האם בעידן שלנו עדיין מרביצים בחיידרים?

מצב
הנושא נעול.

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים

צפורן

משתמש מקצוען
הורס אותי אלו שכותבים 'מכה קלה', מבחינת הכאב הפיזי אמנם יש הבדל, ברור, אבל מבחינת ההשפלה, הפגיעה והתוצאות הרגשיות - אין כמעט הבדל.
לא מסכימה.
מכה קלה, בחיידר שמקובל להכות בו, משפילה הרבה פחות מאמירות מסויימות.
 

לילי 1

משתמש מקצוען
על ההבדל בין ענישה בחיידרים לענישה בבתי ספר-

רעבעס מתמודדים הרבה פעמים עם הפרעות וקשיים לא מטופלים של ילדים. זו מערכת פחות מקצועית ועם הרבה פחות אפשרויות סיוע

(לימדתי כיתות בנים בעבר. היו כיתות סיוט. הייתי מתוסכלת ברמה שרציתי להעיף את הילד מהחלון. הייתי צריכה להתמודד עם ילדים פרועים שסיכנו את הסביבה שלהם. הדרך היחידה המותרת על פי משרד החינוך היא "הולדינג"- מין חיבוק מכיוון הגב. ספגתי נשיכות ככה. האמנתי אז באמת ובתמים בשיטת החיידר. סטירה אחת שתאפס את הילד ואת הכתה. לא הגעתי לסיטואציות דומות בכתות הבנות)
 

הדס'וש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הורס אותי אלו שכותבים 'מכה קלה', מבחינת הכאב הפיזי אמנם יש הבדל, ברור, אבל מבחינת ההשפלה, הפגיעה והתוצאות הרגשיות - אין כמעט הבדל.

תרשו לי לשאול - יצא לכם פעם להרביץ למחשב??! או לכל מכשיר אחר אם הוא לא תפקד טוב..?!
זה לא יעזור, נכון?! זה רק ישבור אותו.
אותו דבר על ילדים (בנ"א בכלל). זה לא יעזור, זה רק ישבור!!
ואל תתחילו להגיד לי אל תשווי.

מי שמבין שהוא מתעסק עם נפשות וכמה זה לא פשוט - ומה ששנוי עליך אל תעשה (ויתממו לי פה 'אין לי בעיה שירביצו לי אם זה מוצדק' בלה בלה...)
שמעתי בימי לימודי שמה ששנוי -
זה כמו שאתה לא אוהב שעושים לך משהו שאתה לא אוהב - אל תעשה לאחר מה שהוא לא אוהב. כי על כל אחד שנואים דברים אחרים ואז אנשים יתממו ש'אין לי בעיה עם זה'...

כתבתי את זה כבר, ואני כותבת לך שוב.

לא מרביצים כי זה עכשיו ילמד את הילד או יחנך אותו.
עונש לא מחנך, ולא מלמד כלום.
עונש וגם מכה (קטנה) מאלף את הילד. זה מרגיע אותו לדקה, ליום. כדי שיוכל לשמוע מה רוצים ממנו.

דיבורים מחנכים, מלמדים ומועילים הכי הרבה.
אבל ילד שלא שומע, או מופרע, חייבים לאלף איך להתנהג.
הילד נרגע בגלל המכה, לא בגלל שהוא עבד בשניה על המידות שלו, אלא בגלל שהרבה מאלף אותו עם המכה, שיהיה רגוע.

ואז בעדינות ובנועם הוא מקבל את מה שהמלמד רוצה שיבין, שישמע ואז הוא גם יפנים.

מי שמתעסק עם נשמות צריך באמת ללמוד את המקצוע הזה, אחרת אסור לו לטפל בנפשות.

ומה ששנוי עליך אל תעשה, זה לא קשור לכאן בכלל.
את רוצה שהרבה לא התייחס לבן שלך? שיתן לו לעשות כל מה שעולה לו לראש?
לפעמים חייבים את הסטירה, כן!
וזה עדיף מלשלוח לכתה של האח הקטן למשך שעה!!!!
לא מסוגלת לשמוע אם היו משפילים כך את הבן שלי!!!! שעה שלמה!!!! אפילו לא חצי שעה!!
אבל סטירה קטנה זאת השפלה לשניה, ומועילה הרבה יותר!

עדיף כאב קטן פיזי, משבירה נפשי של הילד.
במיוחד כשזה מקובל בכתה/ת"ת.
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
באמת אף פעם לא עמדת בפינה או בחוץ 20 דק' ויותר??!!
אם הייתי יודעת בתור תלמידה את כל מה שאני יודעת היום

ממש לא. פשוט לשנות דרך. אגב, בציבור הכללי זה עובר לרווחה. זו אלימות! גם אם זה מסתתר מאחורי מילים יפות ועדינות כמו חינוך וכו'.

זה בהחלט ובהחלט משאיר צלקות, ובמחילה - ממש לא עושה את העבודה!!!
אולי גורם לילד לפחד ולשנוא ולשתוק לכמה דק' / יום, אבל לא עוזר. (או שגרוע יותר - יש כאלו שזה ישתיק אותם לגמרי, תוצאה רגשית של טראומה - אילמות סלקטיבית...)

לגבי הציטוטים - פעם זו היתה הדרך שהכירו, וזה אולי עבד, כיום -לא.
כיום יש מודעות.
אם הילד ממשיך להתנהג כך (עובדה שהר' מרביץ שוב ושוב) סימן שזה לא עובד.

הכאה זו תוצאה של תסכול / כעס / עצבים / יאוש / חוסר אונים.


כל מילה!!

תקשיבי, יקירתי!
מה שהולך בציבור הכללי רק משכנע אותי שהדרך שלהם היא פשוט לא נכונה.
החינוך שם זה הדבר שהכי רחוק מהצלחה, לכן סיפורים על אלימות ורווחה בציבור הכללי ממש לא מרגשים אותי.

יש לי רק 2 שאלות אלייך ואל כל אלה שמתנגדים בכזו נחרצות.
1. מי החליט שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות, והיום צריך לדבר אחרת? ואולי בגלל שמתנהגים בכזו רפיסות וחולשה ופוחדים מהילדים, הדור הוא כל כך חלש?
אני שמתי לב שאנשים מניחים הנחות יסוד, ומנהלים את כל חייהם לפיהם, בלי לבדוק אם ההנחת יסוד אכן נכונה.
אותי לימדו שמי שמתמודד נהיה חזק. שהכלים שהאומן מכה עליהם זה מראה על חוזקם, שחוסך שבטו שונא בנו.
אבל הפסיכולוגיה והעולם הכללי כל כך שיבשו לנו את השכל הישר, והצליחו לקחת את האנשים הכי שומרי תורה ומצוות ולגרום להם לחפש רק בחוץ איך לחנך ילדים, ועוד להרגיש בסוף שזו הדרך הנכונה.

2. אני לא מבינה את הקב"ה. איזה מן אבא זה, הוא לא יכול לגרום לי לקיים מצוות בלי עונשים, בלי צרות, בלי גהינום? למה לא ללכת בדרכי נועם, בדיבורים? רוצה משמעת? רוצה שנקיים את מה שציווית אותנו, בא תדבר. למה להעניש? למה להכות? למה להשפיל?
 

ציבי פרקל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
לא מסכימה.
מכה קלה, בחיידר שמקובל להכות בו, משפילה הרבה פחות מאמירות מסויימות.
גם אמירות מסוימות זה גרוע.
וגם להעמיד בפינה. לא מסוגלת לחשוב על זה שי פעם ילד שלי יעמוד בפינה.
ושלוח לכיתה אחרת זה איום ונורא.
עונש הוא לא פיתרון.
עונש זה משפיל.
ולהשפיל זה הכי גרוע!!!

ואגב,
בעיני במקום במקובל להכות בו,
מכה קלה על היד לאחר מחשבה של המלמד ולא מתוך כעס,
עדיפה על פני כל השאר.
מרגיש לי הכי פחות משפיל.
(מה שנקרא הרע במיעוטו...)
 

חייט

משתמש פעיל
תקשיבי, יקירתי!
מה שהולך בציבור הכללי רק משכנע אותי שהדרך שלהם היא פשוט לא נכונה.
החינוך שם זה הדבר שהכי רחוק מהצלחה, לכן סיפורים על אלימות ורווחה בציבור הכללי ממש לא מרגשים אותי.

יש לי רק 2 שאלות אלייך ואל כל אלה שמתנגדים בכזו נחרצות.
1. מי החליט שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות, והיום צריך לדבר אחרת? ואולי בגלל שמתנהגים בכזו רפיסות וחולשה ופוחדים מהילדים, הדור הוא כל כך חלש?
אני שמתי לב שאנשים מניחים הנחות יסוד, ומנהלים את כל חייהם לפיהם, בלי לבדוק אם ההנחת יסוד אכן נכונה.
אותי לימדו שמי שמתמודד נהיה חזק. שהכלים שהאומן מכה עליהם זה מראה על חוזקם, שחוסך שבטו שונא בנו.
אבל הפסיכולוגיה והעולם הכללי כל כך שיבשו לנו את השכל הישר, והצליחו לקחת את האנשים הכי שומרי תורה ומצוות ולגרום להם לחפש רק בחוץ איך לחנך ילדים, ועוד להרגיש בסוף שזו הדרך הנכונה.

2. אני לא מבינה את הקב"ה. איזה מן אבא זה, הוא לא יכול לגרום לי לקיים מצוות בלי עונשים, בלי צרות, בלי גהינום? למה לא ללכת בדרכי נועם, בדיבורים? רוצה משמעת? רוצה שנקיים את מה שציווית אותנו, בא תדבר. למה להעניש? למה להכות? למה להשפיל?
כל מילה פנינה!
 

חיים המפיק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
זה נראה לכם נורמלי, שרבה מוציא ילד בן 5.5 מהכיתה בגלל שהוא הפריע לו בכיתה.

מצד השני הרבה מתלונן שהוא מפריע לו כל הזמן בכיתה לקרוא שיעורים
הוא משחק עם הרבה תופסת בכיתה אם הרבה רוצה לתפוס אותו ולהוציא אותו.
 
נערך לאחרונה ב:

Leah Rozner

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
זה בהחלט ובהחלט משאיר צלקות, ובמחילה - ממש לא עושה את העבודה!!!

הבן שלי היה ילד שובב בגן... כשהגיע למכינה חשב להמשיך... אבל הופס, נתקל ברבה...
2 סטירות בתחילת השנה וזהו.....!!! ילד דבש!!! לומד, משתתף וצייתן....!!!
לא עוזר?!
שלא תחשבו ממש התחלחלתי ששמעתי על הסטירות עד כדי שחשבתי להעביר אותו חיידר אבל מה לעשות שהתוצאות דברו בעד עצמם?
ובאמת מדובר ברבה מיוחד, שמחזיק את הכתה חזקקקקקקקקקקק
אני לא בעד סטירות אבל אני חושבת שלא תמיד זה רע....;) כל מקרה לגופו...
נ.ב. הבן שלי לא שוכח את הסטירות.... אבל אוהב את הרבה אהבת נפש... אפ' שחלפו להם 3 שנים....
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הבן שלי היה ילד שובב בגן... כשהגיע למכינה חשב להמשיך... אבל הופס, נתקל ברבה...
2 סטירות בתחילת השנה וזהו.....!!! ילד דבש!!! לומד, משתתף וצייתן....!!!
לא עוזר?!
שלא תחשבו ממש התחלחלתי ששמעתי על הסטירות עד כדי שחשבתי להעביר אותו חיידר אבל מה לעשות שהתוצאות דברו בעד עצמם?
ובאמת מדובר ברבה מיוחד, שמחזיק את הכתה חזקקקקקקקקקקק
אני לא בעד סטירות אבל אני חושבת שלא תמיד זה רע....;) כל מקרה לגופו...
נ.ב. הבן שלי לא שוכח את הסטירות.... אבל אוהב את הרבה אהבת נפש... אפ' שחלפו להם 3 שנים....
אף אחד לא שוכח-
לא את האלימות ולא את ההשפלה.
אף אחד.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נחרדתי אתמול לשמוע מהבן שלי שמספר לי
שהרבה שלו מרביץ לילדים בכיתה כמובן למי שלא מתנהג טוב, ולא מקשיב

תגידו זה נורמאלי? למה רבה צריך להרביץ?

אני חושבת שרבה טוב שיודע לתפוס כיתה לא צריך להרביץ, בדר"כ מכות נובעות מחולשה ולא מכח

ע"פ חוק עדיין מותר להרביץ?

אודה לעזרתכם!

לפי החוק אסור להרביץ בכלל וקל וחומר לא לילד
ולא משנה אם זה הרבה , השכן או האבא
נכנסים לזה היום לכלא !!!
:)
 

שירז

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
D I G I T A L
טוב, חשוב לזכור שילד זה לא ילדה,
ועם בנים צריך נשק יותר אגרסיבי מנו נו נו
הכל תלוי במצב ובסיטואציה, שמעתי על מלמד שהכה ילד על ידו עם סרגל, וכשראה שהילד מתחרט על מעשיו הוא שבר את הסרגל.
זה כמובן לא הכאה מחוסר אונים וזה לא מלמד "מכה" אלא מלמד "שנאלץ להכות"

כמובן שמלמדים שהכאה זה דרכם בחינוך זה הפך הגמור מחינוך אמיתי, וזה מגיע רק ממקום של חוסר שליטה עצמית, חוסר שליטה על כיתה ואי התאמה לתפקיד חינוך, ומוטב שיחפשו להם קליניקה אחרת...
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הבן שלי היה ילד שובב בגן... כשהגיע למכינה חשב להמשיך... אבל הופס, נתקל ברבה...
2 סטירות בתחילת השנה וזהו.....!!! ילד דבש!!! לומד, משתתף וצייתן....!!!
לא עוזר?!
שלא תחשבו ממש התחלחלתי ששמעתי על הסטירות עד כדי שחשבתי להעביר אותו חיידר אבל מה לעשות שהתוצאות דברו בעד עצמם?
ובאמת מדובר ברבה מיוחד, שמחזיק את הכתה חזקקקקקקקקקקק
אני לא בעד סטירות אבל אני חושבת שלא תמיד זה רע....;) כל מקרה לגופו...
נ.ב. הבן שלי לא שוכח את הסטירות.... אבל אוהב את הרבה אהבת נפש... אפ' שחלפו להם 3 שנים....
לא בטוח שזה שהוא נהיה ילד טוב זה בגלל הסטירות,
יש לי אחיין שובב, במעון השתולל, מגיעים לחיידר - מתמתנים, יש סדר, יש רבי, הכל שונה.
אולי זה עוזר בחלק מהמקרים - משתיק, אבל גם לא תמיד לטווח הארוך.
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא מסכימה.
מכה קלה, בחיידר שמקובל להכות בו, משפילה הרבה פחות מאמירות מסויימות.
ברוווור. לא דיברתי על אלימות מילולית.
דיברתי על הבדל בין מכה קטנה - כמו שכמה כתבו פה, לבין מכות חזקות יותר.
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ומה ששנוי עליך אל תעשה, זה לא קשור לכאן בכלל.
את רוצה שהרבה לא התייחס לבן שלך? שיתן לו לעשות כל מה שעולה לו לראש?
לפעמים חייבים את הסטירה, כן!
וזה עדיף מלשלוח לכתה של האח הקטן למשך שעה!!!!
לא מסוגלת לשמוע אם היו משפילים כך את הבן שלי!!!! שעה שלמה!!!! אפילו לא חצי שעה!!
לא דברתי על ההבדל בין ענישה למכות,
ברור שאני לא רוצה שהבן שלי יהיה לא מופרע וחצוף, לא מושפל ובטח שלא מוכה.
אני אומרת מניסיון שעלי לא עבדו כל העונשים שקיימים.... (ואם את רוצה אני אפרט לך קצת באישי, לא בא לי לכתוב כאן כל מיני דברים.
אני מדברת מכאב. זהו.
ולגבי מה שכתבת בהתחלה - אז קראתי קודם ואני מסכימה איתך, כתבתי את זה לדברים אחרים שכתבו כאן.
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תקשיבי, יקירתי!
מה שהולך בציבור הכללי רק משכנע אותי שהדרך שלהם היא פשוט לא נכונה.
החינוך שם זה הדבר שהכי רחוק מהצלחה, לכן סיפורים על אלימות ורווחה בציבור הכללי ממש לא מרגשים אותי.

יש לי רק 2 שאלות אלייך ואל כל אלה שמתנגדים בכזו נחרצות.
1. מי החליט שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות, והיום צריך לדבר אחרת? ואולי בגלל שמתנהגים בכזו רפיסות וחולשה ופוחדים מהילדים, הדור הוא כל כך חלש?
אני שמתי לב שאנשים מניחים הנחות יסוד, ומנהלים את כל חייהם לפיהם, בלי לבדוק אם ההנחת יסוד אכן נכונה.
אותי לימדו שמי שמתמודד נהיה חזק. שהכלים שהאומן מכה עליהם זה מראה על חוזקם, שחוסך שבטו שונא בנו.
אבל הפסיכולוגיה והעולם הכללי כל כך שיבשו לנו את השכל הישר, והצליחו לקחת את האנשים הכי שומרי תורה ומצוות ולגרום להם לחפש רק בחוץ איך לחנך ילדים, ועוד להרגיש בסוף שזו הדרך הנכונה.

2. אני לא מבינה את הקב"ה. איזה מן אבא זה, הוא לא יכול לגרום לי לקיים מצוות בלי עונשים, בלי צרות, בלי גהינום? למה לא ללכת בדרכי נועם, בדיבורים? רוצה משמעת? רוצה שנקיים את מה שציווית אותנו, בא תדבר. למה להעניש? למה להכות? למה להשפיל?
לא בעד מה שהולך בציבור הכללי, רק ציינתי עובדה.
העובדות מוכיחות שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות.
ולא אני המצאתי את זה.

מכירה אישה מדהימה מדהימה שגידלה (ועדיין) הרבה ילדים, ויכולה להעיד על עצמה שבחיים (!) לא הרימה יד על ילד שלה, ואת צריכה לראות את הילדים שלה - מאחלת לכל עמ"י כאלו ילדים טובים, ממושמעים, מדהימים. והיא ממש לא היחידה.

דברת על נושרים, אני אגיד לך משהו, למה שמישהו יצא בשאלה?!
למה שמישהו שבטוח בדרך שלו, שטוב לו במקום שהוא נמצא - ילך ויחפש דרך אחרת?!
כי לא טוב לו! כי הוא סובל! תעשי בירור קטן ותגלי שרוב מקרי הנשירות זה כל מיני סיפורים כאלו ואחרים, כי הכל שותקים, והכל בסדר אצלינו (אלימות למשל), והכל מעבירים, והכל אסור שידעו ולא מדברים.
יש הרבה שמאלימות, יש הרבה שנפלו קרבנות.... ועוד סיבות.
(ולא שאני חושבת שאח"כ טוב להם, אבל הם פשוט בורחים.
וכמובן יש את אלו שיוצאים בשאלה כי הם פשוט גילו עולם והעולם הזה קורץ להם מאוד. וזה ניסיון גדול שהם לא עמדו בו.)
הדור חלש כי יש ירידת הדורות. מה לעשות.

אני מסכימה עם זה שמי שמתמודד - מתחזק ומתחשל, אבל מכות?! זו ההתמודדות??!!

גם אני לא תמיד מבינה את הקב"ה, לכל אחד יש את השליחות שלו בעולם, ואנחנו לא יודעים מהי, אבל משהו אחד פספסת - שאותי מחזיק -
הקב"ה לא מכה כי מעניש (לא הכל בעולם זה תוצאות ותגובות), אותי לימדו בסמינר שהקב"ה רוצה אותי קרובה אליו, הוא רוצה שאתפלל אליו, שאדבר איתו, וזה מקרב. וניסיונות מחשלים ומקרבים אותי אליו.
את רואה את זה כמכה, אחר יראה את זה כקריאה. מבינה?!
זה הרבה עניין של השקפה, וגלשנו מנושא האשכול...
 

נינה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לא יודעת מה המקור שלו,
אבל לי יש את המקור המוסמך בעולם- התורה הקדושה.

"כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל"
'לבית יעקב- אלו הנשים תאמר להן בלשון רכה, ותגיד לבני ישראל- עונשין ודקדוקין פרש לזכרים, דברים הקשים כגידים' (רש"י)
יש גם את הסיפור של שלמה המלך עם מלכת שבא ששלחה 500 ילדים וילדות....
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
לא מרביצים כי זה עכשיו ילמד את הילד או יחנך אותו.
עונש לא מחנך, ולא מלמד כלום.
עונש וגם מכה (קטנה) מאלף את הילד. זה מרגיע אותו לדקה, ליום. כדי שיוכל לשמוע מה רוצים ממנו.
אז יש דרכים אחרות , במחילה, בלי להזיק לילד.
לא תתנו לא חומר הרדמה, או גז מדמיע בשביל לאלף אותו לדקה, נכון?
אני בבית אחזיק ילד כמה זמן שצריך עד שהוא ירגע, ובכיתה יכולות להיות עוד שיטות להרגיע.
תפסיקו לומר שאין דרך אחרת
א. כי יש, יש חיידרים שלא מרביצים בהם והילדים מחונכים מאד, מכירה אישית
ב. כי זו לא סיבה, עם אלימות גרועה לא משתמשים בה, ואם אין לכם דרך אחרת - אז המבנה של החיידרים גרוע, תעשו חשיבה מחדש.

למה להעניש? למה להכות? למה להשפיל?
הקב"ה לא רוצה להשפיל, אם את חושבת שאת הקשיים הוא מביא לנו מכעס, ומעצבים - זה מאד עצוב. אבל הרבעס כן :(
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אותי לימדו שמי שמתמודד נהיה חזק. שהכלים שהאומן מכה עליהם זה מראה על חוזקם, שחוסך שבטו שונא בנו.
מי שמתמודד מתחזק, זה וודאי, אבל בשביל שלילד שלי יהיו כוחות להתמודד אני לא צריכה לתת לו התמודדויות (או מכות), ולא לקחת ממנו, וגם לא לתת לו להתמודד לבד
בשביל שהוא יהיה עם כוחות להתמודד לחיים כדאי לעזור לו להתמודד, להיות איתו בהתמודדות.
לאהוב אותו, ולהראות לו שהוא טוב בכל מצב. זו ההכנה הכי טובה להתמודדות , לדעתי.
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
לא בעד מה שהולך בציבור הכללי, רק ציינתי עובדה.
העובדות מוכיחות שהדור שלנו הוא אחרת מכל הדורות.
ולא אני המצאתי את זה.

מכירה אישה מדהימה מדהימה שגידלה (ועדיין) הרבה ילדים, ויכולה להעיד על עצמה שבחיים (!) לא הרימה יד על ילד שלה, ואת צריכה לראות את הילדים שלה - מאחלת לכל עמ"י כאלו ילדים טובים, ממושמעים, מדהימים. והיא ממש לא היחידה.

דברת על נושרים, אני אגיד לך משהו, למה שמישהו יצא בשאלה?!
למה שמישהו שבטוח בדרך שלו, שטוב לו במקום שהוא נמצא - ילך ויחפש דרך אחרת?!
כי לא טוב לו! כי הוא סובל! תעשי בירור קטן ותגלי שרוב מקרי הנשירות זה כל מיני סיפורים כאלו ואחרים, כי הכל שותקים, והכל בסדר אצלינו (אלימות למשל), והכל מעבירים, והכל אסור שידעו ולא מדברים.
יש הרבה שמאלימות, יש הרבה שנפלו קרבנות.... ועוד סיבות.
(ולא שאני חושבת שאח"כ טוב להם, אבל הם פשוט בורחים.
וכמובן יש את אלו שיוצאים בשאלה כי הם פשוט גילו עולם והעולם הזה קורץ להם מאוד. וזה ניסיון גדול שהם לא עמדו בו.)
הדור חלש כי יש ירידת הדורות. מה לעשות.

אני מסכימה עם זה שמי שמתמודד - מתחזק ומתחשל, אבל מכות?! זו ההתמודדות??!!

גם אני לא תמיד מבינה את הקב"ה, לכל אחד יש את השליחות שלו בעולם, ואנחנו לא יודעים מהי, אבל משהו אחד פספסת - שאותי מחזיק -
הקב"ה לא מכה כי מעניש (לא הכל בעולם זה תוצאות ותגובות), אותי לימדו בסמינר שהקב"ה רוצה אותי קרובה אליו, הוא רוצה שאתפלל אליו, שאדבר איתו, וזה מקרב. וניסיונות מחשלים ומקרבים אותי אליו.
את רואה את זה כמכה, אחר יראה את זה כקריאה. מבינה?!
זה הרבה עניין של השקפה, וגלשנו מנושא האשכול...
האשמת הנושרים את משקעי ילדותם לא הוגנת, ובבית משפט היתה מסומנת כ"לא קביל"...
כל אחד אחראי לבחירות שלו.
ויש נושרם מכל סוגי המשפחות והבתים.

לא יודעת באיזה סמינר למדת,
אבל לא יכולה להאמין שיש מקום שמתכחש לשכר ועונש. לגן עדן ולגיהינום.
ואני מכירה את הבעש"ט...
נכון שמלמדים שיש רמה גבוהה יותר של עבודת ה', אבל היא בשום אופן לא פותרת או שוללת את הרמה הבסיסית.
ושמעתי שאדמו"רים מפורסמים הורו להחדיר את נושא השכר והעונש לילדים, שלא יהיה מצב שיעלו לקומה רביעית עם יסודות מטים לנפול.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה