אילה שולמן
משתמש פעיל
סתם מעניין אותי יש כאן מישהו שמעולם לא הכתה את ילדה? לפי התלונות על הרבה זה נראה שאתן לא עושות זאת אף פעם אבל באמת אף פעם!!??
מצחיק, אני גדלתי בבית של בנות שלא גמרו לכסח אחת לשניה את הצורה כמו שאומריםראית פעם את התקשורת בין הבנים לבין עצמם ובין הבנות לבין עצמן?
פשוט זה השפה שלהם, אני גדלתי בבית של בנים, וה' בירך גם אותי בבנים, התקשורת שלהם עובדת אחרת מהבנות, הבנות יותר רגישות והכל יותר עובד אצלן בדיבורים. ואילו הבנים פשוט מסתדרים הרבה יותר עם הידיים מאשר עם הפה.
ראית פעם בנות בבית ספר שרבות, והן מרביצות?
ובנים???? ועוד איך...
אולי התקשורת בין הבנים היא כזו כי המלמדים שלהם מתנהגים כך? אין שום סיבה שבנים ירביצו יותר מבנות אא"כ אנחנו יותר "סובלניים" להתנהגות כזו מצידם. התגובה הפושרת שלנו למכות של בנים מעודדת את ההתנהגות הזו!!!ראית פעם את התקשורת בין הבנים לבין עצמם ובין הבנות לבין עצמן?
פשוט זה השפה שלהם, אני גדלתי בבית של בנים, וה' בירך גם אותי בבנים, התקשורת שלהם עובדת אחרת מהבנות, הבנות יותר רגישות והכל יותר עובד אצלן בדיבורים. ואילו הבנים פשוט מסתדרים הרבה יותר עם הידיים מאשר עם הפה.
ראית פעם בנות בבית ספר שרבות, והן מרביצות?
ובנים???? ועוד איך...
כנראה שזכית להורים/מורים מלאכיים שהיכו אותך רק כשהגיע לך באמת ולא כי עצבנת אותם, אותי בכל אופן החיים לימדו שאם אתה מכה משהו סימן שיצאת משליטה ולא בגלל שאתה איזה מחנך דגול
וכנראה שלא שמת לב, אני לא נגד הכאה אלא נגד שימוש מופרז ולא נכון בה מה שהופך אותה להיות לא מרגשת בכלל (זה מה שקרה לי, בכלל לא הזיז לי שהיכו אותי)
ומדובר כאן לא רק על הכאה אלא על כל ענין העונשים בכלל, ילדינו אמורים להיות מורגלים לשמוע בקול המבוגרים בלי שום קשר לעונשים, אני רואה היום אמהות שאומרות לילד משהו לעשות ומוסיפות מיד שאם לא תעשה תקבל עונש, מרגילים את הילדים שיש אופציה כזו לא לשמוע בקול המבוגרים.
אולי התקשורת בין הבנים היא כזו כי המלמדים שלהם מתנהגים כך? אין שום סיבה שבנים ירביצו יותר מבנות אא"כ אנחנו יותר "סובלניים" להתנהגות כזו מצידם. התגובה הפושרת שלנו למכות של בנים מעודדת את ההתנהגות הזו!!!
היכו את בניהם ולא את תלמידיהם....קראתי שוב את הציטוט ממדרש רבה שהעליתי.
לא כתוב מה היו רגשותיהם כשהכו, אבל מה שבטוח שכתוב שכשלא הכו זה היה מאהבה.
והתוצאות הן מאוד קיצוניות, לא כתוב ילד בלי בטחון עצמי ועוד ועוד, קמו מזה הכי גרועים, ישמעאל ועשיו...
אז כל אחד מוזמן להסיק את מסקנותיו לבד.
היכו את בניהם ולא את תלמידיהם....
כאמא שלקחה את בנה לטיפול רגשי בעקבות מכה שקיבל מהמלמד,
דבר אחד ברור לי שבפעם הבאה שאתקל בזה אעצור את זה בצורה הנחרצת ביותר, ולא מעניין אותי מה יחשבו עלי בת"ת.
לצערי הרב לקח קצת זמן עד שעליתי על זה, ומדובר בילד שעל פניו לא הייתי מאמינה שככה נפשו תיצרב מכזה דבר. אז אף פעם אי אפשר לדעת איך זה ישפיע על הילד.
הרבה כאב לב והרבה כספים לקח לנו לשחרר אותו מהטראומה.
ובד"כ מלמד שאלים פיזית קרוב לוודאי אלים גם מילולית.
ולהגיד האם גם אנחנו מכים לא קשור בכלל, מלמד הוא לא הורה.
אני לא מאמינה שיש הורה שישלח מתוך בחירה ילד למלמד שמכה.
שמעתי סיפור ואינני יודעת האם הוא נכון, שפעם באו לרב שטיינמן שליט"א והתייעצו איתו מה לעשות במלמד שמכה, הוא אמר ישר לפטר אותו. שיטת המקל זו לא דרך החינוך שעובדת היום.
בני כ"כ שונא (כן, זו המילה המאימה) את המלמד שכל פעם שהוא רואה אותו במסדרון הוא אומר לי, ראיתי את ההוא היום.
ומה שמפתיע שכמה שנים לפני שאותו מלמד לימד את בני, באחת השיחות שבעלי דיבר איתו באיזה עניין הוא זרק לבעלי שכבר נמאס לו ממקצוע המלמדות והוא שחוק.
ומה שעצוב שעברו מאז בערך 8 שנים והוא עדיין מלמד.
כנראה, עושות גם עושות. השאלה היא כמה יסוריי לב יש לאחר העשייה הקשה הזו, כמה יסורי לב אין אחר העשייה הקשה הזו..סתם מעניין אותי יש כאן מישהו שמעולם לא הכתה את ילדה? לפי התלונות על הרבה זה נראה שאתן לא עושות זאת אף פעם אבל באמת אף פעם!!??
מי זה המשגיח?אני מכיר אברך עדין נפש.
שמודה עד היום למשגיח בישיבה שנתן לו סטירה מצלצלת שהעמידה אותו על מקומו.
בהחלט יש מקום להעניש ולהרביץ במקרה הצורך בשעת הדחק ממש,
אבל גם כשצריך לא ירביצו כי היום זה מחוץ לתחום, ואם ירביצו ח"ו יתהפך העולם ע"י ההורים הרחמנים שבטוחים שרק להם יש זכות להרביץ ולהעניש.
לבינתיים הילדים שלי לא מבינים מדוע הרב'ה לא מרביץ לכמה ילדים להעמיד אותם על מקומם שמפריעים לכל הילדים, נו לך תסבירו להם.
ה נראה כמו תחרות איזה הורה דואג לילד שלו ומזדעזע יותר אם נגעו ב"ילד שלו" רק מעניין איך אתם מתנהגים כשהוא שובר בטעות את הסערויס היקר
מי זה המשגיח?
אני מכיר אברך עדין נפש.
שמודה עד היום למשגיח בישיבה שנתן לו סטירה מצלצלת שהעמידה אותו על מקומו.
בהחלט יש מקום להעניש ולהרביץ במקרה הצורך בשעת הדחק ממש,
אבל גם כשצריך לא ירביצו כי היום זה מחוץ לתחום, ואם ירביצו ח"ו יתהפך העולם ע"י ההורים הרחמנים שבטוחים שרק להם יש זכות להרביץ ולהעניש.
לבינתיים הילדים שלי לא מבינים מדוע הרב'ה לא מרביץ לכמה ילדים להעמיד אותם על מקומם שמפריעים לכל הילדים, נו לך תסבירו להם.
מלמד שמרביץ מכות יש לו קצת בעיה אם התאמת התפקיד, עבורו מכמה סיבות
אם הוא צריך להגיע למכות סימן שהוא לא מכיר המלאכה היטב הוא משתמש בכלים הלא נכונים ,
והכי חשוב ולא הקפדן מלמד ... כמעט ואין רבי שהוריד סטירה לילד בפרט בפומבי שחשב אפי' לרגע ככה אני יטיב אם הילד או ככה הוא יתחנך מה שבדרך כלל המניע שלו זה בעל הבית השתגע, פורקן תסכול של מבוגר, שאמור להכיל זעטוט שבריר
הרבה פעמים במקום שיהיה לתלמיד חויה חינוכית משפיעה לחיים שזה מטרת חינוכינו המעודן בדרך ישראל סבא ,מכות גורם לו לפוסט טראומה לפעמים אפי' אחרי שנים ההשלכות שיש לזה הם הרסניות במיוחד ,לא מעט מהנושרים הם תוצאה של זה
ולסיום אתם יודעים מה הכי הדהים אותי ההוא שכתב פה שהוא מעריך את הסטירה שקיבל או ההוא שזה חישל אותו (אולי הפך למתאגרף מיומן בהמשך..) אבל את האמת כנראה שזה באמת השפיע עליהם אם הם לא יצדיקו את זה יחטפו סטירה נוספת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: