל בכיתה / במוסד].
הייתי מציעה לא לקחת את הילד בתור מתחרה אליכם. אין ביניכם שום תחרות, אתם לא בני אותו גיל, התנצחויות ותפיסות על חם יחמירו את המצב ולא יובילו לשום שינוי לטובה.
הילד לא מתכוון להפיל בפח אף אחד, אפילו שנשמע מה'שקרים' שלו שזו כוונתו...
הוא פוחד מכם. ופחד מעונש / מהשפלה / מהפסד - גורם לילד לשקר. אם אין אמון בסיסי.
הוא ילד קטן, רבונו של עולם. הוא לא מתוחכם עדיין ולא פועל מניפולטיבית. כמו שכבר נכתב.

חשוב לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הבית, בהנחה שמדובר בבית נורמלי. ולבדוק מה קורה לילד במסגרות אחרות.
 
נערך לאחרונה ב:

לימור-ש

משתמש מקצוען
@שרה מגן כל מילה!
תקרא שוב ושוב את ההודעות שלה
ותנסה לפעול על פיהם
לחזור ולספר כאן שהוא משקר ושמח ומראה חיוכים וזה לא עונש ואין לו מה להיבהל והוא חכם ונבון וכו'
זה אולי נכון לשכל שלו
אבל כשהילד משקר זה לא מגיע מהשכל שלו זה מגיע מהרגש שלו
הוא מרגיש צורך לשקר
וכל השאר כבר נאמר כאן
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
קראתי את תחילת האשכול.
למען האמת, צרמה לי מאד נימת הכתיבה. הרגשתי: אין לי סבלנות, הילד אמרו לי עליו שהוא שקרן נמאס לי ממנו שילך לכל הרוחות, למה אין מי שמבין אותי אני מתוסכל דיייייי!
להרגשתי, אדם שעובד עם נשמות - אסור לו לתת פרהסיה כזו לרגשותיו כלפי תלמיד.

אולי טוב שפרקתם את התסכול כאן ולא על הילד, אבל:

1. גיל רגשי, גיל כרונולוגי וגיל התפתחותי לא חייבים להיות זהים! יכול להיות ילד בן 7, מפותח פיזית כמו ילד בן 4, אבל רגשית ושכלית - כמו ילד בן 8-9. ואפשר להזיז את המחוונים לכל הכיוונים. בד"כ יש התאמה בסיסית בין הגיל הכרונולוגי, הרגשי וההתפתחותי (הפיזי) - אבל אם יש תנודות וחוסר התאמה חד מדי - צריך לבדוק ולאבחן.
2. לפי ההתרשמות שלי, והחוש השישי שלי - יש פה משהו עמוק יותר מסתם ילד שמפזר שקרים. זה כבר חורג מגדר 'חי בדמיון', זה סוג של מגננה. הוא סותר את עצמו בשקריו ואפילו לא שם לב לזה. בד"כ ילד שחי בדמיונות - יש עקביות מסויימת לדמיונות שלו. הייתי ממליצה לכם לגשת ליעוץ חיצוני (והועלו פה שמות נפלאים), לפרוש את התמונה השלמה, ולהכריח את הורי הילד לקחת גם אותו ליעוץ (אם יהיה צורך בהתערבות חיצונית) - כי עושה רושם שהילד עובר משהו נוסף סמוי.

המון הצלחה.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
אני קוראת את האשכול הזה.
ליבי מלא רחמים על הילד.
שמעתי משפט מאישיות חינוכית :שימו לב שהילדים הקטנים בבית הם הרבה יותר מוצלחים ומצליחים, למה?
כי להורים אין אפשרויות לשים לב לכל פיפס שלהם...

ואני אומרת, אם יש לכם כאלו אמביציות גבוהות, שבו לשיחה עם אבא ואמא של הילד.
תחשבו איתם ביחד.
יכול להיות שלילד הזה יהיה הרבה יותר טוב לטוח הקרוב והרחוק ללמוד אצל מלמד שפחות מפריעה לו הבעיה הזו, לא?
ובא לציון גואל.

אני מורה כבר הרבה שנים, כל בעיה חינוכית שמעוררת בתוכנו "מפלצות היסטריות" -לא תטופל באופן נכון.
כי הבסיס של חינוך זו שלווה, רוגע ואמונה בוטחת בצדקת הדרך.
מהקריאה באשכול התנהגותו של הילד מערערת את שלוות הצוות החינוכי.
אז אולי רצוי לשקול חישוב מסלול מחדש.
 

אלי7 א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
סליחה, אבל לדעתי אתה מתייעץ במקום שמחליש אותך
תגובה יפה.
ועוד משו- רוב העונות כאן זה נשים.
אני חושבת שהסגנון תגובה של מורים ומורות זה משו שונה לגמרי.
מה גם שא''א לדעת על איזה סגנון של כיתה וחיידר/בית ספר מדובר
זה כמו לקחת בית יעקב ולקחת בית ספר בפרברים- הסגנון תגובות של המורות בשני המוסדות שונות לגמרי.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני רואה כאן מלמד שמתייעץ.
לא רואה מלמד שנמאס לו מהילד אלא אכפתי ועם רצון כנה לעזור.

מעניין למה אתם רואים הפוך?
זה נכון, ויש פה ציון לשבח.
הנימה הבקורתית היא על הצורה ועל המילים בהם בחר.
חוץ מזה, התחיל פה דיון פורה עם קשר ובלעדיו.
 

cherry c

משתמש סופר מקצוען
@Avshalom05 לשקר זה חלק מהבעיה של הפרעות קש"ר.
זה לא שהוא נהנה, זה לא שהוא מסובב את המלמדים בכוונה.
זה חלק מהבעיה שלו.
זה כמו שילד בספקטרום לא נהנה בכוונה לענות בחוסר טקט. הוא מת לדעת מהי התשובה הטקטית אבל לא מצליח להגיע אליה.
גם פה זה חלק מהבעיות שלו!!!

קשה לו לעבוד בכיתה, קשה לו לעבוד כל הזמן כמו שאר התלמידים.
הרבה יותר קל לו להגיד אין לי וגמרנו, מאשר להוציא את הספר ולעבוד יחד עם כולם שעה וחצי.
זה סיוטטטטטט עבורו, אתה מסוגל להבין את זה?
תאר לעצמך שהיו שולחים אותך לשבת אחרי לילה ללא שינה ברצף הרצאות על החור באוזון, לא היית ממציא את התרוץ הכי מהיר למה אתה לא יכול?
הוא מחפש את המוצא הקל.

אתה צריך להפוך אותו לעוזר הראשי שלך.
בזמן שכולם מוציאים ספרים, הוא הולך למזכירות להביא דפים,
אחרי זה תגיד לו שיעשה את העמוד הזה והזה מהר(משימות קטנות ומדויקות), כי יש לך משימה בשבילו, שרק הוא יודע לעשות.
ואז תתן לו להכין לך תה עם הוראות מדויקות, (בתחילה מים חמים, אחרי זה סוכר, ואז מים קרים, ורק אחרי תשים את השקיק)
תשבח אותו בעינים זורחות לאוזני כולם, איך הוא מצליח גם לעשות את העבודה בכיתה וגם להכין לך תה שמזכיר לך את סבתא שלך עליה השלום...

וכן הלאה.
זה ילד מאתגר מאוד לרבה. אבל הוא לא הראשון שיהיה לך עם הפרעות קש"ר ולא האחרון.
ולאלץ אותו להיות בתבנית של חבריו שיושבים עם אצבע בחומש זה לקצץ לו את כל הכנפיים, להפוך נשר לאפרוח.

אפשר לפתח את זה לעוד כיוונים איך להיטיב איתו ולהוציא ממנו את המיטב.

אתה חייב לזכור שהוא משקר כי זה חלק מהבעיה שלו, ותמיד להבין מיידית שאם הוא משקר, יש לו מטרה אחרת, ולעזור לו להגיע אליה.
למשל פה המטרה שלו זה לא לעשות את העבודה שעה וחצי ולהוציא קרניים מרוב תסכול לעצמו ולכל הכיתה...
 

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
@Avshalom05 לשקר זה חלק מהבעיה של הפרעות קש"ר.
זה לא שהוא נהנה, זה לא שהוא מסובב את המלמדים בכוונה.
זה חלק מהבעיה שלו.
זה כמו שילד בספקטרום לא נהנה בכוונה לענות בחוסר טקט. הוא מת לדעת מהי התשובה הטקטית אבל לא מצליח להגיע אליה.
גם פה זה חלק מהבעיות שלו!!!

קשה לו לעבוד בכיתה, קשה לו לעבוד כל הזמן כמו שאר התלמידים.
הרבה יותר קל לו להגיד אין לי וגמרנו, מאשר להוציא את הספר ולעבוד יחד עם כולם שעה וחצי.
זה סיוטטטטטט עבורו, אתה מסוגל להבין את זה?
תאר לעצמך שהיו שולחים אותך לשבת אחרי לילה ללא שינה ברצף הרצאות על החור באוזון, לא היית ממציא את התרוץ הכי מהיר למה אתה לא יכול?
הוא מחפש את המוצא הקל.

אתה צריך להפוך אותו לעוזר הראשי שלך.
בזמן שכולם מוציאים ספרים, הוא הולך למזכירות להביא דפים,
אחרי זה תגיד לו שיעשה את העמוד הזה והזה מהר(משימות קטנות ומדויקות), כי יש לך משימה בשבילו, שרק הוא יודע לעשות.
ואז תתן לו להכין לך תה עם הוראות מדויקות, (בתחילה מים חמים, אחרי זה סוכר, ואז מים קרים, ורק אחרי תשים את השקיק)
תשבח אותו בעינים זורחות לאוזני כולם, איך הוא מצליח גם לעשות את העבודה בכיתה וגם להכין לך תה שמזכיר לך את סבתא שלך עליה השלום...

וכן הלאה.
זה ילד מאתגר מאוד לרבה. אבל הוא לא הראשון שיהיה לך עם הפרעות קש"ר ולא האחרון.
ולאלץ אותו להיות בתבנית של חבריו שיושבים עם אצבע בחומש זה לקצץ לו את כל הכנפיים, להפוך נשר לאפרוח.

אפשר לפתח את זה לעוד כיוונים איך להיטיב איתו ולהוציא ממנו את המיטב.

אתה חייב לזכור שהוא משקר כי זה חלק מהבעיה שלו, ותמיד להבין מיידית שאם הוא משקר, יש לו מטרה אחרת, ולעזור לו להגיע אליה.
למשל פה המטרה שלו זה לא לעשות את העבודה שעה וחצי ולהוציא קרניים מרוב תסכול לעצמו ולכל הכיתה...
שווה ציטוט!

@Avshalom05 מענין אם אמרת לרב שלילד יש הפרעת קשר.
ממליצה להתייעץ עם חיים ולדר.
והכי חשוב אתה לא אמור ללמד אותו ששקר זה לא כדאי. כי אם זה הילד לא אתה תוכל לשנות אותו.
אתה אמור ליצור לו אמון במבוגרים. ואמור לדאוג שהוא יאהב את החיידר והלימודים.
מה עם קשר עם ההורים? טיפול רגשי? נוירולוג? פסיכולוג?
יש להם המון המון מה להציע לילד.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הי, הי, הי!
אל תסחפו ותאבחנו בודאות ילד שהמורה שלו עצמו עדיין לא יודע אם יש לו אבחנה כלשהי... יש פה אמנם אפיונים מסויימים להפרעת קש"ר, אבל צריך לבדוק את כל מה שיש מסביב.
 

יהודה אפל

משתמש חדש
הרבה פעמים ילד לא משקר כי הוא מפחד או כי הוא רוצה להשיג משהו, להרויח או שלא להפסיד. הוא משקר כי בא לו. כי אין שכל להבין שהעולם ייעצר ברגע שיסתובבו ברחובות אנשים שקרנים.
לכן אני חושב שצריך לשבת עם הילד הזה לספר לו סיפורים על גדולי ישראל כמה הם סלדו משקר, וכן על מהות השקר, ואם הוא כבר גדול אפשר גם לפתוח ספרי הלכה ומוסר.
וכן על זה הדרך.
בהצלחה
 

יהודה אפל

משתמש חדש
[QUOTE="יהודה אפל, post: 7063983, member: 63442" ילד לא משקר כ[/QUOTE]
התכוונתי שילד משקר לא כי וכו'
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
הוא מרגיש שהוא עלה עליך - הצליח לעבוד עליך!
שוב - לא מדובר בילד שקט ועדין - אלא בסוג ילד עם הפרעת קשב, - וילד 'פלפל'
ועל קללה ושבועה וכזב, תכה אותם ולא תרחם עליהם כלל"
(והכי מפריע לי שהוא יכול הרבה פעמים לרדת מהעץ בלי לשקר - אבל הוא יעדיף לשקר)

זה לא ילד שקרן, זה ילד עם בעיה. אני לא מזהה פה ילד שקרן כרוני, שמשקר כדי לצאת טוב, הוא משקר, כמו שהוא אוכל. אין לו הבדל בין השקר לאמת. ואני לא אחזק לו את השקר.
הצליח עלי? ממש לא. ואם הוא מחשב את התגובה שלי, הוא יתעקצץ בתוך עצמו. ניצחתי, אבל אני לא יכול לעשות כלום עם זה, ואפילו לא בדקו אותי אם אני משקר או לא.
ואם הוא לא מחשב, אז חבל לפגוע בו, הוא יהפוך בדברים עוד ועוד, עד שיתעשת.
ואם הצליח עלי? אז מה? אנחנו לא חברים. כך שלא מפריע לי שהוא לא יורד מהעץ, כי הוא לא רואה את העץ.

ולגבי הגר"א - הוא אומר לנו לחנך את הילדים מגיל 0 לדבר אמת. ואז אם נתקלים בשקרים, לטפל בהם. והטיפול שעזר פעם, לא יעזור היום. וזו הוראה שיכולה להיות רק להורים, שמחדירים לילדים את ההתנהגות שהם רוצים.
בבקשה:
אני בת 7 ולא מלאתי בספר, וגם לא הוצאתי אותו מהילקוט בזמן.
המורה שואלת : יעל, למה לא הוצאת ספר?
אני: "היה חסר לי כמה עמודים בספר, לקחתי הביתה - השלמתי הכל!! - אבל שכחתי את הספר בבית"
המורה:" יפה שטרחת להשלים. אני מעריכה את זה. עכשיו בבקשה תסתכלי עם חברה ומחר תגישי לי את הספר שהשלמת שאוכל לתת לך שם הערה טובה!!"
את ילדה בת 7 נורמאלית, שקרה לך מקרה. ואולי זה קורה לך מידי פעם. פה מדובר בילד שמשקר ללא סנטימנטים. הדברים האלה לא יעזרו לו.
צריך לתת לו טונות של תשומת לב, ולבדוק דרך זה מה מעיק עליו. או איזו בעיה רגשית יש לו.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
ובכן השאלה היא האם אני והילד נמצאים באותו צד ומחפשים דרך להתמודד,
או שאני במאבק מול הילד.
ובאמת, רצוי ללכת להתיעץ יחד עם ההורים של הילד.
והכי חשוב להתפלל לס"ד, ושח"ו לא נפעל בדרך לא נכונה.
 

לימור-ש

משתמש מקצוען
unnamed.jpg

סיפור על כד, אהה סליחה, פנקס קטן...
מה הייתם אומרים לגננת ששולחת כל יום פנקס קטן בתיק של הילד עם רשימת "איזה בעיות הוא עשה היום בגן"?...
תשמעו תשובה מבריקה של חברה שלי ואיך זה קשור לחנוכה...

אז באמת הילד הזה היה משתולל בצורה ממש קשה
זורק כסאות, מפריע נורא בגן,
והגננת היתה חסרת אונים אז היא הייתה מתקשרת המון לאמא וכותבת פתקים וחוזר חלילה...
ואז יום אחד היא שמה לילדון הזה פנקס קטן בתיק
ואמרה לאמא שלו
שכל יום היא תכתוב בפנקס מה היה בגן
ובאמת היא כתבה
היום הוא השתולל
היום הוא הרביץ
איזה יופי...

מה הועיל הפנקס???
אותה אמא כבר דיברה איתו בלי סוף
והענישה
מה לא...
ואז היתה לה הברקה
היא התקשרה לגננת
ואמרה לה שהיא התייעצה עם מנחת הורים מעולה
(היא לא התייעצה איתי...
אלא אמרה את זה כדי שהגננת תקשיב למה שיש לה להציע...)
ואותה מומחית אמרה לי
שהפנקס הוא רעיון מבריק
רק במקום לכתוב בו דברים רעים
אולי תנסי לכתוב בו דברים טובים...

---

מה את אומרת?
אותה גננת היתה כל כך מיואשת שהיא הסכימה

למחרת חזר הפנקס
וראו שהיא ממש חיפשה בנרות מה לכתוב לו
"היום הוא אכל יפה את הסנדוויץ'"...
"היום הוא שיחק יפה בחול"... (נו, איזה ילד לא משחק יפה..)
אבל ביום השלישי היא כתבה
היום הוא ישב יפה בריכוז
וליד היו סוגריים והיה כתוב שם (אבל באמת)....
למחרת היא שוב כתבה וציינה ליד זה בסוגריים שזה באמת
אחרי שלושה ימים היא כבר לא היתה צריכה פנקס
כי הילד הזה התהפך מאה שמונים מעלות!
סיפור אמיתי של חברה שלי!

לא מזמן פגשתי אותה ברחוב ושאלתי אותה מה עם אותו ילד
כי אני מספרת את הסיפור המקסים שלה בכל מקום...
אז היא אמר לי שמאז סיפור
הפנקס הקטן
כד השמן הקטן
הילד הזה השתנה לגמרי והוא הילד נחת שלה....
מאז עברו איזה 7 שנים!
הילד הזה היום הוא תלמיד מצטיין וילד דבש...

אין מה לעשות,
אם מתעסקים בחושך - מחשיכים
אם מתעסקים באור אפילו פצפון - מאירים


חנוכה שמח
דקלה יוספסברג מנחת הורים ומשפחה

(קיבלתי הרגע במייל)
מקוה שהועלתי
 

ששל

משתמש מקצוען
בלת"ק
זה נשמע שאתה מחפש עצה פרקטית איך להתנהל
אני במקרים כאלו נמנעת כמה שאפשר מלשאול אותו שאלות,
לא נותנת לו הזדמנות לשקר עלי.

במקרה של הש"ב,
הייתי רואה שלא הוציא לשולחן את הספר ואומרת לו:
אין לך שיעורי בית פה ולכן זה מסומן אצלי,
לא משנה לי הסיבה, בפועל אני לא רואה,


כשאומר לך שאביו בחול
אם הוא עונה שהוא בחו"ל תאמר לו
"מה זה קשור? א"א להתקשר מחו"ל?"
כלומר בכלל לא להכנס לנושא אם העובדה נכונה ואם אתה קונה את השקר או לא

ככה בלי לשאול אותו כלום

אנילא יכולה לנבא כי כל ילד שונה, אבל אחרי תקופה של שבועיים- חודש, הייתי מתחילה להביא לו משימות פשוטות שאין לו שום עניין לרמות בהם כשהמטרה היא שירגיש שאני מאמינה בו ושעלי הוא לא משקר (כן- בגלל שלא נשאל שאלות, אבל זה לא משנה, עלי לא שיקר)
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
האשכול מחכים במיוחד
כתבו כאן הרבה עצות חכמות
אבל אף אחד כאן לא ניסה לשים את עצמו במקום המלמד,כיתה של מן הסתם 35 ילד
הוא בסך הכל רוצה להעביר שיעור תקין
ומן הסתם הוא עושה הכל מושלם
אממה ,יש כאן ילד שמילאו לו עליו את הראש ,שהוא שקרן ,והוא מסובב את הצוות וכוכו
אני מציעה:פשוט לנסות לעשות ריסטרט,למחוק מהראש כל ידיעה על הילד להאמין בו ולתת לו צ'אנס
ואני מוכרחה לספר על הבת שלי
בדיוק בגיל שלו
היא אמיצה ועושה קצת דברים מעבר לרגיל בשיעורים...
המורה שלה לאחת המקצועות מכירה אותה משנה שעברה ולמרות זאת כשהיא עשתה משהו קצת נועז בתחילת שנה זו ,המורה באה אליה בסוף השיעור ,הביאה לה סוכריה ואמרה לה:אני מכירה אותך ואני יודעת שאת ילדה מהממת והיום קצת התבלבלת ,אני בטוחה ששבוע הבא תתנהגי יפה בשיעור...
הלוואי וכל המורים היו באים בגישה כזו!!!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה