האם בעידן שלנו עדיין מרביצים בחיידרים?

מצב
הנושא נעול.

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
האשמת הנושרים את משקעי ילדותם לא הוגנת, ובבית משפט היתה מסומנת כ"לא קביל"
זו לא האשמה, זהו הסבר, והוא לא מפחית מהאחריות.
גם בבית המשפט יש מקום להבין את הרקע, והנסיבות שהובילו את הנאשם לביצוע הפשע, אבל זה אף פעם לא יפטור אותו מאחריות (לפעמים כן יקל על העונש).
אנחנו לא באות להצדיק את הנושרים, אבל כן לפנות להורים שלא רוצים שזה יקרה אצלם.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
לא בעד מה שהולך בציבור הכללי, רק ציינתי עובדה.
העובדות מוכיחות שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות.
ולא אני המצאתי את זה.

מכירה אישה מדהימה מדהימה שגידלה (ועדיין) הרבה ילדים, ויכולה להעיד על עצמה שבחיים (!) לא הרימה יד על ילד שלה, ואת צריכה לראות את הילדים שלה - מאחלת לכל עמ"י כאלו ילדים טובים, ממושמעים, מדהימים. והיא ממש לא היחידה.

דברת על נושרים, אני אגיד לך משהו, למה שמישהו יצא בשאלה?!
למה שמישהו שבטוח בדרך שלו, שטוב לו במקום שהוא נמצא - ילך ויחפש דרך אחרת?!
כי לא טוב לו! כי הוא סובל! תעשי בירור קטן ותגלי שרוב מקרי הנשירות זה כל מיני סיפורים כאלו ואחרים, כי הכל שותקים, והכל בסדר אצלינו (אלימות למשל), והכל מעבירים, והכל אסור שידעו ולא מדברים.
יש הרבה שמאלימות, יש הרבה שנפלו קרבנות.... ועוד סיבות.
(ולא שאני חושבת שאח"כ טוב להם, אבל הם פשוט בורחים.
וכמובן יש את אלו שיוצאים בשאלה כי הם פשוט גילו עולם והעולם הזה קורץ להם מאוד. וזה ניסיון גדול שהם לא עמדו בו.)
הדור חלש כי יש ירידת הדורות. מה לעשות.

אני מסכימה עם זה שמי שמתמודד - מתחזק ומתחשל, אבל מכות?! זו ההתמודדות??!!

גם אני לא תמיד מבינה את הקב"ה, לכל אחד יש את השליחות שלו בעולם, ואנחנו לא יודעים מהי, אבל משהו אחד פספסת - שאותי מחזיק -
הקב"ה לא מכה כי מעניש (לא הכל בעולם זה תוצאות ותגובות), אותי לימדו בסמינר שהקב"ה רוצה אותי קרובה אליו, הוא רוצה שאתפלל אליו, שאדבר איתו, וזה מקרב. וניסיונות מחשלים ומקרבים אותי אליו.
את רואה את זה כמכה, אחר יראה את זה כקריאה. מבינה?!
זה הרבה עניין של השקפה, וגלשנו מנושא האשכול...


מלכי מסכימה מאד מאד עם מה שאמרת.
מכירה באופן אישי משפחה שאחד ההורים היה מכה והשני לעולם לא הרים יד אלא חינך בנועם באהבה והרבה הרבה מוסר בדרך נכונה.
כל הילדים מכבדים אותו פי כמה מאת ההורה המכה, וכל הילדים אם הקשיבו למישהו בבית זה היה להורה שלא הרים יד. לשמוע בקול הורה שכן מכה - זה רק מפחד ולא שום דבר אחר.
והחוכמה היא מי ציית בגיל 15 ולא בגיל 8-9!!

וBBR , עם כל הכבוד לשיטה שלך,
אני לא מסכימה. משמעת לא צריכה לבוא באלימות.
מענין אותי לשמוע איזה רמה של אלימות מגיעה אצלך כשהילד מתחצף מלכתחילה , בלי מצב של חוסר אונים.
ומה תעשי כשהבן שלך יהיה בן 14 ויקלל אותך איזה קללה או אין לי מושג משהו גרוע יותר (ואם את חושבת שתחנכי אותם בשיטתך והם לא יגיעו גם לזה , אף אחד לא ערב לך. הדור של היום נוראי, את יכולה לחנך הכי טוב שיכול להיות ויבוא חבר אחד ותאמרי לילד שלך שלום. חס וחלילה.)
מה תעשי אז? אם בגיל חמש נתת לו שתי סטירות על זה שהתחצף , מה תעשי בגיל חמש עשרה??? את חושבת שהסטירות הן אלו שיחנכו אותו אז?
את טועה.
זה ירחיק אותו פי כמה ממה שאת מדמיינת.

לכי תראי את סבתא שלי , היו מרביצים פעם , אוהווווווו , שלא תדעי.
ויצא חלק חרדים חלק חצי חצי ויותר חילונים לגמרי.
אז איפה הדרך הזו עובדת , באיזה כדור הארץ?
באיזה שהוא גיל הפחד הזה מתרופף , ולא נשאר שם כלום רק החינוך שהשרשת בהם בנועם ואהבה.

יש ילדים שהדרך שלך יכולה לעבוד עליהם , ילדים פחדניים עדינים ולא מופרעים מטבעם
ויש ילדים שלא. זה מקומם אותם , מתסכל אותם , מכעיס אותם בפנים, מרתיע אותם
והם צוברים את הכעס השקט הזה עד גיל ההתבגרות,
ואז? ניפגש.
הכל תלוי באופי , חנוך לנער על פי דרכו. ויש ילדים שזו טעות חמורה לחנך אותם עם אלימות מכל סוג שהוא.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
מה תעשי כשהבן שלך יהיה בן 14 ויקלל אותך איזה קללה או אין לי מושג משהו גרוע יותר
באופן כללי, אני לא מבינה את כל ההורים המכים,
למה בגיל 3 זה בסדר, ובגיל 20 לא?
כשילד בגיל 20 מתחצף/ לא מסכים לעשות מה שרוצים / מדבר לא יפה גם תרביצו?
 

לא אני

משתמש מקצוען
באופן כללי, אני לא מבינה את כל ההורים המכים,
למה בגיל 3 זה בסדר, ובגיל 20 לא?
כשילד בגיל 20 מתחצף/ לא מסכים לעשות מה שרוצים / מדבר לא יפה גם תרביצו?
הלכה.
אסור להכות ילד גדול, מכיון שיש חשש שיחזיר.
"לפני עיוור לא תתן מכשול".
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
האשמת הנושרים את משקעי ילדותם לא הוגנת, ובבית משפט היתה מסומנת כ"לא קביל"...
כל אחד אחראי לבחירות שלו.
ויש נושרם מכל סוגי המשפחות והבתים.

רוב הנושרים הם מבתים שנראים לך בתים טובים.
ובפנים?
או שאין אהבה. אין חום. השפילו. אלימות פיזית. אלימות מילולית. וכד'.
רוב הילדים שגדלו בבתים שלווים רגועים אוהבים נינוחים סבלניים מחבקים מחנכים מאמינים חזקים - תוסיפי כאוות נפשך , ימשיכו להיות כאלו.
אבל זה חייב להיות בית עם משמעת בלתי מתפשרת!!!!
רכות איפה שצריך, ונוקשות איפה שצריך.
כשילד שלך בוכה כי קשה לו בישיבה והוא רוצה לחזור הבית - אמא רחמנית שתבכה איתו ותסכים לו - היא טועה. הילד הזה נפל!! כל הילדים שלה! מכירה אישית.
והילד שבכה ואמר שלוקח אוטובוס הבית מהישיבה , ואבא שלו ירד ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים העלה אותו חזרה לאוטובוס לישיבה אבל בדרך הסביר לו גם בנועם והראה לו חום ואהבה - והילד נשאר ללמוד בישיבה.
גם מכירה אישית. משפחה אחרת.
זה הדרך האמיתית של החינוך.
אם האבא היה מחטיף לו - אולי הוא היה עולה לאוטובוס. אבל לא בהכרח לישיבה.
ואם זה לא הפעם הזו , זה פעם אחרת.
 

לא אני

משתמש מקצוען
רוב הנושרים הם מבתים שנראים לך בתים טובים.
ובפנים?
או שאין אהבה. אין חום. השפילו. אלימות פיזית. אלימות מילולית. וכד'.
רוב הילדים שגדלו בבתים שלווים רגועים אוהבים נינוחים סבלניים מחבקים מחנכים מאמינים חזקים - תוסיפי כאוות נפשך , ימשיכו להיות כאלו.
אבל זה חייב להיות בית עם משמעת בלתי מתפשרת!!!!
רכות איפה שצריך, ונוקשות איפה שצריך.
כשילד שלך בוכה כי קשה לו בישיבה והוא רוצה לחזור הבית - אמא רחמנית שתבכה איתו ותסכים לו - היא טועה. הילד הזה נפל!! כל הילדים שלה! מכירה אישית.
והילד שבכה ואמר שלוקח אוטובוס הבית מהישיבה , ואבא שלו ירד ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים העלה אותו חזרה לאוטובוס לישיבה אבל בדרך הסביר לו גם בנועם והראה לו חום ואהבה - והילד נשאר ללמוד בישיבה.
גם מכירה אישית. משפחה אחרת.
זה הדרך האמיתית של החינוך.
אם האבא היה מחטיף לו - אולי הוא היה עולה לאוטובוס. אבל לא בהכרח לישיבה.
ואם זה לא הפעם הזו , זה פעם אחרת.
זה נראה שכותרת האשכול היא "איך נראה בית מושלם".
וזו כותרת שגויה.
בית מושלם זה לא מושג אוניברסלי,
יש ילד שאבא שהיה מעלה אותו על האוטובוס - היה עוזב ת'דת.
יש ילד שאבא שלו היה משאיר אותו בבית - והיה נהיה גדול הדור.
בן אדם הוא יצור מורכב. איך אפשר להתיימר ליצור כללים שיהיו נכונים לכל הורה ולכל ילד?
אלוקים יוצר אותנו עם נתוני האופי והחיים שלנו, קובע 40 יום קודם יצירתנו עממי נתחתן, ונותן לנו ילדים שנכון וטוב להם שיגדלו אצלנו.
כל הנ"ל אינו סותר עבודת המידות , ומחייב שימוש בכוחות האלוקיים שקיבלנו, ובשכל הישר שחנן אותנו ה'.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
רוב הנושרים הם מבתים שנראים לך בתים טובים.
ובפנים?
או שאין אהבה. אין חום. השפילו. אלימות פיזית. אלימות מילולית. וכד'.


דברי עם אנשים שעובדים עם נושרים והם יגידו לך שיש נושרים מכל סוגי הבתים.
נכון שמבתים שאין בהם אהבה וחום יוצאים יותר נושרים,
ונכון שכל גדו"י אומרים שדרך החנוך המתאימה היום היא אהבה,
אבל עדיין, אין ביטוח לאף אחד.
אולי זה מה שהתכוונת כשכתבת "רוב", אבל אני חושבת שההתנסחות הזאת פוגעת בציבור גדול, ושלא בצדק.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
בדור של היום ילד שנשאר בבית?
חח. ואיך יצא גדול הדור? תני לי מתכון.
ילמד בספרייה שבסלון?
באמת.

לא התיימרתי ליצור כללים כל אחד יודע את הדרך של הבן שלו.
הסברתי בדרכים שונות איך האלימות לא פותרת ולא מחנכת ולא נעליים.
ואני מכירה הרבה משפחות , משפחה שהאמא היתה מרביצה - כיום יש לה שני בנים חילוניים, בת שהתחתנה בגיל 17 עם איזה בחור דתי ועלום כי היתה בהריון. בת אחריה בדרך
וכל השאר עדיין קטנים והיד עוד נטויה. אם האמא לא תלמד לשנות גישה - בעיה שלה.
אלימות לא מחנכת היום , והילדים שלה היו סופרררר צדיקים עד גיל 14 - 15.
הבנות אפילו עד 16.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
דברי עם אנשים שעובדים עם נושרים והם יגידו לך שיש נושרים מכל סוגי הבתים.
נכון שמבתים שאין בהם אהבה וחום יוצאים יותר נושרים,
ונכון שכל גדו"י אומרים שדרך החנוך המתאימה היום היא אהבה,
אבל עדיין, אין ביטוח לאף אחד.
אולי זה מה שהתכוונת כשכתבת "רוב", אבל אני חושבת שההתנסחות הזאת פוגעת בציבור גדול, ושלא בצדק.

קודם כל אמרתי רוב כי יש מקרים חריגים.
ולמה עוד אמרתי רוב?
כי אני מכירה כל כך הרבה שאת יכולה לומר וואוו. איזה הורים! איזה חינוך!! איזה בית אוהב וחם.
ובפנים? השם ישמור. הכל רקוב. והילד לא מקבל את מה שצריך, ואם הוא ילד טוב סטנדרט הוא ימשיך ולא יפול. אם הוא קצת שונה וצריך מעבר - הוא יחפש בחוץ.

ואני לא צריכה לדבר עם אנשים שעובדים עם נושרים
מכירה מקרוב , דיברתי ומדברת , אני לא מדברת סתם.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
הלכה.
אסור להכות ילד גדול, מכיון שיש חשש שיחזיר.
"לפני עיוור לא תתן מכשול".
אז אתם לא מכים בגלל זה? או שאז אתם מבינים שהוא גדול, וזה משפיל וזה גורם להפך?
למה ילד קטן הוא לא יצור אנושי שראוי לכבוד?
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
אז אתם לא מכים בגלל זה? או שאז אתם מבינים שהוא גדול, וזה משפיל וזה גורם להפך?
למה ילד קטן הוא לא יצור אנושי שראוי לכבוד?

מה קרה לך?
החל מגיל שנראה להורים שהוא עלול להחזיר הם כבר פוחדים מההלכה.
מענין איפה החינוך שלהם ירד לטימיון אם הילד עלול להרים יד חזרה על אמא שהחטיפה לו סטירה כי הוא התחצף או חילל שבת או -- לקח שוקולד בלי רשות?

מעולם לא שמעתי שרב אמר להורה שמע, בגיל 15 אתה כבר לא יכול להרביץ לו. זו הלכה! לפני עיוור לא תיתן מכשול!
 

לא אני

משתמש מקצוען
אז אתם לא מכים בגלל זה? או שאז אתם מבינים שהוא גדול, וזה משפיל וזה גורם להפך?
למה ילד קטן הוא לא יצור אנושי שראוי לכבוד?
זה כבר פתיחה לאשכול חדש ומענין,
השינוי בגישה לפי הגיל.
בית ספר לעומת סמינר - יש השוואה?
 

לא אני

משתמש מקצוען
מה קרה לך?
החל מגיל שנראה להורים שהוא עלול להחזיר הם כבר פוחדים מההלכה.
מענין איפה החינוך שלהם ירד לטימיון אם הילד עלול להרים יד חזרה על אמא שהחטיפה לו סטירה כי הוא התחצף או חילל שבת או -- לקח שוקולד בלי רשות?

מעולם לא שמעתי שרב אמר להורה שמע, בגיל 15 אתה כבר לא יכול להרביץ לו. זו הלכה! לפני עיוור לא תיתן מכשול!
תפתחי קצוש"ע. ותראי.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai

shak10

משתמש מקצוען
אין לי נסיון עם ילדים גדולים, הגדולה שלי סך הכל בת שנתיים וחצי, אני רק יכולה לשתף בתהליך שעברתי מאז שנולדה, בהתחלה היה לי מאוד קשה' הייתי מתעצבנת עליה הרבה והייתי בהלם מעצמי, לאט לאט הבנתי שהבעיה היא בי, התחלתי לעבוד על עצמי על השליטה ברגשות שלי וברוך ה' אני רואה פרות. אני מענישה את הילדות שלי והרבה אבל מתוך מחשבה, ותוך כדי העונש אני מחבקת, מרגיעה, מסבירה להם שאני אוהבת אותם ועושה את הכל רק לטובתם.
נכון שלפעמים עדין יש נפילות ותגובות שמגיעות מעצבים אבל ברוך ה' אני מיד עוצרת את עצמי ומפיסת וברוך ה' התדירות יורדת מפעם לפעם.
בכלל עונש לא אמור להגיע על מעשה שנעשה אלא כדי למנוע השנות של המעשה שוב, ילדה שמרביצה לאחותה אני אשים במיטה לא בגלל שהרביצה אלא כדי שלא תרביץ ואחרי כמה דקות אוריד ואבדוק אם למדה את הלקח, ואם לא היא תחזור למיטה לעוד כמה דקות.
בסופו של דבר זה עוזר גם בגיל הקטן ואני חושבת שבגיל יותר גדול כשהילד מבין זה אמור לעזור יותר מהר, צריך לזכור שגם הילד הוא נשמה ורוצה שיתיחסו אליו כמו אל בן אדם ולא כמו חתול שצריך לאלף.
וגם אם הוא מקבל מכה קטנה ומסבירים לו בנועם ובכבוד שהמכה תזכיר לו פעם הבאה לא לחזור על הטעות (לא בצעקות מול כל הכיתה אלא בשקט) הוא לא אמור להפגע מזה ולא לחוש מושפל אלא לקבל את המסר.
וכמובן תמיד צריך להתפלל שלא תצא תקלה תחת ידינו
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
זה כבר פתיחה לאשכול חדש ומענין,
השינוי בגישה לפי הגיל.
בית ספר לעומת סמינר - יש השוואה?
אפשר לשנות את הגישה לפי הגיל
אי אפשר לשנות את הערכים הבסיסיים של כבוד, הגינות, ויחס נכון לבן אנוש.
הלוואי שבבית הספר יתיחסו ויסמכו על בנות כמו בסמינר, לא שבסמינר זה מספיק...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני מציעה להסתכל במבט כולל יותר.
אם רב'ה בחיידר הוא בכללות רב'ה טוב: אוהב, מכבד, עם ערכים נכונים, עם הבנה לילדים, יודע ללמד בצורה שמתאימה לילדים - אזי גם אם פעם ב.. יתן לילד מכה מבוקרת כדי לעצור אותו - זה בסדר.
לפעמים זו התגובה הכי בריאה לילד.

אם רבה הוא לא מתאים - אז גם אם בחיים לא יכה - אסון להשאיר אותו.

ההתמקדות הלא פרופורציונית דווקא בנושא המכות - מגיעה לאבסורדים.
בחינוך הכללי אוי למורה שיעז להכות אפילו פעם אחת - בצורה מבוקרת ילד שאיבד לגמרי את הצפון.
הוא בקלות יכול להגיע לכלא.
אבל יכול להיות מורה ציני, אכזרי, לועג, מוחק, יהיר - והוא יישאר על מקומו.
החוק לא להכות לא בא בגלל הבט חינוכי - אלא מתפיסות עולם שחלקן שגויות לגמרי.
אז בואו לא נדבר בשם החוק, כי לא זה העניין.

אני לא בעד מכות. אני לגמרי נגד. ודאי ודאי אם זה בא בהתפרצות ובצורה לא מבוקרת. אני חושבת שמכות, לפחות היום, לא מתאימות ולא ראויות בתור שיטת חינוך. אני בפירוש אתנגד למוסד לימודי שמכים שם כשיטת חינוך. אבל מוסד שמחנך טוב, שיש בו הבנה, כבוד, שהחינוך שם לא בנוי על מכות, אבל כן מכים לעיתים רחוקות בצורה מבוקרת - כדי לעצור ילד שאיבד גבולות - לא אתנגד לו. להיפך.

למדתי בחיים שמילת המפתח היא איזון. אם אתה מתמקד טוטאלית בדבר אחד - כגון לא להכות בשום פנים ואופן שבעולם בשום מקרה - אתה מאבד את הראייה הכוללת. ומפספס הרבה דברים בדרך.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
@מרחבית אהבתי את ההודעה שלך, למרות שאני לא מסכימה איתה לגמרי,

אני לא אוהבת את התפיסה של "אם אתה אבא אוהב אז לא יקרה כלום אם תצעק פעם ב"
כי כל פעם היא פעם, וכל פגיעה היא פגיעה, וצריך לשאוף לא לעשות אותה.
אני כן מסכימה עם "אם אתה אבא אוהב ופגעת בלי שליטה, אתה בסדר גמור"
כלומר - מסכימה עם הבנה שכולנו בני אדם ואין מושלמות, לא מסכימה עם לגיטימציה לאלימות , צעקות , השפלה וכו'.

וזה נכון שאסור להתמקד בדבר אחד, צריך לדבר על מכות ובאותה נשימה על אלימות מילולית, השפלה , כעס ועוד.

לגבי החינוך החילוני - זה פשוט כי מכות זה קל להגדיר, כל השאר יותר מעורפל ותלוי סיטואציה.
כנל זה גם התיחסות המשטרה לגבי אלימות פיזית לעומת אלימות מילולית במשפחה.
 

שלמה כסף

משתמש חדש
אני חושב שכשילד מתחצף וכו' - מול כל הכיתה - הרבה יכול להעניש אותו בעונש שיראה לילדים האחרים וכן לילד בעצמו שאין כזה דבר להתחצף, ולהוציא החוצה וכן לומר לילד שיאמר לאבא להתקשר אליו - לא תמיד זה עונש במקום כי זה לא מרתיע את שאר הילדים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה