אפשר מקור?למי שהתענין על מחקר בנושא ההבדלים בין המח הגברי לנשים
אז אכן קראתי מחקר שיש שונות מובהקת בין המח הגברי והנשי
אפשר מקור?למי שהתענין על מחקר בנושא ההבדלים בין המח הגברי לנשים
אז אכן קראתי מחקר שיש שונות מובהקת בין המח הגברי והנשי
אפשר מקור?
עם זה אני מסכימה לחלוטיןלא יודעת מה המקור שלו,
אבל לי יש את המקור המוסמך בעולם- התורה הקדושה.
מענין , גם אני שמעתי על זה!קראתי ספר שכתבה פסיכולוגית שתחום ההתמחות שלה היה השוני המובנה באופי בין ילדים לילדות.
היא מספרת שכדי לבדוק את הנושא, היא הלבישה את ביתה בבגדים בצבעים ניטרליים בלבד וקנתה לה רק מכוניות וכלי עבודה וכד'.
יום אחד היא ראתה את ביתה מערסלת בידיה הקטנות.... משאית. והיא אומרת לה ברכות: אל תבכי, משאית שלי, אני אתן לך בקבוק....
איזה סיפור מתוק!קראתי ספר שכתבה פסיכולוגית שתחום ההתמחות שלה היה השוני המובנה באופי בין ילדים לילדות.
היא מספרת שכדי לבדוק את הנושא, היא הלבישה את ביתה בבגדים בצבעים ניטרליים בלבד וקנתה לה רק מכוניות וכלי עבודה וכד'.
יום אחד היא ראתה את ביתה מערסלת בידיה הקטנות.... משאית. והיא אומרת לה ברכות: אל תבכי, משאית שלי, אני אתן לך בקבוק....
אבל גם את שמה סטיגמות , שימי לב, כשהבת שלך הולכת לקניות - זה בגלל שהיא בת,בהרבה תחומים החברה באמת מחליטה ו'מסטגמת' מראש - אתה בן? אז תשחק ב.. תעשה... ואת בת? את משחקת ב.. ועושה... ומתנהגת...
אצלי כולם הולכים איתי לקניות מ ידי פעם, וכולם משחקים בבובותאבל גם את שמה סטיגמות , שימי לב, כשהבת שלך הולכת לקניות - זה בגלל שהיא בת,
וכשהבן הולך לישון עם הבובה - זה למרות שהוא בן.
גם אני ככה, אבל זה חמוד לראות כמה אנחנו מושפעים מראש.
פשוט מאד.אני חייבת לשאול ומתוך באמת חוסר ידיעה עצומה
למה אצל בנים כשיש אלימות פיזית- גם אם היא קלה בדוגמת מכה על יד או דחיפונת- זה מתקבל עוד איכשהו בהבנה, ואלו אצל בנות כזה סיפור לא היה עובר בשתיקה?
.....
אולי, ואני מהרהרת בקול, זה מתחיל בזה שאברכים חסרי ניסיון תקנים להיות רבס, והדרך לקתדרת המורות עוברת לימודים והשתלמויות וקבלת תעודה
מכות זו לא הדרך ולא הפתרון. להיפך. גורם עוד יותר להתמרדות.יש אשכול סמוך שבו דיון למה לא להוציא ילד מהכיתה, וכאן אתם טוענים לא להרביץ, וחס וחלילה מלהעמיד בפינה, אז איך אתם רוצים שתהיה משמעת בכיתה?
אה,כן, תנו ריטלין לכל מי שקצת זז בלי רשות, כולם ישבו בשקט והכל טוב...
ולא, לא שאני רוצה שהרב'ס ירביצו ובטח לא בלי שליטה, אבל ענישה כל עוד היא בגבול הנורמה היא מחויבת המציאות ותחילת ההתמודדות עם ילדים שחיבים גבולות.
באמת אף פעם לא עמדת בפינה או בחוץ 20 דק' ויותר??!!אני לא כתבתי שאסור להעניש צריך להעניש זה חלק מהחינוך - גם אני בתור אמא מענישה
אבל צריך לדעת איך להעניש
להעמיד ילד בפינה במשך 20 דק' זה מוגזם
את ההשפלה של לעמוד בפינה/ בחוץ הוא כבר קיבל בדקות הראשונות
ככל שיתארך הזמן הילד יתרגל לעונש וזה כבר לא יזיז לו
באמת אף פעם לא עמדת בפינה או בחוץ 20 דק' ויותר??!!אני לא כתבתי שאסור להעניש צריך להעניש זה חלק מהחינוך - גם אני בתור אמא מענישה
אבל צריך לדעת איך להעניש
להעמיד ילד בפינה במשך 20 דק' זה מוגזם
את ההשפלה של לעמוד בפינה/ בחוץ הוא כבר קיבל בדקות הראשונות
ככל שיתארך הזמן הילד יתרגל לעונש וזה כבר לא יזיז לו
ממש לא. פשוט לשנות דרך. אגב, בציבור הכללי זה עובר לרווחה. זו אלימות! גם אם זה מסתתר מאחורי מילים יפות ועדינות כמו חינוך וכו'.ואני מכירה מלא ילדים שזקוקים לטיפול רגשי בגלל התנהגות הוריהם, אז מה שניתן אותם לאימוץ, או שנפטר את ההורים?
כל מילה!!פרדוקס נוסף שמישהו העלה פה זה הדור המפונק היום לא יודע מספיק להתמודד מפחד מכל צ'יף קטן ממחנך ,אולי אפשר להסתכל על זה קצת הפוך ,פעם המלמדים לא ידעו להתמודד אם הכלת
מצבים מורכבים ,הם פשוט היו מפונקים אז לכן שחררו קיטור אכזרי על כל מי שאיתגר אותם.
היום הממחנכים לא מפונקים לומדים לתמרן גם במצבים לא נוחים ,יודעים שזה שילד חלש ממך
לא אומר שהוא שק חבטות שלך ,לומדים לחנך בצורה איכותית יותר
אז מי המפונק האמיתי?......
מדהים!! כל מילה וכל הכבוד!!!פעם לא היו מוכנים להודות שיש לילדים בעיה,
ילד שהשתולל, לא הצליח לקרוא, וכו' החליטו שהוא עצלן
ולכן התשובה היתה הכאה
היום כבר מבינים שיש קשיים נוספים שילדים סובלים מהם, דיסלקציה, הפרעות למינהם
יש לי בן עם ADHD שאובחן ממש לאחרונה ע"י מרפא בעיסוק ונוירולוג-
למדתי קצת את הנושא והבנתי את הקשיים שלו
הפתרון אצלו הוא לדבר אליו!!!!!
ברגע שקצת צועקים עליו או מכים אותו הוא "נעלם" אי אפשר יותר לתקשר איתו
הוא נהיה אלים ועצבני, ומכה את כל מי שסביבו
וכשמדברים אליו בנחת הוא מיד עושה מה שבקשו ואפילו יותר!! ונהיה הילד הכי טוב ולא במליצה!
אני מודה לד' כל יום שהילד הזה נולד בדור שלנו - כי לפני 15 שנה היו פשוט מכים אותו, צועקים עליו, משפילים אותו ומי יודע לאן הוא היה מגיע... ד' ישמור
לגדל ילד עם ADHD זה עבודת המידות אמיתית -
ואני רוצה לציין לשבח את המלמד שלו שקבל ממני כבר כמה טלפונים מודים ומשבחים על היחס המיוחד אליו
והילד מאוד מאוד מאוד אוהב את המלמד!!
שבוע שעבר המלמד הביא לו פתק הצטיינות בגודל a4 כולל חתימה של המשגיח על הפתק
ואנחנו לימנצנו אותו ותלינו בבית במקום בולט
אתן יודעות כמה כוחות הוא קיבל מאז - עד כדי כך שקבלתי פידבקים חיוביים משכנות שאמרו לי שרואים עליו שינוי משמעותי - הוא נהיה הרבה יותר רגוע!!
ועוד משהו למדתי ש 50% מהילדים סובלים ברמה כזו או אחרת מהפרעת קשב וריכוז
ואפשר כ"כ הרבה לעזור להם ולעודד אותם כדי שיפרחו אם בטיפולי תרפיה למיניהם, או טיפולים ממוקדים בקשיים
ועוד מעט יזדעקו שאנחנו מהיפי נפש שלא נותנים לילדים להתמודד - אז אגלה לכם סוד קטן
ילדי ADHD לפחות אצלי בבית (ויש לי עוד אחד בבית) חייבים גבולות!! וחייבים שיעמדו איתן על משמעת זה מרגיע אותם מאוד!
רק הטלת המשמעת והגבולות צריכה לבוא מתוך כבוד, הערכה, ולא מתוך כניעה
ואז נגיע לתוצאה הרצויה
מה שכן זה דורש מאיתנו ההורים עבודת מידות אדירה!!!!
ופה אנחנו נבחנים
ממלמד אני מצפה למקצועיות בעבודה, לסבלנות, לראש גדול
בדיוק כמו שהלקוחות שלי מצפים ממני ואוי ואבוי אם אני הטעה,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: